abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197235634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, precies.
Daarom is een strengere lockdown met meer verboden noodzakelijk.
Omdat jij het anders niet wilt begrijpen.
Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken. Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.

Gelukkig is de politie, net als de zorg, ook kapotbezuinigd door de opeenvolgende VVD kabinetten van de laatste 10 jaar, dus voor handhaving van de maatregelen hoef je niet bang te zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197235705
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Bocaj het volgende:
Was net die vaccinatie uitzending op NED1...
Kwam de vraag voorbij of we weer naar het oude normaal gaan...
Ja, zegt zo'n deskundige... dat is ook een politieke vraag...
Welja zeg.... straks zitten voor jaren aan deze BS (peeeeeeeeep) vast....
Maar als iedereen zo'n beetje is ingeënt dan is het publiek er ook wel klaar mee lijkt mij!
Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197235736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
wanneer dan?
quote:
Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken
dat kan ook, liefst op atstand.
quote:
en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2021 22:10:08 ]
pi_197235768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:

[..]

Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.
Kwestie van wetswijziging.
Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197235845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar hebben ze nu van afgezien, en dat was achteraf niet slim kennelijk. Want dat heb jij wel nodig om je aan de maatregelen te houden.
De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.

Het begin van het eind zelfs, als je het mij vraagt.
pi_197235862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou prima komen ze toch binnen 2 weken met een spoedwet op de proppen. :')
pi_197235903
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Met je eerste zin alleen wanneer deze stelling klopt, en dat is niet te zeggen. Sterker nog; als ik naar mijn omgeving kijk is hij ook niet waar. Natuurlijk zullen er een aantal met 3 of 4 man binnen gezeten hebben, ikzelf met oud en nieuw nog, maar hebben ze de rest van het jaar net als iedereen sober en geïsoleerd geleefd.

Als die mensen ook op de brandstapel van ‘viruswappies’ en ‘complotgekkies’ worden gegooid onder het momt van: ‘zij bagataliseren corona om ook hun gang te kunnen gaan!’, zijn we het einde zoek met zijn allen.

En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel in gehad.
Nou, lees CR7 zijn redenaties maar eens.
Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
Dat is vast geen gezin met 13 kinderen en 3 gasten...
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
  Redactie Frontpage dinsdag 5 januari 2021 @ 22:18:59 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197236008
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel zo ver komen dat lockdowns het nieuwe normaal gaan vormen tijdens de jaarlijkse wintergriep, dan kunnen er nl. nóg meer (IC) bedden wegbezuinigd worden!
Dat is natuurlijk je reinste kolder, IC bedden weg bezuinigen leveet veel minder op dan de kosten van een lockdown.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197236013
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.
Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...

quote:
Je verliest alleen maar meer en meer je macht. En je zult steeds vaker en sneller aan het kortste eind trekken. Want diegene die geslagen wordt, krijgt daar meer en meer genoeg van. Tot er een dag aanbreekt en hij zegt: bekijk het maar. Ik doe niet meer mee.

En ja, ik zeg dit als ervaringsdeskundige.
Nee, zo werkt het niet.
Als er meer te hard wordt gereden gaat gewoon de handhaving omhoog en uiteindelijk de boetes. Dan besluit men niet opeens de maximum snelheid eraf, want straks nemen ze ons niet serieus of zo.

De coronamaatregelen zijn er niet voor de fun of zo.
Die zijn er om het virus terug te dringen. Daar maling aan hebben is niet goed te praten.
pi_197236018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder ken ik ook wel andere voorbeelden. Bijvoorbeeld uit de horeca, dat er 18 afhaal menu's worden besteld.
En dat is best wrang als je zelf thuis zit omdat je bedrijf dicht is vanwege de lockdown, dat de cijfers maar niet omlaag gaan, waardoor de maatregelen worden verlengd, en je her en der merkt dat mensen er maling aan hebben en gewoon zich privé zo gedragen alsof er geen virus is...
Ja ik zag een persoon met een winkelwagen vol wijn op oudejaarsdag. Vast niet voor 2 personen ;)
pi_197236047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik weet dat er genoeg voorbeelden te noemen zijn, maar dan heb je het ook over de extremen. De gematigden onder ons echter hoor of zie je niet, maar die zijn er ook wel degelijk. Alleen gewoon niet interessant genoeg om invloed te hebben op onze emoties. En die laatste groep wordt toch steeds vaker onterecht in één adem genoemd met de eerste.
pi_197236118
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.

De mexicaanse griep was ook geen onschuldig griepje, maar gelukkig niet zo erg besmettelijk.
Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197236137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat we met volwassenen te maken hebben en niet met kinderen...
[..]

Nee, zo werkt het niet.
Als er meer te hard wordt gereden gaat gewoon de handhaving omhoog en uiteindelijk de boetes. Dan besluit men niet opeens de maximum snelheid eraf, want straks nemen ze ons niet serieus of zo.

De coronamaatregelen zijn er niet voor de fun of zo.
Die zijn er om het virus terug te dringen. Daar maling aan hebben is niet goed te praten.
Nah bij mij triggert het op mijn 35e nog op een nagenoeg dezelfde wijze, besefte ik me laatst ineens.

Maar goed, ik ben geen psycholoog of psychiater. Dus ik heb er niet direct wetenschappelijke onderbouwing voor, alleen hoe ik het ervaar.
pi_197236174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
Laat me raden, allemaal laag opgeleid volk die zich doorgaans op Sensation feesten begeeft.
Inderdaad goed voorbeeld om aan te tonen dat kindersubsidie een slecht idee is in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197236201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb me sinds maart behoorlijk braaf aan de regels en adviezen gehouden, maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Dus op een gegeven moment mag het zorgstelsel gewoon vastlopen...

quote:
Zeker wanneer zelfs een dalend aantal besmettingen blijkbaar reden is om de maatregelen te verlengen en nóg strenger te maken.
Dat is niet de reden om te verlengen.
Dan heb je het niet begrepen.

quote:
Ik laat me niet verbieden mijn ouders te bezoeken en al helemaal niet door een overheid die, om allerlei irrelevante redenen en als enige in de EU, wekenlang weigert te beginnen met vaccineren.
Stel dat je in Engeland woonde, waar nu al wekenlang wordt gevaccineerd.
Zou je dan wel die lockdown, die veel strenger is dan de onze, accepteren?

quote:
Gelukkig is de politie, net als de zorg, ook kapotbezuinigd door de opeenvolgende VVD kabinetten van de laatste 10 jaar, dus voor handhaving van de maatregelen hoef je niet bang te zijn.
Dat scheelt.
Toch hoop ik dat je niet alles overboord gooit en mede reden wordt waarom het aantal besmettingen niet voldoende terug loopt om te kunnen versoepelen.
pi_197236267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

De politie die je huis binnenvalt omdat je mensen op visite hebt, is ook niet de oplossing.

Het begin van het eind zelfs, als je het mij vraagt.
Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...
pi_197236295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

wanneer dan?
[..]
Vanaf nu? In Duitsland mag je, na de verscherping van de maatregelen, nog maar één bezoeker ontvangen thuis. Wanneer de Nederlandse overheid daar toe zou besluiten komt dat er gewoon op neer dat de sterke daling van het aantal besmettingen desondanks tóch in zwaardere/strengere maatregelen resulteert.

De maatregelen dienen volgens onze overheid om de druk op de ziekenhuizen niet té hoog op te laten lopen, waarom wordt dan wekenlang gewacht met vaccineren en waarom wordt dan pas, na een hoop stampij, besloten ziekenhuispersoneel vroeg te vaccineren? Al die inconsequente maatregelen en beslissingen laten het publieke draagvlak voor de maatregelen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Bovendien veroorzaakt dat politiek gefaal gewoon honderden, zo niet duizenden coronadoden...

quote:
dat kan ook, liefst op atstand.
[..]
Er liggen geen rolmeters of lineaals op de tafel en die gaan er ook niet komen.

quote:
dat was een rare move ja, maar wekenlang is erg overdreven. En dat helpt je op korte termijn niet van een verlenging af hoor.

Nee, maar je mag van een overheid wel verwachten dat die alles uit de kast haalt om de gevolgen van de pandemie in te perken ipv alleen maar met het beschuldigende vingertje naar de burger te wijzen.
pi_197236307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echt mensen die na bijna een jaar nog niet ingelezen hebben dat Corona geen griep is, echt sommige mensen :')
Blijkbaar mis je het punt dat ik maak, of kies je er bewust voor om via de bekende en tevens zojuist benoemde weg onderdeel uit te maken van de verdeeldheid in de samenleving.

In het laatste geval zijn mensen zoals jij gevaarlijker dan Corona denk ik.
pi_197236375
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik verwacht toch ook wel volwassen gedrag en dat je als de overheid vraagt om met niet meer dan 3 gasten kerst te vieren, daar niet maling aan hebt omdat het niet gehandhaafd wordt, en met 20 man een feestje gaat bouwen...
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Hopelijk kunnen we dan aan de andere kant ook accepteren dat er nou eenmaal mensen zijn die 4 of 5 gasten hadden om mee te borrelen.

We blijven toch een samenleving in al haar gebreken en onvolmaaktheid. Daarop kun je beter anticiperen dan achteraf klagen imo.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:35:57 #220
65846 Bocaj
47th President.
pi_197236426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Symptomen zijn (zo goed als) gelijk aan griep.
Alleen kan het voor mensen die zwak zijn wel raar uitvallen omdat het een nieuw virus is...
En dat is het grootste punt, het lichaam kent het (nog) niet...
Maar een normaal gezond iemand kan het virus makkelijk aan. (uitzonderingen daargelaten maar dat is met het griepvirus ook zo.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')