abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 6 januari 2021 @ 06:10:02 #276
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197238614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Nou, in ieder geval de stembureaus.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197238706
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.
Het wordt dan ook eens tijd dat de gemiddelde volwassen Nederlander zich niet meer als een kind gaat gedragen, maar zelf verantwoordelijkheid neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2021 06:39:06 ]
pi_197238722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.
Dramaqueen much? :')

Ik hou me behoorlijk netjes aan de maatregelen, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik dat ook maar gewoon allemaal kritiekloos en vol ontzag voor onze fantastische overheid doe. Zo lang je belastingplichtig bent heb je nog altijd het recht om kritiek te uiten op de manier waarop je belastinggeld gespendeerd wordt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197239416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Gelukkig maar.
pi_197239520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef Oliver23 het volgende:
Dat Rutte nu eventueel meer winkels wilt sluiten, is gewoon een oorzaak van zijn eigen falend beleid.

Had gewoon midden december bekend gemaakt dat alleen een supermarkt en drogist essentieel zijn en de rest niet. Nu had je teveel uitzondering van winkels die zich essentieel noemde, denk aan een Gall en Gall en een viswinkel
Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dicht :') gooi gewoon alles open en pak de werkgevers aan
pi_197239563
-edit- nou nou niet zo op de persoon

[ Bericht 93% gewijzigd door Momo op 06-01-2021 09:04:17 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 08:53:34 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197239573
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?

De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.

Daar hadden ze wel wat aan mogen doen.
De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197239599
Voor de winkels zou je ook een leeftijden window kunnen hanteren, immers het idee van het sluiten van de winkels is met name er voor zorgen dat het niet te druk in de winkelstraten word. Hanteer dus tijdvakken per leeftijd waarbij mensen naar de winkel mogen, op die manier hou je spreiding en ook nog de economie actief. Daarnaast zou je nog extra maatregelen per winkel oppervlak kunnen hanteren, bijvoorbeeld dat winkels waarbij het praktisch lastig is om een goede looprichting te hebben of afstand te houden, om daar alleen op afspraak binnen te mogen, dat laatste werkt nu bijvoorbeeld ook goed voor zaken zoals opticiens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197239613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?

De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.

De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Vervang het woord drogisterij voor apotheek, de spullen die het kruitvat verkoopt zijn niet essentieel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197239690
quote:

Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.

Dit in tegenstelling tot de Kruidvat waar iedereen Kris kras door elkaar loopt, waarbij de Kruidvat bekend staat om hun gewoonte om elk gangpad te voorzien van obstakels zoals reclamedisplays, extra bakken met actieartikelen etc.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Kruidvat wel open mag, en bouwmarkt niet. Die Chinezen zullen wel een goede lobby hebben.
pi_197239807
quote:

Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:14:15 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197239844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:

[..]

Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
En je denkt dat ze wel thuisblijven als ze dat bij de supermarkt moeten halen?

Even los van het feit dat ik bij mijn bakker en slager een veel kleinere kans op besmetting heb dan bij de supermarkt, want bij de bakker en slager is de boel wel overzichtelijk, is er een looprichting, houdt men afstand en staan mensen netjes buiten te wachten als het maximale aantal klanten binnen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197239968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.

Dit in tegenstelling tot de Kruidvat waar iedereen Kris kras door elkaar loopt, waarbij de Kruidvat bekend staat om hun gewoonte om elk gangpad te voorzien van obstakels zoals reclamedisplays, extra bakken met actieartikelen etc.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Kruidvat wel open mag, en bouwmarkt niet. Die Chinezen zullen wel een goede lobby hebben.
Bouwmarkt is open voor afhaal...
Verder is niet elke drogist in handen van Chinezen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:26:08 #289
3542 Gia
User under construction
pi_197240002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:

Sommige mensen gebruiken graag verse producten van de slager, bakker en groenteboer. Moet, m.i. gewoon mogen.

Wij (mijn man dus) gaan 2x in de week boodschappen doen bij de Appie. En op zondag verse groente en vlees bij Jan Linders, Jumbo of Lidl.
Verder komen we nauwelijks de deur uit.
Moet vandaag en morgen weer even met mijn moeder naar tandarts en ziekenhuis. Vind ik al eng. Dus sws mondkapjes op in de auto.
pi_197240049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 08:49 schreef byah het volgende:

[..]

Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dicht :') gooi gewoon alles open en pak de werkgevers aan
Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.
Je kunt inderdaad afvragen of het niet zinvoller was geweest om alleen supermarkten open te laten en die alleen essentiële producten te laten verkopen.
Maar die toestanden van 'als Jantje open mag, waarom Pietje niet?' is beetje onzinnig.
Het gaat om het terugdringen van het aantal contactmomenten, en elke winkel die je sluit helpt daarbij. En je kunt daarnaast niet in de ene straat een gitaarwinkel open laten en in een andere niet.
pi_197240102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bouwmarkt is open voor afhaal...
Verder is niet elke drogist in handen van Chinezen.
Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.
pi_197240147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.
Je kunt inderdaad afvragen of het niet zinvoller was geweest om alleen supermarkten open te laten en die alleen essentiële producten te laten verkopen.
Maar die toestanden van 'als Jantje open mag, waarom Pietje niet?' is beetje onzinnig.
Het gaat om het terugdringen van het aantal contactmomenten, en elke winkel die je sluit helpt daarbij. En je kunt daarnaast niet in de ene straat een gitaarwinkel open laten en in een andere niet.
Daarbij wordt handel nu verplaatst naar mensen thuis. Want bijvoorbeeld meubelzaken zijn dicht, of badkamers etc. De verkoopadviseurs mogen echter wel gewoon met 2 man en een berg kleurstaaljes naar de klant toe. Volgens mij is het dan veiliger om mensen in een ruim opgezet bedrijfspand te ontvangen, op afspraak.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:46:10 #293
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197240216
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen. :6

Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen. :X
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197240231
quote:
16s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef IW2B het volgende:
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen. :6

Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen. :X
Oneens, de coupe van Geert gezien?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2021 09:48:01 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:51:31 #295
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_197240285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Oneens, de coupe van Geert gezien?
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
pi_197240316
Duitsland is verlengd. Wij doen alles wat Duitsland doet omdat we zelf geen beslissingen kunnen nemen. Dus hier zal ook wel gewoon verlengd worden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 6 januari 2021 @ 09:55:22 #297
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197240338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.

Laat er geen illusie over bestaan dat Rutte de komende 4 (8, 12) jaar 'gewoon' onze president is.

En het maakt ook geen fuck uit wie MP is.. sommige mensen maken er een sport van om tegen 'De (R)overheid' te zeuren en te zaniken.

In dit land kun je alles worden wat je wilt. Als je er een potje van maakt en in de schulden etc komt moet toch iemand de schuld krijgen.
en als je een enorme blunder maakt dan ga je (lees: Rutte) gewoon nadenken over de vraag: "is de toeslagenaffaire een smet op mijn blazoen". Rutte met z'n gemaakte nep lach :r

Maar wat je zegt, het zijn allemaal huichelaars, de hele godvergeten bende daar in Den Haag :r Van links tot rechts, allemaal zitten ze er vooral voor zichzelf en hun incrowd holmaatjes :r

En nadien elkaar de lucratieve baantjes toeschuiven want ze houden elkaars hand boven het hoofd. :')
pi_197240398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.
Kennelijk is het drogisterij deel nog steeds meer dan 70%.
Anders mochten ze niet open..
pi_197240428
quote:

Het is nog te kort geleden om nu uitgroei te hebben. Ik heb ook nog steeds een kortgeknipt kapsel.
pi_197240460
quote:

Dat geldt voor alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn.
Overigens lijkt het me niet slim om apotheken te laten overspoelen met klanten die drogisterijproducten nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')