En de overheid neemt maatregelen omdat ze denken dat de bevolking bang is?quote:Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Snap het prima. Het is gewoon een storm in een glas water
Het kabinet dat bestaat uit oude mensen is bang voor een virus dat dodelijk kan zijn voor oude mensen. Joh..quote:Op maandag 4 januari 2021 20:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
En de overheid neemt maatregelen omdat ze denken dat de bevolking bang is?
Nee, dan heb je er niets van begrepen.
Ook denken dat er niets aan de hand is geeft aan dat je er niets van begrijpt.
Gelukkig is dat alleen in Nederland het geval en draait de rest van de wereld als vanouds doorquote:Op maandag 4 januari 2021 20:57 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het kabinet dat bestaat uit oude mensen is bang voor een virus dat dodelijk kan zijn voor oude mensen. Joh..
Trump bang voor het virusquote:Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef CR7 het volgende:
[..]
Trump is een ouwe lul. Rutte is een ouwe lul die zijn moeder eraan heeft verloren. Boris Johnson is een ouwe lul die het zelf heeft gehad. Kan wel door blijven gaan..allemaal zijn ze bang geworden voor het bejaardenvirus.
Ohja die oranje opa heeft het zelf ook gehad.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump bang voor het virus
Je maakt het steeds gekker
Ook jonge mensen komen wel eens in een auto ongeluk terecht, of worden ziek. Daarom is het belangrijk dat de zorg voor hen door kan gaan. Daarom nemen we maatregelen.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:57 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het kabinet dat bestaat uit oude mensen is bang voor een virus dat dodelijk kan zijn voor oude mensen. Joh..
Ohja tuurlijk nu zijn de maatregelen juist om de jongeren te helpen. Daarom wil Van Ark een wet invoeren om juist de ouderen te helpen terwijl de ziekenhuizen juist als het erop aankomt jongeren wil voortrekken.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook jonge mensen komen wel eens in een auto ongeluk terecht, of worden ziek. Daarom is het belangrijk dat de zorg voor hen door kan gaan. Daarom nemen we maatregelen.
Zoals Wantie het al zegt, als je dat nu na meer dan een jaar nog niet snapt....
Hoevaak zou je tussen 21:00 en 5:00 buiten zijn in de winter als de horeca gesloten is?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:32 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn Duitse collega zit in zijn woonplaats met een avondklok van 21:00 tot 05:00.
Hij voelt zich gewoon gevangen in zn eigen huis.
Als we dat hier maar niet krijgen.
Scheelt dat ik gekke uren maak voor mn werk dus denk dat het voor mij persoonlijk meevalt.
Maar het idee dat het überhaupt mogelijk is vind ik nogal wat.
Je hersenen zal je wel meer last van hebbenquote:Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef CR7 het volgende:
[..]
Toch is het zo. Heb corona gehad en gisteren gesneden aan een kartonnen doos. Dikke snee aan over gehouden. 3x raden waar ik meer last van had.
Niet vaak? Niemand dan toch? Maar waarom dan deze maatregel?quote:Op maandag 4 januari 2021 23:11 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoevaak zou je tussen 21:00 en 5:00 buiten zijn in de winter als de horeca gesloten is?
40- inderdaad, daar is corona een veel te klein risico voor.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:25 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Je hersenen zal je wel meer last van hebben
Zegt de zolderkamerheld die nooit buiten komt. Jij denkt zeker ook dat Norton bezig is met een antivirus.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:25 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Je hersenen zal je wel meer last van hebben
quote:Everyone in England must stay at home except for permitted reasons during a new coronavirus lockdown expected to last until mid-February, the PM says.
Zodat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan, je moet immers om 21:00 weer in je eigen huis zijn, dus incl. reistijd nog eerder vertrekken van huis.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Niet vaak? Niemand dan toch? Maar waarom dan deze maatregel?
Persoonlijk ga ik best vaak naar buiten, voordat ik ga slapen ben ik altijd minimaal een half uur buiten. Maar heb geen buren en 5000m2 grond omzoomd met bomen dus ik laat me sowieso niet opsluiten.
Het zou me verbazen als die open gaan die blijven tot de voorjaarsvakantie dicht. De ziekenhuizen liggen nog overvol ondanks dat de besmettingen eindelijk afnemen. Die moeten eerst leeg en dan moeten ze de regulieren achterstanden nog weg werken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:35 schreef roos94 het volgende:
Scholen knallen ze heus weer open. De rest weet ik niet.
https://www.rijksoverheid(...)president-mark-ruttequote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Wanneer weten we of deze lockdown verlengd gaat worden of niet?
quote:Het gaat alles bij elkaar om een groot pakket maatregelen en dringende adviezen die morgen ingaan en die in ieder geval gelden tot en met dinsdag 19 januari. In de week daarvoor, op dinsdag 12 januari, zullen Hugo de Jonge en ik in een persconferentie vertellen hoe het er na de 19e uit gaat zien.
Het volk krijgt het volgende week te weten. Wat het gaat worden weet iedereen natuurlijk al.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Uiteraard. Rutte en De Jonge zullen geen kans onbenut laten om het gepeupel nog wat langer te onderdrukken. Reken er maar op dat we tot de verkiezingen in deze shit blijven zitten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:52 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het volk krijgt het volgende week te weten. Wat het gaat worden weet iedereen natuurlijk al.
Als de 1.5 meter maatregel werkt dan is deze extra maatregel, de 'avondklok', toch niet nodig?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:33 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Zodat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan, je moet immers om 21:00 weer in je eigen huis zijn, dus incl. reistijd nog eerder vertrekken van huis.
21:00 vind ik dan eigenlijk nog wel laat, maak er maar 20:00 van, dan heb je na het eten echt geen tijd meer om ‘gezellig’ op de koffie te gaan.
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat geldt misschien niet specifiek voor jouw situatie maar is wel exemplarisch voor hoe wij Nederlanders naar deze maatregelen aankijken en waardoor we het niet onder controle krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Als de 1.5 meter maatregel werkt dan is deze extra maatregel, de 'avondklok', toch niet nodig?
In mijn huis kunnen we perfect op 1.5 meter van elkaar blijven. Er is hier zelfs al een besmet persoon geweest voor enkele uren en toen ben ik voor de zekerheid, had geen symptomen, ook getest en was negatief. Dus ik zou deze avondklok heel erg vinden en zeer onnodig.
En dus als ik bij mijn ouders op bezoek ga moet dit vroeg om op tijd weer thuis te zijn? Ik werk vaak savonds dus ik ga vaak smorgens op bezoek bij mn ouders en dat mag wel. En vervolgens ga ik naar mn werk waar 1000 man werken die in straal van 100 km rondom wonen. Dus sociaal opgesloten maar economisch ben ik verplicht om 'risico' te lopen. Vind het echt nergens op slaan deze maatregel.
Persoonlijk zal ik toestemming krijgen om buiten de avondklok tijden buiten te zijn ivm wetk dus ik vind er wel wat op. Laat me niet opsluiten!
Ja.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:03 schreef osodevo het volgende:
Denken jullie dat komende 19 januari de lockdown verlengd wordt?
Rutte's moeder is toch niet aan corona overleden?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef CR7 het volgende:
[..]
Trump is een ouwe lul. Rutte is een ouwe lul die zijn moeder eraan heeft verloren. Boris Johnson is een ouwe lul die het zelf heeft gehad. Kan wel door blijven gaan..allemaal zijn ze bang geworden voor het bejaardenvirus.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:40 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat geldt misschien niet specifiek voor jouw situatie maar is wel exemplarisch voor hoe wij Nederlanders naar deze maatregelen aankijken en waardoor we het niet onder controle krijgen.
De overheid poogt maatregel na maatregel om overdracht van het virus te voorkomen. En wij gaan op zoek naar de dingen waardoor we juist de kans op overdracht vergroten.
Het virus denkt en doet niet, wij zijn het probleem én de oplossing!
Nope, ik kan dat niet accepteren, dat ik mijn ouders en vrienden niet meer zou kunnen zien maar op mn werk met 1000 man (minus de paar honderd thuiswerkers) mag samenkomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:40 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg. En dat geldt misschien niet specifiek voor jouw situatie maar is wel exemplarisch voor hoe wij Nederlanders naar deze maatregelen aankijken en waardoor we het niet onder controle krijgen.
De overheid poogt maatregel na maatregel om overdracht van het virus te voorkomen. En wij gaan op zoek naar de dingen waardoor we juist de kans op overdracht vergroten.
Het virus denkt en doet niet, wij zijn het probleem én de oplossing!
Ik heb het idee dat ze dit ook maar doen om gewoon maar íéts te doen. Anders krijg je altijd de 'maar zus en zo is niet dicht, vind je het gek dat de cijfers slecht zijn!' onderbuik redenaties.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef GemMagic het volgende:
Ik had alleen niet verwacht dat onze overheid zo'n veel publieke vrijheid zou willen ontnemen, door allerlei locaties die prima te regulieren zijn, rucksichloos te sluiten. Zelfs na zo veel tijd wordt er alleen gekeken naar open of dicht. Niet op hoe kan het ook, hoe kan het anders en velilig.
Die indruk had ik zelf ook een tijdje terug. Beetje kappers dicht.. oh slechte cijfers? Passende maatregelen! Teamsport. Dat moet echt stoppen, levensgevaarlijk. Hmm. Nog steeds niet over, winkels!! daar zijn mensen met kerst. Die moeten ook dicht.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:57 schreef galantis het volgende:
Ik heb het idee dat ze dit ook maar doen om gewoon maar íéts te doen. Anders krijg je altijd de 'maar zus en zo is niet dicht, vind je het gek dat de cijfers slecht zijn!' onderbuik redenaties.
Nu alles zo'n beetje op z'n gat ligt verstomt die kritiek vrijwel meteen, ongeacht wat het met de cijfers doet. De lockdown is eindelijk daar.
Ik vind je laatste alinea wel mooi. DAT was exact de reden dat ik al heel lang VVD stemde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef GemMagic het volgende:
Tenzij NL alle vervoersbewegingen weet te beperken, vinden we wel een weg om te leven ondanks de beperkingen.
Met je auto en de privé vrijstaatjes tussen 4 muren kan er nog een heleboel wel.
Ik had alleen niet verwacht dat onze overheid zo'n veel publieke vrijheid zou willen ontnemen, door allerlei locaties die prima te regulieren zijn, rucksichloos te sluiten. Zelfs na zo veel tijd wordt er alleen gekeken naar open of dicht. Niet op hoe kan het ook, hoe kan het anders en velilig.
NL wordt nota bene geleid door een liberale partij. Laat mensen zelf beslissen, geef de eigen verantwoordelijkheid terug, help ze om veilig met elkaar om te gaan.
Dat vind ik ook, maar het probleem is dat er weinig anders op zit dan de VVD in de juiste richting te bewegen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind je laatste alinea wel mooi. DAT was exact de reden dat ik al heel lang VVD stemde.
Maar sinds ze de kont 180 graden in de krib gooiden, is die liefde voorgoed over. Zo jammer.
Gewoon nul ruggegraat daar in Den Haag. Ze verkrachten liever een hele economie in plaats van dat ze gericht gaan kijken wat wel kan. Dat ze aan het begin alles op slot gooien omdat het nieuw was kon ik nog wel begrijpen. Nu bijna een jaar verder mag je toch wel verwachten dat ze een beetje in kaart hebben wat wel en wat niet kan. Ook is het duidelijk dat achter de deuren niet weet niet wat er gaande is. Dan kan je het risico toch beter in kaart brengen door wat zaken te openen. Maar nee hoor zo slim zijn ze niet daaro. Net als het niet gerichter sturen van de maatregen richting ouderen. Nee kost te veel tijd dan pakken we iedereen maar aan. Anders is het zo zielig voor de ouderen. En dit alles voor een griepje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Die indruk had ik zelf ook een tijdje terug. Beetje kappers dicht.. oh slechte cijfers? Passende maatregelen! Teamsport. Dat moet echt stoppen, levensgevaarlijk. Hmm. Nog steeds niet over, winkels!! daar zijn mensen met kerst. Die moeten ook dicht.
Het zijn politici gedwongen om te handelen bang voor het verwijt te weinig te doen. Zíj handelen uit angst om niet te handelen, richten grote schade aan en proberen elke schijn te voorkomen dat ze er niet alles aan doen.
Dat vindt men belangrijker dan eerlijk zijn en toegeven dat bepaalde maatregelen geen effect hebben gehad.
Terugdraaien van inefficient schadelijk beleid is geen optie. Dan beroept men zich om de complexe samenhang van de maatregelen en het feit dat de effecten van individuele maatregelen niet goed afzonderlijk inzichtelijk te maken zijn.
Gelukkig heeft de overheid dat niet gedaan, anders lag de hele gezondheidszorg nu op zijn gat en kon je mortuariums vullen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef GemMagic het volgende:
Laat mensen zelf beslissen, geef de eigen verantwoordelijkheid terug
Als ze iets meer open zouden gooien, dan zou 'al dat volk' zich ook wat meer kunnen spreiden ...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:47 schreef Fe2O3 het volgende:
Verlengd.
En strenger.
Je merkt nu dat boodschappen bij wat nog open is het uitje is geworden. Hele fucking gezinnen de kruidvat of appie in. Stranden en natuurgebieden overvol.
Tis te hopen dat het weer kouder en slechter wordt, dat houst ook meer van dat dagjes volk thuis.
De maatregelen werken duidelijk wel. Misschien niet zķ goed als we zouden willen, maar helpen doet het wel degelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, als maatregelen niet werken moeten we meer van dat soort maatregelen krijgen. Logisch.
Een griepjequote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Gewoon nul ruggegraat daar in Den Haag. Ze verkrachten liever een hele economie in plaats van dat ze gericht gaan kijken wat wel kan. Dat ze aan het begin alles op slot gooien omdat het nieuw was kon ik nog wel begrijpen. Nu bijna een jaar verder mag je toch wel verwachten dat ze een beetje in kaart hebben wat wel en wat niet kan. Ook is het duidelijk dat achter de deuren niet weet niet wat er gaande is. Dan kan je het risico toch beter in kaart brengen door wat zaken te openen. Maar nee hoor zo slim zijn ze niet daaro. Net als het niet gerichter sturen van de maatregen richting ouderen. Nee kost te veel tijd dan pakken we iedereen maar aan. Anders is het zo zielig voor de ouderen. En dit alles voor een griepje.
Bijna elke dag.quote:Op maandag 4 januari 2021 23:11 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoevaak zou je tussen 21:00 en 5:00 buiten zijn in de winter als de horeca gesloten is?
Het is een geen rocketscience, hoe minder contacten hoe minder besmettingen, maar figuren zoals jij die het nog steeds als griepje zien zijn het grote probleem, continue gezeur over gericht kijken, etc. Zullen we eens beginnen met het houden aan de regeltjes? Als iedereen dat doet dan heb je het er binnen no time voor een deel onder, maar als mensen maar op bezoek blijven gaan bij familie en school dan kun je wel bezig blijven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 18:43 schreef CR7 het volgende:
[..]
Gewoon nul ruggegraat daar in Den Haag. Ze verkrachten liever een hele economie in plaats van dat ze gericht gaan kijken wat wel kan. Dat ze aan het begin alles op slot gooien omdat het nieuw was kon ik nog wel begrijpen. Nu bijna een jaar verder mag je toch wel verwachten dat ze een beetje in kaart hebben wat wel en wat niet kan. Ook is het duidelijk dat achter de deuren niet weet niet wat er gaande is. Dan kan je het risico toch beter in kaart brengen door wat zaken te openen. Maar nee hoor zo slim zijn ze niet daaro. Net als het niet gerichter sturen van de maatregen richting ouderen. Nee kost te veel tijd dan pakken we iedereen maar aan. Anders is het zo zielig voor de ouderen. En dit alles voor een griepje.
Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is een geen rocketscience, hoe minder contacten hoe minder besmettingen, maar figuren zoals jij die het nog steeds als griepje zien zijn het grote probleem, continue gezeur over gericht kijken, etc. Zullen we eens beginnen met het houden aan de regeltjes? Als iedereen dat doet dan heb je het er binnen no time voor een deel onder, maar als mensen maar op bezoek blijven gaan bij familie en school dan kun je wel bezig blijven.
Nu begrijp ik eindelijk waarom de maatregelen steeds opnieuw verlengd moeten worden...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
Inderdaad, omdat de overheid achterlijk is. Gooi bepaalde gelegenheden open en spreid je mensen. Mensen onder de 40/50 die luisteren niet (meer). Maar ja ondertussen gaan we maar gewoon verbaasd doen waarom de besmettingen nog steeds stijgen terwijl alleen de supermarkten open zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu begrijp ik eindelijk waarom de maatregelen steeds opnieuw verlengd moeten worden...
Volgende week dinsdag een persconferentie, maar een paar dagen daarvoor 'lekt' er zoals gebruikelijk al wat naar de media.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik werk inmiddels alweer maandenlang (tegen mijn zin) thuis, maar in jouw situatie zou ik precies dezelfde mening hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:35 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
[..]
Nope, ik kan dat niet accepteren, dat ik mijn ouders en vrienden niet meer zou kunnen zien maar op mn werk met 1000 man (minus de paar honderd thuiswerkers) mag samenkomen.
Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad, omdat de overheid achterlijk is. Gooi bepaalde gelegenheden open en spreid je mensen. Mensen onder de 40/50 die luisteren niet (meer). Maar ja ondertussen gaan we maar gewoon verbaasd doen waarom de besmettingen nog steeds stijgen terwijl alleen de supermarkten open zijn.
Jij bent voorstander van lockdownquote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Viruswappie is een deur verder
ZIEDENDquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van lockdown
Dat maakt jou dus eigenlijk een wappie en viruswaanzinnige...
Het is ook niet veel meer dan een griepje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een griepje
Na bijna een jaar zou ik toch wel verwachten dat je begrijpt waar het om gaat.
En die snoeiharde lockdowns hebben in andere landen ook niet gewerkt om het virus eronder te krijgen, dus wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?
Het laat eerder zien waarom andere landen werken met strenge lockdowns waarbij iedereen binnen moet blijven en militairen op straat handhaven.
Wat dat betreft zouden we hier ook een avondklok en een maximale radius moeten invoeren...
Het is dus niet een onschuldig griepje.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Het is ook niet veel meer dan een griepje.
De enige reden dat het zo’n groot maatschappelijk probleem is, is omdat het zo enorm besmettelijk is waardoor de hulpvraag vanuit de zwakkeren onder ons de zorgcapaciteit overstijgt.
Dat maakt het probleem niet minder groot, maar de gedachte dat dit een dodelijke ziekte is mag ook al driekwart jaar geleden naar het land der fabelen worden verwezen.
Kom, laten we gaan demonstreren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:16 schreef ZarB het volgende:
Maar de grenzen blijven open en nog steeds gezellig met z'n allen in het vliegtuig
Omdat ze na de lockdown niet de juiste maatregelen hebben genomen om de volgende piek te vermijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:17 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En die snoeiharde lockdowns hebben in andere landen ook niet gewerkt om het virus eronder te krijgen, dus wat is je punt?
.
Sta al op malieveld. Nog ff goeie band fixenquote:
Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is dus niet een onschuldig griepje.
Dat Covid19 niet echt dodelijk is ben ik met je eens.
Maar de exponentiële groei ervan waardoor het een hele samenleving kan ontwrichten maakt dat het geen 'onschuldig griepje' is, wat wordt gebruikt om alle maatregelen maar te negeren en met 20 man in huis kerst en nieuwjaar te vieren en een lange neus maken naar de overheid, die niet begrijpt waarom het aantal besmettingen niet afneemt...
Als het duidelijk niet werkt dan moet je inderdaad naar andere opties kijken in plaats van kinderachtig nog meer je zin proberen door te drukken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus omdat jij en velen gewoon alle regels aan hun laars lappen en er voor blijven zorgen dat het virus zich goed kan verspreiden is de overheid achterlijk?
Het laat eerder zien waarom andere landen werken met strenge lockdowns waarbij iedereen binnen moet blijven en militairen op straat handhaven.
Wat dat betreft zouden we hier ook een avondklok en een maximale radius moeten invoeren...
hier de opperwappie voor jou: https://www.metronieuws.n(...)m-engel-aangehouden/quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van lockdown
Dat maakt jou dus eigenlijk een wappie en viruswaanzinnige...
The Wanderer!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:23 schreef ZarB het volgende:
[..]
Sta al op malieveld. Nog ff goeie band fixen
Tis net Prinsjesdagquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag een persconferentie, maar een paar dagen daarvoor 'lekt' er zoals gebruikelijk al wat naar de media.
wat is er nou?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vervelend vrouwtje ben je ook. Maar ok vrouwen zijn wat banger ingesteld. Kan het je niet kwalijk nemen.
Hoho, deze vrouw niet hequote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:30 schreef CR7 het volgende:
[..]
Vervelend vrouwtje ben je ook. Maar ok vrouwen zijn wat banger ingesteld. Kan het je niet kwalijk nemen.
Het verkleinwoord zegt het al, en je verdedigt iemand die griepje gebruikt als argument om te stoppen met de maatregelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een onschuldig griepje is. Ik zeg dat het niet meer dan een griepje is.
De mexicaanse griep was ook geen onschuldig griepje, maar gelukkig niet zo erg besmettelijk.
Het werkt niet omdat mensen zich er niet aan houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:26 schreef CR7 het volgende:
[..]
Als het duidelijk niet werkt dan moet je inderdaad naar andere opties kijken in plaats van kinderachtig nog meer je zin proberen door te drukken.
Oh nee hoor, met het verkleinwoord doelde ik geenszins op een ‘onschuldig’ griepje, enkel ter bekrachtiging dat we het virus ansich niet groter moeten maken dan het is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verkleinwoord zegt het al, en je verdedigt iemand die griepje gebruikt als argument om te stoppen met de maatregelen.
Maar het wordt toch niet groter gemaakt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:37 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Oh nee hoor, met het verkleinwoord doelde ik geenszins op een ‘onschuldig’ griepje, enkel ter bekrachtiging dat we het virus ansich niet groter moeten maken dan het is.
De gevolgen zijn een ander verhaal natuurlijk. (Maar dat zei ik er ook al direct bij in mijn eerste post.)
Ben je serieus echt verontwaardigd nu?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het werkt niet omdat mensen zich er niet aan houden.
Dus dan moet er strenger worden opgetreden.
Dat gaan we volgende week ook zien lijkt het: meer beperkende maatregelen.
Alvast bedankt daarvoor
Waarom gedraag je je dan als een vrouw? Als je buurman een snotneus heeft ga je toch ook niet je ramen barricaderen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ik ben man. komt er nog antwoord?
Ik geef alleen aan dat een wappie geen lockdown fan is, wat erg... wie heeft er hier nu een kort lontje?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef CR7 het volgende:
[..]
Waarom gedraag je je dan als een vrouw? Als je buurman een snotneus heeft ga je toch ook niet je ramen barricaderen?
Dit doet het vast goed in je facebookgroepen Henk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef CR7 het volgende:
[..]
Waarom gedraag je je dan als een vrouw? Als je buurman een snotneus heeft ga je toch ook niet je ramen barricaderen?
Ik vind dat iedereen die een ander berispt op het feit corona een “griep” te noemen, zelf net zo onrealistisch is als hij de ander verwijt te zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar het wordt toch niet groter gemaakt?
Je gedraagt je ook als een vrouw. Als je dit al een kort lontje noemt..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat een wappie geen lockdown fan is, wat erg... wie heeft er hier nu een kort lontje?
ah schattig je bent zelf een Willem Engel. Ik weet genoeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ja jammer dan. Ik zal me nooit aan de maatregelen houden achter de deuren. En met mij velen ook niet. Kerstdagen met 20 man gevierd en oud en nieuw idem dito. Eigen schuld. Stadions niet open? Dan gaan we met 20+ man ergens binnen voetbal kijken. Kroeg niet open dan vieren we binnen wel ons eigen feestje.
Verontwaardigd, niet naar jou, maar cr7 die gewoon met 20 man kerst viert omdat Covid19 maar een griepje is en de overheid maar niet van die beperkende maatregelen moet nemen..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ben je serieus echt verontwaardigd nu?
Kijk, ik keur ook niet alles toe wat mensen doen, maar die verontwaardiging komt echt een maand te laat in mijn ogen. Dit zagen de meesten toen al aankomen. En ook naar mijn mening is het een totaal logisch gevolg.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
En dan de overheid achterlijk noemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:51 schreef CR7 het volgende:
[..]
Inderdaad, omdat de overheid achterlijk is. Gooi bepaalde gelegenheden open en spreid je mensen. Mensen onder de 40/50 die luisteren niet (meer). Maar ja ondertussen gaan we maar gewoon verbaasd doen waarom de besmettingen nog steeds stijgen terwijl alleen de supermarkten open zijn.
Ahh sorry, dan interpreteerde ik dat verkeerd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verontwaardigd, niet naar jou, maar cr7 die gewoon met 20 man kerst viert omdat Covid19 maar een griepje is en de overheid maar niet van die beperkende maatregelen moet nemen..
ik gok gewoon stoer praat vanachter een PCquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
En dan de overheid achterlijk noemen.
Bepaalde mensen laten zich bij crisis van hun beste kant zien en bepaalde mensen van hun slechtste kant.
Het kabinet kijkt hier met interesse en een half stijfje naar Duitsland.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Djeez het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Er gaan nķg meer winkels op slot, dus ook Kruidvat en de slijter. Nou, de volgende job voor Rutte is al bekend. Die wordt de nieuwe topman van Ahold Delhaize
Het was niet verboden. Dus waarom zou ik het niet doen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verontwaardigd, niet naar jou, maar cr7 die gewoon met 20 man kerst viert omdat Covid19 maar een griepje is en de overheid maar niet van die beperkende maatregelen moet nemen..
Nee, want die ander probeert daarmee te rechtvaardigen dat hij zich niet aan de maatregelen hoeft te houden, terwijl het fenijn van dit virus hem zit in de exponentiële groei die daar het gevolg van kan zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen die een ander berispt op het feit corona een “griep” te noemen, zelf net zo onrealistisch is als hij de ander verwijt te zijn.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef CR7 het volgende:
[..]
Het was niet verboden. Dus waarom zou ik het niet doen?
Jijzelf vooralquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het kabinet kijkt hier met interesse en een half stijfje naar Duitsland.
Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daarom is een strengere lockdown met meer verboden noodzakelijk.
Omdat jij het anders niet wilt begrijpen.
Stoer man! Vertel het je FB vrienden gelijk even.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef CR7 het volgende:
[..]
Heel fijn maar achter de deur mogen ze niet handhaven. Daar gaan strengere maatregelen niets aan veranderen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want die ander probeert daarmee te rechtvaardigen dat hij zich niet aan de maatregelen hoeft te houden, terwijl het fenijn van dit virus hem zit in de exponentiële groei die daar het gevolg van kan zijn.
Het lastige van Covid19 is dat het in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebola, niet iedere besmet persoon flink ziek maakt. Daardoor denken veel mensen dat het allemaal wel meevalt, terwijl juist die milde reactie bij de meeste besmette personen er juist voor zorgt dat het virus zich gemakkelijker kan verspreiden en door de grote aantallen voldoende mensen wel ziek weet te maken dat het zorgstelsel onderuit gaat.
Ach, zo ver loopt Duitsland nou ook weer niet voor mbt het vaccineren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het kabinet kijkt hier met interesse en een half stijfje naar Duitsland.
de nuance is ook wel zoek. Je bent of een wappie of een brave burger.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Met je eerste zin alleen wanneer deze stelling klopt, en dat is niet te zeggen. Sterker nog; als ik naar mijn omgeving kijk is hij ook niet waar. Natuurlijk zullen er een aantal met 3 of 4 man binnen gezeten hebben, ikzelf met oud en nieuw nog, maar hebben ze de rest van het jaar net als iedereen sober en geīsoleerd geleefd.
Als die mensen ook op de brandstapel van ‘viruswappies’ en ‘complotgekkies’ worden gegooid onder het momt van: ‘zij bagataliseren corona om ook hun gang te kunnen gaan!’, zijn we het einde zoek met zijn allen.
En als ik de reeksen zo volg lijkt het alsof we daar al zijn aangekomen, jammer genoeg. En daar hebben de mensen aan de andere kant van het viruswaanzin-spectrum net zo’n groot aandeel aan gehad.
Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Daarom is een strengere lockdown met meer verboden noodzakelijk.
Omdat jij het anders niet wilt begrijpen.
Inderdaad. Waar iedereen het over de dodencijfers of de economie heeft, denk ik dat dit minstens zo’n groot verlies is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:00 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
de nuance is ook wel zoek. Je bent of een wappie of een brave burger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |