abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197172154

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197172158
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Gommers heeft liever dat de dweilers kunnen blijven dweilen dan dat de kraan (iig een beetje) dicht wordt gedraaid.
Sorry, maar ik kan het niet anders zien.
Of Gommers ziet dat de kraan voorlopig zal blijven stromen en besluit dan tenminste maar op de dweilers in te zetten?
pi_197172163
24u toename aantal opnamen: 174 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1841 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: 3,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 2190 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 2 januari om 14:00
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197172170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De grootschalige vaccinaties worden nog niet voorbereid, huisartsen weten ook nog van niets.
hoe wij in hemelsnaam willen inlopen is een raadsel en kan met de voorspelde aantallen niet eens.
Dit moet toch echt heel raar lopen wil Hugo hier ongeschonden uit komen.

Vooralsnog hoor ik uit mijn kennissenkring niet echt heel veel negatieve geluiden en dat verbaasd me wel enigszins.
pi_197172171
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja joh in Frankrijk al honderdduizenden vaccins gegeven. Wauw bedankt voor de info oude mopperpot
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dit is de stand van zaken in europa eergister:

Germany
165,575 (Dec 31, 2020)
Poland
47,600 (Dec 31, 2020)
Italy
45,667
Argentina
32,013 (Dec 31, 2020)
Denmark
29,483 (Dec 31, 2020)
Portugal
16,701 (Dec 29, 2020)
Romania
11,656
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Austria
6,000
Greece
1,763 (Dec 30, 2020)
France
138 (Dec 30, 2020 )
Zijn kennelijk ook weinig landen waar het echt snel gaat behalve VK, VS en Israël. En Duitsland en Polen is hier natuurlijk best wel wat. En in ieder geval in het VK en VS gaat het ook niet vlekkeloos allemaal. In de VS lijkt er ook heel erg te worden ingezet op zorgpersoneel. En ontstaan er nu overschotten die weggegooid moeten worden omdat veel zorgpersoneel helemaal niet gevaccineerd wil worden.

In Engeland is er nu een soort race tegen de klok ontstaan waardoor allerlei beleid last-minute wordt omgegooid. En hebben ze ook logistieke problemen. Als ze daar overheen kunnen komen, dan zullen zij met Israël één van de weinige landen zijn die in het voorjaar echt veel kwetsbaren hebben gevaccineerd en dus snel weer open kunnen als de politieke wil er is.

Frankrijk gaat nog een probleem krijgen met zo'n 40% vaccinatiebereidheid onder de bevolking.

Wil niet zeggen dat we het hier in Nederland geweldig doen met onze dikke vette 0 die ook nu nog een week op 0 blijft staan natuurlijk.

Het blijft gewoon problematisch dat er hier zo'n enorme stress en hevige discussie is over de vaccins omdat ondanks alle maatregelen de situatie niet echt onder controle is (en iedereen in z'n broek schijt voor de 'Britse' en andere varianten), en het vaccineren dus ineens heel urgent wordt. Dan heb je politiek gewoon een groot probleem als het nog niet geregeld is en ook niet ingehaald lijkt te worden.
pi_197172172
twitter
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197172186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Of Gommers ziet dat de kraan voorlopig zal blijven stromen en besluit dan tenminste maar op de dweilers in te zetten?
Precies, en die ‘dweilers’ werken al bijna een jaar op 200% en zien de volgende tsunami al aankomen. Elke collega die ze dan niet hoeven te missen telt voor die mensen.
pi_197172199
Ook beetje raar dat het hele vaccineren nu als een wedstrijdje wordt neergezet. Over een half jaar kan je daar voorzichtige conclusies uit trekken en dan zal Nederland vast niet onderaan bungelen. Ook niet bovenaan trouwens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:08:49 #9
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197172208
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In andere landen enten ze de mensen in die qua leeftijd toch niet meer op de IC komen.

Daarbij is de groep 'kranen' veel groter dan de groep 'dweilers', dus de dweilers helpen kan nog wel eens effectiever zijn...
De dweilers krijgen een niet-financiele bonus en mogen verder als 'beloning' nog meer werken, want ze worden gelukkig niet meer zo ziek van hun besmetting. *O*
Je vind me misschien een zuurpruim, maar ik zie niet echt hoe je ze hiermee helpt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197172211
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als we nu naar het afgelopen jaar kijken en konden zeggen dat alles uit de hoge hoed van Hugo vlekkeloos, maar met enige vertraging, was verlopen had je wellicht nog een punt gehad.

Hugo en de zijnen hebben op het verkeerde paard gegokt. Daarnaast hebben ze in oktober vrij relevante informatie over het hoofd gezien aangaande het Pfizer-vaccin en creëerde een probleem dat helemaal niet zo’n probleem had hoeven zijn.

Maar waar staan we nu? Heel Europa aan de vaccinaties en wij weten nog niet eens welke groep we gaan vaccineren.
Hoeveel vertraging hebben we nu, drie weken? Doet dat er over een halfjaar toe of is de stand van dat moment belangrijker?

Het AstraZenica vaccin liep voorop, zag er fantastisch uit en daar is massaal op ingezet. Ik begrijp dat wel, dat de minister samen met het team besluit om maar een aantal vaccins bij voorbaat aan te schaffen ipv miljoenen dosissen bij de honderden cooperaties tegelijkertijd te kopen.
pi_197172218
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef VoMy het volgende: [..] De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed. Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend. Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter. Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen. Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
Het vroeger starten was op meer gebaseerd dan alleen red extra levens. Het vaccin wordt verkocht als uitweg, heel Europa start en Nederland zou 12! dagen na het laatste land beginnen. Iedereen loopt op zijn tandvlees maar dat vaccin doen we lekker rustig aan. Daarnaast staat de personele bezetting bij de ziekenhuizen onder druk en iedere arts die kan werken kan wel degelijk levens redden. Dat het een politieke keuze is geweest wie er als eerste moet ja. Dat gommers/Kuipers een beetje voor eigen parochie pleiten ja, maar het is toch niet uit te leggen dat we zolang wachten met de start.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:10:23 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197172227
En dan rot Hugo straks op, moet zijn opvolger nog 4 weken ingewerkt worden. Nog meer vertraging. :{w
Dat moeten we toch ook niet willen lijkt me
pi_197172235
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
Ook beetje raar dat het hele vaccineren nu als een wedstrijdje wordt neergezet. Over een half jaar kan je daar voorzichtige conclusies uit trekken en dan zal Nederland vast niet onderaan bungelen. Ook niet bovenaan trouwens.
het word niet als een wedstrijd neergezet, elke dag later beginnen met vaccineren kost gewoon een hoop geld en mogelijk extra doden, een verkeerde strategie en voorbereiding ook.
pi_197172237
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:08 schreef Jane het volgende:

[..]

De dweilers krijgen een niet-financiele bonus en mogen verder als 'beloning' nog meer werken, want ze worden gelukkig niet meer zo ziek van hun besmetting. *O*
Je vind me misschien een zuurpruim, maar ik zie niet echt hoe je ze hiermee helpt.
Ik weet ook niet of je hen hiermee helpt, maar ik denk dat het echt alle hens aan dek wordt in de ziekenhuizen en dat ieder paar handen welkom is.
Hoop dat ik ongelijk krijg.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:12:55 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172254
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:10 schreef ondeugend het volgende:
En dan rot Hugo straks op, moet zijn opvolger nog 4 weken ingewerkt worden. Nog meer vertraging. :{w
Wat vertraging aan het begin is niet erg als je het later inhaalt, toch? :7
pi_197172255
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:10 schreef ondeugend het volgende:
Dat moeten we toch ook niet willen lijkt me
ingewerkt ? :D
pluk iemand van FoK! en die is al beter ingewerkt dan Hugo zelf _O-
pi_197172276
Die reactie van De Jonge weer :')
Ik was net wat positiever gestemd krijg je dit weer. #ongeschikt
zie email 27 oktober
pi_197172288
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vooralsnog hoor ik uit mijn kennissenkring niet echt heel veel negatieve geluiden en dat verbaasd me wel enigszins.
Zal me niks verbazen als Hugo gewoon aan blijft. Verbaast me ook wel hoe weinig commentaar ik over hem tegen kom in mijn directe omgeving. Maar die houden het nieuws allemaal veel minder bij; gaan enkel uit van de persmomenten. Dezelfde pers momenten waar geen kritische vragen gesteld worden. Die krijgen niet mee hoe vaak hij voor z’n beurt spreekt, hoe vaak hij beloftes niet na komt, hoe traag het hele proces gaat, etc. Allemaal mensen die gewoon weer CDA of VVD gaan stemmen.
pi_197172291
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
Welke reactie ?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:15:21 #20
1986 Jane
pi_197172293
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of je hen hiermee helpt, maar ik denk dat het echt alle hens aan dek wordt in de ziekenhuizen en dat ieder paar handen welkom is.
Hoop dat ik ongelijk krijg.
Ik denk ook dat elk paar handen welkom is, maar vraag me wel af of het echt een goed idee is om ziekenhuispersoneel (nog vaker dan nu) besmet te laten werken. Want ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren. Maar blijkbaar gaan toch veel mensen er vanuit dat eenmaal gevaccineerd je niet besmet kunt raken, terwijl dat echt in geen enkele trial naar voren is gekomen. Fabrikanten en ook de EMA waarschuwen daar juist ook voor.
pi_197172305
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Welke reactie ?
quote:
De Jonge: zijstap is gerechtvaardigd
Minister De Jonge (Volksgezondheid) vindt het "gerechtvaardigd" dat er is besloten medewerkers in de acute zorg eerder te vaccineren. De Jonge spreekt over een "zijstap op de hoofdroute", omdat er volgens hem niets wijzigt aan de essentie van het vaccinatiebeleid: de meest kwetsbaren als eerst inenten, samen met de mensen die voor hen zorgen.

De Jonge zegt dat gisteren het definitieve besluit werd genomen, na meerdere gesprekken met het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "De medewerkers in de acute zorg staan enorm onder druk. Die signalen krijgen we al een tijdje. Met veel uitval is het lastig overeind te houden en dan ben je nog verder van huis." Medewerkers in de acute zorg zijn bijvoorbeeld artsen en verpleegkundigen op de ic, spoedeisende hulp, de speciaal opgetuigde covidafdelingen en medewerkers op de ambulance.

Door de 30.000 vaccins voor de acute zorg zal het inenten van de eerste groep met daarin ook verpleeghuispersoneel en -bewoners een kleine week langer duren, schat hij. Verder verandert er niets aan de vaccinatiestrategie, benadrukt De Jonge. "Op 4 januari zullen de eerste mensen worden uitgenodigd en op 8 januari worden de eerste prikken gezet." Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.

De Jonge reageerde ook kort op de kritiek die hij kreeg op zijn vaccinatiebeleid. "Er zijn altijd mensen zijn die vinden dat ze als eerste gevaccineerd moeten worden. Als je je aan de hoofdroute vasthoudt, ben je star. Als je daarvan afwijkt, zwabber je. In deze baan krijg je altijd kritiek."
https://nos.nl/liveblog/2(...)gerechtvaardigd.html
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:17:05 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Welke reactie ?
quote:

Minister De Jonge (Volksgezondheid) vindt het "gerechtvaardigd" dat er is besloten medewerkers in de acute zorg eerder te vaccineren. De Jonge spreekt over een "zijstap op de hoofdroute", omdat er volgens hem niets wijzigt aan de essentie van het vaccinatiebeleid: de meest kwetsbaren als eerst inenten, samen met de mensen die voor hen zorgen.

De Jonge zegt dat gisteren het definitieve besluit werd genomen, na meerdere gesprekken met het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "De medewerkers in de acute zorg staan enorm onder druk. Die signalen krijgen we al een tijdje. Met veel uitval is het lastig overeind te houden en dan ben je nog verder van huis." Medewerkers in de acute zorg zijn bijvoorbeeld artsen en verpleegkundigen op de ic, spoedeisende hulp, de speciaal opgetuigde covidafdelingen en medewerkers op de ambulance.

Door de 30.000 vaccins voor de acute zorg zal het inenten van de eerste groep met daarin ook verpleeghuispersoneel en -bewoners een kleine week langer duren, schat hij. Verder verandert er niets aan de vaccinatiestrategie, benadrukt De Jonge. "Op 4 januari zullen de eerste mensen worden uitgenodigd en op 8 januari worden de eerste prikken gezet." Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.

De Jonge reageerde ook kort op de kritiek die hij kreeg op zijn vaccinatiebeleid. "Er zijn altijd mensen zijn die vinden dat ze als eerste gevaccineerd moeten worden. Als je je aan de hoofdroute vasthoudt, ben je star. Als je daarvan afwijkt, zwabber je. In deze baan krijg je altijd kritiek."
Bron: nos.nl
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:17:39 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197172313
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
Welk bericht?

EDIT Spuit 11
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197172317
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Niemand schiet er iets mee op als deze ook weer vertrekt, lijkt mij op dit moment ook de slechtste baan van Nederland.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:19:30 #25
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197172332
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:17 schreef halfway het volgende:

[..]

Niemand schiet er iets mee op als deze ook weer vertrekt, lijkt mij op dit moment ook de slechtste baan van Nederland.
Sowieso komt er per maart waarschijnlijk iemand anders op die plek
pi_197172334
Om even op VVD niveau te acteren, beter enten wij eerst de werkenden die tenslotte dit land overeind moeten houden.
pi_197172337
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

[..]

Bron: nos.nl
Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.

omg....raap me op hoor _O-

het is 2 januari 2021 Hugo !!! niet Oktober 2020 !!!
pi_197172339
Uiterlijk maandag een vaccinatieplan. Mijn god...
pi_197172341
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.

Ja dat stuk. Maar ook dat stuk over kritiek, iedereen is gek behalve Hugo...
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:20:43 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197172346
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:19 schreef halfway het volgende:
Om even op VVD niveau te acteren, beter enten wij eerst de werkenden die tenslotte dit land overeind moeten houden.
Dat lijkt me geen goed plan. Helpt niet significant om de druk op de zorg te verlichten.
pi_197172354
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:20 schreef Dutchguy het volgende:
Privé-oorlogjes uitvechten noem je dat...
zie email 27 oktober
pi_197172355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is 2 januari 2021 Hugo !!! niet Oktober 2020 !!!

Heerlijk. Hier spreekt een man die uit managementboekjes geleerd heeft dat je altijd de illusie moet wekken dat je 'in control' bent.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:21:33 #33
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197172358
quote:
Eerst de piloten! Belangrijk voor BV Nederland
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:22:34 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197172367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:20 schreef Dutchguy het volgende:
Ja de zorg wil zelf maandag beginnen met prikken toch? Neem aan dat ze wel een idee hebben hoe ze dat gaan uitvoeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:22:42 #35
1986 Jane
pi_197172369
quote:
Vergeet de horeca-klanten niet. Geld moet rollen enzo. B-)
pi_197172377
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoeveel vertraging hebben we nu, drie weken? Doet dat er over een halfjaar toe of is de stand van dat moment belangrijker?

Het AstraZenica vaccin liep voorop, zag er fantastisch uit en daar is massaal op ingezet. Ik begrijp dat wel, dat de minister samen met het team besluit om maar een aantal vaccins bij voorbaat aan te schaffen ipv miljoenen dosissen bij de honderden cooperaties tegelijkertijd te kopen.
Het vaccin komt op een zeer ongunstig moment wat dat betreft. Die 3e piek komt toch nog wel en een paar vaccins zal inderdaad weinig doen. Maar waarom dragen we wel massaal mondjes als het effect minimaal is?

Maar je gaat een beetje voorbij aan mijn punt. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat we die inhaalslag gaan maken. Niet dat het een doel op zich is welk land als eerste klaar is met vaccineren maar we blijven achter de feiten aan hobbelen.

Je kunt het goed blijven praten maar als je weet dat de Pfizer vaccins in grote dozen komen en je bent zelf te beroerd deze uit te pakken en te verdelen dan valt daar weinig goeds over te zeggen. Als dat vaccin ook het enige vaccin is welke momenteel beschikbaar is en je hebt 10 maanden de tijd gehad je systemen in te richten en je bent er nog steeds niet klaar voor. In welke wereld moeten we daar genuanceerd over doen?
pi_197172378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De grootschalige vaccinaties worden nog niet voorbereid, huisartsen weten ook nog van niets.
hoe wij in hemelsnaam willen inlopen is een raadsel en kan met de voorspelde aantallen niet eens.
Dat is een geheim, als Rutte en het kartel nog 10 jaar door mogen ondanks de toeslagenkwestie dan beginnen ze morgen met vaccineren.
pi_197172398
Het is ook niet zo zeer de schuld van Hugo de Jonge, het is een gevolg van jarenlang liberaal "de overheid moet zo klein mogelijk" beleid. Daar is niet per definitie iets mis mee, want het zorgt onder andere voor stabiliteit. Het is alleen wel wat jammer als je dan in geval van crisis ineens slagvaardig moet optreden.

Je gaat ook niet de chauffeur van een grote vrachtwagen ontslaan omdat ie een elektrisch bestelbusje niet bij kan houden in de binnenstad.

Niet dat dat goedpraat dat we nu zo treuzelen, maar De Jonge dat persoonlijk aanrekenen is wat kort door de bocht. Hem nu wegsturen lost niks op.

Beter zou het zijn om niet teveel VVD meer te stemmen, maar meer centrumlinks. D66, PvdA, dat soort werk.

[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 02-01-2021 14:29:59 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197172405
quote:

[..]

Dat zei ik in het vorige deel ook al. Maar vooralsnog krijgt hij niet de kritiek die hij verdiend.

Hem nu op straat zetten schiet je niks mee op nee.
pi_197172406
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is een geheim, als Rutte en het kartel nog 10 jaar door mogen ondanks de toeslagenkwestie dan beginnen ze morgen met vaccineren.
je zou zeggen dat niemand weg kan komen met dat schandaal als de toeslagenaffaire....
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:24:50 #41
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat stuk. Maar ook dat stuk over kritiek, iedereen is gek behalve Hugo...
Vanuit zijn oogpunt is het waarschijnlijk ook wel zo. Het is een fact of life dat als je incompetent bent, je nou eenmaal altijd kritiek zult krijgen. Een beetje als een leeuw die vindt dat mensen altijd zo hysterisch bang zijn, want dat is alles wat leeuwen ooit te zien krijgen. Hugo ziet natuurlijk alles door z'n eigen bril, daar kan-ie ook niks aan doen. Kwestie van perspectief :+
pi_197172428
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:24 schreef BlackLining het volgende:
Het is ook niet zo zeer de schuld van Hugo de Jonge, het is een gevolg van jarenlang liberaal "de overheid moet zo klein mogelijk" beleid. Daar is niet per definitie iets mis mee, want het zorgt onder andere voor stabiliteit. Het is alleen wel wat jammer als je dan in geval van crisis ineens slagvaardig moet optreden.

Je gaat ook niet de chauffeur van een grote vrachtwagen ontslaan omdat ie een elektrisch bestelbusje niet bij kan houden in de binnenstad.
maar als de vrachtwagen chauffeur 5 ongelukken maakt in een maand tijd ligt hij er snel uit anders....
pi_197172455
quote:

[..]

Eens hoor.

Maar het was natuurlijk wel een fout om vast te houden aan vaccineren op 8 januari, terwijl men in de eerste EU-landen al op 26 december begon.
pi_197172459
Wel interessant, de baas van TUI is optimistisch over de zomer: https://www.nu.nl/economi(...)s-normale-zomer.html

Ben benieuwd wat hij dan verwacht in het kader van vaccinaties. Als je alleen de gevaccineerde bejaarden op je vlucht toelaat en niet de mensen die misschien pas na de zomer aan de beurt zijn... Of de vakantiebranche moet daar dan niet in meegaan en meer inzetten op negatieve tests in plaats van vaccinatiebewijzen.
pi_197172480
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je zou zeggen dat niemand weg kan komen met dat schandaal als de toeslagenaffaire....
Een crisis uitbuiten kan je wel aan Rutte overlaten.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:35:28 #46
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197172529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:16 schreef trein2000 het volgende:
Is hij vergeten dat ze dat een maand geleden opgegeven hebben wegens "logistieke problemen"?
are we infinite or am I alone
pi_197172537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:30 schreef Vasilevski het volgende:
Wel interessant, de baas van TUI is optimistisch over de zomer: https://www.nu.nl/economi(...)s-normale-zomer.html

Ben benieuwd wat hij dan verwacht in het kader van vaccinaties. Als je alleen de gevaccineerde bejaarden op je vlucht toelaat en niet de mensen die misschien pas na de zomer aan de beurt zijn... Of de vakantiebranche moet daar dan niet in meegaan en meer inzetten op negatieve tests in plaats van vaccinatiebewijzen.
gevalletje wc eend, die proberen mensen weer over te halen om alvast te boeken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:36:01 #48
1986 Jane
pi_197172538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:30 schreef Vasilevski het volgende:

De wens is de vader van de gedachte en verder ook alweer een beetje aan het lobbyen, natuurlijk.

Overigens denk ik ook dat de cijfers, net als in 2020, in het voorjaar weer gaan dalen en dan begin juli op een dieptepunt zijn. En ook nu zullen mensen weer denken dat het 'voorbij' is.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:36:38 #49
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172546
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eens hoor.

Maar het was natuurlijk wel een fout om vast te houden aan vaccineren op 8 januari, terwijl men in de eerste EU-landen al op 26 december begon.
Dat komt omdat men het hele jaar er blind vanuit is gegaan dat het rijksvaccinatieprogramma kon worden ingezet en ze er pas veel te laat achter kwamen dat een vaccin geleverd in batches van 1000 stuks en een bewaartemperatuur van -70 graden daar helemaal niet geschikt voor is.

Er waren geen alternatieve scenario's uitgewerkt en er was niks voorbereid. Daarom moest er begin december opeens halsoverkop een hele vaccinatie-infrastructuur worden opgezet, terwijl men daar in het buitenland al veel langer mee bezig was.

8 januari is daardoor nu het best haalbare geworden. Ondanks dat op 18 januari het vaccineren pas echt een beetje op stoom komt, is het alsnog vrij snel gezien het feit dat voor 1 december dit hele plan niet bestond.

Dat gebrek aan voorbereiding eerder dit jaar is wat mij betreft het echte probleem, en dat kun je Hugo de Jonge echt wel aanrekenen. Maar nu is de situatie ook wat-ie is en moet je roeien met de riemen die je hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 02-01-2021 14:44:07 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:37:04 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197172549
quote:

Niet dat dat goedpraat dat we nu zo treuzelen, maar De Jonge dat persoonlijk aanrekenen is wat kort door de bocht. Hem nu wegsturen lost niks op.

Beter zou het zijn om niet teveel VVD meer te stemmen, maar meer centrumlinks. D66, PvdA, dat soort werk.
Of een fatsoenlijk leger uitrusten met spullen en mensen voor bv. overstromingen en dit soort crises.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197172572
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat komt omdat men het hele jaar er blind vanuit is gegaan dat het rijksvaccinatieprogramma kon worden ingezet en ze er pas veel te laat achter kwamen dat een vaccin geleverd in batches van 1000 stuks en een bewaartemperatuur van -70 graden daar helemaal niet geschikt voor is.

Er waren geen alternatieve scenario's uitgewerkt en er was niks voorbereid. Daarom moest er begin december opeens halsoverkop een hele vaccinatie-infrastructuur worden opgezet, terwijl men dat in het buitenland al veel langer aan het opzetten was.

8 januari is daardoor nu het best haalbare geworden. Ondanks dat op 18 januari het vaccineren pas echt een beetje op stoom komt, is het alsnog vrij snel gezien het feit dat voor 1 december dit hele plan niet bestond.

Dat gebrek aan voorbereiding eerder dit jaar is wat mij betreft het echte probleem, en dat kun je Hugo de Jonge echt wel aanrekenen. Maar nu is de situatie ook wat-ie is en moet je roeien met de riemen die je hebt.
de batches van 1000 was in oktober al bekend.....
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:39:32 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de batches van 1000 was in oktober al bekend.....
Niet bij Hugo, hoor :+
pi_197172588
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:36 schreef Jane het volgende:

[..]

De wens is de vader van de gedachte en verder ook alweer een beetje aan het lobbyen, natuurlijk.

Overigens denk ik ook dat de cijfers, net als in 2020, in het voorjaar weer gaan dalen en dan begin juli op een dieptepunt zijn. En ook nu zullen mensen weer denken dat het 'voorbij' is.
Is natuurlijk ook wel zo als de risicogroepen grotendeels beschermd zijn tegen symptomen. Tegen die tijd kunnen we misschien wel enorm veel tests uitvoeren, of kunnen mensen zelf tests afnemen. Dan heb je misschien in eerste instantie nog wel tienduizenden 'besmettingen' per dag maar slechts 5-10 in het ziekenhuis en één ongelukkige die nog overlijdt. En dan gaan die besmettingen op den duur ook omlaag als je die mensen vraagt om een weekje thuis te blijven. Het verschil met de vorige zomer is dan dat zelfs een enorme groei in het aantel positieve testen niet meer de zorg onder druk kan zetten. Dan is het inderdaad effectief voorbij.
pi_197172589
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:36 schreef Jane het volgende:

Dan krijg je wel de vraag waarom ze dalen, door het vaccin of omdat het voorjaar is.
En gaan ze dan richting herfst ook weer stijgen?
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:41:16 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat zal vooral afhangen van hoeveel mensen er tegen die tijd zijn ingeënt.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:43:52 #56
1986 Jane
pi_197172624
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:40 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dan krijg je wel de vraag waarom ze dalen, door het vaccin of omdat het voorjaar is.
Hee, je vergeet 'het superieure, intelligente beleid van Rutte' te noemen als bepalende factor! :(

P.S. Het is het mooie weer dat we dan (hopelijk) hebben
pi_197172631
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er waren geen alternatieve scenario's uitgewerkt en er was niks voorbereid. Daarom moest er begin december opeens halsoverkop een hele vaccinatie-infrastructuur worden opgezet, terwijl men dat in het buitenland al veel langer aan het opzetten was.

Toch is het belang van de symboliek vergeten. Had gewoon zoals de meeste EU-landen op 28 december de eerste prik gezet. Dan hadden we een mooi feelgood-item op tv en in de media en zou er ook geen stroom negatieve berichten op gang gekomen zijn.
pi_197172656
quote:
_O- _O- _O-

Ja joh, centrumlinks.
pi_197172663
Maar goed, politieke stroming, links/rechts, zou geen issue moeten zijn in een crisis als deze. Dat het dat wel is, zegt genoeg over hoe 'wij' deze crisis behandeld hebben.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:49:01 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172674
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toch is het belang van de symboliek vergeten. Had gewoon zoals de meeste EU-landen op 28 december de eerste prik gezet. Dan hadden we een mooi feelgood-item op tv en in de media en zou er ook geen stroom negatieve berichten op gang gekomen zijn.
Het is niet vergeten, er is bewust voor gekozen om het zo te doen. Er is daar uitgebreid over gedebatteerd in de tweede kamer voor het kerstreces, waarin nota bene Klaas Dijkhoff van de VVD (dus niet eens de oppositie) dit punt nog extra aanstipte.

Ik denk dat de realiteit is dat Nederland zo onvoorbereid was dat zelfs symbolisch mondjesmaat wat vaccineren niet goed gelukt zou zijn. Andere landen die symbolisch begonnen zijn hebben inmiddels toch veelal enkele honderden tot duizenden mensen ingeënt. Dat vereist toch een soort van structuur en dat ontbreekt in Nederland momenteel gewoon volledig. Eigenlijk is 8 januari onze symbolische start en komt het dan in de loop van januari echt op stoom.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:49:55 #61
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197172680
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk ook dat elk paar handen welkom is, maar vraag me wel af of het echt een goed idee is om ziekenhuispersoneel (nog vaker dan nu) besmet te laten werken. Want ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren. Maar blijkbaar gaan toch veel mensen er vanuit dat eenmaal gevaccineerd je niet besmet kunt raken, terwijl dat echt in geen enkele trial naar voren is gekomen. Fabrikanten en ook de EMA waarschuwen daar juist ook voor.
Echt heel vreemd dat jij dit zo ziet. Ik zie gezonde mensen die hun taak goed aankunnen als zij gevaccineerd zijn en dus niet ziek worden. En jij ziet dus gevaccineerde mensen die stiekem niet gezond zijn en mensen besmetten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197172710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Echt heel vreemd dat jij dit zo ziet. Ik zie gezonde mensen die hun taak goed aankunnen als zij gevaccineerd zijn en dus niet ziek worden. En jij ziet dus gevaccineerde mensen die stiekem niet gezond zijn en mensen besmetten ?
Nou, ik snap wel wat Jane zegt. Het is niet bewezen dat het vaccin tegen besmettingen werkt. Dus als de zorg zelf besmet is, zullen ze dat mogelijk (symptoomloos) ook aan patiënten doorgeven.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:54:14 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197172721
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, ik snap wel wat Jane zegt. Het is niet bewezen dat het vaccin tegen besmettingen werkt. Dus als de zorg zelf besmet is, zullen ze dat mogelijk (symptoomloos) ook aan patiënten doorgeven.
Wat maakt het eigenlijk uit dat een niet-zieke verpleger die op een corona-afdeling werkt nog mensen kan besmetten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197172731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat maakt het eigenlijk uit dat een niet-zieke verpleger die op een corona-afdeling werkt nog mensen kan besmetten?
Op die afdeling niks.
Zou het mogelijk om de andere afdelingen gaan? ;)
pi_197172773
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Collega's? Andere mensen in het ziekenhuis (kantine, lift, gang)?
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:59:36 #66
346939 Janneke141
pi_197172774
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Op die afdeling niks.
Zou het mogelijk om de andere afdelingen gaan? ;)
Maar van de drie opties
* Iemand ongevaccineerd laten werken
* Iemand gevaccineerd laten werken
* Iemand niet laten werken

Is toch meteen duidelijk wat op dit moment de verstandigste optie is?
pi_197172782
twitter
De NRC is duidelijk :D
zie email 27 oktober
pi_197172794
quote:

[..]

Is het niet zo dat je alleen besmettelijk kan zijn in de incubatietijd, waarna je afweersysteem het virus opruimt en je er dus niet ziek van wordt? In dat geval maakt het de huidige situatie toch juist beter, omdat het personeel niet uitvalt door ziekte?
pi_197172814
86 gevallen van het gemuteerde virus in Denemarken op basis van 11% van de geanalyseerde proeven. Het Deense RIVM verwacht dat dit aantal 9 keer hoger ligt (771).

https://nyheder.tv2.dk/20(...)preder-sig-i-danmark
pi_197172818
Voorspellingen cijfers?
pi_197172824
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat de realiteit is dat Nederland zo onvoorbereid was dat zelfs symbolisch mondjesmaat wat vaccineren niet goed gelukt zou zijn. Andere landen die symbolisch begonnen zijn hebben inmiddels toch veelal enkele honderden tot duizenden mensen ingeënt. Dat vereist toch een soort van structuur en dat ontbreekt in Nederland momenteel gewoon volledig. Eigenlijk is 8 januari onze symbolische start en komt het dan in de loop van januari echt op stoom.
Dat snap ik gewoon niet. Als er niets georganiseerd is kun je toch gewoon een vaccinatieteam formeren? Het gaat er om dat je snel en goed de eerste prikken kan zetten. Dan breng je in kaart met wie je begint, wie de prik zet, waar er plek is en hoe de het spul allemaal vervoerd wordt.

Lijkt me dat je dan binnen een week de eerste prikken kunt zetten. En ik snap niet waarom dat in Nederland zoveel trager zou moeten gaan dan in België, Frankrijk, Spanje etc.
  Redactie Games zaterdag 2 januari 2021 @ 15:04:12 #72
181272 crew  Noppie2000
pi_197172828
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:03 schreef Sfancta het volgende:
Voorspellingen cijfers?
Nee.
pi_197172836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar van de drie opties
* Iemand ongevaccineerd laten werken
* Iemand gevaccineerd laten werken
* Iemand niet laten werken

Is toch meteen duidelijk wat op dit moment de verstandigste optie is?
Yep, dat denk ik ook.
Neemt niet weg dat het wel een dingetje is.
Maar mogelijk is het met meer testen/ personeel strikter gescheiden houden op te lossen.
pi_197172854
quote:
Voorspellingen cijfers?
7980
- verwijderd door admin -
pi_197172864
quote:
Voorspellingen cijfers?
8645.
pi_197172869
6589
pi_197172876
15k
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197172883
quote:
Voorspellingen cijfers?
9218
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197172898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:07 schreef Scrummie het volgende:
6589
Afdeling optimisme zeker? :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:09:52 #80
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_197172900
Present *O*
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_197172910
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:37 schreef Hyperdude het volgende: Of een fatsoenlijk leger uitrusten met spullen en mensen voor bv. overstromingen en dit soort crises.
Precies. Je hoeft niet per se in een noodsituatie terug te vallen op de bestaande civiele structuren.

Hoeft niet eens onder VWS te vallen.

Ik mis gewoon een 'Koude Oorlog'-mentaliteit. Dat je rekening hield met het ergste scenario. Zowel overheid als burgers.
pi_197172912
7637
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:11:01 #83
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197172921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat snap ik gewoon niet. Als er niets georganiseerd is kun je toch gewoon een vaccinatieteam formeren? Het gaat er om dat je snel en goed de eerste prikken kan zetten. Dan breng je in kaart met wie je begint, wie de prik zet, waar er plek is en hoe de het spul allemaal vervoerd wordt.

Lijkt me dat je dan binnen een week de eerste prikken kunt zetten. En ik snap niet waarom dat in Nederland zoveel trager zou moeten gaan dan in België, Frankrijk, Spanje etc.
Ik weet ook niet precies wat hierbij de overwegingen zijn geweest, maar ik kan me voorstellen dat de GGD al genoeg aan hun hoofd heeft, dus dat zij niet wilden meewerken aan zo'n symbolische start. Dus uit welke mensen moet je "vaccinatieteam" dan bestaan? De zorgmedewerkers geven aan dat zij het inenten wel geregeld krijgen voor hun eigen personeel, maar het advies van de gezondheidsraad was om te beginnen met de ouderen. Dat kan het kabinet ook niet zomaar naast zich neerleggen, dus wie gaat dat dan doen?

Blijkbaar was het allemaal erg lastig te regelen en hebben ze daarom besloten te wachten tot de vaccinatielocaties zijn opgezet waar de GGD mee aan de slag is, zodat iedereen daar terecht kan. Daar kun je het mee oneens zijn, maar eigenlijk is het vanaf 1 december sowieso al paniekvoetbal wat de vaccinaties betreft. Daar had veel eerder beter over moeten worden nagedacht en dat is niet gebeurd.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:11:54 #84
78780 deedeetee
pi_197172930
quote:

[..]

Maar waarom zouden ze dat dan niet doen als ze niet gevaccineerd zijn ? Dat kan dan toch net zo goed ? Ik zie t voordeel van niet vaccineren echt niet hoor. Je moet het zorgpersoneel natuurlijk wel blijven testen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:11:57 #85
1986 Jane
pi_197172932
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:00 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je alleen besmettelijk kan zijn in de incubatietijd, waarna je afweersysteem het virus opruimt en je er dus niet ziek van wordt? In dat geval maakt het de huidige situatie toch juist beter, omdat het personeel niet uitvalt door ziekte?
Nee. Hier wordt juist voor gewaarschuwd. O.a. dat de voorzorgsmaatregelen v.w.b. maskers, testen, isolatie, enz. niet aan de kant kunnen na vaccinatie.
Je kunt tijdens de periode dat het vaccin aan het 'inwerken' is trouwens ook nog steeds wel ziek worden. Daar zijn bijv. in VS ook al wel gevallen van bekend. Ziekenhuispersoneel ook, tenminste die ik voorbij zag komen.
pi_197172973
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wat hierbij de overwegingen zijn geweest, maar ik kan me voorstellen dat de GGD al genoeg aan hun hoofd heeft, dus dat zij niet wilden meewerken aan zo'n symbolische start. Dus uit welke mensen moet je "vaccinatieteam" dan bestaan? De zorgmedewerkers geven aan dat zij het inenten wel geregeld krijgen voor hun eigen personeel, maar het advies van de gezondheidsraad was om te beginnen met de ouderen. Dat kan het kabinet ook niet zomaar naast zich neerleggen, dus wie gaat dat dan doen?

Blijkbaar was het allemaal erg lastig te regelen en hebben ze daarom besloten te wachten tot de vaccinatielocaties zijn opgezet waar de GGD mee aan de slag is, zodat iedereen daar terecht kan. Daar kun je het mee oneens zijn, maar eigenlijk is het vanaf 1 december sowieso al paniekvoetbal wat de vaccinaties betreft. Daar had veel eerder beter over moeten worden nagedacht en dat is niet gebeurd.
Toch vind ik het behoorlijk omslachtig bedacht om GGDers aan te moeten stellen om een club te vaccineren die zelf die deskundigheid in pacht heeft en waar honderden mensen tegelijk werken. Die hadden allemaal vrij moeten nemen om even tussendoor naar een andere locatie te gaan om een prik te halen door iemand die er net voor klaar gestoomd was?
Kunnen die GGDers beter nu aan het werk waar het harder nodig is.
pi_197172985
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Afdeling optimisme zeker? :D
Nah, gister nieuwjaarsdag, minder getest, minder testbereidheid.
pi_197172989
twitter
pi_197172995
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het lijkt me dat er genoeg mensen in de kaartenbakken van het ministerie van Volksgezondheid zitten die benaderd kunnen worden (zal me niets verbazen als ze echt nog met kaartenbakken werken).

quote:
Het is inderdaad paniekvoetbal geweest. Maar ook het idee dat zo'n symbolische daad niet nodig is. Terwijl dit voor burgers natuurlijk niet te begrijpen is, die zien dat er in alle landen om ons heen begonnen wordt, en vragen zich dan af of het hier wel goed gaat...
pi_197173003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]

8645.
Stukje expert allen. @Lenny_Leonard @Caland
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:17:38 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197173016
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Toch vind ik het behoorlijk omslachtig bedacht om GGDers aan te moeten stellen om een club te vaccineren die zelf die deskundigheid in pacht heeft en waar honderden mensen tegelijk werken. Die hadden allemaal vrij moeten nemen om even tussendoor naar een andere locatie te gaan om een prik te halen door iemand die er net voor klaar gestoomd was?
Kunnen die GGDers beter nu aan het werk waar het harder nodig is.
Ik denk dat een van de problemen is dat de gezondheidsraad adviseert om met de ouderen te beginnen en het kabinet dat advies niet zomaar naast zich neer wil leggen. Ik heb het idee dat het daardoor lastig ligt om te beginnen met alleen zorgmedewerkers en ze per se op de eerste dag van de vaccinaties ook wat ouderen erbij willen hebben, zodat ze niet verweten kan worden tegen het officiële advies in te zijn gegaan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:18:05 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197173023
quote:

[..]

[..]

Stukje expert allen. @:lenny_leonard @:caland
Kunnen de kroegen nu open?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:18:21 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197173026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Collega's? Andere mensen in het ziekenhuis (kantine, lift, gang)?
Personeel van andere afdelingen. En ander zorgpersoneel ook vooral: thuiszorg, verzorgenden/verplegenden in bejaardenhuizen/verzorgingshuizen/verpleeghuizen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:18:22 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197173027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Terwijl dit voor burgers natuurlijk niet te begrijpen is, die zien dat er in alle landen om ons heen begonnen wordt, en vragen zich dan af of het hier wel goed gaat...
Nou ja, het antwoord is dus "nee" :+
pi_197173034
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het vaccin komt op een zeer ongunstig moment wat dat betreft. Die 3e piek komt toch nog wel en een paar vaccins zal inderdaad weinig doen. Maar waarom dragen we wel massaal mondjes als het effect minimaal is?

Maar je gaat een beetje voorbij aan mijn punt. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat we die inhaalslag gaan maken. Niet dat het een doel op zich is welk land als eerste klaar is met vaccineren maar we blijven achter de feiten aan hobbelen.

Je kunt het goed blijven praten maar als je weet dat de Pfizer vaccins in grote dozen komen en je bent zelf te beroerd deze uit te pakken en te verdelen dan valt daar weinig goeds over te zeggen. Als dat vaccin ook het enige vaccin is welke momenteel beschikbaar is en je hebt 10 maanden de tijd gehad je systemen in te richten en je bent er nog steeds niet klaar voor. In welke wereld moeten we daar genuanceerd over doen?
Nou ik hoor dat de verpakking groter zijn dan verwacht en daarom distributie in de weg staan en dat we onvoldoende priklijnen hebben.

Ik denk:
Haal het uit de verpakking en verspreid daarna de vaccins
Vriezer is een vriezer
Zet meer priklijnen op. Iedereen kan prikken

Ik ben alleen niet gehinderd door enige kennis.

Ik snap wel dan niks zo simpel in het leven is, zelfs een simpele administratie niet. Ik heb geleerd dat de ander niet per se dom of corrupt is. Alsof de GGD vergeten is om te bedenken om verpakkingen open te knippen (bij min 80 graden Celsius lol).

Dus, ik praat het niet goed. Mij ontbreekt het aan de ambitie om te kankeren. Ik ken de hele situatie niet. De beste stuurlui staan aan wal, we hebben 17 miljoen bondscoaches, virulogen en tegenwoordig ook artsen
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:20:25 #96
1986 Jane
pi_197173061
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze dat dan niet doen als ze niet gevaccineerd zijn ? Dat kan dan toch net zo goed ? Ik zie t voordeel van niet vaccineren echt niet hoor. Je moet het zorgpersoneel natuurlijk wel blijven testen.
Ho ho, niet omdraaien. Ik zeg niet dat er een 'voordeel' is van niet-vaccineren, maar dat ik niet inzie hoe het een voordeel is om ze nú met voorrang te vaccineren. Wat mij betreft een wereld van verschil.

Als je volgens de adviezen handelt, zul je het zkh-personeel moeten blijven testen (ook zonder klachten dus, nu nog meer dan eerst) en moeten blijven isoleren na een positieve test, ook al zijn ze er niet ziek van. Maar als je dit zo uitvoert, heeft het vaccineren waarschijnlijk weinig invloed op de bezetting. Daarom vrees ik dat ze na het vaccineren wat 'soepeler' met deze adviezen zullen omgaan en het personeel wel gewoon optrommelen. Ik vind dat niet per se een goede ontwikkeling, nee. Ik gun het personeel meer dat ze het wat rustiger krijgen doordat het aantal patienten afneemt. That's all.
pi_197173068
Prima cijfers weer!
pi_197173082
Ziekenhuizen beginnen nu toch wel weer aardig terug te lopen: https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Natuurlijk nog veel te hoog en de aantallen van gisteren (nieuwjaarsdag) en vandaag (weekend) zullen vast vertekenen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197173084
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat een van de problemen is dat de gezondheidsraad adviseert om met de ouderen te beginnen en het kabinet dat advies niet zomaar naast zich neer wil leggen. Ik heb het idee dat het daardoor lastig ligt om te beginnen met alleen zorgmedewerkers en ze per se op de eerste dag van de vaccinaties ook wat ouderen erbij willen hebben, zodat ze niet verweten kan worden tegen het officiële advies in te zijn gegaan.
Snap ik, maar als ze toch al besloten hebben dat dit met Pfizer onmogelijk is, dan ligt dit toch voor de hand? Doe je de thuiswonende ouderen tegelijk op locatie door GGDers.
Vraag me af of de overige vaccinatieplannen inmiddels al wel uitgewerkt zijn overigens... }:|
pi_197173095
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:47 schreef Scrummie het volgende:
Maar goed, politieke stroming, links/rechts, zou geen issue moeten zijn in een crisis als deze. Dat het dat wel is, zegt genoeg over hoe 'wij' deze crisis behandeld hebben.
Jazeker wel als je kijkt naar de traditionele verdeling rechts/links, asielzoekers en klimaat buiten beschouwing gelaten.

Rechts = kleine overheid, links = grote overheid.

Onze huidige overheid is, onder decennialang rechts beleid (wat, nogmaals, ook zijn voordelen heeft) zo ver uitgekleed dat sterk en daadkrachtig optreden in een crisis lastig wordt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197173106
Ik houd m’n hart vast voor de 2e helft van januari..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:23:17 #102
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197173107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vraag me af of de overige vaccinatieplannen inmiddels al wel uitgewerkt zijn overigens... }:|
Wat denk je zelf? :+
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:24:14 #103
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197173123
pi_197173124
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? :+
Daar wil ik niet over nadenken eigenlijk... -O-
Zegt dat genoeg? :{
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:24:34 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197173128

Kop van Noord-Holland best rood
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:25:31 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197173145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kop van Noord-Holland best rood
Het is echt opvallend hoe het steeds van regio naar regio verhuist. De kop van Noord-Holland ging een paar weken geleden juist opvallend goed nog.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 januari 2021 @ 15:25:41 #107
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197173146
quote:
Hoe snel het aantal doden verder stijgt, hangt mede af van het aantal besmettingen in verpleeghuizen. Er zijn nu 829 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 748. Op het hoogtepunt van de eerste coronagolf, op 15 april, waren er 828 verpleeghuizen met minimaal één besmetting.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:25:45 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197173148
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:26:05 #109
78780 deedeetee
pi_197173158
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:20 schreef Jane het volgende:

[..]

Ho ho, niet omdraaien. Ik zeg niet dat er een 'voordeel' is van niet-vaccineren, maar dat ik niet inzie hoe het een voordeel is om ze nú met voorrang te vaccineren. Wat mij betreft een wereld van verschil.

Als je volgens de adviezen handelt, zul je het zkh-personeel moeten blijven testen (ook zonder klachten dus, nu nog meer dan eerst) en moeten blijven isoleren na een positieve test, ook al zijn ze er niet ziek van. Maar als je dit zo uitvoert, heeft het vaccineren waarschijnlijk weinig invloed op de bezetting. Daarom vrees ik dat ze na het vaccineren wat 'soepeler' met deze adviezen zullen omgaan en het personeel wel gewoon optrommelen. Ik vind dat niet per se een goede ontwikkeling, nee. Ik gun het personeel meer dat ze het wat rustiger krijgen doordat het aantal patienten afneemt. That's all.
Als je personeel ziek is dan kun/zul je onderbezet raken. Dat is een zeer kwalijke zaak. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ze snel vaccineren ALLEEN maar voordelen heeft. Ik ga er niet van uit dat men na het vaccineren slordig gaat omgaan met het personeel.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:26:25 #110
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197173167
Staphorst wint :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:26:43 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197173172
pi_197173179
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Slechts nieuws ja. Vooral ook omdat de winter pas net begonnen is..
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:27:23 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197173181
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:28:39 #114
1986 Jane
pi_197173193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je personeel ziek is dan kun/zul je onderbezet raken. Dat is een zeer kwalijke zaak. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ze snel vaccineren ALLEEN maar voordelen heeft. Ik ga er niet van uit dat men na het vaccineren slordig gaat omgaan met het personeel.
Ze zijn misschien zelf niet ziek, maar wel besmettelijk. De vraag is of je dat moet willen.
pi_197173202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zo... dat loopt ook rap op. -O-
pi_197173232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:26 schreef ondeugend het volgende:
Staphorst wint :')
Gods wil.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:32:57 #117
346939 Janneke141
pi_197173244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zo... dat loopt ook rap op. -O-
Overal Kerstmis aan het vieren geweest in die tehuizen natuurlijk.
pi_197173277
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overal Kerstmis aan het vieren geweest in die tehuizen natuurlijk.
Heb eerlijk gezegd nog niet het idee dat we al tegen de kerstresultaten aankijken. :N
Denk dat het daar nog net ff te vroeg voor is.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:39:05 #119
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197173322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik houd m’n hart vast voor de 2e helft van januari..
Echt?

Ik raak nergens meer van onder de indruk.

In maart/april draaide mn maag elke dag om vanwege de cijfers uit Italië en Nederland.

Het doet me nou net zoveel als de voetbaluitslagen uit Albanië.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197173341
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nevermind, ik blind :X
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:40:31 #121
78780 deedeetee
pi_197173342
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:28 schreef Jane het volgende:

[..]

Ze zijn misschien zelf niet ziek, maar wel besmettelijk. De vraag is of je dat moet willen.
Ik begrijp nog steeds niet wat dat met het vaccineren te maken heeft ? Het is gewoon een probleem dat dit virus nu eenmaal met zich meeneemt.
pi_197173369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Echt?

In maart/april draaide mn maag elke dag om vanwege de cijfers uit Italië en Nederland.

Daarom zijn we ook zo blij met jou in dit topic. ;)
Ons rustpuntje in bange dagen! :P
pi_197173384
quote:

[..]

Echt?

Het is gewoon vervelend te moeten constateren dat we na bijna 3 weken lockdown veel te weinig effect zien en we dus op 12 januari gaan horen dat het met een week of 3-4 verlengd zal worden. Rond die 12e zit je - zoals men nu verwacht - weer met oplopende cijfers vanwege Oud en Nieuw.
pi_197173398
quote:

[..]

Echt?

KF Tirana is oppermachtig.
pi_197173488
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is gewoon vervelend te moeten constateren dat we na bijna 3 weken lockdown veel te weinig effect zien en we dus op 12 januari gaan horen dat het met een week of 3-4 verlengd zal worden. Rond die 12e zit je - zoals men nu verwacht - weer met oplopende cijfers vanwege Oud en Nieuw.
Mijn gevoel is eigenlijk anders? We lijken ondanks de kerst periode toch in een langzame daling te zetten, die hopelijk wat versnelt de aankomende 1,5 week
pi_197173551
quote:

[..]

[..]

Stukje expert allen. @:lenny_leonard @:caland
Niet slecht maat
pi_197173568
Prima IC cijfers weer. De voorspelde stijging blijft gelukkig nog uit.

pi_197173575
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:50 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mijn gevoel is eigenlijk anders? We lijken ondanks de kerst periode toch in een langzame daling te zetten, die hopelijk wat versnelt de aankomende 1,5 week
Je weet wat er gaande was met Oud en Nieuw? Hoe giga veel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dat eventuele besmettingen daarvan zich volgend weekend gaan openbaren?
pi_197173608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je weet wat er gaande was met Oud en Nieuw? Hoe giga veel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dat eventuele besmettingen daarvan zich volgend weekend gaan openbaren?
"negatieveling" ;)
pi_197173609
quote:

[..]

Hoe dan ook is kerst blijkbaar meegevallen. En dat is ook goed nieuws voor oud en nieuw. Als er door kerst veel besmettingen waren, dan waren het er zeker heel veel geworden na oud en nieuw.
pi_197173618
quote:

[..]

Zeiden ze van kerst toch ook? Ik moet nog maar zien of kerst en oud en nieuw veel effect gaan hebben.
pi_197173661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:59 schreef 297534 het volgende:

[..]

Hoe dan ook is kerst blijkbaar meegevallen. En dat is ook goed nieuws voor oud en nieuw. Als er door kerst veel besmettingen waren, dan waren het er zeker heel veel geworden na oud en nieuw.
je vergeet dat er een incubatietijd van 5-8 dagen is.....mensen beginnen nu pas klachten te krijgen
pi_197173666
quote:
De vervroegde vaccinatie van medewerkers in de acute zorg zal niet voor vrijdag 8 januari kunnen plaatsvinden, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg op NPO Radio 1. Volgens hem kost de voorbereiding enige tijd.

Niet al het ziekenhuispersoneel wordt versneld ingeënt, alleen degenen die werken op de intensive care, de spoedeisende hulp, de Covid-verpleegafdelingen en de ambulances. Het gaat om 30.000 mensen.
Ik snap dit niet, dit is toch de man die vandeweek riep dat het allemaal zo snel mogelijk moest én kon
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197173672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:59 schreef 297534 het volgende:

[..]

Het is pas een week na 2e Kerstdag en Oud en Nieuwjaarsdag is er significant minder getest. Ik houd nog even een slag om de arm. Verder wil een rustige Kerst niets zeggen over Oud en Nieuw en het breken van regels.
pi_197173675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dit niet, dit is toch de man die vandeweek riep dat het allemaal zo snel mogelijk moest én kon
dit is echt net een slechte film waar we in zitten.....man man
pi_197173685
quote:

[..]

Nou ja dat is een aanname. Maar het lijkt er nu toch op dat er een langzame daling is ingezet.

We zullen het zien volgende week
pi_197173700
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je vergeet dat er een incubatietijd van 5-8 dagen is.....mensen beginnen nu pas klachten te krijgen
Dit ja. Plus test en uitslag, zou pas op z'n vroegst vanaf vandaag zichtbaar kunnen zijn.
pi_197173712
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is pas een week na 2e Kerstdag en Oud en Nieuwjaarsdag is er significant minder getest. Ik houd nog even een slag om de arm. Verder wil een rustige Kerst niets zeggen over Oud en Nieuw en het breken van regels.
Nee, dat laatste klopt. Maar ze waren erg bang voor veel besmettingen met kerst. En dat die besmette mensen vervolgens weer veel mensen zouden besmetten met oud en nieuw. Dus als kerst meevalt, heeft dat ook een positief effect op oud en nieuw.
pi_197173715
quote:

[..]

Idd XD
#WeesGeenWhales
pi_197173719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit ja. Plus test en uitslag, zou pas op z'n vroegst vanaf vandaag zichtbaar kunnen zijn.
slimme meid :*
pi_197173720
Ik haak even een weekje af, ben er teveel mee bezig terwijl ik en jij er totaal geen invloed op hebben.
pi_197173724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dit is echt net een slechte film waar we in zitten.....man man
Nee hoor, het is een prima film! Een comedy!

Ik lig iig elke dag weer over de grond te rollen hier!
#WeesGeenWhales
pi_197173726
quote:

[..]

Ja dat was dus gewoon grootspraak.
pi_197173727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Jor_Dii zit vol met aannames en er kan geen positieve opmerking vanaf.
Ja. En jij zit nergens mee en evengoed kan er geen positieve opmerking vanaf.
Toch jammer. :Y
pi_197173736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:06 schreef 297534 het volgende:

[..]

Nee, dat laatste klopt. Maar ze waren erg bang voor veel besmettingen met kerst. En dat die besmette mensen vervolgens weer veel mensen zouden besmetten met oud en nieuw. Dus als kerst meevalt, heeft dat ook een positief effect op oud en nieuw.
maargoed kerst cijfers zijn nu nog niet zichtbaar....die gaan we vanaf morgen eventueel zien.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:07:53 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197173744
Op naar de kroeg!

pi_197173746
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:06 schreef halfway het volgende:
Ik haak even een weekje af, ben er teveel mee bezig terwijl ik en jij er totaal geen invloed op hebben.
Frustrerend he? Soms is het goed om ff afstand te nemen. :Y
pi_197173749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op naar de kroeg!

[ afbeelding ]
nog steeds dicht :{
pi_197173751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou ja dat is een aanname. Maar het lijkt er nu toch op dat er een langzame daling is ingezet.

We zullen het zien volgende week
Zeker een aanname. Laten we hopen dat het meevalt en we over een week of 3-4 echt gunstige cijfers hebben.
pi_197173760
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker een aanname. Laten we hopen dat het meevalt en we over een week of 3-4 echt gunstige cijfers hebben.
toch jammer dat heel veel van die aannames wel uit zijn gekomen :'(
pi_197173764
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:06 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja dat was dus gewoon grootspraak.
Yup, ik heb het vandeweek al geroepen dat ook Gommers en Kuipers soms wel iets meer mogen nadenken voordat ze dingen roepen en druk beginnen te zetten...
pi_197173765
quote:
Op naar de kroeg!

[ afbeelding ]
Heb je zoveel gegeten dat je zo moeilijk loopt? :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:10:11 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197173779
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heb je zoveel gegeten dat je zo moeilijk loopt? :D
Hele pens volgegeten met de feestdagen.
pi_197173809
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hele pens volgegeten met de feestdagen.
Dan moet je de andere kant opsjokken joh, richting sportschool! Niet naar de kroeg! :P
pi_197173824
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan moet je de andere kant opsjokken joh, richting sportschool! Niet naar de kroeg! :P
ook dicht :'(
pi_197173838
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ook dicht :'(
Heb je hem zien waggelen? Tegen de tijd dat hij er is... ;)
pi_197174029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, ik heb het vandeweek al geroepen dat ook Gommers en Kuipers soms wel iets meer mogen nadenken voordat ze dingen roepen en druk beginnen te zetten...
Ze kunnen 6 dagen beginnen nadat ze te horen krijgen dat ze daadwerkelijk mogen beginnen. Dat is een stuk sneller dan het RIVM.
pi_197174050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als er een stijging komt dan komt dat door de paas-coronas. Wat denk jij nou dan? Die kerst-coronas moeten netjes aansluiten in de rij.
pi_197174321
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ze zeiden dat op woensdagavond. Als je dan pas je GO krijgt op zaterdag rond de middag is het toch logisch dat je plan iets opschuift? Die vertraging is meer aan de minister toe te rekenen dan aan de ziekenhuizen volgens mij.
zie email 27 oktober
pi_197174361
Op zich prima cijfers... Een kleine stijging tenopzichte van gisteren, maar ook wel in de lijn der verwachting na de kerst.
pi_197174371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze zeiden dat op woensdagavond. Als je dan pas je GO krijgt op zaterdag rond de middag is het toch logisch dat je plan iets opschuift? Die vertraging is meer aan de minister toe te rekenen dan aan de ziekenhuizen volgens mij.
Ah, dus als bv. de GGD eerder gevraagd wordt is het 'waarom hebben ze niet allang draaiboeken klaarliggen?!', maar als bij de ziekenhuizen het draaiboek blijkbaar nog gemaakt moet worden is het opeens 'tja, ze zijn er nog niet klaar voor'.

Misschien hadden ze in de ziekenhuizen vanaf het moment van hun oproep al moeten starten met de voorbereidingen? Als het blijkbaar allemaal zo urgent is... Al vanaf de zomer hadden ze bij de ziekenhuizen kunnen bedenken dat ze vroeg of laat hun personeel zouden moeten inenten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197174415
Dat de cijfers voorzichtig de goede kant op gaan, verbaast me niets. Scholen zijn nu twee weken dicht.

Shoot me.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:06:28 #163
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197174464
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het komt uiteindelijk sowieso maar op een paar dagen aan. Zou het kunnen dat de minister het zo probeert te spelen dat er niet voor 8 januari wordt begonnen om gezichtsverlies te vermijden?
pi_197174472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:29 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ze kunnen 6 dagen beginnen nadat ze te horen krijgen dat ze daadwerkelijk mogen beginnen. Dat is een stuk sneller dan het RIVM.
En dat is wat anders dan ze riepen. Maandag konden ze beginnen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197174475
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het komt uiteindelijk sowieso maar op een paar dagen aan. Zou het kunnen dat de minister het zo probeert te spelen dat er niet voor 8 januari wordt begonnen om gezichtsverlies te vermijden?
In de NRC valt tussen de regels door te lezen dat er gerekt wordt om de verpleeghuizen niet voor het hoofd te stoten.
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:09:54 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197174520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In de NRC valt tussen de regels door te lezen dat er gerekt wordt om de verpleeghuizen niet voor het hoofd te stoten.
Ja, zoiets vermoed ik ook. Ze willen de gezondheidsraad niet passeren en daarom vanaf de eerste dag ook ouderen vaccineren.
pi_197174533
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Maar de zorgmedewerkers die gevaccineerd gaan worden, dat gebeurd toch inprincipe 'parallel' aan de bestaande vaccinatie strategie? Dus tegelijkertijd de medewerkers van verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en maatschappelijke ondersteuning. Van wat ik begreep.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:11:06 #168
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_197174543
Ik heb weer ergens gelezen dat het nog langer gaat duren uitrol vaccinatie in Nederland.
Hugo het is nu echt 5 voor 12
pi_197174544
quote:

[..]

Het komt aan op preken voor eigen parochie.
Gommers en kuipers zitten er voor hun achterban.
Dat hun doelgroep eerder wordt gevaccineerd ben ik t mee eens.
Maar ze zitten in t OMT en daar horen ze hun strijd te voeren
Niet via de media.
En als ze roepen dat ze maandag kunnen beginnen blijkt t niet te kunnen.
Klonk alleen wel beter in t pr-praatje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197174601
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:11 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb weer ergens gelezen dat het nog langer gaat duren uitrol vaccinatie in Nederland.
waar ?
pi_197174606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:11 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet via de media.
Eens :Y
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:16:26 #172
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_197174612
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:11 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet via de media.
Ze zijn nog helemaal niet klaar voor, wat hebben ze gedaan het afgelopen half jaar.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:17:23 #173
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_197174790
quote:
Op naar de kroeg!

[ afbeelding ]
Ik waardeerde je al als user, maar nu kan je echt niet meer stuk. Pinguïns O+ :D
pi_197174845
quote:

[..]

Nee. De ziekenhuizen willen eerder dan de ouderen ingent worden. Daar was het vanaf het begin om te doen.

Het 'zo snel mogelijk met vaccinatie beginnen' is gedaan om de prikken te jatten van de meest kwetsbare groep. De groep die al niet wordt opgenomen op de IC.
pi_197174885
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nee. De ziekenhuizen willen eerder dan de ouderen ingent worden. Daar was het vanaf het begin om te doen.

Het 'zo snel mogelijk met vaccinatie beginnen' is gedaan om de prikken te jatten van de meest kwetsbare groep. De groep die al niet wordt opgenomen op de IC.
Ach kom op. Prikken jatten van anderen? Er zijn op dit moment meer dan genoeg vaccins voor de komende weken beschikbaar en er komt vanaf maandag iedere week een levering bij die groter is dan opgemaakt wordt.
pi_197174986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:35 schreef Confetti het volgende:

[..]

De mensen die coronapatiënten behandelen jatten nu ook nog de prikken van de ouderen!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:46:23 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197175000
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ach kom op. Prikken jatten van anderen? Er zijn op dit moment meer dan genoeg vaccins voor de komende weken beschikbaar en er komt vanaf maandag iedere week een levering bij die groter is dan opgemaakt wordt.
Meest kwetsbare groep krijgt nu het vaccin weer een week later door de verandering van koers vandaag toch
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:46:49 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197175005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De mensen die coronapatiënten behandelen jatten nu ook nog de prikken van de ouderen!
They took ur jabs!
pi_197175061
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

They took ur jabs!
Die zorgbonus hadden ze eerder ook al bij elkaar gepikt.
pi_197175127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het personeel valt niets te verwijten. We hebben in de eerste golf gezien hoe catastrofaal het uitpakte dat alle resources naar de ziekenhuizen gingen ipv de verpleeghuizen (gebrek aan beschermende middelen). Dit is weer een herhaling.
pi_197175138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Meer per week dan we kunnen vaccineren?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:56:55 #183
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197175162
Beste mensen, lotgenoten,

Ik ben helemaal klaar met corona. Zo dat wou ik even kwijt.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197175165
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:11 schreef KingRadler het volgende:
Dan wordt het misschien tijd voor een nieuw batterijtje in dat horloge van jou :?
pi_197175194
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Meest kwetsbare groep krijgt nu het vaccin weer een week later door de verandering van koers vandaag toch
Volgens bepaalde betrokkenen zijn er genoeg vaccins dat een niet ten koste hoeft te gaan van het ander. Enkel Hugo beweert anders, maar die geloof ik niet meer zo.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:59:31 #186
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197175197
Wat een luxe is het eigenlijk dat we kunnen discussiëren wie we als eerste prikken.

Je zal maar in een afgebrand kamp in de buitenlucht zitten zonder dat je überhaupt kans maakt op een vaccin dit jaar.
So we just called him Fred
pi_197175200
quote:

[..]

Ik denk dat die beste man zich zorgen moet maken om heel andere dingen. Dat beetje extra gwzichtsverlies gaat het verschil ook niet meer maken als je het mij vraagt.

Wel een beetje jammer dat ik dinsdag tussen 10.00 - 16.00 online les heb en dan dus geen live stream kan checken in die tijd ;(
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:03:56 #188
493907 Owen-Kravecki
pi_197175242
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:59 schreef Fred het volgende:
Wat een luxe is het eigenlijk dat we kunnen discussiëren wie we als eerste prikken.

Je zal maar in een afgebrand kamp in de buitenlucht zitten zonder dat je überhaupt kans maakt op een vaccin dit jaar.
Of als Thierry Baudet aan de macht was. Dan had Nederland niet eens vaccins ingekocht.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:04:29 #189
258756 Unmountable
pi_197175245
Jeetje net interview met Hugo gezien bij het RTL nieuws, heeft hij wel geslapen de laatste tijd? _O-
pi_197175249
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:59 schreef Fred het volgende:

Lekkere dooddoener. Zullen we dan maar stoppen met dit forum?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:06:44 #191
493907 Owen-Kravecki
pi_197175268
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:04 schreef Unmountable het volgende:
Jeetje net interview met Hugo gezien bij het RTL nieuws, heeft hij wel geslapen de laatste tijd? _O-
---

[ Bericht 6% gewijzigd door Owen-Kravecki op 02-01-2021 18:13:24 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:07:37 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197175287
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:04 schreef Vliegbaard het volgende:
Lekkere dooddoener. Zullen we dan maar stoppen met dit forum?
Misschien niet eens zo'n slecht idee. Dat gebash hier op de overheid begint vervelender te worden dan de lockdown.
pi_197175290
De kerst en oud en nieuw piek zullen wel meevallen. Men doet alsof er geen maatregelen zijn maar die zijn er toch echt. Het zal niet heel snel dalen nu maar geloof niet dat het gaat overstromen door gourmetten bij oma.
Go hard or go home
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:08:15 #194
258756 Unmountable
pi_197175300
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:06 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]
-nee-
‘T waren eerder dikke wallen met kleine oogjes die erg duf kijken :D

Wel sneu voor hem...

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 02-01-2021 19:03:18 ]
pi_197175304
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:06 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Nu vind ik het ook dat hij het onwijs slecht doet hoor; daar niet van, maar die drugs opmerkingen (of opmerkingen over hoe slecht hij er lichamelijk wel niet uit ziet....zijn die nou echt nodig? :@ Niet specifiek naar jou hoor, maar ik zie het vaker gepost worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 02-01-2021 19:03:49 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:10:22 #196
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197175326
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu vind ik het ook dat hij het onwijs slecht doet hoor; daar niet van
Hij doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander in deze crisis.
pi_197175348
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Hij doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander in deze crisis.
De gemiddelde Nederlander heeft alleen niet zijn verantwoordelijkheden. Waar hij zelf voor heeft gekozen.

Dat de bevolking het een en ander niet goed doet (een deel althans) betekent natuurlijk niet dat we geen commentaar mogen uiten richting het kabinet, dat is onzin.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:12:44 #198
493907 Owen-Kravecki
pi_197175354
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu vind ik het ook dat hij het onwijs slecht doet hoor; daar niet van, maar die drugs opmerkingen (of opmerkingen over hoe slecht hij er lichamelijk wel niet uit ziet....zijn die nou echt nodig? :@ Niet specifiek naar jou hoor, maar ik zie het vaker gepost worden.
Zeer mee eens. Ik denk dat hij zijn best wel doet hoor, misschien zijn het zaken waar hij geen invloed op heeft.

Het is ook meer een boeman uitzoeken en om frustratie af te reageren van mijn kant.
pi_197175403
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:04 schreef Unmountable het volgende:
Ja, hij ziet er echt heel slecht uit. Maar dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind hem niet goed werken, maar hij is er volgens mij wel 14 uur per dag mee bezig.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:16:10 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197175405
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat de bevolking het een en ander niet goed doet (een deel althans) betekent natuurlijk niet dat we geen commentaar mogen uiten richting het kabinet, dat is onzin.
Gevalletje de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.

Als je ergens commentaar op zou moeten hebben nu is het a) de mensen die de regels negeren en b) de mensen die het laten gebeuren.

De prijs voor dat lakse gedrag wordt betaald door mensen die dood gaan en het zorgpersoneel dat zich een slag in de rondte werkt om zo en zo kwaad als het gaat mensen in leven te houden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:18:34 #201
493907 Owen-Kravecki
pi_197175421
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef Fred het volgende:

[..]

Als je ergens commentaar op zou moeten hebben nu is het a) de mensen die de regels negeren en b) de mensen die het laten gebeuren.

De prijs voor dat lakse gedrag wordt betaald door mensen die dood gaan en het zorgpersoneel dat zich een slag in de rondte werkt om zo en zo kwaad als het gaat mensen in leven te houden.
Misschien werken de maatregelen wel niet eens goed. We doen ook maar wat. We stellen een pakket aan maatregelen in, in de hoop dat we doel treffen. Je kunt het vergelijken met een kanon afschieten in de hoop een vliegje te raken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:22:10 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197175472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:18 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Misschien werken de maatregelen wel niet eens goed.
Als je kijkt naar landen waar een lockdown wel wordt opgevolgd zie de besmettingen terug lopen.
Als je kijkt naar een land als Nederland, waar een groot deel liever doet wat-ie zelf wil, dan zie je dat allemaal niet zo goed werkt.

Volgens mij ligt het dan aan de opvolging van de maatregelen en niet de maatregelen zelf.
pi_197175529
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef Fred het volgende:

[..]

Er is meer dan alleen een zooi maatregelen. Er is een heel hoop meer waar hij wel verantwoordelijk kan en mag worden geacht voor zijn (wan)daden.
pi_197175551
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Als je kijkt naar landen waar een lockdown wel wordt opgevolgd zie de besmettingen terug lopen.
Als je kijkt naar een land als Nederland, waar een groot deel liever doet wat-ie zelf wil, dan zie je dat allemaal niet zo goed werkt.

Volgens mij ligt het dan aan de opvolging van de maatregelen en niet de maatregelen zelf.
Als je kijkt naar de landen waar de besmettingen wel oplopen moet je daar maar conclusies uittrekken. Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots. Dus je moet maar accepteren dat er een bepaalde houdbaarheid aan de maatregelen zit.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:52:47 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197175877
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:12 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Zeer mee eens. Ik denk dat hij zijn best wel doet hoor, misschien zijn het zaken waar hij geen invloed op heeft.

Het is ook meer een boeman uitzoeken en om frustratie af te reageren van mijn kant.
Wat een verfrissend eerlijk antwoord
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197175985
twitter
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:05:15 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197176035
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, dus als bv. de GGD eerder gevraagd wordt is het 'waarom hebben ze niet allang draaiboeken klaarliggen?!', maar als bij de ziekenhuizen het draaiboek blijkbaar nog gemaakt moet worden is het opeens 'tja, ze zijn er nog niet klaar voor'.

Misschien hadden ze in de ziekenhuizen vanaf het moment van hun oproep al moeten starten met de voorbereidingen? Als het blijkbaar allemaal zo urgent is... Al vanaf de zomer hadden ze bij de ziekenhuizen kunnen bedenken dat ze vroeg of laat hun personeel zouden moeten inenten.
Het is ook allemaal weer zo scheef. Iedereen was aan het schreeuwen en roepen dat 'we' eerder moesten beginnen. Want, waarom moesten we eerder beginnen?

- Eerder beginnen = Eerder klaar. Lol. Lachwekkend idee, maar goe.d.
- Eerder beginnen = mensen zijn eerder immuun = men gaat minder dood/naar het ziekenhuis.

Nu komt er een plan van de IC-crew om 3 miljoen vaccins voor te dringen in de rij van de weldegelijk spaarzame vaccins zodat de medewerkers al ingeënt kunnen worden. Dit levert geen noemenswaardige extra winst op op het gebied van volksgezondheid, de meeste IC-medewerkers zijn gezond en niet boven de 60 dus geen risicogroep. Het zorgt er ook niet voor dat we eerder klaar zijn - het inenten van deze groep ging altijd al parallel aan bijvoorbeeld de kwetsbaren gebeuren, want het kan gewoon in de ziekenhuizen zelf.

Toch wordt dit gebracht als een enorm goede stap. De risicogroepen zijn er niet sneller door gevaccineerd, dus de maatschappij kan er geen dag eerder door open. Het aantal levensjaren dat hiermee gered wordt gaat verwaarloosbaar zijn tov een iets latere vaccinatiestart bij deze groep.
In feite spreken we hier dus over een symbolische vervroeging, met het risico dat er verderop in de keten straks tekorten/vertragingen zijn omdat deze groep mensen eerder is ingeënt.

En juichen dat men doet he. Want zo goed voor het eigen gevoel he, dat we beginnen ondanks dat die vervelende Hugo de Jonge zei dat het startmoment niet alle energie hoefde op te vreten. De onverschilligheid ten opzichte van mensenlevens blijkt weer eens groot. Het eigen gevoel, die ongefundeerde kortzichtige woede, lekker boos worden, dat is waar de GGD zich echt druk om zou moeten maken.
pi_197176186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

En juichen dat men doet he. Want zo goed voor het eigen gevoel he, dat we beginnen ondanks dat die vervelende Hugo de Jonge zei dat het startmoment niet alle energie hoefde op te vreten. De onverschilligheid ten opzichte van mensenlevens blijkt weer eens groot. Het eigen gevoel, die ongefundeerde kortzichtige woede, lekker boos worden, dat is waar de GGD zich echt druk om zou moeten maken.
GGZ kan hier ook een rol in spelen.
pi_197176235
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:27 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots.
Onzin. Wij zijn gewoon dommer en nu we op de blaren zitten zijn we nog steeds denigrerend over andere samenlevingen die wel een normaal leven kunnen leiden
pi_197176311
Wanneer gaan de kappers weer open? Lijkt me minimaal bijdragen aan besmetting itt scholen
pi_197176314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is ook allemaal weer zo scheef. Iedereen was aan het schreeuwen en roepen dat 'we' eerder moesten beginnen. Want, waarom moesten we eerder beginnen?

- Eerder beginnen = Eerder klaar. Lol. Lachwekkend idee, maar goe.d.
- Eerder beginnen = mensen zijn eerder immuun = men gaat minder dood/naar het ziekenhuis.

Nu komt er een plan van de IC-crew om 3 miljoen vaccins voor te dringen in de rij van de weldegelijk spaarzame vaccins zodat de medewerkers al ingeënt kunnen worden. Dit levert geen noemenswaardige extra winst op op het gebied van volksgezondheid, de meeste IC-medewerkers zijn gezond en niet boven de 60 dus geen risicogroep. Het zorgt er ook niet voor dat we eerder klaar zijn - het inenten van deze groep ging altijd al parallel aan bijvoorbeeld de kwetsbaren gebeuren, want het kan gewoon in de ziekenhuizen zelf.

Toch wordt dit gebracht als een enorm goede stap. De risicogroepen zijn er niet sneller door gevaccineerd, dus de maatschappij kan er geen dag eerder door open. Het aantal levensjaren dat hiermee gered wordt gaat verwaarloosbaar zijn tov een iets latere vaccinatiestart bij deze groep.
In feite spreken we hier dus over een symbolische vervroeging, met het risico dat er verderop in de keten straks tekorten/vertragingen zijn omdat deze groep mensen eerder is ingeënt.

Ik heb het idee dat je het echt groter maakt dan het is.

De ziekenhuizen roepen op dat er een hoog ziekteverzuim is onder het personeel, ook omdat ze met klachten thuis zitten. Hoe ernstig die klachten zijn weet ik niet, maar deze mensen lopen zo’n beetje het meeste risico besmet te raken. Vanaf maart wordt er door het RIVM al gezegd dat bij aerosolgenererende situaties (zoals intuberen) een groot risico op infectie is. De groep die daar het meeste mee te maken heeft gaat nu niet voor, maar parallel aan de risicogroep.

Dat houdt in dat hierna deze groep wellicht wel in quarantaine moet omdat ze besmettelijk zijn voor een korte periode, ze hoeven geen angst voor hun eigen gezondheid meer te hebben.

Sinds maart klappen we voor de zorg, geven we een symbolische 1000 euro en ga zo maar door. Dit is hetgene dat juist het bericht uitdraagt wat je wilt: We willen dat jullie veilig je werk kunnen doen, want jullie zijn te belangrijk voor ons.

Dat kun je boos worden noemen, maar dit kan ook een grote opsteker zijn voor een sector die kapot aan het gaan is. En daar hoef je als GGD of RIVM niet eens moeite voor te doen, je hoeft alleen maar vaccins te leveren.

Begrijp me niet verkeerd, het ellebogenwerk praat ik niet goed, maar ik begrijp heel goed waarom ze nu gevaccineerd gaan worden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:18:54 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197176368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:27 schreef CR7 het volgende:
Als je kijkt naar de landen waar de besmettingen wel oplopen moet je daar maar conclusies uittrekken. Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots. Dus je moet maar accepteren dat er een bepaalde houdbaarheid aan de maatregelen zit.
Wat heeft het dan voor zin om te bashen op de overheid als de maatregelen niet werken?
Blijkbaar hebben we als maatschappij andere belangen die we belangrijker vinden. Daar kan een overheid niks aan doen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:23:48 #213
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197176453
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Er is meer dan alleen een zooi maatregelen. Er is een heel hoop meer waar hij wel verantwoordelijk kan en mag worden geacht voor zijn (wan)daden.
Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.
Helaas blijkt de gemiddelde Nederlander niet zo intelligent, dan werkt idd de bedachte strategie niet. Tegelijkertijd lees ik hier ook dat we hier in het westen in minder "maakmaar" zijn.

Dus ja, wat valt de overheid kwalijk te nemen als de bevolking toch maar doet waar het zelf zin in heeft.
De bevolking zorgt voor de besmettingen, hè. Niet de overheid.
pi_197177003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.
Helaas blijkt de gemiddelde Nederlander niet zo intelligent, dan werkt idd de bedachte strategie niet. Tegelijkertijd lees ik hier ook dat we hier in het westen in minder "maakmaar" zijn.

Dus ja, wat valt de overheid kwalijk te nemen als de bevolking toch maar doet waar het zelf zin in heeft.
Wat blijf je nou bezig over het opvolgen van maatregelen?
Ben je de farces om BCO, de app, de coronawet, testcapaciteit of vaccins vergeten? Ben je vergeten hoe hij keer op keer voor de camera zaken stond te verdraaien?
pi_197177354
Gommers op instagram, uitleg vaccin:

diederikgommers
Geverifieerd
Ik zat even te ontspannen op m’n boot toen mijn telefoon ontplofte. De kogel is door de kerk, en we kunnen gaan starten met vaccineren, maar er is ook twijfel en onzekerheid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
De nieuwe Covid-19 vaccins, ook wel mRNA-vaccins genoemd, bevatten een genetische code van een klein stukje van het virus (en dus niet van het hele virus). Als je die genetische code injecteert, dan maakt ons lichaam zélf een onderdeel van het virus aan, de spike-eiwitten. Hieruit kan onmogelijk een nieuw virus ontstaan, maar het lichaam gaat antistoffen maken tegen deze ‘vreemde’ eiwitten. En zo heb je dus afweer tegen het Covid-19 virus als dat je lichaam binnendringt. Maar kan mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) je eigen DNA aantasten? Logisch deze vraag en klinkt ook best eng. Het mRNA wordt snel door ons lichaam afgebroken nadat het is ingespoten en daarom is er een extra stof toegevoegd in het vaccin om dat proces te remmen. Maar is dit dan toch niet gevaarlijk? De cellen van ons lichaam worden voortdurend blootgesteld aan virussen die binnendringen, zoals ook bij een banale verkoudheid, en deze bestaan ook uit RNA. Voor het omzetten van RNA in DNA heb je een enzym nodig, reverse-transcriptase, en dat is aanwezig in enkele virussen zoals b.v. hepatitis-B of HIV. Dit enzym zit niet in het vaccin en is ook niet aanwezig in jouw cellen en dus kan het RNA niet zomaar worden omgezet. Hopelijk is dit duidelijk en ben je gerust gesteld. Samen komen we er! Een fijn weekend gewenst
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:07:09 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197177396
quote:

[..]

Nee, een virus zorgt voor besmettingen.

Laat die utopie nou toch varen dat we alles kunnen voorkomen met maatregelen, dat is gewoon niet realistisch.
pi_197177401
19:03
Het Verenigd Koninkrijk meldt 57.725 nieuwe besmettingen over de afgelopen 24 uur, een nieuw dagrecord dat voor een groot deel wordt veroorzaakt door de in het VK rondrazende besmettelijke virusvariant. De afgelopen vijf dagen werd steeds een getal van boven de 50.000 geregistreerd, elke dag volgde een nieuw dagrecord.

Groot-Brittannië telt inmiddels bijna 75.000 coronadoden en is daarmee volgens de John Hopkins Universiteit op dat gebied Italië voorbijgestreefd als het zwaarst getroffen land in Europa.

Hoewel de Britse regering al eerder besloot de scholen volgende week nog dicht te houden, groeit de druk op Johnson en Co vanuit de onderwijswereld. Vakbonden van leraren willen dat de scholen minstens nog twee weken dicht blijven. ,,Onze leden hebben het recht om niet te hoeven werken in een onveilige omgeving.''
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 20:07:47 #218
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197177411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:05 schreef mijntjexx het volgende:

diederikgommers
Geverifieerd
Ik zat even te ontspannen op m’n boot toen mijn telefoon ontplofte. De kogel is door de kerk, en we kunnen gaan starten met vaccineren, maar er is ook twijfel en onzekerheid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
De nieuwe Covid-19 vaccins, ook wel mRNA-vaccins genoemd, bevatten een genetische code van een klein stukje van het virus (en dus niet van het hele virus). Als je die genetische code injecteert, dan maakt ons lichaam zélf een onderdeel van het virus aan, de spike-eiwitten. Hieruit kan onmogelijk een nieuw virus ontstaan, maar het lichaam gaat antistoffen maken tegen deze ‘vreemde’ eiwitten. En zo heb je dus afweer tegen het Covid-19 virus als dat je lichaam binnendringt. Maar kan mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) je eigen DNA aantasten? Logisch deze vraag en klinkt ook best eng. Het mRNA wordt snel door ons lichaam afgebroken nadat het is ingespoten en daarom is er een extra stof toegevoegd in het vaccin om dat proces te remmen. Maar is dit dan toch niet gevaarlijk? De cellen van ons lichaam worden voortdurend blootgesteld aan virussen die binnendringen, zoals ook bij een banale verkoudheid, en deze bestaan ook uit RNA. Voor het omzetten van RNA in DNA heb je een enzym nodig, reverse-transcriptase, en dat is aanwezig in enkele virussen zoals b.v. hepatitis-B of HIV. Dit enzym zit niet in het vaccin en is ook niet aanwezig in jouw cellen en dus kan het RNA niet zomaar worden omgezet. Hopelijk is dit duidelijk en ben je gerust gesteld. Samen komen we er! Een fijn weekend gewenst
Goede uitleg van Gommers
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197177426
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Goede uitleg van Gommers
Vind ik ook! Kom maar HIERRR met dat vaccin! :Y :Y
pi_197177451
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:13:02 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197177521
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:09 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn onvergelijkbare situaties qua verplaatsingen en luchtstromen.

Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk besmet aan boord?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:13:27 #222
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197177531
quote:

diederikgommers
Geverifieerd
Prikken maar _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:15:17 #223
1986 Jane
pi_197177584
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je het echt groter maakt dan het is.

De ziekenhuizen roepen op dat er een hoog ziekteverzuim is onder het personeel, ook omdat ze met klachten thuis zitten. Hoe ernstig die klachten zijn weet ik niet, maar deze mensen lopen zo’n beetje het meeste risico besmet te raken. Vanaf maart wordt er door het RIVM al gezegd dat bij aerosolgenererende situaties (zoals intuberen) een groot risico op infectie is. De groep die daar het meeste mee te maken heeft gaat nu niet voor, maar parallel aan de risicogroep.

Dat houdt in dat hierna deze groep wellicht wel in quarantaine moet omdat ze besmettelijk zijn voor een korte periode, ze hoeven geen angst voor hun eigen gezondheid meer te hebben.

Sinds maart klappen we voor de zorg, geven we een symbolische 1000 euro en ga zo maar door. Dit is hetgene dat juist het bericht uitdraagt wat je wilt: We willen dat jullie veilig je werk kunnen doen, want jullie zijn te belangrijk voor ons.

Dat kun je boos worden noemen, maar dit kan ook een grote opsteker zijn voor een sector die kapot aan het gaan is. En daar hoef je als GGD of RIVM niet eens moeite voor te doen, je hoeft alleen maar vaccins te leveren.

Begrijp me niet verkeerd, het ellebogenwerk praat ik niet goed, maar ik begrijp heel goed waarom ze nu gevaccineerd gaan worden.
Ik ben oprecht benieuwd wat de richtlijnen straks gaan zijn. Zoals ik het begrijp laten zorgmedewerkers zich nu alleen maar testen als ze zelf klachten krijgen. Als ze m.b.v. de vaccinatie straks geen klachten meer krijgen, hoe weten ze dan ooit nog dat ze besmet zijn en moeten isoleren? Staat er straks in de richtlijnen dat zorgpersoneel na nauw contact met een besmette persoon niet meer hoeven te isoleren, zoals ze nu nog wel moeten?

https://www.zorgvoorbeter(...)leid-zorgmedewerkers

Nogmaals, ik begrijp dat het voor hen fijn is dat ze er straks waarschijnlijk niet meer (ernstig) ziek van kunnen worden. Dat gun ik ze in principe ook, maar qua pandemiebestrijding helpt het niet en qua druk op de zorg alleen als het isoleren bij vermoeden volledig geschrapt wordt. Maar mocht dat laatste het geval zijn (wat ik vermoed), dan is de kans de de zorgmedewerkers hun eigen familie/huisgenoten en hun niet-covid-patienten besmetten alleen maar groter geworden.

Bovendien, maar dat enigszins terzijde, vind ik het verkeerd dat daardoor dan ook het beeld geschapen wordt bij het publiek-dat-het-allemaal-wat-minder-volgt, dat die vaccins ook besmetting tegen gaan. Ik zie al genoeg mensen die beweren dat 'als je maar gevaccineerd bent, je alles weer kunt gaan doen', terwijl dat pas zo is als het grootste deel van het land gevaccineerd is. Ik ben het er wel mee eens dat je antivaxxers tegengas moet bieden, maar dit soort loze beloften werken uiteindelijk averechts. Dan is iedereen straks teleurgesteld en heb je niets bereikt.
pi_197177735
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik ben oprecht benieuwd wat de richtlijnen straks gaan zijn. Zoals ik het begrijp laten zorgmedewerkers zich nu alleen maar testen als ze zelf klachten krijgen. Als ze m.b.v. de vaccinatie straks geen klachten meer krijgen, hoe weten ze dan ooit nog dat ze besmet zijn en moeten isoleren? Staat er straks in de richtlijnen dat zorgpersoneel na nauw contact met een besmette persoon niet meer hoeven te isoleren, zoals ze nu nog wel moeten?

Nogmaals, ik begrijp dat het voor hen fijn is dat ze er straks waarschijnlijk niet meer (ernstig) ziek van kunnen worden. Dat gun ik ze in principe ook, maar qua pandemiebestrijding helpt het niet en qua druk op de zorg alleen als het isoleren bij vermoeden volledig geschrapt wordt. Maar mocht dat laatste het geval zijn (wat ik vermoed), dan is de kans de de zorgmedewerkers hun eigen familie/huisgenoten en hun niet-covid-patienten besmetten alleen maar groter geworden.

Bovendien, maar dat enigszins terzijde, vind ik het verkeerd dat daardoor dan ook het beeld geschapen wordt bij het publiek-dat-het-allemaal-wat-minder-volgt, dat die vaccins ook besmetting tegen gaan. Ik zie al genoeg mensen die beweren dat 'als je maar gevaccineerd bent, je alles weer kunt gaan doen', terwijl dat pas zo is als het grootste deel van het land gevaccineerd is. Ik ben het er wel mee eens dat je antivaxxers tegengas moet bieden, maar dit soort loze beloften werken uiteindelijk averechts. Dan is iedereen straks teleurgesteld en heb je niets bereikt.
Maar als dit allemaal klopt heeft het toch ook geen zin om bijvoorbeeld mantelzorgers te vaccineren?
En waarom wordt nu dan zorgpersoneel tegen influenza geënt?

Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld een Gommers dit niet zou kunnen bedenken?
pi_197177827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zijn onvergelijkbare situaties qua verplaatsingen en luchtstromen.

Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk besmet aan boord?
Die mensen zijn daarvoor en daarna al op vele plekken geweest dus niet te meten
pi_197177869
quote:

[..]

Het hangt er dus helemaal vanaf of iemand die gevaccineerd is zelf nog besmettelijk kan zijn. Zo niet is het probleem er niet.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:28:15 #227
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197177895
mensen die zich niet willen vaccineren op een lijst zetten. Scheelt weer een hoop tijd voor werkgevers :)
graag op anoniem
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:28:45 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197177906
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:25 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Die mensen zijn daarna al op vele plekken geweest dus niet te meten
Ja, dat kun je van alle mogelijke besmettingsplaatsen zeggen. Hef dan het hele BCO maar op.

Er is geen reden om aan te nemen dat vliegtuigen enorme besmettingshaarden zijn, mede vanwege de vlotte afzuiging en het feit dat mensen het grootste deel van de tijd op dezelfde plekken verblijven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:29:46 #229
1986 Jane
pi_197177937
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:22 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Maar als dit allemaal klopt heeft het toch ook geen zin om bijvoorbeeld mantelzorgers te vaccineren?
En waarom wordt nu dan zorgpersoneel tegen influenza geënt?

Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld een Gommers dit niet zou kunnen bedenken?
Het is natuurlijk voor iedereen fijn om niet meer ziek te worden (of bang te zijn om ziek te worden). Mantelzorgers zijn ook niet altijd piepjonge, fitte mensen, maar vaak ook 50ers en 60ers die voor hun bejaarde ouders zorgen.

Maar goed, zoals de Gezondheidsraad al zei: het heeft het meeste zin om de groepen in te gaan enten die er het ziekste van worden. Daarna de mensen die hen verzorgen.

En ik denk trouwens dat Gommers dit wel weet hoor. Ik denk dat dit ten eerste een soort verkapte bonus is en ten tweede toch omdat ze door de drukte/krapte toch maar het extra risico willen nemen dat zorgpersoneel patienten besmet.
pi_197178008
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat kun je van alle mogelijke besmettingsplaatsen zeggen. Hef dan het hele BCO maar op.

Er is geen reden om aan te nemen dat vliegtuigen enorme besmettingshaarden zijn, mede vanwege de vlotte afzuiging en het feit dat mensen het grootste deel van de tijd op dezelfde plekken verblijven.
Er is genoeg reden om aan te nemen dat de luchtvaart flink bijdraagt aan de verspreiding.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:33:52 #231
1986 Jane
pi_197178031
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het hangt er dus helemaal vanaf of iemand die gevaccineerd is zelf nog besmettelijk kan zijn. Zo niet is het probleem er niet.
Dat klopt, maar niemand weet het nog. Daarom zeggen Pfizer en ook de EMA bijv. expliciet dat er niet vanuit mag worden gegaan dat het zo is.
pi_197178057
quote:

[..]

Ik snap je reservering hierin echt, ik zit er iets anders in. De mensen die ik ken die in de zorg werken maken zich ook om henzelf zorgen, of ze er wel goed uit komen mochten ze besmet raken. Diezelfde groep mensen zegt dat ze de eerste maanden hebben gewerkt met inadequate beschermingsmiddelen en ook als ze besmet waren moesten werken. Mentaal doet dat ook veel met die mensen.

Nu kunnen we ervoor zorgen dat diezelfde groep zich voor zichzelf straks geen zorgen meer hoeft te maken, waardoor de stress voor henzelf afneemt. Daarnaast zou het inhouden dat het ziekteverloop voor henzelf minder heftig wordt mochten ze alsnog besmet raken. Beiden lijken me waardevol.

Ik denk wel dat ze inderdaad regelmatig getest zouden moeten worden, ook bij milde klachten. Zoals ik het begrijp krijg je nog steeds milde klachten als je besmet bent, dus dat lijkt me nog steeds gelden. Indien je dan positief getest wordt moet je nog steeds in quarantaine, maar je zou kunnen kiezen om op dag 5 nog een keer te testen. Indien de test dan negatief is kan diegene weer aan het werk lijkt me.
pi_197178066
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:33 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat klopt, maar niemand weet het nog. Daarom zeggen Pfizer en ook de EMA bijv. expliciet dat er niet vanuit mag worden gegaan dat het zo is.
Dat onderzoek moeten ze dus snel gaan uitvoeren of afronden ;)
pi_197178146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:35 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat onderzoek moeten ze dus snel gaan uitvoeren of afronden ;)
De praktijktest begint over een week.
pi_197178232
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Er is al zoveel gevaccineerd met dit middel dat ze al lang bezig moeten zijn natuurlijk.
pi_197178246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er is al zoveel gevaccineerd met dit middel dat ze al lang bezig moeten zijn natuurlijk.
Er moet twee keer gevaccineerd worden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197178250
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:28 schreef KingRoland het volgende:
mensen die zich niet willen vaccineren op een lijst zetten. Scheelt weer een hoop tijd voor werkgevers :)
Met als intentie??!
pi_197178358
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er moet twee keer gevaccineerd worden.
Zouden ze in de VS toch al moeten zijn bij een deel van de gevaccineerden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:44:57 #239
1986 Jane
pi_197178371
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Ik las net dat ze in Israel verwachten eind januari 25% van de bevolking ingeënt te hebben. En ook 2x begreep ik (zou amazing zijn, maar goed).
Goed opletten op berichten uit Israel dan maar, want daar zal het wel als eerste duidelijk zijn. :P
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:45:24 #240
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197178384
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:32 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Er is genoeg reden om aan te nemen dat de luchtvaart flink bijdraagt aan de verspreiding.
Als in de verplaatsingen, allicht. Al betwijfel ik het effect als het virus toch al verspreid is.

Maar dat plaatje insinueert dat aan boord veel besmettingen plaatsvinden. Daar lijkt het juist helemaal niet op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197178405
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Daar zijn ze de tel kwijt wie er inmiddels al 1 heeft..
pi_197178414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

....en ook nog dit

https://www.nhg.org/actue(...)atie-voor-huisartsen

"De duur van de werkzaamheid is nog onbekend. Het is ook niet bekend of het vaccin verspreiding kan voorkomen. "
pi_197178543
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap je reservering hierin echt, ik zit er iets anders in. De mensen die ik ken die in de zorg werken maken zich ook om henzelf zorgen, of ze er wel goed uit komen mochten ze besmet raken. Diezelfde groep mensen zegt dat ze de eerste maanden hebben gewerkt met inadequate beschermingsmiddelen en ook als ze besmet waren moesten werken. Mentaal doet dat ook veel met die mensen.

Nu kunnen we ervoor zorgen dat diezelfde groep zich voor zichzelf straks geen zorgen meer hoeft te maken, waardoor de stress voor henzelf afneemt. Daarnaast zou het inhouden dat het ziekteverloop voor henzelf minder heftig wordt mochten ze alsnog besmet raken. Beiden lijken me waardevol.

Ik denk wel dat ze inderdaad regelmatig getest zouden moeten worden, ook bij milde klachten. Zoals ik het begrijp krijg je nog steeds milde klachten als je besmet bent, dus dat lijkt me nog steeds gelden. Indien je dan positief getest wordt moet je nog steeds in quarantaine, maar je zou kunnen kiezen om op dag 5 nog een keer te testen. Indien de test dan negatief is kan diegene weer aan het werk lijkt me.
Staat er binnenkort nog een technische briefing op de planning? Het zou wel fijn zijn als we wat meer toelichting over deze dingen zouden krijgen. En ook de stand van zaken mbt de mutatie in het VK.
pi_197178570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:50 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Staat er binnenkort nog een technische briefing op de planning? Het zou wel fijn zijn als we wat meer toelichting over deze dingen zouden krijgen. En ook de stand van zaken mbt de mutatie in het VK.
Ik gok dat die dinsdag ingepland gaat worden, hoop het wel :)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:54:31 #245
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197178616
quote:

diederikgommers
Geverifieerd
Lol, meer info dan nodig. Nu denken sommigen: als ik toevallig met zo'n virus besmet ben kan het dus wel gebeuren!
are we infinite or am I alone
pi_197178704
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol, meer info dan nodig. Nu denken sommigen: als ik toevallig met zo'n virus besmet ben kan het dus wel gebeuren!
Haha ja. Krijg je dus:

Ik hoorde van Truus bij de bakker dat dat enzym dus zit in de griepprik, en laat ik nou net de griepprik hebben gehaald om me te beschermen tegen die keronas. Ik heb 't dus aan Truus gevraagd, en die heb 't op feesboek gelezen, van iemand die Dr in zn naam had, dus die zal 't wel weten he.

Ja nu ga ik t vaccin niet meer halen he, want ja, Gommers die heb dat gezegd.
pi_197178717
Voor wie geïnteresseerd is in een wat diepgaandere achtergrond met betrekking tot vaccins kwam ik deze review in Nature vandaag nog tegen:
https://www.nature.com/articles/s41577-020-00479-7.epdf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:00:57 #248
1986 Jane
pi_197178793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:50 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Voor kamerleden ook geen gek idee om een beetje beter geinformeerd te raken, met name die leden van de VVD en D66 die de verplichte negatieve test voor reizigers gelijk wilden afschaffen voor gevaccineerden.

https://koninkrijk.nu/202(...)verplichte-pcr-test/
pi_197178831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.

Het eerste deel van de vaccinatie is op dag 1 en de tweede op dag 21.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:04:16 #250
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_197178882
Weet iemand een schema van vaccin leveringen? Waarom is hier geen info over?
pi_197179113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:04 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand een schema van vaccin leveringen? Waarom is hier geen info over?
COR / Vaccins #6 - Lekker experimenteren met cocktails!
Bij post 2 staat een prachtig overzicht van Momo. ^O^
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:21:43 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat die utopie nou toch varen dat we alles kunnen voorkomen met maatregelen, dat is gewoon niet realistisch.
Waarom dan bashen op de overheid als die maatregelen niet werken?
pi_197179415
quote:

[..]

Dat heeft maar weinig met intelligentie te maken in de meeste gevallen hoor. Uitzonderingen daargelaten. Veel mensen zijn het gewoon zat. Mensen zijn over het algemeen sociale wezens. Hebben fysiek contact nodig. Je zag hoe goed die lockdown in het voorjaar werkte. Iedereen nam het serieus. Maar toen gingen veel mensen er nog vanuit dat het een probleem van een paar maanden zou zijn. Dat is makkelijker te overbruggen. Het is echter een jaar later en het lijkt er niet op dat de maatregelen in 2021 gaan verdwijnen. Dan ga je steeds meer mensen krijgen die het risico nemen en hun oude leven weer op willen pakken.

Hugo de Jonge doet natuurlijk heel wat meer fout dan enkel het wel of niet treffen van bepaalde maatregelen. Hij zet zichzelf faliekant voor paal; keer op keer. Komt beloftes niet na. Spreekt voor z’n beurt. Grote beloftes terwijl hij weet dat hij die dingen niet kan beloven. Traag vaccinatie proces. Is niet alleen hij voor verantwoordelijk, maar kritiek lijkt me niet meer dan terecht.

En ja, de bevolking zorgt voor de besmettingen. Maar het kabinet natuurlijk ook. Dat slechte testbeleid alweer vergeten van afgelopen zomer? Minder cases, dus lekker afschalen! Na enkele besmettingen konden ze het met BCO al niet meer aan. Onnodig veel mensen besmet geraakt. Geen verplichte quarantaine waarmee ze de bevolking de ruimte geven om eigenwijs te zijn. Keer op keer werd er door Hugo aangegeven dat die verplichting zou komen. Nu nog steeds niet. Het kabinet zorgt voor een onnodig traag en onduidelijk vaccinatie traject waardoor er mensen besmet worden die al ingeënt hadden kunnen zijn. Ze hielden de scholen misschien (ligt er aan aan wie je het vraagt) te lang open. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Je hebt gelijk: de ‘schuld’ ligt dus gedeeltelijk bij de bevolking, maar het kabinet is zeker niet zo onschuldig of machteloos als dat jij ze hier beschrijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 21:24:04 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:23:03 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179416
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat blijf je nou bezig over het opvolgen van maatregelen?
Ben je de farces om BCO, de app, de coronawet, testcapaciteit of vaccins vergeten? Ben je vergeten hoe hij keer op keer voor de camera zaken stond te verdraaien?
Allemaal noodgrepen omdat Nederlanders niet thuis willen blijven.

Al dat soort geneuzel was niet nodig geweest als Nederland thuis bleef na de oproep in maart.
pi_197179571
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Al dat soort geneuzel was niet nodig geweest als Nederland thuis bleef na de oproep in maart.
Nog maar een keer. Er zijn meer dan 3 miljoen werkende Nederlanders in de vitale infrastructuur en cruciale beroepen. Die kunnen in veel gevallen niet thuis werken. Dat houdt in dat voor die beroepsgroepen de kinderopvang open blijft en dat in een aantal gevallen ook de (basis)scholen die kinderen blijft ontvangen.

Het is echt wensdenken dat iedereen thuis zou kunnen blijven. Jij wil tenslotte ook dat de dammen blijven functioneren zoals ze moeten, of bruggen, of de watervoorziening, elektra, internet en ga zo maar door. Daarnaast, supermarkten moeten open blijven, dus hun magazijnen moeten personeel rond hebben lopen etc.
pi_197179635
Ik heb een vraagje over de vaccins, mss dat iemand hier er iets over kan zeggen.
Dit is een virus waar ons immuunsysteem nooit eerder mee in aanraking is geweest. Het vaccin bevat dus ook een miniem deeltje van dat virus (het virus dat in die zin nog steeds nieuw is voor ons systeem). Maar inactief ofzo.
Ik meen dat nà vaccinatie (staat iig geval zo beschreven bij het influenzavaccin) frequente blootstelling aan influenza of nu dus Covid als een soort van boostereffect kan werken.
In die zin het dus wellicht voordelig kan zijn voor de werking.

Zal dat nu ook zo zijn, gezien ons immuunsysteem het virus niet kent? Meer omdat ik al bijna 4 maanden non stop op de covid ic werk en ik me afvraag of o'n boostereffect ook juist nadelig uit zou kunnen pakken?
Iemand verstand van zaken? Want duidelijk moge zijn dat ik die kennis niet heb. :D

Edit: overigens hier geen twijfel over het nemen van het vaccin.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:31:36 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat heeft maar weinig met intelligentie te maken in de meeste gevallen hoor. Uitzonderingen daargelaten. Veel
En ja, de bevolking zorgt voor de besmettingen. Maar het kabinet natuurlijk ook. Dat slechte testbeleid alweer vergeten van afgelopen zomer? Minder cases, dus lekker afschalen! Na enkele besmettingen konden ze het met BCO al niet meer aan. Onnodig veel mensen besmet geraakt.
BCO is van de GGD, GGD's vallen onder een ander ministerie... Daar kan je Hugo niet voor verantwoordelijk houden, wel de burgemeester die voorzitter is van de veiligheidsregio waarin je woont.

Versoepelingen of niet, ook toen was de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hebben we als Nederland geen gehoor aan gegeven. Iedereen die toen besmet is geraakt, met of zonder BCO, had dat kunnen voorkomen door thuis te blijven. Hebben ze niet gedaan, dus dan niet gaan miepen als je besmet raakt.

quote:
Geen verplichte quarantaine waarmee ze de bevolking de ruimte geven om eigenwijs te zijn. Keer op keer werd er door Hugo aangegeven dat die verplichting zou komen. Nu nog steeds niet. Het kabinet zorgt voor een onnodig traag en onduidelijk vaccinatie traject waardoor er mensen besmet worden die al ingeënt hadden kunnen zijn. Ze hielden de scholen misschien (ligt er aan aan wie je het vraagt) te lang open. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Je vergeet hier de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking, blijkbaar is die bevolking toch niet zo sociaal om zich zelf even een paar dagen koest te houden om zo anderen niet te besmetten.

quote:
Je hebt gelijk: de ‘schuld’ ligt dus gedeeltelijk bij de bevolking, maar het kabinet is zeker niet zo onschuldig of machteloos als dat jij ze hier beschrijft.
Wat ik hier verderop al zei: Hugo doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander.

Het klinkt allemaal een beetje als moeder die waarschuwt dat je niet moet vuur moet je spelen, je gaat toch met vuur spelen en vervolgens ben je boos op je moeder: het huis is afgebrand omdat zij het niet geblust heeft.
pi_197179690
https://nos.nl/artikel/23(...)et-denken-zette.html

Mooi om die tijdlijn te zien. Blijkbaar liep het al sinds kerstavond. Met de Nieuwsuur uitzending is de 'bom' gebarsten:
quote:
Op dezelfde dag wordt de EO-podcast Virusfeiten opgenomen. Presentator Tijs van den Brink vraagt daarin vaste gast Diederik Gommers waarom hij zijn oproep voor het vaccineren van ziekenhuispersoneel in de media doet. "We hadden voldoende gesprekken met het ministerie, maar het bleef een beetje hangen", antwoordt hij. "Af en toe sla je dan een keer op tafel en dat is gisteravond gebeurd", daarmee doelend op de Nieuwsuur-uitzending.
Dat was dus al een week nadat het ministerie erover na ging denken. De reden dat het nu blijkbaar nog tot 8 januari duurt is omdat het RIVM de plannen van de ziekenhuizen nog goed moet keuren.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:34:21 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179765
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
Nog maar een keer. Er zijn meer dan 3 miljoen werkende Nederlanders in de vitale infrastructuur en cruciale beroepen. Die kunnen in veel gevallen niet thuis werken. Dat houdt in dat voor die beroepsgroepen de kinderopvang open blijft en dat in een aantal gevallen ook de (basis)scholen die kinderen blijft ontvangen.
"Blijf thuis" is niet hetzelfde als "werk thuis"...
Maar dat betekent wel dat als je niet thuis kan werken, je in elk geval in je vrije tijd zoveel mogelijk thuis blijft.

quote:
Het is echt wensdenken dat iedereen thuis zou kunnen blijven. Jij wil tenslotte ook dat de dammen blijven functioneren zoals ze moeten
Die doen het ook zonder dat er mensen op locatie zijn.
pi_197179812
quote:

[..]

Lekker naïef. Wat had je verwacht? Niemand in Nederland heeft een pandemie meegemaakt. Dat als de Jonge zegt allemaal binnenblijven dat we dat massaal doen en de vrijheden op zouden geven. Dat lijkt me een beetje te makkelijk.
pi_197179815
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:31 schreef Fred het volgende:

[..]

BCO is van de GGD, GGD's vallen onder een ander ministerie... Daar kan je Hugo niet voor verantwoordelijk houden, wel de burgemeester die voorzitter is van de veiligheidsregio waarin je woont.

Versoepelingen of niet, ook toen was de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hebben we als Nederland geen gehoor aan gegeven. Iedereen die toen besmet is geraakt, met of zonder BCO, had dat kunnen voorkomen door thuis te blijven. Hebben ze niet gedaan, dus dan niet gaan miepen als je besmet raakt.
Klopt, zoveel als mogelijk. Thuis blijven is niet altijd mogelijk

quote:
Je vergeet hier de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking, blijkbaar is die bevolking toch niet zo sociaal om zich zelf even een paar dagen koest te houden om zo anderen niet te besmetten.
Geen paar dagen, 10 maanden inmiddels

quote:
Wat ik hier verderop al zei: Hugo doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederlander heeft een andere verantwoordelijkheid, dus nee, dat is niet zo.

quote:
Het klinkt allemaal een beetje als moeder die waarschuwt dat je niet moet vuur moet je spelen, je gaat toch met vuur spelen en vervolgens ben je boos op je moeder: het huis is afgebrand omdat zij het niet geblust heeft.
Nee, het is meer: Je moeder waarschuwt dat je niet met vuur moet spelen, je gaat toch met vuur spelen. Een jongen uit een andere straat is daarna boos op jou en op je moeder, want 3 wijken verderop is er een huis afgebrand. Dat is volgens die andere jongen jouw schuld omdat je met vuur gespeeld hebt.
pi_197179961
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Lekker naïef. Wat had je verwacht? Niemand in Nederland heeft een pandemie meegemaakt. Dat als de Jonge zegt allemaal binnenblijven dat we dat massaal doen en de vrijheden op zouden geven. Dat lijkt me een beetje te makkelijk.
Hij lijkt een beetje te denken dat mensen robot zijn of zo. Hier in het westen is dat gewoon niet zo. Niet dat ze in een China robot zijn, maar de cultuur is compleet anders. Niet realistisch om te verwachten dat wij die cultuur in een paar maanden tijd overnemen. Of dat we ons hele leven op stil zetten voor meer dan een jaar.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:40:54 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Zeker, ik heb had een groot vertrouwen in de medemens.

Die riepen voor Corona namelijk altijd "gezondheid is het belangrijkste", valt inmiddels vies tegen bij hoeveel mensen dat nou écht het geval blijkt te zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:42:58 #264
1986 Jane
pi_197180028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij lijkt een beetje te denken dat mensen robot zijn of zo. Hier in het westen is dat gewoon niet zo. Niet dat ze in een China robot zijn, maar de cultuur is compleet anders. Niet realistisch om te verwachten dat wij die cultuur in een paar maanden tijd overnemen. Of dat we ons hele leven op stil zetten voor meer dan een jaar.
Nou ja, dat hebben zij dus niet hoeven doen. Wij gaan harder die kant op. :{
pi_197180050
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Die riepen voor Corona namelijk altijd "gezondheid is het belangrijkste", valt inmiddels vies tegen bij hoeveel mensen dat nou écht het geval blijkt te zijn.
Ik heb best een groot vertrouwen in de meeste mensen. Punt is, gezondheid is meer dan wel/geen Corona krijgen. Dat lijken we wel eens te vergeten.

Sommige mensen gaan buiten een rondje lopen omdat hun mentale gezondheid risico loopt, terwijl hun fysieke gezondheid nagenoeg geen risico loopt in die situatie. Buiten + gezond + jong etc.

Als je het hebt over feestende jongeren, dat is dom en ondoordacht. Maar laten we eerlijk zijn, was jij niet ook zo in die leeftijd? Ik wel in elk geval, en ik denk de meeste anderen op die leeftijd ook.
pi_197180062
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:30 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik heb een vraagje over de vaccins, mss dat iemand hier er iets over kan zeggen.
Dit is een virus waar ons immuunsysteem nooit eerder mee in aanraking is geweest. Het vaccin bevat dus ook een miniem deeltje van dat virus (het virus dat in die zin nog steeds nieuw is voor ons systeem). Maar inactief ofzo.
Ik meen dat nà vaccinatie (staat iig geval zo beschreven bij het influenzavaccin) frequente blootstelling aan influenza of nu dus Covid als een soort van boostereffect kan werken.
In die zin het dus wellicht voordelig kan zijn voor de werking.

Zal dat nu ook zo zijn, gezien ons immuunsysteem het virus niet kent? Meer omdat ik al bijna 4 maanden non stop op de covid ic werk en ik me afvraag of o'n boostereffect ook juist nadelig uit zou kunnen pakken?
Iemand verstand van zaken? Want duidelijk moge zijn dat ik die kennis niet heb. :D

Edit: overigens hier geen twijfel over het nemen van het vaccin.

Logische redenering.

Een probleem. Er zit géén stukje virus in, want dit zijn geen klassieke vaccins. Daarom hoor je zoveel over MRNA etc. :)
#WeesGeenWhales
pi_197180141
quote:

[..]

Als ik iets geleerd heb van deze pandemie is het " niet vertrouwen op je medemens en gewoon zelf blijven opletten"
pi_197180232
quote:

[..]

Dan ben je lekker naïef. Ik ken niemand die zei van "jouw gezondheid, is belangrijker dan mijn (mentale) gezondheid. Kom maar weer lekker onder je steen vandaan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:14 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
Ik heb best een groot vertrouwen in de meeste mensen. Punt is, gezondheid is meer dan wel/geen Corona krijgen. Dat lijken we wel eens te vergeten.
Klopt helemaal: daar ondervinden de mensen die op reguliere basis zorg nodig hebben nu hinder van. Het ziekenhuis ligt al vol met mensen die dachten de regels met een loopje te nemen wat ze vonden het "het risico wel waard".

quote:
Sommige mensen gaan buiten een rondje lopen omdat hun mentale gezondheid risico loopt, terwijl hun fysieke gezondheid nagenoeg geen risico loopt in die situatie. Buiten + gezond + jong etc.
Als ze alleen lopen met hun hondje is er ook niks aan de hand, het probleem is dat ze het het hondje ook nog even langs de super, de drogist en grootmoeder gaan. Als het zou kunnen tot slot ook nog even langs het terras voor een pilsje.

quote:
Als je het hebt over feestende jongeren, dat is dom en ondoordacht. Maar laten we eerlijk zijn, was jij niet ook zo in die leeftijd? Ik wel in elk geval, en ik denk de meeste anderen op die leeftijd ook.
Ik niet, geen van mijn vrienden ook tbh.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:51:26 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:49 schreef CR7 het volgende:
Dan ben je lekker naïef. Ik ken niemand die zei van "jouw gezondheid, is belangrijker dan mijn (mentale) gezondheid. Kom maar weer lekker onder je steen vandaan.
Daar ben ik al ff onder vandaan... Ik begin me ook steeds meer af te vragen waarom ik de afgelopen 9,5 maanden semi opgesloten heb gezeten.
pi_197180328
quote:

[..]

Mensen hadden volgens jou binnen moeten blijven, ook toen het 30 graden was, ook toen de horeca weer open gingen en vakantievluchten weer gingen? Ik vraag me af waarom we die intelligente lockdown dan ooit opgedoekt hebben, het ging net zo lekker. :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:54:21 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
Mensen hadden volgens jou binnen moeten blijven, ook toen het 30 graden was, ook toen de horeca weer open gingen en vakantievluchten weer gingen? Ik vraag me af waarom we die intelligente lockdown dan ooit opgedoekt hebben, het ging net zo lekker. :')
Had in elk geval gescheeld in de besmettingen, het aantal doden, de druk op de ziekenhuizen, etc.
Het ligt er allemaal net aan hoeveel de gezondheid/het leven van je ander je waard is.
pi_197180407
quote:

[..]

Dat is toch niet helemaal de verklaring.

In Aziatische landen vegen mensen namelijk ook hun reet ermeer af. Gelóóf me, ik ben letterlijk Japanoloog, dit is een mythe.

In Februari waren er hele hordes jonge Japanners die geinterviewd werden die letterlijk zeiden, lachend, dat ze gewoon doorleefden als altijd (de overheid in japan kan *niets* afdwingen, alles is daar een advies), want het 'virus is toch niet gevaarlijk voor jongeren zeggen ze'?". Toen ze tijdens de noodtoestand in tokyo (opnieuw: alles advies), de pachinko parlors die wel openbleven gingen shamen op de gemeente site stonden er letterlijk blokkenlange rijen voor even later omdat duizenden dachten "dus daar kan het nog".

Burgemeester van een Japanse stad had recentelijk opgeroepen halloween dit jaar niet als elk jaar te vieren met tienduizenden cosplayende feestende jongeren (zeg maar carnaval maar leuker), wel, op de foto's was weinig verschil te zien. Men schat dat er misschien iets minder waren, maar nog steeds tienduizenden, zag zwart, super gezellig, goot feest, denk dus carnaval geen afstand te zien. Sterker nog, zonder context zou ik de foto's niet uit elkaar kunnen houden.

Karaoke bars, nachtclubs, hostbars etc, zaten in september/oktober in tokyo op ~80% van hum omzet van 2019, ondanks 234832590574987534 oproepen en uitleg van experts dat ze momenteel levensgevaarlijk zijn. 80% gaat dus nog gewoon. Tijdens de "noodtoestand" bleven veel restaurants, kroegen, host clubs, sex clubs, etc, ook gewoon open, want het mocht, kregen iets minder klanten maar die hosts hebben zich ook toen zeg maar nooit verveeld.

Even buiten Japan: in Taiwan bij die pride begin november met 130.000 mensen was het énige dat anders was dan normaal een advies van de organisatie om een mondkapje te dragen. Geen regels over afstand, niet knuffelen, niet op de foto, etc, alleen dat advies. Wel, zoals CNBC direct opmerkte, daar was weinig van te merken - overgrote meerendeel had er geen. Een van de weinige mét , zo merkte het artikel op was iemand met een free hug boordje die een paar honderd mensen knuffelde (mijn favoriete gemiste activiteit zoals ik vaker zeg LOL).

Maar goed. Ontwaak dus uit je droom: "Aziaten volgen netjes de regels op omdat ze geven om een ander" is gewoon niet waar. Die ontelbare lekker feestende jongeren op halloween midden tijdens oplopende besmettingen in japan na smeekbedes van de overheid en experts heb ik niet verzonnen. LOL.

Dus wat ook de reden voor hun succes is, dat is het niet.

Éen laatste voorbeeld nog: de nacht/danceclubs in Shenzhen gingen opnieuw ópen tegelijk (half maart) met dat wij hier begonnen met de eerste lockdown!

Tijd om een andere verklaring te zoeken. Dit is grotendeels gewoon oriëntalistisch gelul. :P
#WeesGeenWhales
pi_197180408
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Had in elk geval gescheeld in de besmettingen, het aantal doden, de druk op de ziekenhuizen, etc.
Het ligt er allemaal net aan hoeveel de gezondheid/het leven van je ander je waard is.
Nog geen 1% van mijn eigen mentale gezondheid. Los van familie en vrienden. Maar die staan er ook zo in en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. :)
pi_197180429
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:50 schreef Fred het volgende:

[..]

Klopt helemaal: daar ondervinden de mensen die op reguliere basis zorg nodig hebben nu hinder van. Het ziekenhuis ligt al vol met mensen die dachten de regels met een loopje te nemen wat ze vonden het "het risico wel waard".
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken. Ik denk dat de meeste mensen in het ziekenhuis dat niet dachten, maar dat ze ziek zijn geworden op welke manier ook. Een zorgmedewerker die besmet is geraakt door een patiënt, iemand in een verzorgingstehuis die besmet is geraakt door een medewerker die niet wist dat hij het had. Een scholier die zijn ouders besmet, ga zo maar door. Alle luchtwegvirussen gaan in deze periode altijd helemaal los. Het is naar mijn idee een illusie dat je het volledig kunt voorkomen.

quote:
Als ze alleen lopen met hun hondje is er ook niks aan de hand, het probleem is dat ze het het hondje ook nog even langs de super, de drogist en grootmoeder gaan. Als het zou kunnen tot slot ook nog even langs het terras voor een pilsje.
Je hebt best een pessimistisch beeld van mensen, vind je ook niet? Na de persconferentie van Rutte gingen de cijfers dalen, dat lijkt me laten zien dat de meeste mensen goed hun best doen?

quote:
Nee? Nooit flink te hard gereden, zonder licht fietsen, van een rots/brug het water in springen of wat ook? Denk dat jij/jullie dan de uitzondering zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 21:57:55 ]
pi_197180436
quote:

[..]

Sommigen zullen wel moeten en doen dat ook "gewoon"
pi_197180451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik iets geleerd heb van deze pandemie is het " niet vertrouwen op je medemens en gewoon zelf blijven opletten"
wijze levensles.....met alles eigenlijk, gewoon jouw ding doen, jouw leven ook al vinden sommigen dat niet leuk
of hebben er commentaar op.

het lijkt er tegenwoordig op dat een leven bestaat uit iedereen maar tevreden en te vriend te houden en alles te accepteren.
pi_197180480
quote:

[..]

Ah oké dus toen ze zeiden dat er een nieuw normaal kwam, dat we voorzichtig weer allemaal dingen konden gaan doen, en dat ook commercieel werd aangemoedigd, dat hebben wij sukkels dus allemaal verkeerd begrepen. De daadwerkelijke boodschap daarachter was dus: "Blijf thuis, ga in geen geval de deur uit, laat ze maar failliet gaan". Goh wat een dom kutvolk zijn wij hier toch. :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:58:46 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180505
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:55 schreef CR7 het volgende:
Nog geen 1% van mijn eigen mentale gezondheid. Los van familie en vrienden. Maar die staan er ook zo in en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. :)
Dus als je iemand geen familie is mag-ie gewoon dood als het ziekenhuis vol ligt :?

Ik hoop voor dat omstanders anders denken als jij aangereden wordt en hulp nodig hebt.
pi_197180515
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:50 schreef Fred het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus jij wilde vroeger geen feestje vieren toen je jong was, dansen, knuffelen, vrienden maken? Lijkt me stug. De user bedoelt volgens mij niet "tijdens een pandemie", want die was er toen niet, maar dat je het úberhaupt wilde. Anders ook mooi, ieder z'n ding (buiten een pandemie, dus toen jij jang was en straks na brede vaccinatie weer als de 1,5m en andere beperkingen weer zijn opgeheven), maar we weten allebei dat meeste jongeren dat wel doen. Ik háát zelf ook disco's en zwetende mensenmassas en festivals met te harde teringherrie, maar ik weet en respecteer dat meeste mensen ze leuk vinden.

Denk nogmaals niet dat de user bedoelde dat het nu niet onhandig zou zijn, maar gewoon dat meeste jongen los van pandemie, dus hiervoor en straks hierna weer, daar wel behoefte aan hebben/leuk vinden (buiten pandemie natuurlijk ook niets mis mee straks weer), en nam denk ik aan dat dat ook wel voor jou zou hebben gegolden vroeger?
#WeesGeenWhales
pi_197180522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Sommigen zullen wel moeten en doen dat ook "gewoon"
Omdat er simpelweg geen reet te doen is. Een paar maand terug in de parken of kroegen of restaurants. Ik zag van jong tot oud lak hebben aan alle regels. En ja nu komen de jongeren wat slechter in het nieuws vanwege illegale feestjes. Daar gaan de ouderen niet naar toe. Maar als zaken weer open gaan heeft iedereen tot een leeftijd van ~60 er gewoon lak aan. En terecht.
pi_197180569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:59 schreef CR7 het volgende:

[..]

Omdat er simpelweg geen reet te doen is. Een paar maand terug in de parken of kroegen of restaurants. Ik zag van jong tot oud lak hebben aan alle regels. En ja nu komen de jongeren wat slechter in het nieuws vanwege illegale feestjes. Daar gaan de ouderen niet naar toe. Maar als zaken weer open gaan heeft iedereen tot een leeftijd van ~60 er gewoon lak aan. En terecht.
ik ben vanaf maart niet meer IN een restaurant geweest bijvoorbeeld.
pi_197180574
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Dus als je iemand geen familie is mag-ie gewoon dood als het ziekenhuis vol ligt :?

Ik hoop voor dat omstanders anders denken als jij aangereden wordt en hulp nodig hebt.
Nee niet dood, maar als ik een moment heb dat ik er door heen zit en afleiding nodig heb. Of zin heb in een feestje dat doe ik dat ja. En nee jij gaat niet voor mij bepalen wat ik nodig heb kwa afleiding. Ik ga dan idd niet denken van "oh die arme Fred van fok!, laat ik maar thuis in een hoekje gaan janken".
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:01:35 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:59 schreef eragon2890 het volgende:
Dus jij wilde vroeger geen feestje vieren toen je jong was, dansen, knuffelen, vrienden maken? Lijkt me stug.
Hij vroeg aan mij of ik dom en ondoordacht was toen ik jong was. En nee dat was ik niet.
pi_197180581
quote:

[..]

Van de zomer ging het hartstikke goed. Maar alle mensen die gebruik maakten van die versoepelingen (na maanden afzien) gaven dus niet om de gezondheid van anderen? Want dat is de kern van je post. Je hebt wel een hele aparte kijk op de mens.
pi_197180590
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben vanaf maart niet meer IN een restaurant geweest bijvoorbeeld.
Omdat jij een reden hebt vanwege je partner. Mensen zonder die last denken er een stuk makkelijker over.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:03:02 #287
236264 crew  capricia
pi_197180614
Ierland :o
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197180627
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:03 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
:'(
pi_197180642
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Hij vroeg aan mij of ik dom en ondoordacht was toen ik jong was. En nee dat was ik niet.
Je weet best wat ik bedoelde. Ik bedoelde uiteraard niet letterlijk of je dom of ondoordacht was, maar of je wel 's domme/ondoordachte dingen hebt gedaan. Ik heb toen ik 17 was wel 's een autoweg overgestoken met een vriend, want we moesten aan de andere kant zijn en wilden geen 2km om lopen. Dat vonden we toen een heel goed idee. Als ik nu terugdenk denk ik: Mijn hemel wat was dat dom.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:04:37 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken. Ik denk dat de meeste mensen in het ziekenhuis dat niet dachten, maar dat ze ziek zijn geworden op welke manier ook. Een zorgmedewerker die besmet is geraakt door een patiënt, iemand in een verzorgingstehuis die besmet is geraakt door een medewerker die niet wist dat hij het had. Een scholier die zijn ouders besmet, ga zo maar door. Alle luchtwegvirussen gaan in deze periode altijd helemaal los. Het is naar mijn idee een illusie dat je het volledig kunt voorkomen.
Je kan het niet volledig voorkomen, je kan het wel zoveel mogelijk beperken en dat laatste zijn we niet zo goed in met zijn allen.
pi_197180665
quote:
[ twitter ]
Sow... :X
pi_197180698
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan het niet volledig voorkomen, je kan het wel zoveel mogelijk beperken en dat laatste zijn we niet zo goed in met zijn allen.
Als je binnen de regels naar een restaurant mag, of bij een restaurant af mag halen wordt dat dus door de beleidsmakers gezien als iets waar een acceptabel risico is. Waarom zou je er dan niet heen mogen?
pi_197180708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is toch niet helemaal de verklaring.

In Aziatische landen vegen mensen namelijk ook hun reet ermeer af. Gelóóf me, ik ben letterlijk Japanoloog, dit is een mythe.

In Februari waren er hele hordes jonge Japanners die geinterviewd werden die letterlijk zeiden, lachend, dat ze gewoon doorleefden als altijd (de overheid in japan kan *niets* afdwingen, alles is daar een advies), want het 'virus is toch niet gevaarlijk voor jongeren zeggen ze'?". Toen ze tijdens de noodtoestand in tokyo (opnieuw: alles advies), de pachinko parlors die wel openbleven gingen shamen op de gemeente site stonden er letterlijk blokkenlange rijen voor even later omdat duizenden dachten "dus daar kan het nog".

Burgemeester van een Japanse stad had recentelijk opgeroepen halloween dit jaar niet als elk jaar te vieren met tienduizenden cosplayende feestende jongeren (zeg maar carnaval maar leuker), wel, op de foto's was weinig verschil te zien. Men schat dat er misschien iets minder waren, maar nog steeds tienduizenden, zag zwart, super gezellig, goot feest, denk dus carnaval geen afstand te zien. Sterker nog, zonder context zou ik de foto's niet uit elkaar kunnen houden.

Karaoke bars, nachtclubs, hostbars etc, zaten in september/oktober in tokyo op ~80% van hum omzet van 2019, ondanks 234832590574987534 oproepen en uitleg van experts dat ze momenteel levensgevaarlijk zijn. 80% gaat dus nog gewoon. Tijdens de "noodtoestand" bleven veel restaurants, kroegen, host clubs, sex clubs, etc, ook gewoon open, want het mocht, kregen iets minder klanten maar die hosts hebben zich ook toen zeg maar nooit verveeld.

Even buiten Japan: in Taiwan bij die pride begin november met 130.000 mensen was het énige dat anders was dan normaal een advies van de organisatie om een mondkapje te dragen. Geen regels over afstand, niet knuffelen, niet op de foto, etc, alleen dat advies. Wel, zoals CNBC direct opmerkte, daar was weinig van te merken - overgrote meerendeel had er geen. Een van de weinige mét , zo merkte het artikel op was iemand met een free hug boordje die een paar honderd mensen knuffelde (mijn favoriete gemiste activiteit zoals ik vaker zeg LOL).

Maar goed. Ontwaak dus uit je droom: "Aziaten volgen netjes de regels op omdat ze geven om een ander" is gewoon niet waar. Die ontelbare lekker feestende jongeren op halloween midden tijdens oplopende besmettingen in japan na smeekbedes van de overheid en experts heb ik niet verzonnen. LOL.

Dus wat ook de reden voor hun succes is, dat is het niet.

Éen laatste voorbeeld nog: de nacht/danceclubs in Shenzhen gingen opnieuw ópen tegelijk (half maart) met dat wij hier begonnen met de eerste lockdown!

Tijd om een andere verklaring te zoeken. Dit is grotendeels gewoon oriëntalistisch gelul. :P
Ja goed punt, er zijn ook grote verschillen tussen landen.

Moet wel worden gezegd dat Japan ook wel net hét Oost-Aziatische land is dat het het 'slechtst' doet in de regio. Alleen is dat vergeleken met hier nog steeds nihil. Zuid-Korea stijgt ook weer maar is ook niet te detecteren als je het op een grafiek bekijkt met westerse landen. :P

Thailand gaat nu trouwens wel in totale lockdown: https://www.thestar.com.m(...)-cases-and-one-death

Wordt trouwens ook nog wel interessant om te zien wat er gebeurt als de 'Britse' of andere meer besmettelijke varianten in die regionen meer gaan voorkomen.
pi_197180733
quote:

[..]

Waarom vind jij dat terrecht, dan?
pi_197180742
quote:

[..]

Klopt ik werk in amsterdam, juni-juli-augustus was letterlijk overal zonder uitzondering altijd waar ik ook kwam, van restaurants, tot winkels tot de game arcades tot de bioscoop, letterlijk 0,0 te merken van het "nieuw normaal". Het bestond botweg niet. Als er geen stompzinnige pijlen op de vloer waren getekend zou je simpelweg niet doorhebben dat er iets van een 1,5m regel bestond of iets anders was dan 2019, letterlijk. En dat is echt niet overdreven.

Heck, eind september was ik nog bij een japans filmfestival, daar kraaide er geen haan naar, dus ook toen ik nieuwe vriendin leerde kennern gewoon gezellig gehugd meteen en leuke fotos gemaakt samen. Vrijwilliger bood aan de fotos te maken, mensen keken, lachten, wij twijfelden niet, niemand keek er gek van op. Overal stonden groepen mensen gezellig te praten. Na de lezing na de film stond ik met andere bezoeker nog even met de professor na te praten. Ook gewoon volledig als normaal.

Als er geen vreemde strepen op de vloer zouden staan zou je niet doorhebben dat er regels waren anders dan 2019. Punt. Gewoon niet, er was letterlijk geen persoon te vinden die zich ook maar voor 1% anders gedroeg dan het jaar daarvoor.

Belangrijke kanttekening: Hoewel er wat jongere mensen zoals ik en die vriendin kwamen en nog wat, was ik schat 66-75% van het publiek gepensioneerd. Die hoorden dus ook bij "gedroegen zich net als altijd". Duidelijk zichtbaar in de 70 of 80 of niet.

Dit was overigens een week voor de beperkingen strenger werden, toen rotterdam en amsterdam al ongeveer 5 keer boven de duitse lockdown grens zaten. Kan niet zeggen dat mensen erg bang waren. XD

Het enige waaraan je iets merkte in al die maanden was in plekken met vaste zitplekken , zoals zo'n bioscoop, dat sommige stoelen waren afgeplakt in de zalen. Letterlijk. Daar begon en eindigde het verschil met 2019, en voor de duidelijkheid, ik ben 4 vole dagen op dat festival geweest. Ik heb niet één persoon gezien van welke leeftijd dan ook die zich ook maar één ogenblik iets van 1,5m aaantrok. Punt.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:07:32 #296
1986 Jane
pi_197180754
quote:
[ twitter ]
;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 02-01-2021 22:09:15 (verkeerde smilie ;() ]
pi_197180798
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Fred het volgende:

[..]

oprecht goed voor jou, maar natuurlijk wel vrij zeldzaam, en gezien het feit dat bewezen si dat je brein tot 25 niet volgroeid is, ook *letterlijk* objectief niet hun schuld.

En voor je nu iets zegt van "maar ze kunnen toch ook het leger in of gokken op hun 18de?": ja, misschien zou dat 25 moeten zijn. Goed punt.

Just in case, dacht ik ben je vast voor ;)
#WeesGeenWhales
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:33 #298
236264 crew  capricia
pi_197180801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja goed punt, er zijn ook grote verschillen tussen landen.

Moet wel worden gezegd dat Japan ook wel net hét Oost-Aziatische land is dat het het 'slechtst' doet in de regio. Alleen is dat vergeleken met hier nog steeds nihil. Zuid-Korea stijgt ook weer maar is ook niet te detecteren als je het op een grafiek bekijkt met westerse landen. :P

Thailand gaat nu trouwens wel in totale lockdown: https://www.thestar.com.m(...)-cases-and-one-death

Wordt trouwens ook nog wel interessant om te zien wat er gebeurt als de 'Britse' of andere meer besmettelijke varianten in die regionen meer gaan voorkomen.
Hierover wel een interessant draadje over hoe je Zuid Korea binnen komt, in vergelijk met de UK (en wsl ook NL en andere Europese landen).
Dat is wel een verschil.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197180811
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Horeca hadden van de zomer gewoon het aantal gasten beperkt om aan de afstandsvoorschriften te voldoen. Kom op zeg. :')

Wat had er dan concreet moeten gebeuren? Alles open maar iedereen moet thuisblijven? Dan is het gewoon een sterfhuisconstructie, een lockdown maar dan zonder steunprogramma's. Dan zeg je in feite tegen ondernemers: zoek het maar een halfjaartje uit zonder inkomsten, leef maar van je spaargeld.
pi_197180823
quote:
[ twitter ]
Hoe weten ze dat als vele van die cases nog niet geraporteerd zijn? Telepatische communicatie?
#WeesGeenWhales
pi_197180824
quote:

[..]

Er zijn nu in elke leeftijdsgroepen wel mensen te vinden die af en toe een regel/advies negeren. Ik irriteer me er altijd aan als ik lees dat enkel de jongeren de fout in gaan. Ik irriteer me er ook aan als ik lees dat de ''oudjes'' nog meer regels negeren. De meeste mensen houden zich aan 99% van de regels, maar er zijn veel mensen die zich focussen op die 1%. Vrijwel iedereen negeert wel eens een advies of regel. Maar volgens de logica van sommigen wil je dan meteen dat andere mensen dood gaan. Echt kortzichtig. Niemand is perfect.

Naar een illegaal feestje is nooit slim, maar wie weet is het wel iemand die zich daarvoor maanden heeft opgesloten en echt een ontlading nodig had. Als een oud vrouwtje rustig zonder mondkapje naar buiten gaan (naar vrienden/winkels/dagtripjes/etc) is ook niet heel handig, maar dat wil ook niet zeggen dat dat vrouwtje schijt heeft aan de gezondheid van anderen. Of dat ze regel na regel breekt.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:09:46 #302
236264 crew  capricia
pi_197180833
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:07 schreef Jane het volgende:

[..]

;)
Ik vind die nieuwe strain wel heftig zo, als dat het is.
Ben ook benieuwd naar de leeftijdscategorieën.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')