abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197170365
Tel even tot tien zeg allemaal. _O-

Goedemorgen. :P
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:59:12 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197170379
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kom op man...
Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?
Antifa
pi_197170384
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ja
[..]

Ja dus die lichamelijke integriteit is zo absoluut nog niet.
Dat is het dus wel.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:00:35 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197170395
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat we gaan starten met vaccineren van deze groep, vind jij geen goed nieuws?
Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.
Antifa
pi_197170398
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken

Jullie doen met alsof het een natuurwet is :')
Dus een ouder die namens zijn kind de keuze maakt om zijn kind te vaccineren is een uitzondering? De regel is dat tot een kind volwassen is de ouder verantwoordelijk is voor de beslissingen van het kind, inclusief dit. Dat is geen uitzondering.

Tuurlijk is het mogelijk een uitzondering te maken voor deze vaccinatie. Als je wil dat de bereidheid omlaag gaat en mensen juist gaan twijfelen moet je dat vooral doen.
pi_197170400
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken

Jullie doen met alsof het een natuurwet is :')
Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:01:32 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170409
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.
Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197170413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sneeuwvlokjes, echt?

Zullen we afspreken dat iedereen die het hier in Nederland zo kut vindt en alles en iedereen die niet aan hun gedachtegoed voldoet sneeuwvlokjes of mietjes noemt gewoon vertrekt uit Nederland en gaat wonen op een plek die wel voldoet aan hun verwachtingen?
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Dit moet met militaire precisie aangepakt worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 12:02:31 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197170418
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?
Het is al tientallen keren uitgelegd, maar jij hebt simpelweg een andere mening. Daar is niks mis mee en die mag je gerust uiten, maar jij doet nu alsof iedereen met een andere mening het per definitie fout heeft.

Minder uitval bij ziekenhuispersoneel zorgt ook voor minder druk op de zorg. Leger is ingezet omdat men de roosters niet meer rondkrijgt, omdat er zoveel uitval is. Dit ga je nu z.s.m. oplossen. Wat is daar mis mee?

Nogmaals, je kan het er niet mee eens zijn, maar niet iedereen met een andere mening zit per definitie fout.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:03:27 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197170433
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
Antifa
pi_197170439
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:

[..]

Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Er zijn duizenden mensen die op dit moment keihard werken, rond de klok om dit zo goed mogelijk te doen. Dat het niet altijd goed gaat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig om daar dat waardeoordeel aan te geven.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:04:15 #137
236264 crew  capricia
pi_197170445
quote:

[..]

Prima.
Maar verzoek om mensen niet wappie of sneeuwvlok ofzo te noemen. Het bevordert de discussie niet. Okay?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197170446
quote:

[..]

Er is weinig precies aan militair handelen in mijn ervaring als voormalig beroepsmilitair :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:05:14 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197170454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niets ten nadele van je oma hoor, maar toch bizar zelfs bij ouderen van die leeftijd het risico van een vaccin hoger wordt ingeschat dan een coronabesmetting.

Ik zou voor dat laatste veel banger zijn in haar situatie :)
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197170459
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
Het is ook geen of/of situatie. Als je die hele groep vaccineert en je voorkomt daarmee 3% ziekteverzuim (oid) kun je meer bedden openzetten, en dus meer zorg leveren.

Deze groep stond als 5e en is nu eigenlijk naar de eerste plaats gezet. Geen impact op andere groepen want ze zijn al klaar voor de rest ingepland staat, en de leveringen raken er niet van in het gedrang. Lijkt me een positieve zaak dus. Ik zou dit een quick win noemen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:06:18 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197170462
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
pi_197170487
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.
En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staat

Je schermt met een sociaal construct alsof het een natuurwet is.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197170497
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.
pi_197170508
Ik vind het vaccineren bij deze groep trouwens ook niet zo spannend. Lijkt erop dat de boosheid over de tragere start vooral wordt aangegrepen door de sterkste lobbygroep die we hebben. Het is heel lastig voor de overheid om koers te houden als Gommie weer op tv komt met zijn eisenpakket.

Ik vraag me af of het gevolgen heeft. Als zo iemand is ingeënt kan hij/zij niet ziek worden, dat is mooi. Maar ik vraag me ook af hoeveel ziekenhuismedewerkers er überhaupt met coronasymptomen in hun eigen ziekenhuis bedden bezet hielden in plaats van te werken. :') Als ze niet meer ziek worden maar zich wel vaak laten testen, kan ik me voorstellen dat ze nog steeds niet met kwetsbaren mogen werken als ze een positieve test krijgen ondanks hun vaccinatie. Aangezien we niet precies weten (of kunnen weten) of dit vaccin daartegen beschermt.

Als we versneld de kwetsbare groep die in het ziekenhuis belandt konden prikken, dan was het interessanter geweest. Ik gun iedereen z'n prikje die het wil hoor. Maar (puur anecdotisch), de mensen die ik ken in het ziekenhuis (geen zorgmedewerkers maar onderzoekers) willen helemaal geen vaccin, ze vinden dat het te snel en te experimenteel gaat.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:08:41 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197170509
Nou die overbelasting van de zorg geloof ik dus weinig meer van. We zijn vandaag voor de 2e keer in een week naar het ziekenhuis gestuurd voor allerlei onderzoeken omdat mevrouw Linedance wat pijntjes in haar buik heeft na een bevalling...

De verloskundige komt nieteens meer langs, we worden direct naar het zkh gestuurd. Ben er 99% zeker van dat de uitslag wederom "meer rusten en paracetamol slikken" zal zijn...

Ook op de HAP was het business as usual qua drukte overigens. En binnen 5 minuten aan de beurt.
pi_197170512
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat dat lobbyen altijd plaatsvindt, maar op de achtergrond. Ik ben benieuwd waarom het lobbyen nu op deze manier gedaan wordt. De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar ik ben benieuwd waarom het nodig is.

Dit is niet de eerste keer tijdens deze pandemie dat een beslissing via de media afgedwongen wordt, vraag me af waarom dat nodig is. Krijgen ze geen gehoor bij het ministerie?
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 12:09:02 #147
236264 crew  capricia
pi_197170514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Ik vind dat iemand zijn goed recht. Of je nu zorgpersoneel bent, of een oudere, dit gaat over je eigen lichamelijke integriteit. Alleen maar goed dat mensen hier serieus over nadenken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197170522
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staat

Je schermt met een sociaal construct alsof het een natuurwet is.
Oh, is het een natuurwet dat jij zelfbeschikkingsrecht hebt of zo? :D Oh, de Staat heeft je dat gegeven? Lastig, lastig.
pi_197170545
Mijn ouders staan vooraan als de vaccins er zijn. En dat is maar goed ook als mijn warme Florence Nightingale zorg willen blijven ontvangen.
Go hard or go home
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:11:22 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197170548
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef trustychords het volgende:

[..]

Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.
welke strategie? Dat is nou net iets wat ontbreekt en dan krijg je dit soort situaties waar de hardste schreeuwers het eerst aan bod komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')