abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197191371
Denken jullie dat komende 19 januari de lockdown verlengd wordt?
pi_197191387
Onder geen enkel beding; alle restricties worden opgeheven.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:10:52 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197191513
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Dan word iedereen gek.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_197191519
Ik hoop het niet.

Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zeggen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:13:38 ]
pi_197191547
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Hamzoef het volgende:
Ik hoop het niet.

Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zorgen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.
Precies. Alhoewel voorzichtigheid nu écht geboden is, met die Britse mutatie. Beter nog even deze lockdown paar weken verlengen, dan de boel weer loslaten en dan nogmaals hard de deksel op de neus krijgen. Feit is dat de vaccins in aantocht zijn, en dit voorjaar echt weer een hoop kan. Zaak nu niet te vroeg te verslappen.
pi_197191577
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Afwachten maar zoals het er nu voorstaat gaat het verlengt worden.
pi_197191616
Kans op verlengen lijkt mij t grootst. Tot aan voorjaarsvakantie ofzo?
pi_197191691
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kans op verlengen lijkt mij t grootst. Tot aan voorjaarsvakantie ofzo?
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.

Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
pi_197191704
Welke lockdown?
pi_197191737
Nee de scholen moeten echt wel weer open hoor.
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
  zondag 3 januari 2021 @ 17:27:36 #11
22565 asco
Los in deze tent
pi_197191796
Natuurlijk wordt deze verlengd.
Het is hoe het is.
Men heeft voor deze weg gekozen en DUS zal het verlengd worden.
Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar ze gaan het echt niet anders doen.

Waar ik me persoonlijk aan stoor is de beeldvorming alsof elk mens een hypersociaal dier is die niet zonder vele tientallen sociale contacten per week kan functioneren. :')
Schei toch uit. Het gros van de mensen gaat niet eens naar festivals, party's of wekelijks naar de horeca en zit gewoon rustig op de bank net als voor de corona. En die spreken gewoon ook af en toe af met vrienden en/of familie net als voor de corona.

Jongeren ja, die hebben daadwerkelijk recht om te klagen.
Daar hoor ik overigens niet bij.
pi_197191813
Er komt nog wel 2 weken bij want de cijfers in de ziekenhuizen dalen nog niet hard genoeg. Ik weet niet hoeveel ic patiënten ze wensen maar het zou me verbazen als het er meer dan 300 zijn. Nu zijn het er 700.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197191827
Idioot dat we überhaupt een lockdown hebben
  zondag 3 januari 2021 @ 17:30:36 #14
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_197191847
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_197191880
Hangt denk ik deels af van hoe de ontwikkelingen rond de Britse mutatie zijn. Als bekend is hoe die zich verspreidt kan er waarschijnlijk ook gerichter beleid op komen.
pi_197191882
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef laracroftonline het volgende:
Want?
pi_197191951
quote:
Zonder lockdown hadden we code zwart gehad in de ziekenhuizen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Een 'verkoudheid' die zonder maatregelen die hele zorg laat vastlopen
  zondag 3 januari 2021 @ 17:45:27 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_197192307
quote:
Viruswappie is een deur verder
  zondag 3 januari 2021 @ 18:09:29 #20
451005 Grems
Clown World
pi_197192549
quote:
Natuurlijk, zolang het volk hysterisch blijft en het toestaat zal er geen verandering komen.
pi_197192588
Ja ik denk het ook wel want het zakt nog te langzaam.
pi_197192645
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
pi_197192662
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Nee dat moet niet, het virus moet bestreden worden, tijd voor uitzonderingen is voorbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197192671
quote:
Ja, vooral dankzij die nieuwe "Britse variant"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197192850
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.

Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
Er zijn nog niet veel redenen om te versoepelen lijkt mij. Met het oog op de ziekenhuizen. In het voorjaae maakten ze daar ook ineens een langere periode van. Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.

Overigens hoop ik inmiddels op een Nieuw Zeelandse lockdown. Even door de pijn heenbijten en daarna weer vrijheid blijheid. Inclusief vaccinaties

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 18:28:58 ]
pi_197192969
De cijfers blijven zich nog steeds negatief ontwikkelen, dit terwijl we in lockdown zitten.. Dus verlengen zit er zeker in. Maar ik vraag me af wat het nut is zo, veel mensen houden zich aan alle maatregelen en veel mensen hebben er schijt aan. Deze mensen die schijt hebben verneuken het voor de mensen die zich er wel aan houden en die worden de lockdown natuurlijk ook beu..

Dus zoals eerder al is gezegd, het strenger maken van het beleid of het continueren is nutteloos als mensen zich er niet aan houden.. Handhaving is dus ook belangrijk en zoals je zag op oud en nieuw met het vuurwerk werd er bijna niet gehandhaafd op het vuurwerkverbod.

Maareh, ik ben niet zo een shopping type maar ik zou toch wel eens weer naar de Action willen of iets dergelijks.. Misschien over een dikke 2 weken of misschien pas veel later.. februari of maart. :X :(

En trouwens, snapt iemand waarom IKEA niet aan afhalen doet? Een medewerker kan toch gewoon je op internet bestelde items in je kofferbak gooien in een soort drive in? Slaat dat op dat IKEA afhankelijk is van thuisbezorging, kost ook nog eens 50 euro als ik me niet vergis. _O-
pi_197193514
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.
Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie. Voor consumentisme in het algemeen is dat een ander verhaal. En dat merk je wel als winkels langer dicht blijven, al blijft een deel van de consumptie online doorgaan natuurlijk.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:20:12 #28
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197193745
In San Francisco (volgens mij) hebben ze een lockdown ingesteld voor onbepaalde tijd. Die zitten dus voor altijd in een lockdown vanaf nu.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197194026
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
pi_197194121
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms is het in eerste instantie niet zichtbaar. Kinderen houden hun mond onder druk van ouders. Ouders zijn vervolgens niet te bereiken of houden hulp weg.
Of houden hun kind gewoon thuis ipv naar school te laten gaan omdat de angst voor Corona groter is dan de angst voor een achterstand van hun kinderen. Het is een rare tijd nu hoor.
School is heel belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')