Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie. Voor consumentisme in het algemeen is dat een ander verhaal. En dat merk je wel als winkels langer dicht blijven, al blijft een deel van de consumptie online doorgaan natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms is het in eerste instantie niet zichtbaar. Kinderen houden hun mond onder druk van ouders. Ouders zijn vervolgens niet te bereiken of houden hulp weg.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuisquote:
Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
In het voorjaar gaat het vanzelf weer beter. Maatregelen hebben niet zoveel effectquote:Op zondag 3 januari 2021 20:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt.
Kapper lijkt me juist een plek waar je makkelijk een virus oploopt.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kappers, sportscholen etc. kunnen best weer open. Denk niet dat die nou voor grote problemen zorgen. Scholen zelf zullen misschien wel open gaan omdat ze die niet te lang dicht willen houden.
Rest zal wel met een week of 3 verlengd worden als de cijfers niet veranderen.
*Edit*
Als Duitsland alles gaat verlengen wordt het anders. Dan zullen wij volgen om verplaatsing over de grens te voorkomen.
Idd, valt ook wel mee... Het is vooral kut voor jongeren.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:27 schreef asco het volgende:
Natuurlijk wordt deze verlengd.
Het is hoe het is.
Men heeft voor deze weg gekozen en DUS zal het verlengd worden.
Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar ze gaan het echt niet anders doen.
Waar ik me persoonlijk aan stoor is de beeldvorming alsof elk mens een hypersociaal dier is die niet zonder vele tientallen sociale contacten per week kan functioneren.![]()
Schei toch uit. Het gros van de mensen gaat niet eens naar festivals, party's of wekelijks naar de horeca en zit gewoon rustig op de bank net als voor de corona. En die spreken gewoon ook af en toe af met vrienden en/of familie net als voor de corona.
Jongeren ja, die hebben daadwerkelijk recht om te klagen.
Daar hoor ik overigens niet bij.
Nou nou hoogstaande journalistiek weer.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef nietzeuren het volgende:
Nederland kan niet veel meer dan Duitsland volgen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.
Grappig man.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:18 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.
Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denkquote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
Gebeurde in april/mei ook voor eenzelfde periode.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.
Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
We gaan erachter komen op het moment dat de centen die we er nu in stoppen om de horeca overeind te houden, weer terug moeten betalen aan de staatskas.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie.
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.quote:
Snap ik, dat is ook veel erger. Maar zie je het al gebeuren dat we in lockdown moeten om die zielige kinders te beschermen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denk
Ik heb daar allesbehalve angst voor.
Maar ik ben wel zo'n moeder die inderdaad over de flos raakt als mijn bloedjes ergens vanaf donderen
Omdat het niet mag?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef Xenorium het volgende:
En trouwens, snapt iemand waarom IKEA niet aan afhalen doet? Een medewerker kan toch gewoon je op internet bestelde items in je kofferbak gooien in een soort drive in? Slaat dat op dat IKEA afhankelijk is van thuisbezorging, kost ook nog eens 50 euro als ik me niet vergis.![]()
Het gaat er dan ook niet om waar jij meer last van hebt, maar waar de maatschappij meer last van heeft. De ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met een dikke snee aan hun vinger. Wel met mensen met corona.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef CR7 het volgende:
[..]
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |