Ik weet niet of je wel eens in Atlanta bent geweest, maar als je in het centrum loopt zie je overwegend blanke witte amerikanen in driedelige pakken rondlopen die in de rural gebieden wonen in grote villas. De kleurlingen staan in kleine kraampjes kranten en veters te verkopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
En niet eens zo maar een zwarte, maar RADICAL LIBERAL Raphael Warnock.
Ik zou me ziek meldenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:40 schreef Dutch_view het volgende:
Inzake de andere spannende zaak van vandaag, voert Donny de druk op bij Pence![]()
[ twitter ]
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeuhm, flinke vout in de TT.
weet het, ik moest het ff snel intypen op mijn mobiel, en die heeft nog steeds de neiging om zomaar woorden te veranderen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeuhm, flinke vout in de TT.
Ik ben wel eens in Atlanta geweest, maar dat is 20 jaar geleden. Het centrum was toen alleen verpauperde zwarten. De paar mannen in pakken bleven binnen. De suburbs waren rijk en mooi. Ik begrijp dat vooral deze Atlanta suburbs een omslag naar Democraten gemaakt heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens in Atlanta bent geweest, maar als je in het centrum loopt zie je overwegend blanke witte amerikanen in driedelige pakken rondlopen die in de rural gebieden wonen in grote villas. De kleurlingen staan in kleine kraampjes kranten en veters te verkopen.
Als je het centrum uitloopt zie je gelijk de erbarmelijke omstandigheden waarin de echte meerderheid van Georgië leeft. die hebben nu gesproken.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als je dit even wilt aanpassen, graag!
au.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat de evangelicals blij zijn met hun dertig zilverlingen.
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er vandaag hoort te gebeuren en wat er gaat gebeuren? Ik heb zoveel halve dingen gelezen dat ik het een beetje kwijt ben.
Vandaag:quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er vandaag hoort te gebeuren en wat er gaat gebeuren? Ik heb zoveel halve dingen gelezen dat ik het een beetje kwijt ben.
er wordt nog even geteld, en dan weten we wat er in de senaat gaat gebeuren. Vandaag zal Mike Pence de uitslag van de verkiezingen van november moeten bekrachtigen. Dat is normaliter een formele zaak, maar met Trump hijgend in de nek van Pence kan er van alles gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellen
Joint session, dus senaat en huis samen..quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellen
Gare senatoren aan het woord laten om nog even hun lasterpraatjes te verkopenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?
Pence heeft eigenlijk geen macht meer, de verkiezingen zijn voorbij. hij is net zo incumbent als Trumpquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?
ruis die niet meer relevant is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gare senatoren aan het woord laten om nog even hun lasterpraatjes te verkopen
gelukkig hebben de republikeinen alle feiten klaar. Dat kan nog vermakelijk worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:56 schreef Montov het volgende:
Ik lees maximaal 2 uur discussie per staat waar een senator protesteert tegen de uitslag. Dus dat kan 12 uur discussie opleveren.
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
er wordt nog even geteld, en dan weten we wat er in de senaat gaat gebeuren. Vandaag zal Mike Pence de uitslag van de verkiezingen van november moeten bekrachtigen. Dat is normaliter een formele zaak, maar met Trump hijgend in de nek van Pence kan er van alles gebeuren.
Wat houdt dit laatste in? Hoeveel invloed heeft dit?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vandaag:
• Senaatsverkiezingen in GA
• MAGA protesten in Washington
[*]Stemmen in de Senaat over de uitslag van het Electoral College, alwaar een aantal Republikeinen in feite tegen democratie zal gaan stemmen.
als Trump zich direct met Pence gaat bemoeien wel. Nog twee weken clownshow.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.
Zou het de moeite waard zijn om CNN ofzo aan te zetten?
Hoe ik heb het begrepen heeft het 0 invloed. Om invloed te hebben moet zowel ren meerderheid in het senaat als in het huis tegen stemmen. En dat gaat niet gebeuren. Een klein groepje lafaards probeert nog een laatste keer de anus van Trump te likken voordat het definitief klaar is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Afwazig het volgende:
[..]
[/b]
Wat houdt dit laatste in? Hoeveel invloed heeft dit?
Vandaar macht tussen haakjes, maar hij heeft nog wel een bepaalde taak natuurlijk, hoe significant dat al dan niet ook is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Pence heeft eigenlijk geen macht meer, de verkiezingen zijn voorbij. hij is net zo incumbent als Trump
Misschien enkel voor wat er buiten op straat gebeurt met alle debieltjes die naar Washington zijn afgereisd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vanavond 19 uur nederl. tijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.
Als McConnell de $2000 check had door laten gaan, hadden ze nu misschien Georgia wel gewonnen. Die heeft op het absoluut verkeerde moment een ruggengraat gegroeid. Maar hij vond de armeren naaien belangrijker dan de senaat winnen, dus ik acht het niet heel waarschijnlijk dat hij nu een about-face heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:02 schreef Montov het volgende:
Zou McConnell nog de 2000$ erdoor drukken? Zodat de GOP toch nog kan claimen op te komen voor de kiezer voordat de Democraten dat kunnen doen?
Ik zag het inderdaad ook niet gebeuren, al hoopte ik er natuurlijk wel op en vond (vind) ik het aardig spannend.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij toch wel verrassend dat de Democraten beide zitjes pakken in GA. Alleen al statistisch had ik de kans met twee coinflips op max. 25% geschat. Zeer goed nieuws uiteraard, al was het alleen al om Biden/Harris een kans te geven e.e.a. te bewerkstelligen.
Vraag me af of de Republikeinen zichzelf niet in de voet schieten met al dat fraude-geroep. Lijkt me als Republikein toch niet echt motiverend om mee te doen aan frauduleuze verkiezingen - beetje zoals het in een dictatuur ook weinig zin heeft om te stemmen. Tenzij het de Republikeinen op de een of andere manier gaat lukken daadwerkelijk op grote schaal te frauderen, maar daar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
Het is een treurig feit dat de republikeinen zonder dit soort nare spelletjes überhaupt geen enkele kans maken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
En ook nog eens gewonnen ondanks de voter suppression pogingen van de republikeinen....bijna 200k stemmen gepurged van mensen die helemaal niet verhuisd zijn.
Daarvan hoeft maar een paar % vergeten hun registratie-status te checken en ze worden uit het stemhokje gejaagd. Gezien dat soort purges uiteraard heel gericht vooral het gekleurde deel van de bevolking treft kunnen dat zomaar enkele duizenden stemmen zijn. Wederom een staaltje witte-boorden-republikeinen-fraude dat vrijwel niet aan te pakken valt
https://www.democracynow.org/2021/1/5/greg_palast_georgia
Begrotingstekort is vanaf vandaag een dingetje voor de reps.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:02 schreef Montov het volgende:
Zou McConnell nog de 2000$ erdoor drukken? Zodat de GOP toch nog kan claimen op te komen voor de kiezer voordat de Democraten dat kunnen doen?
Het is interessant hoe snel FOX "bijdraait" nu er allerlei democratische voorstellen door gaan komen. Terug naar de situatie pre-november?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ook niet gebeuren, al hoopte ik er natuurlijk wel op en vond (vind) ik het aardig spannend.
Hopelijk straks dus veel minder gezeik met cabinet picks, rechters en wetgeving om bijv. stem onderdrukking tegen te gaan. Eindelijk een beetje detoxen van Amerika nieuws, wat ook wel voor de Late night shows zal gelden
Corona is opeens waarschijnlijk ook een verschrikkelijke pandemiequote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Begrotingstekort is vanaf vandaag een dingetje voor de reps.
Ligt eraan wie er wint, natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef NightDancert het volgende:
Zijn deze verkiezingen ook al gestolen? Of wachten we daarmee tot de volledige uitslag?
Denk eerder dat ze gaan zeggen dat het niets voorstelt en totaal niet als excuus gebruikt kan worden voor een minder draaiende economie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Corona is opeens waarschijnlijk ook een verschrikkelijke pandemie
Er zijn er zelfs op ons Fok! een paar die dat schijnen te denken. Het wordt echt genieten als ze morgen de doelpalen weer gaan verzetten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Maar vandaag dus De Grote Dag waarop Trump definitief met keihard bewijs zal komen van grootschalige verkiezingsfraude én de dag dat de stemmen van de Electoral College teniet gedaan zullen worden waardoor Trump toch de verkiezingen wint en POTUS blijft.
En dan zijn er ook nog een heleboel mensen die dat écht geloven.
Die zien we waarschijnlijk nooit meer terugquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn er zelfs op ons Fok! een paar die dat schijnen te denken. Het wordt echt genieten als ze morgen de doelpalen weer gaan verzetten.
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
Dit is wel beroerd wakker worden voor Mitch, ze zijn nu alles kwijt en de Dem's hebben minimaal 2 jaar de tijd om veranderingen erdoor te jagen.
Daarnaast zijn dit hele zeldzame zetels voor hun die ze nu 4 jaar vast houden. De kans dat ze over 2 jaar nog steeds de meerderheid behouden is aannemelijker aangezien die verkiezingen normaal gesproken zekerder lijken qua uitslag.
Die doelpalen of de users?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zien we waarschijnlijk nooit meer terug
Nog niet, even afwachten nogquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef capricia het volgende:
De democraten pakken de senaat?
Woeha!
Over twee jaar zijn alle zetels te kiezen die de Rep's wonnen in 2016 als bijeffect van Trump, welke dat allemaal zijn weet ik ook zo snel nietquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:40 schreef archito het volgende:
[..]
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.
Heeft iemand zo een overzocht welke zetels over 2 jaar verkiesbaar zijn en of dat gunstig is voor D's of R's?
https://en.wikipedia.org/wiki/Classes_of_United_States_senatorsquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:40 schreef archito het volgende:
[..]
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.
Heeft iemand zo een overzocht welke zetels over 2 jaar verkiesbaar zijn en of dat gunstig is voor D's of R's?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:44 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Over twee jaar zijn alle zetels te kiezen die de Rep's wonnen in 2016 als bijeffect van Trump, welke dat allemaal zijn weet ik ook zo snel niet
Thanks! Had zelf ook nog een handig linkje gevonden inmiddels:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Classes_of_United_States_senators
Class 3 is aan de beurt in 2022.
Als je kijkt bij 'List of current senators by class' kun je sorteren op Class en krijg je er een Cookje bij.
2024 valt wel mee toch? Dan moet het hele noordoosten en westen weer en dat zijn toch wel veilige democratische staten. Ze kunnen dan proberen Cruz en Scott eens weg te krijgenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:49 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Had zelf ook nog een handig linkje gevonden inmiddels:
https://www.270towin.com/(...)lank-2022-senate-map
2022 is relatief gunstig voor de D's op het eerste oog. Er zijn meer zetels van de R's verkiesbaar en een aantal is wel competitive.
Hopelijk halen de D's nu een meerderheid en weten ze die vast te houden of uit te breiden in 2022, want 2024 wordt weer een lastige.
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij toch wel verrassend dat de Democraten beide zitjes pakken in GA. Alleen al statistisch had ik de kans met twee coinflips op max. 25% geschat. Zeer goed nieuws uiteraard, al was het alleen al om Biden/Harris een kans te geven e.e.a. te bewerkstelligen.
Vraag me af of de Republikeinen zichzelf niet in de voet schieten met al dat fraude-geroep. Lijkt me als Republikein toch niet echt motiverend om mee te doen aan frauduleuze verkiezingen - beetje zoals het in een dictatuur ook weinig zin heeft om te stemmen. Tenzij het de Republikeinen op de een of andere manier gaat lukken daadwerkelijk op grote schaal te frauderen, maar daar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
Het scheelt dat hij nu ook al verloren heeft, dan moet Biden er echt een zooitje van maken wil zij een kans hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
En god verhoede dat Trump in 2024 Ivanka in het zadel wil helpen, dan begint dat hele gedonder opnieuw.
Wat me zorgen baat is de desintegratie van de republikeinse partij die nu imminent is. Dit is geen oplapklusje maar een diep geworteld probleem. Een probleem die is versterkt door Trump. Nu is het tijd om de GOP te repareren, de VS hebben ze nodig, hoe paradoxaal het ook is!quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog niet, even afwachten nog
Maar het zou wel een mooie bekroning zijn; sinds het aantreden van Trump zou de RNC dan achtereenvolgens het Huis, het Presidentschap en de Senaat kwijt geraakt zijn.
Mischien moeten ze toch nog maar eens na gaan denken of ze wel de partij van Trump willen zijn?
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.
Het is echt ronduit bizar dat de deze man zijn plek in de partij hebben laten kopen, hij is geen republikein, hij is een machtswellusteling en de GOP was kennelijk de makkelijkste manier naar het witte huis.
Dit is de komende jaren een probleem binnen de GOP, waar de Trumpisten (die de werkelijke RINOS zijn) en degenen die nog wel voor de werkelijke waarden van een democratie staan lijnrecht tegenover elkaar staan binnen dezelfde partij.
En god verhoede dat Trump in 2024 Ivanka in het zadel wil helpen, dan begint dat hele gedonder opnieuw.
Hebben ze wel die 11K stemmen voor Trump gevonden, en meer!quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:
Meer dan 16.000 verschil nu in het voordeel van Ossof. Kan niet meer misgaan lijkt me.
Of Ivanka moet haar benen spreiden bij ALLE potentiele kiezers..quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheelt dat hij nu ook al verloren heeft, dan moet Biden er echt een zooitje van maken wil zij een kans hebben.
Ja, die hele rally was een verzameling van de meest bizarre wappies en conspiracy aanhangers, op zich wel grappig want het illustreert toch vrij aardig hoe ver van de realiteit dit volk staatquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
Ze maken het de democraten de komende jaren wel makkelijker op deze manier;
“Geef elkaar een knuffel, verspreid het”: spreker op Trump-rally roept aanwezigen op om elkaar te omhelzen
Warnock heeft gewonnen zie ik en Ossoff ligt voor met 98% geteld. 6 januari 2021 lijkt een soort bevrijdingsdag te worden voor Amerikanen. Bevrijd van het kwaadaardige en immorele Republikeinse fascisme.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Maar vandaag dus De Grote Dag waarop Trump definitief met keihard bewijs zal komen van grootschalige verkiezingsfraude én de dag dat de stemmen van de Electoral College teniet gedaan zullen worden waardoor Trump toch de verkiezingen wint en POTUS blijft.
En dan zijn er ook nog een heleboel mensen die dat écht geloven.
Verre van verassend. Ze hebben het prima aangepakt, helemaal Stacey Abrams heeft echt goed werk verzet. Ik denk dat deze winst voornamelijk op haar conto kan worden geschreven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor complottheorieën moet je in BNW zijn had ik recent begrepenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
En ook nog eens gewonnen ondanks de voter suppression pogingen van de republikeinen....bijna 200k stemmen gepurged van mensen die helemaal niet verhuisd zijn.
Wat vindt je hier lekker aan dan?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef Isdatzo het volgende:
McConnell![]()
![]()
.
Dat was even lekker wakker worden vanochtend.
Dat heb je goed gezien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:10 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van verassend. Ze hebben het prima aangepakt, helemaal Stacey Abrams heeft echt goed werk verzet. Ik denk dat deze winst voornamelijk op haar conto kan worden geschreven.
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
Ze maken het de democraten de komende jaren wel makkelijker op deze manier;
“Geef elkaar een knuffel, verspreid het”: spreker op Trump-rally roept aanwezigen op om elkaar te omhelzen
Veel toekomstige Darwin award winnaars, mischien?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.
Blijkbaar wist Trump goed te verbergen dat ie tegen al die zaken was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Zo, dat was lekker wakker worden vanochtend.![]()
En even nagenieten met FOX hosts.
https://www.nytimes.com/2(...)ight&pgtype=Homepagequote:
Dat denk ik inderdaad ook. Als de Republikeinse kandidaten hadden gewonnen was direct de 'voter suppression' kaart gespeeld. Dat zagen we drie jaar terug bij de gubernatorial election ook al.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wie er wint, natuurlijk
Ik vermoed dat Trump te egocentrisch is om Ivanka in 2024 al in het zadel te proberen te helpen - het moet immers om hem gaan. Dat hoop ik althans, Ivanka heeft namelijk voor sommige mensen nog een zweem van normaliteit om zich heen en appelleert denk ik meer aan sommige republikeinse stemmers dan het schreeuwerige van Donald. Dus als ze haar naar voren schuiven (ondanks nul ervaring of kennis van zaken) kan dat gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.
Het is echt ronduit bizar dat de deze man zijn plek in de partij hebben laten kopen, hij is geen republikein, hij is een machtswellusteling en de GOP was kennelijk de makkelijkste manier naar het witte huis.
Dit is de komende jaren een probleem binnen de GOP, waar de Trumpisten (die de werkelijke RINOS zijn) en degenen die nog wel voor de werkelijke waarden van een democratie staan lijnrecht tegenover elkaar staan binnen dezelfde partij.
Dit klopt volgens mij niet helemaal.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
Moet wel heel lastig worden voor de republikeinen. Die hebben namelijk een tyfushekel aan minorities.
De kinderen in kooien nu al vergeten, m'n beste?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:30 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet helemaal.
Ga je nu echt die toer op of ga je gewoon erkennen dat Democraten nu hebben gewonnen en kunnen we samen kijken hoe Biden zijn beleid gaat uitvoeren? En vervolgens dat prijzen of kritiek op leveren. Zoals het hoort.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. Als de Republikeinse kandidaten hadden gewonnen was direct de 'voter suppression' kaart gespeeld. Dat zagen we drie jaar terug bij de gubernatorial election ook al.
Valt wel mee. Er zijn zat zwarte Republikeinen. De Republikeinen zijn niet zo rechts als je denkt en de Democraten zijn niet zo links als je denkt. In de VS is de bandbreedte van opinies van de 2 grote politieke partijen vergeleken met Nederland eigenlijk vrij nauw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
Moet wel heel lastig worden voor de republikeinen. Die hebben namelijk een tyfushekel aan minorities.
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga je nu echt die toer op of ga je gewoon erkennen dat Democraten nu hebben gewonnen en kunnen we samen kijken hoe Biden zijn beleid gaat uitvoeren? En vervolgens dat prijzen of kritiek op leveren. Zoals het hoort.
Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Valt wel mee. Er zijn zat zwarte Republikeinen. De Republikeinen zijn niet zo rechts als je denkt en de Democraten zijn niet zo links als je denkt. In de VS is de bandbreedte van opinies van de 2 grote politieke partijen vergeleken met Nederland eigenlijk vrij nauw.
Voor 90% klopt dat dan ook gewoon.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
Wat denk je zelf? McConnell heeft de senaat tot een politiek wapen gemaakt door de agenda van de senaat als één grote vergeetput te construeren: sinds 2014 wordt elk voorstel van de democraten waar hij niks in ziet (en dat zijn dus praktisch alle voorstellen) geblokkeerd.quote:
Dat klopt maar wel met een erg vervelende disclaimer erbij. Gelijk vingertje wijzen naar andere kant; 'maaarrrr jullie doen dit dat!!!!!'. Vrij vermoeiend allemaal en tikkeltje lachwekkend ook gezien alle fratsen die Trump heeft uitgehaald rondom deze verkiezingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.
Tot op zekere hoogte, ja. En het geeft Democraten controle over de Senaats commissies.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:42 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb dit niet zo goed gevolgd meer de laatste tijd. Maar met deze uitslag komt het er op neer dat de regering Biden nu écht beleid kan gaan maken?
Beiden zijn nodig.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef TjjWester het volgende:
Hoeveel zetels hebben de democraten nog nodig?? Is eentje voldoende of hebbenze beide nodig??
Yes met 50-50 en de beslissende stem van Kamala Harris in de Senaat krijgt Biden makkelijker zaken voor elkaar... al blijft de lijn dun want aan de kant van de Democraten zitten ook twee onafhankelijke kandidaten. Die stemmen vaak wel met de Democraten mee, maar dat is geen vaststaand gegeven...quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:42 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb dit niet zo goed gevolgd meer de laatste tijd. Maar met deze uitslag komt het er op neer dat de regering Biden nu écht beleid kan gaan maken?
Dat soort dingen mag je hier best zeggen. Sterker nog, hij heeft het gezegd, en het staat er nog steeds.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.
[..]
Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
In ieder geval prettig voor de nieuwe regering dat het niet allemaal per decreet hoeft. Heeft toch wat meer waarde richting de toekomst.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, ja. En het geeft Democraten controle over de Senaats commissies.
Ach zo. Sanders is volgens mij ook een onafhankelijke kandidaat, toch? Die zit dan nu best wel een in een positie om bij te sturen en voorwaarden te stellen. Nouja, een beetje werken voor je voorstellen kan ook geen kwaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yes met 50-50 en de beslissende stem van Kamala Harris in de Senaat krijgt Biden makkelijker zaken voor elkaar... al blijft de lijn dun want aan de kant van de Democraten zitten ook twee onafhankelijke kandidaten. Die stemmen vaak wel met de Democraten mee, maar dat is geen vaststaand gegeven...
Nee, Sanders is nu officieel Democraat als Senatorquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:48 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
In ieder geval prettig voor de nieuwe regering dat het niet allemaal per decreet hoeft. Heeft toch wat meer waarde richting de toekomst.
[..]
Ach zo. Sanders is volgens mij ook een onafhankelijke kandidaat, toch? Die zit dan nu best wel een in een positie om bij te sturen. Nouja, een beetje werken voor je voorstellen kan ook geen kwaad.
Nou ja, het komt erop neer dat de Republikeinen in ieder geval geen trucjes meer kunnen uithalen als het blokkeren van benoemingen omdat de verkiezingen er alweer 'bijna aan zitten te komen'. Beleid voeren zal natuurlijk nog lastig genoeg worden. De Democraten hebben 50 zetels in de senaat. Als de Republikeinen als blok tegen alles afkomstig van de Democraten gaan stemmen, dan hebben de Democraten wel volledige steun nodig van alle eigen leden (of eigenlijk de eigen leden + 2 independents). En dat is best lastig aangezien dat loop van Bernie tot Manchin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:42 schreef ijs_beer het volgende:
Interessant. Maar in elk geval gefeliciteerd met deze overwinning, wist niet dat het je zoveel deedquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? McConnell heeft de senaat tot een politiek wapen gemaakt door de agenda van de senaat als één grote vergeetput te construeren: sinds 2014 wordt elk voorstel van de democrateten waar hij niks in ziet (en dat zijn dus praktisch alle voorstellen) geblokkeerd.
Dat er eindelijk een eind komt aan het opstapelen van democratische voorstellen zonder ze ooit in stemming te brengen is een bijzonder heugelijk nieuws.
Ik wijs naar niemand. Daarnaast heeft deze situatie voor mij ook geen 'us vs. them' aspect, ik ben namelijk geen Amerikaan, dus heb niets met beide partijenquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt maar wel met een erg vervelende disclaimer erbij. Gelijk vingertje wijzen naar andere kant; 'maaarrrr jullie doen dit dat!!!!!'. Vrij vermoeiend allemaal en tikkeltje lachwekkend ook gezien alle fratsen die Trump heeft uitgehaald rondom deze verkiezingen.
Je zou bijna zeggen dat USA nu terug kan gaan naar 'het oude normaal' ondanks alle gebreken die daarbij horen'
Nee, helaas. Van dit hele beeld klopt helemaal niets. Maar het zegt wel veel over de mensen die dit beeld omarmen.quote:
Oh. Dan ga ik even googlen wie het wel zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Sanders is nu officieel Democraat als Senator
Ik hoor nog niks. Ik hoop dat het zo blijft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
Dit is wel beroerd wakker worden voor Mitch, ze zijn nu alles kwijt en de Dem's hebben minimaal 2 jaar de tijd om veranderingen erdoor te jagen.
Daarnaast zijn dit hele zeldzame zetels voor hun die ze nu 4 jaar vast houden. De kans dat ze over 2 jaar nog steeds de meerderheid behouden is aannemelijker aangezien die verkiezingen normaal gesproken zekerder lijken qua uitslag.
Daar zou ik wel een bron bij willen. Volgens de site van de Senaat zelf niet in ieder geval. Zie: https://www.senate.gov/senators/index.htmquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Sanders is nu officieel Democraat als Senator
De ondertoon in vrijwel al je posts is vervelend. Voel je jezelf verheven boven mensen die meeleven met Amerikaanse politiek?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:50 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Interessant. Maar in elk geval gefeliciteerd met deze overwinning, wist niet dat het je zoveel deed. Welke voorstellen van de Democraten hoop je dat er nu kunnen worden geïmplementeerd?
[..]
Ik wijs naar niemand. Daarnaast heeft deze situatie voor mij ook geen 'us vs. them' aspect, ik ben namelijk geen Amerikaan, dus heb niets met beide partijen. Dit in tegenstelling tot veel andere users hier, die zich erg verbonden voelen met de Democratische Partij.
[..]
Nee, helaas. Van dit hele beeld klopt helemaal niets. Maar het zegt wel veel over de mensen die dit beeld omarmen.
Aw, shucks, butthurt much? En dan maar weer liegen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
[..]
Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
Verre van. Ik vind het vanuit dat oogpunt ook apart dat je dit als dusdanig weet te interpreteren. Ik zou mij eens afvragen bij jezelf hoe dat precies komtquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De ondertoon in vrijwel al je posts is vervelend. Voel je jezelf verheven boven mensen die meeleven met Amerikaanse politiek?
Ze lijken vooral ook een hekel te hebben aan democratie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:39 schreef Montov het volgende:
Republikeinen hebben een coronahekel aan Democraten.
Het helpt vooral als je je als een eikel gedraagt. Vreemd genoeg gaat dat erg vaak hand in hand.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van. Ik vind het vanuit dat oogpunt ook apart dat je dit als dusdanig weet te interpreteren. Ik zou mij eens afvragen bij jezelf hoe dat precies komt. Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
Dat is geheel je eigen kronkel. Dat mensen je irritant vinden heeft niks te maken met voorkeur voor Democraten of Republikeinen, maar voornamelijk met dat godsgruwelijk vervelende ondertoontje de hele tijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van. Ik vind het vanuit dat oogpunt ook apart dat je dit als dusdanig weet te interpreteren. Ik zou mij eens afvragen bij jezelf hoe dat precies komt. Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
Dat zal meer weerzin tegen trump, dan passie voor de democraten zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:
Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
Dat is maar de vraag. Volgens dit stuk van Politico is Trump gewoon net als Dejannn een enorme aandachtshoer: https://www.politico.com/(...)ion-challenge-455233quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:09 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Trump wil gretig denken dat Pence de constitutionele macht heeft bepaalde verkiezingsresultaten van 3 november ongeldig te verklaren . En hij zou die verklaringen vandaag/vannacht doen.
Trump is mental ill. Hij sluit zich af voor de realiteit.
Nou vermoed ik dat Pence een beetje meepraatte met Trump omdat hem tegenspreken toch geen zin had.
En Trump wil graag denken dat Pence het met hem eens is en hem te kennen gaf dat hij bepaalde cijfers ongeldig gaat verklaren.
Ja die gaan nu doorkrijgen dat ze eisen kunnen stellenquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yes met 50-50 en de beslissende stem van Kamala Harris in de Senaat krijgt Biden makkelijker zaken voor elkaar... al blijft de lijn dun want aan de kant van de Democraten zitten ook twee onafhankelijke kandidaten. Die stemmen vaak wel met de Democraten mee, maar dat is geen vaststaand gegeven...
Volgens mij zijn de twee independents:quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar zou ik wel een bron bij willen. Volgens de site van de Senaat zelf niet in ieder geval. Zie: https://www.senate.gov/senators/index.htm
Ik zag op de foto's veel mensen zijn die überhaupt te oud zijn zich nog voort te planten, dus helaas zal dat niet het geval zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel toekomstige Darwin award winnaars, mischien?
Niet alleen Trump, maar ook al zijn minions waar de Republikeinse partij mee is geïnfecteerdquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal meer weerzin tegen trump, dan passie voor de democraten zijn.
En die weerzin lijkt me goed te begrijpen.
In plaats van te verzanden in dit soort eeuwige 'ik ben niet gek, jullie zijn het'-berichten, zou het toch mooi zijn als je ooit eens iets zou kunnen onderbouwen van dit soort teksten. Niemand zegt overigens hier dat de democraten allemaal heilig zijn, maar dat de Republikeinen grotendeels wannabe-fascistische oplichters zijn, dat valt amper nog te ontkennen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:50 schreef Dejannn het volgende:
Nee, helaas. Van dit hele beeld klopt helemaal niets. Maar het zegt wel veel over de mensen die dit beeld omarmen.
Er zit geen ondertoon in mijn posts. Nogmaals, ik zou echt bij jezelf gaan afvragen waarom je mijn posts als dusdanig interpreteert.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is geheel je eigen kronkel. Dat mensen je irritant vinden heeft niks te maken met voorkeur voor Democraten of Republikeinen, maar voornamelijk met dat godsgruwelijk vervelende ondertoontje de hele tijd.
Trump verdwijnt sowieso al van het politieke podium over twee weken. En gelukkig maar, narcistische man die niet geschikt is voor de politiek. Maar daar heeft het dan ook niet heel veel mee te maken, het komt oprecht neer op een passionele steun voor de Democratische Partij. Uiteraard is dit dan afkomstig van sterk linksgeoriënteerde en progressief ingestelde users. Verder niets mis mee natuurlijk, ieder zijn visie en mening.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zal meer weerzin tegen trump, dan passie voor de democraten zijn.
En die weerzin lijkt me goed te begrijpen.
Als senator is hij ook nog gewoon independent. Bij zijn kandidaturen voor het presidentschap gaf hij wel aan formeel als Democraat president te worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:14 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de twee independents:
- Bernie Sanders (Vermont)
- Angus King (Maine)
Volgens mij ook.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:14 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de twee independents:
- Bernie Sanders (Vermont)
- Angus King (Maine)
Ik geloof niet dat een megalomane idioot als Trump het kan verkroppen dat hij na twee weken van het podium verdwijnt. Die gaat een of andere stunt uitvoeren zodat de aandacht op hem gericht is op 20 januari, en daarna start hij zijn eigen nieuwszender waar hij zijn vuil kan spuien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er zit geen ondertoon in mijn posts. Nogmaals, ik zou echt bij jezelf gaan afvragen waarom je mijn posts als dusdanig interpreteert.
[..]
Trump verdwijnt sowieso al van het politieke podium over twee weken. En gelukkig maar, narcistische man die niet geschikt is voor de politiek. Maar daar heeft het dan ook niet heel veel mee te maken, het komt oprecht neer op een passionele steun voor de Democratische Partij. Uiteraard is dit dan afkomstig van sterk linksgeoriënteerde en progressief ingestelde users. Verder niets mis mee natuurlijk, ieder zijn visie en mening.
Ook dit weer. Niemand steunt de Democratische partij gepassioneerd, het is vooral dat wij, blijkbaar in tegenstelling tot jij, wel een probleem hebben met dictatoriale, racistische, anti-democratische sujetten die, niet toevallig, allemaal bij de Republikeinse partij horen. Iets waar jij je overigens nog nooit echt tegen hebt uitgesproken, want in al je zelfverklaarde nuance ben je eigenlijk alleen maar bezig met de Democraten en hoe fout die wel niet zouden zijnquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nouuu.....quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Er zit geen ondertoon in mijn posts.
Neem dit zelf ter harte svp.quote:Nogmaals, ik zou echt bij jezelf gaan afvragen waarom je mijn posts als dusdanig interpreteert.
Laat hem. Versplintering in de republikeinse partij juich ik alleen maar toe.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een megalomane idioot als Trump het kan verkroppen dat hij na twee weken van het podium verdwijnt. Die gaat een of andere stunt uitvoeren zodat de aandacht op hem gericht is op 20 januari, en daarna start hij zijn eigen nieuwszender waar hij zijn vuil kan spuien.
Wij moeten allemaal bij onszelf te raden gaanquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook dit weer. Niemand steunt de Democratische partij gepassioneerd, het is vooral dat wij, blijkbaar in tegenstelling tot jij, wel een probleem hebben met dictatoriale, racistische, anti-democratische sujetten die, niet toevallig, allemaal bij de Republikeinse partij horen. Iets waar jij je overigens nog nooit echt tegen hebt uitgesproken, want in al je zelfverklaarde nuance ben je eigenlijk alleen maar bezig met de Democraten en hoe fout die wel niet zouden zijn
Maar goed, voor de duizendste maal: Het is geen kwestie van pro-Democraten, het is vooral een kwestie van niet een schijthekel hebben aan mensenrechten en democratie enzo.
Nieuwszenders kunnen mij niet genoeg herhalen wie allemaal gezegd heeft dat het wel meeviel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Corona is opeens waarschijnlijk ook een verschrikkelijke pandemie
Die proberen nu aan hun achterban uit te leggen hoe ondanks hun al pogingen, de democraten de blootgelegde nek van een dieprode staat heeft weten te vinden met behulp van een afro-amerikaan en een Jood.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Zo, dat was lekker wakker worden vanochtend.![]()
En even nagenieten met FOX hosts.
Je geeft er een leuke draai aan. Maar ik blijf bij mijn initiële punt. Het gros is hier pro-Democratische Partij. Veel aantijgingen die je ook maakt slaan als een tang op een varken. Dit sluit dan weer aan bij één van mijn vorige posts waarin ik aangaf dat veel users hier de Republikeinse Partij zien als een veredelde arm van de KKK. Niet is echter minder waar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook dit weer. Niemand steunt de Democratische partij gepassioneerd, het is vooral dat wij, blijkbaar in tegenstelling tot jij, wel een probleem hebben met dictatoriale, racistische, anti-democratische sujetten die, niet toevallig, allemaal bij de Republikeinse partij horen. Iets waar jij je overigens nog nooit echt tegen hebt uitgesproken, want in al je zelfverklaarde nuance ben je eigenlijk alleen maar bezig met de Democraten en hoe fout die wel niet zouden zijn
Maar goed, voor de duizendste maal: Het is geen kwestie van pro-Democraten, het is vooral een kwestie van niet een schijthekel hebben aan mensenrechten en democratie enzo.
Dat is geen ondertoon, maar een adviesquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nouuu.....
[..]
Neem dit zelf ter harte svp.
Discutabel. Ik ben geen fan van die man.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat vond jij dan van hoe McConnell de senaat bestierde?
Kunnen ze zich mooi omdraaien in hun graf.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.
Aan de republikeinen de schone taak om zichzelf opnieuw uit te vinden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Niet alleen Trump, maar ook al zijn minions waar de Republikeinse partij mee is geïnfecteerd
Ja, je mag doen wat je wil, maar zoals ik net - en ik ben niet de enige en zeker niet de eerste - heb uitgelegd, slaat dat punt van je dus helemaal nergens op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je geeft er een leuke draai aan. Maar ik blijf bij mijn initiële punt.
De zelfhaat is dus diep bij de GOP op het moment.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
Nee hoor. Er is 1 minority die ze altijd zullen steunen: zichzelf.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
die zijn nu een deel van statistiek geworden, net als het aantal Covid-doden. Een handvol is erg, meer dan duizend is een ramp, maar na 100000 doden kwam er de sleet in.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:32 schreef Puddington het volgende:
[..]
De kinderen in kooien nu al vergeten, m'n beste?
Je hebt aan beide zijden inderdaad mensen die zich overmatig vereenzelvigen met wat er 8000 km verderop gebeurt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:17 schreef Dejannn het volgende:
Trump verdwijnt sowieso al van het politieke podium over twee weken. En gelukkig maar, narcistische man die niet geschikt is voor de politiek. Maar daar heeft het dan ook niet heel veel mee te maken, het komt oprecht neer op een passionele steun voor de Democratische Partij. Uiteraard is dit dan afkomstig van sterk linksgeoriënteerde en progressief ingestelde users. Verder niets mis mee natuurlijk, ieder zijn visie en mening.
Het is gewoon een feitelijk artikel. Als je 200k voters van de roll verwijdert omdat je zonder te controleren besluit dat ze verhuisd zijn, dan is dat poging tot voter suppression.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:10 schreef Dejannn het volgende:
Voor complottheorieën moet je in BNW zijn had ik recent begrepen.
[..]
Na de verkiezing van Obama twee jaar toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:30 schreef gniffie het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat de D's de meerderheid hadden in het S en C en de president leverden. En wat voor policies hielden ze toen aan. Verwacht iemand een cultuuromslag?No more GOP?
beidequote:Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef TjjWester het volgende:
Hoeveel zetels hebben de democraten nog nodig?? Is eentje voldoende of hebbenze beide nodig??
De republikeinen zullen meer naar het midden moeten opschuiven om relevant te blijven. Dat, of de democratie afschaffen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:30 schreef gniffie het volgende:
Wanneer was het voor het laatst dat de D's de meerderheid hadden in het S en C en de president leverden. En wat voor policies hielden ze toen aan. Verwacht iemand een cultuuromslag?No more GOP?
En dat wil ik zelfs nog wel nuanceren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:27 schreef Dejannn het volgende:
Discutabel. Ik ben geen fan van die man.
Vooralsnog lijken ze de laatste jaren steeds meer richting dat tweede te neigen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
De republikeinen zullen meer naar het midden moeten opschuiven om relevant te blijven. Dat, of de democratie afschaffen.
Toch is er wel een verschil tussen wat Mitch uitvrat en hoever Democraten daarin gaan. Tot nu toe, maarja dat is alles wat we hebben in deze discussie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat wil ik zelfs nog wel nuanceren.
Zonder dat ik afbreuk wil doen aan de classificering van die man als "opgewarmd lijk", want die vond ik wel grappig.
Het is gewoon normaal daar, dat als de resp. huizen een andere kleur hebben dan de president, ze alleen maar op de rem hangen. Ik denk niet dat dat voorbehouden is aan de reps.
Kunnen ze afschaffen als ze de meerderheid nu winnen. Vraag is wel alleen of ze daar dan alle senatoren in meekrijgen. Geloof dat niet iedereen daar happig op is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mensen lijken hier te vergeten dat er nog zoiets is als een filibuster.
Al die senatoren en congresleden zijn nog steeds verantwoording schuldig aan hun kiezers. En wat die verwachten kan per staat enorm verschillen. Het is dus echt niet zo dat met zo'n meerderheid de snoepwinkel open gaat: niet iedere Democratische kiezer heeft voor het meest linkse beleid gekozen. Die denkfout is trouwens evengoed vaak genoeg gemaakt in de Amerikaanse politieke geschiedenis.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:30 schreef gniffie het volgende:
Op het moment dat ze door krijgen dat die nieuwszender een vehikel wordt om geld in de zakken van Trump te sluizen, trekken eventuele sponsoren snel de stekker uit dit project. Trump als individu is een stuk minder waard dan als president.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:19 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een megalomane idioot als Trump het kan verkroppen dat hij na twee weken van het podium verdwijnt. Die gaat een of andere stunt uitvoeren zodat de aandacht op hem gericht is op 20 januari, en daarna start hij zijn eigen nieuwszender waar hij zijn vuil kan spuien.
Lijkt me sterk dat ze het afschaffen. Manchin zal daar vast en zeker niet in meewillen. Als er iets op dat vlak gebeurt, wat ik wel hoop, dan zou ik eerder inzetten op een hervorming daarvan, want zoals het de laatste decennia misbruikt is, is geen weg vooruit. Laat ze maar weer echt moeite doen als ze willen filibusteren bv. en niet meer 60 stemmen om het af te breken, maar 40 stemmen om voor continuering te stemmen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:37 schreef Tweek het volgende:
[..]
Kunnen ze afschaffen als ze de meerderheid nu winnen. Vraag is wel alleen of ze daar dan alle senatoren in meekrijgen. Geloof dat niet iedereen daar happig op is.
Met de republikeinse partij als basis is niks mis, zolang ze de grondwet maar respecteren. En er zijn nog veel republikeinen die dit doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Laat hem. Versplintering in de republikeinse partij juich ik alleen maar toe.
Bij voorkeur zie ik de VS naar een meerpartijenstelsel gaan, maar dat gaat nooit gebeuren.
De Democraten hebben nu gewonnen ondanks voter suppression.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. Als de Republikeinse kandidaten hadden gewonnen was direct de 'voter suppression' kaart gespeeld. Dat zagen we drie jaar terug bij de gubernatorial election ook al.
Gezondheidszorg voor iedereen, aandacht voor het milieu, dezelfde rechten voor iedereen ongeacht ras, geslacht, sexuele voorkeuren of whatever, baas in eigen buik. Gezonde overheidsfinanciën. Zoveel gruwelijkheden bij democratisch beleid. Ik begrijp je pijn.quote:Trump verdwijnt sowieso al van het politieke podium over twee weken. En gelukkig maar, narcistische man die niet geschikt is voor de politiek. Maar daar heeft het dan ook niet heel veel mee te maken, het komt oprecht neer op een passionele steun voor de Democratische Partij. Uiteraard is dit dan afkomstig van sterk linksgeoriënteerde en progressief ingestelde users. Verder niets mis mee natuurlijk, ieder zijn visie en mening.
Dat weet ik om eerlijk te zijn nietquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:36 schreef viagraap het volgende:
[..]
Toch is er wel een verschil tussen wat Mitch uitvrat en hoever Democraten daarin gaan. Tot nu toe, maarja dat is alles wat we hebben in deze discussie.
Je wilt wat McConnell deed echt kwalificeren als 'op de rem trappen'?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef ExTec het volgende:
Het is gewoon normaal daar, dat als de resp. huizen een andere kleur hebben dan de president, ze alleen maar op de rem hangen. Ik denk niet dat dat voorbehouden is aan de reps.
Een filibuster moet wel effectief wezen, drie uur op politieke manier staan zaniken over de cateringservice terwijl je de senaat toespreekt is not done.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Heb je het hier over de kiezer of de politici?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Valt wel mee. Er zijn zat zwarte Republikeinen. De Republikeinen zijn niet zo rechts als je denkt en de Democraten zijn niet zo links als je denkt. In de VS is de bandbreedte van opinies van de 2 grote politieke partijen vergeleken met Nederland eigenlijk vrij nauw.
Weigeren überhaupt wetvoorstellen van de tegenstander in behandeling te nemen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je wilt wat McConnell deed echt kwalificeren als 'op de rem trappen'?
Veel democraten weten nu dat bij per post stemmen de huidskleur niet zichtbaar is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:42 schreef archito het volgende:
[..]
De Democraten hebben nu gewonnen ondanks voter suppression.
Dat ontkennen is de waarheid niet onder ogen willen zien.
Op dit moment moet je 50+1 hebben om filibusteren af te breken dus in dat opzicht is er al iets veranderd afgelopen jaren (senaat)quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze het afschaffen. Manchin zal daar vast en zeker niet in meewillen. Als er iets op dat vlak gebeurt, wat ik wel hoop, dan zou ik eerder inzetten op een hervorming daarvan, want zoals het de laatste decennia misbruikt is, is geen weg vooruit. Laat ze maar weer echt moeite doen als ze willen filibusteren bv. en niet meer 60 stemmen om het af te breken, maar 40 stemmen om voor continuering te stemmen.
Dit is er allemaal al.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gezondheidszorg voor iedereen, aandacht voor het milieu, dezelfde rechten voor iedereen ongeacht ras, geslacht, sexuele voorkeuren of whatever, baas in eigen buik.
Er is hier nochtans niemand die ontkent dat de Democraten deze senate race hebben gewonnenquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:42 schreef archito het volgende:
[..]
De Democraten hebben nu gewonnen ondanks voter suppression.
Dat ontkennen is de waarheid niet onder ogen willen zien.
Nee, dat is niet zo. Dat gaat alleen om benoemingen, niet om wetgeving (althans, je hebt ook wel weer bepaalde uitzonderingen voor specifieke wetgeving, maar goed).quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op dit moment moet je 50+1 hebben om filibusteren af te breken dus in dat opzicht is er al iets veranderd afgelopen jaren (senaat)
Oh oke sorryquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Dat gaat alleen om benoemingen, niet om wetgeving (althans, je hebt ook wel weer bepaalde uitzonderingen voor specifieke wetgeving, maar goed).
In de eerste plaats de politici.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:45 schreef archito het volgende:
[..]
Heb je het hier over de kiezer of de politici?
Klopt en zelfs daar moest nog veel water bij de wijn terwijl de meerderheid ruimer was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Na de verkiezing van Obama twee jaar toch?
Er is universele gezondheidszorg ingevoerd
Lol, geen probleem hoor.quote:
Wat op zich ook een mooi stukje gerrymandering is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Of eindelijk Trump de middelvinger geven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:55 schreef Cara het volgende:
Ik denk wel dat nu de Republikeinen het senaat verloren hebben, ze all out gaan over het proces. Zijn ze zijn alles kwijt en de show om stemmen te houden in Georgia heeft geen nut meer. Die gaan alles afbranden, ben ik bang.
Als de republikeinen het huis hebben maar niet de senaat zal er een licht democratensausje over de voorstellen heen moeten ja, maar de blokkade zal niet absoluut zijn zoals bij Mitch.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef ExTec het volgende:
Ik maak me ook weinig illusies mbt wat er straks gaat gebeuren met voorstellen van de reps, als de dems in beide huizen een meerderheid hebben, en ook het presidentschap.
Dan zijn ze de Trumpstemmers in de toekomst ook kwijt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of eindelijk Trump de middelvinger geven.
Afbranden?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:55 schreef Cara het volgende:
Ik denk wel dat nu de Republikeinen het senaat verloren hebben, ze all out gaan over het proces. Zijn ze zijn alles kwijt en de show om stemmen te houden in Georgia heeft geen nut meer. Die gaan alles afbranden, ben ik bang.
Het probleem van macht verschuiven rondom verkiezingen en het afzetten van een president is ook dat die macht bij de verkeerde mensen terecht kan komen. Deze verkiezingsuitslag heeft het overleefd omdat er nog integere politici en rechters zijn in de staten, maar als daar ook de verkeerde mensen hadden gezeten had het anders af kunnen lopen. Stel dat er overduidelijk fraudulente uitslagen naar de Senaat komen omdat het kiesproces in sommige staten verstoord is, dan moet de Senaat daar juist wel tegenin kunnen gaan. Eigenlijk wil je zo min mogelijk partijdige invloed, maar het probleem van onafhankelijke functionarissen is weer dat ze omkoopbaar zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol, geen probleem hoor.
In dit kader ben ik wel echt benieuwd wat ze gaan doen, want ik vermoed dat ze zeker wel Puerto Rico en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Daarnaast zullen ze zeer zeker verdere wettelijke bescherming door willen voeren omtrent de beveiliging van het kiessysteem en het verstevigen van de mogelijkheid een president in te snoeren om de strapatsen van een Trump de volgende keer beter te kunnen bestrijden, waar mogelijk wel meer ruimte ligt om tot een vergelijk te komen, maar dat is afwachten... het kwam in ieder geval niet tot een stemming in de Senaat onder McConnell.
Gaat vanavond niet helpen want de spreektijd is hier namelijk vastgesteld: max. 5 min. per lid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Aan wie?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Cara het volgende:
[..]
Dan zijn ze de Trumpstemmers in de toekomst ook kwijt.
Ik denk/hoop dat dat meevalt. Hij is straks niet relevant meer.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Knipoogje het volgende:
gepusht door de Trump cult en bang om die kwijt te raken.
Tja als je gewoon leugens verspreid, net zoals het baasje, dan heeft discussie niet zoveel zin he?quote:
Dat, en bovendien zullen ze toch afscheid moeten nemen van Trump als ze weer willen gaan bouwen aan een nieuwe, betere Republikeinse partij na de recente nederlagen en alle strapatsen van Trump de afgelopen 4 jaar.quote:
dan krijg je hoogstwaarschijnlijk dit:quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gaat vanavond niet helpen want de spreektijd is hier namelijk vastgesteld: max. 5 min. per lid.
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol, geen probleem hoor.
In dit kader ben ik wel echt benieuwd wat ze gaan doen, want ik vermoed dat ze zeker wel Puerto Rico en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Daarnaast zullen ze zeer zeker verdere wettelijke bescherming door willen voeren omtrent de beveiliging van het kiessysteem en het verstevigen van de mogelijkheid een president in te snoeren om de strapatsen van een Trump de volgende keer beter te kunnen bestrijden, waar mogelijk wel meer ruimte ligt om tot een vergelijk te komen, maar dat is afwachten... het kwam in ieder geval niet tot een stemming in de Senaat onder McConnell.
Tsja, maar de helft van het Republikeinse smaldeel van Congress likt zijn kont of is expliciet op een ticket van kontlikkerij binnen gekomen, dus zie die geest maar weer eens in de fles te krijgen zonder kleerscheuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat, en bovendien zullen ze toch afscheid moeten nemen van Trump als ze weer willen gaan bouwen aan een nieuwe, betere Republikeinse partij na de recente nederlagen en alle strapatsen van Trump de afgelopen 4 jaar.
Niet mee eens.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.
Dat zie ik niet zo. Ze zouden als staat met de 31e bevolkingsomvang binnenkomen en ik zie echt geen reden, afgezien van partijpolitieke reden, om het niet te doen als de Puerto Ricanen dat zelf ook willen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.
Dat die dan uiteindelijk democratisch zullen stemmen is verre van zeker.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt normaal is het niet dat een paar honderdduizend mensen alleen maar omdat ze in D.C. wonen niet stemgerechtigd zijn, toch?quote:
In DC wonen uit mijn hoofd een stuk of 800.000 mensen die wel belasting betalen maar geen democratische vertegenwoordiging hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Pak een kaart, het is gewoon een land/staat.
DC staat van willen maken, wel.
Iedereen is nochtans voor de wet gelijk. Het is niet zo dat er momenteel wetten zijn die pakweg zwarte of Latino Amerikanen uitsluiten. Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom. Iets dat jij dus tegen lijkt te spreken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja als je gewoon leugens verspreid, net zoals het baasje, dan heeft discussie niet zoveel zin he?
Gezondheidszorg --> poging tot afbraak door het baasje
Milieu --> Uit de akkoorden gestapt
Gelijke rechten --> Transgendere militairen, weet je nog?
Baas in eigen buik --> tja, waar zal ik beginnen?
Overheidsfinancien --> Heb je recentelijk nog naar de staatsschuld gekeken? (Ja ook pre Corona).
Uiteraard zie jij dat niet zo. Het kan immers een voordeel opleveren voor de Democraten, dus dan is het per definitie goed, toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo. Ze zouden als staat met de 31e bevolkingsomvang binnenkomen en ik zie echt geen reden, afgezien van partijpolitieke reden, om het niet te doen als de Puerto Ricanen dat zelf ook willen.
DC zou je over kunnen twisten, maar ook dat betreft 700000 mensen (meer dan Vermont en Wyoming) zonder representatie in de Senaat en geen eerlijke representatie elders, dus dat vind ik zeker verdedigbaar.
Kun je stoppen met dit gezuig, waar anderen je dagelijks meermaals op wijzen? Dank u. Ik geef argumenten waar je op in kunt gaan (of niet).quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Uiteraard zie jij dat niet zo. Het kan immers een voordeel opleveren voor de Democraten, dus dan is het per definitie goed, toch?
Goh, sterk betoog hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Iedereen is nochtans voor de wet gelijk. Het is niet zo dat er momenteel wetten zijn die pakweg zwarte of Latino Amerikanen uitsluiten. Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom.
Hoezo?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Reden waarom DC zijn eigen kaasstolpje is, is natuurlijk om te voorkomen dat de staten waar de regering zich fysiek in bevind, zich indirect met de s'lands politiek gaan bemoeien.quote:
Ach, hij lijkt ruim gewonnen te hebben èn Georgia is een blauw bastion.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Het wordt wel een helluvajob voor Warnock om die zetel te verdedigen over 2 jaar, overigens.
Oef.😷quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt. Probleem is dat het partijenstelsel in Puerto Rico afwijkt van de (rest van de) VS. De scheiding tussen de twee grote partijen zit daar op de vraag of PR de huidige status moet behouden of een staat moet worden (met nog een kleine derde stroming voor onafhankelijkheid).quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat die dan uiteindelijk democratisch zullen stemmen is verre van zeker.
Dat land teruggeven aan die staten zou ook een oplossing zijn inderdaad, al weet ik niet of die staten dat willen en of de bewoners van DC dat willen, wat denk ik wel belangrijk is bij dit soort beslissingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Reden waarom DC zijn eigen kaasstolpje is, is natuurlijk om te voorkomen dat de staten waar de regering zich fysiek in bevind, zich indirect met de s'lands politiek gaan bemoeien.
Daar zit op zich wat in; anderzijds is het nogal uit de tijd. Den Haag is ook geen stadsstaat omdat onze regering er zetelt, om zo de Haagse gemeenteraad van zich af te houden.
Maar dat maak je dan ongedaan.
Met als bonus voor de dems dat ze gratis een altijd blauw stemmende staat erbij krijgen.
En als het je gaat om het feit dat ze nu dus niet netjes worden vertegenwoordigd, geef dan het land terug aan de 2 staten die tijdens de inceptie van dat land, dat grondgebied hebben afgestaan om DC te vormen.
En uit het hoofdje waren het dus ook Maryland en Virginia die ooit dat land hebben afgestaan om DC mogelijk te makenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Je zou DC denk ik het beste gewoon bij Maryland kunnen laten voegen, dat is het meest logische.
Weinig tegenin te brengenquote:
Eigenlijk ook niet eens. Nare dingen als dat Metro DC straat arm is, omdat de fed gov 0 belasting betaalt, itt commerciële ondernemingen. Heeft z'n weerslag op financiering politie, onderwijsquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat kaasstolpje blijft verder wel bestaan he, alleen een stuk gebied met veel bewoners zou ervan losgetrokken worden.
Maar mijn begrotingstekort..quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:20 schreef Cara het volgende:
Bam, Biden aan de macht, senaat in handen en iedereen 2000 dollar op zn rekening. Dat gaat ook gigantisch veel stemmen opleveren.
Dat zou dan ook een eerste recept naar een soort burgeroorlog kunnen zijn (en daarom zie ik het niet snel gebeuren). Want als de EU bv Biden steunt, en Rusland Trump. Hoe zou dat gaan dan? Dat gaat ergens botsen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:17 schreef VoMy het volgende:
Als de Republikeinen met een oneigenlijk foefje het presidentschap weten te behouden, of de macht niet willen overdragen, dan gaan we op een gegeven ogenblik het fantastische moment krijgen dat er sancties worden ingesteld tegenover de personen in Trumps entourage, zoals je die ook ziet bij de dictators in andere landen. Trumps buitenlandse tegoeden bevriezen enzo.
Nee, het punt was dat de democraten processen, weeffouten en besluiten kunnen terugdraaien die schadelijk zijn voor de arme bevolking, minderheden en het milieu/klimaat. Dat mensen voor de wet gelijk zijn betekent nog niet dat ze gelijke kansen hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Weinig tegenin te brengen. Iedereen is voor de wet gelijk, dus het initiële punt dat dit niet zo zou zijn, klopt niet.
Nou, ik heb 't even aangezet en het eerste wat ik hoor is kritiek op hoe democratische bestuurders de coronacrisis aangepakt hebben. Koekoekquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:17 schreef DustPuppy het volgende:
Fox News is nu wel grappig inderdaad.
Kun je nu eens ophouden met dit soort posts en gewoon on topic meedoen of gaat dat niet lukken?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Genieten man. Inzoomen op die blikken en je ziet het besef dat ze alles kwijt zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, ik heb 't even aangezet en het eerste wat ik hoor is kritiek op hoe democratische bestuurders de coronacrisis aangepakt hebben. Koekoek.
Een bepaald stuk land (county, staat of territorium in dit geval) op een bepaalde manier staatsrechtelijk aanpassen om er verkiezingstechnisch voordeel uit te halen.quote:
Ja, elk mens met veel geld, hé?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom.
Haha dit is zo bewust gedraaid dat het gewoon pijn doet aan mijn ogen. In principe is iedereen welkomquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Iedereen is nochtans voor de wet gelijk. Het is niet zo dat er momenteel wetten zijn die pakweg zwarte of Latino Amerikanen uitsluiten. Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom.
[..]
Oh ja nee als iedereen voor de wet gelijk is dan zal het kloppen. Drugs zijn verboden, die worden dus niet gebruikt in jouw wereld?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Weinig tegenin te brengen. Iedereen is voor de wet gelijk, dus het initiële punt dat dit niet zo zou zijn, klopt niet.
Ook mijn vraag.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:48 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen de democraten nu ook een eind maken aan iets als gerrymandering? Of staat dat in de grondwet / is het een gelegenheid van de staten?
Antwoord is nee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ook mijn vraag.
Liet het maar even staan totdat de uitslag van Georgia duidelijk is.
Ja, en DC was ooit vierkant (aan de andere kant van de Potomac zat ook nog een stuk) en dat heeft Virginia op een gegeven moment weer terug gekregen. Dus er is precedent voor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En uit het hoofdje waren het dus ook Maryland en Virginia die ooit dat land hebben afgestaan om DC mogelijk te maken
Puerto Rico is heel wat anders. Dat zou in mijn optiek prima een volwaardige staat kunnen/mogen worden.
Net als ‘Outgoing president’ 🇺🇸quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
deze zin heeft een mooie klank..
Kijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ja, en DC was ooit vierkant (aan de andere kant van de Potomac zat ook nog een stuk) en dat heeft Virginia op een gegeven moment weer terug gekregen. Dus er is precedent voor.
De indeling daarvan ja, maar kan het federaal verboden worden oid?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Antwoord is nee.
Kiesdisctricten zijn (en opzich is dat logisch) een aangelegenheid van de staten, niet van fed gov.
Normaal kiest de kiezer de politici, maar nu is het andersomquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Antwoord is nee.
Kiesdisctricten zijn (en opzich is dat logisch) een aangelegenheid van de staten, niet van fed gov.
Kan wat federaal verboden worden?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De indeling daarvan ja, maar kan het federaal verboden worden oid?
Ik post nochtans on-topic. Maar fair enough, ik zal meedoen: Hoera Democratenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun je nu eens ophouden met dit soort posts en gewoon on topic meedoen of gaat dat niet lukken?
Kortom, dan ligt het dus toch anders. Eerst werd er namelijk gesteld dat men niet gelijk zou zijn voor de wet, maar dat blijkt dus niet te kloppen. Het gaat om gelijke kansen, en ik denk eigenlijk zelfs gelijke uitkomsten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee, het punt was dat de democraten processen, weeffouten en besluiten kunnen terugdraaien die schadelijk zijn voor de arme bevolking, minderheden en het milieu/klimaat. Dat mensen voor de wet gelijk zijn betekent nog niet dat ze gelijke kansen hebben.
Dit is een slechte vergelijking. Want je stelt dus nu eigenlijk, dat ook al is iedereen gelijk voor de wet, dit wordt niet nageleefd. Dat is nogal een statement.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:26 schreef viagraap het volgende:
[..]
Oh ja nee als iedereen voor de wet gelijk is dan zal het kloppen. Drugs zijn verboden, die worden dus niet gebruikt in jouw wereld?
Je kunt politiek fatsoen helaas niet wettelijk afdwingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Normaal kiest de kiezer de politici, maar nu is het andersom.
overigens speelt gerrymandering bij de presidentsverkiezingen geen rol; het maakt niet uit in welke county je woont, je stem telt gewoon mee in de hele staat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan wat federaal verboden worden?
Gerrymandering?
Wanneer is iets een legitieme verandering van de grenzen van een kiesdistrict, en wanneer is het gerrymandering, wie moet dat onderscheid dan gaan maken?
dat hadden ze drie jaar geleden moeten zeggen..quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:21 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Maar mijn begrotingstekort..
Wees zo democratisch om de uitslag te respecteren, en zo sportief om Biden c.s. de best mogelijke start toe te wensenquote:
Nee, dat doe je niet. En ik verzoek je nu nogmaals om op te houden met dit gezuig. Als je nog vragen hebt dan kan dat in FB of via DM.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik post nochtans on-topic. Maar fair enough, ik zal meedoen: Hoera Democraten.
Graham begon onmiddelijk na het verlies van Trump over het begrotingstekort waar hij 3 jaar lang, waarin het tot record hoogte opliep, als het graf over zweeg. Dus, ja. Reken maar dat de Republikeinen weer vol op dat orgel gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
dat hadden ze drie jaar geleden moeten zeggen..
Dit is gewoon een feit en ook voor de wet is men niet gelijk, zie qualified immunity voor politie agenten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:32 schreef Dejannn het volgende:
Dit is een slechte vergelijking. Want je stelt dus nu eigenlijk, dat ook al is iedereen gelijk voor de wet, dit wordt niet nageleefd. Dat is nogal een statement.
Hij zal zich ditmaal twee keer beraden voor hij dit kunstje weer gaat flikken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:58 schreef Toby56 het volgende:
Niet te vroeg juichen.
Zet de bandrecorder maar weer klaar.
"Brad, I need 17.000 votes. We won BIG in Georgia, Brad, you KNOW that. The state of Georgia HATES you. You're gonna be in BIG problems, Brad"
"You're gonna be in BIG problems because of this, klappernootopreis. The BIGGEST problems the world has ever seen."quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hij zal zich ditmaal twee keer beraden voor hij dit kunstje weer gaat flikken.
Mwah gezien de daadwerkelijk situatie in de VS helemaal niet zo'n vergezocht statement. En je weet zelf ook wel dat de discussie niet begon bij wettelijke vastlegging van dit soort zaken, ik speel je kutspelletje gewoon mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is een slechte vergelijking. Want je stelt dus nu eigenlijk, dat ook al is iedereen gelijk voor de wet, dit wordt niet nageleefd. Dat is nogal een statement.
Goeie vraag. Maar ik zou dan denken aan regels/richtlijnen voor het veranderen van kiesdistricten. De makkelijkste zou zijn dat de grenzen ervan de grenzen van counties moeten volgen. In staten met veel counties kan dan nog wel eea ge-gerrymanderd worden, maar minder extreem dan voorheen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan wat federaal verboden worden?
Gerrymandering?
Wanneer is iets een legitieme verandering van de grenzen van een kiesdistrict, en wanneer is het gerrymandering, wie moet dat onderscheid dan gaan maken?
Zeker weten. Was bij overgang G W Bush -> Obama ook het geval.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:52 schreef Tijger_m het volgende:
Reken maar dat de Republikeinen weer vol op dat orgel gaan.
Susan Collins, is that you?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Hij zal zich ditmaal twee keer beraden voor hij dit kunstje weer gaat flikken.
Er zijn oplossingen te bedenken; maar bedenk dat het uitgangspunt van dat land juist is dat zoveel mogelijk lokaal, dus in de staten zelf, geregeld dient te worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Goeie vraag. Maar ik zou dan denken aan regels/richtlijnen voor het veranderen van kiesdistricten. De makkelijkste zou zijn dat de grenzen ervan de grenzen van counties moeten volgen. In staten met veel counties kan dan nog wel eea ge-gerrymanderd worden, maar minder extreem dan voorheen.
Ja, ik zie dat niet gebeuren om eerlijk te zijn, dat vereist ingrijpende aanpassing van Federale bevoegdheid, als ik het goed weet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn oplossingen te bedenken; maar bedenk dat het uitgangspunt van dat land juist is dat zoveel mogelijk lokaal, dus in de staten zelf, geregeld dient te worden.
Volgens de grondwet: ja.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik vind het sowieso uitermate verbazingwekkend dat 2 kandidaten die zichzelf verrijkt hebben met het gebruiken van geclassificeerde informatie om aandelen te kopen en te verkopen nog zo dicht bij een Senaatszetel zitten, overigens.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor de liefhebber wat diepgaandere statistieken over de Georgia elections. Er moeten bij Perdue - Ossoff nog ongeveer 73.000 stemmen worden geteld, waarvan de meeste mail-in ballots zijn. Die zijn voor het grootste deel voor Ossoff dus het ziet er goed uit voor de beste man en de Democraten.
https://www.nytimes.com/i(...)a-senate-runoff.html
Tja, zit daar niet een groot verschil in cultuur? Zelfverrijking is in sommige landen een deugd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik vind het sowieso uitermate verbazingwekkend dat 2 kandidaten die zichzelf verrijkt hebben met het gebruiken van geclassificeerde informatie om aandelen te kopen en te verkopen nog zo dicht bij een Senaatszetel zitten, overigens.
Zowel Loeffler als Perdue (en Perdue meermaals) hebben zich schuldig gemaakt hieraan, als een burger dat doet dan wordt hij/zij vervolgd door de SEC.
Verbazingwekkend vind ik het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik vind het sowieso uitermate verbazingwekkend dat 2 kandidaten die zichzelf verrijkt hebben met het gebruiken van geclassificeerde informatie om aandelen te kopen en te verkopen nog zo dicht bij een Senaatszetel zitten, overigens.
Zowel Loeffler als Perdue (en Perdue meermaals) hebben zich schuldig gemaakt hieraan, als een burger dat doet dan wordt hij/zij vervolgd door de SEC.
vooral in de states, money is God.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, zit daar niet een groot verschil in cultuur? Zelfverrijking is in sommige landen een deugd.
Niet echt, er is wetgeving tegen insider trading, zoals gezegd als jij of ik daarop betrapt worden dan kom je voor de rechter.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, zit daar niet een groot verschil in cultuur? Zelfverrijking is in sommige landen een deugd.
Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over cultuur. Je kunt wel veroordeeld worden, maar je blijft in Amerikaanse ogen een soort gespiegelde Robin Hood. Gestolen van de armen om zelf nog rijker te worden is iets om met bewondering naar te kijken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, er is wetgeving tegen insider trading, zoals gezegd als jij of ik daarop betrapt worden dan kom je voor de rechter.
Hmm, nee, dat ligt toch wel wat genuanceerder bij de gemiddelde Amerikaan. Bij de Trump types is het inderdaad prima om over lijken te gaan maar die zijn eigenlijk lang niet zo dik gezaaid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over cultuur. Je kunt wel veroordeeld worden, maar je blijft in Amerikaanse ogen een soort gespiegelde Robin Hood. Gestolen van de armen om zelf nog rijker te worden is iets om met bewondering naar te kijken.
In de kern is dat natuurlijk ook de Amerikaanse droom. Fuck de rest, ik ga ooit rijk worden.
Oud bericht inmiddels, maar ter verduidelijking: Ik bedoelde dat voter surpression ontkennen het ontkennen van de waarheid is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:47 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is er allemaal al.
[..]
Er is hier nochtans niemand die ontkent dat de Democraten deze senate race hebben gewonnen.
Kloptquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik zie dat niet gebeuren om eerlijk te zijn, dat vereist ingrijpende aanpassing van Federale bevoegdheid, als ik het goed weet.
het percentage zal misschien wel zo groot zijn dat een recount niet nodig is. Tenzij Perdue zijn beurs wil trekken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor de liefhebber wat diepgaandere statistieken over de Georgia elections. Er moeten bij Perdue - Ossoff nog ongeveer 73.000 stemmen worden geteld, waarvan de meeste mail-in ballots zijn. Die zijn voor het grootste deel voor Ossoff dus het ziet er goed uit voor de beste man en de Democraten.
https://www.nytimes.com/i(...)a-senate-runoff.html
Eigenlijk kan je "Our Country" etc in bijna al zijn tweets gewoon vervangen door "I" en "me" en dan kloppen zequote:
Volgens mij ging het niet over specifieke beroepen in een overheidsfunctie. Zo zou je immers ook over Nederland kunnen stellen dat niet iedereen gelijk is voor de wet. Maar dat heeft nochtans weinig te maken met het initiële punt dat werd gemaakt. Er werd namelijk gesteld dat momenteel niet iedereen gelijk zou zijn voor de wet op basis van geslacht, afkomst etc.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is gewoon een feit en ook voor de wet is men niet gelijk, zie qualified immunity voor politie agenten.
Alle Repubs optrekken naar de Seelower Höhen om het Grote Rode Gevaar voor eens altijd te vernietigen.quote:
Ik heb het idee dat veel Republikeinen vooral anti-Democaten stemmen en dan maakt het niet uit wat hun Republikeinse kandidaat allemaal voor immoreels flikt. Beetje zoals die hypocriete evangelicals, die hun ziel hebben verkocht aan de duivel om hun eigen stokpaardjes te beschermen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een grotere prestatie vind ik dat de democraten nu kans hebben om de electoral college langzaamaan te ontbinden. Iets waar Mitch McConnell al decennia lang bang voor is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf het frappant vinden dat een staat als Georgia nu 2 Democraten als Senators gaat krijgen en waar Trump de verkiezingen verloor, tot voor kort kon je een broodje ham als RNC kandidaat zonder enige moeite met grote meerderheid verkozen krijgen.
Dat is toch wel een prestatie van formaat van Trump geweest
Ironisch genoeg heeft het EC nu precies gedaan waar het voor isquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:32 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Een grotere prestatie vind ik dat de democraten nu kans hebben om de electoral college langzaamaan te ontbinden. Iets waar Mitch McConnell al decennia lang bang voor is.
Dat vereist geen amendement op de grondwet?quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:32 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Een grotere prestatie vind ik dat de democraten nu kans hebben om de electoral college langzaamaan te ontbinden. Iets waar Mitch McConnell al decennia lang bang voor is.
De prangende vraag blijft dan ook hoe je de senaat en het huis gaat aanpakken. Denk je dat het EC voordelig is voor Republikeinen? Dat is peanuts vergeleken met de disproportionele macht die de Republikeinen hebben in de Senaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ironisch genoeg heeft het EC nu precies gedaan waar het voor is
Het EC systeem in anno 2021 nogal gemankeerd, ja, ik geloof niet dat het nu nog passend is voor de VS maar of de Democraten het afschaffen? Ik weet het niet, feit is wel dat een overwinning met meer dan 5 miljoen stemmen niet moet hangen op enkele tienduizenden stemmen in onbetekende Staten om te kunnen winnen als President.
Beiden is correct, ja maar Staten Senatoren ontnemen is ook niet de bedoeling, denk ik. Is het proportioneel? Nee, maar het is denk ik wel essentieel voor een Federale Republiek dat iedere Staat vertegenwoordigd is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:40 schreef Puddington het volgende:
[..]
De prangende vraag blijft dan ook hoe je de senaat en het huis gaat aanpakken. Denk je dat het EC voordelig is voor Republikeinen? Dat is peanuts vergeleken met de disproportionele macht die de Republikeinen hebben in de Senaat.
Klopt, maar je kunt wel de senaat vergroten door meer senatoren toe te kennen aan staten met meer inwoners. Dan blijf je deels het probleem houden dat het electoral college ook kent - staten moeten minimaal twee senatoren hebben en als er een harde limiet zit op het aantal vertegenwoordigers in de senaat zal de stem van een senator in sommige staten altijd minder waard zijn dan een ander - maar het lost het probleem wel gedeeltelijk op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beiden is correct, ja maar Staten Senatoren ontnemen is ook niet de bedoeling, denk ik. Is het proportioneel? Nee, maar het is denk ik wel essentieel voor een Federale Republiek dat iedere Staat vertegenwoordigd is.
Het zou inderdaad veel proportioneler moeten. Natuurlijk moeten de kleinere staten een vinger in de pap kunnen houden, maar nu is die vinger wel extreem dik.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Beiden is correct, ja maar Staten Senatoren ontnemen is ook niet de bedoeling, denk ik. Is het proportioneel? Nee, maar het is denk ik wel essentieel voor een Federale Republiek dat iedere Staat vertegenwoordigd is.
Dat is andersom natuurlijk ook. Biden is gekozen omdat anders Trump zou winnen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel Republikeinen vooral anti-Democaten stemmen en dan maakt het niet uit wat hun Republikeinse kandidaat allemaal voor immoreels flikt. Beetje zoals die hypocriete evangelicals, die hun ziel hebben verkocht aan de duivel om hun eigen stokpaardjes te beschermen.
Tja. Op zich allemaal waar maar ik zie dit toch als iets wat het Amerikaanse volk zelf veroorzaakt en toestaat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het zou inderdaad veel proportioneler moeten. Natuurlijk moeten de kleinere staten een vinger in de pap kunnen houden, maar nu is die vinger wel extreem dik.
Bovendien, als er wat macht verdwijnt uit de kneiterd-rode ministaatjes wordt de GOP vanzelf gedwongen wat meer de richting van de meerderheid van het Amerikaanse volk uit te gaan en dat is links progressief. Wat op zich een goede zaak is, want door de disproportionele macht en smerige spelletjes beweegt ze zich nu juist de tegengestelde richting uit, terwijl er steeds minder Amerikanen zo denken.
Een partij dient zich mee te bewegen met wat het volk wil en niet het volk dmv 24/7 propaganda en gerrymandering hun eigen richting in te duwen.
Dan hoef je in Montana dus nooit meer te stemmen, eigenlijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 14:44 schreef Puddington het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt wel de senaat vergroten door meer senatoren toe te kennen aan staten met meer inwoners.
Dat is natuurlijk ook een beetje het probleem. Een unie van staten waarin elke staat in de senaat een even zware stem heeft is nog wel te accepteren als de inwonersaantallen niet gigantisch uiteen lopen. Als het echter enerzijds staten zijn met 30 of 40 miljoen inwoners en anderzijds staten met nog niet eens of krap aan een miljoen inwoners, dan wordt het wel heel scheef. Zeker ook als er qua stemgedrag een vrij consistent verschil zit tussen de grote en de kleine staten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan hoef je in Montana dus nooit meer te stemmen, eigenlijk
Het is lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |