Nou, in ieder geval de stembureaus.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Het wordt dan ook eens tijd dat de gemiddelde volwassen Nederlander zich niet meer als een kind gaat gedragen, maar zelf verantwoordelijkheid neemt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je een kind nog harder gaat slaan als je de vorige keer deed, zal hij ook niet beter gaan luisteren ineens.
Dramaqueen much?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef vipergts het volgende:
[..]
Zonde van je tijd deze user leert zijn lesje alleen als ze de slang van de beademing in zijn keel schuiven eerder niet.
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan in maart vlak voor de verkiezingen gooit Rutte opeens van alles open, zo doorzichtig weer.
Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dichtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef Oliver23 het volgende:
Dat Rutte nu eventueel meer winkels wilt sluiten, is gewoon een oorzaak van zijn eigen falend beleid.
Had gewoon midden december bekend gemaakt dat alleen een supermarkt en drogist essentieel zijn en de rest niet. Nu had je teveel uitzondering van winkels die zich essentieel noemde, denk aan een Gall en Gall en een viswinkel
Vervang het woord drogisterij voor apotheek, de spullen die het kruitvat verkoopt zijn niet essentieel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?
De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.
Daar hadden ze wel wat aan mogen doen.
De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
Wil iemand mij even uitleggen waarom de bakker en slager niet essentieel zouden zijn?
De Kruidvat waar je met veel moeite wat drogisterij-artikelen kunt vinden tussen het speelgoed en de huishoudelijke artikelen is imho veel dubieuzer.
De halve winkel afgrendelen bijvoorbeeld, zodat er alleen nog maar drogisterij artikelen verkocht konden worden.
Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Leandra het volgende:
En je denkt dat ze wel thuisblijven als ze dat bij de supermarkt moeten halen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:
[..]
Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
Bouwmarkt is open voor afhaal...quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Helemaal eens. Daarbij gaat het er bij de bakker en slager hier heel geordend aan toe. Maximaal 2 klanten tegelijkertijd binnen, de rest wacht buiten, op anderhalve meter afstand van elkaar. Klanten staan stil, en de medewerkers pakken de spullen.
Dit in tegenstelling tot de Kruidvat waar iedereen Kris kras door elkaar loopt, waarbij de Kruidvat bekend staat om hun gewoonte om elk gangpad te voorzien van obstakels zoals reclamedisplays, extra bakken met actieartikelen etc.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Kruidvat wel open mag, en bouwmarkt niet. Die Chinezen zullen wel een goede lobby hebben.
Sommige mensen gebruiken graag verse producten van de slager, bakker en groenteboer. Moet, m.i. gewoon mogen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:11 schreef byah het volgende:
Mij gaat er specifiek om dat er genoeg mensen zijn die nu elke dag een rondje bakker/slager/slijter maken die gewoon lekker thuis moeten blijven.
Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:49 schreef byah het volgende:
[..]
Inderdaad, mooi voorbeeld was die winkelstraat waar van alles open was, van de viswinkel, bloemist, bakker, slijterij tot aan de fietsenwinkel, maar de gitaarwinkel moest dichtgooi gewoon alles open en pak de werkgevers aan
Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bouwmarkt is open voor afhaal...
Verder is niet elke drogist in handen van Chinezen.
Daarbij wordt handel nu verplaatst naar mensen thuis. Want bijvoorbeeld meubelzaken zijn dicht, of badkamers etc. De verkoopadviseurs mogen echter wel gewoon met 2 man en een berg kleurstaaljes naar de klant toe. Volgens mij is het dan veiliger om mensen in een ruim opgezet bedrijfspand te ontvangen, op afspraak.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bloemist is alleen buitenverkoop, verder gaat het om levensmiddelen, behalve bij de gitaarwinkel.
Je kunt inderdaad afvragen of het niet zinvoller was geweest om alleen supermarkten open te laten en die alleen essentiële producten te laten verkopen.
Maar die toestanden van 'als Jantje open mag, waarom Pietje niet?' is beetje onzinnig.
Het gaat om het terugdringen van het aantal contactmomenten, en elke winkel die je sluit helpt daarbij. En je kunt daarnaast niet in de ene straat een gitaarwinkel open laten en in een andere niet.
Oneens, de coupe van Geert gezien?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef IW2B het volgende:
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen.![]()
Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen.
Geert is daar inderdaad een uitzondering op, krijgt bijna een matje in zijn nek. Maar die hamert er dan ook continu op dat de 'elite' zich anders gedraagt dan de 'gewone burger'. Ben geen Wilders fan maar dat siert hem wel dat hij zich er aan houd... maar kijk eens naar bijvoorbeeld dé twee... Rutte en De Jonge. Beiden toch echt wel duidelijk meerdere malen bijgeknipt tijdens deze lockdown periode. Rutte is alleenstaand en de vrouw van De Jonge is maatschappelijk medewerkster, geen kapster.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Oneens, de coupe van Geert gezien?
en als je een enorme blunder maakt dan ga je (lees: Rutte) gewoon nadenken over de vraag: "is de toeslagenaffaire een smet op mijn blazoen". Rutte met z'n gemaakte nep lachquote:Op woensdag 6 januari 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zit er dik in.. ook omdat dan waarschijnlijk de ziekenhuisopnames etc zullen afnemen vanwege het vaccin.
Laat er geen illusie over bestaan dat Rutte de komende 4 (8, 12) jaar 'gewoon' onze president is.
En het maakt ook geen fuck uit wie MP is.. sommige mensen maken er een sport van om tegen 'De (R)overheid' te zeuren en te zaniken.
In dit land kun je alles worden wat je wilt. Als je er een potje van maakt en in de schulden etc komt moet toch iemand de schuld krijgen.
Kennelijk is het drogisterij deel nog steeds meer dan 70%.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kruidvat houdt steeds meer het midden tussen een action en een drogist, dan een echte drogist wat mij betreft.
Het is nog te kort geleden om nu uitgroei te hebben. Ik heb ook nog steeds een kortgeknipt kapsel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef IW2B het volgende:
Kruidvat slaat nergens op waarom zij open zouden moeten zijn. Alles wat zij verkopen wat onder 'drogisterij' valt kan je simpelweg halen bij de supermarkt en apotheek. Ze zijn dus totaal niet essentieel in mijn ogen.![]()
Wat ik overigens ook wel erg knap vind... het kapsel van de Tweede Kamerleden. Alle kapperszaken moeten dicht want geen essentieel beroep. Echter de mannen in de Tweede Kamer lopen er allemaal nog steeds netjes geknipt/geschoren bij. Dit terwijl mijn haar ondertussen aardig doorgegroeid is... lijkt me stug dat ze allemaal een partner hebben die kunnen knippen.
Dat geldt voor alle levensmiddelen winkels die geen supermarkt zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:46 schreef IW2B het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |