IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.
Dat zegt genoeg over hoe gammel de Nederlandse zorg achter die natuurstenen en glazen façades van de gerenoveerde en nieuwbouwziekenhuizen eigenlijk is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
Dan zal ik je wat grappigs vertellen, in Duitsland was men zelfde geval, dus al die lokale ziekenhuisjes opdoeken en vervangen voor wat we in Nederland hebben, daar kwam echter nogal wat protest tegen waardoor men dus per ongeluk een overschot had aan ziekenhuizen en IC bedden, gecombineerd dat IC bedden in Duitsland nogal lucratief zijn, was het meer geluk dan beleid dat men het daar nu voor elkaar heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.
Loop eens een Duits ziekenhuis in en je waant je weer in de jaren '90. Maar ze hebben wel 27 IC bedden per 100.000 inwoners meer dan Nederland. En dat bij een gelijke (en vanaf dit jaar zelfs lagere) maandelijkse ziektekostenpremie als in Nederland...
Waar doel je nu precies op?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:58 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Ophouden met die verhalen over griepjes. En BNW is hier: Brave New World[/modbreak]
Het offtopic en bagatelliseren van sommige users.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Waar doel je nu precies op?
Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Het offtopic bagatelliseren van sommige users.
Die meeste van die posts zijn inmiddels. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.
Okay, thx!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Die meeste van die posts zijn inmiddels verwijderd. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
Het is ook niet als shamen bedoeld maar meer dat mensen zelf eens in de spiegel moeten kijken. Of het nu bezuinigingen zijn links of rechts stemmen, klappen voor de zorg om vervolgens op facebook te laten zien hoe “begaan” je wel niet benr. Toch nog even naar die winkel dat uitje met de instelling wat is het hier druk waarom gaan die anderen niet naar huis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
Klopt, meer dan een jaar lang!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Er wordt voor de verkiezingen geen enkel risico meer genomen.
Ja ik weet dat nog, toen werden ook alle reguliere behandeling stop gezet, kon je niet meer naar de Fysio, kon je niet meer naar de tandarts, helemaal vergeten dat die griep toen zo heftig was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
Zolang je maar schreeuwers als Willem Engel blijft houden die het alleen over mortaliteit hebben en allerlei wappies dit blijven geloven dan houd het niet op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |