abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197170570
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef leolinedance het volgende:
Nou die overbelasting van de zorg geloof ik dus weinig meer van. We zijn vandaag voor de 2e keer in een week naar het ziekenhuis gestuurd voor allerlei onderzoeken omdat mevrouw Linedance wat pijntjes in haar buik heeft na een bevalling...

De verloskundige komt nieteens meer langs, we worden direct naar het zkh gestuurd. Ben er 99% zeker van dat de uitslag wederom "meer rusten en paracetamol slikken" zal zijn...

Ook op de HAP was het business as usual qua drukte overigens. En binnen 5 minuten aan de beurt.
een HAP vergelijken met ziekenhuisbedden/SEH is redelijk appels met peren vergelijken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:14:21 #152
5428 crew  miss_sly
pi_197170596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Tot je 18 bent is de beslissing over die lichamelijke integriteit voor je ouders namens jou. Dat beslist de overheid niet voor je.
12 jaar :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:14:37 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170597
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Hoe lang ga je de kat uit de boom kijken dan ;)

En maar hopen dat je geen corona oploopt in de tussentijd, want die gevolgen zijn wél bekend op die leeftijd. Alhoewel je daar wat op kunt sturen door geen bezoek te ontvangen etc, dat is zo.

Ieder zijn eigen keuze hoor, maar ik snap de redenering niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197170604
Wordt er eindelijk gehandeld, is het voor velen hier weer niet goed.. en dat worden ik en anderen hier soms als negatievelingen weg gezet :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197170629
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt er eindelijk gehandeld, is het voor velen hier weer niet goed.. en dat worden ik en anderen hier soms als negatievelingen weg gezet :')
Dus je gaat nu negatief lopen doen dat anderen jou wegzetten als negatieveling.
Goh. Gek.
Go hard or go home
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:16:26 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197170631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een HAP vergelijken met ziekenhuisbedden/SEH is redelijk appels met peren vergelijken.
Wij zijn niet meer op de HAP nu. En op de HAP loopt ook veel personeel rond wat ook op andere afdelingen ingezet had kunnen worden.

Overigens vraag ik me wel af waar dat vuurwerkverbod dan goed voor is. Dat is toch ook voornamelijk HAP werk? Wat schiet de corona zorg daar dan mee op?
pi_197170635
Ik ben slechts voor het voorrang geven van zorgmedewerkers voor vaccinatie als aantoonbaar is dat er anders significant extra levensjaren verloren gaan door uitgestelde zorg vanwege personeelsgebrek door coronaverzuim. En dit zou je vervolgens moeten uitzetten tegen de schade op de volksgezondheid door het pas later inenten van risicogroepen.
I'll give you something to do
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:16:55 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170639
quote:
Sommigen redeneren vooral uit hun politieke voorkeur geloof ik en dan moet elke beslissing van CDA/VVD-ministers natuurlijk kut gevonden worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197170655
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Dus je gaat nu negatief lopen doen dat anderen jou wegzetten als negatieveling.
Goh. Gek.
:W beste wensen he!
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:17:57 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197170663
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
Ik ben slechts voor het voorrang geven van zorgmedewerkers voor vaccinatie als aantoonbaar is dat er anders significant extra levensjaren verloren gaan door uitgestelde zorg vanwege personeelsgebrek door coronaverzuim. En dit zou je vervolgens moeten uitzetten tegen de schade op de volksgezondheid door het pas later inenten van risicogroepen.
:) dat rapport komt over 3 maanden
pi_197170667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wij zijn niet meer op de HAP nu. En op de HAP loopt ook veel personeel rond wat ook op andere afdelingen ingezet had kunnen worden.

Overigens vraag ik me wel af waar dat vuurwerkverbod dan goed voor is. Dat is toch ook voornamelijk HAP werk? Wat schiet de corona zorg daar dan mee op?
+/- 350 man moeten naar de eerste hulp van de +/- 1300 gewonden.
ja grotendeels HAP maar nog veel teveel naar de SEH.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:18:50 #162
5428 crew  miss_sly
pi_197170673
quote:
Nou die overbelasting van de zorg geloof ik dus weinig meer van. We zijn vandaag voor de 2e keer in een week naar het ziekenhuis gestuurd voor allerlei onderzoeken omdat mevrouw Linedance wat pijntjes in haar buik heeft na een bevalling...

De verloskundige komt nieteens meer langs, we worden direct naar het zkh gestuurd. Ben er 99% zeker van dat de uitslag wederom "meer rusten en paracetamol slikken" zal zijn...

Ook op de HAP was het business as usual qua drukte overigens. En binnen 5 minuten aan de beurt.
Wat vervelend dat mevrouw Linedance zoveel pijn heeft.
Wat fijn dat de reguliere (semi-)acute zorg wel doorgaat en de HAP gewoon beschikbaar is. Dat zijn natuurlijk heel andere mensen dan die in de Covid-zorg werken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:19:14 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170684
quote:
Ja laten we er nog wat wetenschappelijke studies en peilingen op los laten. Dan kunnen we eind 2021 een keer beginnen met het masterplan.

Gewoon gaan, einde van het jaar iedereen geprikt, die paar maanden dat sommigen wat eerder gaan is allemaal de moeite niet in het grotere plaatje.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 januari 2021 @ 12:19:39 #164
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197170690
quote:

Gyn gaat gewoon door.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:20:05 #165
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197170701
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
De dokter van m'n vader vertrouwt het ook niet. Maar volgens hem komt er een ander vaccin aan dat wel ok is... Ik gok dat hij het AstraZeneca vaccin bedoelt.
Tegen een 90-jarige zeggen dat het vaccin niet te vertrouwen is. |:(
Tja, de studenten geneeskunde die ik heb gekend begrepen weinig van statistiek en waarschijnlijkheidsrekenen...
are we infinite or am I alone
pi_197170722
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja laten we er nog wat wetenschappelijke studies en peilingen op los laten. Dan kunnen we eind 2021 een keer beginnen met het masterplan.

Gewoon gaan, einde van het jaar iedereen geprikt, die paar maanden dat sommigen wat eerder gaan is allemaal de moeite niet in het grotere plaatje.
Dat zeg ik niet. Een analyse daarvan hoeft echt niet lang te duren. En dan kun je je keuzes gewoon fatsoenlijk onderbouwen ipv continu dat geredeneer vanuit de onderbuik.
'Gewoon gaan' kan net zo snel, maar dan prima wél weloverwogen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:21:43 #167
5428 crew  miss_sly
pi_197170730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe lang ga je de kat uit de boom kijken dan ;)

En maar hopen dat je geen corona oploopt in de tussentijd, want die gevolgen zijn wél bekend op die leeftijd. Alhoewel je daar wat op kunt sturen door geen bezoek te ontvangen etc, dat is zo.

Ieder zijn eigen keuze hoor, maar ik snap de redenering niet.
Mijn ervaring (n=1 :P ) is dat het redeneren toch wel wat verandert met het klimmen der jaren. Des te belangrijker dat betrouwbare mensen, zoals kinderen of kleinkinderen, met deze ouderen blijven praten over wat er allemaal gebeurt en wat vaccins zijn en doen. Veel van deze ouderen staan ook wel een beetje buiten de maatschappij en de actualiteiten.
pi_197170735
quote:
Zo'n berekening lijkt me lastig. Vooral als zorgpersoneel en ouderen ongeveer gelijktijdig gevaccineerd worden.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:23:33 #169
5428 crew  miss_sly
pi_197170759
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat was toch precies het voornemen na de eerste golf: de reguliere zorg niet meer zodanig afschalen dat de soort zorg die je vrouw nu nodig heeft, in het gedrang komt. Dus daarom is er daar inderdaad personeel aan het werk.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:24:29 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170774
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Een analyse daarvan hoeft echt niet lang te duren. En dan kun je je keuzes gewoon fatsoenlijk onderbouwen ipv continu dat geredeneer vanuit de onderbuik.
'Gewoon gaan' kan net zo snel, maar dan prima wél weloverwogen.
Als je het toch niet zorgvuldig gaat uitzoeken, doe het dan gewoon niet, want dan gaat iedereen weer gaten schieten in je theorie omdat het niet volgens de laatste modellen is gedaan etc.

Dit is Nederland he :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197170775
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo'n berekening lijkt me lastig. Vooral als zorgpersoneel en ouderen ongeveer gelijktijdig gevaccineerd worden.
Ja klopt, maar iets is beter dan niets.
En als dat min of meer gelijktijdig gaat gebeuren dan is het eigenlijk al een non-discussie. Maar dan moeten ze het ook niet zo gaan brengen, van zus en zo gaan éérst, en die en die komen pas later.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:24:54 #172
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197170780
quote:
Ja, laten wij even een heel onderzoek opzetten terwijl wij haast hebben.

Daar gaat het juist steeds weer mis.
pi_197170786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:47 schreef Evenstar het volgende:
Niemand in de poltiek is op dit moment daadkrachtig genoeg. Als Hugo weg zou gaan zijn de problemen niet opeens opgelost.
Geef Asscher een kans. Is een verbinder
, maar wel daadkrachtig. In de debatten m.b.t Corona is hij inhoudelijk vaak ook behoorlijk sterk.
pi_197170793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je het toch niet zorgvuldig gaat uitzoeken, doe het dan gewoon niet, want dan gaat iedereen weer gaten schieten in je theorie omdat het niet volgens de laatste modellen is gedaan etc.

Dit is Nederland he :)
Bijzonder dat mensen daar minder vrede mee zouden hebben dan dit gelobbyde besluit. Maar goed dat zal Nederland dan wel zijn ja.
pi_197170796
uit het parool @bijwerkingen:

quote:
RIVM: zeldzame bijwerkingen zijn mogelijk
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) erkent dat er ook nadat het coronavaccin uitgebreid getest is, ernstige zeldzame bijwerkingen kunnen ontstaan. Ook als mensen er op grote schaal mee in worden geënt kunnen er nog onverwachts bijwerkingen optreden.

Volgens de baas van het Rijksvaccinatieprogramma, Hans van Vliet, wordt er bij de ontwikkeling van het nieuwe coronavaccin vooral rekening gehouden met twee soorten bijwerkingen. Dat gaat enerzijds om een relatief onschuldige bijwerking: dat de arm tijdelijk opzwelt als gevolg van de prik.

Maar ontwikkelaars van vaccinaties zijn volgens hem ook ‘heel alert’ op een andere, ernstigere bijwerking. “Bij dierproeven na Sars zag je dat dieren na een vaccinatie juist zieker werden na een besmetting.’’ Dit kan volgens hem optreden als het vaccin ‘niet helemaal aanslaat’. “Je maakt dan wel antistoffen aan, maar niet genoeg. Dan kan het zijn dat je bij een infectie in plaats van gewoon ziek, ernstig ziek wordt.’’

Overigens lijkt deze bijwerking, die ook wel enhancement wordt genoemd, volgens experts tot nog toe niet te zijn geconstateerd bij dierproeven met de coronavaccins die ontwikkeld worden.

Narcolepsie
Nadat Nederland ruim tien jaar geleden besloot te vaccineren tegen de Mexicaanse griep, traden volgens Van Vliet ook ‘onvoorziene zeldzame bijwerkingen’ op. Van de dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010, kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, een slaapstoornis waarbij mensen zonder aanwijsbare reden overdag in slaap vallen. Dat komt neer op 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000.

Van Vliet: “Narcolepsie kwam als een volkomen verrassing. Dat werd pas duidelijk toen men op grote schaal ging vaccineren. Het kan nu ook gebeuren dat er iets naar voren komt wat je niet kunt voorzien.’’

Van Vliet beklemtoont dat dit echt een zeldzame bijwerking was en dat er door dit vaccin ook veel ziekte en sterfte voorkomen is. Het kabinet reserveerde in 2018 5 miljoen euro voor mensen die ernstig ziek zijn geworden na de Mexicaanse griepvaccinatie. Kinderen en volwassenen werden ziek na de inenting, bevestigt het RIVM tegenover deze site.
m.a.w. bijwerkingen heb je bij elk geneesmiddel/vaccinatie.
Hoelang je ook test.
pi_197170805
quote:
De ironie :D

Jij ook de niet passief-agressieve beste wensen hoor, moest er gewoon om glimlachen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:26:57 #177
416575 crew  Evenstar
pi_197170811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

, maar wel daadkrachtig. In de debatten m.b.t Corona is hij inhoudelijk vaak ook behoorlijk sterk.
Hij is dan ook de enige die ik een halve kans zou durven geven.
pi_197170827
quote:

[..]

Asscher als minister van volksgezondheid. Ja, daar zal hij zich gelijk thuis voelen :')

Bovendien heeft Asscher een fantastisch trackrecord wat betreft zijn ministerschap bij Sociale Zaken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:27:56 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197170828
quote:

[..]

ja hoor, kijk eens goed op z'n cv
pi_197170829
Er is gewoon geen beleid. Het is brandjes blussen en onder druk ad hoc beslissingen nemen.
Niemand heeft ervaring met pandemieën. Geef ze een breek zeg!
pi_197170847
quote:

[..]

Ja Asscher verdient wel een beloning na z'n rol in de toeslagenaffaire
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197170848
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:28 schreef Blues het volgende:
Er is gewoon geen beleid. Het is brandjes blussen en onder druk ad hoc beslissingen nemen.
Deels mee eens.

Maar je kunt als minister wel zeggen, we beginnen gewoon in 2020 met vaccineren. Klaar.

Alle landen om ons heen konden het in ieder geval.
pi_197170851
Krijg net te horen dat alles al is geregeld intern. Als we maandag het vaccin hebben, dan kunnen we vaccineren.

Opzich wel trots op ons ziekenhuis hierom. Gewoon gas erop. :7
pi_197170857
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Krijg net te horen dat alles al is geregeld intern. Als we maandag het vaccin hebben, dan kunnen we vaccineren.

Mooi.

En jammer dat het niet een week eerder kon.
pi_197170861
Kunnen ze nu toch pas op 8 januari beginnen als ik Kuijpers goed begrijp?
pi_197170862
Kom op mensen, de situatie is al zuur genoeg. Laten we hier een beetje leuk met elkaar blijven omgaan :)
pi_197170866
quote:

Maar hebben ze je nu die duizend euro al gegeven
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:30:38 #188
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197170867
quote:

Snel schakelen, hoppa.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:30:50 #189
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197170872
quote:

Fijn om te horen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197170873
quote:

Kijk dit bedoel ik nou, actie!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197170875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Kunnen ze nu toch pas op 8 januari beginnen als ik Kuijpers goed begrijp?
Ja, op zijn vroegst volgens mij ook nog. Blijkt toch een beetje grootspraak te zijn geweest van Kuipers denk ik.
pi_197170877
https://www.telegraaf.nl/(...)eerder-dan-8-januari

8 januari vrijdag dus pas....veel te voorbarig dus van NOS vanmorgen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:31:14 #193
416575 crew  Evenstar
pi_197170878
quote:

Netjes, bij UMCU zijn ze er ook klaar voor.

Echt respect voor de ziekenhuizen die niet op de achtergrond blijven wachen, maar goed voorbereiden en alles een stap voor proberen te blijven.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:31:52 #194
5428 crew  miss_sly
pi_197170893
quote:
Kuipers: geen vaccinaties voor 8 januari
Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, zegt dat er hoogstwaarschijnlijk niet voor de geplande datum van 8 januari gevaccineerd zal worden in ziekenhuizen. "De verdeling van het vaccin, dat met -70 graden moet worden bewaard en komt in batches van duizend stuks, kost gewoon een aantal dagen tijd", zei hij tegen de NOS op NPO Radio 1.

Kuipers zei verder dat er nu een plan wordt opgesteld met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het RIVM om de vaccins zo snel mogelijk te verdelen over de ziekenhuizen. "Maar het kost tijd om draaiboeken te maken en vaccins uit te rollen", benadrukte hij.

Hij noemde het "fantastisch nieuws" dat het kabinet heeft besloten de medewerkers in de acute zorg in de eerste vaccinatiegroep te plaatsen. Kuipers: "Deze medewerkers zijn cruciaal voor de zorg en de druk op de zorg blijft de komende tijd hoog. Dus hoe eerder ze worden gevaccineerd, hoe beter".

37 MINUTEN GELEDEN
NOS.nl liveblog

Dus niet maandag, want logistiek blijkt het toch wel lastig.
pi_197170905
quote:

Netjes hoor.

Wel tegenstrijdige berichten nu. In het andere bericht wordt dus 8 januari genoemd.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:32:32 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197170908
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:28 schreef Blues het volgende:
Waarom gaat het in het buitenland dan beter?

Geen ervaring betekent niet dat je niet voorbereid kunt of hoeft te zijn.

Een beetje op basis van best effort aanprutsen is niet goed genoeg als het om het besturen van een land gaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197170920
quote:

Benieuwd of ze bij ons ook meteen beginnen! We kunnen het *G*
pi_197170921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Duidelijk. Ze zijn klaar om de prikken te zetten. Alleen de logistiek is dus nog een dingetje.
pi_197170927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

NOS.nl liveblog

Nou, die vaccins kunnen toch nú uitgepakt en verdeeld worden.

Dan is er nog meer dan 48 uur om maandag de eerste prik te zetten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:34:39 #200
416575 crew  Evenstar
pi_197170934
Echt mensen, geef de vaccins vanmiddag aan de ziekenhuizen en morgen is personeel gevaccineerd.

Wat nou voorbereiding.... Ieder personeelslid heeft een dossier, prik in de arm, vinkje achter de naam, klaar.

Vandaag een busje naar opslagplaats, morgen vaccineren.

Dat eeuwige moeilijk doen en alles perfect volgens hetboekje willen uitvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')