Ik ben een beetje klaar met al die mensen met een mening, vooral al die mensen die 20 keer lang alleen SBS6 kijken, en zich nu in 1 keer expert wanen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:30 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Blijkbaar mis je het punt dat ik maak, of kies je er bewust voor om via de bekende en tevens zojuist benoemde weg onderdeel uit te maken van de verdeeldheid in de samenleving.
In het laatste geval zijn mensen zoals jij gevaarlijker dan Corona denk ik.
Dat betekent niet dat je onderdeel hoeft te zijn van de verdeeldheid en mij daarin mee hoeft te nemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben een beetje klaar met al die mensen met een mening, vooral al die mensen die 20 keer lang alleen SBS6 kijken, en zich nu in 1 keer expert wanen.
En dat is precies het probleem en het gevaar, als iedereen wat strikter zou zijn met de noodzakelijke regels, dan kunnen binnen no-time heel veel leuke dingen wel weer, het gaat om discipline wat Nederlanders om 1 of andere reden abject vinden, lekker eigenwijs doen, je ziet het met alles terug, en als het mis gaat een ander de schuld geven, zo rollen we.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:33 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Hopelijk kunnen we dan aan de andere kant ook accepteren dat er nou eenmaal mensen zijn die 4 of 5 gasten hadden om mee te borrelen.
We blijven toch een samenleving in al haar gebreken en onvolmaaktheid. Daarop kun je beter anticiperen dan achteraf klagen imo.
15 17 miljoen mensen... allemaal op dit kleine stukje aarde... lalalaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben een beetje klaar met al die mensen met een mening, vooral al die mensen die 20 keer lang alleen SBS6 kijken, en zich nu in 1 keer expert wanen.
Je mist weer het punt dat ik maak.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem en het gevaar, als iedereen wat strikter zou zijn met de noodzakelijke regels, dan kunnen binnen no-time heel veel leuke dingen wel weer, het gaat om discipline wat Nederlanders om 1 of andere reden abject vinden, lekker eigenwijs doen, je ziet het met alles terug, en als het mis gaat een ander de schuld geven, zo rollen we.
Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.
Alleen kan het voor mensen die zwak zijn wel raar uitvallen omdat het een nieuw virus is...
En dat is het grootste punt, het lichaam kent het (nog) niet...
Maar een normaal gezond iemand kan het virus makkelijk aan. (uitzonderingen daargelaten maar dat is met het griepvirus ook zo.)
Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:38 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je onderdeel hoeft te zijn van de verdeeldheid en mij daarin mee hoeft te nemen.
Als je geen meningen wilt lezen kom je niet op een forum, lijkt me.
Vol met opa's en oma's die zelf lak aan alle regels hebben ja. Laten ze die maar aanpakken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het op een griep lijkt, die mensen die dit roepen: Het is maar een griepje, al die maatregelen zijn niet nodig. Nou we zien het, de ziekenhuizen liggen vol, daarover hoeven we in ieder geval geen discussie te hebben.
Appels peren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Ja, vandaar dat men nu alles moet opschalen en dat men compleet overwerkt is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ziekenhuizen lagen ook vol in 2016 en 2018 bij een hevig griepvirus... Zoek maar!
Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een mening is wat anders dan mensen die moeite hebben om een fatsoenlijk artikel te lezen, was overigens niet helemaal persoonlijk naar jouw bedoeld, volgens mij quote ik de verkeerde.
Excuus daarvoor.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dan zal ‘t m in dat laatste zitten. Je reacties waren in mijn ogen nogal misplaatst voor het standpunt dat ik innam.
Zelfde als 2016 johquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat men nu alles moet opschalen en dat men compleet overwerkt is.
Het is wat besmettelijker... en het blijft... het ging niet echt weg... (misschien een paar maanden inde zomer!)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat men nu alles moet opschalen en dat men compleet overwerkt is.
Het probleem is dat het langer duurt... met inderdaad gevolgen van dien!quote:
Een Nederlands ziekenhuis heeft, wanneer het de afgelopen tien jaar aan VVD kabinetten heeft overleefd, gemiddeld 8 IC bedden beschikbaar. Toen er gemiddeld 4 IC bedden per ziekenhuis door coronapatienten bezet werden, was er al totale paniek en stond de zorg op instorten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...
[..]
Dat is niet de reden om te verlengen.
Dan heb je het niet begrepen.
Op een gegeven moment accepteert een bevolking het politiek gefaal en de hypocrisie gewoon niet meer en is het gewoon klaar. Waarom zou je je laten verbieden je ouders of vrienden, die verder dan 15 km van je vandaan wonen, te bezoeken terwijl Schiphol bijv. nog altijd open is en bovendien de drukste luchthaven van Europa was in december?quote:Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.
Zou je dan wel die lockdown, die veel strenger is dan de onze, accepteren?
Het aantal besmettingen is al ontzettend sterk teruggedrongen en het gevolg daarvan gaat desondanks een verlengde en verzwaarde lockdown worden.quote:Dat scheelt.
Toch hoop ik dat je niet alles overboord gooit en mede reden wordt waarom het aantal besmettingen niet voldoende terug loopt om te kunnen versoepelen.
40 procent vind binnenshuis plaats, 20 procent op de werkvloer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef TheVulture het volgende:
Als iedereen eens een volle week niemand anders ziet dan zijn eigen gezin en de familiebezoekjes overslaat en in plaats daarvan een keer een facetimet of belt ben je al een heel eind van het gezeik af... want dat is in mijn ogen nog de enige reden dat de besmettingen nog verder kan doen dalen... in maart/april kwamen er veel minder mensen bij elkaar over de vloer dan nu en je ziet wat dat doet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |