abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197241827
Hoeveel zetels hebben de democraten nog nodig?? Is eentje voldoende of hebbenze beide nodig??
speak only if it improves the silence.
pi_197241832
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:42 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb dit niet zo goed gevolgd meer de laatste tijd. Maar met deze uitslag komt het er op neer dat de regering Biden nu écht beleid kan gaan maken?
Tot op zekere hoogte, ja. En het geeft Democraten controle over de Senaats commissies.
pi_197241838
quote:
3s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef TjjWester het volgende:
Hoeveel zetels hebben de democraten nog nodig?? Is eentje voldoende of hebbenze beide nodig??
Beiden zijn nodig.
pi_197241849
quote:
Ik heb dit niet zo goed gevolgd meer de laatste tijd. Maar met deze uitslag komt het er op neer dat de regering Biden nu écht beleid kan gaan maken?
Yes met 50-50 en de beslissende stem van Kamala Harris in de Senaat krijgt Biden makkelijker zaken voor elkaar... al blijft de lijn dun want aan de kant van de Democraten zitten ook twee onafhankelijke kandidaten. Die stemmen vaak wel met de Democraten mee, maar dat is geen vaststaand gegeven...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197241893
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.
[..]

Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
Dat soort dingen mag je hier best zeggen. Sterker nog, hij heeft het gezegd, en het staat er nog steeds.
Suffe slachtofferrol...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 11:48:48 #106
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197241900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte, ja. En het geeft Democraten controle over de Senaats commissies.
In ieder geval prettig voor de nieuwe regering dat het niet allemaal per decreet hoeft. Heeft toch wat meer waarde richting de toekomst.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yes met 50-50 en de beslissende stem van Kamala Harris in de Senaat krijgt Biden makkelijker zaken voor elkaar... al blijft de lijn dun want aan de kant van de Democraten zitten ook twee onafhankelijke kandidaten. Die stemmen vaak wel met de Democraten mee, maar dat is geen vaststaand gegeven...
Ach zo. Sanders is volgens mij ook een onafhankelijke kandidaat, toch? Die zit dan nu best wel een in een positie om bij te sturen en voorwaarden te stellen. Nouja, een beetje werken voor je voorstellen kan ook geen kwaad. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197241915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:48 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

In ieder geval prettig voor de nieuwe regering dat het niet allemaal per decreet hoeft. Heeft toch wat meer waarde richting de toekomst.
[..]

Ach zo. Sanders is volgens mij ook een onafhankelijke kandidaat, toch? Die zit dan nu best wel een in een positie om bij te sturen. Nouja, een beetje werken voor je voorstellen kan ook geen kwaad. :P
Nee, Sanders is nu officieel Democraat als Senator
pi_197241917
quote:
Nou ja, het komt erop neer dat de Republikeinen in ieder geval geen trucjes meer kunnen uithalen als het blokkeren van benoemingen omdat de verkiezingen er alweer 'bijna aan zitten te komen'. Beleid voeren zal natuurlijk nog lastig genoeg worden. De Democraten hebben 50 zetels in de senaat. Als de Republikeinen als blok tegen alles afkomstig van de Democraten gaan stemmen, dan hebben de Democraten wel volledige steun nodig van alle eigen leden (of eigenlijk de eigen leden + 2 independents). En dat is best lastig aangezien dat loop van Bernie tot Manchin.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197241925
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? McConnell heeft de senaat tot een politiek wapen gemaakt door de agenda van de senaat als één grote vergeetput te construeren: sinds 2014 wordt elk voorstel van de democrateten waar hij niks in ziet (en dat zijn dus praktisch alle voorstellen) geblokkeerd.

Dat er eindelijk een eind komt aan het opstapelen van democratische voorstellen zonder ze ooit in stemming te brengen is een bijzonder heugelijk nieuws *O* .
Interessant. Maar in elk geval gefeliciteerd met deze overwinning, wist niet dat het je zoveel deed ;). Welke voorstellen van de Democraten hoop je dat er nu kunnen worden geïmplementeerd?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat klopt maar wel met een erg vervelende disclaimer erbij. Gelijk vingertje wijzen naar andere kant; 'maaarrrr jullie doen dit dat!!!!!'. Vrij vermoeiend allemaal en tikkeltje lachwekkend ook gezien alle fratsen die Trump heeft uitgehaald rondom deze verkiezingen.

Je zou bijna zeggen dat USA nu terug kan gaan naar 'het oude normaal' ondanks alle gebreken die daarbij horen'
Ik wijs naar niemand. Daarnaast heeft deze situatie voor mij ook geen 'us vs. them' aspect, ik ben namelijk geen Amerikaan, dus heb niets met beide partijen ;). Dit in tegenstelling tot veel andere users hier, die zich erg verbonden voelen met de Democratische Partij.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor 90% klopt dat dan ook gewoon.
Nee, helaas. Van dit hele beeld klopt helemaal niets. Maar het zegt wel veel over de mensen die dit beeld omarmen.
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 11:50:45 #110
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197241930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Dan ga ik even googlen wie het wel zijn. :+

Bovenstaande post van mij is dan niet van toepassing jongens. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:52:05 #111
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_197241943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
Dit is wel beroerd wakker worden voor Mitch, ze zijn nu alles kwijt en de Dem's hebben minimaal 2 jaar de tijd om veranderingen erdoor te jagen.

Daarnaast zijn dit hele zeldzame zetels voor hun die ze nu 4 jaar vast houden. De kans dat ze over 2 jaar nog steeds de meerderheid behouden is aannemelijker aangezien die verkiezingen normaal gesproken zekerder lijken qua uitslag.
Ik hoor nog niks. Ik hoop dat het zo blijft.

IJdele hoop waarschijnlijk, trolls are gonna troll.
Op het scherp van de snede.
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:52:24 #112
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_197241948
1 zetel is sowieso binnen.
Ossoff is nog een twijfel geval.... maar ik verwacht dat de meeste stemmen die nog binnen komen uit democratische districten is. :)

Daarmee krijgt Biden controle over zowel het huis als de senaat!
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 11:53:53 #113
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197241967
ik zie dat Ossoff weer verder is uitgelopen. Verschil is meer dan +16000 nu.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197241984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zou ik wel een bron bij willen. Volgens de site van de Senaat zelf niet in ieder geval. Zie: https://www.senate.gov/senators/index.htm
pi_197241987
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessant. Maar in elk geval gefeliciteerd met deze overwinning, wist niet dat het je zoveel deed ;). Welke voorstellen van de Democraten hoop je dat er nu kunnen worden geïmplementeerd?
[..]

Ik wijs naar niemand. Daarnaast heeft deze situatie voor mij ook geen 'us vs. them' aspect, ik ben namelijk geen Amerikaan, dus heb niets met beide partijen ;). Dit in tegenstelling tot veel andere users hier, die zich erg verbonden voelen met de Democratische Partij.
[..]

Nee, helaas. Van dit hele beeld klopt helemaal niets. Maar het zegt wel veel over de mensen die dit beeld omarmen.
De ondertoon in vrijwel al je posts is vervelend. Voel je jezelf verheven boven mensen die meeleven met Amerikaanse politiek?
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:57:20 #116
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_197242004
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.
[..]

Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
Aw, shucks, butthurt much? En dan maar weer liegen?
Op het scherp van de snede.
pi_197242010
Wow, toch nog een blauwe golf. In de praktijk met hakken over de sloot, maar dit is zeker een goed resultaat.
pi_197242018
Ik vind het winnen van die 2 senaats zetels goed nieuws, ben blij dat het Biden een oprechte kans geeft om te gaan regeren! :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_197242065
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

De ondertoon in vrijwel al je posts is vervelend. Voel je jezelf verheven boven mensen die meeleven met Amerikaanse politiek?
Verre van. Ik vind het vanuit dat oogpunt ook apart dat je dit als dusdanig weet te interpreteren. Ik zou mij eens afvragen bij jezelf hoe dat precies komt ;). Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
pi_197242084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:39 schreef Montov het volgende:
Republikeinen hebben een coronahekel aan Democraten.
Ze lijken vooral ook een hekel te hebben aan democratie.
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:06:56 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197242133
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Verre van. Ik vind het vanuit dat oogpunt ook apart dat je dit als dusdanig weet te interpreteren. Ik zou mij eens afvragen bij jezelf hoe dat precies komt ;). Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
Het helpt vooral als je je als een eikel gedraagt. Vreemd genoeg gaat dat erg vaak hand in hand.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197242139
quote:

[..]

Dat is geheel je eigen kronkel. Dat mensen je irritant vinden heeft niks te maken met voorkeur voor Democraten of Republikeinen, maar voornamelijk met dat godsgruwelijk vervelende ondertoontje de hele tijd.
pi_197242155
quote:

Al zien we dat hier wel vaker, zodra een user niet de passionele steun voor de Democratische Partij deelt, wordt je al snel gezien als dissonant en met argusogen bekeken.
Dat zal meer weerzin tegen trump, dan passie voor de democraten zijn.

En die weerzin lijkt me goed te begrijpen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_197242161
twitter

Trump wil gretig denken dat Pence de constitutionele macht heeft bepaalde verkiezingsresultaten van 3 november ongeldig te verklaren . En hij zou die verklaringen vandaag/vannacht doen.
Trump is mental ill. Hij sluit zich af voor de realiteit.

Nou vermoed ik dat Pence een beetje meepraatte met Trump omdat hem tegenspreken toch geen zin had.
En Trump wil graag denken dat Pence het met hem eens is en hem te kennen gaf dat hij bepaalde cijfers ongeldig gaat verklaren.
pi_197242183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:09 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Trump wil gretig denken dat Pence de constitutionele macht heeft bepaalde verkiezingsresultaten van 3 november ongeldig te verklaren . En hij zou die verklaringen vandaag/vannacht doen.
Trump is mental ill. Hij sluit zich af voor de realiteit.

Nou vermoed ik dat Pence een beetje meepraatte met Trump omdat hem tegenspreken toch geen zin had.
En Trump wil graag denken dat Pence het met hem eens is en hem te kennen gaf dat hij bepaalde cijfers ongeldig gaat verklaren.
Dat is maar de vraag. Volgens dit stuk van Politico is Trump gewoon net als Dejannn een enorme aandachtshoer: https://www.politico.com/(...)ion-challenge-455233
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')