abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197236515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.
Alleen kan het voor mensen die zwak zijn wel raar uitvallen omdat het een nieuw virus is...
En dat is het grootste punt, het lichaam kent het (nog) niet...
Maar een normaal gezond iemand kan het virus makkelijk aan. (uitzonderingen daargelaten maar dat is met het griepvirus ook zo.)
Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197236537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:38 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat je onderdeel hoeft te zijn van de verdeeldheid en mij daarin mee hoeft te nemen.

Als je geen meningen wilt lezen kom je niet op een forum, lijkt me.
Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.
pi_197236540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
Vol met opa's en oma's die zelf lak aan alle regels hebben ja. Laten ze die maar aanpakken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:41:53 #229
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
pi_197236555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Appels peren.
pi_197236556
quote:

[..]

Ja, vandaar dat men nu alles moet opschalen en dat men compleet overwerkt is.
pi_197236558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.
Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.
pi_197236570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.
Excuus daarvoor.
pi_197236583
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zelfde als 2016 joh ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:44:39 #235
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is wat besmettelijker... en het blijft... het ging niet echt weg... (misschien een paar maanden inde zomer!)
pi_197236586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Excuus daarvoor.
Np, shit happens
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:45:13 #237
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Appels peren.
Het probleem is dat het langer duurt... met inderdaad gevolgen van dien!
pi_197236612
Als iedereen eens een volle week niemand anders ziet dan zijn eigen gezin en de familiebezoekjes overslaat en in plaats daarvan een keer een facetimet of belt ben je al een heel eind van het gezeik af... want dat is in mijn ogen nog de enige reden dat de besmettingen nog verder kan doen dalen... in maart/april kwamen er veel minder mensen bij elkaar over de vloer dan nu en je ziet wat dat doet...

En als je het al niet voor jezelf doet dan op zijn minst voor de mensen in de zorg, de kwetsbaren en alle branches en werkenden die nu op apengapen liggen en die waarschijnlijk nog een paar weken langer door de zure appels heen moeten
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197236624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...
[..]

Dat is niet de reden om te verlengen.
Dan heb je het niet begrepen.
Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.

Er zijn in de voorbije jaren duizenden IC en reguliere ziekenhuisbedden wegbezuinigd, terwijl de Nederlandse bevolking in die tijd explosief gegroeid is. (en dat nog steeds doet) M.a.w. er is niet veel nodig om de Nederlandse zorg in te laten storten. Zelfs een griepepidemie was in o.a. 2018 al voldoende om in Duitsland te bedelen of hun ziekenhuizen asjeblieft Nederlandse grieppatienten konden opnemen omdat de zorg anders ook al ingestort zou zijn.

quote:
Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.
Zou je dan wel die lockdown, die veel strenger is dan de onze, accepteren?
Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?

quote:
Dat scheelt.
Toch hoop ik dat je niet alles overboord gooit en mede reden wordt waarom het aantal besmettingen niet voldoende terug loopt om te kunnen versoepelen.
Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197236693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Als iedereen eens een volle week niemand anders ziet dan zijn eigen gezin en de familiebezoekjes overslaat en in plaats daarvan een keer een facetimet of belt ben je al een heel eind van het gezeik af... want dat is in mijn ogen nog de enige reden dat de besmettingen nog verder kan doen dalen... in maart/april kwamen er veel minder mensen bij elkaar over de vloer dan nu en je ziet wat dat doet...
40 procent vind binnenshuis plaats, 20 procent op de werkvloer.
Je hoeft geen rekenwonder te zijn dat als we gewoon even aan de regels houden je er binnen no time vanaf bent.
Echter als 20 procent zich als een volstrekte idioot gedraagt dan heeft het geen enkele zin. Je hoort zoveel van die besmettingen bijvoorbeeld van kind op ouder, waar dan toch weer een kind even naar een feestje is geweest waar de ouders niet vanaf wisten, en als dan beetje pech heeft is 1 van die ouders weer bij hun ouders, of op het werk geweest, en zo blijft het aan de gang.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:49:43 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197236696
Het is iig te hopen dat ze ook demo's als deze gaan verbieden

-edit- Maak er dan ook geen reclame voor

[ Bericht 48% gewijzigd door Momo op 05-01-2021 22:57:01 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197236823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.
IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
pi_197236860
quote:

[..]

Dat zegt genoeg over hoe gammel de Nederlandse zorg achter die natuurstenen en glazen façades van de gerenoveerde en nieuwbouwziekenhuizen eigenlijk is.

Nog eens tien jaar lang een VVD regime en de zorg is van derdewereld niveau en je betaalt maandelijks 750 euro premie voor een zorgverzekering...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:58:30 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197236873
Ophouden met die verhalen over griepjes. En BNW is hier: Brave New World
pi_197237011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

IC bedden was wel het minste probleem, als je kijkt naar capaciteit dan is dat normaal best voldoende, maar goed, mensen hebben hun mond altijd vol over bezuinigingen, maar als ze 3 euro meer premie of belasting moeten betalen dan is het een ramp.
Nu ben ik van mening dat de hele zorg beter ingericht kan worden, maar alles heeft een prijs, en als we in Nederland de uitvreters eens wat harder zouden aanpakken dan hadden we gewoon 1 van de meest welvarende landen ter wereld kunnen zijn.
In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.

Loop eens een Duits ziekenhuis in en je waant je weer in de jaren '90. Maar ze hebben wel 27 IC bedden per 100.000 inwoners meer dan Nederland. En dat bij een gelijke (en vanaf dit jaar zelfs lagere) maandelijkse ziektekostenpremie als in Nederland...
pi_197237139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In de Nederlandse zorg wordt gewoon enorm veel geld uitgegeven aan niet relevante window dressing; zelfs in het meest saaie, ingedutte provinciestadje staat tegenwoordig een architectonisch hoogstandje van een nieuwbouw- of gerenoveerd ziekenhuis met glazen gevels, natuurstenen vloeren enz.

Loop eens een Duits ziekenhuis in en je waant je weer in de jaren '90. Maar ze hebben wel 27 IC bedden per 100.000 inwoners meer dan Nederland. En dat bij een gelijke (en vanaf dit jaar zelfs lagere) maandelijkse ziektekostenpremie als in Nederland...
Dan zal ik je wat grappigs vertellen, in Duitsland was men zelfde geval, dus al die lokale ziekenhuisjes opdoeken en vervangen voor wat we in Nederland hebben, daar kwam echter nogal wat protest tegen waardoor men dus per ongeluk een overschot had aan ziekenhuizen en IC bedden, gecombineerd dat IC bedden in Duitsland nogal lucratief zijn, was het meer geluk dan beleid dat men het daar nu voor elkaar heeft.
pi_197237154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:58 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Ophouden met die verhalen over griepjes. En BNW is hier: Brave New World[/modbreak]
Waar doel je nu precies op?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:16:47 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197237168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:15 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Waar doel je nu precies op?
Het offtopic en bagatelliseren van sommige users.
pi_197237202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Het offtopic bagatelliseren van sommige users.
Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:19:46 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197237226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld noemen? Je gaat van “verhalen over griepjes” naar “offtopic bagatelliseren”, zonder dat het (imo) duidelijk is wat je bedoeld.
Die meeste van die posts zijn inmiddels. Maar mensen die het maar een griepje noemen en compleet offtopic gaan om hun gelijk daar in te halen. Soms ook inclusief beledigen van andere users.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')