Niets ten nadele van je oma hoor, maar toch bizar zelfs bij ouderen van die leeftijd het risico van een vaccin hoger wordt ingeschat dan een coronabesmetting.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gebaseerd op het feit dat het stokoude mensjes zijn en ze zich toch als proefkonijn voelen nu. Mijn oma - ondanks dat ze al haar halve leven reumapatiënt is - wil geen afscheid nemen van haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Dat we gaan starten met vaccineren van deze groep, vind jij geen goed nieuws?quote:
Dat is zeker waar, maar een aantal van de issues die we de afgelopen maanden hebben gezien hadden voorkomen kunnen worden met goede en tijdige informatie. Dat de minister van VWS het nodig vindt om via de media te communiceren wat een departement dat niet onder zijn verantwoordelijkheid moet doen is natuurlijk onnodig. Zelfs als de GGD niet mee wil werken trek je Rutte en Grapperhaus een kamer in en zeg je, dit moet vandaag geregeld zijn, die datum gaan we beginnen. Doe wat nodig is om het te doen. Dat doe je niet via de media.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grappig inderdaad, mocht Hugo weggaan wat ik overigens niet verwacht krijgen we weer een nieuwe pispaal, het NL zorgstelsel blijkt gewoon niet zo goed opgewassen tegen dit soort crises en Nederland zelf ook niet, zolang je dat niet oplost blijven we Hugootjes houden.
Is het ook, maar dat is nou eenmaal de gedachtegang van een 84 jarige die niet alles kan volgen op het gebied van COVID.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag ik dit de omgekeerde wereld noemen? Ik geloof het wel.
Ik snap dat ook niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niets ten nadele van je oma hoor, maar toch bizar zelfs bij ouderen van die leeftijd het risico van een vaccin hoger wordt ingeschat dan een coronabesmetting.
Ik zou voor dat laatste veel banger zijn in haar situatie
Natuurlijk kan het wel. Gewoon het leger inzettenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Directe verplichting is sowieso onmogelijk. Indirect dan? Met als restrictie je niet meer op je werk mogen vertonen? Over volksgezondheid gesproken..
ignorance is a bitchquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niets ten nadele van je oma hoor, maar toch bizar zelfs bij ouderen van die leeftijd het risico van een vaccin hoger wordt ingeschat dan een coronabesmetting.
Ja, we sturen het leger op je 84 jarige oma af om haar gedwongen te vaccineren. Goed plan, lijkt mij.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:45 schreef Mortaxx het volgende:
N
[..]
Natuurlijk kan het wel. Gewoon het leger inzetten
Dat zou inderdaad kunnen. Net als iedereen die besmet is een kogel tussen de ogen jagen, dan verspreid het ook niet meer. Of ze het ziekenhuis niet in laten maar in een loods laten creperen, want dan is de druk op je ziekenhuizen ook laag.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:45 schreef Mortaxx het volgende:
N
[..]
Natuurlijk kan het wel. Gewoon het leger inzetten
Nee snap ik, maar het blijft kansrekening.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet.
Er is overigens wel een verschil. Corona krijg je niet sowieso, het vaccin dan wel.
Ik zou zeggen scheelt weer een vaccinatie en die zijn vooralsnog schaars, dag omaquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, we sturen het leger op je 84 jarige oma af om haar gedwongen te vaccineren. Goed plan, lijkt mij.
Ik heb tal van vaccins ontvangen waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. En dat is maar goed ook anders hadden we nog een hoop extra ziektes gehad in dit landquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, we sturen het leger op je 84 jarige oma af om haar gedwongen te vaccineren. Goed plan, lijkt mij.
Daar hebben je ouders toestemming voor gegeven.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb tal van vaccins ontvangen waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. En dat is maar goed ook anders hadden we nog een hoop extra ziektes gehad in dit land
Die gaat het niet winnen van een variant die makkelijker verspreid.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:45 schreef byah het volgende:
Het is gewoon aftellen tot er een dodelijkere variant van het virus de kop opsteekt. Spaanse griep all over again
Wellicht zijn ze óók bang voor corona, maar hebben ze het gevoel daar controle op te hebben door zich te houden aan maatregelen, mijden van contacten, etc. Het vaccin is dan een ander verhaal.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar het blijft kansrekening.
Je hebt een kans dat je corona oploopt met mogelijk fatale gevolgen.
En je hebt een kans dat het vaccin fatale gevolgen heeft.
Voor het eerste zijn de bewijzen geleverd, het ander is echt hoogst onwaarschijnlijk.
Maar het is voor veel mensen toch een gevoelskwestie en niet per se een rationele keuze natuurlijk.
En daar zijn complottheorieën wellicht debet aan. Geeft toch een soort nare smaak aan het woord vaccin.
Ja dus die lichamelijke integriteit is zo absoluut nog niet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar hebben je ouders toestemming voor gegeven.
Dus omdat je als kind van 2 niet zelf mag besluiten over medische behandelingen is de lichamelijke integriteit niet absoluut?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ja
[..]
Ja dus die lichamelijke integriteit is zo absoluut nog niet.
En bij Famke jast ie 'm er als eerste in.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:19 schreef HPoi het volgende:
Gommie is al begonnen! Hij prikt iedereen die hij tegenkomt! .
Natuurlijk wel. Tot je 18 bent is de beslissing over die lichamelijke integriteit voor je ouders namens jou. Dat beslist de overheid niet voor je.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ja
[..]
Hij belooft teveel maar dat doet hij waarschijnlijk van beloftes die hij krijgt maar geen sturing over heeft. Daar zit ook meteen de organisatie fout.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:47 schreef Evenstar het volgende:
Niemand in de poltiek is op dit moment daadkrachtig genoeg. Als Hugo weg zou gaan zijn de problemen niet opeens opgelost. Ja, heb ook bakken met kritiek, maar de problemen liggen echt dieper. Enige wat ik Hugo echt kwalijk neem is dat hij teveel lult en niet zaken aanpakt.
Als het nu opeens wel kan dan krijg ik heel erg het gevoel dat het nog eerder had gekund als hij zich daar hard voor hard gemaakt.
Maar goed, iedere dag is nu meegenomen zoals ik net ook al zei, dus het is sowieso even positief dat het iets eerder kan en ziekenhuispersoneel voorrang krijgt.
Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering makenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus omdat je als kind van 2 niet zelf mag besluiten over medische behandelingen is de lichamelijke integriteit niet absoluut?
Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?quote:
Dat is het dus wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:51 schreef Mortaxx het volgende:
Ja
[..]
Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat we gaan starten met vaccineren van deze groep, vind jij geen goed nieuws?
Dus een ouder die namens zijn kind de keuze maakt om zijn kind te vaccineren is een uitzondering? De regel is dat tot een kind volwassen is de ouder verantwoordelijk is voor de beslissingen van het kind, inclusief dit. Dat is geen uitzondering.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken
Jullie doen met alsof het een natuurwet is
Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:57 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het geeft aan dat er uitzonderingen zijn. Die door de staat worden bepaald. Dus de staat kan ook hier een uitzondering maken
Jullie doen met alsof het een natuurwet is
Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, ik zie niet in waarom het vroeg inenten van deze groep geweldig nieuws is, behalve voor die mensen zelf misschien.
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sneeuwvlokjes, echt?
Zullen we afspreken dat iedereen die het hier in Nederland zo kut vindt en alles en iedereen die niet aan hun gedachtegoed voldoet sneeuwvlokjes of mietjes noemt gewoon vertrekt uit Nederland en gaat wonen op een plek die wel voldoet aan hun verwachtingen?
Het is al tientallen keren uitgelegd, maar jij hebt simpelweg een andere mening. Daar is niks mis mee en die mag je gerust uiten, maar jij doet nu alsof iedereen met een andere mening het per definitie fout heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee leg eens uit. Welk wonder geschied er precies als er geluisterd wordt naar een groep met een hoge gunfactor en bijbhorende sterke lobby?
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Minder uitval van personeel in de zorg waardoor er hogere capaciteit is wellicht? Dat is geweldig nieuws voor iedereen die zorg nodig heeft.
Er zijn duizenden mensen die op dit moment keihard werken, rond de klok om dit zo goed mogelijk te doen. Dat het niet altijd goed gaat ben ik met je eens, maar het is nergens voor nodig om daar dat waardeoordeel aan te geven.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Dit moet met militaire precisie aangepakt worden.
Prima.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee, de houding van veel mensen is de afgelopen 30 jaar flink veranderd van hard werken naar vooral niet moe worden.
Wij hebben een crisis en die stopt niet tussen 17.00 en 9.00uur de leiding daarin is ook ver te zoeken.
Er is weinig precies aan militair handelen in mijn ervaring als voormalig beroepsmilitairquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:02 schreef halfway het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is ook geen of/of situatie. Als je die hele groep vaccineert en je voorkomt daarmee 3% ziekteverzuim (oid) kun je meer bedden openzetten, en dus meer zorg leveren.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de uitval van personeel is op geen enkel moment hoger geweest dan een paar procent van het gehele bestand, dus hiermee vergroot je de capaciteit ook niet met meer dan met enkele procenten.
En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staatquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen uitzondering, je snapt het allemaal niet zo goed. Er is toestemming vereist van de persoon die mag beslissen over die integriteit voor een kind wat nog niet bekwaam daartoe is.
Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
Ik ben ervan overtuigd dat dat lobbyen altijd plaatsvindt, maar op de achtergrond. Ik ben benieuwd waarom het lobbyen nu op deze manier gedaan wordt. De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar ik ben benieuwd waarom het nodig is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het op zich geen slecht plan om zorgpersoneel als eerste te doen maar dat zwalken zit me tegen en dat lobbyen ook.
Ik vind dat iemand zijn goed recht. Of je nu zorgpersoneel bent, of een oudere, dit gaat over je eigen lichamelijke integriteit. Alleen maar goed dat mensen hier serieus over nadenken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn moeder is 81 en heeft precies hetzelfde: ze kijkt liever eerst de kat even uit de boom. En ze is beslist geen anti-vaxxer.
Oh, is het een natuurwet dat jij zelfbeschikkingsrecht hebt of zo?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En wie bepaalt wie die beslissing mag nemen? Dat is de staat
Je schermt met een sociaal construct alsof het een natuurwet is.
welke strategie? Dat is nou net iets wat ontbreekt en dan krijg je dit soort situaties waar de hardste schreeuwers het eerst aan bod komen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:08 schreef trustychords het volgende:
[..]
Zwalken of bereid zijn je strategie aan te passen als daar goede argumenten voor zijn. Is maar net hoe je het labelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |