abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197243821
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:32 schreef Dejannn het volgende:

Dit is een slechte vergelijking. Want je stelt dus nu eigenlijk, dat ook al is iedereen gelijk voor de wet, dit wordt niet nageleefd. Dat is nogal een statement.
Dit is gewoon een feit en ook voor de wet is men niet gelijk, zie qualified immunity voor politie agenten.
pi_197243845
Nou hopelijk treedt rechter Breyer af de komende 2 jaar nu de Democraten senate in handen hebben zondat Biden een vervanger kan kiezen voordat de Republikeinen weer alles blokkeren mochten ze na 2022 de senate weer in handen krijgen
pi_197243950
Niet te vroeg juichen.
Zet de bandrecorder maar weer klaar.

"Brad, I need 17.000 votes. We won BIG in Georgia, Brad, you KNOW that. All people in the state of Georgia HATE you. You're gonna be in BIG problems, Brad"
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 6 januari 2021 @ 13:59:55 #254
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197243977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:58 schreef Toby56 het volgende:
Niet te vroeg juichen.
Zet de bandrecorder maar weer klaar.

"Brad, I need 17.000 votes. We won BIG in Georgia, Brad, you KNOW that. The state of Georgia HATES you. You're gonna be in BIG problems, Brad"
Hij zal zich ditmaal twee keer beraden voor hij dit kunstje weer gaat flikken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197244014
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

"You're gonna be in BIG problems because of this, klappernootopreis. The BIGGEST problems the world has ever seen."
pi_197244019
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is een slechte vergelijking. Want je stelt dus nu eigenlijk, dat ook al is iedereen gelijk voor de wet, dit wordt niet nageleefd. Dat is nogal een statement.
Mwah gezien de daadwerkelijk situatie in de VS helemaal niet zo'n vergezocht statement. En je weet zelf ook wel dat de discussie niet begon bij wettelijke vastlegging van dit soort zaken, ik speel je kutspelletje gewoon mee.
What Would Goku Do
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:06:36 #257
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197244133
quote:
12s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:31 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kan wat federaal verboden worden?

Gerrymandering?

Wanneer is iets een legitieme verandering van de grenzen van een kiesdistrict, en wanneer is het gerrymandering, wie moet dat onderscheid dan gaan maken? :?
Goeie vraag. Maar ik zou dan denken aan regels/richtlijnen voor het veranderen van kiesdistricten. De makkelijkste zou zijn dat de grenzen ervan de grenzen van counties moeten volgen. In staten met veel counties kan dan nog wel eea ge-gerrymanderd worden, maar minder extreem dan voorheen.
pi_197244173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

Reken maar dat de Republikeinen weer vol op dat orgel gaan.
Zeker weten. Was bij overgang G W Bush -> Obama ook het geval.

Smerig vak, politiek. Kan beter vuilnisman zijn, is schoner werk.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_197244186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Susan Collins, is that you?
Цой жив
pi_197244259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Maar ik zou dan denken aan regels/richtlijnen voor het veranderen van kiesdistricten. De makkelijkste zou zijn dat de grenzen ervan de grenzen van counties moeten volgen. In staten met veel counties kan dan nog wel eea ge-gerrymanderd worden, maar minder extreem dan voorheen.
Er zijn oplossingen te bedenken; maar bedenk dat het uitgangspunt van dat land juist is dat zoveel mogelijk lokaal, dus in de staten zelf, geregeld dient te worden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_197244267
Voor de liefhebber wat diepgaandere statistieken over de Georgia elections. Er moeten bij Perdue - Ossoff nog ongeveer 73.000 stemmen worden geteld, waarvan de meeste mail-in ballots zijn. Die zijn voor het grootste deel voor Ossoff dus het ziet er goed uit voor de beste man en de Democraten.

https://www.nytimes.com/i(...)a-senate-runoff.html
pi_197244303
quote:
12s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er zijn oplossingen te bedenken; maar bedenk dat het uitgangspunt van dat land juist is dat zoveel mogelijk lokaal, dus in de staten zelf, geregeld dient te worden.
Ja, ik zie dat niet gebeuren om eerlijk te zijn, dat vereist ingrijpende aanpassing van Federale bevoegdheid, als ik het goed weet.
pi_197244354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?
Volgens de grondwet: ja.

https://abcnews.go.com/Po(...)ay/story?id=75057551
pi_197244357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Voor de liefhebber wat diepgaandere statistieken over de Georgia elections. Er moeten bij Perdue - Ossoff nog ongeveer 73.000 stemmen worden geteld, waarvan de meeste mail-in ballots zijn. Die zijn voor het grootste deel voor Ossoff dus het ziet er goed uit voor de beste man en de Democraten.

We gaan het zien. Ik vind het sowieso uitermate verbazingwekkend dat 2 kandidaten die zichzelf verrijkt hebben met het gebruiken van geclassificeerde informatie om aandelen te kopen en te verkopen nog zo dicht bij een Senaatszetel zitten, overigens.

Zowel Loeffler als Perdue (en Perdue meermaals) hebben zich schuldig gemaakt hieraan, als een burger dat doet dan wordt hij/zij vervolgd door de SEC.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:17:18 #265
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197244381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We gaan het zien. Ik vind het sowieso uitermate verbazingwekkend dat 2 kandidaten die zichzelf verrijkt hebben met het gebruiken van geclassificeerde informatie om aandelen te kopen en te verkopen nog zo dicht bij een Senaatszetel zitten, overigens.

Zowel Loeffler als Perdue (en Perdue meermaals) hebben zich schuldig gemaakt hieraan, als een burger dat doet dan wordt hij/zij vervolgd door de SEC.
Tja, zit daar niet een groot verschil in cultuur? Zelfverrijking is in sommige landen een deugd.
pi_197244388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Verbazingwekkend vind ik het niet.
Wel zorgwekkend
Het past in de steun die Trump c.s. sowieso nog hebben: die is nog altijd enorm groot.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:18:02 #267
384435 klappernootopreis
pi_197244397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja, zit daar niet een groot verschil in cultuur? Zelfverrijking is in sommige landen een deugd.
vooral in de states, money is God.
pi_197244416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Niet echt, er is wetgeving tegen insider trading, zoals gezegd als jij of ik daarop betrapt worden dan kom je voor de rechter.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:21:17 #269
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197244441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet echt, er is wetgeving tegen insider trading, zoals gezegd als jij of ik daarop betrapt worden dan kom je voor de rechter.
Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over cultuur. Je kunt wel veroordeeld worden, maar je blijft in Amerikaanse ogen een soort gespiegelde Robin Hood. Gestolen van de armen om zelf nog rijker te worden is iets om met bewondering naar te kijken.

In de kern is dat natuurlijk ook de Amerikaanse droom. Fuck de rest, ik ga ooit rijk worden.
pi_197244464
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wetgeving, ik heb het over cultuur. Je kunt wel veroordeeld worden, maar je blijft in Amerikaanse ogen een soort gespiegelde Robin Hood. Gestolen van de armen om zelf nog rijker te worden is iets om met bewondering naar te kijken.

In de kern is dat natuurlijk ook de Amerikaanse droom. Fuck de rest, ik ga ooit rijk worden.
Hmm, nee, dat ligt toch wel wat genuanceerder bij de gemiddelde Amerikaan. Bij de Trump types is het inderdaad prima om over lijken te gaan maar die zijn eigenlijk lang niet zo dik gezaaid.
pi_197244493
quote:
7s.gif Op woensdag 6 januari 2021 12:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is er allemaal al.
[..]

Er is hier nochtans niemand die ontkent dat de Democraten deze senate race hebben gewonnen ;).
Oud bericht inmiddels, maar ter verduidelijking: Ik bedoelde dat voter surpression ontkennen het ontkennen van de waarheid is. ;)
pi_197244498
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, ik zie dat niet gebeuren om eerlijk te zijn, dat vereist ingrijpende aanpassing van Federale bevoegdheid, als ik het goed weet.
Klopt ;)

En dat lokaal doen, wetgeving om het tegen te gaan, is het cirkeltje rond. Want als het besef dat gerrymandering slecht is, daar lokaal aanwezig is, dan doe je het niet en heb je geen wetten nodig om het te voorkomen.
pi_197244503
Welk veto???? :o

twitter
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:25:21 #274
384435 klappernootopreis
pi_197244530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:12 schreef Pleun2011 het volgende:

het percentage zal misschien wel zo groot zijn dat een recount niet nodig is. Tenzij Perdue zijn beurs wil trekken.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:25:55 #275
384435 klappernootopreis
pi_197244545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:24 schreef Dutch_view het volgende:
Welk veto???? :o

[ twitter ]
tandeloze tijger trump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo