abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197191371
Denken jullie dat komende 19 januari de lockdown verlengd wordt?
pi_197191387
Onder geen enkel beding; alle restricties worden opgeheven.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:10:52 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197191513
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Dan word iedereen gek.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197191519
Ik hoop het niet.

Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zeggen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:13:38 ]
pi_197191547
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Hamzoef het volgende:
Ik hoop het niet.

Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zorgen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.
Precies. Alhoewel voorzichtigheid nu écht geboden is, met die Britse mutatie. Beter nog even deze lockdown paar weken verlengen, dan de boel weer loslaten en dan nogmaals hard de deksel op de neus krijgen. Feit is dat de vaccins in aantocht zijn, en dit voorjaar echt weer een hoop kan. Zaak nu niet te vroeg te verslappen.
pi_197191577
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Afwachten maar zoals het er nu voorstaat gaat het verlengt worden.
pi_197191616
Kans op verlengen lijkt mij t grootst. Tot aan voorjaarsvakantie ofzo?
pi_197191691
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kans op verlengen lijkt mij t grootst. Tot aan voorjaarsvakantie ofzo?
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.

Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
pi_197191704
Welke lockdown?
pi_197191737
Nee de scholen moeten echt wel weer open hoor.
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:27:36 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_197191796
Natuurlijk wordt deze verlengd.
Het is hoe het is.
Men heeft voor deze weg gekozen en DUS zal het verlengd worden.
Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar ze gaan het echt niet anders doen.

Waar ik me persoonlijk aan stoor is de beeldvorming alsof elk mens een hypersociaal dier is die niet zonder vele tientallen sociale contacten per week kan functioneren. :')
Schei toch uit. Het gros van de mensen gaat niet eens naar festivals, party's of wekelijks naar de horeca en zit gewoon rustig op de bank net als voor de corona. En die spreken gewoon ook af en toe af met vrienden en/of familie net als voor de corona.

Jongeren ja, die hebben daadwerkelijk recht om te klagen.
Daar hoor ik overigens niet bij.
pi_197191813
Er komt nog wel 2 weken bij want de cijfers in de ziekenhuizen dalen nog niet hard genoeg. Ik weet niet hoeveel ic patiënten ze wensen maar het zou me verbazen als het er meer dan 300 zijn. Nu zijn het er 700.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197191827
Idioot dat we überhaupt een lockdown hebben
  zondag 3 januari 2021 @ 17:30:36 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_197191847
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_197191880
Hangt denk ik deels af van hoe de ontwikkelingen rond de Britse mutatie zijn. Als bekend is hoe die zich verspreidt kan er waarschijnlijk ook gerichter beleid op komen.
pi_197191882
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef laracroftonline het volgende:
Want?
pi_197191951
quote:
Zonder lockdown hadden we code zwart gehad in de ziekenhuizen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Een 'verkoudheid' die zonder maatregelen die hele zorg laat vastlopen
  zondag 3 januari 2021 @ 17:45:27 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_197192307
quote:
Viruswappie is een deur verder
  zondag 3 januari 2021 @ 18:09:29 #20
451005 Grems
Clown World
pi_197192549
quote:
Natuurlijk, zolang het volk hysterisch blijft en het toestaat zal er geen verandering komen.
pi_197192588
Ja ik denk het ook wel want het zakt nog te langzaam.
pi_197192645
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
pi_197192662
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Nee dat moet niet, het virus moet bestreden worden, tijd voor uitzonderingen is voorbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197192671
quote:
Ja, vooral dankzij die nieuwe "Britse variant"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197192850
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
Er zijn nog niet veel redenen om te versoepelen lijkt mij. Met het oog op de ziekenhuizen. In het voorjaae maakten ze daar ook ineens een langere periode van. Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.

Overigens hoop ik inmiddels op een Nieuw Zeelandse lockdown. Even door de pijn heenbijten en daarna weer vrijheid blijheid. Inclusief vaccinaties

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 18:28:58 ]
pi_197192969
De cijfers blijven zich nog steeds negatief ontwikkelen, dit terwijl we in lockdown zitten.. Dus verlengen zit er zeker in. Maar ik vraag me af wat het nut is zo, veel mensen houden zich aan alle maatregelen en veel mensen hebben er schijt aan. Deze mensen die schijt hebben verneuken het voor de mensen die zich er wel aan houden en die worden de lockdown natuurlijk ook beu..

Dus zoals eerder al is gezegd, het strenger maken van het beleid of het continueren is nutteloos als mensen zich er niet aan houden.. Handhaving is dus ook belangrijk en zoals je zag op oud en nieuw met het vuurwerk werd er bijna niet gehandhaafd op het vuurwerkverbod.

Maareh, ik ben niet zo een shopping type maar ik zou toch wel eens weer naar de Action willen of iets dergelijks.. Misschien over een dikke 2 weken of misschien pas veel later.. februari of maart. :X :(

En trouwens, snapt iemand waarom IKEA niet aan afhalen doet? Een medewerker kan toch gewoon je op internet bestelde items in je kofferbak gooien in een soort drive in? Slaat dat op dat IKEA afhankelijk is van thuisbezorging, kost ook nog eens 50 euro als ik me niet vergis. _O-
pi_197193514
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.
Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie. Voor consumentisme in het algemeen is dat een ander verhaal. En dat merk je wel als winkels langer dicht blijven, al blijft een deel van de consumptie online doorgaan natuurlijk.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:20:12 #28
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197193745
In San Francisco (volgens mij) hebben ze een lockdown ingesteld voor onbepaalde tijd. Die zitten dus voor altijd in een lockdown vanaf nu.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197194026
quote:

[..]

Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
pi_197194121
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms is het in eerste instantie niet zichtbaar. Kinderen houden hun mond onder druk van ouders. Ouders zijn vervolgens niet te bereiken of houden hulp weg.
Of houden hun kind gewoon thuis ipv naar school te laten gaan omdat de angst voor Corona groter is dan de angst voor een achterstand van hun kinderen. Het is een rare tijd nu hoor.
School is heel belangrijk.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:31:42 #31
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197195275
Een maandje verlenging lijkt me wel verstandig, in elk geval tot er duidelijkheid is over de nieuwe varianten van het virus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197195477
NL loopt als een blinde soepkip achter de Duitsers aan dus wat die gaan doen.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:44:03 #33
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197195594
Kappers, sportscholen etc. kunnen best weer open. Denk niet dat die nou voor grote problemen zorgen. Scholen zelf zullen misschien wel open gaan omdat ze die niet te lang dicht willen houden.

Rest zal wel met een week of 3 verlengd worden als de cijfers niet veranderen.

*Edit*
Als Duitsland alles gaat verlengen wordt het anders. Dan zullen wij volgen om verplaatsing over de grens te voorkomen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197195653
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:32 schreef Stephen1985 het volgende:

[..]

Want?
de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuis

Ben liever een wappie dan een persoon die blind onze faal regering volgt.
pi_197195681
quote:

[..]

Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt. ^O^
pi_197195796
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:47 schreef Document1 het volgende:

[..]

Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt. ^O^
In het voorjaar gaat het vanzelf weer beter. Maatregelen hebben niet zoveel effect
pi_197195895
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kappers, sportscholen etc. kunnen best weer open. Denk niet dat die nou voor grote problemen zorgen. Scholen zelf zullen misschien wel open gaan omdat ze die niet te lang dicht willen houden.

Rest zal wel met een week of 3 verlengd worden als de cijfers niet veranderen.

*Edit*
Als Duitsland alles gaat verlengen wordt het anders. Dan zullen wij volgen om verplaatsing over de grens te voorkomen.
Kapper lijkt me juist een plek waar je makkelijk een virus oploopt.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:57:56 #38
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197195997
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:27 schreef asco het volgende:
Natuurlijk wordt deze verlengd.
Het is hoe het is.
Men heeft voor deze weg gekozen en DUS zal het verlengd worden.
Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar ze gaan het echt niet anders doen.

Waar ik me persoonlijk aan stoor is de beeldvorming alsof elk mens een hypersociaal dier is die niet zonder vele tientallen sociale contacten per week kan functioneren. :')
Schei toch uit. Het gros van de mensen gaat niet eens naar festivals, party's of wekelijks naar de horeca en zit gewoon rustig op de bank net als voor de corona. En die spreken gewoon ook af en toe af met vrienden en/of familie net als voor de corona.

Jongeren ja, die hebben daadwerkelijk recht om te klagen.
Daar hoor ik overigens niet bij.
Idd, valt ook wel mee... Het is vooral kut voor jongeren.

Jan Modaal hangt in de avond gewoon op de bank, pakt zo nu en dan met mooi weer een terrasje en gaat wat op bezoek bij vrienden/familie (veelal bij verjaardagen). Het meeste kan nu nog (al dan niet met beperkingen ivm groepsgrootte).
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197196247
Nederland kan niet veel meer dan Duitsland volgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
pi_197196561
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef nietzeuren het volgende:
Nederland kan niet veel meer dan Duitsland volgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
Nou nou hoogstaande journalistiek weer.
pi_197196644
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.
pi_197196711
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.
Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.
pi_197196760
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:18 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.
Grappig man.
pi_197196957
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:

[..]

Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denk
Ik heb daar allesbehalve angst voor.

Maar ik ben wel zo'n moeder die inderdaad over de flos raakt als mijn bloedjes ergens vanaf donderen :@
pi_197197036
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gebeurde in april/mei ook voor eenzelfde periode.

Dus zou me niet verbazen.

Niet dat ik er om sta te springen overigens.
pi_197197082
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie.
We gaan erachter komen op het moment dat de centen die we er nu in stoppen om de horeca overeind te houden, weer terug moeten betalen aan de staatskas.
pi_197197153
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Grappig man.
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.
pi_197197223
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denk
Ik heb daar allesbehalve angst voor.

Maar ik ben wel zo'n moeder die inderdaad over de flos raakt als mijn bloedjes ergens vanaf donderen :@
Snap ik, dat is ook veel erger. Maar zie je het al gebeuren dat we in lockdown moeten om die zielige kinders te beschermen. :'(
pi_197197280
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef Xenorium het volgende:

En trouwens, snapt iemand waarom IKEA niet aan afhalen doet? Een medewerker kan toch gewoon je op internet bestelde items in je kofferbak gooien in een soort drive in? Slaat dat op dat IKEA afhankelijk is van thuisbezorging, kost ook nog eens 50 euro als ik me niet vergis. _O-
Omdat het niet mag?
Bouwmarkten hebben bijvoorbeeld uitzonderingspositie dus afhaal mag.
Ikea mag dit niet net als andere winkels.
Eerst denken, dan typen
pi_197197296
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef CR7 het volgende:

[..]

Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.
Het gaat er dan ook niet om waar jij meer last van hebt, maar waar de maatschappij meer last van heeft. De ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met een dikke snee aan hun vinger. Wel met mensen met corona.
pi_197197356
"Blijf thuis" is niet echt aangekomen bij de Nederlanders, dus het zal nog wel een tijdje zo doorgaan ,
  zondag 3 januari 2021 @ 21:39:49 #52
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_197197417
In Duitsland is vanaf vandaag de lockdown verlengd tot eind januari . Dus zal Nederland ook wel verlengd worden.
pi_197197563
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het gaat er dan ook niet om waar jij meer last van hebt, maar waar de maatschappij meer last van heeft. De ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met een dikke snee aan hun vinger. Wel met mensen met corona.
Alleen omdat die egoïstische bejaarden zonodig hun kleinkinderen wilden bezoeken. Of omdat ze niet even een jaartje zonder hun wekelijkse bingoavond kunnen. Daardoor lopen de zorgverleners op hun tenen. Daarvoor moet de hele maatschappij op de schop. Dat is toch krom?
pi_197197613
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Alleen omdat die egoïstische bejaarden zonodig hun kleinkinderen wilden bezoeken. Of omdat ze niet even een jaartje zonder hun wekelijkse bingoavond kunnen. Daardoor lopen de zorgverleners op hun tenen. Daarvoor moet de hele maatschappij op de schop. Dat is toch krom?
Jij etaleert maar weer eens mooi dat je er echt geen reet van begrijpt.
pi_197197637
Lekker boeiend, hun zijn toch EOL
pi_197197701
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Document1 het volgende:

[..]

Jij etaleert maar weer eens mooi dat je er echt geen reet van begrijpt.
Nee jij wel. Het ligt aan de jongeren. Die ouderen liggen in het ziekenhuis. Want corona vloog zo door de brievenbus heen.
pi_197197858
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat ze zo besmet raken?
pi_197197991
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat ze zo besmet raken?
Dat is van dezelfde bron die zegt dat 'illegale' feestjes van jongeren de reden zijn van de overvolle ziekenhuizen.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:58:12 #59
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197199921
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

We gaan erachter komen op het moment dat de centen die we er nu in stoppen om de horeca overeind te houden, weer terug moeten betalen aan de staatskas.
Daarom ook niet teveel geld meer in stoppen. Het huidige pakket moet voldoende zijn. En al helemaal niet naar die 100% gaan, waar KHN altijd om smeekt.

Er komen zat horecatentjes uit de grond ploppen als de maatregelen wegvallen. Iets met veel vraag enzo. Dus de zwakkere broeders overeind houden en daar nog 10 jaar voor betalen is onzin. De betere horecatentjes redden het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pvt.Webster op 03-01-2021 23:27:36 ]
pi_197200373
We fucked it up big time.

We kunnen niet anders dan verlengen denk ik. Cijfers zijn nog veel te hoog en die mutatie hangt ook nog boven de markt.
zie email 27 oktober
pi_197200536
Wij dus ook verlengen tot 31 januari waarschijnlijk..

Maar als al die wappies zich niet aan de maatregelen houden dan is dit echt pointless.. Wij zitten ons best te doen, zitten zoveel mogelijk thuis en al die wappies interesseert het niets en daardoor wordt de lockdown weer verlengd.. :')
  maandag 4 januari 2021 @ 00:06:43 #62
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197201096
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:46 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuis

Heb me vandaag laten testen...
Als ik positief ben dan is dat niet gebeurt in de thuis situatie maar bij een bezoek aan de tandarts of een controle in het ziekenhuis...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197201339
quote:
Nee.
Interessant he ?
pi_197203972
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
We fucked it up big time.

We kunnen niet anders dan verlengen denk ik. Cijfers zijn nog veel te hoog en die mutatie hangt ook nog boven de markt.
Ik denk een verlenging tot aan de voorjaarsvakantie van 4 a 5 weken.
Fingerspitzgefühl
  maandag 4 januari 2021 @ 11:02:44 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197204073
quote:

[..]

Vind je het raar dat mensen thuis besmet raken als ze huisgenoten hebben _O- Of je moet in een paleis wonen...
  maandag 4 januari 2021 @ 11:31:47 #66
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197204431
Gewoon verlengen tot de zomer, hatseflats.
pi_197204531
We zaten gisteren op ruim 7000 besmettingen per dag. De persconferentie is pas op de 12de, dus nog ruim een week te gaan.

Ik ga er niet vanuit dat over ruim een week de besmettingen op ongeveer 1000 per dag zitten, en dat de druk uit de ziekenhuizen is verdwenen. Dus ik ga er vanuit dat de Lockdown tot en met 31 januari 2021 wordt verlengd.

Maar zal Rutte zeggen, als de dalende lijn blijvend is zullen de winkels weer open mogen vanaf maandag 1 februari 2021.

De scholen blijven denk ik langer dicht, en over de Horeca zal het wederom muisstil blijven.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:48:31 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197204647
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:29 schreef Xenorium het volgende:
Wij dus ook verlengen tot 31 januari waarschijnlijk..

Maar als al die wappies zich niet aan de maatregelen houden dan is dit echt pointless.. Wij zitten ons best te doen, zitten zoveel mogelijk thuis en al die wappies interesseert het niets en daardoor wordt de lockdown weer verlengd.. :')
Dat valt reuze mee.

Of betekent "zo veel mogelijk thuis blijven" massaal met de auto naar een natuurgebied/stad 50 kilometer verderop?

quote:
De politie in Hoek van Holland roept iedereen op om niet meer naar het strand te komen.

De drukte op de parkeerplaatsen maakt het onvoldoende mogelijk om daar anderhalve meter afstand te bewaren. De politie vraagt gasten hun bezoek uit te stellen of helemaal niet te komen. Al eerder op de dag ontstonden op de Maasdijk files van recreatieverkeer.
https://wos.nl/nieuws/art(...)zoek-uit-of-kom-niet

quote:
Het was zondag heerlijk wandelweer, dus overal in het land zochten mensen de natuur op. Op sommige plaatsen gebeurde dat zo massaal, dat toegangswegen naar natuurgebieden afgesloten moeten worden om de drukte te beperken.

De gemeente Baarn heeft ‘s middags opgeroepen om niet meer naar de bossen rond Lage Vuursche te komen. Verkeersregelaars hielden het inkomende verkeer tijdelijk tegen, tot het weer rustiger is.

Ook in natuurgebied Meijendel bij Wassenaar was de parkeerplaats snel vol. Ook de afgelopen dagen was het er druk. Het bezoekerscentrum van het gebied adviseerde om wandelend of op de fiets te komen. Bezoekers die van verder komen, kunnen het best in de eigen regio van de natuur genieten.
https://www.hartvannederl(...)eden-verkeer-drukte/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197204714
Wij, ik, mijn kinderen en vrouw zijn maanden nergens geweest, niet in een natuurgebied. Mijn laatste uitje was naar de Action voor de lockdown. Ik had dus dingen nodig.

Maar ik bedoel de lockdown moet niet nog veel langer duren want wij houden het ook niet meer uit zo.. Nu weer thuis kinderen les geven, geen uitje of vakantie om naar uit te kijken.

Het is.. Zwaar |:(
pi_197204743
quote:

[..]

En daarom moeten we ook zoveel mogelijk thuis blijven daar ben je het langste en dichtste op elkaar en dus de meeste kans op een besmetting. Als mensen dan gewoon thuis werken en er niet op uit gaan in een overvol natuurgebied dan kunnen ze geen andere besmetten. Echt zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 4 januari 2021 @ 11:58:36 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197204810
Ik verwacht dat de lockdown idd verlengd wordt, het zal er wel op neerkomen dat de kinderen tot de voorjaarsvakantie thuiszitten.

De voorjaarsvakantie is in regio zuid in week 7 en in midden en noord in week 8, dus dat zou betekenen dat ze op z'n vroegst pas in maart weer naar school zouden gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 januari 2021 @ 12:01:57 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197204886
Ik vrees dat een verlenging van de lockdown er inderdaad gaat aankomen gelet op de ontwikkelingen. Ik denk dat je januari 2021 mag afschrijven vanwege de lockdown. Ik denk dat er meer ruimte komt voor versoepelingen richting eind februari/begin maart als het wat warmer gaat worden.
pi_197204916
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht dat de lockdown idd verlengd wordt, het zal er wel op neerkomen dat de kinderen tot de voorjaarsvakantie thuiszitten.

De voorjaarsvakantie is in regio zuid in week 7 en in midden en noord in week 8, dus dat zou betekenen dat ze op z'n vroegst pas in maart weer naar school zouden gaan.
Zou ik zelf geen probleem mee hebben.
pi_197204950
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:52 schreef Xenorium het volgende:
Wij, ik, mijn kinderen en vrouw zijn maanden nergens geweest, niet in een natuurgebied. Mijn laatste uitje was naar de Action voor de lockdown. Ik had dus dingen nodig.

Maar ik bedoel de lockdown moet niet nog veel langer duren want wij houden het ook niet meer uit zo.. Nu weer thuis kinderen les geven, geen uitje of vakantie om naar uit te kijken.

Het is.. Zwaar |:(
Het is niet zwaar. Ga naar een speeltuintje in de buurt. Abboneer je op wat streaming services. Genoeg dingen eerste maand gratis.

Dit zwaar vinden :') Niet naar de action kunnen :') Je hebt duidelijk de oorlog niet meegemaakt.
pi_197204975
Daarnaast Duitsland verlemgt tot 31 januari, dit zullen ze hier klakkeloos volgen. Anders weer een overstroming Pruisen in de grensstreken.
pi_197204983
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:05 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Het is niet zwaar. Ga naar een speeltuintje in de buurt. Abboneer je op wat streaming services. Genoeg dingen eerste maand gratis.

Dit zwaar vinden :') Niet naar de action kunnen :') Je hebt duidelijk de oorlog niet meegemaakt.
Als je de manager van de Action bent is het wel zwaar. 3 maanden omzet missen is geen vetpot.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_197205071
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Als je de manager van de Action bent is het wel zwaar. 3 maanden omzet missen is geen vetpot.
Zal wel meevallen, mochten ze weer open gaan is dat verlies binnen twee weken terug verdiend, iedereen rent dan voor de eiersnijders en plastic opbergbakken.
pi_197205117
Natuurlijk niet, de maatregelen worden pas opgeheven als er helemaal niemand meer positief test in de PCR-test.
pi_197205440
quote:
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197205494
er is beloofd 19-1-2021
maar ja met dit kabinet die zich aan geen enkele belofte houd zal het wel verlengd worden
pi_197205519
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef AlwaysConnected het volgende:
er is beloofd 19-1-2021
maar ja met dit kabinet die zich aan geen enkele belofte houd zal het wel verlengd worden
Door wie is dit beloofd? Bron?
pi_197205527
quote:
er is beloofd 19-1-2021
Wie heeft beloofd dat dit tot UITERLIJK 19-1-2021 zou duren dan?
pi_197205572
quote:
er is beloofd 19-1-2021
Er is niets beloofd? Er is gezegd in eerste instantie tot 19 januari. In de toespraak: https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeld

quote:
Vanaf 15 december 2020 tot en met tenminste 19 januari 2021
Maar gezien veel mensen het allemaal wel zal roesten en de maatregelen maar stom vinden: ja, een verlenging zit er dik in.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_197205685
Wat haalt een verlenging van de winkelsluiting precies uit? Die sluiting was er om te voorkomen dat mensen grootschalig gingen kerstshoppen -- dat risico is nu voorbij.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_197205737
Worden jullie nou zelf niet moe van jezelf? Dankzij hun, dankzij die, dankzij de jongeren, dankzij de ouderen, dankzij de koopavonden, dankzij black friday, dankzij De Jonge, dankzij de Efteling, dankzij niet luisterende mensen op het strand, dankzij al die mensen die deze zomer op vakantie gingen, dankzij mensen die 1 of 2 mensen teveel hebben uitgenodigd tijdens kerst, dankzij te late maatregelen, danzkij te vroege maatregelen, dankzij het openhouden van de scholen, dankzij het openhouden van de sportscholen, dankzij mensen die hun mondkapje niet dragen. Echt wat vermoeiend, Waarom accepteren bepaalde mensen niet gewoon dat mensen bepaalde dingen doen, omdat ze doen wat ze doen. Bepaalde gedragsmechanismen zijn er gewoon omdat ze er zijn. Kun je allemaal wel dom verantwoordelijkheid gaan lopen afschuiven, of een ieder de schuld geven van wie jij denkt dat diegene schuld heeft, maar het is gewoon dom.

Dat ellenlange gezeik altijd van iedereen als de horeca of de winkels nog één laatste dag open is, en iedereen massaal erop uit gaat, dat gezeik als straks ooit weer de horeca open gaat en iedereen tegelijk de binnenstad induikt om de horeca te bezoeken, dat gezeik als het straks weer 35 graden is en mensen met zijn allen naar het strand gaan, dat gezeik van mensen als voetbalsupporters juichen bij een doelpunt van hun club. Mensen doen wat ze doen, omdat het mensen zijn. Heletijd maar een schuldige lopen aanwijzen. Als de mogelijkheid er is, dan doen mensen het. Als vakantiereizen worden aangeboden, dan gaan mensen op vakantie, als de horeca weer open is, dan gaat iedereen massaal naar de horeca, als alleen nog maar natuurgebieden te bezoeken zijn omdat alles dicht is, dan gaat iedereen massaal naar natuurgebieden.

Telkens die verontwaardiging waarvan ik me dan echt af vraag, heb je de afgelopen periode niet opgelet dat mensen nou eenmaal doen wat ze zelf willen. En niet alleen in Nederland, overal doen ze wat ze zelf willen. Bepaald menselijk gedrag is nou eenmaal niet te sturen met maatregelen van hogere hand, ja als je alles dichtflikkert ja. Dan luistert iedereen.

Ohja, en dat hele mondkapjes verhaal is sowieso al een grote grap. Wetenschappelijke studies hebben al uitgewezen dat die dingen niet werken. Is duizendmaal bevestigd door onze eigen wetenschappelijke instituten. Dan wordt een verplichting ingesteld, vanwege de media, de publieke opinie en het feit dat alle landen ter wereld een mondkap dragen, en plots denkt iedereen ineens dat het wel of niet dragen van een mondmasker invloed heeft op het verergeren of verminderen van de pandemie. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik draag ze zelf overal waar ik ze moet dragen. En ik zit al sinds oktober weer opgesloten in me kot. Maar mensen zijn echt heel raar. In de zomermaanden was half Nederland erop uit om van hun vrijheid te genieten. Onmogelijk dat al die mensen zich netjes aan de regels hebben gehouden. Ook toen was het devies zoek geen drukte op, houd afstand, etc, etc. Wat kwam daar van terecht? Helemaal niets. En nu weer selectief verontwaardigd lopen doen op een aantal mensen die de maatregelen ook niet heel strikt naleven, of die andere keuzes maken dan ze zelf doen. Hypocrisie viert hoogtij deze dagen.

[ Bericht 5% gewijzigd door tappejan op 04-01-2021 13:06:07 ]
Hey ik ben een steen
  maandag 4 januari 2021 @ 12:54:34 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197205751
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wie heeft beloofd dat dit tot UITERLIJK 19-1-2021 zou duren dan?
Dat heb op de feesboek en de goegel gestaan
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197205917
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef tappejan het volgende:
Worden jullie nou zelf niet moe van jezelf? Dankzij hun, dankzij die, dankzij de jongeren, dankzij de ouderen, dankzij de koopavonden, dankzij black friday, dankzij De Jonge, dankzij de Efteling, dankzij niet luisterende mensen op het strand, dankzij al die mensen die deze zomer op vakantie gingen, dankzij mensen die 1 of 2 mensen teveel hebben uitgenodigd tijdens kerst. Echt wat vermoeiend, Waarom accepteren bepaalde mensen niet gewoon dat mensen bepaalde dingen doen, omdat ze doen wat ze doen.

Dat ellenlange gezeik altijd van iedereen als de horeca of de winkels nog één laatste dag open is, en iedereen massaal erop uit gaat, dat gezeik als straks ooit weer de horeca open gaat en iedereen tegelijk de binnenstad induikt om de horeca te bezoeken, dat gezeik als het straks weer 35 graden is en mensen met zijn allen naar het strand gaan, dat gezeik van mensen als voetbalsupporters juichen bij een doelpunt van hun club. Mensen doen wat ze doen, omdat het mensen zijn. Heletijd maar een schuldige lopen aanwijzen. Als de mogelijkheid er is, dan doen mensen het. Als vakantiereizen worden aangeboden, dan gaan mensen op vakantie, als de horeca weer open is, dan gaat iedereen massaal naar de horeca, als alleen nog maar natuurgebieden te bezoeken zijn omdat alles dicht is, dan gaat iedereen massaal naar natuurgebieden.

Telkens die verontwaardiging waarvan ik me dan echt af vraag, heb je de afgelopen periode niet opgelet dat mensen nou eenmaal doen wat ze zelf willen. En niet alleen in Nederland, overal doen ze wat ze zelf willen. Bepaald menselijk gedrag is nou eenmaal niet te sturen met maatregelen van hogere hand, ja als je alles dichtflikkert ja. Dan luistert iedereen.
En als je alles 's avonds dichtflikkert, zoals met de avondklok in Frankrijk, dan organiseren mensen gewoon een feest met 2.500 zodat de politie er haast niks aan kán doen zonder bloedvergieten. Maar goed als dat was gebeurd, zouden sommige mensen daar vast ook op gegeild hebben. :')

Toen in maart hebben we wel gehad dat de cafés en coffeeshops nog op dezelfde dag als de aankondiging dicht gingen, toen stonden er dikke rijen. Er is altijd wat, je kunt het als overheid nooit goed doen. Als je om middernacht aankondigt dat alles de volgende dag dicht moet, heeft iemand daar ook weer commentaar op.
pi_197205935
Lekker verlengen en nog wat strenger met een avond klok en alleen maar naar buiten als je echt moet. :Y
pi_197206150
Niet verlengen, mensen houden zich er tot niet aan zoals met oudjaar hier
  maandag 4 januari 2021 @ 13:38:05 #90
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197206405
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker verlengen en nog wat strenger met een avond klok en alleen maar naar buiten als je echt moet. :Y
achter mijn woning zit een kantoren complex en daar zitten mensen achter hun kompjoetur te werken.
Zolang die gewoon naar kantoor komen ben ik gewoon voor een algehele lockdown waarin alleen essentiële beroepen en de voedsel voorziening open blijven (alhoewel de huidige lockdown strenger is dan die in het voorjaar van 2020 lijken mensen zich er steeds meer schijt aan te hebben want in het voorjaar was het wel doodstil in dat kantoren complex achter mij).

Gewoon even 4 weken helemaal dicht.
Februari is er perfect voor (is ook precies 4 weken).

Niemand op straat, alleen met briefje van je essentiële werkgever.
En per tijd slot naar je lokale supermarkt.

Ff korte pijn noemen ze dat maar daarna kan je wel alles weer langzaam open gooien want het virus is dan redelijk lam geslagen zeker met de oprukkende vaccinatie graad.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 4 januari 2021 @ 13:48:29 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197206571
'Duitsland verlengt lockdown tot 31 januari'
De Duitse regering en deelstaten zijn het eens geworden over een verlenging van de huidige lockdown tot 31 januari, meldt Bild op basis van bronnen. Morgen wordt het definitieve besluit verwacht.

De huidige, strengere lockdown is sinds medio december van kracht. De Duitse autoriteiten besloten toen het coronabeleid aan te scherpen in de aanloop naar de feestdagen. Veel meer bedrijven moesten daardoor de deuren sluiten en ook scholen moesten dicht.

Ondanks de maatregelen wordt nog steeds op dagelijkse basis melding gemaakt van de dood van honderden coronapatiënten. Het dagelijkse dodental piekte op 30 december, toen 1.129 sterfgevallen werden geregistreerd. Het was de eerste keer dat het dagelijkse dodental boven de 1.000 uitkwam.

Minister van Volksgezondheid Jens Spahn maakte zaterdagavond duidelijk dat de huidige coronacijfers versoepeling van de maatregelen niet toestaan. "De aantallen zijn nog steeds te hoog, dus we moeten de beperkingen verlengen", zei de bewindsman. Te vroeg versoepelen kan volgens hem tot gevolg hebben dat maatregelen na enkele weken alweer aangescherpt moeten worden.

https://www.nu.nl/coronav(...)-tot-31-januari.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_197206600
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef tappejan het volgende:
Worden jullie nou zelf niet moe van jezelf? Dankzij hun, dankzij die, dankzij de jongeren, dankzij de ouderen, dankzij de koopavonden, dankzij black friday, dankzij De Jonge, dankzij de Efteling, dankzij niet luisterende mensen op het strand, dankzij al die mensen die deze zomer op vakantie gingen, dankzij mensen die 1 of 2 mensen teveel hebben uitgenodigd tijdens kerst, dankzij te late maatregelen, danzkij te vroege maatregelen, dankzij het openhouden van de scholen, dankzij het openhouden van de sportscholen, dankzij mensen die hun mondkapje niet dragen. Echt wat vermoeiend, Waarom accepteren bepaalde mensen niet gewoon dat mensen bepaalde dingen doen, omdat ze doen wat ze doen. Bepaalde gedragsmechanismen zijn er gewoon omdat ze er zijn. Kun je allemaal wel dom verantwoordelijkheid gaan lopen afschuiven, of een ieder de schuld geven van wie jij denkt dat diegene schuld heeft, maar het is gewoon dom.

Ohja, en dat hele mondkapjes verhaal is sowieso al een grote grap. Wetenschappelijke studies hebben al uitgewezen dat die dingen niet werken. Is duizendmaal bevestigd door onze eigen wetenschappelijke instituten. Dan wordt een verplichting ingesteld, vanwege de media, de publieke opinie en het feit dat alle landen ter wereld een mondkap dragen, en plots denkt iedereen ineens dat het wel of niet dragen van een mondmasker invloed heeft op het verergeren of verminderen van de pandemie. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik draag ze zelf overal waar ik ze moet dragen. En ik zit al sinds oktober weer opgesloten in me kot. Maar mensen zijn echt heel raar. In de zomermaanden was half Nederland erop uit om van hun vrijheid te genieten. Onmogelijk dat al die mensen zich netjes aan de regels hebben gehouden. Ook toen was het devies zoek geen drukte op, houd afstand, etc, etc. Wat kwam daar van terecht? Helemaal niets. En nu weer selectief verontwaardigd lopen doen op een aantal mensen die de maatregelen ook niet heel strikt naleven, of die andere keuzes maken dan ze zelf doen. Hypocrisie viert hoogtij deze dagen.
Hallelujah! Eindelijk iemand die het snapt en het ook eens mooi verwoord. Het is intussen naar elkaar wijzen, de ander de schuld geven, elkaar napraten en vooral niet meer zelf nadenken.
  maandag 4 januari 2021 @ 14:06:32 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197206809
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:18 schreef Vinture het volgende:
Niet verlengen, mensen houden zich er tot niet aan zoals met oudjaar hier
Probleem is dat niet verlengen met hogere cijfers als toen de lockdown gestart was een beetje een faal is, of iig zo gezien wordt.

Hoe kan je dan goedpraten dat we uberhaupt in een lockdown gingen?
pi_197209561
Nou, de cijfers gaan omlaag. Het dichthouden van de scholen heeft blijkbaar meer effect dan ik dacht. We zien het de rest van de week wel.
pi_197212283
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Probleem is dat niet verlengen met hogere cijfers als toen de lockdown gestart was een beetje een faal is, of iig zo gezien wordt.

Hoe kan je dan goedpraten dat we uberhaupt in een lockdown gingen?
Sowieso de meest debiele reden om het dan maar niet te doen natuurlijk. Wat hier gaat gebeuren is dat wappies en consorten ervoor gaan zorgen dat er niks anders op zit dan een totale lockdown in te stellen. Ik verwacht dat dit 4 weken voor de verkiezingen wordt ingesteld en de verkiezingen worden uitgesteld.
pi_197212347
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Hamzoef het volgende:
Ik hoop het niet.

Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zeggen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.
Waarom zou er dan versoepeld kunnen worden?
pi_197213161
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:27 schreef Luiki het volgende:

[..]

Waarom zou er dan versoepeld kunnen worden?
Ja waarom zou je versoepelen als het goed gaat? Het is niet alsof de economie naar de tering gaat en elke mogelijkheid om te versoepelen moet worden aangegrepen. :')
pi_197213855
quote:

[..]

Nee, dan heb je er niets van begrepen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197213980
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Duiveltja het volgende:
Dat wordt mijn dood...
pi_197214260
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dan heb je er niets van begrepen...
Hij heeft wel gelijk anders.
pi_197214333
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:48 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk anders.
Jij begrijpt het dus ook niet...
pi_197214390
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij begrijpt het dus ook niet...
Snap het prima. Het is gewoon een storm in een glas water
pi_197214489
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:

[..]

Snap het prima. Het is gewoon een storm in een glas water
En de overheid neemt maatregelen omdat ze denken dat de bevolking bang is?
Nee, dan heb je er niets van begrepen.
Ook denken dat er niets aan de hand is geeft aan dat je er niets van begrijpt.
pi_197214604
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

En de overheid neemt maatregelen omdat ze denken dat de bevolking bang is?
Nee, dan heb je er niets van begrepen.
Ook denken dat er niets aan de hand is geeft aan dat je er niets van begrijpt.
Het kabinet dat bestaat uit oude mensen is bang voor een virus dat dodelijk kan zijn voor oude mensen. Joh..
pi_197214909
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:57 schreef CR7 het volgende:

[..]

Het kabinet dat bestaat uit oude mensen is bang voor een virus dat dodelijk kan zijn voor oude mensen. Joh..
Gelukkig is dat alleen in Nederland het geval en draait de rest van de wereld als vanouds door ^O^

Maar zonder gekheid: zoveel onbenul is niet meer serieus te nemen...
pi_197215099
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef CR7 het volgende:

[..]

Trump is een ouwe lul. Rutte is een ouwe lul die zijn moeder eraan heeft verloren. Boris Johnson is een ouwe lul die het zelf heeft gehad. Kan wel door blijven gaan..allemaal zijn ze bang geworden voor het bejaardenvirus.
Trump bang voor het virus _O-

Je maakt het steeds gekker :Y

Maar feitelijk ben je gewoon aan het trollen.
Rutte is nog maar 53 en zijn moeder is niet aan Corona overleden.

Ik laat het hier verder bij :W
pi_197215161
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Trump bang voor het virus _O-

Je maakt het steeds gekker :Y
Ohja die oranje opa heeft het zelf ook gehad.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:32:39 #108
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197215824
Mijn Duitse collega zit in zijn woonplaats met een avondklok van 21:00 tot 05:00.
Hij voelt zich gewoon gevangen in zn eigen huis.
Als we dat hier maar niet krijgen.
Scheelt dat ik gekke uren maak voor mn werk dus denk dat het voor mij persoonlijk meevalt.
Maar het idee dat het überhaupt mogelijk is vind ik nogal wat.
To BG or not to BG!
  maandag 4 januari 2021 @ 21:51:44 #109
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197216299
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:57 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ook jonge mensen komen wel eens in een auto ongeluk terecht, of worden ziek. Daarom is het belangrijk dat de zorg voor hen door kan gaan. Daarom nemen we maatregelen.

Zoals Wantie het al zegt, als je dat nu na meer dan een jaar nog niet snapt....
pi_197216385
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ook jonge mensen komen wel eens in een auto ongeluk terecht, of worden ziek. Daarom is het belangrijk dat de zorg voor hen door kan gaan. Daarom nemen we maatregelen.

Zoals Wantie het al zegt, als je dat nu na meer dan een jaar nog niet snapt....
Ohja tuurlijk nu zijn de maatregelen juist om de jongeren te helpen. Daarom wil Van Ark een wet invoeren om juist de ouderen te helpen terwijl de ziekenhuizen juist als het erop aankomt jongeren wil voortrekken. :')
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 21:55:57 #111
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_197216409
ik denk dat het vrijwel zeker is dat dit eraan zit te komen gezien helemaal niemand nu thuis blijft, dus je moet wat om te zorgen dat mensen nog een beetje binnen blijven
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_197217817
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn Duitse collega zit in zijn woonplaats met een avondklok van 21:00 tot 05:00.
Hij voelt zich gewoon gevangen in zn eigen huis.
Als we dat hier maar niet krijgen.
Scheelt dat ik gekke uren maak voor mn werk dus denk dat het voor mij persoonlijk meevalt.
Maar het idee dat het überhaupt mogelijk is vind ik nogal wat.
Hoevaak zou je tussen 21:00 en 5:00 buiten zijn in de winter als de horeca gesloten is?
  maandag 4 januari 2021 @ 23:25:29 #113
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_197217996
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef CR7 het volgende:

[..]

Je hersenen zal je wel meer last van hebben
  maandag 4 januari 2021 @ 23:27:37 #114
335476 oppiedoppie
pi_197218021
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:11 schreef opreis het volgende:

[..]

Hoevaak zou je tussen 21:00 en 5:00 buiten zijn in de winter als de horeca gesloten is?
Niet vaak? Niemand dan toch? Maar waarom dan deze maatregel?

Persoonlijk ga ik best vaak naar buiten, voordat ik ga slapen ben ik altijd minimaal een half uur buiten. Maar heb geen buren en 5000m2 grond omzoomd met bomen dus ik laat me sowieso niet opsluiten.
To BG or not to BG!
pi_197218055
Is dit wat de pro-lockdown economen bedoelen met een korte, strenge lockdown? We zitten te wachten...

https://fd.nl/opinie/1368(...)utm_term=app-android
pi_197218668
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:25 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

40- inderdaad, daar is corona een veel te klein risico voor.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_197219051
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:25 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Zegt de zolderkamerheld die nooit buiten komt. Jij denkt zeker ook dat Norton bezig is met een antivirus. :')
pi_197219070
Engeland gaat ook verder: https://www.bbc.com/news/uk-55538937
Verwacht tot half februari.

En daar gaan ze nog een stukje verder dan hier:
quote:
Everyone in England must stay at home except for permitted reasons during a new coronavirus lockdown expected to last until mid-February, the PM says.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_197220191
Mij niet gezien
pi_197220812
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:27 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Niet vaak? Niemand dan toch? Maar waarom dan deze maatregel?

Persoonlijk ga ik best vaak naar buiten, voordat ik ga slapen ben ik altijd minimaal een half uur buiten. Maar heb geen buren en 5000m2 grond omzoomd met bomen dus ik laat me sowieso niet opsluiten.
Zodat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan, je moet immers om 21:00 weer in je eigen huis zijn, dus incl. reistijd nog eerder vertrekken van huis.

21:00 vind ik dan eigenlijk nog wel laat, maak er maar 20:00 van, dan heb je na het eten echt geen tijd meer om ‘gezellig’ op de koffie te gaan.
Fingerspitzgefühl
  Miss 200.000.000! dinsdag 5 januari 2021 @ 10:35:26 #121
367000 roos94
pi_197220845
Scholen knallen ze heus weer open. De rest weet ik niet.
pi_197221002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:35 schreef roos94 het volgende:
Scholen knallen ze heus weer open. De rest weet ik niet.
Het zou me verbazen als die open gaan die blijven tot de voorjaarsvakantie dicht. De ziekenhuizen liggen nog overvol ondanks dat de besmettingen eindelijk afnemen. Die moeten eerst leeg en dan moeten ze de regulieren achterstanden nog weg werken.
Als het maart is zijn we aan het vaccineren , het weer wordt beter. Ik denk dat er helemaal niets versoepeld wordt iig tot eind januari. Dan misschien de winkels open, maar de scholen niet.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:04:51 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197221250
Ik denk ook dat ze tot de voorjaarsvakantie dicht blijven.
Zeker met die Britse variant van het virus in opkomst.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:38:26 #124
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_197222898
Wanneer weten we of deze lockdown verlengd gaat worden of niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197223190
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)president-mark-rutte
quote:
Het gaat alles bij elkaar om een groot pakket maatregelen en dringende adviezen die morgen ingaan en die in ieder geval gelden tot en met dinsdag 19 januari. In de week daarvoor, op dinsdag 12 januari, zullen Hugo de Jonge en ik in een persconferentie vertellen hoe het er na de 19e uit gaat zien.
pi_197223193
quote:
Het volk krijgt het volgende week te weten. Wat het gaat worden weet iedereen natuurlijk al. :')
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:03:20 #127
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_197223390
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:52 schreef CR7 het volgende:

[..]

Het volk krijgt het volgende week te weten. Wat het gaat worden weet iedereen natuurlijk al. :')
Uiteraard. Rutte en De Jonge zullen geen kans onbenut laten om het gepeupel nog wat langer te onderdrukken. Reken er maar op dat we tot de verkiezingen in deze shit blijven zitten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:07:46 #128
335476 oppiedoppie
pi_197223490
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Zodat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan, je moet immers om 21:00 weer in je eigen huis zijn, dus incl. reistijd nog eerder vertrekken van huis.

21:00 vind ik dan eigenlijk nog wel laat, maak er maar 20:00 van, dan heb je na het eten echt geen tijd meer om ‘gezellig’ op de koffie te gaan.
Als de 1.5 meter maatregel werkt dan is deze extra maatregel, de 'avondklok', toch niet nodig?
In mijn huis kunnen we perfect op 1.5 meter van elkaar blijven. Er is hier zelfs al een besmet persoon geweest voor enkele uren en toen ben ik voor de zekerheid, had geen symptomen, ook getest en was negatief. Dus ik zou deze avondklok heel erg vinden en zeer onnodig.

En dus als ik bij mijn ouders op bezoek ga moet dit vroeg om op tijd weer thuis te zijn? Ik werk vaak savonds dus ik ga vaak smorgens op bezoek bij mn ouders en dat mag wel. En vervolgens ga ik naar mn werk waar 1000 man werken die in straal van 100 km rondom wonen. Dus sociaal opgesloten maar economisch ben ik verplicht om 'risico' te lopen. Vind het echt nergens op slaan deze maatregel.

Persoonlijk zal ik toestemming krijgen om buiten de avondklok tijden buiten te zijn ivm wetk dus ik vind er wel wat op. Laat me niet opsluiten!
To BG or not to BG!
pi_197224112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Als de 1.5 meter maatregel werkt dan is deze extra maatregel, de 'avondklok', toch niet nodig?
In mijn huis kunnen we perfect op 1.5 meter van elkaar blijven. Er is hier zelfs al een besmet persoon geweest voor enkele uren en toen ben ik voor de zekerheid, had geen symptomen, ook getest en was negatief. Dus ik zou deze avondklok heel erg vinden en zeer onnodig.

En dus als ik bij mijn ouders op bezoek ga moet dit vroeg om op tijd weer thuis te zijn? Ik werk vaak savonds dus ik ga vaak smorgens op bezoek bij mn ouders en dat mag wel. En vervolgens ga ik naar mn werk waar 1000 man werken die in straal van 100 km rondom wonen. Dus sociaal opgesloten maar economisch ben ik verplicht om 'risico' te lopen. Vind het echt nergens op slaan deze maatregel.

Persoonlijk zal ik toestemming krijgen om buiten de avondklok tijden buiten te zijn ivm wetk dus ik vind er wel wat op. Laat me niet opsluiten!
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat geldt misschien niet specifiek voor jouw situatie maar is wel exemplarisch voor hoe wij Nederlanders naar deze maatregelen aankijken en waardoor we het niet onder controle krijgen.

De overheid poogt maatregel na maatregel om overdracht van het virus te voorkomen. En wij gaan op zoek naar de dingen waardoor we juist de kans op overdracht vergroten.

Het virus denkt en doet niet, wij zijn het probleem én de oplossing!
Fingerspitzgefühl
pi_197225917
Ja, als maatregelen niet werken moeten we meer van dat soort maatregelen krijgen. Logisch.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 15:17:49 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_197226218
quote:
Ja.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_197226874
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef CR7 het volgende:

[..]

Trump is een ouwe lul. Rutte is een ouwe lul die zijn moeder eraan heeft verloren. Boris Johnson is een ouwe lul die het zelf heeft gehad. Kan wel door blijven gaan..allemaal zijn ze bang geworden voor het bejaardenvirus.
Rutte's moeder is toch niet aan corona overleden?

Ontopic: ik denk ook dat er verlengd gaat worden.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:35:04 #133
335476 oppiedoppie
pi_197228070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:40 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat geldt misschien niet specifiek voor jouw situatie maar is wel exemplarisch voor hoe wij Nederlanders naar deze maatregelen aankijken en waardoor we het niet onder controle krijgen.

De overheid poogt maatregel na maatregel om overdracht van het virus te voorkomen. En wij gaan op zoek naar de dingen waardoor we juist de kans op overdracht vergroten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:40 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Nope, ik kan dat niet accepteren, dat ik mijn ouders en vrienden niet meer zou kunnen zien maar op mn werk met 1000 man (minus de paar honderd thuiswerkers) mag samenkomen.
To BG or not to BG!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:53:23 #134
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197228465
Tenzij NL alle vervoersbewegingen weet te beperken, vinden we wel een weg om te leven ondanks de beperkingen.
Met je auto en de privé vrijstaatjes tussen 4 muren kan er nog een heleboel wel.

Ik had alleen niet verwacht dat onze overheid zo'n veel publieke vrijheid zou willen ontnemen, door allerlei locaties die prima te regulieren zijn, rucksichloos te sluiten. Zelfs na zo veel tijd wordt er alleen gekeken naar open of dicht. Niet op hoe kan het ook, hoe kan het anders en velilig.

NL wordt nota bene geleid door een liberale partij. Laat mensen zelf beslissen, geef de eigen verantwoordelijkheid terug, help ze om veilig met elkaar om te gaan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197228577
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef GemMagic het volgende:

Ik had alleen niet verwacht dat onze overheid zo'n veel publieke vrijheid zou willen ontnemen, door allerlei locaties die prima te regulieren zijn, rucksichloos te sluiten. Zelfs na zo veel tijd wordt er alleen gekeken naar open of dicht. Niet op hoe kan het ook, hoe kan het anders en velilig.

Ik heb het idee dat ze dit ook maar doen om gewoon maar íéts te doen. Anders krijg je altijd de 'maar zus en zo is niet dicht, vind je het gek dat de cijfers slecht zijn!' onderbuik redenaties.
Nu alles zo'n beetje op z'n gat ligt verstomt die kritiek vrijwel meteen, ongeacht wat het met de cijfers doet. De lockdown is eindelijk daar.
I'll give you something to do
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:03:42 #136
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197228727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:57 schreef galantis het volgende:

Ik heb het idee dat ze dit ook maar doen om gewoon maar íéts te doen. Anders krijg je altijd de 'maar zus en zo is niet dicht, vind je het gek dat de cijfers slecht zijn!' onderbuik redenaties.
Nu alles zo'n beetje op z'n gat ligt verstomt die kritiek vrijwel meteen, ongeacht wat het met de cijfers doet. De lockdown is eindelijk daar.
Die indruk had ik zelf ook een tijdje terug. Beetje kappers dicht.. oh slechte cijfers? Passende maatregelen! Teamsport. Dat moet echt stoppen, levensgevaarlijk. Hmm. Nog steeds niet over, winkels!! daar zijn mensen met kerst. Die moeten ook dicht.

Het zijn politici gedwongen om te handelen bang voor het verwijt te weinig te doen. Zíj handelen uit angst om niet te handelen, richten grote schade aan en proberen elke schijn te voorkomen dat ze er niet alles aan doen.
Dat vindt men belangrijker dan eerlijk zijn en toegeven dat bepaalde maatregelen geen effect hebben gehad.

Terugdraaien van inefficient schadelijk beleid is geen optie. Dan beroept men zich om de complexe samenhang van de maatregelen en het feit dat de effecten van individuele maatregelen niet goed afzonderlijk inzichtelijk te maken zijn.
pi_197228947
quote:
Tenzij NL alle vervoersbewegingen weet te beperken, vinden we wel een weg om te leven ondanks de beperkingen.
Met je auto en de privé vrijstaatjes tussen 4 muren kan er nog een heleboel wel.

NL wordt nota bene geleid door een liberale partij. Laat mensen zelf beslissen, geef de eigen verantwoordelijkheid terug, help ze om veilig met elkaar om te gaan.
Ik vind je laatste alinea wel mooi. DAT was exact de reden dat ik al heel lang VVD stemde.

Maar sinds ze de kont 180 graden in de krib gooiden, is die liefde voorgoed over. Zo jammer.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:36:27 #138
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197229363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vind je laatste alinea wel mooi. DAT was exact de reden dat ik al heel lang VVD stemde.

Maar sinds ze de kont 180 graden in de krib gooiden, is die liefde voorgoed over. Zo jammer.
Dat vind ik ook, maar het probleem is dat er weinig anders op zit dan de VVD in de juiste richting te bewegen.
Ik zie geen goede alternatieven. Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan andere aspecten van je politieke overtuiging.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:47:04 #139
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_197229569
Verlengd.

En strenger.

Je merkt nu dat boodschappen bij wat nog open is het uitje is geworden. Hele fucking gezinnen de kruidvat of appie in. Stranden en natuurgebieden overvol.

Tis te hopen dat het weer kouder en slechter wordt, dat houst ook meer van dat dagjes volk thuis.
Dum de dum
pi_197230730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Die indruk had ik zelf ook een tijdje terug. Beetje kappers dicht.. oh slechte cijfers? Passende maatregelen! Teamsport. Dat moet echt stoppen, levensgevaarlijk. Hmm. Nog steeds niet over, winkels!! daar zijn mensen met kerst. Die moeten ook dicht.

Het zijn politici gedwongen om te handelen bang voor het verwijt te weinig te doen. Zíj handelen uit angst om niet te handelen, richten grote schade aan en proberen elke schijn te voorkomen dat ze er niet alles aan doen.
Dat vindt men belangrijker dan eerlijk zijn en toegeven dat bepaalde maatregelen geen effect hebben gehad.

Terugdraaien van inefficient schadelijk beleid is geen optie. Dan beroept men zich om de complexe samenhang van de maatregelen en het feit dat de effecten van individuele maatregelen niet goed afzonderlijk inzichtelijk te maken zijn.
Gewoon nul ruggegraat daar in Den Haag. Ze verkrachten liever een hele economie in plaats van dat ze gericht gaan kijken wat wel kan. Dat ze aan het begin alles op slot gooien omdat het nieuw was kon ik nog wel begrijpen. Nu bijna een jaar verder mag je toch wel verwachten dat ze een beetje in kaart hebben wat wel en wat niet kan. Ook is het duidelijk dat achter de deuren niet weet niet wat er gaande is. Dan kan je het risico toch beter in kaart brengen door wat zaken te openen. Maar nee hoor zo slim zijn ze niet daaro. Net als het niet gerichter sturen van de maatregen richting ouderen. Nee kost te veel tijd dan pakken we iedereen maar aan. Anders is het zo zielig voor de ouderen. En dit alles voor een griepje. :')
pi_197230894
quote:
Laat mensen zelf beslissen, geef de eigen verantwoordelijkheid terug
Gelukkig heeft de overheid dat niet gedaan, anders lag de hele gezondheidszorg nu op zijn gat en kon je mortuariums vullen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197231719
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:47 schreef Fe2O3 het volgende:
Verlengd.

En strenger.

Je merkt nu dat boodschappen bij wat nog open is het uitje is geworden. Hele fucking gezinnen de kruidvat of appie in. Stranden en natuurgebieden overvol.

Tis te hopen dat het weer kouder en slechter wordt, dat houst ook meer van dat dagjes volk thuis.
Als ze iets meer open zouden gooien, dan zou 'al dat volk' zich ook wat meer kunnen spreiden ...
pi_197232007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, als maatregelen niet werken moeten we meer van dat soort maatregelen krijgen. Logisch.
De maatregelen werken duidelijk wel. Misschien niet zó goed als we zouden willen, maar helpen doet het wel degelijk.
pi_197232471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Gewoon nul ruggegraat daar in Den Haag. Ze verkrachten liever een hele economie in plaats van dat ze gericht gaan kijken wat wel kan. Dat ze aan het begin alles op slot gooien omdat het nieuw was kon ik nog wel begrijpen. Nu bijna een jaar verder mag je toch wel verwachten dat ze een beetje in kaart hebben wat wel en wat niet kan. Ook is het duidelijk dat achter de deuren niet weet niet wat er gaande is. Dan kan je het risico toch beter in kaart brengen door wat zaken te openen. Maar nee hoor zo slim zijn ze niet daaro. Net als het niet gerichter sturen van de maatregen richting ouderen. Nee kost te veel tijd dan pakken we iedereen maar aan. Anders is het zo zielig voor de ouderen. En dit alles voor een griepje. :')
Een griepje :')

Na bijna een jaar zou ik toch wel verwachten dat je begrijpt waar het om gaat.
pi_197232650
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 23:11 schreef opreis het volgende:

[..]

Bijna elke dag.
pi_197232924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:43 schreef CR7 het volgende:

[..]

Het is een geen rocketscience, hoe minder contacten hoe minder besmettingen, maar figuren zoals jij die het nog steeds als griepje zien zijn het grote probleem, continue gezeur over gericht kijken, etc. Zullen we eens beginnen met het houden aan de regeltjes? Als iedereen dat doet dan heb je het er binnen no time voor een deel onder, maar als mensen maar op bezoek blijven gaan bij familie en school dan kun je wel bezig blijven.
pi_197233264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is een geen rocketscience, hoe minder contacten hoe minder besmettingen, maar figuren zoals jij die het nog steeds als griepje zien zijn het grote probleem, continue gezeur over gericht kijken, etc. Zullen we eens beginnen met het houden aan de regeltjes? Als iedereen dat doet dan heb je het er binnen no time voor een deel onder, maar als mensen maar op bezoek blijven gaan bij familie en school dan kun je wel bezig blijven.
Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
pi_197233567
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
Nu begrijp ik eindelijk waarom de maatregelen steeds opnieuw verlengd moeten worden...
pi_197233749
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nu begrijp ik eindelijk waarom de maatregelen steeds opnieuw verlengd moeten worden...
Inderdaad, omdat de overheid achterlijk is. Gooi bepaalde gelegenheden open en spreid je mensen. Mensen onder de 40/50 die luisteren niet (meer). Maar ja ondertussen gaan we maar gewoon verbaasd doen waarom de besmettingen nog steeds stijgen terwijl alleen de supermarkten open zijn. :')
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:02:08 #150
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197233975
quote:
Volgende week dinsdag een persconferentie, maar een paar dagen daarvoor 'lekt' er zoals gebruikelijk al wat naar de media.
pi_197234082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:35 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

[..]

Nope, ik kan dat niet accepteren, dat ik mijn ouders en vrienden niet meer zou kunnen zien maar op mn werk met 1000 man (minus de paar honderd thuiswerkers) mag samenkomen.
Ik werk inmiddels alweer maandenlang (tegen mijn zin) thuis, maar in jouw situatie zou ik precies dezelfde mening hebben.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197234171
Ik denk dat het nog een lange zit gaat worden.
Rutte keek niet erg vrolijk.
pi_197234180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:

[..]

Inderdaad, omdat de overheid achterlijk is. Gooi bepaalde gelegenheden open en spreid je mensen. Mensen onder de 40/50 die luisteren niet (meer). Maar ja ondertussen gaan we maar gewoon verbaasd doen waarom de besmettingen nog steeds stijgen terwijl alleen de supermarkten open zijn. :')
Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?
Het laat eerder zien waarom andere landen werken met strenge lockdowns waarbij iedereen binnen moet blijven en militairen op straat handhaven.
Wat dat betreft zouden we hier ook een avondklok en een maximale radius moeten invoeren...
pi_197234203
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Viruswappie is een deur verder
Jij bent voorstander van lockdown
Dat maakt jou dus eigenlijk een wappie en viruswaanzinnige...
pi_197234214
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

ZIEDEND
  Redactie Frontpage dinsdag 5 januari 2021 @ 21:12:49 #156
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197234250
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf

Er gaan nóg meer winkels op slot, dus ook Kruidvat en de slijter. Nou, de volgende job voor Rutte is al bekend. Die wordt de nieuwe topman van Ahold Delhaize
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197234325
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een griepje :')

Na bijna een jaar zou ik toch wel verwachten dat je begrijpt waar het om gaat.
Het is ook niet veel meer dan een griepje.

De enige reden dat het zo’n groot maatschappelijk probleem is, is omdat het zo enorm besmettelijk is waardoor de hulpvraag vanuit de zwakkeren onder ons de zorgcapaciteit overstijgt.

Dat maakt het probleem niet minder groot, maar de gedachte dat dit een dodelijke ziekte is mag ook al driekwart jaar geleden naar het land der fabelen worden verwezen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:16:43 #158
338319 ZarB
Piña colada
pi_197234345
Maar de grenzen blijven open en nog steeds gezellig met z'n allen in het vliegtuig _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197234363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?
Het laat eerder zien waarom andere landen werken met strenge lockdowns waarbij iedereen binnen moet blijven en militairen op straat handhaven.
Wat dat betreft zouden we hier ook een avondklok en een maximale radius moeten invoeren...
En die snoeiharde lockdowns hebben in andere landen ook niet gewerkt om het virus eronder te krijgen, dus wat is je punt?

Israël gaat de 3e snoeiharde lockdown in, goed beleid joh....
pi_197234442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Het is ook niet veel meer dan een griepje.

De enige reden dat het zo’n groot maatschappelijk probleem is, is omdat het zo enorm besmettelijk is waardoor de hulpvraag vanuit de zwakkeren onder ons de zorgcapaciteit overstijgt.

Dat maakt het probleem niet minder groot, maar de gedachte dat dit een dodelijke ziekte is mag ook al driekwart jaar geleden naar het land der fabelen worden verwezen.
Het is dus niet een onschuldig griepje.
Dat Covid19 niet echt dodelijk is ben ik met je eens.
Maar de exponentiële groei ervan waardoor het een hele samenleving kan ontwrichten maakt dat het geen 'onschuldig griepje' is, wat wordt gebruikt om alle maatregelen maar te negeren en met 20 man in huis kerst en nieuwjaar te vieren en een lange neus maken naar de overheid, die niet begrijpt waarom het aantal besmettingen niet afneemt...
pi_197234482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef ZarB het volgende:
Maar de grenzen blijven open en nog steeds gezellig met z'n allen in het vliegtuig _O_
Kom, laten we gaan demonstreren.
pi_197234494
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En die snoeiharde lockdowns hebben in andere landen ook niet gewerkt om het virus eronder te krijgen, dus wat is je punt?
.
Omdat ze na de lockdown niet de juiste maatregelen hebben genomen om de volgende piek te vermijden.

Maar ik begrijp dat je liever in een langdurige lockdown blijft zitten.
Prima...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:23:46 #163
338319 ZarB
Piña colada
pi_197234517
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Kom, laten we gaan demonstreren.
Sta al op malieveld. Nog ff goeie band fixen
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197234557
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is dus niet een onschuldig griepje.
Dat Covid19 niet echt dodelijk is ben ik met je eens.
Maar de exponentiële groei ervan waardoor het een hele samenleving kan ontwrichten maakt dat het geen 'onschuldig griepje' is, wat wordt gebruikt om alle maatregelen maar te negeren en met 20 man in huis kerst en nieuwjaar te vieren en een lange neus maken naar de overheid, die niet begrijpt waarom het aantal besmettingen niet afneemt...
Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.

De mexicaanse griep was ook geen onschuldig griepje, maar gelukkig niet zo erg besmettelijk.
pi_197234575
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?
Als het duidelijk niet werkt dan moet je inderdaad naar andere opties kijken in plaats van kinderachtig nog meer je zin proberen door te drukken.
pi_197234605
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

hier de opperwappie voor jou: https://www.metronieuws.n(...)m-engel-aangehouden/
pi_197234607
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Sta al op malieveld. Nog ff goeie band fixen
The Wanderer!
pi_197234669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Volgende week dinsdag een persconferentie, maar een paar dagen daarvoor 'lekt' er zoals gebruikelijk al wat naar de media.
Tis net Prinsjesdag :+
pi_197234677
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:

[..]

Vervelend vrouwtje ben je ook. Maar ok vrouwen zijn wat banger ingesteld. Kan het je niet kwalijk nemen. :')
wat is er nou?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2021 21:31:18 ]
pi_197234688
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:

[..]

Vervelend vrouwtje ben je ook. Maar ok vrouwen zijn wat banger ingesteld. Kan het je niet kwalijk nemen. :')
Hoho, deze vrouw niet he *O*
pi_197234824
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.

De mexicaanse griep was ook geen onschuldig griepje, maar gelukkig niet zo erg besmettelijk.
Het verkleinwoord zegt het al, en je verdedigt iemand die griepje gebruikt als argument om te stoppen met de maatregelen.
pi_197234908
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:26 schreef CR7 het volgende:

[..]

Als het duidelijk niet werkt dan moet je inderdaad naar andere opties kijken in plaats van kinderachtig nog meer je zin proberen door te drukken.
Het werkt niet omdat mensen zich er niet aan houden.
Dus dan moet er strenger worden opgetreden.
Dat gaan we volgende week ook zien lijkt het: meer beperkende maatregelen.
Alvast bedankt daarvoor ^O^
pi_197234912
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het verkleinwoord zegt het al, en je verdedigt iemand die griepje gebruikt als argument om te stoppen met de maatregelen.
Oh nee hoor, met het verkleinwoord doelde ik geenszins op een ‘onschuldig’ griepje, enkel ter bekrachtiging dat we het virus ansich niet groter moeten maken dan het is.

De gevolgen zijn een ander verhaal natuurlijk. (Maar dat zei ik er ook al direct bij in mijn eerste post.)
pi_197234958
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Oh nee hoor, met het verkleinwoord doelde ik geenszins op een ‘onschuldig’ griepje, enkel ter bekrachtiging dat we het virus ansich niet groter moeten maken dan het is.

De gevolgen zijn een ander verhaal natuurlijk. (Maar dat zei ik er ook al direct bij in mijn eerste post.)
Maar het wordt toch niet groter gemaakt?
pi_197234966
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef CR7 het volgende:

[..]

Griepje..of griep. Mij om het even.
Ik ben man. komt er nog antwoord?
pi_197235042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het werkt niet omdat mensen zich er niet aan houden.
Dus dan moet er strenger worden opgetreden.
Dat gaan we volgende week ook zien lijkt het: meer beperkende maatregelen.
Alvast bedankt daarvoor ^O^
Ben je serieus echt verontwaardigd nu?

Kijk, ik keur ook niet alles toe wat mensen doen, maar die verontwaardiging komt echt een maand te laat in mijn ogen. Dit zagen de meesten toen al aankomen. En ook naar mijn mening is het een totaal logisch gevolg.
pi_197235052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ik ben man. komt er nog antwoord?
Waarom gedraag je je dan als een vrouw? Als je buurman een snotneus heeft ga je toch ook niet je ramen barricaderen?
pi_197235072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef CR7 het volgende:

[..]

Waarom gedraag je je dan als een vrouw? Als je buurman een snotneus heeft ga je toch ook niet je ramen barricaderen?
Ik geef alleen aan dat een wappie geen lockdown fan is, wat erg... wie heeft er hier nu een kort lontje?
pi_197235085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dit doet het vast goed in je facebookgroepen Henk.
pi_197235096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar het wordt toch niet groter gemaakt?
Ik vind dat iedereen die een ander berispt op het feit corona een “griep” te noemen, zelf net zo onrealistisch is als hij de ander verwijt te zijn.
pi_197235127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat een wappie geen lockdown fan is, wat erg... wie heeft er hier nu een kort lontje?
Je gedraagt je ook als een vrouw. Als je dit al een kort lontje noemt..
pi_197235131
quote:

[..]

ah schattig je bent zelf een Willem Engel. Ik weet genoeg.
pi_197235142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ben je serieus echt verontwaardigd nu?

Kijk, ik keur ook niet alles toe wat mensen doen, maar die verontwaardiging komt echt een maand te laat in mijn ogen. Dit zagen de meesten toen al aankomen. En ook naar mijn mening is het een totaal logisch gevolg.
Verontwaardigd, niet naar jou, maar cr7 die gewoon met 20 man kerst viert omdat Covid19 maar een griepje is en de overheid maar niet van die beperkende maatregelen moet nemen..
pi_197235158
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:

[..]

En dan de overheid achterlijk noemen.

Bepaalde mensen laten zich bij crisis van hun beste kant zien en bepaalde mensen van hun slechtste kant.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197235162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verontwaardigd, niet naar jou, maar cr7 die gewoon met 20 man kerst viert omdat Covid19 maar een griepje is en de overheid maar niet van die beperkende maatregelen moet nemen..
Ahh sorry, dan interpreteerde ik dat verkeerd.
pi_197235164
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja ga meer weer lekker koken Angela
Groeten aan Coby.
pi_197235176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

En dan de overheid achterlijk noemen.

Bepaalde mensen laten zich bij crisis van hun beste kant zien en bepaalde mensen van hun slechtste kant.
ik gok gewoon stoer praat vanachter een PC ;)
pi_197235210
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Djeez het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf

Er gaan nóg meer winkels op slot, dus ook Kruidvat en de slijter. Nou, de volgende job voor Rutte is al bekend. Die wordt de nieuwe topman van Ahold Delhaize
Het kabinet kijkt hier met interesse en een half stijfje naar Duitsland. :')
pi_197235230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het was niet verboden. Dus waarom zou ik het niet doen?
pi_197235241
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen die een ander berispt op het feit corona een “griep” te noemen, zelf net zo onrealistisch is als hij de ander verwijt te zijn.
Nee, want die ander probeert daarmee te rechtvaardigen dat hij zich niet aan de maatregelen hoeft te houden, terwijl het fenijn van dit virus hem zit in de exponentiële groei die daar het gevolg van kan zijn.
Het lastige van Covid19 is dat het in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebola, niet iedere besmet persoon flink ziek maakt. Daardoor denken veel mensen dat het allemaal wel meevalt, terwijl juist die milde reactie bij de meeste besmette personen er juist voor zorgt dat het virus zich gemakkelijker kan verspreiden en door de grote aantallen voldoende mensen wel ziek weet te maken dat het zorgstelsel onderuit gaat.
pi_197235284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef CR7 het volgende:

[..]

Het was niet verboden. Dus waarom zou ik het niet doen?
Ja, precies.
Daarom is een strengere lockdown met meer verboden noodzakelijk.
Omdat jij het anders niet wilt begrijpen.
pi_197235304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Jijzelf vooral ^O^
pi_197235334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.
pi_197235406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.
Stoer man! Vertel het je FB vrienden gelijk even.
pi_197235411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, want die ander probeert daarmee te rechtvaardigen dat hij zich niet aan de maatregelen hoeft te houden, terwijl het fenijn van dit virus hem zit in de exponentiële groei die daar het gevolg van kan zijn.
Het lastige van Covid19 is dat het in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebola, niet iedere besmet persoon flink ziek maakt. Daardoor denken veel mensen dat het allemaal wel meevalt, terwijl juist die milde reactie bij de meeste besmette personen er juist voor zorgt dat het virus zich gemakkelijker kan verspreiden en door de grote aantallen voldoende mensen wel ziek weet te maken dat het zorgstelsel onderuit gaat.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Met je eerste zin alleen wanneer deze stelling klopt, en dat is niet te zeggen. Sterker nog; als ik naar mijn omgeving kijk is hij ook niet waar. Natuurlijk zullen er een aantal met 3 of 4 man binnen gezeten hebben, ikzelf met oud en nieuw nog, maar hebben ze de rest van het jaar net als iedereen sober en geïsoleerd geleefd.

Als die mensen ook op de brandstapel van ‘viruswappies’ en ‘complotgekkies’ worden gegooid onder het momt van: ‘zij bagataliseren corona om ook hun gang te kunnen gaan!’, zijn we het einde zoek met zijn allen.

En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel in gehad.
pi_197235441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ach, zo ver loopt Duitsland nou ook weer niet voor mbt het vaccineren.
pi_197235518
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Met je eerste zin alleen wanneer deze stelling klopt, en dat is niet te zeggen. Sterker nog; als ik naar mijn omgeving kijk is hij ook niet waar. Natuurlijk zullen er een aantal met 3 of 4 man binnen gezeten hebben, ikzelf met oud en nieuw nog, maar hebben ze de rest van het jaar net als iedereen sober en geïsoleerd geleefd.

Als die mensen ook op de brandstapel van ‘viruswappies’ en ‘complotgekkies’ worden gegooid onder het momt van: ‘zij bagataliseren corona om ook hun gang te kunnen gaan!’, zijn we het einde zoek met zijn allen.

En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel aan gehad.
de nuance is ook wel zoek. Je bent of een wappie of een brave burger.
pi_197235541
quote:

[..]

Ja, precies.
Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.

Je verliest alleen maar meer en meer je macht. En je zult steeds vaker en sneller aan het kortste eind trekken. Want diegene die geslagen wordt, krijgt daar meer en meer genoeg van. Tot er een dag aanbreekt en hij zegt: bekijk het maar. Ik doe niet meer mee.

En ja, ik zeg dit als ervaringsdeskundige.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:02:08 #199
65846 Bocaj
47th President.
pi_197235555
Was net die vaccinatie uitzending op NED1...
Kwam de vraag voorbij of we weer naar het oude normaal gaan...
Ja, zegt zo'n deskundige... dat is ook een politieke vraag...
Welja zeg.... straks zitten voor jaren aan deze BS (peeeeeeeeep) vast....
Maar als iedereen zo'n beetje is ingeënt dan is het publiek er ook wel klaar mee lijkt mij!
pi_197235612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:00 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

de nuance is ook wel zoek. Je bent of een wappie of een brave burger.
Inderdaad. Waar iedereen het over de dodencijfers of de economie heeft, denk ik dat dit minstens zo’n groot verlies is.
pi_197235634
quote:

[..]

Ja, precies.
Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken. Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.

Gelukkig is de politie, net als de zorg, ook kapotbezuinigd door de opeenvolgende VVD kabinetten van de laatste 10 jaar, dus voor handhaving van de maatregelen hoef je niet bang te zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197235705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Bocaj het volgende:
Was net die vaccinatie uitzending op NED1...
Kwam de vraag voorbij of we weer naar het oude normaal gaan...
Ja, zegt zo'n deskundige... dat is ook een politieke vraag...
Welja zeg.... straks zitten voor jaren aan deze BS (peeeeeeeeep) vast....
Maar als iedereen zo'n beetje is ingeënt dan is het publiek er ook wel klaar mee lijkt mij!
Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!
pi_197235736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
wanneer dan?
quote:
Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken
dat kan ook, liefst op atstand.
quote:
en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2021 22:10:08 ]
pi_197235768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Kwestie van wetswijziging.
Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
pi_197235845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.

Het begin van het eind zelfs, als je het mij vraagt.
pi_197235862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou prima komen ze toch binnen 2 weken met een spoedwet op de proppen. :')
pi_197235903
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel in gehad.
Nou, lees CR7 zijn redenaties maar eens.
Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
Dat is vast geen gezin met 13 kinderen en 3 gasten...
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
  Redactie Frontpage dinsdag 5 januari 2021 @ 22:18:59 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197236008
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!
Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197236013
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.
Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...

quote:
Je verliest alleen maar meer en meer je macht. En je zult steeds vaker en sneller aan het kortste eind trekken. Want diegene die geslagen wordt, krijgt daar meer en meer genoeg van. Tot er een dag aanbreekt en hij zegt: bekijk het maar. Ik doe niet meer mee.

En ja, ik zeg dit als ervaringsdeskundige.
Nee, zo werkt het niet.
Als er meer te hard wordt gereden gaat gewoon de handhaving omhoog en uiteindelijk de boetes. Dan besluit men niet opeens de maximum snelheid eraf, want straks nemen ze ons niet serieus of zo.

De coronamaatregelen zijn er niet voor de fun of zo.
Die zijn er om het virus terug te dringen. Daar maling aan hebben is niet goed te praten.
pi_197236018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
Ja ik zag een persoon met een winkelwagen vol wijn op oudejaarsdag. Vast niet voor 2 personen ;)
pi_197236047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik weet dat er genoeg voorbeelden te noemen zijn, maar dan heb je het ook over de extremen. De gematigden onder ons echter hoor of zie je niet, maar die zijn er ook wel degelijk. Alleen gewoon niet interessant genoeg om invloed te hebben op onze emoties. En die laatste groep wordt toch steeds vaker onterecht in één adem genoemd met de eerste.
pi_197236118
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen :')
pi_197236137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...
[..]

Nee, zo werkt het niet.
Als er meer te hard wordt gereden gaat gewoon de handhaving omhoog en uiteindelijk de boetes. Dan besluit men niet opeens de maximum snelheid eraf, want straks nemen ze ons niet serieus of zo.

De coronamaatregelen zijn er niet voor de fun of zo.
Die zijn er om het virus terug te dringen. Daar maling aan hebben is niet goed te praten.
Nah bij mij triggert het op mijn 35e nog op een nagenoeg dezelfde wijze, besefte ik me laatst ineens.

Maar goed, ik ben geen psycholoog of psychiater. Dus ik heb er niet direct wetenschappelijke onderbouwing voor, alleen hoe ik het ervaar.
pi_197236174
quote:

[..]

Laat me raden, allemaal laag opgeleid volk die zich doorgaans op Sensation feesten begeeft.
Inderdaad goed voorbeeld om aan te tonen dat kindersubsidie een slecht idee is in Nederland.
pi_197236201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...

quote:
Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
Dat is niet de reden om te verlengen.
Dan heb je het niet begrepen.

quote:
Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.
Zou je dan wel die lockdown, die veel strenger is dan de onze, accepteren?

quote:
Gelukkig is de politie, net als de zorg, ook kapotbezuinigd door de opeenvolgende VVD kabinetten van de laatste 10 jaar, dus voor handhaving van de maatregelen hoef je niet bang te zijn.
Dat scheelt.
Toch hoop ik dat je niet alles overboord gooit en mede reden wordt waarom het aantal besmettingen niet voldoende terug loopt om te kunnen versoepelen.
pi_197236267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.

Het begin van het eind zelfs, als je het mij vraagt.
Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...
pi_197236295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

wanneer dan?
[..]
Vanaf nu? In Duitsland mag je, na de verscherping van de maatregelen, nog maar één bezoeker ontvangen thuis. Wanneer de Nederlandse overheid daar toe zou besluiten komt dat er gewoon op neer dat de sterke daling van het aantal besmettingen desondanks tóch in zwaardere/strengere maatregelen resulteert.

De maatregelen dienen volgens onze overheid om de druk op de ziekenhuizen niet té hoog op te laten lopen, waarom wordt dan wekenlang gewacht met vaccineren en waarom wordt dan pas, na een hoop stampij, besloten ziekenhuispersoneel vroeg te vaccineren? Al die inconsequente maatregelen en beslissingen laten het publieke draagvlak voor de maatregelen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Bovendien veroorzaakt dat politiek gefaal gewoon honderden, zo niet duizenden coronadoden...

quote:
dat kan ook, liefst op atstand.
[..]
Er liggen geen rolmeters of lineaals op de tafel en die gaan er ook niet komen.

quote:
dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.

Nee, maar je mag van een overheid wel verwachten dat die alles uit de kast haalt om de gevolgen van de pandemie in te perken ipv alleen maar met het beschuldigende vingertje naar de burger te wijzen.
pi_197236307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen :')
Blijkbaar mis je het punt dat ik maak, of kies je er bewust voor om via de bekende en tevens zojuist benoemde weg onderdeel uit te maken van de verdeeldheid in de samenleving.

In het laatste geval zijn mensen zoals jij gevaarlijker dan Corona denk ik.
pi_197236375
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Hopelijk kunnen we dan aan de andere kant ook accepteren dat er nou eenmaal mensen zijn die 4 of 5 gasten hadden om mee te borrelen.

We blijven toch een samenleving in al haar gebreken en onvolmaaktheid. Daarop kun je beter anticiperen dan achteraf klagen imo.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:35:57 #220
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.
Alleen kan het voor mensen die zwak zijn wel raar uitvallen omdat het een nieuw virus is...
En dat is het grootste punt, het lichaam kent het (nog) niet...
Maar een normaal gezond iemand kan het virus makkelijk aan. (uitzonderingen daargelaten maar dat is met het griepvirus ook zo.)
pi_197236427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:30 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Blijkbaar mis je het punt dat ik maak, of kies je er bewust voor om via de bekende en tevens zojuist benoemde weg onderdeel uit te maken van de verdeeldheid in de samenleving.

In het laatste geval zijn mensen zoals jij gevaarlijker dan Corona denk ik.
Ik ben een beetje klaar met al die mensen met een mening, vooral al die mensen die 20 keer lang alleen SBS6 kijken, en zich nu in 1 keer expert wanen.
pi_197236478
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben een beetje klaar met al die mensen met een mening, vooral al die mensen die 20 keer lang alleen SBS6 kijken, en zich nu in 1 keer expert wanen.
Dat betekent niet dat je onderdeel hoeft te zijn van de verdeeldheid en mij daarin mee hoeft te nemen.

Als je geen meningen wilt lezen kom je niet op een forum, lijkt me.
pi_197236481
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Hopelijk kunnen we dan aan de andere kant ook accepteren dat er nou eenmaal mensen zijn die 4 of 5 gasten hadden om mee te borrelen.

We blijven toch een samenleving in al haar gebreken en onvolmaaktheid. Daarop kun je beter anticiperen dan achteraf klagen imo.
En dat is precies het probleem en het gevaar, als iedereen wat strikter zou zijn met de noodzakelijke regels, dan kunnen binnen no-time heel veel leuke dingen wel weer, het gaat om discipline wat Nederlanders om 1 of andere reden abject vinden, lekker eigenwijs doen, je ziet het met alles terug, en als het mis gaat een ander de schuld geven, zo rollen we.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:39:04 #224
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

15 17 miljoen mensen... allemaal op dit kleine stukje aarde... lalala
pi_197236506
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

En dat is precies het probleem en het gevaar, als iedereen wat strikter zou zijn met de noodzakelijke regels, dan kunnen binnen no-time heel veel leuke dingen wel weer, het gaat om discipline wat Nederlanders om 1 of andere reden abject vinden, lekker eigenwijs doen, je ziet het met alles terug, en als het mis gaat een ander de schuld geven, zo rollen we.
Je mist weer het punt dat ik maak.
pi_197236515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.
Alleen kan het voor mensen die zwak zijn wel raar uitvallen omdat het een nieuw virus is...
En dat is het grootste punt, het lichaam kent het (nog) niet...
Maar een normaal gezond iemand kan het virus makkelijk aan. (uitzonderingen daargelaten maar dat is met het griepvirus ook zo.)
Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
pi_197236537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:38 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je onderdeel hoeft te zijn van de verdeeldheid en mij daarin mee hoeft te nemen.

Als je geen meningen wilt lezen kom je niet op een forum, lijkt me.
Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.
pi_197236540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
Vol met opa's en oma's die zelf lak aan alle regels hebben ja. Laten ze die maar aanpakken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:41:53 #229
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
pi_197236555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Appels peren.
pi_197236556
quote:

[..]

Ja, vandaar dat men nu alles moet opschalen en dat men compleet overwerkt is.
pi_197236558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.
Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.
pi_197236570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.
Excuus daarvoor.
pi_197236583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zelfde als 2016 joh ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:44:39 #235
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is wat besmettelijker... en het blijft... het ging niet echt weg... (misschien een paar maanden inde zomer!)
pi_197236586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Excuus daarvoor.
Np, shit happens
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:45:13 #237
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Appels peren.
Het probleem is dat het langer duurt... met inderdaad gevolgen van dien!
pi_197236612
Als iedereen eens een volle week niemand anders ziet dan zijn eigen gezin en de familiebezoekjes overslaat en in plaats daarvan een keer een facetimet of belt ben je al een heel eind van het gezeik af... want dat is in mijn ogen nog de enige reden dat de besmettingen nog verder kan doen dalen... in maart/april kwamen er veel minder mensen bij elkaar over de vloer dan nu en je ziet wat dat doet...

En als je het al niet voor jezelf doet dan op zijn minst voor de mensen in de zorg, de kwetsbaren en alle branches en werkenden die nu op apengapen liggen en die waarschijnlijk nog een paar weken langer door de zure appels heen moeten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197236624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...
[..]

Dat is niet de reden om te verlengen.
Dan heb je het niet begrepen.
Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.

Er zijn in de voorbije jaren duizenden IC en reguliere ziekenhuisbedden wegbezuinigd, terwijl de Nederlandse bevolking in die tijd explosief gegroeid is. (en dat nog steeds doet) M.a.w. er is niet veel nodig om de Nederlandse zorg in te laten storten. Zelfs een griepepidemie was in o.a. 2018 al voldoende om in Duitsland te bedelen of hun ziekenhuizen asjeblieft Nederlandse grieppatienten konden opnemen omdat de zorg anders ook al ingestort zou zijn.

quote:
Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.
Zou je dan wel die lockdown, die veel strenger is dan de onze, accepteren?
Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?

quote:
Dat scheelt.
Toch hoop ik dat je niet alles overboord gooit en mede reden wordt waarom het aantal besmettingen niet voldoende terug loopt om te kunnen versoepelen.
Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden. :')
pi_197236693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Als iedereen eens een volle week niemand anders ziet dan zijn eigen gezin en de familiebezoekjes overslaat en in plaats daarvan een keer een facetimet of belt ben je al een heel eind van het gezeik af... want dat is in mijn ogen nog de enige reden dat de besmettingen nog verder kan doen dalen... in maart/april kwamen er veel minder mensen bij elkaar over de vloer dan nu en je ziet wat dat doet...
40 procent vind binnenshuis plaats, 20 procent op de werkvloer.
Je hoeft geen rekenwonder te zijn dat als we gewoon even aan de regels houden je er binnen no time vanaf bent.
Echter als 20 procent zich als een volstrekte idioot gedraagt dan heeft het geen enkele zin. Je hoort zoveel van die besmettingen bijvoorbeeld van kind op ouder, waar dan toch weer een kind even naar een feestje is geweest waar de ouders niet vanaf wisten, en als dan beetje pech heeft is 1 van die ouders weer bij hun ouders, of op het werk geweest, en zo blijft het aan de gang.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:49:43 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197236696
Het is iig te hopen dat ze ook demo's als deze gaan verbieden

-edit- Maak er dan ook geen reclame voor

[ Bericht 48% gewijzigd door Momo op 05-01-2021 22:57:01 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197236823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.
IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
pi_197236860
quote:

[..]

Dat zegt genoeg over hoe gammel de Nederlandse zorg achter die natuurstenen en glazen façades van de gerenoveerde en nieuwbouwziekenhuizen eigenlijk is.

Nog eens tien jaar lang een VVD regime en de zorg is van derdewereld niveau en je betaalt maandelijks 750 euro premie voor een zorgverzekering...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:58:30 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197236873
Ophouden met die verhalen over griepjes. En BNW is hier: Brave New World
pi_197237011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.

Loop eens een Duits ziekenhuis in en je waant je weer in de jaren '90. Maar ze hebben wel 27 IC bedden per 100.000 inwoners meer dan Nederland. En dat bij een gelijke (en vanaf dit jaar zelfs lagere) maandelijkse ziektekostenpremie als in Nederland...
pi_197237139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.

Loop eens een Duits ziekenhuis in en je waant je weer in de jaren '90. Maar ze hebben wel 27 IC bedden per 100.000 inwoners meer dan Nederland. En dat bij een gelijke (en vanaf dit jaar zelfs lagere) maandelijkse ziektekostenpremie als in Nederland...
Dan zal ik je wat grappigs vertellen, in Duitsland was men zelfde geval, dus al die lokale ziekenhuisjes opdoeken en vervangen voor wat we in Nederland hebben, daar kwam echter nogal wat protest tegen waardoor men dus per ongeluk een overschot had aan ziekenhuizen en IC bedden, gecombineerd dat IC bedden in Duitsland nogal lucratief zijn, was het meer geluk dan beleid dat men het daar nu voor elkaar heeft.
pi_197237154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:58 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Ophouden met die verhalen over griepjes. En BNW is hier: Brave New World[/modbreak]
Waar doel je nu precies op?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:16:47 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197237168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Waar doel je nu precies op?
Het offtopic en bagatelliseren van sommige users.
pi_197237202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Het offtopic bagatelliseren van sommige users.
Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:19:46 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197237226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.
Die meeste van die posts zijn inmiddels. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
pi_197237369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Die meeste van die posts zijn inmiddels verwijderd. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
Okay, thx!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:38:26 #252
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197237486
Dat Rutte nu eventueel meer winkels wilt sluiten, is gewoon een oorzaak van zijn eigen falend beleid.

Had gewoon midden december bekend gemaakt dat alleen een supermarkt en drogist essentieel zijn en de rest niet. Nu had je teveel uitzondering van winkels die zich essentieel noemde, denk aan een Gall en Gall en een viswinkel
pi_197237622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
pi_197237641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
pi_197237690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
Het is ook niet als shamen bedoeld maar meer dat mensen zelf eens in de spiegel moeten kijken. Of het nu bezuinigingen zijn links of rechts stemmen, klappen voor de zorg om vervolgens op facebook te laten zien hoe “begaan” je wel niet benr. Toch nog even naar die winkel dat uitje met de instelling wat is het hier druk waarom gaan die anderen niet naar huis.
Die paar extreme veroorzaken niet al die besmettingen. Dit hebben we over ons zelf afgeroepen en nu krijgen we het deksel op onze neus iedereen wil maatregelen zolang het jezelf maar zo min mogelijk treft.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:06:57 #256
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197237697
Er wordt voor de verkiezingen geen enkel risico meer genomen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237701
quote:

[..]

Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
pi_197237707
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
pi_197237711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
Ja ik weet dat nog, toen werden ook alle reguliere behandeling stop gezet, kon je niet meer naar de Fysio, kon je niet meer naar de tandarts, helemaal vergeten dat die griep toen zo heftig was.
pi_197237717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
Zolang je maar schreeuwers als Willem Engel blijft houden die het alleen over mortaliteit hebben en allerlei wappies dit blijven geloven dan houd het niet op.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:09:38 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197237719
quote:
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
pi_197237759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.
Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.

quote:
Er zijn in de voorbije jaren duizenden IC en reguliere ziekenhuisbedden wegbezuinigd, terwijl de Nederlandse bevolking in die tijd explosief gegroeid is. (en dat nog steeds doet) M.a.w. er is niet veel nodig om de Nederlandse zorg in te laten storten. Zelfs een griepepidemie was in o.a. 2018 al voldoende om in Duitsland te bedelen of hun ziekenhuizen asjeblieft Nederlandse grieppatienten konden opnemen omdat de zorg anders ook al ingestort zou zijn.
[..]
In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.
En dat terwijl hun zorgcapaciteit zo groot is dat ze onze grieppatienten bovenop hun eigen grieppatienten konden huisvesten...
quote:
Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.

quote:
Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden. :')
Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...
En dan wil jij de maatregelen versoepelen...
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:14:52 #263
445514 DonDruiper
pi_197237760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.

Laat er geen illusie over bestaan dat Rutte de komende 4 (8, 12) jaar 'gewoon' onze president is.

En het maakt ook geen fuck uit wie MP is.. sommige mensen maken er een sport van om tegen 'De (R)overheid' te zeuren en te zaniken.

In dit land kun je alles worden wat je wilt. Als je er een potje van maakt en in de schulden etc komt moet toch iemand de schuld krijgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237763
quote:
Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?
pi_197237765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.
[..]

In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.
En dat terwijl hun zorgcapaciteit zo groot is dat ze onze grieppatienten bovenop hun eigen grieppatienten konden huisvesten...
[..]

Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.
[..]

Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...
En dan wil jij de maatregelen versoepelen...
Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:16:44 #266
445514 DonDruiper
pi_197237766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?
Want?

Ik woon daar niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Want?

Ik woon daar niet.
Dat verklaart veel.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:24:56 #268
445514 DonDruiper
pi_197237797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat verklaart veel.
Ik begrijp wel waar je op doelt hoor :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237859
Ik ben er niet gerust op. Pff... vind januari t/m maart al de vervelendste maanden van het jaar gemiddeld gezien, maar nou al helemaal..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197237866
Nou dan verplicht iedereen een corona test.

Wie positief getest is een stevige boete.

En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.

Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Interessant he ?
pi_197237899
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:

En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.

Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Dat is wel heel radicaal, dan heb ik nog liever voor in de toekomst een vaccinatieplicht.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197237931
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:

Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?
pi_197238024
Onze maatschappij is zo ingericht dat we hier veel vrijheden hebben. Met vrijheden komt ook verantwoordelijkheid om de hoek kijken en dat is aan heel veel mensen niet toevertrouwd helaas. Zouden we in China leven, dan waren we inmiddels van het virus af (men lacht zich kapot daar om de rest van de wereld), maar dat is weer een maatschappij waar ik niet in zou willen leven. Onze overheid heeft de eigen verantwoordelijkheid veel al bij de burgers neergelegd en de consequenties daarvan is dat we in de situatie zitten, waar we ons nu in bevinden. De overheid ziet waarschijnlijk geen andere mogelijkheid om de lockdown te verlengen en de maatregelen nog verder op te schroeven en dat hebben we aan ons zelf te danken.

Mensen die roepen dat het maar een griepje is en het vergelijken met de griepgolf van een paar jaar terug hebben gewoon een bord voor hun kop. Er gaan niet alleen veel meer mensen dood (ondanks dat we al een jaar lang maatregelen hebben met afstand houden etc.) in tegenstelling van die griep golf, maar mensen blijven ook heel veel klachten houden. Er is een fb pagina voor mensen met langdurige klachten en de verhalen die je daar leest, daar wordt je niet echt vrolijk van. En dat zijn ook een hele hoop jonge mensen, ik ken er zelf persoonlijk 2 die nog steeds na maanden na de besmetting bij het ziekenhuis lopen met diverse klachten. En dat heb je niet bij een normale griep, in ieder geval niet met deze percentages.

Even een vraag aan de personen die vinden dat de maatregelen maar versoepelt moeten worden. Stel we hadden geen maatregelen genomen (zoals we bij een griepje ook niet doen), hoe zouden we er dan voorstaan in het land met de besmettingen? Dus laat het de vrije loop en 70% van de bevolking krijgt Corona in een korte periode (ipv de 5% die het nu in een 3 kwart jaar tijd hebben opgelopen). Hoe gaan we dat managen ?

Al met al hebben we het zelf in de hand in hoeverre de verspreiding verloopt en hoe meer we ons aan de regels houden, des te eerder kunnen we beetje bij beetje weer ons normale leven oppakken, zeker in combinatie met een vaccin. Hou gewoon vol en wees niet zo tegendraads, we zijn toch geen kleuters ? Pak je verantwoording is.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197238143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?
Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.
't Echte en 't ware!
pi_197238192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 02:09 schreef Japepk het volgende:

[..]

Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.
Het probleem in Nederland is dat we relatief klein zijn, zo een strategie werkt wel als je een extreme lockdown kunt combineren met een effectief contacten onderzoek, ook bij een hele strenge lockdown heb je toch nog bewegingen. Daarnaast is een probleem dat de incubatie tijd relatief lang is, en er ook nog een deel symptomatisch is. Daarom zei ik al: heb je 17 miljoen tests liggen?

Maar om serieus op je post in te gaan, als een hele strenge lockdown gehandhaafd zou worden, mensen het serieus zou nemen, en ook vooral bij twijfel laten testen dan is dat a voldoende, je hoeft Corona niet naar 0 mensen terug te brengen, zeker niet nu een vaccin er aankomt, het gaat er voor nu om de zorg te ontlasten en als mensen gewoon de basis regels zouden volgen zou dat al voldoende zijn, helaas is er nog steeds een grote groep die weigert omdat ze nog steeds roepen: Je word er niet zo ziek van.
  Redactie Frontpage woensdag 6 januari 2021 @ 06:10:02 #276
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197238614
quote:

[..]

Nou, in ieder geval de stembureaus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197238706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het wordt dan ook eens tijd dat de gemiddelde volwassen Nederlander zich niet meer als een kind gaat gedragen, maar zelf verantwoordelijkheid neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2021 06:39:06 ]
pi_197238722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.
Dramaqueen much? :')

Ik hou me behoorlijk netjes aan de maatregelen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik dat ook maar gewoon allemaal kritiekloos en vol ontzag voor onze fantastische overheid doe. Zo lang je belastingplichtig bent heb je nog altijd het recht om kritiek te uiten op de manier waarop je belastinggeld gespendeerd wordt...
pi_197239416
quote:

[..]

Gelukkig maar.
pi_197239520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef Oliver23 het volgende:
Dat Rutte nu eventueel meer winkels wilt sluiten, is gewoon een oorzaak van zijn eigen falend beleid.

Had gewoon midden december bekend gemaakt dat alleen een supermarkt en drogist essentieel zijn en de rest niet. Nu had je teveel uitzondering van winkels die zich essentieel noemde, denk aan een Gall en Gall en een viswinkel
Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dicht :') gooi gewoon alles open en pak de werkgevers aan
pi_197239563
-edit- nou nou niet zo op de persoon

[ Bericht 93% gewijzigd door Momo op 06-01-2021 09:04:17 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:53:34 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197239573
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?

De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.

Daar hadden ze wel wat aan mogen doen.
De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197239599
Voor de winkels zou je ook een leeftijden window kunnen hanteren, immers het idee van het sluiten van de winkels is met name er voor zorgen dat het niet te druk in de winkelstraten word. Hanteer dus tijdvakken per leeftijd waarbij mensen naar de winkel mogen, op die manier hou je spreiding en ook nog de economie actief. Daarnaast zou je nog extra maatregelen per winkel oppervlak kunnen hanteren, bijvoorbeeld dat winkels waarbij het praktisch lastig is om een goede looprichting te hebben of afstand te houden, om daar alleen op afspraak binnen te mogen, dat laatste werkt nu bijvoorbeeld ook goed voor zaken zoals opticiens.
pi_197239613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?

De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.

De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Vervang het woord drogisterij voor apotheek, de spullen die het kruitvat verkoopt zijn niet essentieel.
pi_197239690
quote:

Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.

Dit in tegenstelling tot de Kruidvat waar iedereen Kris kras door elkaar loopt, waarbij de Kruidvat bekend staat om hun gewoonte om elk gangpad te voorzien van obstakels zoals reclamedisplays, extra bakken met actieartikelen etc.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Kruidvat wel open mag, en bouwmarkt niet. Die Chinezen zullen wel een goede lobby hebben.
pi_197239807
quote:

Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:14:15 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197239844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:

[..]

Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
En je denkt dat ze wel thuisblijven als ze dat bij de supermarkt moeten halen?

Even los van het feit dat ik bij mijn bakker en slager een veel kleinere kans op besmetting heb dan bij de supermarkt, want bij de bakker en slager is de boel wel overzichtelijk, is er een looprichting, houdt men afstand en staan mensen netjes buiten te wachten als het maximale aantal klanten binnen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_197239968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.

Dit in tegenstelling tot de Kruidvat waar iedereen Kris kras door elkaar loopt, waarbij de Kruidvat bekend staat om hun gewoonte om elk gangpad te voorzien van obstakels zoals reclamedisplays, extra bakken met actieartikelen etc.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Kruidvat wel open mag, en bouwmarkt niet. Die Chinezen zullen wel een goede lobby hebben.
Bouwmarkt is open voor afhaal...
Verder is niet elke drogist in handen van Chinezen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:26:08 #289
3542 Gia
User under construction
pi_197240002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:

Sommige mensen gebruiken graag verse producten van de slager, bakker en groenteboer. Moet, m.i. gewoon mogen.

Wij (mijn man dus) gaan 2x in de week boodschappen doen bij de Appie. En op zondag verse groente en vlees bij Jan Linders, Jumbo of Lidl.
Verder komen we nauwelijks de deur uit.
Moet vandaag en morgen weer even met mijn moeder naar tandarts en ziekenhuis. Vind ik al eng. Dus sws mondkapjes op in de auto.
pi_197240049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:49 schreef byah het volgende:

[..]

Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dicht :') gooi gewoon alles open en pak de werkgevers aan
Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.
Je kunt inderdaad afvragen of het niet zinvoller was geweest om alleen supermarkten open te laten en die alleen essentiële producten te laten verkopen.
Maar die toestanden van 'als Jantje open mag, waarom Pietje niet?' is beetje onzinnig.
Het gaat om het terugdringen van het aantal contactmomenten, en elke winkel die je sluit helpt daarbij. En je kunt daarnaast niet in de ene straat een gitaarwinkel open laten en in een andere niet.
pi_197240102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bouwmarkt is open voor afhaal...
Verder is niet elke drogist in handen van Chinezen.
Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.
pi_197240147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.
Je kunt inderdaad afvragen of het niet zinvoller was geweest om alleen supermarkten open te laten en die alleen essentiële producten te laten verkopen.
Maar die toestanden van 'als Jantje open mag, waarom Pietje niet?' is beetje onzinnig.
Het gaat om het terugdringen van het aantal contactmomenten, en elke winkel die je sluit helpt daarbij. En je kunt daarnaast niet in de ene straat een gitaarwinkel open laten en in een andere niet.
Daarbij wordt handel nu verplaatst naar mensen thuis. Want bijvoorbeeld meubelzaken zijn dicht, of badkamers etc. De verkoopadviseurs mogen echter wel gewoon met 2 man en een berg kleurstaaljes naar de klant toe. Volgens mij is het dan veiliger om mensen in een ruim opgezet bedrijfspand te ontvangen, op afspraak.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:46:10 #293
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197240216
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen. :6

Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen. :X
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197240231
quote:
16s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef IW2B het volgende:
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen. :6

Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen. :X
Oneens, de coupe van Geert gezien?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2021 09:48:01 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:51:31 #295
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197240285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Oneens, de coupe van Geert gezien?
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197240316
Duitsland is verlengd. Wij doen alles wat Duitsland doet omdat we zelf geen beslissingen kunnen nemen. Dus hier zal ook wel gewoon verlengd worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:55:22 #297
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197240338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.

Laat er geen illusie over bestaan dat Rutte de komende 4 (8, 12) jaar 'gewoon' onze president is.

En het maakt ook geen fuck uit wie MP is.. sommige mensen maken er een sport van om tegen 'De (R)overheid' te zeuren en te zaniken.

In dit land kun je alles worden wat je wilt. Als je er een potje van maakt en in de schulden etc komt moet toch iemand de schuld krijgen.
en als je een enorme blunder maakt dan ga je (lees: Rutte) gewoon nadenken over de vraag: "is de toeslagenaffaire een smet op mijn blazoen". Rutte met z'n gemaakte nep lach :r

Maar wat je zegt, het zijn allemaal huichelaars, de hele godvergeten bende daar in Den Haag :r Van links tot rechts, allemaal zitten ze er vooral voor zichzelf en hun incrowd holmaatjes :r

En nadien elkaar de lucratieve baantjes toeschuiven want ze houden elkaars hand boven het hoofd. :')
pi_197240398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.
Kennelijk is het drogisterij deel nog steeds meer dan 70%.
Anders mochten ze niet open..
pi_197240428
quote:

Het is nog te kort geleden om nu uitgroei te hebben. Ik heb ook nog steeds een kortgeknipt kapsel.
pi_197240460
quote:

Dat geldt voor alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn.
Overigens lijkt het me niet slim om apotheken te laten overspoelen met klanten die drogisterijproducten nodig hebben.
pi_197240716
quote:

Omdat een bakker en slager niet essentieel zijn, zo simpel is het.
Kruidvat overigens in mijn ogen ook niet. Etos vind ik ook niet, maar goed dat is nog iets beter te verkopen.

Haal gewoon alles bij een supermarkt en klaar ben je. Het is niet de bedoeling dat overal en nergens mensen rond gaan slenteren en nog weer drukte ontstaat. Een bakker en slager leveren niets speciaals.
En dat vind ik met de Kruidvat ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')