Okay, thx!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Die meeste van die posts zijn inmiddels verwijderd. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ze vast geen linkse koers volgens en allemaal wilders stemmen die als hij de kans krijgt de zorg nog veel verder uitkleedt dan al die kabinetten samen.
Het is ook niet als shamen bedoeld maar meer dat mensen zelf eens in de spiegel moeten kijken. Of het nu bezuinigingen zijn links of rechts stemmen, klappen voor de zorg om vervolgens op facebook te laten zien hoe “begaan” je wel niet benr. Toch nog even naar die winkel dat uitje met de instelling wat is het hier druk waarom gaan die anderen niet naar huis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hoeven niet links/rechts te shamen, die bezuinigingen zijn onder alle soorten kabinetten gedaan, het probleem zit hem in Nederland in dat we verstokt zijn in oude denkwijzes en dat er een grote groep is met een ambtenaren mentaliteit die overal in de maatschappij de boel verneukt. Ik heb bij heel veel bedrijven gezeten en ik pik ze er meestal binnen een paar minuten uit. In vaktermen noemen we dat de "business prevention department".
Klopt, meer dan een jaar lang!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Er wordt voor de verkiezingen geen enkel risico meer genomen.
Ja ik weet dat nog, toen werden ook alle reguliere behandeling stop gezet, kon je niet meer naar de Fysio, kon je niet meer naar de tandarts, helemaal vergeten dat die griep toen zo heftig was.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, meer dan een jaar lang!
Of toch niet...
Zolang je maar schreeuwers als Willem Engel blijft houden die het alleen over mortaliteit hebben en allerlei wappies dit blijven geloven dan houd het niet op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat heel hoog op de agenda staat, ik ga er eerder vanuit dat we maar een klein deel weten hoe erg het is in de ziekenhuizen.
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.
In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.quote:Er zijn in de voorbije jaren duizenden IC en reguliere ziekenhuisbedden wegbezuinigd, terwijl de Nederlandse bevolking in die tijd explosief gegroeid is. (en dat nog steeds doet) M.a.w. er is niet veel nodig om de Nederlandse zorg in te laten storten. Zelfs een griepepidemie was in o.a. 2018 al voldoende om in Duitsland te bedelen of hun ziekenhuizen asjeblieft Nederlandse grieppatienten konden opnemen omdat de zorg anders ook al ingestort zou zijn.
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.quote:Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?
[..]
Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...quote:Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden.
Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt telkens geroepen, maar ondertussen nemen andere landen die meer zorgcapaciteit hebben strengere maatregelen.
[..]
In deelstaten langs onze grens is nu een avondklok van kracht.
En dat terwijl hun zorgcapaciteit zo groot is dat ze onze grieppatienten bovenop hun eigen grieppatienten konden huisvesten...
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat in Engeland al veel eerder is begonnen met vaccineren, maar ze desondanks in een zwaardere lockdown gaan dan Nederland.
[..]
Het aantal besmettingen neemt te weinig af, en er zijn varianten op komst die nog besmettelijker zijn...
En dan wil jij de maatregelen versoepelen...
Want?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er verkiezingen in Engeland? Duitsland? België?
Dat is wel heel radicaal, dan heb ik nog liever voor in de toekomst een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Nou dan verplicht iedereen een corona test.
Wie positief getest is een stevige boete.
En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.
Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Nou dan verplicht iedereen een corona test.
Wie positief getest is een stevige boete.
En dan 2 weken in volledige lockdown dus ook de super dicht elk adres krijgt een noodvoedselpakket van 2 weken, daarna weer testen.
Wie dan nog besmet is een 1 jaar celstraf want je hebt niet aan de regel gehouden.
Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij hebt 17 miljoen testen liggen? Hoe ga je om met essentiële werkers en hun huisgenoten?
Het probleem in Nederland is dat we relatief klein zijn, zo een strategie werkt wel als je een extreme lockdown kunt combineren met een effectief contacten onderzoek, ook bij een hele strenge lockdown heb je toch nog bewegingen. Daarnaast is een probleem dat de incubatie tijd relatief lang is, en er ook nog een deel symptomatisch is. Daarom zei ik al: heb je 17 miljoen tests liggen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 02:09 schreef Japepk het volgende:
[..]
Toch zou het een behoorlijk effectief plan zijn. 2 weken ophokplicht. Geen onderwijs zodat ouders het niet kunnen bijbenen. Richt de publieke zenders in met informatie en vermaak en laat alleen de mensen met een echt cruciaal beroep het huis uit. Op afspraak naar de supermarkt. Dit duurt maar 2 weken zodat er meteen perspectief is. Daarna kun je weer terug in deze halfzachte lockdown. Ik kan het niet serieus nemen als hier de poeliers en koffiezaakjes nog open zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |