abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:35:26 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197170943
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat dat lobbyen altijd plaatsvindt, maar op de achtergrond. Ik ben benieuwd waarom het lobbyen nu op deze manier gedaan wordt. De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar ik ben benieuwd waarom het nodig is.

Dit is niet de eerste keer tijdens deze pandemie dat een beslissing via de media afgedwongen wordt, vraag me af waarom dat nodig is. Krijgen ze geen gehoor bij het ministerie?
Andersom gebeurt het ook, dat Hugo een datum in de media roept zonder dat dat intern geregeld is, in de hoop iets af te kunnen dwingen.

Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs.
pi_197170945
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:32 schreef Perrin het volgende:

Waarom gaat het in het buitenland dan beter?

Geen ervaring betekent niet dat je niet voorbereid kunt of hoeft te zijn.

Een beetje op basis van best effort aanprutsen is niet goed genoeg als het om het besturen van een land gaat.
Omdat iedereen op zijn eigen vierkante landmeter zijn eigen beleidje voert? Ze pakken het op Europees niveau ook niet op.. mss zou dat ook goed zijn? Met de ervaring van een land dat het beter doet.
Ik heb geen idee joh, ik ben geen politicus :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:37:24 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197170967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Omdat iedereen op zijn eigen vierkante landmeter zijn eigen beleidje voert? Ze pakken het op Europees niveau ook niet op.. mss zou dat ook goed zijn? Met de ervaring van een land dat het beter doet.
Ik heb geen idee joh, ik ben geen politicus :)
We zijn altijd zo trots op de kennis en kunde in dit land, maar kunnen nog niet een vaccin van A naar B brengen, zonder daar een week over te discussiëren, een plan te schrijven etc.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:37:39 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197170969
https://www.hartvannederl(...)anon-vernielt-hotel/

"We zijn de hele ochtend alweer druk geweest met het klaarmaken van ontbijtjes voor onze hotelgasten en schoonmaken van de kamers."

Hoe gaat dan dan als je niet mag ontbijten in de zaal en roomservice niet is toegestaan? Een bordje/zakje ophalen bij het restaurant en dan naar je kamer om te eten?
pi_197170977
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:

We zijn altijd zo trots op de kennis en kunde in dit land, maar kunnen nog niet een vaccin van A naar B brengen, zonder daar een week over te discussiëren, een plan te schrijven etc.
Liefst in 4voud, dan nog ff 4x vergaderen zoomen :+
pi_197170989
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:38 schreef Blues het volgende:

[..]

Liefst in 4voud, dan nog ff 4x vergaderen zoomen :+
En niet zonder de nodige stempeltjes uiteraard.
pi_197170995
Ik snap ook niet dat ze niet eerder op het idee kwamen om het ziekenhuispersoneel te vaccineren, je hebt niet eens speciale IT-systemen nodig. Je print gewoon de loonlijst van het ziekenhuis en achter elke naam noteer je gewoon datum vaccinatie en of enige bijwerkingen. Dan later invoeren in het GGD? systeem en klaar is kees.

Echt..
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:42:21 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197171047
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Dus niet maandag, want logistiek blijkt het toch wel lastig.
Volgens het RIVM was maandag beginnen geen probleem en is later beginnen “een politieke keuze” :?

Hebben ze twee dagen geleden nog gezegd!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:43:38 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Krijg net te horen dat alles al is geregeld intern. Als we maandag het vaccin hebben, dan kunnen we vaccineren.

Opzich wel trots op ons ziekenhuis hierom. Gewoon gas erop. :7
kom je dan zelf ook in aanmerking of hoe werkt dat?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:44:11 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197171069
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:38 schreef Xenorium het volgende:
Ik snap ook niet dat ze niet eerder op het idee kwamen om het ziekenhuispersoneel te vaccineren, je hebt niet eens speciale IT-systemen nodig. Je print gewoon de loonlijst van het ziekenhuis en achter elke naam noteer je gewoon datum vaccinatie en of enige bijwerkingen. Dan later invoeren in het GGD? systeem en klaar is kees.

Echt..
Dit dus. Wij zijn weer gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen.

Het schijnt maar om 30.000 man te gaan, dus de grootste ziekenhuizen hebben misschien iets meer dan 1000 vaccins nodig.

Het is dus ook niet zo dat je opeens gekoelde vrachtwagens en speciale chauffeurs nodig hebt. Duizend vaccins passen in een paar grote koelboxen.

Leg het gewoon bij de ziekenhuizen neer en het is echt zo geregeld. Dat constant alles zelf in de hand willen houden van de GGD / RIVM maakt het zo ontzettend lastig en traag.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:45:21 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197171089
Tijd voor popcorn, want dit vaccinatiegedoe wordt komende week weer een heerlijke soap.
pi_197171097
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd voor popcorn, want dit vaccinatiegedoe wordt komende week weer een heerlijke soap.
Dinsdag debat. Ik zit al klaar.
pi_197171101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Dus niet maandag, want logistiek blijkt het toch wel lastig.
Dus die noodkreet was niet bedoeld om de vaccinaties sneller op gang te brengen maar voor te kruipen.

Ze stonden er maandag 4 januari toch al klaar voor? Ik vind het allemaal erg bedenkelijk.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:46:07 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197171104
Het lijkt me alleen maar goed dat men secuur te werk blijft gaan. Die paar dagen zullen het verschil ook niet maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:48:47 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171147
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:45 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dus die noodkreet was niet bedoeld om de vaccinaties sneller op gang te brengen maar voor te kruipen.

Ze stonden er maandag 4 januari toch al klaar voor? Ik vind het allemaal erg bedenkelijk.
some are more equal than others
pi_197171171
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:46 schreef Caland het volgende:
Het lijkt me alleen maar goed dat men secuur te werk blijft gaan. Die paar dagen zullen het verschil ook niet maken.
Alleen maar 300 ~500 doden verschil.. :')
pi_197171186
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gewaald. ^O^
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:51:50 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197171187
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit dus. Wij zijn weer gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen.

Het schijnt maar om 30.000 man te gaan, dus de grootste ziekenhuizen hebben misschien iets meer dan 1000 vaccins nodig.

Het is dus ook niet zo dat je opeens gekoelde vrachtwagens en speciale chauffeurs nodig hebt. Duizend vaccins passen in een paar grote koelboxen.

Leg het gewoon bij de ziekenhuizen neer en het is echt zo geregeld. Dat constant alles zelf in de hand willen houden van de GGD / RIVM maakt het zo ontzettend lastig en traag.
Er is wel de tijdsdruk. Eens men ze uit de vriezer haalt heeft men 4 dagen om de batches te splitsen, de dosissen te verdelen over de ziekenhuizen en ze op te gebruiken. (Volledige batches van 975 dosissen kunnen diepgevroren verdeeld worden).
are we infinite or am I alone
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:55:45 #219
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197171242
quote:
Kuipers: We moeten eerder beginnen en in het ziekenhuis
Twitter: Hugo doe iets!!
Hugo: .....
Hugo: we beginnen eerder met vaccineren
Twitter: YAY. MAar hoe kan dat?
Kuipers: Ho wacht is .. dat eerder beginnen he.. kan dat ook iets later?
Twitter: ???
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197171266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bijzonder dat overspannen gedoe. Iedereen heeft ook zijn gelegenheidsargument om eerder te willen. Kut-Mark en kut-Hugo moeten nu aan het kruis genageld worden omdat ze niet onmiddellijk als bedelende hondjes hebben geluisterd naar paus GOMMIE!!!11

Allemaal stress en spanning vanwege het feit dat de vaccins nu binnen handbereik zijn, terwijl de positieve tests hoog zijn en de druk op de zorg toeneemt. We verwachten een enorme vaccinatiegraad die hoger ligt dan het aantal mensen dat zich nu bereid verklaart, inclusief in de zorg. Elk individu dat zich niet onmiddellijk vol laat spuiten is natuurlijk een vieze egoïst en moet van zijn burgerrechten ontdaan worden.

Ik heb me zelf ook slap gelachen om Hugo die het had over 'symboolpolitiek' in andere landen, dat blijft natuurlijk gewoon een slap excuus zolang wij het niet in gaan halen. Maar nu eist iedereen een symbolisch prikje voor zijn eigen beroepsgroep, tja... Ik zou het met alle kritiek eens zijn als we de mogelijkheid hadden om maandag nog te beginnen met de 65+-groep die het snelst ziek wordt, en we dat willens en wetens nalieten. Maar dit?

Over een paar maanden zijn de Oxford- en Janssen-vaccins hier, hebben we makkelijke en laagdrempelige manieren om mensen in te enten, en dan kijken we met verbazing terug op deze oeverloze discussies.
pi_197171272
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als De Jonge zijn reet wil redden is er maandag begonnen met vaccineren.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:58:20 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:51 schreef trein2000 het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gewaald. ^O^
wij kunnen op 4 januari beginnen, ok ga je gang, het wordt toch 8 januari

waar is dat keerpunt?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:59:43 #223
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197171304
Ik snap er echt helemaal niks meer van. Het idee was toch altijd al om vanaf 8 januari zowel de zorgmedewerkers als de ouderen te gaan inenten? En dan is het nu nieuws dat ze als eerste 30k mensen die bij de acute zorg werken gaan vaccineren, maar waarschijnlijk niet eerder dan 8 januari... kortom... gewoon wat de hele tijd al het plan was? :?

Veel geschreeuw, maar weinig wol, zo lijkt het. Of mis ik iets?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:00:20 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197171314
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn ervaring (n=1 :P ) is dat het redeneren toch wel wat verandert met het klimmen der jaren. Des te belangrijker dat betrouwbare mensen, zoals kinderen of kleinkinderen, met deze ouderen blijven praten over wat er allemaal gebeurt en wat vaccins zijn en doen. Veel van deze ouderen staan ook wel een beetje buiten de maatschappij en de actualiteiten.
Dat gaat echt niet op voor mijn moeder. Die is geestelijk nog prima bij. Lichamelijk trouwens ook, ze tennist nog (als het toegestaan is dan) en maakt ook zo nog een wandeling ve uur of meer.

Heeft vorig jaar ook 5 dagen carnaval gevierd en daarbij vrolijk een nacht doorgehaald. Die geeft je geen 81 hoor :P

Waarbij ik overigens niet wil stelken dat ze nu niet op moet passen. Maar dat doet ze gelukkig ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:01:49 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171331
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als De Jonge zijn reet wil redden is er maandag begonnen met vaccineren.
als jij denkt dat hij opstapt heb je het echt wel mis
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:02:05 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197171335
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:59 schreef Tijn het volgende:
Ik snap er echt helemaal niks meer van. Het idee was toch altijd al om vanaf 8 januari zowel de zorgmedewerkers als de ouderen te gaan inenten? En dan is het nu nieuws dat ze als eerste 30k mensen die bij de acute zorg werken gaan vaccineren, maar waarschijnlijk niet eerder dan 8 januari... kortom... gewoon wat de hele tijd al het plan was? :?

Er was veel druk gezet om ziekenhuispersoneel vanaf maandag al te enten, dat leek ingewilligd maar nu blijkt de logistiek toch een bottleneck en wordt het mogelijk alsnog de 8ste.

Of zoiets.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:02:07 #227
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197171336
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat gaat echt niet op voor mijn moeder. Die is geestelijk nog prima bij. Lichamelijk trouwens ook, ze tennist nog (als het toegestaan is dan) en maakt ook zo nog een wandeling ve uur of meer.
Mijn oma maakte zich op d'r 80e zorgen om haar gezondheid, want als ze 's ochtends had getennist, was ze 's middags moe :')

Ze is er zelfs mee naar de dokter geweest en nadat ze het had uitgelegd, zei de huisarts "Dat heb ik ook, mevrouw" _O-
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:02:31 #228
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197171341
quote:

Volgens mij was niet de acute zorg als eerste gepland maar verpleeghuis personeel en de zorg voor andere extra kwetsbaren.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_197171342
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja Asscher verdient wel een beloning na z'n rol in de toeslagenaffaire
ja, zijn ontslag.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197171343
quote:

Zorgmedewerkers ging om de medewerkers in bejaardentehuizen. Gommers en Kuipers hebben nu even hun ellenbogen gebruikt om er een beroepsgroep tussen de mikken.

Niks om enthousiast over te zijn dus.
- verwijderd door admin -
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:03:43 #231
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er was veel druk gezet om ziekenhuispersoneel vanaf maandag al te enten, dat leek ingewilligd maar nu blijkt de logistiek toch een bottleneck en wordt het mogelijk alsnog de 8ste.

Of zoiets.
maar wel als resultaat dat ze lekker hebben voorgedrongen
pi_197171364
quote:

Volgens mij waren de ouderen eerst qua volgorde.

Dat lijkt nu anders te zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:04:28 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197171368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook geen of/of situatie. Als je die hele groep vaccineert en je voorkomt daarmee 3% ziekteverzuim (oid) kun je meer bedden openzetten, en dus meer zorg leveren.

Deze groep stond als 5e en is nu eigenlijk naar de eerste plaats gezet. Geen impact op andere groepen want ze zijn al klaar voor de rest ingepland staat, en de leveringen raken er niet van in het gedrang. Lijkt me een positieve zaak dus. Ik zou dit een quick win noemen.
De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed.
Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend.
Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter.

Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen.

Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
Antifa
pi_197171371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Opstappen lost niks op, de bureaucratie zit ons in de weg.
pi_197171373
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Wel dat hij in zwaar weer zit als er niet begonnen is met vaccineren.

Elk land in de Europese Unie is al begonnen, en Nederland niet. Hugo heeft echt wel wat uit te leggen.
pi_197171374
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar wel als resultaat dat ze lekker hebben voorgedrongen
Wat in deze wel relatief is. We hebben vaccins zat, de oorspronkelijke 1e groep krijgt niet later als de acute zorg ook prioriteit krijgt.
zie email 27 oktober
pi_197171381
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]

:D :D :D
pi_197171384
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja, zijn ontslag.....
En daarna burgemeester van een middelgrote stad als beloning voor de diensten aan het partijkartel. :Y
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:05:46 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Opstappen lost niks op, de bureaucratie zit ons in de weg.
helemaal eens, niet dat ik zo'n enorme hoge pet van hem op heb maar vervangen schiet je weinig mee op
pi_197171404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat in deze wel relatief is. We hebben vaccins zat, de oorspronkelijke 1e groep krijgt niet later als de acute zorg ook prioriteit krijgt.
Uh, deze groep was na de 60+ aan de beurt. Hebben hun beroepsgroepje ongeveer 5 maanden eerder naar voren gehaald. Zeer ongepast.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:07:31 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Wel dat hij in zwaar weer zit als er niet begonnen is met vaccineren.

Elk land in de Europese Unie is al begonnen, en Nederland niet. Hugo heeft echt wel wat uit te leggen.
Dat hij gelijk krijgt dat het niet eerder dan de 8e kan?

Schreeuwertje Gommers en schreeuwertje Kuipers zouden het wel even regelen, die bevestigen alleen maar zijn gelijk.
pi_197171423
Maar goed, nu ben ik hier wel positief over. Onder het mom van 'beter ten halve gekeerd...'.

In de evaluatie mag dit (de hele gang van zake van de planning) natuurlijk wel eens flink kritisch bekeken worden. Want hier valt veel op te zeggen. Variërend van waarom reageer je op wat schreeuwers bij nieuwsuur tot kon je dat niet zelf eerder bedenten?
zie email 27 oktober
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:08:56 #243
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197171427
Sorry als ik 'negatief' overkom, maar toch...

Ik ben niet zo enthousiast over het bericht dat zkh-personeel nu als eerste gaat. Niet dat ik het ze niet gun of niet zie dat ze op hun tandvlees lopen, maar omdat ik bang ben dat dit er alleen maar toe leidt dat personeel nu nog vaker besmettelijk aan het werk gaat (moet!). Je moet er vooralsnog immers vanuit gaan dat die vaccins alleen werken tegen (ernstige) ziekte en niet tegen besmetting. Als deze beslissing ertoe leidt dat zkh-personeel nu minder/niet getest wordt en zich dus niet isoleert terwijl ze wel besmettelijk zijn, alles in een poging ze maar door te laten gaan, zie ik niet hoe dat helpt bij de pandemiebestrijding. Misschien zelfs wel integendeel.

Wat mij betreft een pyrrusoverwinning voor het personeel. Je helpt ze meer door te zorgen dat de patiëntenstroom minder wordt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197171432
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Uh, deze groep was na de 60+ aan de beurt. Hebben hun beroepsgroepje ongeveer 5 maanden eerder naar voren gehaald. Zeer ongepast.
Waarom is dat ongepast?
zie email 27 oktober
pi_197171444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

ik denk wel dat er een motie van wantrouwen aankomt nu
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:10:22 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171446
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:08 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, nu ben ik hier wel positief over. Onder het mom van 'beter ten halve gekeerd...'.

In de evaluatie mag dit (de hele gang van zake van de planning) natuurlijk wel eens flink kritisch bekeken worden. Want hier valt veel op te zeggen. Variërend van waarom reageer je op wat schreeuwers bij nieuwsuur tot kon je dat niet zelf eerder bedenten?
zeker nu blijkt dat die schreeuwers het dus toch niet sneller kunnen
pi_197171457
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:08 schreef Jane het volgende:
Sorry als ik 'negatief' overkom, maar toch...

Ik ben niet zo enthousiast over het bericht dat zkh-personeel nu als eerste gaat. Niet dat ik het ze niet gun of niet zie dat ze op hun tandvlees lopen, maar omdat ik bang ben dat dit er alleen maar toe leidt dat personeel nu nog vaker besmettelijk aan het werk gaat (moet!). Je moet er vooralsnog immers vanuit gaan dat die vaccins alleen werken tegen (ernstige) ziekte en niet tegen besmetting. Als deze beslissing ertoe leidt dat zkh-personeel nu minder/niet getest wordt en zich dus niet isoleert terwijl ze wel besmettelijk zijn, alles in een poging ze maar door te laten gaan, zie ik niet hoe dat helpt bij de pandemiebestrijding. Misschien zelfs wel integendeel.

Wat mij betreft een pyrrusoverwinning voor het personeel. Je helpt ze meer door te zorgen dat de patiëntenstroom minder wordt.
Ik dacht dit ook wel even, maar ik neem aan dat de geleerden er voor zorgen dat dit niet gebeurt. Ze zullen toch niet achterlijk zijn.
zie email 27 oktober
pi_197171459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom is dat ongepast?
Omdat dit een minimale of geen bijdrage heeft aan het terugdringen van patiënten instroom en sterfte.
pi_197171463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed.
Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend.
Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter.

Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen.

Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
Hallo Hugo.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:11:24 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197171467
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik denk wel dat er een motie van wantrouwen aankomt nu
want welke partij komt dat uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties