Ik weet niet of je wel eens in Atlanta bent geweest, maar als je in het centrum loopt zie je overwegend blanke witte amerikanen in driedelige pakken rondlopen die in de rural gebieden wonen in grote villas. De kleurlingen staan in kleine kraampjes kranten en veters te verkopen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
En niet eens zo maar een zwarte, maar RADICAL LIBERAL Raphael Warnock.
Ik zou me ziek meldenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:40 schreef Dutch_view het volgende:
Inzake de andere spannende zaak van vandaag, voert Donny de druk op bij Pence![]()
[ twitter ]
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeuhm, flinke vout in de TT.
weet het, ik moest het ff snel intypen op mijn mobiel, en die heeft nog steeds de neiging om zomaar woorden te veranderen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Eeeeeeeeeeeeeeuhm, flinke vout in de TT.
Ik ben wel eens in Atlanta geweest, maar dat is 20 jaar geleden. Het centrum was toen alleen verpauperde zwarten. De paar mannen in pakken bleven binnen. De suburbs waren rijk en mooi. Ik begrijp dat vooral deze Atlanta suburbs een omslag naar Democraten gemaakt heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:41 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens in Atlanta bent geweest, maar als je in het centrum loopt zie je overwegend blanke witte amerikanen in driedelige pakken rondlopen die in de rural gebieden wonen in grote villas. De kleurlingen staan in kleine kraampjes kranten en veters te verkopen.
Als je het centrum uitloopt zie je gelijk de erbarmelijke omstandigheden waarin de echte meerderheid van Georgië leeft. die hebben nu gesproken.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:43 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als je dit even wilt aanpassen, graag!
au.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat de evangelicals blij zijn met hun dertig zilverlingen.
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er vandaag hoort te gebeuren en wat er gaat gebeuren? Ik heb zoveel halve dingen gelezen dat ik het een beetje kwijt ben.
Vandaag:quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om uit te leggen wat er vandaag hoort te gebeuren en wat er gaat gebeuren? Ik heb zoveel halve dingen gelezen dat ik het een beetje kwijt ben.
er wordt nog even geteld, en dan weten we wat er in de senaat gaat gebeuren. Vandaag zal Mike Pence de uitslag van de verkiezingen van november moeten bekrachtigen. Dat is normaliter een formele zaak, maar met Trump hijgend in de nek van Pence kan er van alles gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellen
Joint session, dus senaat en huis samen..quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De senaat moet de uitslag van de presidentsverkiezingen vaststellen
Gare senatoren aan het woord laten om nog even hun lasterpraatjes te verkopenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?
Pence heeft eigenlijk geen macht meer, de verkiezingen zijn voorbij. hij is net zo incumbent als Trumpquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wat is de uiteindelijke 'macht' die Pence daarbij heeft? In de praktijk toch vooral de boel bij elkaar op (laten) tellen en even zeggen dat het rekensommetje klopt?
ruis die niet meer relevant is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gare senatoren aan het woord laten om nog even hun lasterpraatjes te verkopen
gelukkig hebben de republikeinen alle feiten klaar. Dat kan nog vermakelijk worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:56 schreef Montov het volgende:
Ik lees maximaal 2 uur discussie per staat waar een senator protesteert tegen de uitslag. Dus dat kan 12 uur discussie opleveren.
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:53 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
er wordt nog even geteld, en dan weten we wat er in de senaat gaat gebeuren. Vandaag zal Mike Pence de uitslag van de verkiezingen van november moeten bekrachtigen. Dat is normaliter een formele zaak, maar met Trump hijgend in de nek van Pence kan er van alles gebeuren.
Wat houdt dit laatste in? Hoeveel invloed heeft dit?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vandaag:
• Senaatsverkiezingen in GA
• MAGA protesten in Washington
[*]Stemmen in de Senaat over de uitslag van het Electoral College, alwaar een aantal Republikeinen in feite tegen democratie zal gaan stemmen.
als Trump zich direct met Pence gaat bemoeien wel. Nog twee weken clownshow.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.
Zou het de moeite waard zijn om CNN ofzo aan te zetten?
Hoe ik heb het begrepen heeft het 0 invloed. Om invloed te hebben moet zowel ren meerderheid in het senaat als in het huis tegen stemmen. En dat gaat niet gebeuren. Een klein groepje lafaards probeert nog een laatste keer de anus van Trump te likken voordat het definitief klaar is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Afwazig het volgende:
[..]
[/b]
Wat houdt dit laatste in? Hoeveel invloed heeft dit?
Vandaar macht tussen haakjes, maar hij heeft nog wel een bepaalde taak natuurlijk, hoe significant dat al dan niet ook is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Pence heeft eigenlijk geen macht meer, de verkiezingen zijn voorbij. hij is net zo incumbent als Trump
Misschien enkel voor wat er buiten op straat gebeurt met alle debieltjes die naar Washington zijn afgereisd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vanavond 19 uur nederl. tijd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat dat 'van alles' gaat zijn.
Als McConnell de $2000 check had door laten gaan, hadden ze nu misschien Georgia wel gewonnen. Die heeft op het absoluut verkeerde moment een ruggengraat gegroeid. Maar hij vond de armeren naaien belangrijker dan de senaat winnen, dus ik acht het niet heel waarschijnlijk dat hij nu een about-face heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:02 schreef Montov het volgende:
Zou McConnell nog de 2000$ erdoor drukken? Zodat de GOP toch nog kan claimen op te komen voor de kiezer voordat de Democraten dat kunnen doen?
Ik zag het inderdaad ook niet gebeuren, al hoopte ik er natuurlijk wel op en vond (vind) ik het aardig spannend.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij toch wel verrassend dat de Democraten beide zitjes pakken in GA. Alleen al statistisch had ik de kans met twee coinflips op max. 25% geschat. Zeer goed nieuws uiteraard, al was het alleen al om Biden/Harris een kans te geven e.e.a. te bewerkstelligen.
Vraag me af of de Republikeinen zichzelf niet in de voet schieten met al dat fraude-geroep. Lijkt me als Republikein toch niet echt motiverend om mee te doen aan frauduleuze verkiezingen - beetje zoals het in een dictatuur ook weinig zin heeft om te stemmen. Tenzij het de Republikeinen op de een of andere manier gaat lukken daadwerkelijk op grote schaal te frauderen, maar daar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
Het is een treurig feit dat de republikeinen zonder dit soort nare spelletjes überhaupt geen enkele kans maken.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
En ook nog eens gewonnen ondanks de voter suppression pogingen van de republikeinen....bijna 200k stemmen gepurged van mensen die helemaal niet verhuisd zijn.
Daarvan hoeft maar een paar % vergeten hun registratie-status te checken en ze worden uit het stemhokje gejaagd. Gezien dat soort purges uiteraard heel gericht vooral het gekleurde deel van de bevolking treft kunnen dat zomaar enkele duizenden stemmen zijn. Wederom een staaltje witte-boorden-republikeinen-fraude dat vrijwel niet aan te pakken valt
https://www.democracynow.org/2021/1/5/greg_palast_georgia
Begrotingstekort is vanaf vandaag een dingetje voor de reps.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:02 schreef Montov het volgende:
Zou McConnell nog de 2000$ erdoor drukken? Zodat de GOP toch nog kan claimen op te komen voor de kiezer voordat de Democraten dat kunnen doen?
Het is interessant hoe snel FOX "bijdraait" nu er allerlei democratische voorstellen door gaan komen. Terug naar de situatie pre-november?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:12 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zag het inderdaad ook niet gebeuren, al hoopte ik er natuurlijk wel op en vond (vind) ik het aardig spannend.
Hopelijk straks dus veel minder gezeik met cabinet picks, rechters en wetgeving om bijv. stem onderdrukking tegen te gaan. Eindelijk een beetje detoxen van Amerika nieuws, wat ook wel voor de Late night shows zal gelden
Corona is opeens waarschijnlijk ook een verschrikkelijke pandemiequote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Begrotingstekort is vanaf vandaag een dingetje voor de reps.
Ligt eraan wie er wint, natuurlijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef NightDancert het volgende:
Zijn deze verkiezingen ook al gestolen? Of wachten we daarmee tot de volledige uitslag?
Denk eerder dat ze gaan zeggen dat het niets voorstelt en totaal niet als excuus gebruikt kan worden voor een minder draaiende economie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Corona is opeens waarschijnlijk ook een verschrikkelijke pandemie
Er zijn er zelfs op ons Fok! een paar die dat schijnen te denken. Het wordt echt genieten als ze morgen de doelpalen weer gaan verzetten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Maar vandaag dus De Grote Dag waarop Trump definitief met keihard bewijs zal komen van grootschalige verkiezingsfraude én de dag dat de stemmen van de Electoral College teniet gedaan zullen worden waardoor Trump toch de verkiezingen wint en POTUS blijft.
En dan zijn er ook nog een heleboel mensen die dat écht geloven.
Die zien we waarschijnlijk nooit meer terugquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn er zelfs op ons Fok! een paar die dat schijnen te denken. Het wordt echt genieten als ze morgen de doelpalen weer gaan verzetten.
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
Dit is wel beroerd wakker worden voor Mitch, ze zijn nu alles kwijt en de Dem's hebben minimaal 2 jaar de tijd om veranderingen erdoor te jagen.
Daarnaast zijn dit hele zeldzame zetels voor hun die ze nu 4 jaar vast houden. De kans dat ze over 2 jaar nog steeds de meerderheid behouden is aannemelijker aangezien die verkiezingen normaal gesproken zekerder lijken qua uitslag.
Die doelpalen of de users?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die zien we waarschijnlijk nooit meer terug
Nog niet, even afwachten nogquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef capricia het volgende:
De democraten pakken de senaat?
Woeha!
Over twee jaar zijn alle zetels te kiezen die de Rep's wonnen in 2016 als bijeffect van Trump, welke dat allemaal zijn weet ik ook zo snel nietquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:40 schreef archito het volgende:
[..]
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.
Heeft iemand zo een overzocht welke zetels over 2 jaar verkiesbaar zijn en of dat gunstig is voor D's of R's?
https://en.wikipedia.org/wiki/Classes_of_United_States_senatorsquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:40 schreef archito het volgende:
[..]
Ik las een paar pagina's terug dat de ene zetel voor 6 jaar is maar de andere slechts voor 2 jaar.
Heeft iemand zo een overzocht welke zetels over 2 jaar verkiesbaar zijn en of dat gunstig is voor D's of R's?
quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:44 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Over twee jaar zijn alle zetels te kiezen die de Rep's wonnen in 2016 als bijeffect van Trump, welke dat allemaal zijn weet ik ook zo snel niet
Thanks! Had zelf ook nog een handig linkje gevonden inmiddels:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Classes_of_United_States_senators
Class 3 is aan de beurt in 2022.
Als je kijkt bij 'List of current senators by class' kun je sorteren op Class en krijg je er een Cookje bij.
2024 valt wel mee toch? Dan moet het hele noordoosten en westen weer en dat zijn toch wel veilige democratische staten. Ze kunnen dan proberen Cruz en Scott eens weg te krijgenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:49 schreef archito het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Had zelf ook nog een handig linkje gevonden inmiddels:
https://www.270towin.com/(...)lank-2022-senate-map
2022 is relatief gunstig voor de D's op het eerste oog. Er zijn meer zetels van de R's verkiesbaar en een aantal is wel competitive.
Hopelijk halen de D's nu een meerderheid en weten ze die vast te houden of uit te breiden in 2022, want 2024 wordt weer een lastige.
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor mij toch wel verrassend dat de Democraten beide zitjes pakken in GA. Alleen al statistisch had ik de kans met twee coinflips op max. 25% geschat. Zeer goed nieuws uiteraard, al was het alleen al om Biden/Harris een kans te geven e.e.a. te bewerkstelligen.
Vraag me af of de Republikeinen zichzelf niet in de voet schieten met al dat fraude-geroep. Lijkt me als Republikein toch niet echt motiverend om mee te doen aan frauduleuze verkiezingen - beetje zoals het in een dictatuur ook weinig zin heeft om te stemmen. Tenzij het de Republikeinen op de een of andere manier gaat lukken daadwerkelijk op grote schaal te frauderen, maar daar dat zie ik vooralsnog niet gebeuren.
Het scheelt dat hij nu ook al verloren heeft, dan moet Biden er echt een zooitje van maken wil zij een kans hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
En god verhoede dat Trump in 2024 Ivanka in het zadel wil helpen, dan begint dat hele gedonder opnieuw.
Wat me zorgen baat is de desintegratie van de republikeinse partij die nu imminent is. Dit is geen oplapklusje maar een diep geworteld probleem. Een probleem die is versterkt door Trump. Nu is het tijd om de GOP te repareren, de VS hebben ze nodig, hoe paradoxaal het ook is!quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog niet, even afwachten nog
Maar het zou wel een mooie bekroning zijn; sinds het aantreden van Trump zou de RNC dan achtereenvolgens het Huis, het Presidentschap en de Senaat kwijt geraakt zijn.
Mischien moeten ze toch nog maar eens na gaan denken of ze wel de partij van Trump willen zijn?
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.
Het is echt ronduit bizar dat de deze man zijn plek in de partij hebben laten kopen, hij is geen republikein, hij is een machtswellusteling en de GOP was kennelijk de makkelijkste manier naar het witte huis.
Dit is de komende jaren een probleem binnen de GOP, waar de Trumpisten (die de werkelijke RINOS zijn) en degenen die nog wel voor de werkelijke waarden van een democratie staan lijnrecht tegenover elkaar staan binnen dezelfde partij.
En god verhoede dat Trump in 2024 Ivanka in het zadel wil helpen, dan begint dat hele gedonder opnieuw.
Hebben ze wel die 11K stemmen voor Trump gevonden, en meer!quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:
Meer dan 16.000 verschil nu in het voordeel van Ossof. Kan niet meer misgaan lijkt me.
Of Ivanka moet haar benen spreiden bij ALLE potentiele kiezers..quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheelt dat hij nu ook al verloren heeft, dan moet Biden er echt een zooitje van maken wil zij een kans hebben.
Ja, die hele rally was een verzameling van de meest bizarre wappies en conspiracy aanhangers, op zich wel grappig want het illustreert toch vrij aardig hoe ver van de realiteit dit volk staatquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
Ze maken het de democraten de komende jaren wel makkelijker op deze manier;
“Geef elkaar een knuffel, verspreid het”: spreker op Trump-rally roept aanwezigen op om elkaar te omhelzen
Warnock heeft gewonnen zie ik en Ossoff ligt voor met 98% geteld. 6 januari 2021 lijkt een soort bevrijdingsdag te worden voor Amerikanen. Bevrijd van het kwaadaardige en immorele Republikeinse fascisme.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Nielsch het volgende:
Maar vandaag dus De Grote Dag waarop Trump definitief met keihard bewijs zal komen van grootschalige verkiezingsfraude én de dag dat de stemmen van de Electoral College teniet gedaan zullen worden waardoor Trump toch de verkiezingen wint en POTUS blijft.
En dan zijn er ook nog een heleboel mensen die dat écht geloven.
Verre van verassend. Ze hebben het prima aangepakt, helemaal Stacey Abrams heeft echt goed werk verzet. Ik denk dat deze winst voornamelijk op haar conto kan worden geschreven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor complottheorieën moet je in BNW zijn had ik recent begrepenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
En ook nog eens gewonnen ondanks de voter suppression pogingen van de republikeinen....bijna 200k stemmen gepurged van mensen die helemaal niet verhuisd zijn.
Wat vindt je hier lekker aan dan?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:04 schreef Isdatzo het volgende:
McConnell![]()
![]()
.
Dat was even lekker wakker worden vanochtend.
Dat heb je goed gezien.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:10 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Verre van verassend. Ze hebben het prima aangepakt, helemaal Stacey Abrams heeft echt goed werk verzet. Ik denk dat deze winst voornamelijk op haar conto kan worden geschreven.
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
Ze maken het de democraten de komende jaren wel makkelijker op deze manier;
“Geef elkaar een knuffel, verspreid het”: spreker op Trump-rally roept aanwezigen op om elkaar te omhelzen
Veel toekomstige Darwin award winnaars, mischien?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een deel maakt de inauguratie van Biden over 2 weken dus niet meer mee, of vanuit de IC aan de beademing.
Blijkbaar wist Trump goed te verbergen dat ie tegen al die zaken was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Zo, dat was lekker wakker worden vanochtend.![]()
En even nagenieten met FOX hosts.
https://www.nytimes.com/2(...)ight&pgtype=Homepagequote:
Dat denk ik inderdaad ook. Als de Republikeinse kandidaten hadden gewonnen was direct de 'voter suppression' kaart gespeeld. Dat zagen we drie jaar terug bij de gubernatorial election ook al.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wie er wint, natuurlijk
Ik vermoed dat Trump te egocentrisch is om Ivanka in 2024 al in het zadel te proberen te helpen - het moet immers om hem gaan. Dat hoop ik althans, Ivanka heeft namelijk voor sommige mensen nog een zweem van normaliteit om zich heen en appelleert denk ik meer aan sommige republikeinse stemmers dan het schreeuwerige van Donald. Dus als ze haar naar voren schuiven (ondanks nul ervaring of kennis van zaken) kan dat gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat fraude-geroep is idd iets waarmee ze zichzelf in de voet schieten, en dan kunnen ze republikeinen die niet kritiekloos achter Trump aan hobbelen wel snerend RINOS noemen, maar dat helpt niet echt natuurlijk, daarmee jaag je ze alleen maar tegen je in het harnas, want je bent volgens Trump al een RINO als je het niet met hem eens bent, ongeacht je inzet voor de republikeinse partij.
Het is echt ronduit bizar dat de deze man zijn plek in de partij hebben laten kopen, hij is geen republikein, hij is een machtswellusteling en de GOP was kennelijk de makkelijkste manier naar het witte huis.
Dit is de komende jaren een probleem binnen de GOP, waar de Trumpisten (die de werkelijke RINOS zijn) en degenen die nog wel voor de werkelijke waarden van een democratie staan lijnrecht tegenover elkaar staan binnen dezelfde partij.
Dit klopt volgens mij niet helemaal.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
Moet wel heel lastig worden voor de republikeinen. Die hebben namelijk een tyfushekel aan minorities.
De kinderen in kooien nu al vergeten, m'n beste?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:30 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt volgens mij niet helemaal.
Ga je nu echt die toer op of ga je gewoon erkennen dat Democraten nu hebben gewonnen en kunnen we samen kijken hoe Biden zijn beleid gaat uitvoeren? En vervolgens dat prijzen of kritiek op leveren. Zoals het hoort.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook. Als de Republikeinse kandidaten hadden gewonnen was direct de 'voter suppression' kaart gespeeld. Dat zagen we drie jaar terug bij de gubernatorial election ook al.
Valt wel mee. Er zijn zat zwarte Republikeinen. De Republikeinen zijn niet zo rechts als je denkt en de Democraten zijn niet zo links als je denkt. In de VS is de bandbreedte van opinies van de 2 grote politieke partijen vergeleken met Nederland eigenlijk vrij nauw.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:27 schreef Puddington het volgende:
Moet wel heel lastig worden voor de republikeinen. Die hebben namelijk een tyfushekel aan minorities.
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga je nu echt die toer op of ga je gewoon erkennen dat Democraten nu hebben gewonnen en kunnen we samen kijken hoe Biden zijn beleid gaat uitvoeren? En vervolgens dat prijzen of kritiek op leveren. Zoals het hoort.
Dit soort dingen mag je hier niet zeggen. De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Valt wel mee. Er zijn zat zwarte Republikeinen. De Republikeinen zijn niet zo rechts als je denkt en de Democraten zijn niet zo links als je denkt. In de VS is de bandbreedte van opinies van de 2 grote politieke partijen vergeleken met Nederland eigenlijk vrij nauw.
Voor 90% klopt dat dan ook gewoon.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
De algemene consensus is dat de Democraten een heilige groep wereldverbeteraars betreft, die vechten voor gelijkheid, menselijkheid, fatsoen en solidariteit. Waar de Republikeinen niets meer dan zijn een veredelde arm van de KKK.
Wat denk je zelf? McConnell heeft de senaat tot een politiek wapen gemaakt door de agenda van de senaat als één grote vergeetput te construeren: sinds 2014 wordt elk voorstel van de democraten waar hij niks in ziet (en dat zijn dus praktisch alle voorstellen) geblokkeerd.quote:
Dat klopt maar wel met een erg vervelende disclaimer erbij. Gelijk vingertje wijzen naar andere kant; 'maaarrrr jullie doen dit dat!!!!!'. Vrij vermoeiend allemaal en tikkeltje lachwekkend ook gezien alle fratsen die Trump heeft uitgehaald rondom deze verkiezingen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:38 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik ontken namelijk nergens dat de Democraten hebben gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |