Op dit moment moet je 50+1 hebben om filibusteren af te breken dus in dat opzicht is er al iets veranderd afgelopen jaren (senaat)quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze het afschaffen. Manchin zal daar vast en zeker niet in meewillen. Als er iets op dat vlak gebeurt, wat ik wel hoop, dan zou ik eerder inzetten op een hervorming daarvan, want zoals het de laatste decennia misbruikt is, is geen weg vooruit. Laat ze maar weer echt moeite doen als ze willen filibusteren bv. en niet meer 60 stemmen om het af te breken, maar 40 stemmen om voor continuering te stemmen.
Dit is er allemaal al.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:42 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gezondheidszorg voor iedereen, aandacht voor het milieu, dezelfde rechten voor iedereen ongeacht ras, geslacht, sexuele voorkeuren of whatever, baas in eigen buik.
Er is hier nochtans niemand die ontkent dat de Democraten deze senate race hebben gewonnenquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:42 schreef archito het volgende:
[..]
De Democraten hebben nu gewonnen ondanks voter suppression.
Dat ontkennen is de waarheid niet onder ogen willen zien.
Nee, dat is niet zo. Dat gaat alleen om benoemingen, niet om wetgeving (althans, je hebt ook wel weer bepaalde uitzonderingen voor specifieke wetgeving, maar goed).quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op dit moment moet je 50+1 hebben om filibusteren af te breken dus in dat opzicht is er al iets veranderd afgelopen jaren (senaat)
Oh oke sorryquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Dat gaat alleen om benoemingen, niet om wetgeving (althans, je hebt ook wel weer bepaalde uitzonderingen voor specifieke wetgeving, maar goed).
In de eerste plaats de politici.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:45 schreef archito het volgende:
[..]
Heb je het hier over de kiezer of de politici?
Klopt en zelfs daar moest nog veel water bij de wijn terwijl de meerderheid ruimer was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Na de verkiezing van Obama twee jaar toch?
Er is universele gezondheidszorg ingevoerd
Lol, geen probleem hoor.quote:
Wat op zich ook een mooi stukje gerrymandering is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Of eindelijk Trump de middelvinger geven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:55 schreef Cara het volgende:
Ik denk wel dat nu de Republikeinen het senaat verloren hebben, ze all out gaan over het proces. Zijn ze zijn alles kwijt en de show om stemmen te houden in Georgia heeft geen nut meer. Die gaan alles afbranden, ben ik bang.
Als de republikeinen het huis hebben maar niet de senaat zal er een licht democratensausje over de voorstellen heen moeten ja, maar de blokkade zal niet absoluut zijn zoals bij Mitch.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:46 schreef ExTec het volgende:
Ik maak me ook weinig illusies mbt wat er straks gaat gebeuren met voorstellen van de reps, als de dems in beide huizen een meerderheid hebben, en ook het presidentschap.
Dan zijn ze de Trumpstemmers in de toekomst ook kwijt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of eindelijk Trump de middelvinger geven.
Afbranden?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:55 schreef Cara het volgende:
Ik denk wel dat nu de Republikeinen het senaat verloren hebben, ze all out gaan over het proces. Zijn ze zijn alles kwijt en de show om stemmen te houden in Georgia heeft geen nut meer. Die gaan alles afbranden, ben ik bang.
Het probleem van macht verschuiven rondom verkiezingen en het afzetten van een president is ook dat die macht bij de verkeerde mensen terecht kan komen. Deze verkiezingsuitslag heeft het overleefd omdat er nog integere politici en rechters zijn in de staten, maar als daar ook de verkeerde mensen hadden gezeten had het anders af kunnen lopen. Stel dat er overduidelijk fraudulente uitslagen naar de Senaat komen omdat het kiesproces in sommige staten verstoord is, dan moet de Senaat daar juist wel tegenin kunnen gaan. Eigenlijk wil je zo min mogelijk partijdige invloed, maar het probleem van onafhankelijke functionarissen is weer dat ze omkoopbaar zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol, geen probleem hoor.
In dit kader ben ik wel echt benieuwd wat ze gaan doen, want ik vermoed dat ze zeker wel Puerto Rico en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Daarnaast zullen ze zeer zeker verdere wettelijke bescherming door willen voeren omtrent de beveiliging van het kiessysteem en het verstevigen van de mogelijkheid een president in te snoeren om de strapatsen van een Trump de volgende keer beter te kunnen bestrijden, waar mogelijk wel meer ruimte ligt om tot een vergelijk te komen, maar dat is afwachten... het kwam in ieder geval niet tot een stemming in de Senaat onder McConnell.
Gaat vanavond niet helpen want de spreektijd is hier namelijk vastgesteld: max. 5 min. per lid.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
Mensen lijken hier te vergeten dat er nog zoiets is als een filibuster.
Aan wie?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Cara het volgende:
[..]
Dan zijn ze de Trumpstemmers in de toekomst ook kwijt.
Ik denk/hoop dat dat meevalt. Hij is straks niet relevant meer.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:57 schreef Knipoogje het volgende:
gepusht door de Trump cult en bang om die kwijt te raken.
Tja als je gewoon leugens verspreid, net zoals het baasje, dan heeft discussie niet zoveel zin he?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |