abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197237369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:19 schreef Momo het volgende:

[..]

Die meeste van die posts zijn inmiddels verwijderd. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
Okay, thx!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:38:26 #252
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197237486
Dat Rutte nu eventueel meer winkels wilt sluiten, is gewoon een oorzaak van zijn eigen falend beleid.

Had gewoon midden december bekend gemaakt dat alleen een supermarkt en drogist essentieel zijn en de rest niet. Nu had je teveel uitzondering van winkels die zich essentieel noemde, denk aan een Gall en Gall en een viswinkel
pi_197237622
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197237641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197237690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
Het is ook niet als shamen bedoeld maar meer dat mensen zelf eens in de spiegel moeten kijken. Of het nu bezuinigingen zijn links of rechts stemmen, klappen voor de zorg om vervolgens op facebook te laten zien hoe “begaan” je wel niet benr. Toch nog even naar die winkel dat uitje met de instelling wat is het hier druk waarom gaan die anderen niet naar huis.
Die paar extreme veroorzaken niet al die besmettingen. Dit hebben we over ons zelf afgeroepen en nu krijgen we het deksel op onze neus iedereen wil maatregelen zolang het jezelf maar zo min mogelijk treft.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:06:57 #256
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197237697
Er wordt voor de verkiezingen geen enkel risico meer genomen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237701
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197237707
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
pi_197237711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
Ja ik weet dat nog, toen werden ook alle reguliere behandeling stop gezet, kon je niet meer naar de Fysio, kon je niet meer naar de tandarts, helemaal vergeten dat die griep toen zo heftig was.
pi_197237717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
Zolang je maar schreeuwers als Willem Engel blijft houden die het alleen over mortaliteit hebben en allerlei wappies dit blijven geloven dan houd het niet op.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:09:38 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197237719
quote:
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
pi_197237759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.
Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.

quote:
Er zijn in de voorbije jaren duizenden IC en reguliere ziekenhuisbedden wegbezuinigd, terwijl de Nederlandse bevolking in die tijd explosief gegroeid is. (en dat nog steeds doet) M.a.w. er is niet veel nodig om de Nederlandse zorg in te laten storten. Zelfs een griepepidemie was in o.a. 2018 al voldoende om in Duitsland te bedelen of hun ziekenhuizen asjeblieft Nederlandse grieppatienten konden opnemen omdat de zorg anders ook al ingestort zou zijn.
[..]
In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.
En dat terwijl hun zorgcapaciteit zo groot is dat ze onze grieppatienten bovenop hun eigen grieppatienten konden huisvesten...
quote:
Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.

quote:
Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden. :')
Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...
En dan wil jij de maatregelen versoepelen...
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:14:52 #263
445514 DonDruiper
pi_197237760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.

Laat er geen illusie over bestaan dat Rutte de komende 4 (8, 12) jaar 'gewoon' onze president is.

En het maakt ook geen fuck uit wie MP is.. sommige mensen maken er een sport van om tegen 'De (R)overheid' te zeuren en te zaniken.

In dit land kun je alles worden wat je wilt. Als je er een potje van maakt en in de schulden etc komt moet toch iemand de schuld krijgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237763
quote:
Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?
pi_197237765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.
[..]

In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.
En dat terwijl hun zorgcapaciteit zo groot is dat ze onze grieppatienten bovenop hun eigen grieppatienten konden huisvesten...
[..]

Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.
[..]

Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...
En dan wil jij de maatregelen versoepelen...
Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:16:44 #266
445514 DonDruiper
pi_197237766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?
Want?

Ik woon daar niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Want?

Ik woon daar niet.
Dat verklaart veel.
  woensdag 6 januari 2021 @ 00:24:56 #268
445514 DonDruiper
pi_197237797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat verklaart veel.
Ik begrijp wel waar je op doelt hoor :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197237859
Ik ben er niet gerust op. Pff... vind januari t/m maart al de vervelendste maanden van het jaar gemiddeld gezien, maar nou al helemaal..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197237866
Nou dan verplicht iedereen een corona test.

Wie positief getest is een stevige boete.

En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.

Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Interessant he ?
pi_197237899
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:

En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.

Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Dat is wel heel radicaal, dan heb ik nog liever voor in de toekomst een vaccinatieplicht.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197237931
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:

Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?
pi_197238024
Onze maatschappij is zo ingericht dat we hier veel vrijheden hebben. Met vrijheden komt ook verantwoordelijkheid om de hoek kijken en dat is aan heel veel mensen niet toevertrouwd helaas. Zouden we in China leven, dan waren we inmiddels van het virus af (men lacht zich kapot daar om de rest van de wereld), maar dat is weer een maatschappij waar ik niet in zou willen leven. Onze overheid heeft de eigen verantwoordelijkheid veel al bij de burgers neergelegd en de consequenties daarvan is dat we in de situatie zitten, waar we ons nu in bevinden. De overheid ziet waarschijnlijk geen andere mogelijkheid om de lockdown te verlengen en de maatregelen nog verder op te schroeven en dat hebben we aan ons zelf te danken.

Mensen die roepen dat het maar een griepje is en het vergelijken met de griepgolf van een paar jaar terug hebben gewoon een bord voor hun kop. Er gaan niet alleen veel meer mensen dood (ondanks dat we al een jaar lang maatregelen hebben met afstand houden etc.) in tegenstelling van die griep golf, maar mensen blijven ook heel veel klachten houden. Er is een fb pagina voor mensen met langdurige klachten en de verhalen die je daar leest, daar wordt je niet echt vrolijk van. En dat zijn ook een hele hoop jonge mensen, ik ken er zelf persoonlijk 2 die nog steeds na maanden na de besmetting bij het ziekenhuis lopen met diverse klachten. En dat heb je niet bij een normale griep, in ieder geval niet met deze percentages.

Even een vraag aan de personen die vinden dat de maatregelen maar versoepelt moeten worden. Stel we hadden geen maatregelen genomen (zoals we bij een griepje ook niet doen), hoe zouden we er dan voorstaan in het land met de besmettingen? Dus laat het de vrije loop en 70% van de bevolking krijgt Corona in een korte periode (ipv de 5% die het nu in een 3 kwart jaar tijd hebben opgelopen). Hoe gaan we dat managen ?

Al met al hebben we het zelf in de hand in hoeverre de verspreiding verloopt en hoe meer we ons aan de regels houden, des te eerder kunnen we beetje bij beetje weer ons normale leven oppakken, zeker in combinatie met een vaccin. Hou gewoon vol en wees niet zo tegendraads, we zijn toch geen kleuters ? Pak je verantwoording is.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197238143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?
Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.
't Echte en 't ware!
pi_197238192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 02:09 schreef Japepk het volgende:

[..]

Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.
Het probleem in Nederland is dat we relatief klein zijn, zo een strategie werkt wel als je een extreme lockdown kunt combineren met een effectief contacten onderzoek, ook bij een hele strenge lockdown heb je toch nog bewegingen. Daarnaast is een probleem dat de incubatie tijd relatief lang is, en er ook nog een deel symptomatisch is. Daarom zei ik al: heb je 17 miljoen tests liggen?

Maar om serieus op je post in te gaan, als een hele strenge lockdown gehandhaafd zou worden, mensen het serieus zou nemen, en ook vooral bij twijfel laten testen dan is dat a voldoende, je hoeft Corona niet naar 0 mensen terug te brengen, zeker niet nu een vaccin er aankomt, het gaat er voor nu om de zorg te ontlasten en als mensen gewoon de basis regels zouden volgen zou dat al voldoende zijn, helaas is er nog steeds een grote groep die weigert omdat ze nog steeds roepen: Je word er niet zo ziek van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')