Misschien werken de maatregelen wel niet eens goed. We doen ook maar wat. We stellen een pakket aan maatregelen in, in de hoop dat we doel treffen. Je kunt het vergelijken met een kanon afschieten in de hoop een vliegje te raken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Gevalletje de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
Als je ergens commentaar op zou moeten hebben nu is het a) de mensen die de regels negeren en b) de mensen die het laten gebeuren.
De prijs voor dat lakse gedrag wordt betaald door mensen die dood gaan en het zorgpersoneel dat zich een slag in de rondte werkt om zo en zo kwaad als het gaat mensen in leven te houden.
Als je kijkt naar landen waar een lockdown wel wordt opgevolgd zie de besmettingen terug lopen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:18 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Misschien werken de maatregelen wel niet eens goed.
Er is meer dan alleen een zooi maatregelen. Er is een heel hoop meer waar hij wel verantwoordelijk kan en mag worden geacht voor zijn (wan)daden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Gevalletje de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
Als je ergens commentaar op zou moeten hebben nu is het a) de mensen die de regels negeren en b) de mensen die het laten gebeuren.
De prijs voor dat lakse gedrag wordt betaald door mensen die dood gaan en het zorgpersoneel dat zich een slag in de rondte werkt om zo en zo kwaad als het gaat mensen in leven te houden.
Als je kijkt naar de landen waar de besmettingen wel oplopen moet je daar maar conclusies uittrekken. Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots. Dus je moet maar accepteren dat er een bepaalde houdbaarheid aan de maatregelen zit.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Als je kijkt naar landen waar een lockdown wel wordt opgevolgd zie de besmettingen terug lopen.
Als je kijkt naar een land als Nederland, waar een groot deel liever doet wat-ie zelf wil, dan zie je dat allemaal niet zo goed werkt.
Volgens mij ligt het dan aan de opvolging van de maatregelen en niet de maatregelen zelf.
Wat een verfrissend eerlijk antwoordquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:12 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Zeer mee eens. Ik denk dat hij zijn best wel doet hoor, misschien zijn het zaken waar hij geen invloed op heeft.
Het is ook meer een boeman uitzoeken en om frustratie af te reageren van mijn kant.
Het is ook allemaal weer zo scheef. Iedereen was aan het schreeuwen en roepen dat 'we' eerder moesten beginnen. Want, waarom moesten we eerder beginnen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, dus als bv. de GGD eerder gevraagd wordt is het 'waarom hebben ze niet allang draaiboeken klaarliggen?!', maar als bij de ziekenhuizen het draaiboek blijkbaar nog gemaakt moet worden is het opeens 'tja, ze zijn er nog niet klaar voor'.
Misschien hadden ze in de ziekenhuizen vanaf het moment van hun oproep al moeten starten met de voorbereidingen? Als het blijkbaar allemaal zo urgent is... Al vanaf de zomer hadden ze bij de ziekenhuizen kunnen bedenken dat ze vroeg of laat hun personeel zouden moeten inenten.
GGZ kan hier ook een rol in spelen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
En juichen dat men doet he. Want zo goed voor het eigen gevoel he, dat we beginnen ondanks dat die vervelende Hugo de Jonge zei dat het startmoment niet alle energie hoefde op te vreten. De onverschilligheid ten opzichte van mensenlevens blijkt weer eens groot. Het eigen gevoel, die ongefundeerde kortzichtige woede, lekker boos worden, dat is waar de GGD zich echt druk om zou moeten maken.
Onzin. Wij zijn gewoon dommer en nu we op de blaren zitten zijn we nog steeds denigrerend over andere samenlevingen die wel een normaal leven kunnen leidenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:27 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots.
Ik heb het idee dat je het echt groter maakt dan het is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook allemaal weer zo scheef. Iedereen was aan het schreeuwen en roepen dat 'we' eerder moesten beginnen. Want, waarom moesten we eerder beginnen?
- Eerder beginnen = Eerder klaar. Lol. Lachwekkend idee, maar goe.d.
- Eerder beginnen = mensen zijn eerder immuun = men gaat minder dood/naar het ziekenhuis.
Nu komt er een plan van de IC-crew om 3 miljoen vaccins voor te dringen in de rij van de weldegelijk spaarzame vaccins zodat de medewerkers al ingeënt kunnen worden. Dit levert geen noemenswaardige extra winst op op het gebied van volksgezondheid, de meeste IC-medewerkers zijn gezond en niet boven de 60 dus geen risicogroep. Het zorgt er ook niet voor dat we eerder klaar zijn - het inenten van deze groep ging altijd al parallel aan bijvoorbeeld de kwetsbaren gebeuren, want het kan gewoon in de ziekenhuizen zelf.
Toch wordt dit gebracht als een enorm goede stap. De risicogroepen zijn er niet sneller door gevaccineerd, dus de maatschappij kan er geen dag eerder door open. Het aantal levensjaren dat hiermee gered wordt gaat verwaarloosbaar zijn tov een iets latere vaccinatiestart bij deze groep.
In feite spreken we hier dus over een symbolische vervroeging, met het risico dat er verderop in de keten straks tekorten/vertragingen zijn omdat deze groep mensen eerder is ingeënt.
En juichen dat men doet he. Want zo goed voor het eigen gevoel he, dat we beginnen ondanks dat die vervelende Hugo de Jonge zei dat het startmoment niet alle energie hoefde op te vreten. De onverschilligheid ten opzichte van mensenlevens blijkt weer eens groot. Het eigen gevoel, die ongefundeerde kortzichtige woede, lekker boos worden, dat is waar de GGD zich echt druk om zou moeten maken.
Wat heeft het dan voor zin om te bashen op de overheid als de maatregelen niet werken?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:27 schreef CR7 het volgende:
Als je kijkt naar de landen waar de besmettingen wel oplopen moet je daar maar conclusies uittrekken. Hier in het westen zijn wij niet zo maakbaar als in het oosten. We zijn geen robots. Dus je moet maar accepteren dat er een bepaalde houdbaarheid aan de maatregelen zit.
Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 18:25 schreef Vliegbaard het volgende:
Er is meer dan alleen een zooi maatregelen. Er is een heel hoop meer waar hij wel verantwoordelijk kan en mag worden geacht voor zijn (wan)daden.
Wat blijf je nou bezig over het opvolgen van maatregelen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.
Helaas blijkt de gemiddelde Nederlander niet zo intelligent, dan werkt idd de bedachte strategie niet. Tegelijkertijd lees ik hier ook dat we hier in het westen in minder "maakmaar" zijn.
Dus ja, wat valt de overheid kwalijk te nemen als de bevolking toch maar doet waar het zelf zin in heeft.
De bevolking zorgt voor de besmettingen, hè. Niet de overheid.
Nee, een virus zorgt voor besmettingen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.
Helaas blijkt de gemiddelde Nederlander niet zo intelligent, dan werkt idd de bedachte strategie niet. Tegelijkertijd lees ik hier ook dat we hier in het westen in minder "maakmaar" zijn.
Dus ja, wat valt de overheid kwalijk te nemen als de bevolking toch maar doet waar het zelf zin in heeft.
De bevolking zorgt voor de besmettingen, hè. Niet de overheid.
Goede uitleg van Gommersquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
Gommers op instagram, uitleg vaccin:
diederikgommers
Geverifieerd
Ik zat even te ontspannen op m’n boot toen mijn telefoon ontplofte. De kogel is door de kerk, en we kunnen gaan starten met vaccineren, maar er is ook twijfel en onzekerheid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
De nieuwe Covid-19 vaccins, ook wel mRNA-vaccins genoemd, bevatten een genetische code van een klein stukje van het virus (en dus niet van het hele virus). Als je die genetische code injecteert, dan maakt ons lichaam zélf een onderdeel van het virus aan, de spike-eiwitten. Hieruit kan onmogelijk een nieuw virus ontstaan, maar het lichaam gaat antistoffen maken tegen deze ‘vreemde’ eiwitten. En zo heb je dus afweer tegen het Covid-19 virus als dat je lichaam binnendringt. Maar kan mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) je eigen DNA aantasten? Logisch deze vraag en klinkt ook best eng. Het mRNA wordt snel door ons lichaam afgebroken nadat het is ingespoten en daarom is er een extra stof toegevoegd in het vaccin om dat proces te remmen. Maar is dit dan toch niet gevaarlijk? De cellen van ons lichaam worden voortdurend blootgesteld aan virussen die binnendringen, zoals ook bij een banale verkoudheid, en deze bestaan ook uit RNA. Voor het omzetten van RNA in DNA heb je een enzym nodig, reverse-transcriptase, en dat is aanwezig in enkele virussen zoals b.v. hepatitis-B of HIV. Dit enzym zit niet in het vaccin en is ook niet aanwezig in jouw cellen en dus kan het RNA niet zomaar worden omgezet. Hopelijk is dit duidelijk en ben je gerust gesteld. Samen komen we er! Een fijn weekend gewenst
Zijn onvergelijkbare situaties qua verplaatsingen en luchtstromen.quote:
Prikken maarquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
diederikgommers
Geverifieerd
Ik zat even te ontspannen op m’n boot toen mijn telefoon ontplofte. De kogel is door de kerk, en we kunnen gaan starten met vaccineren, maar er is ook twijfel en onzekerheid. Ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.
De nieuwe Covid-19 vaccins, ook wel mRNA-vaccins genoemd, bevatten een genetische code van een klein stukje van het virus (en dus niet van het hele virus). Als je die genetische code injecteert, dan maakt ons lichaam zélf een onderdeel van het virus aan, de spike-eiwitten. Hieruit kan onmogelijk een nieuw virus ontstaan, maar het lichaam gaat antistoffen maken tegen deze ‘vreemde’ eiwitten. En zo heb je dus afweer tegen het Covid-19 virus als dat je lichaam binnendringt. Maar kan mRNA-vaccins (Pfizer en Moderna) je eigen DNA aantasten? Logisch deze vraag en klinkt ook best eng. Het mRNA wordt snel door ons lichaam afgebroken nadat het is ingespoten en daarom is er een extra stof toegevoegd in het vaccin om dat proces te remmen. Maar is dit dan toch niet gevaarlijk? De cellen van ons lichaam worden voortdurend blootgesteld aan virussen die binnendringen, zoals ook bij een banale verkoudheid, en deze bestaan ook uit RNA. Voor het omzetten van RNA in DNA heb je een enzym nodig, reverse-transcriptase, en dat is aanwezig in enkele virussen zoals b.v. hepatitis-B of HIV. Dit enzym zit niet in het vaccin en is ook niet aanwezig in jouw cellen en dus kan het RNA niet zomaar worden omgezet. Hopelijk is dit duidelijk en ben je gerust gesteld. Samen komen we er! Een fijn weekend gewenst
Ik ben oprecht benieuwd wat de richtlijnen straks gaan zijn. Zoals ik het begrijp laten zorgmedewerkers zich nu alleen maar testen als ze zelf klachten krijgen. Als ze m.b.v. de vaccinatie straks geen klachten meer krijgen, hoe weten ze dan ooit nog dat ze besmet zijn en moeten isoleren? Staat er straks in de richtlijnen dat zorgpersoneel na nauw contact met een besmette persoon niet meer hoeven te isoleren, zoals ze nu nog wel moeten?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 19:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je het echt groter maakt dan het is.
De ziekenhuizen roepen op dat er een hoog ziekteverzuim is onder het personeel, ook omdat ze met klachten thuis zitten. Hoe ernstig die klachten zijn weet ik niet, maar deze mensen lopen zo’n beetje het meeste risico besmet te raken. Vanaf maart wordt er door het RIVM al gezegd dat bij aerosolgenererende situaties (zoals intuberen) een groot risico op infectie is. De groep die daar het meeste mee te maken heeft gaat nu niet voor, maar parallel aan de risicogroep.
Dat houdt in dat hierna deze groep wellicht wel in quarantaine moet omdat ze besmettelijk zijn voor een korte periode, ze hoeven geen angst voor hun eigen gezondheid meer te hebben.
Sinds maart klappen we voor de zorg, geven we een symbolische 1000 euro en ga zo maar door. Dit is hetgene dat juist het bericht uitdraagt wat je wilt: We willen dat jullie veilig je werk kunnen doen, want jullie zijn te belangrijk voor ons.
Dat kun je boos worden noemen, maar dit kan ook een grote opsteker zijn voor een sector die kapot aan het gaan is. En daar hoef je als GGD of RIVM niet eens moeite voor te doen, je hoeft alleen maar vaccins te leveren.
Begrijp me niet verkeerd, het ellebogenwerk praat ik niet goed, maar ik begrijp heel goed waarom ze nu gevaccineerd gaan worden.
Maar als dit allemaal klopt heeft het toch ook geen zin om bijvoorbeeld mantelzorgers te vaccineren?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wat de richtlijnen straks gaan zijn. Zoals ik het begrijp laten zorgmedewerkers zich nu alleen maar testen als ze zelf klachten krijgen. Als ze m.b.v. de vaccinatie straks geen klachten meer krijgen, hoe weten ze dan ooit nog dat ze besmet zijn en moeten isoleren? Staat er straks in de richtlijnen dat zorgpersoneel na nauw contact met een besmette persoon niet meer hoeven te isoleren, zoals ze nu nog wel moeten?
https://www.zorgvoorbeter(...)leid-zorgmedewerkers
Nogmaals, ik begrijp dat het voor hen fijn is dat ze er straks waarschijnlijk niet meer (ernstig) ziek van kunnen worden. Dat gun ik ze in principe ook, maar qua pandemiebestrijding helpt het niet en qua druk op de zorg alleen als het isoleren bij vermoeden volledig geschrapt wordt. Maar mocht dat laatste het geval zijn (wat ik vermoed), dan is de kans de de zorgmedewerkers hun eigen familie/huisgenoten en hun niet-covid-patienten besmetten alleen maar groter geworden.
Bovendien, maar dat enigszins terzijde, vind ik het verkeerd dat daardoor dan ook het beeld geschapen wordt bij het publiek-dat-het-allemaal-wat-minder-volgt, dat die vaccins ook besmetting tegen gaan. Ik zie al genoeg mensen die beweren dat 'als je maar gevaccineerd bent, je alles weer kunt gaan doen', terwijl dat pas zo is als het grootste deel van het land gevaccineerd is. Ik ben het er wel mee eens dat je antivaxxers tegengas moet bieden, maar dit soort loze beloften werken uiteindelijk averechts. Dan is iedereen straks teleurgesteld en heb je niets bereikt.
Die mensen zijn daarvoor en daarna al op vele plekken geweest dus niet te metenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn onvergelijkbare situaties qua verplaatsingen en luchtstromen.
Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk besmet aan boord?
Het hangt er dus helemaal vanaf of iemand die gevaccineerd is zelf nog besmettelijk kan zijn. Zo niet is het probleem er niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd wat de richtlijnen straks gaan zijn. Zoals ik het begrijp laten zorgmedewerkers zich nu alleen maar testen als ze zelf klachten krijgen. Als ze m.b.v. de vaccinatie straks geen klachten meer krijgen, hoe weten ze dan ooit nog dat ze besmet zijn en moeten isoleren? Staat er straks in de richtlijnen dat zorgpersoneel na nauw contact met een besmette persoon niet meer hoeven te isoleren, zoals ze nu nog wel moeten?
Nogmaals, ik begrijp dat het voor hen fijn is dat ze er straks waarschijnlijk niet meer (ernstig) ziek van kunnen worden. Dat gun ik ze in principe ook, maar qua pandemiebestrijding helpt het niet en qua druk op de zorg alleen als het isoleren bij vermoeden volledig geschrapt wordt. Maar mocht dat laatste het geval zijn (wat ik vermoed), dan is de kans de de zorgmedewerkers hun eigen familie/huisgenoten en hun niet-covid-patienten besmetten alleen maar groter geworden.
Bovendien, maar dat enigszins terzijde, vind ik het verkeerd dat daardoor dan ook het beeld geschapen wordt bij het publiek-dat-het-allemaal-wat-minder-volgt, dat die vaccins ook besmetting tegen gaan. Ik zie al genoeg mensen die beweren dat 'als je maar gevaccineerd bent, je alles weer kunt gaan doen', terwijl dat pas zo is als het grootste deel van het land gevaccineerd is. Ik ben het er wel mee eens dat je antivaxxers tegengas moet bieden, maar dit soort loze beloften werken uiteindelijk averechts. Dan is iedereen straks teleurgesteld en heb je niets bereikt.
Ja, dat kun je van alle mogelijke besmettingsplaatsen zeggen. Hef dan het hele BCO maar op.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:25 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die mensen zijn daarna al op vele plekken geweest dus niet te meten
Het is natuurlijk voor iedereen fijn om niet meer ziek te worden (of bang te zijn om ziek te worden). Mantelzorgers zijn ook niet altijd piepjonge, fitte mensen, maar vaak ook 50ers en 60ers die voor hun bejaarde ouders zorgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:22 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Maar als dit allemaal klopt heeft het toch ook geen zin om bijvoorbeeld mantelzorgers te vaccineren?
En waarom wordt nu dan zorgpersoneel tegen influenza geënt?
Ik kan me ook zo moeilijk voorstellen dat bijvoorbeeld een Gommers dit niet zou kunnen bedenken?
Er is genoeg reden om aan te nemen dat de luchtvaart flink bijdraagt aan de verspreiding.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat kun je van alle mogelijke besmettingsplaatsen zeggen. Hef dan het hele BCO maar op.
Er is geen reden om aan te nemen dat vliegtuigen enorme besmettingshaarden zijn, mede vanwege de vlotte afzuiging en het feit dat mensen het grootste deel van de tijd op dezelfde plekken verblijven.
Dat klopt, maar niemand weet het nog. Daarom zeggen Pfizer en ook de EMA bijv. expliciet dat er niet vanuit mag worden gegaan dat het zo is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het hangt er dus helemaal vanaf of iemand die gevaccineerd is zelf nog besmettelijk kan zijn. Zo niet is het probleem er niet.
Ik snap je reservering hierin echt, ik zit er iets anders in. De mensen die ik ken die in de zorg werken maken zich ook om henzelf zorgen, of ze er wel goed uit komen mochten ze besmet raken. Diezelfde groep mensen zegt dat ze de eerste maanden hebben gewerkt met inadequate beschermingsmiddelen en ook als ze besmet waren moesten werken. Mentaal doet dat ook veel met die mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat onderzoek moeten ze dus snel gaan uitvoeren of afrondenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat klopt, maar niemand weet het nog. Daarom zeggen Pfizer en ook de EMA bijv. expliciet dat er niet vanuit mag worden gegaan dat het zo is.
De praktijktest begint over een week.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat onderzoek moeten ze dus snel gaan uitvoeren of afronden
Er is al zoveel gevaccineerd met dit middel dat ze al lang bezig moeten zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De praktijktest begint over een week.
Er moet twee keer gevaccineerd worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er is al zoveel gevaccineerd met dit middel dat ze al lang bezig moeten zijn natuurlijk.
Met als intentie??!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:28 schreef KingRoland het volgende:
mensen die zich niet willen vaccineren op een lijst zetten. Scheelt weer een hoop tijd voor werkgevers![]()
Zouden ze in de VS toch al moeten zijn bij een deel van de gevaccineerden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er moet twee keer gevaccineerd worden.
Ik las net dat ze in Israel verwachten eind januari 25% van de bevolking ingeënt te hebben. En ook 2x begreep ik (zou amazing zijn, maar goed).quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De praktijktest begint over een week.
Als in de verplaatsingen, allicht. Al betwijfel ik het effect als het virus toch al verspreid is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:32 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Er is genoeg reden om aan te nemen dat de luchtvaart flink bijdraagt aan de verspreiding.
Daar zijn ze de tel kwijt wie er inmiddels al 1 heeft..quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zouden ze in de VS toch al moeten zijn bij een deel van de gevaccineerden.
....en ook nog ditquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zouden ze in de VS toch al moeten zijn bij een deel van de gevaccineerden.
Staat er binnenkort nog een technische briefing op de planning? Het zou wel fijn zijn als we wat meer toelichting over deze dingen zouden krijgen. En ook de stand van zaken mbt de mutatie in het VK.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap je reservering hierin echt, ik zit er iets anders in. De mensen die ik ken die in de zorg werken maken zich ook om henzelf zorgen, of ze er wel goed uit komen mochten ze besmet raken. Diezelfde groep mensen zegt dat ze de eerste maanden hebben gewerkt met inadequate beschermingsmiddelen en ook als ze besmet waren moesten werken. Mentaal doet dat ook veel met die mensen.
Nu kunnen we ervoor zorgen dat diezelfde groep zich voor zichzelf straks geen zorgen meer hoeft te maken, waardoor de stress voor henzelf afneemt. Daarnaast zou het inhouden dat het ziekteverloop voor henzelf minder heftig wordt mochten ze alsnog besmet raken. Beiden lijken me waardevol.
Ik denk wel dat ze inderdaad regelmatig getest zouden moeten worden, ook bij milde klachten. Zoals ik het begrijp krijg je nog steeds milde klachten als je besmet bent, dus dat lijkt me nog steeds gelden. Indien je dan positief getest wordt moet je nog steeds in quarantaine, maar je zou kunnen kiezen om op dag 5 nog een keer te testen. Indien de test dan negatief is kan diegene weer aan het werk lijkt me.
Ik gok dat die dinsdag ingepland gaat worden, hoop het welquote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:50 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Staat er binnenkort nog een technische briefing op de planning? Het zou wel fijn zijn als we wat meer toelichting over deze dingen zouden krijgen. En ook de stand van zaken mbt de mutatie in het VK.
Lol, meer info dan nodig. Nu denken sommigen: als ik toevallig met zo'n virus besmet ben kan het dus wel gebeuren!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:05 schreef mijntjexx het volgende:
diederikgommers
Geverifieerd
Haha ja. Krijg je dus:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, meer info dan nodig. Nu denken sommigen: als ik toevallig met zo'n virus besmet ben kan het dus wel gebeuren!
Voor kamerleden ook geen gek idee om een beetje beter geinformeerd te raken, met name die leden van de VVD en D66 die de verplichte negatieve test voor reizigers gelijk wilden afschaffen voor gevaccineerden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:50 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Staat er binnenkort nog een technische briefing op de planning? Het zou wel fijn zijn als we wat meer toelichting over deze dingen zouden krijgen. En ook de stand van zaken mbt de mutatie in het VK.
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 20:41 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er is al zoveel gevaccineerd met dit middel dat ze al lang bezig moeten zijn natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |