Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?quote:
Dat is het dus wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ja
[..]
Ja dus die lichamelijke integriteit is zo absoluut nog niet.
Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat we gaan starten met vaccineren van deze groep, vind jij geen goed nieuws?
Dus een ouder die namens zijn kind de keuze maakt om zijn kind te vaccineren is een uitzondering? De regel is dat tot een kind volwassen is de ouder verantwoordelijk is voor de beslissingen van het kind, inclusief dit. Dat is geen uitzondering.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken
Jullie doen met alsof het een natuurwet is
Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken
Jullie doen met alsof het een natuurwet is
Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sneeuwvlokjes, echt?
Zullen we afspreken dat iedereen die het hier in Nederland zo kut vindt en alles en iedereen die niet aan hun gedachtegoed voldoet sneeuwvlokjes of mietjes noemt gewoon vertrekt uit Nederland en gaat wonen op een plek die wel voldoet aan hun verwachtingen?
Het is al tientallen keren uitgelegd, maar jij hebt simpelweg een andere mening. Daar is niks mis mee en die mag je gerust uiten, maar jij doet nu alsof iedereen met een andere mening het per definitie fout heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.
Er zijn duizenden mensen die op dit moment keihard werken, rond de klok om dit zo goed mogelijk te doen. Dat het niet altijd goed gaat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig om daar dat waardeoordeel aan te geven.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Dit moet met militaire precisie aangepakt worden.
Prima.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Er is weinig precies aan militair handelen in mijn ervaring als voormalig beroepsmilitairquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niets ten nadele van je oma hoor, maar toch bizar zelfs bij ouderen van die leeftijd het risico van een vaccin hoger wordt ingeschat dan een coronabesmetting.
Ik zou voor dat laatste veel banger zijn in haar situatie
Het is ook geen of/of situatie. Als je die hele groep vaccineert en je voorkomt daarmee 3% ziekteverzuim (oid) kun je meer bedden openzetten, en dus meer zorg leveren.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staatquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.
Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
Ik ben ervan overtuigd dat dat lobbyen altijd plaatsvindt, maar op de achtergrond. Ik ben benieuwd waarom het lobbyen nu op deze manier gedaan wordt. De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar ik ben benieuwd waarom het nodig is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
Ik vind dat iemand zijn goed recht. Of je nu zorgpersoneel bent, of een oudere, dit gaat over je eigen lichamelijke integriteit. Alleen maar goed dat mensen hier serieus over nadenken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Oh, is het een natuurwet dat jij zelfbeschikkingsrecht hebt of zo?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staat
Je schermt met een sociaal construct alsof het een natuurwet is.
welke strategie? Dat is nou net iets wat ontbreekt en dan krijg je dit soort situaties waar de hardste schreeuwers het eerst aan bod komen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef trustychords het volgende:
[..]
Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |