abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:53:28 #1
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197169027

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197169037
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is vanaf de start een illusie geweest dat je het virus onder controle zou kunnen hebben.
https://www.nu.nl/coronav(...)us-niet-bestaat.html

https://www.nu.nl/dit-wor(...)d-is-ingegrepen.html

Yep, echt ondenkbaar, u-hum!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:56:45 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197169046
quote:
en dan met Chinese propaganda komen
pi_197169053
quote:
Dat is niet het onder controle houden van het virus, dat is het onder controle houden van de bevolking en de grenzen van je land. Door die onder controle te houden kun je de verspreiding gedeeltelijk onder controle houden. Oftewel, ze sturen niet op het virus zelf, maar op maatregelen die de verspreiding theoretisch kunnen beïnvloeden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:01:44 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197169092
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is niet het onder controle houden van het virus, dat is het onder controle houden van de bevolking en de grenzen van je land. Door die onder controle te houden kun je de verspreiding gedeeltelijk onder controle houden. Oftewel, ze sturen niet op het virus zelf, maar op maatregelen die de verspreiding theoretisch kunnen beïnvloeden.
Zolang ze nog mensen opsluiten die er anders over berichten kan ik die goed nieuws show vanuit China niet echt serieus nemen.
pi_197169160
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dan met Chinese propaganda komen
Zoals ik eerder al 30384023842304 keer gezegd heb en anderen ook, geld dit ook voor nieuw-zeeland, vietnam, thailland, taiwan, ...

@chratnox :)
#WeesGeenWhales
pi_197169185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

De bevolking mag al maanden weer gezellig in volle nachtclubs staan te hossen en met 1,2 miljoen mensen bierfeesten vieren en in volle stadions uit hun dak gaan of polonaise doen in een volle kroeg, plus voor feestweek 2 maanden terug ofzo reisden er iets van een half miljard mensen het hele land door voor bezoeken , vooral met OV. (hsl treinen).

Dus sorry, maar welke controle? Politieke controle helpt niet tegen een virus he en is dus irrelevant ;)
#WeesGeenWhales
pi_197169224
Net voor het eerst een stok in me harsens laten steken! :D een dagje thuisblijven van werk, voor dinsdag moet ik het weten. Begon beetje te snotteren, bijkomend voordeel dat ik m'n pakketje (v90 gba sp kloon retro handheld, zo cute!! :D) nu vandaag in ontvangst kan nemen thuis ipv moeten halen maandag bij waarever postnl het met de lockdown nu dumpt... :D
#WeesGeenWhales
pi_197169258
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:
Net voor het eerst een stok in me harsens laten steken! :D een dagje thuisblijven van werk, voor dinsdag moet ik het weten. Begon beetje te snotteren, bijkomend voordeel dat ik m'n pakketje (v90 gba sp kloon retro handheld, zo cute!! :D) nu vandaag in ontvangst kan nemen thuis ipv moeten halen maandag bij waarever postnl het met de lockdown nu dumpt... :D
And no single fucks were given.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:18:17 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197169262
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al 30384023842304 keer gezegd heb en anderen ook, geld dit ook voor nieuw-zeeland, vietnam, thailland, taiwan, ...

@:chratnox :)
dat is dan 30384023842304 teveel maar wees er maar blij mee, Thailand ook zo'n cijfergoochelland, Nieuw Zeeland wonen wat mensen tussen de schapen, Taiwan geloof ik wel al is dat ook een eiland maar die hebben een ingebouwd wantrouwen met alles alles wat uit mainland China komt dus dat heeft ze wel geholpen.
pi_197169320
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:
Gewoon bij je buren of Postnl punt vriend
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 10:34:49 #12
5428 crew  miss_sly
pi_197169390
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De bevolking mag al maanden weer gezellig in volle nachtclubs staan te hossen en met 1,2 miljoen mensen bierfeesten vieren en in volle stadions uit hun dak gaan of polonaise doen in een volle kroeg, plus voor feestweek 2 maanden terug ofzo reisden er iets van een half miljard mensen het hele land door voor bezoeken , vooral met OV. (hsl treinen).

Dus sorry, maar welke controle? Politieke controle helpt niet tegen een virus he en is dus irrelevant ;)
De bevolking komt ook braaf massaal opdraven als de overheid zegt dat ze getest moet worden. Allemaal, want 'nee' zeggen is geen optie. En dan staan ze uren in de rij om te wachten. Indien positief word je bijna letterlijk opgesloten in huis.

Ik weet niet, maar ik denk niet dat dat hier gaat werken.

Daarnaast krijg je vanuit China het nieuws dat zij oké vinden dat je krijgt. Of er, naast de feesten die je ziet, ook nog wijken zijn die opgesloten zijn vanwege een aantal besmettingen wordt niet gemeld.

Het kan best dat ze het redelijk tot goed onder controle hebben, maar je moet je denk ik ook afvragen tegen welke prijs.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197169394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

@:chratnox :)
Ik twijfel er niet aan dat er (veel) landen zijn die het anders en in een aantal gevallen beter aangepakt hebben. Er zijn veel redenen waarom er een verschil kan zijn, dus het één op één op maatregelen gooien is lastig. Ik ben het met je eens dat het lijkt of Nieuw-Zeeland het goed onder controle heeft, de vraag is alleen, tegen welke prijs.

Op dit moment lijkt het een prijs die we bereid moeten zijn te betalen, maar over een jaar of 3 (wanneer de pandemie ten einde is en er evaluaties gaan plaatsvinden) zou ik graag willen zien welk land het het beste gedaan heeft, inclusief overlijdens, indirecte overlijdens, zelfmoorden en economische krimp die kan zorgen voor overlijdens.

Australië is een voorbeeld waar het even goed gaat en wanneer er weer een handjevol cases zijn alles weer op slot gaat. Dat heet ook zo zijn gevolgen. Als we Australië met Europa vergelijken zou je misschien een zelfde soort maatregelen kunnen nemen, maar zolang we cases kunnen importeren en exporteren van/naar andere Europese landen is dat lastig.

Nederland is een handelsland pur sang. Daar volledig mee stoppen of dusdanig beperken heeft gigantische gevolgen, gevolgen welke ze niet bereid lijken te zijn te accepteren.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:40:27 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197169426
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik twijfel er niet aan dat er (veel) landen zijn die het anders en in een aantal gevallen beter aangepakt hebben. Er zijn veel redenen waarom er een verschil kan zijn, dus het één op één op maatregelen gooien is lastig. Ik ben het met je eens dat het lijkt of Nieuw-Zeeland het goed onder controle heeft, de vraag is alleen, tegen welke prijs.

Op dit moment lijkt het een prijs die we bereid moeten zijn te betalen, maar over een jaar of 3 (wanneer de pandemie ten einde is en er evaluaties gaan plaatsvinden) zou ik graag willen zien welk land het het beste gedaan heeft, inclusief overlijdens, indirecte overlijdens, zelfmoorden en economische krimp die kan zorgen voor overlijdens.

Australië is een voorbeeld waar het even goed gaat en wanneer er weer een handjevol cases zijn alles weer op slot gaat. Dat heet ook zo zijn gevolgen. Als we Australië met Europa vergelijken zou je misschien een zelfde soort maatregelen kunnen nemen, maar zolang we cases kunnen importeren en exporteren van/naar andere Europese landen is dat lastig.

Nederland is een handelsland pur sang. Daar volledig mee stoppen of dusdanig beperken heeft gigantische gevolgen, gevolgen welke ze niet bereid lijken te zijn te accepteren.
Als ik dan kijk naar een voor ons realistischere aanpak dan is Israel wel een goed voorbeeld, ik weet niet of zij geluk hebben door op Pfizer te gokken of dat ze bij iedere leverancier een substantiële order hebben geplaatst maar ondertussen hebben ze al een groot deel van de kwetsbaren gevaccineerd en dat zal bij ons nog een maand of 3-6 duren.
pi_197169537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als ik dan kijk naar een voor ons realistischere aanpak dan is Israel wel een goed voorbeeld, ik weet niet of zij geluk hebben door op Pfizer te gokken of dat ze bij iedere leverancier een substantiële order hebben geplaatst maar ondertussen hebben ze al een groot deel van de kwetsbaren gevaccineerd en dat zal bij ons nog een maand of 3-6 duren.
Israël is een mooi voorbeeld waar de meeste zaken ondergeschikt worden gemaakt aan een enkel regeringsonderdeel, soort tegenstelling van polderen. Ik geloof direct dat ze het vaccineren heel snel/goed kunnen doen. Wel twijfel ik aan hoe ethisch verantwoord ze het doen, als je ook al verhalen ziet dat bepaalde bevolkingsgroepen niet/later gevaccineerd worden.

Onder de streep denk ik ondertussen wel dat we het geen van allen goed kunnen doen, maar allemaal zo goed mogelijk. Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom we zo laat beginnen in Nederland, maar aan de andere kant zou ik de situatie als in het VK hier ook niet willen. Het zou denk ik wel een goede klapper zijn als de zorgmedewerkers die zorg verlenen aan Covid-patiënten en op IC's werken (die +/- 50.000 waar het over ging met Gommers) snel kunnen, al is 't alleen maar voor de moraal.
pi_197169564
Gok dat dit het laatste weekend voor de Jonge als minister is
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 10:59:10 #17
236264 crew  capricia
pi_197169572
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:57 schreef byah het volgende:
Dat zou zomaar kunnen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:01:55 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197169594
quote:
En daarna Rutte graag wieberen :W die lulhannes hoor en zie je niet nu hij z'n CDA collega laten laat verzuipen voor politiek gewin :r

Al was het met het GL/SP/PvdA/whatever net zo'n puinhoop geworden als het nu is :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:03:11 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197169604
quote:
Denk ik ook

Vraag me alleen wel af wie het losse zand dan bij elkaar gaat pakken en tot een stevig iets gaat maken.
Genoeg voor tot na de vaccinaties iig...

Geen idee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:04:33 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197169616
Is er eigenlijk al een tijdspad voor de vaccinaties na 1 februari? Meen dat de huidige 'routekaart vaccinaties' bij die datum ophoudt. Of gaan we daar pas weer na 18 januari over nadenken.
pi_197169623
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:01 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En daarna Rutte graag wieberen :W die lulhannes hoor en zie je niet nu hij z'n CDA collega laten laat verzuipen voor politiek gewin :r

Al was het met het GL/SP/PvdA/whatever net zo'n puinhoop geworden als het nu is :')
En met wie was het geen puinhoop geworden?
pi_197169631
Tja als ik achteraf mocht kiezen tussen een jaar gekloot of 1 maandje opsluiten in je eigen huis dan had ik het wel geweten. Maar ik denk dat die laatste niet de oplossing is. Je moet dat dan wereldwijd doen ofzo anders krijg je altijd weer gevallen vanuit het buitenland en begint het hele verhaaltje opnieuw. Daarom snap ik niet goed dat in China het zo goed onder controle is, maar dat land vertrouw ik sowieso niet qua cijfers en berichtgeving.
Facts don't care about your feelings
pi_197169651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als ik achteraf mocht kiezen tussen een jaar gekloot of 1 maandje opsluiten in je eigen huis dan had ik het wel geweten. Maar ik denk dat die laatste niet de oplossing is. Je moet dat dan wereldwijd doen ofzo anders krijg je altijd weer gevallen vanuit het buitenland en begint het hele verhaaltje opnieuw. Daarom snap ik niet goed dat in China het zo goed onder controle is, maar dat land vertrouw ik sowieso niet qua cijfers en berichtgeving.
In China is het ook heel normaal om klokkenluiders te laten verdwijnen.
pi_197169661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er eigenlijk al een tijdspad voor de vaccinaties na 1 februari? Meen dat de huidige 'routekaart vaccinaties' bij die datum ophoudt. Of gaan we daar pas weer na 18 januari over nadenken.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 6 januari is de EMA beoordeling van Moderna, die zag ik nergens terug op de routekaart. Ik zou verwachten dat (bijvoorbeeld) 9 januari daar belscripts, bijsluiter en dat soort dingen gemaakt moeten worden.
pi_197169673
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:08 schreef quirina het volgende:

[..]

In China is het ook heel normaal om klokkenluiders te laten verdwijnen.
Niet alleen klokkenluiders denk ik. Als je 9 miljoen tests doet in 5 dagen tijd en er zijn 1000 mensen besmet dan zijn die ook zo verdwenen en heb je 0 besmettingen :P
Facts don't care about your feelings
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 11:11:54 #26
236264 crew  capricia
pi_197169681
twitter

*O*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:11:56 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197169682
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 6 januari is de EMA beoordeling van Moderna, die zag ik nergens terug op de routekaart. Ik zou verwachten dat (bijvoorbeeld) 9 januari daar belscripts, bijsluiter en dat soort dingen gemaakt moeten worden.
Heb er echt een hard hoofd in. Volgens mij loopt het ze nu al over de schoenen om Pfizer voor de 18e in orde te krijgen voor de start van de 'echte' vaccinaties (8 januari is meer voor de show)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:13:06 #28
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197169698
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:11 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
*O*
Onder druk. Zal vast goed gaan allemaal :')
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197169699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:05 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

En met wie was het geen puinhoop geworden?
Dat is een goed punt, denk ik.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:13:14 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197169702
quote:
[ twitter ]
*O*
Verstandig ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169714
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verstandig ^O^
Beter laat dan nooit eerder willen zijn.
pi_197169719
Dus het kon wel en hij heeft gelogen.

Hoe kan zo iemand, die keer op keer op keer gefaald heeft, toch maar aan blijven? Wat voor bananenrepubliek is dit.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:15:21 #33
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197169724
quote:
[ twitter ]
*O*
Daahaag Hugo :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197169730
quote:
[ twitter ]
*O*
Ik vind het goed nieuws, ben wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Gaan vanmiddag allerlei vakbonden nu ook aangeven dat ze niet later kunnen?

Ben benieuwd of ze daarover nagedacht hebben. Voordeel hier is natuurlijk dat ziekenhuizen het eigen helemaal zelf kunnen regelen, iets wat andere sectoren niet kunnen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:15:49 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197169732
quote:
[ twitter ]
*O*
Het is allemaal wat he, maar mooi dat ze iets doen met de kritiek...
pi_197169733
Goed dat de druk heeft gewerkt in dit geval.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197169738
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:14 schreef Confetti het volgende:
Dus het kon wel en hij heeft gelogen.

Hoe kan zo iemand, die keer op keer op keer gefaald heeft, toch maar aan blijven? Wat voor bananenrepubliek is dit.
Dinsdag een debat. Daar zal hij een en ander wel moeten verduidelijken maar voor nu lijkt het zo te zijn dat pressie gewerkt heeft.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:16:13 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197169739
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Daahaag Hugo :W
Het is ook nooit goed :')_!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169746
Ik vind het aandoenlijk dat veel mensen lijken te denken dat als je maar een "sterke man" als minister aanstelt dat we dan ineens niet meer in Nederland zijn en dat alles dan wel fantastisch zal lopen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:18:01 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197169758
Wat een ongelofelijke shitshow is het in NL toch :')

Desondanks goed dat ze alsnog ASAP van start gaan :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197169763
twitter
pi_197169764
quote:
[ twitter ]
*O*
^O^
pi_197169769

Dit geld ook voor ons land.
Zelfde fouten en dan nu de fout maken om niet eerst ziekenhuispersoneel te beschermen met een vaccin.
Ik heb ook geen vertrouwen meer.
Dit jaar gaat net zo zwart worden als vorig jaar.
pi_197169773
quote:
[ twitter ]
*O*
Goed nieuws.
pi_197169783
Als het waar is.
pi_197169784
Gommie is al begonnen! Hij prikt iedereen die hij tegenkomt! Kuipers sluit zich maandag aan.
pi_197169786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Moet toch bekennen dat ik het idee heb dat ze dit nu maar zeggen om de druk van Hugo’s schouders te halen.
pi_197169787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het aandoenlijk dat veel mensen lijken te denken dat als je maar een "sterke man" als minister aanstelt dat we dan ineens niet meer in Nederland zijn en dat alles dan wel fantastisch zal lopen.
Sterke man juist niet. Maar wel iemand die minder stellig overtuigd is van zijn eigen gelijk. Als hij gisteren of eergisteren roept, ik kom er na het weekend op terug, maar het is logistiek heel complex dus kan niet. In plaats van na het weekend kom je er dan zaterdag op terug en kan het logistiek gezien ineens wel. Sterker nog, het hele plan ontwikkelen kan in 5 dagen klaar zijn, want ze kunnen voor 8 januari gaan vaccineren.

Dat strookt niet met de eerdere berichten. Ik ben positief dat het kan, maar vraag me wel af waarom het eerder niet kon. Ik hoop dat er dan ook een beter antwoord komt dan allerlei vaagheden als logistiek complex, zorgvuldigheid.
pi_197169799
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:19 schreef quirina het volgende:
Als het waar is.
Wat waar is?
pi_197169800
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:18 schreef quirina het volgende:

Dit geld ook voor ons land.
Zelfde fouten en dan nu de fout maken om niet eerst ziekenhuispersoneel te beschermen met een vaccin.
Ik heb ook geen vertrouwen meer.
Dit jaar gaat net zo zwart worden als vorig jaar.
Moet jij niet even een paar dagen een break nemen van Covid-19 nieuws? Het jaar is net begonnen, dit jaar gaat echt wel beter worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')