abonnement Unibet Coolblue
pi_197283869
quote:
'Wild Wednesday': Trump-supporters bestormen Capitool Washington, zitting Senaat afgebroken

Vice-president Mike Pence en anderen overgebracht naar veilige locatie

WASHINGTON - Het Capitool in Washington is in een noodgebied veranderd nadat een woedende menigte Trump-supporters het politieke centrum van de hoofdstad bestormde. Een zitting van de Amerikaanse Senaat waarin de verkiezingsuitslag zou worden vastgesteld, is afgebroken. Volgens Amerikaanse media worden de politici naar een veilige locatie weggeleid. Tal van demonstranten hebben zich naar binnen gewerkt, zelfs tot binnen de ruimte waar de Amerikaanse Senaat normaal gesproken vergadert. De burgemeester heeft een avondklok ingesteld.

Trump-supporters betreden de trappen van het Capitool, het politiek centrum in Washington waar woensdag de verkiezingsuitslag wordt bevestigd.

Mogelijk willen de Trump-supporters het Capitool bezetten. De Amerikaanse vicepresident Mike Pence en de prominente senator Chuck Grassley worden overgebracht naar een veilige locatie. Dat zegt een senator tegen het Amerikaanse NBC News. Pence is als vicepresident ook de voorzitter van de Senaat. Grassley is de zogeheten 'president pro tempore', die optreedt als senaatsvoorzitter als de vicepresident afwezig is.

Volgens persbureau Reuters zijn aanhangers van president Trump voor het gebouw slaags geraakt met de politie. Het Huis van Afgevaardigden en de Senaat hebben onverwacht een noodpauze ingelast. Op beelden is te zien dat Trump-supporters het Capitool al filmend binnenwandelen met vlaggen. Ook is er rook te zien, maar waarvan is onduidelijk.

Ook zijn er harde botsingen tussen ordetroepen en Trump-supporters. Woensdag hoorden ze slecht nieuws: de Democraten krijgen door de verkiezingen in Georgia vermoedelijk de controle in zowel het Huis als de Senaat.

Terwijl zijn aanhangers het Amerikaanse Congres bestormden, kwam president Donald Trump niet met een oproep aan hen om te vertrekken en tot rust te komen. In plaats daarvan uitte hij kritiek op zijn eigen vicepresident, Mike Pence. Die ,,had niet de moed om te doen wat had moeten worden gedaan om ons land en onze grondwet te beschermen", schreef Trump op Twitter. ,,De Verenigde Staten eisen de waarheid!", voegde hij eraan toe. Later riep Trump wel op de politie en handhavers te respecteren en vredelievend te blijven. ,,Zij staan aan de kant van ons land."

De Amerikaanse vicepresident Mike Pence weigerde op eigen houtje de ceremonie te saboteren waarmee officieel wordt vastgesteld dat Joe Biden de winnaar is van de presidentsverkiezingen in november. Trump had van tevoren zijn plaatsvervanger opnieuw opgeroepen een stokje te steken voor de officiële winst van Biden.
quote:
Welke consequenties heeft de bestorming van het Capitool voor Trump?
De bestorming van het Amerikaanse Capitool door Trump-aanhangers op woensdag roept in de Verenigde Staten vragen op over de betrokkenheid van president Donald Trump. Hij trekt de legitimiteit van de verkiezingsuitslag in twijfel en zweepte de betogers op. Welke consequenties kan dat voor hem hebben?

President Trump sprak woensdag de duizenden aanhangers toe die zich verzameld hadden in het park aan de zuidkant van het Witte Huis en moedigde hen aan naar het Capitool te gaan. "We gaan onze dappere senatoren en afgevaardigden toejuichen," zei hij, "en waarschijnlijk gaan we niet zo hard juichen voor sommigen van hen, want jullie kunnen ons land nooit terugveroveren met zwakte!"

Na zijn speech, waarin hij zo'n zeventig minuten lang brieste over verkiezingsfraude en gestolen winst, keerde de president terug naar zijn ambtswoning. De Trump-aanhangers trokken de heuvel naar het parlementsgebouw op en ontketenden daar de complete chaos.

Volgens bronnen binnen het Witte Huis weigerde Trump de Nationale Garde op te roepen om de overspoelde politie in het Capitool te ontzetten en moest vicepresident Mike Pence dat uiteindelijk doen. In een videoboodschap riep de president zijn aanhangers later wel op naar huis te gaan, maar herhaalde hij in dezelfde adem zijn ongefundeerde claims.

"Dit is wat je krijgt als een heilige monsterzege in de verkiezingen zo zonder ceremonie en op wrede wijze wordt afgenomen van geweldige patriotten, die al zo lang zo slecht en oneerlijk behandeld zijn", schreef hij op Twitter.

Vervolging zit er niet in
Juridische consequenties voor de rol die de president speelde rond de bestorming zijn onwaarschijnlijk. Trump droeg zijn aanhangers niet letterlijk op het Capitool te bestormen, wat strafrechtelijke vervolging ingewikkeld maakt - de complicaties rond het vervolgen van een zittend staatshoofd nog buiten beschouwing gelaten.

De Democratische afgevaardigde Ilhan Omar uit Minnesota liet woensdagavond weten een afzettingsprocedure voor te bereiden, maar zo'n politieke rechtszaak zou op dezelfde juridische problemen stuiten. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat de leiders van haar partij daar veel voor voelen: het zou de immense verdeeldheid in het land nog verder aanwakkeren, en over minder dan twee weken treedt Joe Biden al aan als Trumps opvolger.

Schok bij de Republikeinen
Democraten zijn niet de enigen die tot op het bot geschokt zijn door de gebeurtenissen die zich woensdag voltrokken. Trump-loyalisten in het Congres braken publiekelijk met de president en veroordeelden zijn optreden.

Verschillende medewerkers van het Witte Huis, onder wie adjunct-nationale veiligheidsadviseur Matthew Pottinger en adjunct-perschef Sarah Matthews kondigden hun vertrek aan. Bronnen voorspellen dat anderen hun voorbeeld zullen volgen.

De onvrede is ook doorgedrongen tot het kabinet. Amerikaanse media melden dat daar wordt gepraat over de tijdelijke afzetting, door het 25ste amendement van de grondwet aan te roepen en te verklaren dat Trump niet langer in staat is zijn functie uit te voeren. Die geruchten zijn nog niet erg concreet.

Wel staat vast dat de instemming van vicepresident Pence en een meerderheid van de ministers noodzakelijk zou zijn. Dat is een hoge drempel.

Trump roept ene na andere storm op
De bestorming van het Capitool, een politiek heiligdom voor veel Amerikanen, en de rol die Trump daarbij speelde zijn historisch. Op veel fronten zal hij kunnen blijven vasthouden aan zijn imago als de man die de ene na de andere storm oproept en wonderwel ongedeerd blijft tussen het rondvliegende puin.

De vraag is vooral in hoeverre het chaotische en gewelddadige einde van zijn presidentschap invloed zal hebben op zijn macht over en nalatenschap binnen de Republikeinse Partij.

Liveblogs
https://nos.nl/liveblog/2(...)dklok-ingesteld.html

https://www.nu.nl/verkiez(...)dklok-ingesteld.html

https://www.telegraaf.nl/(...)ng-senaat-afgebroken
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 12:44:15 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_197283896
- dit is niet de plek

[ Bericht 90% gewijzigd door Lonaa op 08-01-2021 12:58:05 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197283901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als ik Trump was had ik twitter gekocht(destijds), geld heeft ie wel toch
Hij moet bij zijn achterban bedelen om geld voor de rechtszaken, maar een miljardenbedrijf als Twitter neemt ie zo even over?
Dit, dus.
pi_197283903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:42 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Daarintegen heeft hij de meeste Amerikaanse burgerslachtoffers gemaakt in de geschiedenis van het land :')
Trump heeft zich als een idioot gedragen, maar historisch gezien klopt hier natuurlijk weinig van.

Of ben je de Amerikaanse burgeroorlog en de rassenrellen uit de jaren '60 vergeten?
pi_197283933
Voor de echt fans bier met de meest markante man van de bestorming op het etiket. :D

https://www.omroepbrabant(...)-van-bredaas-biertje
pi_197283971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Trump heeft zich als een idioot gedragen, maar historisch gezien klopt hier natuurlijk weinig van.

Of ben je de Amerikaanse burgeroorlog en de rassenrellen uit de jaren '60 vergeten?
Burgeroorlog waren voornamelijk soldaten, "maar" 50k burgers. Rassenrellen is ook peanuts in vergelijking met de shitshow van Covid. Ze zitten al ver boven de 350.000 doden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197283987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:50 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Burgeroorlog waren voornamelijk soldaten, "maar" 50k burgers. Rassenrellen is ook peanuts in vergelijking met de shitshow van Covid. Ze zitten al ver boven de 350.000 doden.
Oh god, zelfs het China virus is de schuld van Trump _O-
pi_197284002
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oh god, zelfs het China virus is de schuld van Trump _O-
Neuh, het virus zelf niet. Het maanden lang ontkennen van het virus, ontslaan van alle experts, negeren van al het advies en zelfs adviseren om dan maar bleek te injecteren, wel. :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_197284036
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:52 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Neuh, het virus zelf niet. Het maanden lang ontkennen van het virus, ontslaan van alle experts, negeren van al het advies en zelfs adviseren om dan maar bleek te injecteren, wel. :')
_O-

Je bedoelt het ontkennen van de ernst door direct vluchten vanuit China te willen blokkeren, terwijl de democraten met Pelosi voorop in koor stonden te schreeuwen dat dat echt niet kon? Dat ontkennen?
pi_197284051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat valt inderdaad op. De extreme emoties over iemand die duizenden kilometers verderop wat bevoegdheden heeft. Ik heb als Nederlander niet echt het idee dat mijn leven enorm veranderd, ongeacht of het nu Obama, Trump of straks Biden als president van de VS is.
Een onstabiele president in de VS heeft anders een grotere invloed op het Nederlandse welzijn dan het zoveelste polderkabinet hier. Trump heeft een aantal keer met vuur gespeeld op het internationale toneel en we zijn daarin, ook als Nederland, een paar keer goed weggekomen voor wat betreft extreme importheffingen of exploderende olieprijzen. Hij heeft de spanningen een aantal keer te ver op laten lopen en het is tekenend dat het verstand bij andere onstabiele leiders in de wereld uiteindelijk voor de oplossing zorgde.

Dus ik snap de emoties wel. Ook omdat ze voor een deel voortkomen uit een aversie tegen onrecht en onbegrip.

Ik reken mezelf in discussie zelden tot een bepaald kamp, omdat er in elk onderwerp nuance aan te brengen is als je echt als doel hebt om toenadering te zoeken. Ik zie mezelf als uitgesproken genuanceerd op die manier. Maar mensen die nu nog menen dat Trump het beste voor heeft met de VS en de wereld en de beste president sinds tijden was, daar kan ik geen begrip meer voor opbrengen. Net zo goed als dat ik vind dat standrechtelijke executie van de man niet nodig is.
pi_197284168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Een onstabiele president in de VS heeft anders een grotere invloed op het Nederlandse welzijn dan het zoveelste polderkabinet hier. Trump heeft een aantal keer met vuur gespeeld op het internationale toneel en we zijn daarin, ook als Nederland, een paar keer goed weggekomen voor wat betreft extreme importheffingen of exploderende olieprijzen. Hij heeft de spanningen een aantal keer te ver op laten lopen en het is tekenend dat het verstand bij andere onstabiele leiders in de wereld uiteindelijk voor de oplossing zorgde.

Dus ik snap de emoties wel. Ook omdat ze voor een deel voortkomen uit een aversie tegen onrecht en onbegrip.

Ik reken mezelf in discussie zelden tot een bepaald kamp, omdat er in elk onderwerp nuance aan te brengen is als je echt als doel hebt om toenadering te zoeken. Ik zie mezelf als uitgesproken genuanceerd op die manier. Maar mensen die nu nog menen dat Trump het beste voor heeft met de VS en de wereld en de beste president sinds tijden was, daar kan ik geen begrip meer voor opbrengen. Net zo goed als dat ik vind dat standrechtelijke executie van de man niet nodig is.
Ik snap heus wel dat Nederland niet in een isolement verkeerd.

Waar blijkt uit dat een Amerikaanse president meer invloed heeft op het Nederlandse welzijn? Volgens mij worden we nog altijd bestuurd, of iets wat daarvoor door moet gaan door een kabinet. In de wereld zijn er spanningen, die zijn er onder iedere Amerikaanse president. Daar heeft hij mee om te gaan. Trump is geen oorlog gestart, hoezo heeft hij het ver op laten lopen dan?

Of Trump het beste voor heeft met de VS, in zijn beleving zal dat zo zijn. Het lijkt mij wat ridicuul om te denken dat Trump regelmatig uit bed stapte in het Witte Huis met het idee: Vandaag ga ik de boel eens goed in de soep laten lopen, gewoon omdat het kan.

Beste president ooit? Ik lees niet alles op FOK! maar zo'n bericht heb ik hier nog nooit gezien. Dat zou ook overdreven zijn, net als over Obama, waarover ik wel zulke berichten van heb gezien op FOK!
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_197284279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-

Je bedoelt het ontkennen van de ernst door direct vluchten vanuit China te willen blokkeren, terwijl de democraten met Pelosi voorop in koor stonden te schreeuwen dat dat echt niet kon? Dat ontkennen?
Die ene juist beslissing maakt geen zomer daarna heeft hij gewoon gefaald als een grote loser met zijn ontkenningen en met pasen is alles weer open, enz... we zijn een jaar verder....
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:14:56 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197284285
Ik lees nooit het hele topic terug dus forgive me als ik iets roep wat al gepost is. Maar ik denk dus dat Pence de held is in deze hele chaos. Pence heeft in de vergadering in het Capitol niet zijn oren laten hangen naar Trump. Pence werd belaagd in het Capitol en vervolgde daarna de vergadering en hij was duidelijk pissed off.

En ik vermoed dat Pence Donald op zijn knieën heeft gekregen. Hij heeft de troef in handen van het 25th amendment en dat heeft hij benut nadat hij wist dat een meerderheid daarvoor achter hem stond. Hij heeft Donald dus wss voor de keuze gesteld om zich over te geven en zich gedeisd te houden tot de overdracht van Biden of hij werd per direct afgezet. Het was op dat moment dus Pence die the finger on the trigger had en Donald moest kiezen of delen.

Pence kon dit makkelijker doen omdat Donald hem in zijn tweet ook al had afgevallen dat hij een lafaard was, maar daarnaast werd Pence in een levensbedreigende situatie gebracht door Donald in de bestorming van het Capitol waarbij vijf doden vielen. Genoeg reden om zijn positie volledig serieus te nemen en Donald tegen de muur te zetten. Einde oefening dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 08-01-2021 14:10:46 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:50 #14
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_197284319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:14 schreef Tengano het volgende:
Ik lees nooit het hele topic terug dus forgive me als ik iets roep wat al gepost is. Maar ik denk dus dat Pence de held is in deze hele chaos. Pence heeft in de vergadering in het Capitol niet zijn oren laten hangen naar Trump. Pence werd belaagd in het Capitol en vervolgde daarna de vergadering en hij was duidelijk pissed off.

En ik vermoed dat Pence ook Donald op zijn knieën heeft gekregen. Hij heeft de troef in handen van het 25th amendment en dat heeft hij benut nadat hij wist dat een meerderheid daarvoor achter hem stond. Hij heeft Donald dus wss voor de keuze gesteld om zich over te geven en zich gedeisd te houden tot de overdracht van Biden of hij werd per direct afgezet. Het was op dat moment dus Pence die the finger on the trigger had en Donald moest kiezen of delen.

Pence kon dit makkelijker doen omdat Donald hem in zijn tweet ook al had afgevallen dat hij een lafaard was, maar daarnaast werd Pence in een levensbedreigende situatie gebracht door Donald in de bestorming van het Capitol waarbij vijf doden vielen. Genoeg reden om zijn positie van volledig serieus te nemen en Donald tegen de muur te zetten. Einde oefening dus.
Ja, Pence is nu de held. Zou wel van social media afblijven om die illusie te behouden :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197284335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Voor de echt fans bier met de meest markante man van de bestorming op het etiket. :D

https://www.omroepbrabant(...)-van-bredaas-biertje
Verzamelaarsflesje hoor.
pi_197284350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja, Pence is nu de held. Zou wel van social media afblijven om die illusie te behouden :7
Pence speelde een dag een goede rol. Verder blijft het natuurlijk een vreselijke engnek.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 13:25:14 #17
426493 crew  PippenScottie
pi_197284389
De term held is wel aan inflatie onderhevig als iemand die niet meewerkt aan een kansloze coup al zo wordt genoemd.
pi_197284399
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:25 schreef PippenScottie het volgende:
De term held is wel aan inflatie onderhevig als iemand die niet meewerkt aan een kansloze coup al zo wordt genoemd.
Als je dit al een coup noemt...
pi_197284452
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:25 schreef PippenScottie het volgende:
De term held is wel aan inflatie onderhevig als iemand die niet meewerkt aan een kansloze coup al zo wordt genoemd.
Hetzelfde geldt voor de term coup wat mij betreft.
pi_197284460
Alles is tegenwoordig een coup, net zoals alles tegenwoordig racisme is.
pi_197284474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:47 schreef Basp1 het volgende:
Voor de echt fans bier met de meest markante man van de bestorming op het etiket. :D

https://www.omroepbrabant(...)-van-bredaas-biertje
Leuk zeg, iemand met nazisympathieën op je biertje zetten.
pi_197284493
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:31 schreef Scrummie het volgende:
Alles is tegenwoordig een coup, net zoals alles tegenwoordig racisme is.
Daarover gesproken, mag een Dame Blanche eigenlijk nog als coupe?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:35:13 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197284503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je dit al een coup noemt...
quote:
Een zelfcoup of autocoup, een daad waarbij een zittende heerser zijn macht uitbreidt op een manier die tegen de grondwet of de politieke gebruiken van een land ingaat, is ook een staatsgreep.
Je aanhangers richting het Capitol sturen om de officiële benoeming van je opvolger tegen te houden.
Dit, dus.
pi_197284533
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]


[..]

Je aanhangers richting het Capitol sturen om de officiële benoeming van je opvolger tegen te houden.
Dit heeft alleen nooit plaatsgevonden.
pi_197284534
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]


[..]

Je aanhangers richting het Capitol sturen om de officiële benoeming van je opvolger tegen te houden.
Het was wel een hele kansloze poging. Als hij echt een coup had willen plegen dan waren er wel effectievere dingen te bedenken.

Dit was schofterig en verderfelijk, maar de term coup vind ik wat overdreven.
pi_197284536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Trump heeft zich als een idioot gedragen, maar historisch gezien klopt hier natuurlijk weinig van.

Of ben je de Amerikaanse burgeroorlog en de rassenrellen uit de jaren '60 vergeten?
De burgeroorlog kostte 600.000 mensen het leven in op 3 dagen na 4 jaar Trump zijn beleid heeft vanaf 6 februari 2020 373.000 mensen het leven als hij vervangen wordt door Biden zitten ze boven de 400.000 dat is een hele Tweede Wereldoorlog in nog geen jaar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197284556
Is er al een kaartspel gemaakt met de grootste boeven die in het Capitool waren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197284563
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:38 schreef vipergts het volgende:

[..]

De burgeroorlog kostte 600.000 mensen het leven in op 3 dagen na 4 jaar Trump zijn beleid heeft vanaf 6 februari 2020 373.000 mensen het leven als hij vervangen wordt door Biden zitten ze boven de 400.000 dat is een hele Tweede Wereldoorlog in nog geen jaar.
Een andere aanpak had zeker doden gescheeld, maar het is natuurlijk totale flauwekul om elke dode de schuld van Trump te noemen.
pi_197284586
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:38 schreef vipergts het volgende:

[..]

De burgeroorlog kostte 600.000 mensen het leven in op 3 dagen na 4 jaar Trump zijn beleid heeft vanaf 6 februari 2020 373.000 mensen het leven als hij vervangen wordt door Biden zitten ze boven de 400.000 dat is een hele Tweede Wereldoorlog in nog geen jaar.
Heb je het hier over oversterfte of de bruto coronadoden? Want die 2e kun je niet goed vergelijken met oorlogsslachtoffers vind ik
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:41:48 #30
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197284594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit heeft alleen nooit plaatsgevonden.
Dus tijdens "The March to Save America" roept Trump op om te gaan marcheren en Giulliani om 'Trial by combat'? Mwa, ik kan wel begrijpen dat mensen dan roepen dat je het democratisch proces wil verstoren. En als dat in combinatie gaat met een machtsfactor heet het gewoon een coup. Een poging tot.
Dit, dus.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:14 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197284702
State legislators hebben blijkbaar gewoon meegereld :')
twitter
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 14:35:28 #32
426493 crew  PippenScottie
pi_197285445
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:26 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je dit al een coup noemt...
Het sleutelwoord in mijn zin was ‘kansloos’

Deze mensen zouden niets liever hebben gewild dan dat de verkiezingsuitslag ongedaan gemaakt werd
  vrijdag 8 januari 2021 @ 14:52:06 #33
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197285773
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:39 schreef vipergts het volgende:
Is er al een kaartspel gemaakt met de grootste boeven die in het Capitool waren.
Er is al een Legodoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_197285796
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is al een Legodoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:19:09 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197290643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:28 schreef vipergts het volgende:

[..]

Jawel, die macht ligt uitsluitend bij hem hij kan gewoon het bevel geven het enige wat hem dan tegen kan houden is dat degene die het bevel uit moeten voor niet luisteren. Hij hoeft geen advies te vragen al is het wel gebruikelijk maar hij kan gewoon de warrom in het pentagon bellen zich indentificeren en het bevel geven.
Gelukkig kan dat dus niet. Wat je post is eigenlijk fakeinformatie? En is zelfs op de manier die jij aangeeft technisch onmogelijk. En het is trouwens niet eens het Pentagon die daar direct over gaat. Maar Stratcom. Rusland heeft een commando structuur die op dit gebied vergelijkbaar is ingericht. En men kan elkaar zelfs even bellen. De VS en Rusland.
https://www.ad.nl/buitenl(...)te-schieten~a2cb192d

Je wilt niet dat bijvoorbeeld in een dronken bui bijvoorbeeld een president even oorlogje wil spelen met nucleaire wapens. Kijk dan met een schuin oog naar Nixon. Zijn lanceer rechten werden door de legerleiding (Joint Chiefs of Staff) van de VS gewoon ingetrokken. Toen zijn regeerperiode ten einde kwam.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 08-01-2021 19:46:36 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 18:29:28 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197290862
-knip-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197290922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 12:50 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Burgeroorlog waren voornamelijk soldaten, "maar" 50k burgers. Rassenrellen is ook peanuts in vergelijking met de shitshow van Covid. Ze zitten al ver boven de 350.000 doden.
Matige troll poging dit.
  Beste debater 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 18:35:52 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197290965
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 13:38 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit heeft alleen nooit plaatsgevonden.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 18:44:09 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197291133
...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:00:31 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197292896
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 18:33 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Matige troll poging dit.
Op zich uit militaire noodzaak wel helaas waren de generaals George Washington en Ulysses S. Grant wel bereid om wat racisme op zij te zetten. De basis was er wel in het begin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 08-01-2021 20:06:24 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197293144

Intens tafereel waar je het benauwd van krijgt.

Na 20 minuten:
Horrifying video shows Capitol cop getting crushed by Trump supporters

Bevat ook gedeelte van deze youtube video.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.Silencer op 08-01-2021 20:15:57 ]
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:32:53 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197293698
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 14:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is al een Legodoos.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197294049
twitter

Ah, weer een nieuwe versie!
pi_197294530
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef Mr.Silencer het volgende:
Intens tafereel waar je het benauwd van krijgt.

Heftig. Dat het niet tot een gigantisch bloedbad is gekomen verbaasd me. Echt niet normaal zo 'out of control' die mensen zijn.
pi_197294769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef Mr.Silencer het volgende:

Intens tafereel waar je het benauwd van krijgt.

Na 20 minuten:
Horrifying video shows Capitol cop getting crushed by Trump supporters

Bevat ook gedeelte van deze youtube video.

Eindeloos respect voor deze agenten. Had ik daar gestaan dan had ik al mijn magazijnen geleegd.
pi_197296171
Via Twitter

Somebody that I used to know
pi_197296190
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:00 schreef Postbus100 het volgende:
Via Twitter

[ afbeelding ]
Spuit elf zie ik :'(
Somebody that I used to know
pi_197296241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:10 schreef Mr.Silencer het volgende:

Intens tafereel waar je het benauwd van krijgt.

Na 20 minuten:
Horrifying video shows Capitol cop getting crushed by Trump supporters

Bevat ook gedeelte van deze youtube video.

En dan mag je maar hopen dat de demonstrant tegenover je (of de agent naast je) geen corona heeft :N
Somebody that I used to know
pi_197297677
Een van de doden was schijnbaar een MAGA figuur die zichzelf per ongeluk in zijn ballen taserde en een hartaanval kreeg.
pi_197298476

Special snowflakes on both sides. Wat een kneuzenbende.
pi_197298738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:26 schreef Ericr het volgende:

Special snowflakes on both sides. Wat een kneuzenbende.
Bedoel je met die andere kant de politie? Ik zie hier maar een kant eigenlijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 9 januari 2021 @ 00:41:29 #52
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197299425
Bye :W

twitter
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197299497
Jammer. Was wel leuk om te volgen tijdens rellen altijd.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zaterdag 9 januari 2021 @ 00:48:40 #54
104963 ETA
European Travel Author
pi_197299515
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197299518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:41 schreef D_A het volgende:
Bye :W

[ twitter ]
Dit toejuichen :')
  zaterdag 9 januari 2021 @ 00:50:03 #56
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_197299535
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:41 schreef D_A het volgende:
Bye :W

[ twitter ]
Na 4 jaar zien ze het licht. Blijkbaar is het nu de tijd om eieren te kiezen voor het geld en afstand te doen van die incompetente, proto-fascistische landverrader.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 00:50:41 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197299540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit toejuichen :')
Je hebt als platform natuurlijk een bepaalde verantwoordelijkheid voor de content, de ban is dan vooral Trump zijn probleem.
pi_197299613
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dit toejuichen :')
Censurerende corporaties zijn weer helemaal in onder een zeker links O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:07:49 #59
104963 ETA
European Travel Author
pi_197299722
Nu nog beter Jr ook permaban:

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:08:21 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197299730
11 dagen eerder dan verwacht toch :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197299767
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:57 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Censurerende corporaties
Wat een mooie term :D
pi_197299798
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:41 schreef D_A het volgende:
Bye :W

[ twitter ]
Orwelliaanse toestanden dit.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:19:13 #63
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197299818
Mensen die dit toejuichen hebben echt geen idee dat zij binnenkort aan de beurt zijn.
pi_197299857
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:50 schreef Briqq het volgende:

[..]

Na 4 jaar zien ze het licht. Blijkbaar is het nu de tijd om eieren te kiezen voor het geld en afstand te doen van die incompetente, proto-fascistische landverrader.
Toevallig he?
Twitter moet vooral voor zichzelf eieren voor het geld kiezen. Er gaat immer over een paar dagen een andere wind waaien in DC. Even allegiance pledgen aan de nieuwe wind en de oude weg gooien. Nu kunnen ze het. 3 jaar terug ook, maar toen scheelde het veel ad-inkomsten en hits. Want potus op je netwerk trekt nu eenmaal.

En lol voor de rest van de wereld, want we hebben kunnen lachen om die stupiditeiten van hem. Maar kom ajb niet met een verhaal dat twitter zo goed is en hem nu pas niet meer moet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:28:37 #65
426493 crew  PippenScottie
pi_197299882
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:19 schreef S95Sedan het volgende:
Mensen die dit toejuichen hebben echt geen idee dat zij binnenkort aan de beurt zijn.
Twitter heeft terms and conditions. Daar ga je mee akkoord als je een account aanmaakt en heb je je aan te houden.

Het is niet het einde van de wereld dat mensen die zich niet aan die regels houden geen 280 karakters meer de wereld in kunnen sturen.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:31:25 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299901
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:57 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Censurerende corporaties zijn weer helemaal in onder een zeker links O+
Oproepen tot geweld doet het dan weer erg goed bij rechts. Zeker in de VS.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197299905
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:28 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Twitter heeft terms and conditions. Daar ga je mee akkoord als je een account aanmaakt en heb je je aan te houden.

Het is niet het einde van de wereld dat mensen die zich niet aan die regels houden geen 280 karakters meer de wereld in kunnen sturen.
Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:32:31 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299911
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Wat begrijp je niet aan 'oproepen tot geweld'?

Trumpianen doen alsof het verboden wordt dat hun messias kattenplaatjes mag uploaden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197299912
twitter
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:33:18 #70
426493 crew  PippenScottie
pi_197299920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Politici hebben zich altijd prima kunnen redden met persconferenties.
En 99,99% van alle politici kunnen zich gewoon gedragen op social media, of hebben een capabel team die dat voor ze doet.
pi_197299930
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:32 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
^O^
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:35:04 #72
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197299940
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'oproepen tot geweld'?

Trumpianen doen alsof het verboden wordt dat hun messias kattenplaatjes mag uploaden.
En jij snapt niet dat we daarvoor wetten hebben gemaakt?

Twitter, Facebook, whatever zijn niet degene die de wet bepalen en bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden. Helemaal als bedrijven inmiddels een cruciaal onderdeel zijn van de huidige samenleving.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 01:35:17 #73
236264 crew  capricia
pi_197299941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Dat POTUS-account is er gewoon nog.
Definitely not CIA
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:35:55 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299947
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En jij snapt niet dat we daarvoor wetten hebben gemaakt?

Twitter, Facebook, whatever zijn niet degene die de wet bepalen en bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden. Helemaal als bedrijven inmiddels een cruciaal onderdeel zijn van de huidige samenleving.
Uhm, bedrijven mogen hun eigen terms of service niet hanteren?

Wat communistisch ineens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:37:08 #75
426493 crew  PippenScottie
pi_197299962
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En jij snapt niet dat we daarvoor wetten hebben gemaakt?

Twitter, Facebook, whatever zijn niet degene die de wet bepalen en bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden. Helemaal als bedrijven inmiddels een cruciaal onderdeel zijn van de huidige samenleving.
Deze bedrijven bepalen niet wat de wet zegt over vrijheid van meningsuiting, maar zij zijn wel degenen die mogen bepalen wat er op hun platform mag worden gezegd.

Dit is geen hogere wiskunde hoor.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:37:38 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Als dat leidt tot die explosieve groei van wappies die denken dat verkiezingen gestolen zijn, een coup plegen gewoon moet kunnen, covid een griepje is, politici kinderen offeren aan een uil en baden in het bloed van platgestampte embryo's is dat misschien niet zo erg, dat dat kanaal even verdwijnt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:38:51 #77
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197299977
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm, bedrijven mogen hun eigen terms of service niet hanteren?

Wat communistisch ineens.
Ah het welbekende verhaaltje. Je mist alleen even het stukje van 'cruciaal onderdeel van de samenleving'

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:37 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Deze bedrijven bepalen niet wat de wet zegt over vrijheid van meningsuiting, maar zij zijn wel degenen die mogen bepalen wat er op hun platform mag worden gezegd.

Dit is geen hogere wiskunde hoor.
Dit is dezelfde manier zoals het in China gaat hoor. Kan er steeds gezegd worden dat het hun eigen platform is maar die vlieger gaat allang niet meer op in mijn ogen.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:39:55 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299985
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ah het welbekende verhaaltje. Je mist alleen even het stukje van 'cruciaal onderdeel van de samenleving'
[..]

Dit is dezelfde manier zoals het in China gaat hoor. Kan er steeds gezegd worden dat het hun eigen platform is maar die vlieger gaat allang niet meer op in mijn ogen.
Ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n 'cruciaal onderdeel van de samenleving' als dat leidt tot complotdenkende vikinghelmdragende rellers, eigenlijk.

Gek he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197299994
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm, bedrijven mogen hun eigen terms of service niet hanteren?

Wat communistisch ineens.
Ah dus als bedrijven voortaan in hun terms of service zetten dat ze geen kleurlingen toe willen laten is dat ook prima.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 01:41:16 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:40:52 #80
426493 crew  PippenScottie
pi_197299995
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ah het welbekende verhaaltje. Je mist alleen even het stukje van 'cruciaal onderdeel van de samenleving'
[..]

Dit is dezelfde manier zoals het in China gaat hoor. Kan er steeds gezegd worden dat het hun eigen platform is maar die vlieger gaat allang niet meer op in mijn ogen.
Dan zal er iets aan je ogen mankeren. Of aan je vlieger.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:41:10 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197299996
twitter
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:42:03 #82
426493 crew  PippenScottie
pi_197300004
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:40 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[..]

Ah dus als bedrijven voortaan in hun terms of service zetten dat ze geen kleurlingen toe willen laten is dat ook prima.
Nee, want dat gaat tegen de wet in die discriminatie verbiedt.

Het is echt niet moeilijk hoor. Even die hersentjes laten kraken en dan ga je het misschien snappen.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:42:09 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197300006
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:40 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ah dus als bedrijven voortaan in hun terms of service zetten dat ze geen kleurlingen toe willen laten is dat ook prima.
Ja, tuurlijk.

Want een aangeboren identitaire eigenschap als je ras, geslacht of haarkleur is precies hetzelfde als oproepen tot geweld en het ondermijnen van de staat.

Topshow weer, jongens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:46:40 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197300037
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En jij snapt niet dat we daarvoor wetten hebben gemaakt?

Twitter, Facebook, whatever zijn niet degene die de wet bepalen en bepalen wat er wel en niet gezegd mag worden. Helemaal als bedrijven inmiddels een cruciaal onderdeel zijn van de huidige samenleving.
Dat is niet helemaal waar, als je als platform oproepen tot geweld laat staan ben je daar ook aansprakelijk voor.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 01:48:10 #85
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197300045
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n 'cruciaal onderdeel van de samenleving' als dat leidt tot complotdenkende vikinghelmdragende rellers, eigenlijk.

Gek he.
Het heeft weinig met complotdenken te maken eerlijk gezegd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:40 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dan zal er iets aan je ogen mankeren. Of aan je vlieger.
Niet echt.
Als er weinig tot geen alternatieven zijn die in de samenleving gebruikt worden en daarbij de moderatie te wensen over laat of dusdanig gepolariseerd is dan is het slechts een kwestie van tijd tot het fout gaat.

Op een gegeven moment zijn bedrijven zo groot dat het niet ook wenselijk is om op die manier door te gaan.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 01:52:30 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197300069
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het heeft weinig met complotdenken te maken eerlijk gezegd.
[..]

Niet echt.
Als er weinig tot geen alternatieven zijn die in de samenleving gebruikt worden en daarbij de moderatie te wensen over laat of dusdanig gepolariseerd is dan is het slechts een kwestie van tijd tot het fout gaat.

Op een gegeven moment zijn bedrijven zo groot dat het niet ook wenselijk is om op die manier door te gaan.
Het ging al fout hoor. Was twee dagen geleden. Dankzij dat domme altrechtse geblèr.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 01:54:09 #87
426493 crew  PippenScottie
pi_197300075
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:48 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het heeft weinig met complotdenken te maken eerlijk gezegd.
[..]

Niet echt.
Als er weinig tot geen alternatieven zijn die in de samenleving gebruikt worden en daarbij de moderatie te wensen over laat of dusdanig gepolariseerd is dan is het slechts een kwestie van tijd tot het fout gaat.

Op een gegeven moment zijn bedrijven zo groot dat het niet ook wenselijk is om op die manier door te gaan.
Er zijn meer manieren om nieuws te consumeren dan ooit. Gigantisch veel meer dan een generatie geleden.

Juist het overschot aan aanbod is het probleem, niet het door jouw onterecht vermeende beperkte aanbod.
En het feit dat er ongestraft de grootste onzin verspreid kan worden is een veel groter probleem dan een social media bedrijf met duidelijke richtlijnen die haar gebruikers daar ook aan houdt.

Je denkt de goede kant op, maar trekt uiteindelijk de verkeerde conclusie.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 02:01:01 #88
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197300111
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het ging al fout hoor. Was twee dagen geleden. Dankzij dat domme altrechtse geblèr.
Dat altrechts wat jij wegzet als wappies en complotdenkers gaat straks richting extremere hoeken.

Wat er dan gaat gebeuren, is dat mensen dan juist nog extremer worden in hun acties. De verschilen tussen de extremen worden groter.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Er zijn meer manieren om nieuws te consumeren dan ooit. Gigantisch veel meer dan een generatie geleden.

Juist het overschot aan aanbod is het probleem, niet het door jouw onterecht vermeende beperkte aanbod.
En het feit dat er ongestraft de grootste onzin verspreid kan worden is een veel groter probleem dan een social media bedrijf met duidelijke richtlijnen die haar gebruikers daar ook aan houdt.

Je denkt de goede kant op, maar trekt uiteindelijk de verkeerde conclusie.
Overschot aan consumeren, waar heb je het over. Misschien voor degene die er wat meer in zitten maar het overgrote deel consumeert gewoon hun mediatoevoer via bijvoorbeeld de NOS. En zo is dat ook voor de 'standaard' internet bedrijven.

Ongestraft, duidelijke richtlijnen, als het in hun straatje past, zat wat er ook niet op hoort wat gewoon blijft staan.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 02:16:06 #89
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197300182
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 02:01 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Dat altrechts wat jij wegzet als wappies en complotdenkers gaat straks richting extremere hoeken.

Wat er dan gaat gebeuren, is dat mensen dan juist nog extremer worden in hun acties. De verschilen tussen de extremen worden groter.
[..]

Overschot aan consumeren, waar heb je het over. Misschien voor degene die er wat meer in zitten maar het overgrote deel consumeert gewoon hun mediatoevoer via bijvoorbeeld de NOS. En zo is dat ook voor de 'standaard' internet bedrijven.

Ongestraft, duidelijke richtlijnen, als het in hun straatje past, zat wat er ook niet op hoort wat gewoon blijft staan.
Aha, en wat blijft er zoal aan oproepen tot geweld staan dan? Of andere zaken die tegen de TOS in gaan?
pi_197300314
Ik boycot twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_197300382
Mensen die censuur door techgiants toejuichen. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_197300387
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 03:14 schreef superniger het volgende:
Mensen die censuur door techgiants toejuichen. :')
Blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om te begrijpen dat oproepen van geweld niet toegestaan is op Twitter.
pi_197300390
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 03:14 schreef superniger het volgende:
censuur door techgiants
This ain't it chief
  zaterdag 9 januari 2021 @ 03:21:53 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197300400
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 03:14 schreef superniger het volgende:
Mensen die censuur door techgiants toejuichen. :')
Mensen die denken dat techgiants onschendbaar zijn. :')
pi_197300405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als dat leidt tot die explosieve groei van wappies die denken dat verkiezingen gestolen zijn, een coup plegen gewoon moet kunnen, covid een griepje is, politici kinderen offeren aan een uil en baden in het bloed van platgestampte embryo's is dat misschien niet zo erg, dat dat kanaal even verdwijnt.
BLM heeft hele wijken in de hens gezet. Nikestores targets dure boetieken leeggepunderd ook van zwarte ondernemers. Mensen neergestoken en bedreigd. Werd openlijk aangemoedigd door democraten burgemeesters. Hoorde je mensen zoals jij niet over. De hypcrisie wordt steeds groter ook in 2021. Echt om van te kotsen.
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 03:37:25 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197300443
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 03:23 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

BLM heeft hele wijken in de hens gezet. Nikestores targets dure boetieken leeggepunderd ook van zwarte ondernemers. Mensen neergestoken en bedreigd. Werd openlijk aangemoedigd door democraten burgemeesters. Hoorde je mensen zoals jij niet over. De hypcrisie wordt steeds groter ook in 2021. Echt om van te kotsen.
Hoorde je mij wel over hoor. En zeker BLM Nederland.

Maar antisemitisme ze verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 03:38:04 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197300464
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 02:50 schreef superniger het volgende:
Ik boycot twitter
Daar zal twitter heel verdrietig mee zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 januari 2021 @ 04:45:04 #98
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_197300566
Daar gaat een dagelijks stukje tragikomedie.

Met de nadruk op de eerste vijf letters, dat wel. :')
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 04:48:46 #99
408813 crew  trein2000
pi_197300575
Los van wat ik hier inhoudelijk van vind haal ik mijn stokpaardje maar weer eens van stal. We moeten eens een maatschappelijk debat voeren over de vraag of we het wenselijk vinden dat een handjevol private bedrijven de mogelijkheid heeft om een politicus effectief kalt te stellen. Is die (potentiële) invloed op de samenleving niet té groot?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197300887
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 04:48 schreef trein2000 het volgende:
Los van wat ik hier inhoudelijk van vind haal ik mijn stokpaardje maar weer eens van stal. We moeten eens een maatschappelijk debat voeren over de vraag of we het wenselijk vinden dat een handjevol private bedrijven de mogelijkheid heeft om een politicus effectief kalt te stellen. Is die (potentiële) invloed op de samenleving niet té groot?
Niemand heeft Trump toch verplicht een account aan te maken op Twitter? Ik ben van mening dat je de toegang ontzegd mag worden wanneer je de regels overtreedt. Trump zette volgens Twitter aan tot geweld e.d, waar de sanctie permban op staat.

(Bijna) Niemand leest de regels van een EULA, maar dat is geen excuus imo.
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 08:42:14 #101
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_197301340
Blm lijkt jaloers dat niet een van hen is doodgeschoten in het Capitool.
pi_197301395
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 08:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
Blm lijkt jaloers dat niet een van hen is doodgeschoten in het Capitool.
_O-
  zaterdag 9 januari 2021 @ 08:50:52 #103
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197301418
Wat is Amerika toch een vrij land.
pi_197301559
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat is niet zozeer het punt. Wat dit aangeeft is dat ogenschijnlijk Twitter ook het account van de (nog altijd) zittende president van de Verenigde Staten kan verwijderen zonder consequenties. Dat geeft feitelijk vrij baan voor deze (en andere) corporatie(s) om het beleid steeds meer te vormen naar de eigen politieke grenzen, of die donateurs. Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Nee het potus account is nog steeds actief dat is alleen niet van donald. Zijn persoonlijke rioolbuis is wel verwijdert. En nee dat hebben ze niet gedaan uit goedheid. Die hebben gewoon 3 dagen zitten overleggen met hun juridische afdeling over aansprakelijkheid en zijn tot de conclusie gekomen dat de inkomsten niet opwegen tegen de risico’s.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197301599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 01:31 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Dat vind ik geen prettige gedachte gezien voor veel mensen sociale media een kernonderdeel is van hun nieuwservaring en politieke inzichten.
Dat is het probleem, een probleem dat Trump verergert heeft.
pi_197302192
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 03:23 schreef MisterWendel het volgende:

[..]

BLM heeft hele wijken in de hens gezet. Nikestores targets dure boetieken leeggepunderd ook van zwarte ondernemers. Mensen neergestoken en bedreigd. Werd openlijk aangemoedigd door democraten burgemeesters. Hoorde je mensen zoals jij niet over. De hypcrisie wordt steeds groter ook in 2021. Echt om van te kotsen.
Haha frustie..
Er zijn tijdens BLM demonstraties individuen op dezelfde plek en tijdstip aanwezig die een aantal winkels zijn binnengedrongen en hebben geplunderd. Dat is alles.
BLM-organisatoren hebben niet opgeroepen om winkels binnen te gaan, en de plunderende individuen droegen geen BLM-vlaggen. Kortom: BLM heeft niks te maken met deze toevallige aanwezigheid van deze individuen op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip.
Trump heeft wel opgeroepen om naar het Capitool te gaan en de meute droeg pro-Trump/anti-semitische teksten op shirts.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197302292
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:




Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197303199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Als 6MWE staat voor 6 million were not enough, zijn ze dan niet de N vergeten? Want nu staat er eigenlijk 6 million were enough.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197303210
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als 6MWE staat voor 6 million were not enough, zijn ze dan niet de N vergeten? Want nu staat er eigenlijk 6 million were enough.
Weren't.

Ook al stond er dat 6 miljoen wel genoeg was, dan was dat ook schofterig, maar marginaal minder.
pi_197303215
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Weren't
Ahh op die manier.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:05:07 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303244
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Man man man...
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:07:05 #112
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197303275
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Haha frustie..
Er zijn tijdens BLM demonstraties individuen op dezelfde plek en tijdstip aanwezig die een aantal winkels zijn binnengedrongen en hebben geplunderd. Dat is alles.
BLM-organisatoren hebben niet opgeroepen om winkels binnen te gaan, en de plunderende individuen droegen geen BLM-vlaggen. Kortom: BLM heeft niks te maken met deze toevallige aanwezigheid van deze individuen op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip.
Trump heeft wel opgeroepen om naar het Capitool te gaan en de meute droeg pro-Trump/anti-semitische teksten op shirts.
Ook die "peaceful" BLM protesten hadden ze met harde hand de kop in moeten drukken. Net als dit verhaal.
pi_197303670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Waarom zien die lui er altijd uit als kandidaten voor een euthanasieprogramma. Je kunt van nazi's zeggen wat je wilt maar ze verborgen zich pas na afloop. Hoe proud ben je als je onherkenbaar voor je gedachten opkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:47:25 #114
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197303842
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Er zijn tijdens BLM Trump demonstraties individuen op dezelfde plek en tijdstip aanwezig die een aantal winkels gebouwen zijn binnengedrongen en hebben geplunderd. Dat is alles.
BLM Trump -organisatoren hebben niet opgeroepen om winkels binnen te gaan, en de plunderende individuen droegen geen BLM Trump-vlaggen. Kortom: BLM Trump heeft niks te maken met deze toevallige aanwezigheid van deze individuen op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip.

Éen post hoger...

Naar het schijnt staat in de Dikke van Dale achter het woord Schijnheilige 'Twentsche_Ros'. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197303889
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er zijn tijdens BLM Trump demonstraties individuen op dezelfde plek en tijdstip aanwezig die een aantal winkels gebouwen zijn binnengedrongen en hebben geplunderd. Dat is alles.
BLM Trump -organisatoren hebben niet opgeroepen om winkels binnen te gaan, en de plunderende individuen droegen geen BLM Trump-vlaggen. Kortom: BLM Trump heeft niks te maken met deze toevallige aanwezigheid van deze individuen op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip.


Flink gehersenspoelde mensen die na 3 dagen nog steeds het verschil tussen rellen in de publieke ruimte en een aanval op het centrum van hun democratie nog steeds niet (willen) snappen. :')
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:57:27 #116
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197303961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Flink gehersenspoelde mensen die na 3 dagen nog steeds het verschil tussen rellen in de publieke ruimte en een aanval op het centrum van hun democratie nog steeds niet (willen) snappen. :')
Aannames, vooroordelen en generalisaties. Denk je dat je echt íemand overtuigt?

Wat heeft BLM hier trouwens mee te maken? De kwestie van de lage beveiliging kan je op twee manieren bekijken;
1; Dit is bewust gedaan om een eventuele coupe mogelijk te maken.

Een zeer ernstige situatie die absoluut onderzocht moet worden

2; BLM voelt zich op zijn pikkie getrapt en zoekt aandacht.

Een kwestie van aandachtshoeren die een serieuze situatie op zichzelf gaan betrekken.

Als het het tweede is, dan is dat diep triest.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:07:30 #117
426493 crew  PippenScottie
pi_197304122
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PippenScottie op 09-01-2021 12:08:22 ]
pi_197304124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Er zijn tijdens BLM Trump demonstraties individuen op dezelfde plek en tijdstip aanwezig die een aantal winkels gebouwen zijn binnengedrongen en hebben geplunderd. Dat is alles.
BLM Trump -organisatoren hebben niet opgeroepen om winkels binnen te gaan, en de plunderende individuen droegen geen BLM Trump-vlaggen. Kortom: BLM Trump heeft niks te maken met deze toevallige aanwezigheid van deze individuen op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip.

Éen post hoger...

Naar het schijnt staat in de Dikke van Dale achter het woord Schijnheilige 'Twentsche_Ros'. :Y
Blijft het verschil:
Trump riep op om naar het Capitool te gaan.
De organisatoren van BLM riepen niet op om een winkel binnen te stappen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:11:11 #119
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197304176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Blijft het verschil:
Trump riep op om naar het Capitool te gaan.
De organisatoren van BLM riepen niet op om een winkel binnen te stappen.
Die geef ik je.

Mijn mening; allebei ronduit afkeurenswaardig, maar ik ben gewoon helemaal klaar met al die wedstrijden in ver pissen. Fout is fout. Punt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197304194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Aannames, vooroordelen en generalisaties. Denk je dat je echt íemand overtuigt?

Wat heeft BLM hier trouwens mee te maken? De kwestie van de lage beveiliging kan je op twee manieren bekijken;
1; Dit is bewust gedaan om een eventuele coupe mogelijk te maken.

Een zeer ernstige situatie die absoluut onderzocht moet worden

2; BLM voelt zich op zijn pikkie getrapt en zoekt aandacht.

Een kwestie van aandachtshoeren die een serieuze situatie op zichzelf gaan betrekken.

Als het het tweede is, dan is dat diep triest.
Hier gewoon genoeg herhalen wat trump ook gedaan heeft en op den duur gelooft het domme voetvolk de makkelijk te weerleggen leugen.

Blm begon iemand anders over en dat moest jij naar trump veranderen dat ik daarna je het verschil uitleg en je je daarna druk over blm gaat maken zegt wat mij betreft ook nog wat meer over mijn theorie over vermeende hersenspoeling bij hardcore trump volgers die in de propaganda trappen. _O-
pi_197304203
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook die "peaceful" BLM protesten hadden ze met harde hand de kop in moeten drukken. Net als dit verhaal.
Als er strafbare feiten worden gepleegd (plundering, vernieling, binnendringen gebouw) moet je ingrijpen.

Ik heb ook niks tegen de Trump-demonstranten die niet het Capitool zijn binnengedrongen, dus die zich niet aan de oproep van Trump hebben gehouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twentsche_Ros op 09-01-2021 13:04:11 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:14:05 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:16:14 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197304255
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Als er strafbare feiten worden gepleegd (plundering, vernieling) moet je ingrijpen.
Correct.

quote:
Maar als je een demonstratie organiseert en je niet schuldig maakt aan huisvredebreuk cq binnendringen van een gebouw dient de overheid in te grijpen.
Ingrijpen als er niks gebeurt? Wat bedoel je hier eigenlijk?

quote:
Ik heb ook niks tegen de Trump-demonstranten die niet het Capitool zijn binnengedrongen, dus die zich niet aan de oproep van Trump hebben gehouden.
^O^
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:16:48 #124
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197304263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hier gewoon genoeg herhalen wat trump ook gedaan heeft en op den duur gelooft het domme voetvolk de makkelijk te weerleggen leugen.

Blm begon iemand anders over en dat moest jij naar trump veranderen dat ik daarna je het verschil uitleg en je je daarna druk over blm gaat maken zegt wat mij betreft ook nog wat meer over mijn theorie over vermeende hersenspoeling bij hardcore trump volgers die in de propaganda trappen. _O-
Gaat het wel goed met je? Ik kan echt geen touw knopen aan al die rare verbindingen en relaties die jij legt.

Ik laat iemands schijnheiligheid zien. Dat en niets anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:17:36 #125
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197304273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct.
[..]

Ingrijpen als er niks gebeurt? Wat bedoel je hier eigenlijk?
[..]

^O^
Edit: ik lees verkeerd.
Dit, dus.
pi_197305014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef AchJa het volgende:
Ingrijpen als er niks gebeurt? Wat bedoel je hier eigenlijk?

Volgens mij heb ik hier een fout gemaakt. Excuses.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197305782
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Man man man...
Best bizar dat je niet opgepakt word als je kleding draagt met zulk soort teksten, ik heb tijdens een voetbalwedstrijd wel eens iemand van de tribune afgehaald zien worden die een t-shirt droeg met een hakenkruis erop.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_197306604
_O-

Het blijft echt ongelofelijk wat voor narratief er wordt aangewakkerd. En moet je even nagaan welk effect dat straks op de VS gaat hebben, nee .. daar wil je niet zitten hoor. Politieke polarisatie en raciale polarisatie. Maar gelukkig komen de Democraten alles oplossen met hun holle retoriek, stoelende op een énorme dubbele standaard en het idee dat de VS een verschrikkelijk discriminerend en racistisch land is.

Je kunt nu al uittekenen dat dit heel erg slecht gaan aflopen. En het ergste is nog wel dat ook internationale media aan dit gebeuren meedoen. Die delen en verspreiden gewoon dit niet kloppende narratief.
pi_197306827
Het is me het weekje wel, Capitool in de fik, beelden ondergekalkt en omver getrokken, in het water geworpen.

Oh nee, dat was..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 9 januari 2021 @ 15:08:04 #131
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197306912
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:47 schreef Dejannn het volgende:
_O-

Het blijft echt ongelofelijk wat voor narratief er wordt aangewakkerd. En moet je even nagaan welk effect dat straks op de VS gaat hebben, nee .. daar wil je niet zitten hoor. Politieke polarisatie en raciale polarisatie. Maar gelukkig komen de Democraten alles oplossen met hun holle retoriek, stoelende op een énorme dubbele standaard en het idee dat de VS een verschrikkelijk discriminerend en racistisch land is.

Je kunt nu al uittekenen dat dit heel erg slecht gaan aflopen. En het ergste is nog wel dat ook internationale media aan dit gebeuren meedoen. Die delen en verspreiden gewoon dit niet kloppende narratief.
CNN staat tegenwoordig gelijk aan ' de internationale media'?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 15:31:38 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197307288
twitter
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197308108
quote:
Gekkie steunt gekkie.
pi_197308789
De whataboutism's, ook in dit topic, zijn wel treurig hoor. Het parlement van wat ooit de grootste Westerse democratie was wordt bestormd door een stelletje extremisten en idioten, opgehitst door de president en zijn vriendje "Trial-by-Combat"-Guiliani.

En dit is de reactie: JA MAAR HULLIE!!!

Treuriger wordt het niet. Ga je in een hoekje zitten schamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door recursief op 09-01-2021 17:58:16 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_197308876
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:05 schreef recursief het volgende:
De whataboutism's, ook in dit topic, zijn wel treurig hoor. Het parlement van wat ooit de grootste Westerse democratie was wordt genoemd wordt bestormd door een stelletje extremisten en idioten, opgehitst door de president en zijn vriendje "Trial-by-Combat"-Guiliani.

En dit is de reactie: JA MAAR HULLIE!!!

Treuriger wordt het niet. Ga je in een hoekje zitten schamen.
Ja maar onder Hillary was het ook een rommeltje geworden hoor!!
pi_197308960
https://www.spiked-online(...)the-capitol-rioters/

quote:
And now let’s be clear about what did not take place at the Capitol Building last night. This was not a fascist coup, as so many shrill, supposedly liberal commentators are claiming. Their flagrant use of the word ‘fascist’ to describe every political movement they disapprove of is an insult to reason and history. This wasn’t a coup full stop. The National Guard suppressed the morons, the barricades were put back up, and even their hero Donald Trump told them to go home. A coup is a conscious effort to illegally seize power from the government. These people couldn’t even believe they made it into the Capitol Building. They were like children finding a candy store unguarded.

And it wasn’t an insurrection, either, as Joe Biden and others are calling it. Except perhaps a pantomime insurrection, a cosplay revolt, a more heated version of those history aficionados who spend their weekends dressed up as soldiers of the American Revolution or the American Civil War.
_O_
pi_197309118
twitter


Ze moeten de beveiliging in Washington maar flink aanscherpt. Een demonstratie die uitmondt in een plundering zie ik niet meer zo snel gebeuren, maar de kans op terroristische aanslagen is groot vrees ik.
pi_197309295
quote:
Het was inderdaad geen coup maar er was wel een plan om met geweld en wapens de boel te bezetten. Het woord "fascist" is een stopwoord van Amerikaanse media en moet je niet te veel aandacht geven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_197309360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:23 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ze moeten de beveiliging in Washington maar flink aanscherpt. Een demonstratie die uitmondt in een plundering zie ik niet meer zo snel gebeuren, maar de kans op terroristische aanslagen is groot vrees ik.
Vanuit extreemlinks wel ja.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:10:33 #140
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_197312219
https://www.hln.be/buiten(...)t-capitool~ad9b9dc4/

Wat hadden die Sjamaan en die Beanie kerel met de lessenaar nu echt gedacht door zo te poseren voor de camera _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 9 januari 2021 @ 20:22:53 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197312481
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:10 schreef Sinister-D- het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)t-capitool~ad9b9dc4/

Wat hadden die Sjamaan en die Beanie kerel met de lessenaar nu echt gedacht door zo te poseren voor de camera _O-
Ze kunnen er nog jarenlang over nadenken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_197312628
Biden kan zijn borst nat maken, wat een pyrrusoverwinning.
pi_197312735
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:23 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ze moeten de beveiliging in Washington maar flink aanscherpt. Een demonstratie die uitmondt in een plundering zie ik niet meer zo snel gebeuren, maar de kans op terroristische aanslagen is groot vrees ik.
Nou, dat ligt er aan vanaf welke kant het komt. Het zou mij niets verbazen als we ook in 2021 weer ergens een uitbarsting van pyromanie, geweld, plunderingen en vandalisme krijgen, aangemoedigd door politici en de mainstream media.
pi_197314649
quote:
Jeetje, weer achterlijke artikelen van achterlijke personen. Waar komen deze sukkels toch vandaan?

Gasten zijn met honderden binnengedrongen (politie totaal niet voorbereid terwijl elke persoon met minimaal 100 IQ op zoiets had kunnen rekenen), op video te schreeuwen dat ze mike pence willen ophangen en gingen kamer voor kamer af opzoek naar senatoren. Het zijn gewoon terroristen. Pas toen ze mensen dood gingen schieten kregen ze door dat niet iedereen aan hun zijde stond en ze niet zomaar van alles konden doen.

Dit had ontzettend fout af kunnen lopen als die gast van de politie niet absoluut noodgedwongen was om te beginnen met schieten omdat dat letterlijk de laatste barricade was die die terroristen scheidde van kamerleden.

Dit had uberhaupt nooit zo ver mogen komen. Barricades were put back up? Waarom waren ze uberhaupt omver gelopen!? Sukkels. Hoe kan je hier tevreden over zijn? Echt achterlijk.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:31:05 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197314740
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ja maar onder Hillary was het ook een rommeltje geworden hoor!!
Welke glazen bol zegt dat?
pi_197315312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke glazen bol zegt dat?
Sowieso eentje met een enorme barst.
pi_197315715
Snap de frustratie van de trump fans hier wel hoor. Jarenlang lopen jullie idiote dingen te roepen als "democraten zijn slechte verliezers, kunnen niet accepteren dat trump heeft gewonnen, rellen veel bij protestaties". En dan kom je er in de laatste paar maanden achter dat trump en zijn fans toch geschifte terroristen zijn die zo mentaal van het padje zijn...dat ze denken dat er sprake is van grootschalige fraude en dat ze eigenlijk toch echt niet verloren hebben. En maar de boel zoveel mogelijk terroriseren met dreigementen van geweld en daadwerkelijk geweld in overheidsgebouwen. Compleet gestoord.

Dat is de groep waar jullie nu mee identificeren. :') Ik zou me ook doodschamen als ik jullie was. Zo een beetje de ergste vorm van trailer trash. Horen al lang in de gevangenis/gesticht vast te zitten.
  zondag 10 januari 2021 @ 00:27:50 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197316460
quote:
Dat is pas geweld toejuichen.
Niks afkeuren...

Wanneer worden die van twitter afgegooid voor opruiing?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 januari 2021 @ 00:32:07 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197316505
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Het was inderdaad geen coup maar er was wel een plan om met geweld en wapens de boel te bezetten. Het woord "fascist" is een stopwoord van Amerikaanse media en moet je niet te veel aandacht geven.
Die term is ook zo aan inflatie onderhevig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197316791
quote:
Wat een onzin dit zeg. Alsof het feit dat het allemaal idioten zijn ook maar enige verdediging voor deze actie is. Bovendien staan er meerdere idioten op tape die het zelf wel een revolutie en/of coup noemen.
pi_197317642
quote:
Honderden mensen zijn het Capitool binnen gevallen om het democratische proces te verstoren. Er zijn bomen geplaatst, een agent is vermoord en ze wilden de VP ophangen.

Niets te zien hoor, stelde niets voor.

Wel fijn dat Trump en Guiliani weer laten zien dat ze helemaal niets om hun achterban geven trouwens. Eerst een menigte ophitsen om het kapitool in te vallen en dan ze Antifa noemen. En blijkbaar is de vlag halfstok hangen voor de vermoorde agent ook teveel werk.
  zondag 10 januari 2021 @ 04:50:33 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197317646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 23:28 schreef IndoorKite het volgende:
Snap de frustratie van de trump fans hier wel hoor. Jarenlang lopen jullie idiote dingen te roepen als "democraten zijn slechte verliezers, kunnen niet accepteren dat trump heeft gewonnen, rellen veel bij protestaties". En dan kom je er in de laatste paar maanden achter dat trump en zijn fans toch geschifte terroristen zijn die zo mentaal van het padje zijn...dat ze denken dat er sprake is van grootschalige fraude en dat ze eigenlijk toch echt niet verloren hebben. En maar de boel zoveel mogelijk terroriseren met dreigementen van geweld en daadwerkelijk geweld in overheidsgebouwen. Compleet gestoord.

Dat is de groep waar jullie nu mee identificeren. :') Ik zou me ook doodschamen als ik jullie was. Zo een beetje de ergste vorm van trailer trash. Horen al lang in de gevangenis/gesticht vast te zitten.
Tegen wie ageer je nu precies in dit topic ? En begrijp ik het goed dat je 70 miljoen trump stemmers wil opsluiten ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 10 januari 2021 @ 04:56:32 #153
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_197317659
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Blijft het verschil:
Trump riep op om naar het Capitool te gaan.
De organisatoren van BLM riepen niet op om een winkel binnen te stappen.
Mag ik nog een nuance aanbrengen?

Trump riep op om NAAR het Capitool te gaan. Niet om het binnen te dringen. De meesten zijn ook daadwerkelijk niet binnengegaan, maar hebben een beetje lawaai gemaakt, vergelijkbaar met het pannenconcert tijdens de tweede Torentjes-toespraak van Rutte (alleen wat meer geluid, want veel meer mensen).
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 10 januari 2021 @ 05:10:39 #154
408813 crew  trein2000
pi_197317680
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 04:56 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mag ik nog een nuance aanbrengen?

Trump riep op om NAAR het Capitool te gaan. Niet om het binnen te dringen. De meesten zijn ook daadwerkelijk niet binnengegaan, maar hebben een beetje lawaai gemaakt, vergelijkbaar met het pannenconcert tijdens de tweede Torentjes-toespraak van Rutte (alleen wat meer geluid, want veel meer mensen).
Als ik voetbalsupporters oproep om bij een verloren uitwedstrijd naar het stadion te gaan roep ik ook niet letterlijk op tot agressieve praktijken jegens de inzittenden van de bus. Toch is dat precies wat er gaat gebeuren en dat weet ik dondersgoed.

Datzelfde is hier het geval. Hij zei het misschien niet letterlijk, maar hij wist dondersgoed hoe het opgevat zou worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197318197
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 04:56 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Mag ik nog een nuance aanbrengen?

Trump riep op om NAAR het Capitool te gaan. Niet om het binnen te dringen. De meesten zijn ook daadwerkelijk niet binnengegaan, maar hebben een beetje lawaai gemaakt, vergelijkbaar met het pannenconcert tijdens de tweede Torentjes-toespraak van Rutte (alleen wat meer geluid, want veel meer mensen).
Nuance aanbrengen noem je dat, dit is het compleet downplayen van donalds ongenuanceerce gedrag naar de aanloop van deze bestorming. Elk stukje leugen van Donald heeft ertoe geleid dat dit heeft plaatsgevonden. Van je populatie 20% laten geloven dat er massaal bij de verkiezingen gefraudeerd is zonder enig bewijs heeft hij knap gedaan.
  zondag 10 januari 2021 @ 08:40:13 #156
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197318315
Benieuwd hoe z’n vrouw en kinderen erover denken dat er 5 mensen dood zijn door zijn idiote gedrag.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 10 januari 2021 @ 09:11:25 #157
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197318538
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 08:40 schreef Tyr80 het volgende:
Benieuwd hoe z’n vrouw en kinderen erover denken dat er 5 mensen dood zijn door zijn idiote gedrag.
Elke Amerikaanse president is gedurende zijn ambtsperiode verantwoordelijk geweest voor duizenden doden.
pi_197318559
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 08:40 schreef Tyr80 het volgende:
Benieuwd hoe z’n vrouw en kinderen erover denken dat er 5 mensen dood zijn door zijn idiote gedrag.
Ik weet niet of je het filmpje van de Trumps in de partytent voor de tv schermen hebt gezien maar ze waren uitzinnig van vreugde. Ze geven alleen om zichzelf die 5 doden voor hun is dat vermaak.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 10 januari 2021 @ 09:14:43 #159
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197318565
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het filmpje van de Trumps in de partytent voor de tv schermen hebt gezien maar ze waren uitzinnig van vreugde. Ze geven alleen om zichzelf die 5 doden voor hun is dat vermaak.
Nee niet gezien...jezus wat een lui...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197318624
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:14 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Nee niet gezien...jezus wat een lui...
Nu is dat filmpje wel van voor de bestorming maar ik geloof geen seconde dat die familie met afgrijzen naar die beelden heeft zitten kijken. Ja toen ze besefte dat dit naar voor ze kon uitpakken misschien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197318750
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 17:23 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

Ze moeten de beveiliging in Washington maar flink aanscherpt. Een demonstratie die uitmondt in een plundering zie ik niet meer zo snel gebeuren, maar de kans op terroristische aanslagen is groot vrees ik.
Welke experts zijn dat?

CNN kennende zeker anonieme experts. :')
pi_197318759
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:33 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Welke experts zijn dat?

CNN kennende zeker anonieme experts. :')
CNN kennende geen anonieme experts, maar Greta Thunberg. Die mocht ook haar licht laten schijnen op de COVID crisis, dus dit kan er dan ook wel bij :).
pi_197318777
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 08:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nuance aanbrengen noem je dat, dit is het compleet downplayen van donalds ongenuanceerce gedrag naar de aanloop van deze bestorming. Elk stukje leugen van Donald heeft ertoe geleid dat dit heeft plaatsgevonden. Van je populatie 20% laten geloven dat er massaal bij de verkiezingen gefraudeerd is zonder enig bewijs heeft hij knap gedaan.
Zou dat alleen aan Trump liggen, of speelt er meer mee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197318869
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou dat alleen aan Trump liggen, of speelt er meer mee.
Tuurlijk speelt er meer mee dit begint eigenlijk al ongeveer bij tricky dicky nixon, toen de tactiek van de GOP veranderde van normale politiek bedrijven naar modder gooien naar de tegenpartij. Trump heeft deze vieze spelletjes alleen tot bizarre hoogte getild met goedkeuring van bijna de hele partij. :D
pi_197318898
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk speelt er meer mee dit begint eigenlijk al ongeveer bij tricky dicky nixon, toen de tactiek van de GOP veranderde van normale politiek bedrijven naar modder gooien naar de tegenpartij. Trump heeft deze vieze spelletjes alleen tot bizarre hoogte getild met goedkeuring van bijna de hele partij. :D
Nogmaals, zou dit alleen aan Trump liggen, of speelt er meer mee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197319150
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 09:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, zou dit alleen aan Trump liggen, of speelt er meer mee.
Oh nee ook de deplorabele staat van het onderwijs in dat land speelt ook een rol. Zoals de bange republikeinen altijd zeggen dat meeste opgeleide mensen democraat worden. Dus ja houdt je bevolking dom en je kunt als populistisch president met z door leugens te herhalen propaganda tactiek, zoals we zien minstens 20% van de amerikaanse populatie overtuigen dat de verkiezingen frauduleus zijn verlopen. :D
pi_197319168
pi_197319178
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Oh nee ook de deplorabele staat van het onderwijs in dat land speelt ook een rol. Zoals de bange republikeinen altijd zeggen dat meeste opgeleide mensen democraat worden. Dus ja houdt je bevolking dom en je kunt als populistisch president met z door leugens te herhalen propaganda tactiek, zoals we zien minstens 20% van de amerikaanse populatie overtuigen dat de verkiezingen frauduleus zijn verlopen. :D
Uhmm waar heeft het vier jaar over gegaan, iets met een Russian hoax? :')
pi_197319200
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke glazen bol zegt dat?
Haar track record misschien? :')
pi_197319230
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 00:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is pas geweld toejuichen.
Niks afkeuren...

Wanneer worden die van twitter afgegooid voor opruiing?
Niet natuurlijk, want is mainstream.

Het wordt steeds gekker, de Taliban zit wel nog gewoon op Twitter. :')

Het zou grappig zijn als het niet zo triest was. Ook hier gaan al juich geluiden op bij D66 Kees.

Eng clubje..
pi_197319287
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm waar heeft het vier jaar over gegaan, iets met een Russian hoax? :')
Oh de propaganda van fox en trump heeft zelfs in Nederland bij sommigen goed gewerkt. En ik weet nu niet of ik moet lachen of huilen, ik had nog ijdele hoop dat er in NL een beter onderwijssysteem is. _O- :'(

https://www.washingtonpos(...)trumps-fraud-claims/
pi_197319293
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Oh nee ook de deplorabele staat van het onderwijs in dat land speelt ook een rol. Zoals de bange republikeinen altijd zeggen dat meeste opgeleide mensen democraat worden. Dus ja houdt je bevolking dom en je kunt als populistisch president met z door leugens te herhalen propaganda tactiek, zoals we zien minstens 20% van de amerikaanse populatie overtuigen dat de verkiezingen frauduleus zijn verlopen. :D
3 posts, en alleen maar afgeven op de Republikeinen. Zou het kunnen dat ook de Democraten medeschuldig kunnen zijn aan het geschapen klimaat?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197319317
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Haar track record misschien? :')
Nou toon ons haar track record waar alle onbewezen claims vandaan komen, is de kelder met vermoorde babies waar de democraten babiebloed feestjes houden ook al gevonden. :')
pi_197319335
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

3 posts, en alleen maar afgeven op de Republikeinen. Zou het kunnen dat ook de Democraten medeschuldig kunnen zijn aan het geschapen klimaat?
Tig posts en niets zeggen en de schuld afschuiven naar een andere partij dat is precies de typisch GOP tactiek die ik eerder al beschreef, erg doorzichtig hoor.
pi_197319368
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tig posts en niets zeggen en de schuld afschuiven naar een andere partij dat is precies de typisch GOP tactiek die ik eerder al beschreef, erg doorzichtig hoor.
Uhmm zie je dat je dat zelf ook doet?

Ik zie namelijk twee partijen die elkaar op een onwaardige manier bejegenen en daarmee de bevolking ophitsen, samen met de media.

Jij ziet dit niet?

Ik ben blij dat we dat hier in ieder geval niet zo doen.
pi_197319402
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tig posts en niets zeggen en de schuld afschuiven naar een andere partij dat is precies de typisch GOP tactiek die ik eerder al beschreef, erg doorzichtig hoor.
4 posts, ... and counting.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197319486
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm zie je dat je dat zelf ook doet?

Ik zie namelijk twee partijen die elkaar op een onwaardige manier bejegenen en daarmee de bevolking ophitsen, samen met de media.

Jij ziet dit niet?

Ik ben blij dat we dat hier in ieder geval niet zo doen.
Onwaardige manier bejegend, laten we eens onze discussie hier objectief bekijken.

Jij begint met een one liner over Russin hoax, ik lever netje bewijs dat dit de hoax geen hoax is maar een propaganda leugen door herhaling, vervolgens wordt er door jou op de man gespeeld en ga je je nu opeens verschuilen achter onwaardige bejegeningen, de hypocrisie druipt er vanaf man. :D
  zondag 10 januari 2021 @ 10:32:22 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197319531
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

3 posts, en alleen maar afgeven op de Republikeinen. Zou het kunnen dat ook de Democraten medeschuldig kunnen zijn aan het geschapen klimaat?
:D :'(

Na een presidentschap vol polarisatie en ophitsing voedt Trump (met zijn kliek) zijn kiezers met je reinste leugens, passief dan wel actief gesteund door het grootste deel van de GOP, waarna diezelfde opgehitste meute aangespoord wordt om naar het Capitool te trekken alwaar het congres bezig is met de laatste stap in het democratisch proces dat Trump al maandenlang probeert te saboteren, passief dan wel actief gesteund door het grootste deel van de GOP.

Maar hey, laten we het vooral over de democraten hebben die een klimaat geschapen zouden hebben :') .
Huilen dan.
pi_197319629
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:D :'(

Maar hey, laten we het vooral over de democraten hebben die een klimaat geschapen zouden hebben :') .
Waar zeg ik dat?

Ook jij hebt alleen maar oog voor de Republikeinen. Enige zelfreflectie (wat de Democraten betreft) is jouw ook vreemd. Maar daar heeft 'links' wel een handje van. Niet vreemd omdat zelfreflectie met name een 'rechts' dingetje is:

"Pas wanneer jij objectief naar jezelf leert kijken en daarin realistisch bent, zet je grote stappen in je ontwikkeling."

Objectiviteit en realisme is rechts, gevoel en idealisme is links.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_197319632
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onwaardige manier bejegend, laten we eens onze discussie hier objectief bekijken.

Jij begint met een one liner over Russin hoax, ik lever netje bewijs dat dit de hoax geen hoax is maar een propaganda leugen door herhaling, vervolgens wordt er door jou op de man gespeeld en ga je je nu opeens verschuilen achter onwaardige bejegeningen, de hypocrisie druipt er vanaf man. :D
Nogmaals, jij vindt dat één partij in de VS de oorzaak is van het huidige politieke instabiele klimaat?

Ik hoop dat je de vraag begrijpt.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:47:23 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197319748
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:D :'(

Na een presidentschap vol polarisatie en ophitsing voedt Trump (met zijn kliek) zijn kiezers met je reinste leugens, passief dan wel actief gesteund door het grootste deel van de GOP, waarna diezelfde opgehitste meute aangespoord wordt om naar het Capitool te trekken alwaar het congres bezig is met de laatste stap in het democratisch proces dat Trump al maandenlang probeert te saboteren, passief dan wel actief gesteund door het grootste deel van de GOP.

Maar hey, laten we het vooral over de democraten hebben die een klimaat geschapen zouden hebben :') .
Trump is een narcistische randdebiel, maar de man heeft naar boven kunnen drijven door de staat van dat land. Niks mis met een beetje zelfreflectie om een tweede Trump voor te zijn.

Als er een serieuze afrekencultuur gaat komen zoals mevrouw Cori Bush wil Bush wil republikeinen zuiveren
dan gaat de zooi alleen maar verder escaleren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:50:27 #182
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197319793
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Ook jij hebt alleen maar oog voor de Republikeinen. Enige zelfreflectie (wat de Democraten betreft) is jouw ook vreemd. Maar daar heeft 'links' wel een handje van. Niet vreemd omdat zelfreflectie met name een 'rechts' dingetje is:

"Pas wanneer jij objectief naar jezelf leert kijken en daarin realistisch bent, zet je grote stappen in je ontwikkeling."

Objectiviteit en realisme is rechts, gevoel en idealisme is links.
Dit is een raar staaltje hokjesdenken. Maar goed om te horen dat je goed bent in zelfreflectie, dus ik ben benieuwd naar de uitkomsten daarvan.
Géén kloon van tvlxd!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 10:55:15 #183
426493 crew  PippenScottie
pi_197319880
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Trump is een narcistische randdebiel, maar de man heeft naar boven kunnen drijven door de staat van dat land. Niks mis met een beetje zelfreflectie om een tweede Trump voor te zijn.

Als er een serieuze afrekencultuur gaat komen zoals mevrouw Cori Bush wil Bush wil republikeinen zuiveren
dan gaat de zooi alleen maar verder escaleren.
Dat eeuwige afschuiven op anderen “ja, maar hullie” moet eens kappen nu.

Wees een vent en neem verantwoordelijkheid voor je eigen uitspraken en daden.
  zondag 10 januari 2021 @ 10:59:37 #184
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197319964
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:55 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat eeuwige afschuiven op anderen “ja, maar hullie” moet eens kappen nu.

Wees een vent en neem verantwoordelijkheid voor je eigen uitspraken en daden.
Zit je mij nu ergens van te beschuldigen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197320025
Je kunt een tweede Trump termijn met zekerheid voor zijn door een impeachment te starten en dan kun je er een stemming aan toevoegen om willekeurig welk toekomstig federaal ambt te ontzeggen, waar slechts een simpele meerderheid voor nodig zou zijn in de Senaat zelfs al zou die afzetting er niet doorheen komen.

Naast dat je dit niet mag laten gebeuren en daarom alleen al goed zou zijn, lijkt het me met het oog op 2024 best verstandig. Voor de Republikeinen lijkt me dit ook het meest verstandig, anders blijf je de komende 4 jaar, vermoedelijk, een partij die meer gesplitst is dan wanneer dat scenario uitgesloten is. En ja, dat is nu een stemming die misschien vervelend is voor wat Republikeinen. Hadden ze eerder maar hun kern niet voor moeten liegen.
pi_197321427
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 04:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tegen wie ageer je nu precies in dit topic ?
De mensen die zich aangesproken voelen. Herken iig 1 poster hier die zoiets heeft geroepen. Verwacht dat het er wel meer zullen zijn onder de trump fans hier:
quote:
Snap de frustratie van de trump fans hier wel hoor. Jarenlang lopen jullie idiote dingen te roepen als "democraten zijn slechte verliezers, kunnen niet accepteren dat trump heeft gewonnen, rellen veel bij protestaties".
quote:
En begrijp ik het goed dat je 70 miljoen trump stemmers wil opsluiten ?
Alleen deze set van die 70 miljoen:
quote:
En dan kom je er in de laatste paar maanden achter dat trump en zijn fans toch geschifte terroristen zijn die zo mentaal van het padje zijn...dat ze denken dat er sprake is van grootschalige fraude en dat ze eigenlijk toch echt niet verloren hebben. En maar de boel zoveel mogelijk terroriseren met dreigementen van geweld en daadwerkelijk geweld in overheidsgebouwen. Compleet gestoord.
pi_197322949
Het gaat vooral interessant worden hoe de republikeinse partij na 20 januari verder gaat.

Orde op zaken stellen onder leiding van Pence?
Splitsen?
Krijgt een andere partij nu een kans?
Of gaan ze gewoon verder met de revolutie uitroepen?

Maar eerst even wachten of ze Trump echt onder controle hebben.

Leuk dat er 70 miljoen stemmers waren maar ik ga er van uit dat het grootste deel daarvan nu niet opnieuw op Trump zou stemmen. Ik gok en hoop dat het momentum van die man nu wel weg is wat potentiele stemmen betreft. Hij kan natuurlijk met een beperkt aantal trouwe volgelingen nog wel de rest van de USA heel veel meer schade aandoen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 13:28:12 #188
426493 crew  PippenScottie
pi_197323180
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:18 schreef qajariaq het volgende:
Het gaat vooral interessant worden hoe de republikeinse partij na 20 januari verder gaat.

Orde op zaken stellen onder leiding van Pence?
Splitsen?
Krijgt een andere partij nu een kans?
Of gaan ze gewoon verder met de revolutie uitroepen?

Maar eerst even wachten of ze Trump echt onder controle hebben.

Leuk dat er 70 miljoen stemmers waren maar ik ga er van uit dat het grootste deel daarvan nu niet opnieuw op Trump zou stemmen. Ik gok en hoop dat het momentum van die man nu wel weg is wat potentiele stemmen betreft. Hij kan natuurlijk met een beperkt aantal trouwe volgelingen nog wel de rest van de USA heel veel meer schade aandoen.
Het grootste gedeelte van die 70 miljoen stemt ongeacht wie het is op de politicus die.. belastingen verlaagt en/of zegt wapenbezit niet te willen inperken en/of zegt tegen abortus te zijn.

Een significant deel van de republikeinse stemmers bestaat uit one issue voters.
pi_197324188
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:28 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van die 70 miljoen stemt ongeacht wie het is op de politicus die.. belastingen verlaagt en/of zegt wapenbezit niet te willen inperken en/of zegt tegen abortus te zijn.

Een significant deel van de republikeinse stemmers bestaat uit one issue voters.
Dat is wel een nadeel van een twee partijen systeem. Je hoeft niet zo bewust uit te zoeken wie je belangen mogen verdedigen. Dat twee partijsysteem is een direct gevolg van het district stelsel.

Er is een beweging die pleit om alle kiesmannnen van een staat naar de nationale popular vote te laten gaan in plaats van per staat. Als voldoende staten daarmee instemmen dan is het over met dat vreemde kiesmannen per staat systeem. Lijkt mij in ieder geval een verbetering

  zondag 10 januari 2021 @ 15:14:05 #190
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_197325257
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 08:40 schreef Tyr80 het volgende:
Benieuwd hoe z’n vrouw en kinderen erover denken dat er 5 mensen dood zijn door zijn idiote gedrag.
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 10 januari 2021 @ 15:20:11 #191
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197325376
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 13:28 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van die 70 miljoen stemt ongeacht wie het is op de politicus die.. belastingen verlaagt en/of zegt wapenbezit niet te willen inperken en/of zegt tegen abortus te zijn.

Een significant deel van de republikeinse stemmers bestaat uit one issue voters.
Dat geloof ik niet, dan zou Obama niet twee keer zo’n overwinning hebben kunnen boeken. Amerikanen willen volgens mij vooral een persoon die charismatisch is en overkomt als een echte leider.
Dit, dus.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 17:02:48 #192
426493 crew  PippenScottie
pi_197327263
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, dan zou Obama niet twee keer zo’n overwinning hebben kunnen boeken. Amerikanen willen volgens mij vooral een persoon die charismatisch is en overkomt als een echte leider.
Niet mee eens. Het gros van de politieke steun in ingebakken, aan beide kant. De strijd gaat om een paar tiental miljoen stemmers die beide kunt op kunnen gaan, afhankelijk van de kandidaat.
pi_197328978
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:13:17 #194
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197329303
quote:
5s.gif Op zondag 10 januari 2021 10:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nogmaals, jij vindt dat één partij in de VS de oorzaak is van het huidige politieke instabiele klimaat?

Ik hoop dat je de vraag begrijpt.
Het valt me ook op dat CNN de aanval op het Capitool nu continu een terroristische aanslag noemt, maar alle vernielingen en rellen naar aanleiding van het overlijden van George Floyd nooit zo heeft genoemd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197329944
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:13 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het valt me ook op dat CNN de aanval op het Capitool nu continu een terroristische aanslag noemt, maar alle vernielingen en rellen naar aanleiding van het overlijden van George Floyd nooit zo heeft genoemd.
Ik vind die vergelijking sowieso niet eerlijk. Bij The Capitol liepen letterlijk nazi’s, met ‘6 million wasn’t enough’ en Auswitz ‘arbeit macht frei’ shirts. Want zo zijn ze.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:34:27 #196
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197329991
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:32 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik vind die vergelijking sowieso niet eerlijk. Bij The Capitol liepen letterlijk nazi’s, met ‘6 million wasn’t enough’ en Auswitz ‘arbeit macht frei’ shirts. Want zo zijn ze.
Oké, maar hoe walgelijk die teksten ook zijn, is het toch beter dan gebouwen en auto's in brand steken, vind ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330014
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, maar hoe walgelijk die teksten ook zijn, is het toch beter dan gebouwen en auto's in brand steken, vind ik.
En hoe zit het met het plaatsen van pijpbommen en het bestormen van het regeringsgebouw om politici te belagen?
pi_197330020
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, maar hoe walgelijk die teksten ook zijn, is het toch beter dan gebouwen en auto's in brand steken, vind ik.
Eh... Die nazi’s vind jij beter dan (erg) vandalisme?
  zondag 10 januari 2021 @ 18:38:02 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197330090
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En hoe zit het met het plaatsen van pijpbommen en het bestormen van het regeringsgebouw om politici te belagen?
Ik vind het beide terrorisme.
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:35 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Eh... Die nazi’s vind jij beter dan (erg) vandalisme?
Ik heb liever dat mensen verwerpelijke meningen uiten dan dat ze fysiek geweld plegen ja.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330133
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind het beide terrorisme.
Ah, je hanteert dus je eigen definities. Tsja, als jij ervoor kiest om bij stralend weer te spreken van een sneeuwstorm dan is dat natuurlijk je goed recht, maar dan moet je niet gek opkijken als de meteorologen je niet volgen in deze terminologie.
pi_197330136
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik vind het beide terrorisme.
[..]

Ik heb liever dat mensen verwerpelijke meningen uiten dan dat ze fysiek geweld plegen ja.
Nooit tolereren. De holocaust begon ook met woorden.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:45:11 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197330259
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ah, je hanteert dus je eigen definities. Tsja, als jij ervoor kiest om bij stralend weer te spreken van een sneeuwstorm dan is dat natuurlijk je goed recht, maar dan moet je niet gek opkijken als de meteorologen je niet volgen in deze terminologie.
Die vergelijking lijkt me niet helemaal juist. Het geweld naar aanleiding van de dood van George Floyd was niet politiek geïnspireerd?

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:39 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Nooit tolereren. De holocaust begon ook met woorden.
Ja, cesuur inderdaad. Twitter is al volop bezig met het verbieden van onwelgevallig gedachtegoed. Mijn mening is dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil. Je kunt ook zeggen dat je links gedachtegoed moet verbieden omdat we anders straks in een communistische maatschappij zitten. Laat mensen vooral zeggen wat ze vinden. Censuur past goed bij een dictatuur en dat is niet mijn type maatschappij.

Iets zegt me trouwens dat het zelden gebeurt dat mensen in dit topic ergens over van gedachten veranderen. Klopt dat? Het komt op mij over alsof mensen zich ingraven met hun standpunt en proberen dat koste wat kost te verdedigen. Ik hou er zelf altijd rekening mee dat ik dingen verkeerd zie.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330303
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die vergelijking lijkt me niet helemaal juist. Het geweld naar aanleiding van de dood van George Floyd was niet politiek geïnspireerd?
Kun jij ook reageren zonder suggestieve vragen te stellen waarmee je anderen woorden in de mond lijkt te willen leggen?
  zondag 10 januari 2021 @ 18:48:18 #204
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197330339
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kun jij ook reageren zonder suggestieve vragen te stellen waarmee je anderen woorden in de mond lijkt te willen leggen?
Het is helemaal geen suggestieve vraag. Jouw post wekte bij mij de indruk dat je dat geweld niet terroristisch vond en ik wilde checken of dat klopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330756
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die vergelijking lijkt me niet helemaal juist. Het geweld naar aanleiding van de dood van George Floyd was niet politiek geïnspireerd?
[..]

Ja, cesuur inderdaad. Twitter is al volop bezig met het verbieden van onwelgevallig gedachtegoed. Mijn mening is dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil. Je kunt ook zeggen dat je links gedachtegoed moet verbieden omdat we anders straks in een communistische maatschappij zitten. Laat mensen vooral zeggen wat ze vinden. Censuur past goed bij een dictatuur en dat is niet mijn type maatschappij.

Iets zegt me trouwens dat het zelden gebeurt dat mensen in dit topic ergens over van gedachten veranderen. Klopt dat? Het komt op mij over alsof mensen zich ingraven met hun standpunt en proberen dat koste wat kost te verdedigen. Ik hou er zelf altijd rekening mee dat ik dingen verkeerd zie.
Ik bedoel meer dat je nazigedachtegoed niet moet tolereren, iets wat jij wel doet. Vroeger werd het namelijk ook getoleerd, snap je.
pi_197330793
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je hoeft me niet meteen persoonlijk aan te vallen hoor. Hou het gewoon inhoudelijk. ^O^
Ik ben oprecht wel benieuwd naar wat jou ertoe beweegt om in een topic over een aanslag op de democratie semantische discussies over BLM te beginnen. Is dat voor jou het belangrijkste met betrekking tot de gebeurtenissen van woensdag?
pi_197330794
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:08 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je nazigedachtegoed niet moet tolereren, iets wat jij wel doet. Vroeger werd het namelijk ook getoleerd, snap je.
Heb je voorbeelden van dat nazigedachtengoed?
pi_197330827
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben oprecht wel benieuwd naar wat jou ertoe beweegt om in een topic over een aanslag op de democratie semantische discussies over BLM te beginnen. Is dat voor jou het belangrijkste met betrekking tot de gebeurtenissen van woensdag?
Het is gewoon een logische vergelijking als het over media aandacht/reactie vanuit media gaat. Man, de laatste rellende bizon was het Capitool nog niet uit of op CNN gingen de vergelijkingen met BLM al over tafel. Maar ojee, een user op FOK! doet het, maar dan de andere richting op, boehoe.
pi_197330862
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van dat nazigedachtengoed?
Die gasten die auswitz arbeit macht frei en 6 million wasn’t enough shirts dragen? Het zijn letterlijk nazi’s, dat verbergen ze niet ofzo hè. En er zitten best veel tussen, waarschijnlijk sowieso al proud boys. En dat dan de president zegt ‘we love you’ ‘you’re very special’.. niet alleen wordt het getolereerd, maar ze voelen zich ook nog gebacked.

Gevaarlijk en eng.
pi_197330893
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is gewoon een logische vergelijking als het over media aandacht/reactie vanuit media gaat. Man, de laatste rellende bizon was het Capitool nog niet uit of op CNN gingen de vergelijkingen met BLM al over tafel. Maar ojee, een user op FOK! doet het, maar dan de andere richting op, boehoe.
De media, en zelfs sommige politici, hebben deze vergelijking gemaakt. Dus dan is het inderdaad niet meer dan logisch dat hier over wordt gepraat. Maar sommigen vermijden dit liever omdat de dubbele standaard dan boven komt drijven, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 19:17:13 ]
pi_197330896
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is gewoon een logische vergelijking als het over media aandacht/reactie vanuit media gaat. Man, de laatste rellende bizon was het Capitool nog niet uit of op CNN gingen de vergelijkingen met BLM al over tafel. Maar ojee, een user op FOK! doet het, maar dan de andere richting op, boehoe.
Ah, jij gaat het ook weer downplayen tot wat rellende bizons. Waar komt die behoefte voor het goedpraten/bagatelliseren van dit soort acties vandaan?
  zondag 10 januari 2021 @ 19:17:19 #212
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197330902
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:08 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat je nazigedachtegoed niet moet tolereren, iets wat jij wel doet. Vroeger werd het namelijk ook getoleerd, snap je.
Maar jij bent dan voor censuur? Ik niet. Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind dat mensen alles mogen zeggen wat ze vinden, al twijfel ik daar ook weleens aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330908
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Die gasten die auswitz arbeit macht frei en 6 million wasn’t enough shirts dragen? Het zijn letterlijk nazi’s, dat verbergen ze niet ofzo hè. En er zitten best veel tussen, waarschijnlijk sowieso al proud boys. En dat dan de president zegt ‘we love you’ ‘you’re very special’.. niet alleen wordt het getolereerd, maar ze voelen zich ook nog gebacked.

Gevaarlijk en eng.
Sorry, ik dacht dat het om censuur op Twitter ging, niet over wat wat idiote debielen aan hadden.
pi_197330914
Trump bij BLM: ‘When the looting starts, the shooting starts’
Trump bij The Capitol: ‘We love you, you’re very special’

Tja.. Fascisme tolereren begint zo. Eng hoor.
pi_197330922
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

De media, en zelfs sommige politici, hebben deze vergelijking gemaakt. Dus dan is het inderdaad niet meer dan logisch dat hier over wordt gepraat. Maar sommigen vermijden dit liever omdat de dubbele standaard dan boven komt drijven, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De media hebben de vergelijking gemaakt dat het eerder wel mogelijk was gebouwen adequaat te beveiligen, maar dat het tuig nu in enkele minuten op de kamer van Pelosi stond, terwijl het gebouw zodanig is ontworpen dat dat zonder hulp van binnenuit vrijwel onmogelijk zou moeten zijn.
Dat Trump weigerde de national guard in te zetten is natuurlijk ook tekenend.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:18:46 #216
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197330932
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ben oprecht wel benieuwd naar wat jou ertoe beweegt om in een topic over een aanslag op de democratie semantische discussies over BLM te beginnen. Is dat voor jou het belangrijkste met betrekking tot de gebeurtenissen van woensdag?
Het gaat mij erom dat ik de stellige indruk heb dat de media en Big Tech met twee maten meten. Dus prima om dingen te veroordelen, maar doe het dan over de hele linie.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197330952
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar jij bent dan voor censuur? Ik niet. Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind dat mensen alles mogen zeggen wat ze vinden, al twijfel ik daar ook weleens aan.
Ik ben niet voor censuur, maar ik vind het bannen van Trump dan ook geen censuur. Bovendien is Twitter een autonoom bedrijf dat zelf mag bepalen wat ze doen.
pi_197330966
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De media hebben de vergelijking gemaakt dat het eerder wel mogelijk was gebouwen adequaat te beveiligen, maar dat het tuig nu in enkele minuten op de kamer van Pelosi stond, terwijl het gebouw zodanig is ontworpen dat dat zonder hulp van binnenuit vrijwel onmogelijk zou moeten zijn.
Nee, de media en de politici wilden het niet kloppende narratief pushen dat zwarte Amerikanen direct met bosjes zouden zijn neergeschoten. Lekker de politieke en raciale spanningen aanwakkeren. Walgelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 19:20:33 ]
pi_197331006
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, de media en de politici wilden het niet kloppende narratief pushen dat zwarte Amerikanen direct met bosjes zouden zijn neergeschoten. Lekker de politieke en raciale spanningen aanwakkeren. Walgelijk.
Dat narratief klopt gewoon. Als dit zwarte mensen waren, dan waren ze uberhaupt nooit the capitol binnen gekomen. Je hoedt geen genie te zijn om te zien dat dat gewoon klopt.

En de netwerken zetten die raciale spanningen niet aan, maar de president zelf.
pi_197331008
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, de media en de politici wilden het niet kloppende narratief pushen dat zwarte Amerikanen direct met bosjes zouden zijn neergeschoten. Lekker de politieke en raciale spanningen aanwakkeren. Walgelijk.
Het was de president die daarop hintte met zijn "When the looting starts, the shooting starts". De mensen die rondliepen met documenten of meubilair van het Capitool heb ik niet neergeschoten zien worden, jij wel?
pi_197331025
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het was de president die daarop hintte met zijn "When the looting starts, the shooting starts". De mensen die rondliepen met documenten of meubilair van het Capitool heb ik niet neergeschoten zien worden, jij wel?
1 vrouw, toch?
  zondag 10 januari 2021 @ 19:22:55 #222
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331027
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, de media en de politici wilden het niet kloppende narratief pushen dat zwarte Amerikanen direct met bosjes zouden zijn neergeschoten. Lekker de politieke en raciale spanningen aanwakkeren. Walgelijk.
Ze dat ja. En op CNN zeggen ze werkelijk allemaal - op Rick Santorum als minzame excuusconservatief na - hetzelfde. Er werd helemaal niet aan getwijfeld dat zwarte demonstranten zouden zijn doodgeschoten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331035
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat narratief klopt gewoon.
Tja.
pi_197331036
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het was de president die daarop hintte met zijn "When the looting starts, the shooting starts". De mensen die rondliepen met documenten of meubilair van het Capitool heb ik niet neergeschoten zien worden, jij wel?
Nee dat hoefte ook niet, want toen was het ‘We love you, you’re very special’. Ik vervolgens ook niet the national guard in te zetten.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:23:31 #225
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331039
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:19 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ik ben niet voor censuur, maar ik vind het bannen van Trump dan ook geen censuur. Bovendien is Twitter een autonoom bedrijf dat zelf mag bepalen wat ze doen.
In Amerika mogen bedrijven bepaald niet zelf bepalen wat ze doen. Bijna alle bedrijven zijn daar dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 10-01-2021 20:32:51 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331121
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

In Amerika mogen bedrijven bepaald niet zelf bepalen wat ze doen. Bijan alle bedrijven zijn daar dicht.
Als een user op Twitter zich niet houdt aan de regels en voorwaarden, dan mag Twitter die persoon gewoon bannen. Ook Trump. Trump heeft heel veel impact op Twitter, dus als hij veel leugens tweet e.d. kan dat een grote negatieve impact hebben op een sameleving. Twitter draagt als het ware die verantwoordelijkheid ook. Bovendien was/is Trump erg instabiel en je weet nooit wat hij allemaal had kunnen tweeten.
pi_197331171
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

1 vrouw, toch?
! ex-militair die dacht wel even doodleuk binnen te mogen stormen in een van de weinige ruimten van het Capitool die wel fatsoenlijk werden bewaakt mag nu inderdaad hopen op een Darwin Award.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 19:30:46 #228
426493 crew  PippenScottie
pi_197331234
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, de media en de politici wilden het niet kloppende narratief pushen dat zwarte Amerikanen direct met bosjes zouden zijn neergeschoten. Lekker de politieke en raciale spanningen aanwakkeren. Walgelijk.
Het is niet bij bosjes, maar de perceptie is wel dat je als zwarte Amerikaan op veel plaatsen niet veilig bent en dat als de politie je vermoordt, de agenten hier vrijwel altijd mee wegkomen.

Er zijn twee Amerika’s en dat ontkennen is naïef.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:31:03 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331240
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:26 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Als een user op Twitter zich niet houdt aan de regels en voorwaarden, dan mag Twitter die persoon gewoon bannen. Ook Trump. Trump heeft heel veel impact op Twitter, dus als hij veel leugens tweet e.d. kan dat een grote negatieve impact hebben op een sameleving. Twitter draagt als het ware die verantwoordelijkheid ook. Bovendien was/is Trump erg instabiel en je weet nooit wat hij allemaal had kunnen tweeten.
Op zichzelf ben ik het met je eens. Alleen heb ik het idee dat ook daar weer een dubbele standaard wordt gehanteerd. De Ayatollah heeft nog gewoon een Twitter-account en ik denk dat veel linkse haat wel wordt getolereerd. Dat vind ik niet consequent. Als je dan zegt dan een bedrijf niet consequent hoeft te zijn, heb je daar denk ik gelijk in. Maar het voelt voor mij niet rechtvaardig, zeker omdat het zo'n enorm platform is en zeker omdat Facebook en Apple Twitter hierin volgen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331285
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

! ex-militair die dacht wel even doodleuk binnen te mogen stormen in een van de weinige ruimten van het Capitool die wel fatsoenlijk werden bewaakt mag nu inderdaad hopen op een Darwin Award.
Ja precies. Het was eigen schuld inderdaad (stukje korter dit). Hoeveel BLM'ers zijn er doodgeschoten door agenten tijdens alle protesten, rellen, plunderingen, vandalisme, etc?

https://www.theguardian.c(...)litical-unrest-acled

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 19:33:18 ]
pi_197331295
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Op zichzelf ben ik het met je eens. Alleen heb ik het idee dat ook daar weer een dubbele standaard wordt gehanteerd.
Natuurlijk hanteert twitter een dubbele standaard. Iemand met het bereik van Trump komt vrijwel overal mee weg, elke andere gebruiker was al jaren eerder van het platform gegooid. Daarom is het ook zo'n debiel verwijt om pas over die dubbele standaarden te gaan klagen op het moment dat hij het zo bont heeft gemaakt dat hij zijn privileges verliest.
pi_197331364
Is hier al gememoreerd aan de Amerikaanse goedkeuring destijds van de bestorming en bezetting van het parlementsgebouw in Hong Kong door relschoppers anderhalf jaar geleden.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:38:16 #233
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331380
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:37 schreef Idisrom het volgende:
Is hier al gememoreerd aan de Amerikaanse goedkeuring destijds van de bestorming en bezetting van het parlementsgebouw in Hong Kong door relschoppers anderhalf jaar geleden.
Niet dat ik weet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 10 januari 2021 @ 19:40:31 #234
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331412
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Natuurlijk hanteert twitter een dubbele standaard. Iemand met het bereik van Trump komt vrijwel overal mee weg, elke andere gebruiker was al jaren eerder van het platform gegooid. Daarom is het ook zo'n debiel verwijt om pas over die dubbele standaarden te gaan klagen op het moment dat hij het zo bont heeft gemaakt dat hij zijn privileges verliest.
Ik doel natuurlijk op mensen die een groot bereik hebben, niet om mensen met een paar volgers. Heeft Twitter ooit een links iemand verwijderd wegens haattaal of hoe je het ook wilt noemen? Ik vraag het me af, omdat ze nu de ene na de andere rechtse politicus van Twitter gooien.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331490
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op mensen die een groot bereik hebben, niet om mensen met een paar volgers. Heeft Twitter ooit een links iemand verwijderd wegens haattaal of hoe je het ook wilt noemen? Ik vraag het me af, omdat ze nu de ene na de andere rechtse politicus van Twitter gooien.
Ik zie twitter eigenlijk ook geen rechtse mensen ervanaf gooien, alleen extreem-rechtse lui.
pi_197331502
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk op mensen die een groot bereik hebben, niet om mensen met een paar volgers. Heeft Twitter ooit een links iemand verwijderd wegens haattaal of hoe je het ook wilt noemen? Ik vraag het me af, omdat ze nu de ene na de andere rechtse politicus van Twitter gooien.
Is Trump verwijderd omdat hij rechts is?
Heb je voorbeelden van een links iemand die dezelfde berichten als Trump heeft geplaatst in dezelfde mate en desondanks toch zijn account heeft mogen houden?
Of wil je hier gewoon een Calimerodiscussie over links en rechts van maken?
  zondag 10 januari 2021 @ 19:45:05 #237
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331504
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie twitter eigenlijk ook geen rechtse mensen ervanaf gooien, alleen extreem-rechtse lui.
Extreems-rechts is toch rechts?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 10 januari 2021 @ 19:46:48 #238
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331538
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is Trump verwijderd omdat hij rechts is?
Heb je voorbeelden van een links iemand die dezelfde berichten als Trump heeft geplaatst in dezelfde mate en desondanks toch zijn account heeft mogen houden?
Of wil je hier gewoon een Calimerodiscussie over links en rechts van maken?
Ik weet iet of hij verwijderd is omdat hij rechts is, maar ik zie wel dat ze de ene na de andere rechtse politicus van Twitter gooien. Gaat wat mij betreft over rechtvaardigheid. Je kunt altijd wel over Calimero beginnen als iemand vindt dat er onrecht is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331542
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Extreems-rechts is toch rechts?
Nee. Extreem-rechts is wat anders dan rechts. Net als dat extreem-links en links ook andere zaken zijn. Zeggen dat ze "rechts" eraf gooien doet onrecht aan wat er gebeurt.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:48:53 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331576
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nee. Extreem-rechts is wat anders dan rechts. Net als dat extreem-links en links ook andere zaken zijn. Zeggen dat ze "rechts" eraf gooien doet onrecht aan wat er gebeurt.
Extreem-rechts is toch gewoon het extreme van de rechtervleugel? Als je zegt dat extreem-rechts iets anders is dan gematigd of certrum-rechts dan ben ik het met je eens. Maar het woord zegt zelf al dat het behoort tot rechts.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331649
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Extreem-rechts is toch gewoon het extreme van de rechtervleugel?
Daar zeg je het toch zelf al?
Net beweerde je nog dat Twitter de ene na de andere rechtse politicus zou gooien en nu heb je het opeens over de extremen.
Stop met de woordspelletjes.
pi_197331664
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Extreem-rechts is toch gewoon het extreme van de rechtervleugel? Als je zegt dat extreem-rechts iets anders is dan gematigd of certrum-rechts dan ben ik het met je eens. Maar het woord zegt zelf al dat het behoort tot rechts.
Dat is een manier om het te bekijken, maar onder rechts wordt volgens mij normaal gesproken niet extreem-rechts verstaan, dus zeg maar Balkenende of Rutte of Merkel en dat staat alsnog voor mij heel ver af van extreem-rechts en over die laatste groep beklaag je je dat ze eraf gegooid worden, terwijl je daar het label gewoon "rechts" op plakt.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:53:49 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331667
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Daar zeg je het toch zelf al?
Net beweerde je nog dat Twitter de ene na de andere rechtse politicus zou gooien en nu heb je het opeens over de extremen.
Stop met de woordspelletjes.
Nee, ik zeg dat Twitter rechtse politici van Twitter gooit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331692
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat Twitter rechtse politici van Twitter gooit.
Ok, maar als we het eens zijn dat het extreem-rechtse accounts zijn, wat is dan het probleem? Normaal rechts kan er nog prima terecht.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:55:30 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331693
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is een manier om het te bekijken, maar onder rechts wordt volgens mij normaal gesproken niet extreem-rechts verstaan, dus zeg maar Balkenende of Rutte of Merkel en dat staat alsnog voor mij heel ver af van extreem-rechts en over die laatste groep beklaag je je dat ze eraf gegooid worden, terwijl je daar het label gewoon "rechts" op plakt.
Ik zeg dat Twitter rechtse mensen van Twitter gooit. Vervolgens zegt iemand 'ze zijn extreem-rechts'. Dan zeg ik 'extreem rechts is ook rechts'. Maar mijn stelling is dat Twitter momenteel rechtse politici van hun medium gooit.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331699
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, maar hoe walgelijk die teksten ook zijn, is het toch beter dan gebouwen en auto's in brand steken, vind ik.
Sinds wanneer volgt op een benoeming van feiten over neo nazi's een...

..oké, maar
  zondag 10 januari 2021 @ 19:56:34 #247
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331719
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Sinds wanneer volgt op een benoeming van feiten over neo nazi's een...

..oké, maar

:')
Sinds de vrijheid van meningsuiting. Da's een groot goed wat mij betreft. Juist ook voor dingen waar we het niet mee eens zijn. Het is wat anders als mensen ernaar gaan handelen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 10 januari 2021 @ 19:57:37 #248
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197331741
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ok, maar als we het eens zijn dat het extreem-rechtse accounts zijn, wat is dan het probleem? Normaal rechts kan er nog prima terecht.
Daar zijn we het niet over eens. Ik zeg "Twitter gooit rechtse politici van Twitter." En daarnaast zeg ik dat extreem-rechts behoort tot rechts.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197331771
Er is maar 1 vraag interessant, heeft Twitter accounts verwijderd van mensen zonder dat daar aanleiding toe was en dan niet een "ja maar hullie", maar gewoon feiten waarom de persoon in kwestie de voorwaarden niet zou hebben overtreden. Kun je dat niet, dan is het blijkbaar een terechte actie geweest.
pi_197331793
Federe-Fan je maakt jezelf totaal belachelijk, je weet dat je geen gelijk hebt. Dat Trump de "algemene voorwaarden" van twitter overschreed etc.
Sterker als hij geen president was geweest, was hij al veeeeeeeel eerder eraf gegooid.

maar goed, voor jou geld net zoals voor zovele anderen.
Nu toegeven betekend toegeven dat je jaaaaarenlang gelooft hebt in een narcistische fascist.
En dat natuurlijk nooit.
pi_197331827
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Daar zijn we het niet over eens. Ik zeg "Twitter gooit rechtse politici van Twitter." En daarnaast zeg ik dat extreem-rechts behoort tot rechts.
Prima, ze doen het ook bij linkse politici als die eenzelfde soort tweets maken.
Sterker ze doen het bij alle politici die zulke tweets maken.
Sterker ze doen het bij alle mensen die zulke tweets plaatsen.

"Twitter gooit mensen van Twitter"
is dan net zo waar als jou bewering.

maar tegelijkertijd even zinloos.
Jij houdt dit nu vol om maar "gelijk" te hebben.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:42:56 #252
426493 crew  PippenScottie
pi_197332614
Ik geloof niet dat er iemand va Twitter wordt gegooid omdat ze vinden dat belastingen voor miljonairs omlaag moeten of dat de overheid geen gezondheidszorg moet financieren.

Dit zijn gangbare rechtse standpunten en die kunnen gewoon worden geuit.
pi_197332619
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:39 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Nooit tolereren. De holocaust begon ook met woorden.
En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
  Beste debater 2022 zondag 10 januari 2021 @ 20:43:17 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197332622
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 10 januari 2021 @ 20:46:06 #255
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197332686
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
Nee. Vertel?
Huilen dan.
pi_197333162
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
Ik zie vooral dat de president van de VS een aantal mensen hun democratisch uitgebrachte stem probeert te ontnemen.
En dat vervolgens een aantal democratisch gekozen congresleden meegingen in deze aanslag op de democratie.
En dat een aantal terroristen zelfs bereid waren hiervoor het Capitool te bestormen.
Dat lijkt me iets om je kwaad/zorgen over te maken.
Niet dat gecalimero over (a)sociale media.
pi_197333249
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
Waarom halen mensen altijd de nazi's bij discussies.
Ga eens iets nieuws verzinnen ofzo.
Twiddel
pi_197333443
quote:
81s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Waarom halen mensen altijd de nazi's bij discussies.
Ga eens iets nieuws verzinnen ofzo.
Ik reageerde op iemand die zelf met de holocaust kwam als vergelijking voor protesterende mensen. :')
pi_197333678
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die zelf met de holocaust kwam als vergelijking voor protesterende mensen. :')
Oh lol :')
Twiddel
pi_197333859
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat narratief klopt gewoon. Als dit zwarte mensen waren, dan waren ze uberhaupt nooit the capitol binnen gekomen. Je hoedt geen genie te zijn om te zien dat dat gewoon klopt.

En de netwerken zetten die raciale spanningen niet aan, maar de president zelf.
Oh ja? Wel opmerkelijk dan dat we een heel jaar hebben gezien van plunderende, gewelddadige Amerikanen met pyromane neigingen, waarvan een redelijk deel groot zwart was. En die zijn nochtans niet in bosjes neergeschoten, sterker nog, verscheidene politici en media juichte hen toe. Midden in een pandemie werd voor deze groep een uitzondering gemaakt om zich te onttrekken aan de voorgeschreven maatregelen, adviezen en lockdowns. Er is op meerdere straten in grote steden met grote letters geschreven dat deze mensen belangrijk zijn en hun levens er toe doen. Politieagenten en politici knielden mét deze mensen wat op sommige momenten bijna religieuze en sektarische trekjes had. Dus nee, zwarte Amerikanen waren niet anders behandeld, sterker nog, waarschijnlijk was dit ook weer toegejuicht vanuit de media.

En concluderend kan ik er ook nog even op wijzen dat er in 1967 al een groepering van de radicale Black Panthers het Capitool in Californië was binnengedrongen, bewapend en wel. En daar zijn nul slachtoffers gevallen. Dit was dus drie jaar (!) na het afschaffen van de segregatie, toen racisme nog een véél groter probleem was dan nu het geval is. Kortom, het hele idee deze zwarte Amerikanen afgelopen week zouden met bosjes zouden zijn neergeknald, is een niet kloppend narratief, dat enkel voor meer politieke en raciale spanningen zorgt. Alleen helaas vindt een bepaalde groep linksgeoriënteerde SJWs het leuk dit niet kloppende narratief te pushen, zodat men zich weer eventjes moreel verlicht kan voelen via wat virtue signalling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 21:43:19 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 21:47:10 #261
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197333978
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Oh ja? Wel opmerkelijk dan dat we een heel jaar hebben gezien van plunderende, gewelddadige Amerikanen met pyromane neigingen, waarvan een redelijk deel groot zwart was. En die zijn nochtans niet in bosjes neergeschoten, sterker nog, verscheidene politici en media juichte hen toe. Midden in een pandemie werd voor deze groep een uitzondering gemaakt om zich te onttrekken aan de voorgeschreven maatregelen, adviezen en lockdowns. Er is op meerdere straten in grote steden met grote letters geschreven dat deze mensen belangrijk zijn en hun levens er toe doen. Politieagenten en politici knielden mét deze mensen wat op sommige momenten bijna religieuze en sektarische trekjes had. Dus nee, zwarte Amerikanen waren niet anders behandeld, sterker nog, waarschijnlijk was dit ook weer toegejuicht vanuit de media.
Over narratieven gesproken. :D Je hanteert hier zelf een uiterst bedenkelijk narratief; alsof er geknield werd met en / of voor de plunderende relschoppers.

En een uitzondering gemaakt om zich te onttrekken aan de maatregelen? Wat? Die maatregelen werden überhaupt in de VS niet heel erg gehanteerd.

Wat een samengeraapt rommeltje van fantasieën en 'rechtsgeoriënteerde narratieven'.
pi_197334592
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Midden in een pandemie werd voor deze groep een uitzondering gemaakt
Nu je er selectief verontwaardigd toch zelf over begint:
Wat vond jij ervan dat bij de formaliteit die het certificeren van de stemmen had moeten zijn, de republikeinen begonnen te klagen over het vanwege Corona beperkte aantal congresleden dat op de vloer aanwezig mocht zijn.
Wat vond jij van de uiterst lakse wijze waarop veel van de republikeinse congresleden tijdens deze zitting omgingen met het wel/niet/gedeeltelijk dragen van een mondkapje?
Wat vond jij van de weigering en de lacherige wijze waarop dit gebeurde van diverse republikeinse congresleden om een mondkapje te dragen nadat ze waren geëvacueerd en zich in een kleine ruimte gezamenlijk moesten ophouden?
Heeft het feit dat minimaal 1 van de aanwezigen covid had (https://twitter.com/DrEricDing/status/1348314045808594945) nog invloed op je bovenstaande antwoorden?
pi_197334689
quote:
15s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Over narratieven gesproken. :D Je hanteert hier zelf een uiterst bedenkelijk narratief; alsof er geknield werd met en / of voor de plunderende relschoppers.

En een uitzondering gemaakt om zich te onttrekken aan de maatregelen? Wat? Die maatregelen werden überhaupt in de VS niet heel erg gehanteerd.

Wat een samengeraapt rommeltje van fantasieën en 'rechtsgeoriënteerde narratieven'.
Ah, en daar hebben we de eerste getriggerde SJW. Voorspelbare reactie: gaslighting + bagatelliseren + projectie. Matige post.
pi_197335718
Is er uberhaupt al een statement van Trump over de honderden die tegen de politie zaten te vechten, het Capitol met geweld binnendrong, de boel zaten te vernielen op jacht naar senatoren en andere mensen, zoals mike pence?

Tegen zwarte relschoppers was het "afschieten", maar bij deze witte terroristen....blijft het stil? Er was volgens mij wel een "I love you", toch? Lekker dan.
pi_197335809
quote:
12s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, en daar hebben we de eerste getriggerde SJW. Voorspelbare reactie: gaslighting + bagatelliseren + projectie. Matige post.
Realiseer jij je wel dat je heel vaak je mede-users in een hokje stopt, daarbij niet inhoudelijk ingaat op wat ze posten, maar wat generieke kletspraat afsteekt?

Niet de handigste manier om een gesprek aan te gaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_197335816
Degene die de agent met een brandblusser heeft doodgeslagen kan zich verheugen om een tijdje op death row te zitten, dat duurt maar een paar jaar gelukkig voordat ze je op de tafel vastbinden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197335873
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Realiseer jij je wel dat je heel vaak je mede-users in een hokje stopt, daarbij niet inhoudelijk ingaat op wat ze posten, maar wat generieke kletspraat afsteekt?

Niet de handigste manier om een gesprek aan te gaan.
Ik heb het een lange tijd een poging gegeven om op alles inhoudelijk op te reageren, dat wierp helaas geen vruchten af. Op een bepaald moment, na vele discussies met veelal dezelfde users, is het wel een beetje klaar ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 23:33:06 ]
pi_197335877
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:28 schreef TLC het volgende:
Degene die de agent met een brandblusser heeft doodgeslagen kan zich verheugen om een tijdje op death row te zitten, dat duurt maar een paar jaar gelukkig voordat ze je op de tafel vastbinden.
Weten ze wie die persoon is dan? Dat is wel goed nieuws.
  zondag 10 januari 2021 @ 23:33:43 #269
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197335885
quote:
12s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, en daar hebben we de eerste getriggerde SJW. Voorspelbare reactie: gaslighting + bagatelliseren + projectie. Matige post.
Neuh, je knoopt een hoop zaken die niets met elkaar te maken hebben of ondubbelzinnig onwaar zijn.

Er is niet geknield voor relschoppende plunderaars. Er is alleen geknield uit sympathie voor het grotere plaatje.

En waar zijn precies de corona-maatregelen tijdelijk ontheven? :D
  zondag 10 januari 2021 @ 23:37:18 #270
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197335928
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Natuurlijk hanteert twitter een dubbele standaard. Iemand met het bereik van Trump komt vrijwel overal mee weg, elke andere gebruiker was al jaren eerder van het platform gegooid. Daarom is het ook zo'n debiel verwijt om pas over die dubbele standaarden te gaan klagen op het moment dat hij het zo bont heeft gemaakt dat hij zijn privileges verliest.
De Ayatollah van Iran heeft gewoon een twitteraccount.
pi_197336023
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:37 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

De Ayatollah van Iran heeft gewoon een twitteraccount.
Wat is je punt?
Zou Twitter diens account moeten intrekken, zo ja schrijf ze even aan en verveel ons er niet mee.
pi_197336056
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:37 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

De Ayatollah van Iran heeft gewoon een twitteraccount.
En roept hij daarmee de proud boys op om het capitool aan te vallen en steunt hij trump met zijn valse verkiezingen claim? Dat zou wel leuk wat olie op het vuur gooien zijn. _O-
pi_197336086
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb het een lange tijd een poging gegeven om op alles inhoudelijk op te reageren, dat wierp helaas geen vruchten af. Op een bepaald moment, na vele discussies met veelal dezelfde users, is het wel een beetje klaar ;).
Dan stop je toch met discussiëren met die users? Nu loop je gewoon rare schijnbewegingen te maken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 januari 2021 @ 00:04:17 #274
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197336150
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Zou Twitter diens account moeten intrekken, zo ja schrijf ze even aan en verveel ons er niet mee.
Nee ik ben niet zo van censuur. Netzoals BLM, Antifa moet Trump gewoon kunnen zeggen wat hij wil zeggen ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Iets anders is gewoon hypocriet en speelt verdere polarisatie in de hand.

Big tech gaat te ver. Men heeft het nu ook steeds over het privaatrecht van bedrijven die moeten kunnen opereren zoals ze willen. En straks als dit achter de rug is hebben ze het weer over het belang van vrouwen in topfuncties.

MAGA is een idee geworden en een idee kun je niet monddood maken ook al is het een slecht idee.
pi_197336179
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:04 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee ik ben niet zo van censuur. Netzoals BLM, Antifa moet Trump gewoon kunnen zeggen wat hij wil zeggen ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Iets anders is gewoon hypocriet en speelt verdere polarisatie in de hand.

Big tech gaat te ver. Men heeft het nu ook steeds over het privaatrecht van bedrijven die moeten kunnen opereren zoals ze willen. En straks als dit achter de rug is hebben ze het weer over het belang van vrouwen in topfuncties.

MAGA is een idee geworden en een idee kun je niet monddood maken ook al is het een slecht idee.
Het is je misschien ontgaan, maar er hebben van de week een stel randdebielen het Capitool bestormd waarbij ze maar wat graag slachtoffers hadden willen maken omdat ze zich door een gestoorde idioot die toevallig de president van de VS is hadden laten vertellen dat dat gerechtvaardigd was. Natuurlijk zou niet twitter hier moeten ingrijpen, daar zijn immers checks and balances voor ingebouwd in het Amerikaanse systeem.
Helaas bestaat de Republikeinse partij echter uit een stel laffe herders die liever de andere kant op kijken en "Heksenjacht!' schreeuwen dan hun werk te doen.
pi_197336182
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:04 schreef YoungDriller het volgende:
Nee ik ben niet zo van censuur. Netzoals BLM, Antifa moet Trump gewoon kunnen zeggen wat hij wil zeggen ongeacht of je het er mee eens bent of niet. Iets anders is gewoon hypocriet en speelt verdere polarisatie in de hand.
Volgens mij is de grens het vrijwel continu verspreiden van leugens waarvoor er waarschuwingen verschenen en de echte blokkade kwam door het oproepen tot geweld.
  maandag 11 januari 2021 @ 00:20:25 #277
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197336220
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het is je misschien ontgaan, maar er hebben van de week een stel randdebielen het Capitool bestormd waarbij ze maar wat graag slachtoffers hadden willen maken omdat ze zich door een gestoorde idioot die toevallig de president van de VS is hadden laten vertellen dat dat gerechtvaardigd was. Natuurlijk zou niet twitter hier moeten ingrijpen, daar zijn immers checks and balances voor ingebouwd in het Amerikaanse systeem.
Helaas bestaat de Republikeinse partij echter uit een stel laffe herders die liever de andere kant op kijken en "Heksenjacht!' schreeuwen dan hun werk te doen.
Je bedoelt zoals toen er in eerder een aantal BLM/Antifa gekkies autonome gebieden uitriepen, politiebureaus, bedrijven en woningen geplunderd werden? Mensenn die op random momenten finaal inelkaar gebeukt worden omdat BLM haar boodschap wil delen? Defund the police? Wat zullen we nou krijgen?

Alsof het één erger is dan de ander. Er is zeker een heksenjacht gaande. En die is zeer en zeer eenzijdig te noemen.

Dit verdeelt de maatschappij. En daarom is dit nog lang niet afgelopen.
  maandag 11 januari 2021 @ 00:27:25 #278
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197336243
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volgens mij is de grens het vrijwel continu verspreiden van leugens waarvoor er waarschuwingen verschenen en de echte blokkade kwam door het oproepen tot geweld.
Daarin is Trump niet anders dan Antifa en BLM als je naar het resultaat kijkt. Hooguit minder destructief.
pi_197336252
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:27 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Daarin is Trump niet anders dan Antifa en BLM als je naar het resultaat kijkt. Hooguit minder destructief.
Kom even met een voorbeeld waar tot geweld wordt opgeroepen.

edit: Er zullen bij beide groeperingen ook best wel een paar engerts in de zijlijn meelopen. Antifa heb ik sowieso niet gevolgd.

BLM is een groepering die onrecht bestrijdt. Die groepering is juist in het Trump tijdperk erg naar voren gekomen, hoe zou dat nu komen?

En ja, in de zijlijn van die club zijn mogelijk wat mensen die te ver gaan. Daarnaast verwacht ik een groep mensen die opportunistisch de protesten gebruiken voor eigen gewin.

Maar dat is nog steeds iets anders dan een club die geweld predict en dat zelfs aangevoerd door de POTUS

[ Bericht 33% gewijzigd door qajariaq op 11-01-2021 00:44:21 ]
pi_197336272
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:20 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals toen er in eerder een aantal BLM/Antifa gekkies autonome gebieden uitriepen, politiebureaus, bedrijven en woningen geplunderd werden? Mensenn die op random momenten finaal inelkaar gebeukt worden omdat BLM haar boodschap wil delen? Defund the police? Wat zullen we nou krijgen?

Alsof het één erger is dan de ander. Er is zeker een heksenjacht gaande. En die is zeer en zeer eenzijdig te noemen.

Dit verdeelt de maatschappij. En daarom is dit nog lang niet afgelopen.
Ja, het een is erger dan het ander, omdat bij het een door wat random gekkies werd opgeroepen tot actie en bij het ander door de PRESIDENT VAN DE VS.
Als je het verschil niet ziet ben je echt te dom om te poepen.
pi_197337232
ik vroeg mij af, als Pelosi de impeachment procedure wil starten en deze duurt langer dan de twee weken tot het benoemen van de president Biden. Kan de procedure dan ook na het aftreden van Trump voltooid worden met een nieuw bezette senaat van 50 democraten en 50 republikeinen waar Pelosi zelf de doorslag mag geven om Trump te blokkeren voor de volgende verkiezingen. Overigens lijkt mij dit ook niet onaantrekkelijk voor de republikeinen, die met Trump in de maag zit. Immers hij is een grote rivaal en daarmee een concurrent voor andere republikeinse kandidaten.
pi_197337402
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil van de aanhangers van Trump, maar ze houden zich wel aan de dress-code tijdens de Kristalltag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Auschwitz: Arbeit macht frei

6MWE = 6 Million were not enough
Voor degene die "Kristalltag" wellicht te ver vonden gaan.
De republikeinse Politicus Arnold Schwarzenegger denkt in de zelfde richting.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 januari 2021 @ 07:51:58 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197337474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor degene die "Kristalltag" wellicht te ver vonden gaan.
De republikeinse Politicus Arnold Schwarzenegger denkt in de zelfde richting.
Dat zwaard :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 11 januari 2021 @ 07:52:13 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197337476
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tja dat is ook zo. We weten nu in elk geval wel voor welke groep bruinhemden jij je de beschermengel voelt..
Hoe zie jij vrijheid van meningsuiting dan? Ik vind dat alle meningen gehoord moeten kunnen worden, ook de vele meningen over zaken waar ik het niet me eens ben en die ik verwerpelijk vind, zoals racisme en het nazisme.

Maar goed, D66 wil al allerlei boeken gaan verbieden. Enge wereld krijg je dan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197337518
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Oké, maar hoe walgelijk die teksten ook zijn, is het toch beter dan gebouwen en auto's in brand steken, vind ik.
2 wrongs don't make a right. En de BLM-organisatoren hadden het niet over: Ga winkels binnen en steek auto's in brand.
Trump riep wel op om naar het Capitool te gaan.
En Trump vond de extreem-rechtse demonstranten van Charlottesville "decent people" terwijl ze "Jews will not replace us" riepen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197337646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

2 wrongs don't make a right. En de BLM-organisatoren hadden het niet over: Ga winkels binnen en steek auto's in brand.
Trump riep wel op om naar het Capitool te gaan.
En Trump vond de extreem-rechtse demonstranten van Charlottesville "decent people" terwijl ze "Jews will not replace us" riepen.
quote:
“I will support the looters ’til the end of the day. If that’s what they need to do in order to eat, then that’s what you’ve got to do to eat,” she said of those who even tried to smash their way into a Ronald McDonald House caring for sick children and their families.
Aldus Ariel Atkins, BLM Chicago.
pi_197337747
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

[..]

Aldus Ariel Atkins, BLM Chicago.
Complimenten voor een inhoudelijk weerwoord, dat maak ik wel eens anders mee!

Je hebt een punt.
Als ze dit daadwerkelijk goedkeurt en de officiële BLM-organisatie staat achter haar, mag de demonstratie op voorhand verboden worden.
Makkelijk zat.
Het staat natuurlijk los van andere BLM-demonstraties in andere steden, waar niet zoiets wordt goedgekeurd.
Bij het Capitool was er een "Pro Trump"-demonstratie, en de volledige "Pro Trump" organisatie, genaamd Donald Trump, riep op naar het Capitool te gaan.

Dat is wat anders dan de hele mondiale BLM-organisatie op één hoop te gooien als "plunderaars".


Ondanks mijn afkeuring van Ariel is stelen/plunderen vanuit honger/armoe toch iets anders dan om de democratie omver te werpen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)n-soms-mag~b8a4ae81/

quote:
Muskens, de bisschop die vond dat stelen soms mag

Beeld anp
Een arme mag soms een brood stelen. En kunnen we God niet beter Allah noemen? De woensdag overleden oud-bisschop Tiny Muskens (77) stelde zijn leven in dienst van de rooms-katholieke kerk. Zijn interpretatie van de Roomse leer was soms controversieel.

Robin de Wever17 april 2013, 15:58
Muskens werd in 1935 geboren in het Brabantse dorpje Elshout, nabij Waalwijk. De keuze om priester te worden zou hij al op jonge leeftijd hebben gemaakt. Direct na zijn promotie in Nijmegen verhuisde hij naar Indonesië, om daar secretaris te worden van de nationale bisschoppenconferentie.

Vanaf 1978 leidde hij als rector het Nederlands college, de vertegenwoordiging van de Nederlandse bisschoppen in Rome. Hij zorgde er onder meer zorg voor priesters uit Afrika en Azië, maar wist ook de Nederlandse aanwezigheid te vergroten. Onder zijn leiding werd de Kerk der Friezen nieuw leven ingeblazen. Het middeleeuwse pelgrimskerkje, vlakbij het Vaticaan, was al jaren in verval.

In 1994 riep de kerk hem terug naar Nederland: als bisschop van Breda werd hij verantwoordelijk voor West-Brabant en (het overwegend protestantse) Zeeland. Een optreden in televisieprogramma van de VPRO bezorgde hem twee jaar later landelijke bekendheid. Wie zo arm is dat hij niet kan leven mocht volgens Muskens 'een brood weghalen uit de winkel'. 'Dat heeft de katholieke moraal altijd al duidelijk gemaakt', vertelde hij.


[ Bericht 46% gewijzigd door Twentsche_Ros op 11-01-2021 08:34:13 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197337965
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 07:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De republikeinse Politicus Arnold Schwarzenegger denkt in de zelfde richting.

Hopelijk komt dit verhaal binnen. Eindelijk eens een duidelijke onvervalste handrijking. Nu de nationale politiek aan zet om zich op dergelijke manier uit te spreken.
  maandag 11 januari 2021 @ 09:04:17 #289
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197338057
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hopelijk komt dit verhaal binnen. Eindelijk eens een duidelijke onvervalste handrijking. Nu de nationale politiek aan zet om zich op dergelijke manier uit te spreken.
Daar gaat niks mee gebeuren. Dan zullen de Republikeinen ook een soort van verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie moeten nemen, en dat gaan ze nooit doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197338192
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar gaat niks mee gebeuren. Dan zullen de Republikeinen ook een soort van verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie moeten nemen, en dat gaan ze nooit doen.
Idd republikeinen vallen weer eens keihard door de mand met hun hypocrisie. Altijd law en order roepen zich beroepen op christelijke morale waardes, maar precies het omgekeerde zelf doen. Boos worden op links als er een keer iemand vliegt en het over het milieu heeft daarna hooghartig weken zuigen over practice what you preach. En wat doen ze nu ze verstoppen zich achter de meest doorzichtige smoezen. :D
pi_197338354
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, het een is erger dan het ander, omdat bij het een door wat random gekkies werd opgeroepen tot actie en bij het ander door de PRESIDENT VAN DE VS.
Als je het verschil niet ziet ben je echt te dom om te poepen.
Ik snap werkelijk niet waarom de trump fans hier dat niet inzien. BLM relschoppers doen aan willekeurige vandalisme, diefstal en geweldpleging. Dat is zeker erg, maar Trump "relschoppers" zijn terroristen en gerichte lynch mobs. Gewapende gekkies die opgepakt worden omdat ze senatoren willen ontvoeren/martelen/doden. Ook een gewapende gek opgepakt die zat te dreigen om Biden te vermoorden. En dan afgelopen woensdag, waar honderden zich langs politie/andere beveiliging forceerden gericht opzoek naar senatoren en zelfs de VP. En dit alles direct en indirect toegejuicht door Trump en zijn volgers: "I love you", "you are special". Dit is criminaliteit op een totaal ander en veel hoger niveau dan wat BLM relschoppers deden.
pi_197338379
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hopelijk komt dit verhaal binnen. Eindelijk eens een duidelijke onvervalste handrijking. Nu de nationale politiek aan zet om zich op dergelijke manier uit te spreken.
Ook Arnold is compleet gek geworden dus. Vergelijking met Kristalnacht :D _O-
pi_197338406
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:54 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dan stop je toch met discussiëren met die users? Nu loop je gewoon rare schijnbewegingen te maken.
Ik denk dat dit meer aan jouw interpretatie ligt. Het zijn namelijk verre van rare schijnbewegingen. Maar ondertussen heb je een aantal 'thumbs up' gekregen van een paar linksgeoriënteerde users. Dus wellicht dat dit nog voor enige voldoening zorgt aan jouw kant ;).
  maandag 11 januari 2021 @ 09:55:56 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197338633
Die Jon Schaffer voorzag kennelijk al wat er met hem ging gebeuren om een albumhoes :')

pi_197339064
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En de nazi's begonnen ook met het censureren van andere meningen.

Zie je wat er nu aan de hand is op social media/app/internet?
Ze begonnen met het in brand steken van de Reichtag.

Zie je nu wat er aan de hand is?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197339350
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze begonnen met het in brand steken van de Reichtag.

Zie je nu wat er aan de hand is?
Massa censuur is geen oplossing. Daar moet toch een zinnig debat over worden gevoerd. Ik vind het wel sterk in Nederland dat extreme partijen als DENK, NIDA en FvD gewoon mee mogen doen zonder restricties. Uiteindelijk scoren zij maar enkele zetels, dus aan de beleidsknoppen kunnen ze niet zitten.

Verder denk ik wel dat Trump deze (mislukte) staatsgreep wel georganiseerd heeft. Hij hoopte dat het leger en politie naar hem zouden overlopen, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. Wellicht een teken van megalomaan zijn, denkend dat de instituten jouw staatsgreep gaan steunen.

Lees deze uitgebreide draag, erg interessante analyse van die dag en hoe Trump zich manifesteerde:

https://threader.app/thread/1347908845281095680

Overigens, als Twitter toch gaat censureren, waarom is de account van de Iraanse ayatollah nog online? Die dubbele standaard is een groot probleem.
pi_197339382
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Massa censuur is geen oplossing. Daar moet toch een zinnig debat over worden gevoerd. Ik vind het wel sterk in Nederland dat extreme partijen als DENK, NIDA en FvD gewoon mee mogen doen zonder restricties. Uiteindelijk scoren zij maar enkele zetels, dus aan de beleidsknoppen kunnen ze niet zitten.

Verder denk ik wel dat Trump deze (mislukte) staatsgreep wel georganiseerd heeft. Hij hoopte dat het leger en politie naar hem zouden overlopen, maar dat is gelukkig niet het geval geweest. Wellicht een teken van megalomaan zijn, denkend dat de instituten jouw staatsgreep gaan steunen.

Lees deze uitgebreide draag, erg interessante analyse van die dag en hoe Trump zich manifesteerde:

https://threader.app/thread/1347908845281095680

Overigens, als Twitter toch gaat censureren, waarom is de account van de Iraanse ayatollah nog online? Die dubbele standaard is een groot probleem.
Mee eens dat censuur niet de weg moet zijn. Maar als jij in Nederland gewapenderhand het parlement bestormt kom je ook niet meer de politiek in.

Er zijn grenzen. Plus het zijn commerciële partijen en niet de staat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197339388
De overige spelers die medeplichtig zijn aan het organiseren van de staatsgreep:

https://threader.app/thread/1348373138388766723

Thank god dat Pence zich hiervan afzijdig heeft gehouden, en thank god dat de instituten als het leger, secret service, etc de middelvinger opstaken naar Trump. De checks en balances werken dus gewoon nog.
pi_197339437
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens dat censuur niet de weg moet zijn. Maar als jij in Nederland gewapenderhand het parlement bestormt kom je ook niet meer de politiek in.

Er zijn grenzen. Plus het zijn commerciële partijen en niet de staat.
De censuur gaat veel verder dan het verwijderen van de staatsgreep plegers. Al jarenlang worden eigenlijk alleen rechtse accounts aangepakt. Linkse account die aanzetten tot geweld en haat blijven gewoon staan. Die hypocrisie is stuitend en ondermijnt het argument van Twitter om Trump te verwijderen. Dat is mijns inziens een groot probleem. Zoals ik zei, de Ayatollah van Iran kan gewoon oproepen tot genocide, en met zijn account gebeurt niets. Dat valt op.

En het argument dat een commerciële partij mag doen wat ze wil, is sec gezien geen geldig argument. In de jaren '60 mochten winkels zwarte mensen weren. Die winkels waren commercieel, dus dat was dus ok?
  maandag 11 januari 2021 @ 11:33:06 #300
104963 ETA
European Travel Author
pi_197339896
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:04 schreef Homey het volgende:

[..]

De censuur gaat veel verder dan het verwijderen van de staatsgreep plegers. Al jarenlang worden eigenlijk alleen rechtse accounts aangepakt. Linkse account die aanzetten tot geweld en haat blijven gewoon staan. Die hypocrisie is stuitend en ondermijnt het argument van Twitter om Trump te verwijderen. Dat is mijns inziens een groot probleem. Zoals ik zei, de Ayatollah van Iran kan gewoon oproepen tot genocide, en met zijn account gebeurt niets. Dat valt op.

En het argument dat een commerciële partij mag doen wat ze wil, is sec gezien geen geldig argument. In de jaren '60 mochten winkels zwarte mensen weren. Die winkels waren commercieel, dus dat was dus ok?
Reden dat rechtse account vaker worden aangepakt... misschien dat deze vaker sociaal onwenselijk zijn? Ik zeg niet dat het zo is, maar dat zou toch ook een valide reden kunnen zijn? Is dat dan kwalitatief en kwantitatief onderzocht ipv alleen enkele voorbeelden te noemen?

Argument dat een commerciële partij mag doen wat ze wil, is een geldig argument. Hierin zijn ze gebonden aan de wet. Je mag onderscheid maken, echter mag je dit niet doen op discriminerende punten. Discriminerend bedoel ik hierbij vanuit juridisch oogpunt, hier is voldoende jurisprudentie over. Toegegeven, het is niet altijd zwart/wit en kan over tijd evolueren. Maar uitgangspunt blijft, je mag doen wat je wil, zolang het maar binnen de wet is.

Uiteraard staat het vrij om te vragen of wetten kunnen worden aangepast, daar is voldoende ruimte voor binnen het democratisch systeem.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_197339906
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:58 schreef Homey het volgende:


Overigens, als Twitter toch gaat censureren, waarom is de account van de Iraanse ayatollah nog online?
Simpel. Omdat er er op dat account normaal gepost wordt en niet tegen de policy van Twitter ingaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')