Dat, en bovendien zullen ze toch afscheid moeten nemen van Trump als ze weer willen gaan bouwen aan een nieuwe, betere Republikeinse partij na de recente nederlagen en alle strapatsen van Trump de afgelopen 4 jaar.quote:
dan krijg je hoogstwaarschijnlijk dit:quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:59 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gaat vanavond niet helpen want de spreektijd is hier namelijk vastgesteld: max. 5 min. per lid.
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lol, geen probleem hoor.
In dit kader ben ik wel echt benieuwd wat ze gaan doen, want ik vermoed dat ze zeker wel Puerto Rico en ook het gebied rondom het Capitool, wat nu onder Washington DC valt) tot staat willen verheffen, waar de Republikeinen vermoedelijk weinig voor zullen voelen.
Daarnaast zullen ze zeer zeker verdere wettelijke bescherming door willen voeren omtrent de beveiliging van het kiessysteem en het verstevigen van de mogelijkheid een president in te snoeren om de strapatsen van een Trump de volgende keer beter te kunnen bestrijden, waar mogelijk wel meer ruimte ligt om tot een vergelijk te komen, maar dat is afwachten... het kwam in ieder geval niet tot een stemming in de Senaat onder McConnell.
Tsja, maar de helft van het Republikeinse smaldeel van Congress likt zijn kont of is expliciet op een ticket van kontlikkerij binnen gekomen, dus zie die geest maar weer eens in de fles te krijgen zonder kleerscheuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat, en bovendien zullen ze toch afscheid moeten nemen van Trump als ze weer willen gaan bouwen aan een nieuwe, betere Republikeinse partij na de recente nederlagen en alle strapatsen van Trump de afgelopen 4 jaar.
Niet mee eens.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.
Dat zie ik niet zo. Ze zouden als staat met de 31e bevolkingsomvang binnenkomen en ik zie echt geen reden, afgezien van partijpolitieke reden, om het niet te doen als de Puerto Ricanen dat zelf ook willen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Puerto Rico een staat maken, dat klinkt een beetje als de democratische variant van gerry-mandering.
Dat die dan uiteindelijk democratisch zullen stemmen is verre van zeker.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Echt normaal is het niet dat een paar honderdduizend mensen alleen maar omdat ze in D.C. wonen niet stemgerechtigd zijn, toch?quote:
In DC wonen uit mijn hoofd een stuk of 800.000 mensen die wel belasting betalen maar geen democratische vertegenwoordiging hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Pak een kaart, het is gewoon een land/staat.
DC staat van willen maken, wel.
Iedereen is nochtans voor de wet gelijk. Het is niet zo dat er momenteel wetten zijn die pakweg zwarte of Latino Amerikanen uitsluiten. Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom. Iets dat jij dus tegen lijkt te spreken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja als je gewoon leugens verspreid, net zoals het baasje, dan heeft discussie niet zoveel zin he?
Gezondheidszorg --> poging tot afbraak door het baasje
Milieu --> Uit de akkoorden gestapt
Gelijke rechten --> Transgendere militairen, weet je nog?
Baas in eigen buik --> tja, waar zal ik beginnen?
Overheidsfinancien --> Heb je recentelijk nog naar de staatsschuld gekeken? (Ja ook pre Corona).
Uiteraard zie jij dat niet zo. Het kan immers een voordeel opleveren voor de Democraten, dus dan is het per definitie goed, toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo. Ze zouden als staat met de 31e bevolkingsomvang binnenkomen en ik zie echt geen reden, afgezien van partijpolitieke reden, om het niet te doen als de Puerto Ricanen dat zelf ook willen.
DC zou je over kunnen twisten, maar ook dat betreft 700000 mensen (meer dan Vermont en Wyoming) zonder representatie in de Senaat en geen eerlijke representatie elders, dus dat vind ik zeker verdedigbaar.
Kun je stoppen met dit gezuig, waar anderen je dagelijks meermaals op wijzen? Dank u. Ik geef argumenten waar je op in kunt gaan (of niet).quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Uiteraard zie jij dat niet zo. Het kan immers een voordeel opleveren voor de Democraten, dus dan is het per definitie goed, toch?
Goh, sterk betoog hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:12 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Iedereen is nochtans voor de wet gelijk. Het is niet zo dat er momenteel wetten zijn die pakweg zwarte of Latino Amerikanen uitsluiten. Omtrent gezondheidszorg ligt er meer een probleem bij de kosten, ook hier is in principe elk mens welkom.
Hoezo?quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Reden waarom DC zijn eigen kaasstolpje is, is natuurlijk om te voorkomen dat de staten waar de regering zich fysiek in bevind, zich indirect met de s'lands politiek gaan bemoeien.quote:
Ach, hij lijkt ruim gewonnen te hebben èn Georgia is een blauw bastion.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:13 schreef westwoodblvd het volgende:
Het wordt wel een helluvajob voor Warnock om die zetel te verdedigen over 2 jaar, overigens.
Oef.😷quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.
Klopt. Probleem is dat het partijenstelsel in Puerto Rico afwijkt van de (rest van de) VS. De scheiding tussen de twee grote partijen zit daar op de vraag of PR de huidige status moet behouden of een staat moet worden (met nog een kleine derde stroming voor onafhankelijkheid).quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat die dan uiteindelijk democratisch zullen stemmen is verre van zeker.
Dat land teruggeven aan die staten zou ook een oplossing zijn inderdaad, al weet ik niet of die staten dat willen en of de bewoners van DC dat willen, wat denk ik wel belangrijk is bij dit soort beslissingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Reden waarom DC zijn eigen kaasstolpje is, is natuurlijk om te voorkomen dat de staten waar de regering zich fysiek in bevind, zich indirect met de s'lands politiek gaan bemoeien.
Daar zit op zich wat in; anderzijds is het nogal uit de tijd. Den Haag is ook geen stadsstaat omdat onze regering er zetelt, om zo de Haagse gemeenteraad van zich af te houden.
Maar dat maak je dan ongedaan.
Met als bonus voor de dems dat ze gratis een altijd blauw stemmende staat erbij krijgen.
En als het je gaat om het feit dat ze nu dus niet netjes worden vertegenwoordigd, geef dan het land terug aan de 2 staten die tijdens de inceptie van dat land, dat grondgebied hebben afgestaan om DC te vormen.
En uit het hoofdje waren het dus ook Maryland en Virginia die ooit dat land hebben afgestaan om DC mogelijk te makenquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:11 schreef westwoodblvd het volgende:
Je zou DC denk ik het beste gewoon bij Maryland kunnen laten voegen, dat is het meest logische.
Weinig tegenin te brengenquote:
Eigenlijk ook niet eens. Nare dingen als dat Metro DC straat arm is, omdat de fed gov 0 belasting betaalt, itt commerciële ondernemingen. Heeft z'n weerslag op financiering politie, onderwijsquote:Op woensdag 6 januari 2021 13:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat kaasstolpje blijft verder wel bestaan he, alleen een stuk gebied met veel bewoners zou ervan losgetrokken worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |