een HAP vergelijken met ziekenhuisbedden/SEH is redelijk appels met peren vergelijken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Nou die overbelasting van de zorg geloof ik dus weinig meer van. We zijn vandaag voor de 2e keer in een week naar het ziekenhuis gestuurd voor allerlei onderzoeken omdat mevrouw Linedance wat pijntjes in haar buik heeft na een bevalling...
De verloskundige komt nieteens meer langs, we worden direct naar het zkh gestuurd. Ben er 99% zeker van dat de uitslag wederom "meer rusten en paracetamol slikken" zal zijn...
Ook op de HAP was het business as usual qua drukte overigens. En binnen 5 minuten aan de beurt.
12 jaarquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Tot je 18 bent is de beslissing over die lichamelijke integriteit voor je ouders namens jou. Dat beslist de overheid niet voor je.
Hoe lang ga je de kat uit de boom kijken danquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Dus je gaat nu negatief lopen doen dat anderen jou wegzetten als negatieveling.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt er eindelijk gehandeld, is het voor velen hier weer niet goed.. en dat worden ik en anderen hier soms als negatievelingen weg gezet
Wij zijn niet meer op de HAP nu. En op de HAP loopt ook veel personeel rond wat ook op andere afdelingen ingezet had kunnen worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een HAP vergelijken met ziekenhuisbedden/SEH is redelijk appels met peren vergelijken.
Sommigen redeneren vooral uit hun politieke voorkeur geloof ik en dan moet elke beslissing van CDA/VVD-ministers natuurlijk kut gevonden worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt er eindelijk gehandeld, is het voor velen hier weer niet goed.. en dat worden ik en anderen hier soms als negatievelingen weg gezet
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus je gaat nu negatief lopen doen dat anderen jou wegzetten als negatieveling.
Goh. Gek.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
Ik ben slechts voor het voorrang geven van zorgmedewerkers voor vaccinatie als aantoonbaar is dat er anders significant extra levensjaren verloren gaan door uitgestelde zorg vanwege personeelsgebrek door coronaverzuim. En dit zou je vervolgens moeten uitzetten tegen de schade op de volksgezondheid door het pas later inenten van risicogroepen.
+/- 350 man moeten naar de eerste hulp van de +/- 1300 gewonden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij zijn niet meer op de HAP nu. En op de HAP loopt ook veel personeel rond wat ook op andere afdelingen ingezet had kunnen worden.
Overigens vraag ik me wel af waar dat vuurwerkverbod dan goed voor is. Dat is toch ook voornamelijk HAP werk? Wat schiet de corona zorg daar dan mee op?
Wat vervelend dat mevrouw Linedance zoveel pijn heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Nou die overbelasting van de zorg geloof ik dus weinig meer van. We zijn vandaag voor de 2e keer in een week naar het ziekenhuis gestuurd voor allerlei onderzoeken omdat mevrouw Linedance wat pijntjes in haar buik heeft na een bevalling...
De verloskundige komt nieteens meer langs, we worden direct naar het zkh gestuurd. Ben er 99% zeker van dat de uitslag wederom "meer rusten en paracetamol slikken" zal zijn...
Ook op de HAP was het business as usual qua drukte overigens. En binnen 5 minuten aan de beurt.
Ja laten we er nog wat wetenschappelijke studies en peilingen op los laten. Dan kunnen we eind 2021 een keer beginnen met het masterplan.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
Ik ben slechts voor het voorrang geven van zorgmedewerkers voor vaccinatie als aantoonbaar is dat er anders significant extra levensjaren verloren gaan door uitgestelde zorg vanwege personeelsgebrek door coronaverzuim. En dit zou je vervolgens moeten uitzetten tegen de schade op de volksgezondheid door het pas later inenten van risicogroepen.
Gyn gaat gewoon door.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
De dokter van m'n vader vertrouwt het ook niet. Maar volgens hem komt er een ander vaccin aan dat wel ok is... Ik gok dat hij het AstraZeneca vaccin bedoelt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Dat zeg ik niet. Een analyse daarvan hoeft echt niet lang te duren. En dan kun je je keuzes gewoon fatsoenlijk onderbouwen ipv continu dat geredeneer vanuit de onderbuik.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja laten we er nog wat wetenschappelijke studies en peilingen op los laten. Dan kunnen we eind 2021 een keer beginnen met het masterplan.
Gewoon gaan, einde van het jaar iedereen geprikt, die paar maanden dat sommigen wat eerder gaan is allemaal de moeite niet in het grotere plaatje.
Mijn ervaring (n=1quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe lang ga je de kat uit de boom kijken dan
En maar hopen dat je geen corona oploopt in de tussentijd, want die gevolgen zijn wél bekend op die leeftijd. Alhoewel je daar wat op kunt sturen door geen bezoek te ontvangen etc, dat is zo.
Ieder zijn eigen keuze hoor, maar ik snap de redenering niet.
Zo'n berekening lijkt me lastig. Vooral als zorgpersoneel en ouderen ongeveer gelijktijdig gevaccineerd worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
Dat was toch precies het voornemen na de eerste golf: de reguliere zorg niet meer zodanig afschalen dat de soort zorg die je vrouw nu nodig heeft, in het gedrang komt. Dus daarom is er daar inderdaad personeel aan het werk.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij zijn niet meer op de HAP nu. En op de HAP loopt ook veel personeel rond wat ook op andere afdelingen ingezet had kunnen worden.
Overigens vraag ik me wel af waar dat vuurwerkverbod dan goed voor is. Dat is toch ook voornamelijk HAP werk? Wat schiet de corona zorg daar dan mee op?
Als je het toch niet zorgvuldig gaat uitzoeken, doe het dan gewoon niet, want dan gaat iedereen weer gaten schieten in je theorie omdat het niet volgens de laatste modellen is gedaan etc.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Een analyse daarvan hoeft echt niet lang te duren. En dan kun je je keuzes gewoon fatsoenlijk onderbouwen ipv continu dat geredeneer vanuit de onderbuik.
'Gewoon gaan' kan net zo snel, maar dan prima wél weloverwogen.
Ja klopt, maar iets is beter dan niets.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n berekening lijkt me lastig. Vooral als zorgpersoneel en ouderen ongeveer gelijktijdig gevaccineerd worden.
Ja, laten wij even een heel onderzoek opzetten terwijl wij haast hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
Geef Asscher een kans. Is een verbinderquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:47 schreef Evenstar het volgende:
Niemand in de poltiek is op dit moment daadkrachtig genoeg. Als Hugo weg zou gaan zijn de problemen niet opeens opgelost.
Bijzonder dat mensen daar minder vrede mee zouden hebben dan dit gelobbyde besluit. Maar goed dat zal Nederland dan wel zijn ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je het toch niet zorgvuldig gaat uitzoeken, doe het dan gewoon niet, want dan gaat iedereen weer gaten schieten in je theorie omdat het niet volgens de laatste modellen is gedaan etc.
Dit is Nederland he
m.a.w. bijwerkingen heb je bij elk geneesmiddel/vaccinatie.quote:RIVM: zeldzame bijwerkingen zijn mogelijk
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) erkent dat er ook nadat het coronavaccin uitgebreid getest is, ernstige zeldzame bijwerkingen kunnen ontstaan. Ook als mensen er op grote schaal mee in worden geënt kunnen er nog onverwachts bijwerkingen optreden.
Volgens de baas van het Rijksvaccinatieprogramma, Hans van Vliet, wordt er bij de ontwikkeling van het nieuwe coronavaccin vooral rekening gehouden met twee soorten bijwerkingen. Dat gaat enerzijds om een relatief onschuldige bijwerking: dat de arm tijdelijk opzwelt als gevolg van de prik.
Maar ontwikkelaars van vaccinaties zijn volgens hem ook ‘heel alert’ op een andere, ernstigere bijwerking. “Bij dierproeven na Sars zag je dat dieren na een vaccinatie juist zieker werden na een besmetting.’’ Dit kan volgens hem optreden als het vaccin ‘niet helemaal aanslaat’. “Je maakt dan wel antistoffen aan, maar niet genoeg. Dan kan het zijn dat je bij een infectie in plaats van gewoon ziek, ernstig ziek wordt.’’
Overigens lijkt deze bijwerking, die ook wel enhancement wordt genoemd, volgens experts tot nog toe niet te zijn geconstateerd bij dierproeven met de coronavaccins die ontwikkeld worden.
Narcolepsie
Nadat Nederland ruim tien jaar geleden besloot te vaccineren tegen de Mexicaanse griep, traden volgens Van Vliet ook ‘onvoorziene zeldzame bijwerkingen’ op. Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000.
Van Vliet: “Narcolepsie kwam als een volkomen verrassing. Dat werd pas duidelijk toen men op grote schaal ging vaccineren. Het kan nu ook gebeuren dat er iets naar voren komt wat je niet kunt voorzien.’’
Van Vliet beklemtoont dat dit echt een zeldzame bijwerking was en dat er door dit vaccin ook veel ziekte en sterfte voorkomen is. Het kabinet reserveerde in 2018 5 miljoen euro voor mensen die ernstig ziek zijn geworden na de Mexicaanse griepvaccinatie. Kinderen en volwassenen werden ziek na de inenting, bevestigt het RIVM tegenover deze site.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |