Dan word iedereen gek.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Onder geen enkel beding; alle restricties worden opgeheven.
Precies. Alhoewel voorzichtigheid nu écht geboden is, met die Britse mutatie. Beter nog even deze lockdown paar weken verlengen, dan de boel weer loslaten en dan nogmaals hard de deksel op de neus krijgen. Feit is dat de vaccins in aantocht zijn, en dit voorjaar echt weer een hoop kan. Zaak nu niet te vroeg te verslappen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Hamzoef het volgende:
Ik hoop het niet.
Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zorgen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.
Afwachten maar zoals het er nu voorstaat gaat het verlengt worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Denken jullie dat komende 19 januari de lockdown verlengd wordt?
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kans op verlengen lijkt mij t grootst. Tot aan voorjaarsvakantie ofzo?
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Socios het volgende:
Onder geen enkel beding; alle restricties worden opgeheven.
Want?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef laracroftonline het volgende:
Idioot dat we überhaupt een lockdown hebben
Zonder lockdown hadden we code zwart gehad in de ziekenhuizen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef laracroftonline het volgende:
Een 'verkoudheid' die zonder maatregelen die hele zorg laat vastlopenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Viruswappie is een deur verderquote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef laracroftonline het volgende:
Natuurlijk, zolang het volk hysterisch blijft en het toestaat zal er geen verandering komen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Nee de scholen moeten echt wel weer open hoor.
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
Nee dat moet niet, het virus moet bestreden worden, tijd voor uitzonderingen is voorbij.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef quirina het volgende:
Nee de scholen moeten echt wel weer open hoor.
Kinderen hebben al een achterstand. Vooral de kinderen van laagopgeleiden en armeren hebben het nu al niet makkelijk. Vooral als er geen tweede computer is of als deze gedeeld moet worden met broers/zussen of ouder die er op moet thuiswerken.
Ja, vooral dankzij die nieuwe "Britse variant"quote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Er zijn nog niet veel redenen om te versoepelen lijkt mij. Met het oog op de ziekenhuizen. In het voorjaae maakten ze daar ook ineens een langere periode van. Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.
Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie. Voor consumentisme in het algemeen is dat een ander verhaal. En dat merk je wel als winkels langer dicht blijven, al blijft een deel van de consumptie online doorgaan natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Het economische nadeel gaat met een paar weekjes meer of minder ook niet meer het grote verschil maken.
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Was het maar waar. Helaas "denkt" de regering dat iedereen nog steeds doodsbang is voor die overschatte verkoudheid.
Die vlieger gaat niet altijd op. Soms is het in eerste instantie niet zichtbaar. Kinderen houden hun mond onder druk van ouders. Ouders zijn vervolgens niet te bereiken of houden hulp weg.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:15 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Voor de kwetbaren is een uitzondering gemaakt in deze lockdown die kunnen gewoon naar school.
de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuisquote:
Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
In het voorjaar gaat het vanzelf weer beter. Maatregelen hebben niet zoveel effectquote:Op zondag 3 januari 2021 20:47 schreef Document1 het volgende:
[..]
Vooral zo blijven denken en je blijven gedragen alsof het maar een verkoudheidje is. Dan zitten we tot volgend jaar in lockdown dankzij types zoals jij. Bedankt.
Kapper lijkt me juist een plek waar je makkelijk een virus oploopt.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
Kappers, sportscholen etc. kunnen best weer open. Denk niet dat die nou voor grote problemen zorgen. Scholen zelf zullen misschien wel open gaan omdat ze die niet te lang dicht willen houden.
Rest zal wel met een week of 3 verlengd worden als de cijfers niet veranderen.
*Edit*
Als Duitsland alles gaat verlengen wordt het anders. Dan zullen wij volgen om verplaatsing over de grens te voorkomen.
Idd, valt ook wel mee... Het is vooral kut voor jongeren.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:27 schreef asco het volgende:
Natuurlijk wordt deze verlengd.
Het is hoe het is.
Men heeft voor deze weg gekozen en DUS zal het verlengd worden.
Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben maar ze gaan het echt niet anders doen.
Waar ik me persoonlijk aan stoor is de beeldvorming alsof elk mens een hypersociaal dier is die niet zonder vele tientallen sociale contacten per week kan functioneren.![]()
Schei toch uit. Het gros van de mensen gaat niet eens naar festivals, party's of wekelijks naar de horeca en zit gewoon rustig op de bank net als voor de corona. En die spreken gewoon ook af en toe af met vrienden en/of familie net als voor de corona.
Jongeren ja, die hebben daadwerkelijk recht om te klagen.
Daar hoor ik overigens niet bij.
Nou nou hoogstaande journalistiek weer.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef nietzeuren het volgende:
Nederland kan niet veel meer dan Duitsland volgen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-verlenging-lockdown
Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is een van de meest kromme vergelijkingen die ik ooit heb gelezen.
Grappig man.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:18 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Inderdaad van de schommel vallen is voor kinderen veel gevaarlijker dan dat virusje.
Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denkquote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelfde lui die helemaal in paniek raken als hun kind een keer van de schommelt valt. Die raken in paniek om het minste geringste.
Gebeurde in april/mei ook voor eenzelfde periode.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze zo ver gaan. Heeft te grote gevolgen.
Ik heb liever dat ze eens wat meer inzetten op het gaan handhaven van geldende maatregelen, ipv steeds strengere dingen verzinnen/verlengen maar dit niet te handhaven. Schiet niet op zo. Is alleen maar extra vervelend voor de mensen die zich wel fatsoenlijk aan de regels houden.
We gaan erachter komen op het moment dat de centen die we er nu in stoppen om de horeca overeind te houden, weer terug moeten betalen aan de staatskas.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Kijk, de horeca heeft relatief weinig invloed op onze economie.
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.quote:
Snap ik, dat is ook veel erger. Maar zie je het al gebeuren dat we in lockdown moeten om die zielige kinders te beschermen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh nah je hebt inmiddels vast wel in de gaten hoe ik over corona etc. denk
Ik heb daar allesbehalve angst voor.
Maar ik ben wel zo'n moeder die inderdaad over de flos raakt als mijn bloedjes ergens vanaf donderen
Omdat het niet mag?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:35 schreef Xenorium het volgende:
En trouwens, snapt iemand waarom IKEA niet aan afhalen doet? Een medewerker kan toch gewoon je op internet bestelde items in je kofferbak gooien in een soort drive in? Slaat dat op dat IKEA afhankelijk is van thuisbezorging, kost ook nog eens 50 euro als ik me niet vergis.![]()
Het gaat er dan ook niet om waar jij meer last van hebt, maar waar de maatschappij meer last van heeft. De ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met een dikke snee aan hun vinger. Wel met mensen met corona.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef CR7 het volgende:
[..]
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.
Alleen omdat die egoïstische bejaarden zonodig hun kleinkinderen wilden bezoeken. Of omdat ze niet even een jaartje zonder hun wekelijkse bingoavond kunnen. Daardoor lopen de zorgverleners op hun tenen. Daarvoor moet de hele maatschappij op de schop. Dat is toch krom?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om waar jij meer last van hebt, maar waar de maatschappij meer last van heeft. De ziekenhuizen liggen niet vol met mensen met een dikke snee aan hun vinger. Wel met mensen met corona.
Jij etaleert maar weer eens mooi dat je er echt geen reet van begrijpt.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Alleen omdat die egoïstische bejaarden zonodig hun kleinkinderen wilden bezoeken. Of omdat ze niet even een jaartje zonder hun wekelijkse bingoavond kunnen. Daardoor lopen de zorgverleners op hun tenen. Daarvoor moet de hele maatschappij op de schop. Dat is toch krom?
Nee jij wel. Het ligt aan de jongeren. Die ouderen liggen in het ziekenhuis. Want corona vloog zo door de brievenbus heen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij etaleert maar weer eens mooi dat je er echt geen reet van begrijpt.
Waar baseer je op dat ze zo besmet raken?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Alleen omdat die egoïstische bejaarden zonodig hun kleinkinderen wilden bezoeken. Of omdat ze niet even een jaartje zonder hun wekelijkse bingoavond kunnen. Daardoor lopen de zorgverleners op hun tenen. Daarvoor moet de hele maatschappij op de schop. Dat is toch krom?
Dat is van dezelfde bron die zegt dat 'illegale' feestjes van jongeren de reden zijn van de overvolle ziekenhuizen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat ze zo besmet raken?
Daarom ook niet teveel geld meer in stoppen. Het huidige pakket moet voldoende zijn. En al helemaal niet naar die 100% gaan, waar KHN altijd om smeekt.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
We gaan erachter komen op het moment dat de centen die we er nu in stoppen om de horeca overeind te houden, weer terug moeten betalen aan de staatskas.
Heb me vandaag laten testen...quote:Op zondag 3 januari 2021 20:46 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuis
Ben liever een wappie dan een persoon die blind onze faal regering volgt.
Nee.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Ik denk een verlenging tot aan de voorjaarsvakantie van 4 a 5 weken.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
We fucked it up big time.
We kunnen niet anders dan verlengen denk ik. Cijfers zijn nog veel te hoog en die mutatie hangt ook nog boven de markt.
Vind je het raar dat mensen thuis besmet raken als ze huisgenoten hebbenquote:Op zondag 3 januari 2021 20:46 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
de meeste besmettingen vinden in de thuis omgeving plaats en waar bevind de mensheid zich nu? thuis
Dat valt reuze mee.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:29 schreef Xenorium het volgende:
Wij dus ook verlengen tot 31 januari waarschijnlijk..
Maar als al die wappies zich niet aan de maatregelen houden dan is dit echt pointless.. Wij zitten ons best te doen, zitten zoveel mogelijk thuis en al die wappies interesseert het niets en daardoor wordt de lockdown weer verlengd..
https://wos.nl/nieuws/art(...)zoek-uit-of-kom-nietquote:De politie in Hoek van Holland roept iedereen op om niet meer naar het strand te komen.
De drukte op de parkeerplaatsen maakt het onvoldoende mogelijk om daar anderhalve meter afstand te bewaren. De politie vraagt gasten hun bezoek uit te stellen of helemaal niet te komen. Al eerder op de dag ontstonden op de Maasdijk files van recreatieverkeer.
https://www.hartvannederl(...)eden-verkeer-drukte/quote:Het was zondag heerlijk wandelweer, dus overal in het land zochten mensen de natuur op. Op sommige plaatsen gebeurde dat zo massaal, dat toegangswegen naar natuurgebieden afgesloten moeten worden om de drukte te beperken.
De gemeente Baarn heeft ‘s middags opgeroepen om niet meer naar de bossen rond Lage Vuursche te komen. Verkeersregelaars hielden het inkomende verkeer tijdelijk tegen, tot het weer rustiger is.
Ook in natuurgebied Meijendel bij Wassenaar was de parkeerplaats snel vol. Ook de afgelopen dagen was het er druk. Het bezoekerscentrum van het gebied adviseerde om wandelend of op de fiets te komen. Bezoekers die van verder komen, kunnen het best in de eigen regio van de natuur genieten.
En daarom moeten we ook zoveel mogelijk thuis blijven daar ben je het langste en dichtste op elkaar en dus de meeste kans op een besmetting. Als mensen dan gewoon thuis werken en er niet op uit gaan in een overvol natuurgebied dan kunnen ze geen andere besmetten. Echt zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:46 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Zou ik zelf geen probleem mee hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef Leandra het volgende:
Ik verwacht dat de lockdown idd verlengd wordt, het zal er wel op neerkomen dat de kinderen tot de voorjaarsvakantie thuiszitten.
De voorjaarsvakantie is in regio zuid in week 7 en in midden en noord in week 8, dus dat zou betekenen dat ze op z'n vroegst pas in maart weer naar school zouden gaan.
Het is niet zwaar. Ga naar een speeltuintje in de buurt. Abboneer je op wat streaming services. Genoeg dingen eerste maand gratis.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:52 schreef Xenorium het volgende:
Wij, ik, mijn kinderen en vrouw zijn maanden nergens geweest, niet in een natuurgebied. Mijn laatste uitje was naar de Action voor de lockdown. Ik had dus dingen nodig.
Maar ik bedoel de lockdown moet niet nog veel langer duren want wij houden het ook niet meer uit zo.. Nu weer thuis kinderen les geven, geen uitje of vakantie om naar uit te kijken.
Het is.. Zwaar
Als je de manager van de Action bent is het wel zwaar. 3 maanden omzet missen is geen vetpot.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:05 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Het is niet zwaar. Ga naar een speeltuintje in de buurt. Abboneer je op wat streaming services. Genoeg dingen eerste maand gratis.
Dit zwaar vindenNiet naar de action kunnen
Je hebt duidelijk de oorlog niet meegemaakt.
Zal wel meevallen, mochten ze weer open gaan is dat verlies binnen twee weken terug verdiend, iedereen rent dan voor de eiersnijders en plastic opbergbakken.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je de manager van de Action bent is het wel zwaar. 3 maanden omzet missen is geen vetpot.
Neequote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Door wie is dit beloofd? Bron?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef AlwaysConnected het volgende:
er is beloofd 19-1-2021
maar ja met dit kabinet die zich aan geen enkele belofte houd zal het wel verlengd worden
Wie heeft beloofd dat dit tot UITERLIJK 19-1-2021 zou duren dan?quote:Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef AlwaysConnected het volgende:
er is beloofd 19-1-2021
maar ja met dit kabinet die zich aan geen enkele belofte houd zal het wel verlengd worden
Er is niets beloofd? Er is gezegd in eerste instantie tot 19 januari. In de toespraak: https://www.rijksoverheid(...)15-december-in-beeldquote:Op maandag 4 januari 2021 12:38 schreef AlwaysConnected het volgende:
er is beloofd 19-1-2021
Maar gezien veel mensen het allemaal wel zal roesten en de maatregelen maar stom vinden: ja, een verlenging zit er dik in.quote:Vanaf 15 december 2020 tot en met tenminste 19 januari 2021
Dat heb op de feesboek en de goegel gestaanquote:Op maandag 4 januari 2021 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wie heeft beloofd dat dit tot UITERLIJK 19-1-2021 zou duren dan?
En als je alles 's avonds dichtflikkert, zoals met de avondklok in Frankrijk, dan organiseren mensen gewoon een feest met 2.500 zodat de politie er haast niks aan kán doen zonder bloedvergieten. Maar goed als dat was gebeurd, zouden sommige mensen daar vast ook op gegeild hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef tappejan het volgende:
Worden jullie nou zelf niet moe van jezelf? Dankzij hun, dankzij die, dankzij de jongeren, dankzij de ouderen, dankzij de koopavonden, dankzij black friday, dankzij De Jonge, dankzij de Efteling, dankzij niet luisterende mensen op het strand, dankzij al die mensen die deze zomer op vakantie gingen, dankzij mensen die 1 of 2 mensen teveel hebben uitgenodigd tijdens kerst. Echt wat vermoeiend, Waarom accepteren bepaalde mensen niet gewoon dat mensen bepaalde dingen doen, omdat ze doen wat ze doen.
Dat ellenlange gezeik altijd van iedereen als de horeca of de winkels nog één laatste dag open is, en iedereen massaal erop uit gaat, dat gezeik als straks ooit weer de horeca open gaat en iedereen tegelijk de binnenstad induikt om de horeca te bezoeken, dat gezeik als het straks weer 35 graden is en mensen met zijn allen naar het strand gaan, dat gezeik van mensen als voetbalsupporters juichen bij een doelpunt van hun club. Mensen doen wat ze doen, omdat het mensen zijn. Heletijd maar een schuldige lopen aanwijzen. Als de mogelijkheid er is, dan doen mensen het. Als vakantiereizen worden aangeboden, dan gaan mensen op vakantie, als de horeca weer open is, dan gaat iedereen massaal naar de horeca, als alleen nog maar natuurgebieden te bezoeken zijn omdat alles dicht is, dan gaat iedereen massaal naar natuurgebieden.
Telkens die verontwaardiging waarvan ik me dan echt af vraag, heb je de afgelopen periode niet opgelet dat mensen nou eenmaal doen wat ze zelf willen. En niet alleen in Nederland, overal doen ze wat ze zelf willen. Bepaald menselijk gedrag is nou eenmaal niet te sturen met maatregelen van hogere hand, ja als je alles dichtflikkert ja. Dan luistert iedereen.
achter mijn woning zit een kantoren complex en daar zitten mensen achter hun kompjoetur te werken.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker verlengen en nog wat strenger met een avond klok en alleen maar naar buiten als je echt moet.
Hallelujah! Eindelijk iemand die het snapt en het ook eens mooi verwoord. Het is intussen naar elkaar wijzen, de ander de schuld geven, elkaar napraten en vooral niet meer zelf nadenken.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:53 schreef tappejan het volgende:
Worden jullie nou zelf niet moe van jezelf? Dankzij hun, dankzij die, dankzij de jongeren, dankzij de ouderen, dankzij de koopavonden, dankzij black friday, dankzij De Jonge, dankzij de Efteling, dankzij niet luisterende mensen op het strand, dankzij al die mensen die deze zomer op vakantie gingen, dankzij mensen die 1 of 2 mensen teveel hebben uitgenodigd tijdens kerst, dankzij te late maatregelen, danzkij te vroege maatregelen, dankzij het openhouden van de scholen, dankzij het openhouden van de sportscholen, dankzij mensen die hun mondkapje niet dragen. Echt wat vermoeiend, Waarom accepteren bepaalde mensen niet gewoon dat mensen bepaalde dingen doen, omdat ze doen wat ze doen. Bepaalde gedragsmechanismen zijn er gewoon omdat ze er zijn. Kun je allemaal wel dom verantwoordelijkheid gaan lopen afschuiven, of een ieder de schuld geven van wie jij denkt dat diegene schuld heeft, maar het is gewoon dom.
Dat ellenlange gezeik altijd van iedereen als de horeca of de winkels nog één laatste dag open is, en iedereen massaal erop uit gaat, dat gezeik als straks ooit weer de horeca open gaat en iedereen tegelijk de binnenstad induikt om de horeca te bezoeken, dat gezeik als het straks weer 35 graden is en mensen met zijn allen naar het strand gaan, dat gezeik van mensen als voetbalsupporters juichen bij een doelpunt van hun club. Mensen doen wat ze doen, omdat het mensen zijn. Heletijd maar een schuldige lopen aanwijzen. Als de mogelijkheid er is, dan doen mensen het. Als vakantiereizen worden aangeboden, dan gaan mensen op vakantie, als de horeca weer open is, dan gaat iedereen massaal naar de horeca, als alleen nog maar natuurgebieden te bezoeken zijn omdat alles dicht is, dan gaat iedereen massaal naar natuurgebieden.
Telkens die verontwaardiging waarvan ik me dan echt af vraag, heb je de afgelopen periode niet opgelet dat mensen nou eenmaal doen wat ze zelf willen. En niet alleen in Nederland, overal doen ze wat ze zelf willen. Bepaald menselijk gedrag is nou eenmaal niet te sturen met maatregelen van hogere hand, ja als je alles dichtflikkert ja. Dan luistert iedereen.
Ohja, en dat hele mondkapjes verhaal is sowieso al een grote grap. Wetenschappelijke studies hebben al uitgewezen dat die dingen niet werken. Is duizendmaal bevestigd door onze eigen wetenschappelijke instituten. Dan wordt een verplichting ingesteld, vanwege de media, de publieke opinie en het feit dat alle landen ter wereld een mondkap dragen, en plots denkt iedereen ineens dat het wel of niet dragen van een mondmasker invloed heeft op het verergeren of verminderen van de pandemie. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik draag ze zelf overal waar ik ze moet dragen. En ik zit al sinds oktober weer opgesloten in me kot. Maar mensen zijn echt heel raar. In de zomermaanden was half Nederland erop uit om van hun vrijheid te genieten. Onmogelijk dat al die mensen zich netjes aan de regels hebben gehouden. Ook toen was het devies zoek geen drukte op, houd afstand, etc, etc. Wat kwam daar van terecht? Helemaal niets. En nu weer selectief verontwaardigd lopen doen op een aantal mensen die de maatregelen ook niet heel strikt naleven, of die andere keuzes maken dan ze zelf doen. Hypocrisie viert hoogtij deze dagen.
Probleem is dat niet verlengen met hogere cijfers als toen de lockdown gestart was een beetje een faal is, of iig zo gezien wordt.quote:Op maandag 4 januari 2021 13:18 schreef Vinture het volgende:
Niet verlengen, mensen houden zich er tot niet aan zoals met oudjaar hier
Sowieso de meest debiele reden om het dan maar niet te doen natuurlijk. Wat hier gaat gebeuren is dat wappies en consorten ervoor gaan zorgen dat er niks anders op zit dan een totale lockdown in te stellen. Ik verwacht dat dit 4 weken voor de verkiezingen wordt ingesteld en de verkiezingen worden uitgesteld.quote:Op maandag 4 januari 2021 14:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probleem is dat niet verlengen met hogere cijfers als toen de lockdown gestart was een beetje een faal is, of iig zo gezien wordt.
Hoe kan je dan goedpraten dat we uberhaupt in een lockdown gingen?
Waarom zou er dan versoepeld kunnen worden?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef Hamzoef het volgende:
Ik hoop het niet.
Ik denk dat het ook nog te vroeg is om daar iets over te zeggen. Als halverwege januari blijk dat de gevreesde feestdagen piek uitgebleven is, kan er allicht iets versoepeld worden.
Ja waarom zou je versoepelen als het goed gaat? Het is niet alsof de economie naar de tering gaat en elke mogelijkheid om te versoepelen moet worden aangegrepen.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:27 schreef Luiki het volgende:
[..]
Waarom zou er dan versoepeld kunnen worden?
Nee, dan heb je er niets van begrepen...quote:Op zondag 3 januari 2021 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat wordt mijn dood...quote:Op maandag 4 januari 2021 13:05 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker verlengen en nog wat strenger met een avond klok en alleen maar naar buiten als je echt moet.
Hij heeft wel gelijk anders.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dan heb je er niets van begrepen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |