Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken. Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daarom is een strengere lockdown met meer verboden noodzakelijk.
Omdat jij het anders niet wilt begrijpen.
Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Bocaj het volgende:
Was net die vaccinatie uitzending op NED1...
Kwam de vraag voorbij of we weer naar het oude normaal gaan...
Ja, zegt zo'n deskundige... dat is ook een politieke vraag...
Welja zeg.... straks zitten voor jaren aan deze BS (peeeeeeeeep) vast....
Maar als iedereen zo'n beetje is ingeënt dan is het publiek er ook wel klaar mee lijkt mij!
wanneer dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
dat kan ook, liefst op atstand.quote:Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken
dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.quote:en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
Kwestie van wetswijziging.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:
[..]
Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.
De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kwestie van wetswijziging.
Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
Nou prima komen ze toch binnen 2 weken met een spoedwet op de proppen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kwestie van wetswijziging.
Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
Nou, lees CR7 zijn redenaties maar eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Met je eerste zin alleen wanneer deze stelling klopt, en dat is niet te zeggen. Sterker nog; als ik naar mijn omgeving kijk is hij ook niet waar. Natuurlijk zullen er een aantal met 3 of 4 man binnen gezeten hebben, ikzelf met oud en nieuw nog, maar hebben ze de rest van het jaar net als iedereen sober en geïsoleerd geleefd.
Als die mensen ook op de brandstapel van ‘viruswappies’ en ‘complotgekkies’ worden gegooid onder het momt van: ‘zij bagataliseren corona om ook hun gang te kunnen gaan!’, zijn we het einde zoek met zijn allen.
En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel in gehad.
Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!
Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.
Nee, zo werkt het niet.quote:Je verliest alleen maar meer en meer je macht. En je zult steeds vaker en sneller aan het kortste eind trekken. Want diegene die geslagen wordt, krijgt daar meer en meer genoeg van. Tot er een dag aanbreekt en hij zegt: bekijk het maar. Ik doe niet meer mee.
En ja, ik zeg dit als ervaringsdeskundige.
Ja ik zag een persoon met een winkelwagen vol wijn op oudejaarsdag. Vast niet voor 2 personenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, lees CR7 zijn redenaties maar eens.
Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
Dat is vast geen gezin met 13 kinderen en 3 gasten...
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
Ik weet dat er genoeg voorbeelden te noemen zijn, maar dan heb je het ook over de extremen. De gematigden onder ons echter hoor of zie je niet, maar die zijn er ook wel degelijk. Alleen gewoon niet interessant genoeg om invloed te hebben op onze emoties. En die laatste groep wordt toch steeds vaker onterecht in één adem genoemd met de eerste.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, lees CR7 zijn redenaties maar eens.
Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
Dat is vast geen gezin met 13 kinderen en 3 gasten...
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.
De mexicaanse griep was ook geen onschuldig griepje, maar gelukkig niet zo erg besmettelijk.
Nah bij mij triggert het op mijn 35e nog op een nagenoeg dezelfde wijze, besefte ik me laatst ineens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...
[..]
Nee, zo werkt het niet.
Als er meer te hard wordt gereden gaat gewoon de handhaving omhoog en uiteindelijk de boetes. Dan besluit men niet opeens de maximum snelheid eraf, want straks nemen ze ons niet serieus of zo.
De coronamaatregelen zijn er niet voor de fun of zo.
Die zijn er om het virus terug te dringen. Daar maling aan hebben is niet goed te praten.
Laat me raden, allemaal laag opgeleid volk die zich doorgaans op Sensation feesten begeeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Dat is niet de reden om te verlengen.quote:Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.quote:Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
Dat scheelt.quote:Gelukkig is de politie, net als de zorg, ook kapotbezuinigd door de opeenvolgende VVD kabinetten van de laatste 10 jaar, dus voor handhaving van de maatregelen hoef je niet bang te zijn.
Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.
Het begin van het eind zelfs, als je het mij vraagt.
Vanaf nu? In Duitsland mag je, na de verscherping van de maatregelen, nog maar één bezoeker ontvangen thuis. Wanneer de Nederlandse overheid daar toe zou besluiten komt dat er gewoon op neer dat de sterke daling van het aantal besmettingen desondanks tóch in zwaardere/strengere maatregelen resulteert.quote:
Er liggen geen rolmeters of lineaals op de tafel en die gaan er ook niet komen.quote:dat kan ook, liefst op atstand.
[..]
Nee, maar je mag van een overheid wel verwachten dat die alles uit de kast haalt om de gevolgen van de pandemie in te perken ipv alleen maar met het beschuldigende vingertje naar de burger te wijzen.quote:dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.
Blijkbaar mis je het punt dat ik maak, of kies je er bewust voor om via de bekende en tevens zojuist benoemde weg onderdeel uit te maken van de verdeeldheid in de samenleving.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...
Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |