SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
https://www.nu.nl/coronav(...)us-niet-bestaat.htmlquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vanaf de start een illusie geweest dat je het virus onder controle zou kunnen hebben.
en dan met Chinese propaganda komenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)us-niet-bestaat.html
https://www.nu.nl/dit-wor(...)d-is-ingegrepen.html
Yep, echt ondenkbaar, u-hum!
Dat is niet het onder controle houden van het virus, dat is het onder controle houden van de bevolking en de grenzen van je land. Door die onder controle te houden kun je de verspreiding gedeeltelijk onder controle houden. Oftewel, ze sturen niet op het virus zelf, maar op maatregelen die de verspreiding theoretisch kunnen beïnvloeden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)us-niet-bestaat.html
https://www.nu.nl/dit-wor(...)d-is-ingegrepen.html
Yep, echt ondenkbaar, u-hum!
Zolang ze nog mensen opsluiten die er anders over berichten kan ik die goed nieuws show vanuit China niet echt serieus nemen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet het onder controle houden van het virus, dat is het onder controle houden van de bevolking en de grenzen van je land. Door die onder controle te houden kun je de verspreiding gedeeltelijk onder controle houden. Oftewel, ze sturen niet op het virus zelf, maar op maatregelen die de verspreiding theoretisch kunnen beïnvloeden.
Zoals ik eerder al 30384023842304 keer gezegd heb en anderen ook, geld dit ook voor nieuw-zeeland, vietnam, thailland, taiwan, ...quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dan met Chinese propaganda komen
De bevolking mag al maanden weer gezellig in volle nachtclubs staan te hossen en met 1,2 miljoen mensen bierfeesten vieren en in volle stadions uit hun dak gaan of polonaise doen in een volle kroeg, plus voor feestweek 2 maanden terug ofzo reisden er iets van een half miljard mensen het hele land door voor bezoeken , vooral met OV. (hsl treinen).quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet het onder controle houden van het virus, dat is het onder controle houden van de bevolking en de grenzen van je land. Door die onder controle te houden kun je de verspreiding gedeeltelijk onder controle houden. Oftewel, ze sturen niet op het virus zelf, maar op maatregelen die de verspreiding theoretisch kunnen beïnvloeden.
And no single fucks were given.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:
Net voor het eerst een stok in me harsens laten steken!een dagje thuisblijven van werk, voor dinsdag moet ik het weten. Begon beetje te snotteren, bijkomend voordeel dat ik m'n pakketje (v90 gba sp kloon retro handheld, zo cute!!
) nu vandaag in ontvangst kan nemen thuis ipv moeten halen maandag bij waarever postnl het met de lockdown nu dumpt...
dat is dan 30384023842304 teveel maar wees er maar blij mee, Thailand ook zo'n cijfergoochelland, Nieuw Zeeland wonen wat mensen tussen de schapen, Taiwan geloof ik wel al is dat ook een eiland maar die hebben een ingebouwd wantrouwen met alles alles wat uit mainland China komt dus dat heeft ze wel geholpen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al 30384023842304 keer gezegd heb en anderen ook, geld dit ook voor nieuw-zeeland, vietnam, thailland, taiwan, ...
@:chratnox
Gewoon bij je buren of Postnl punt vriendquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:
Net voor het eerst een stok in me harsens laten steken!een dagje thuisblijven van werk, voor dinsdag moet ik het weten. Begon beetje te snotteren, bijkomend voordeel dat ik m'n pakketje (v90 gba sp kloon retro handheld, zo cute!!
) nu vandaag in ontvangst kan nemen thuis ipv moeten halen maandag bij waarever postnl het met de lockdown nu dumpt...
De bevolking komt ook braaf massaal opdraven als de overheid zegt dat ze getest moet worden. Allemaal, want 'nee' zeggen is geen optie. En dan staan ze uren in de rij om te wachten. Indien positief word je bijna letterlijk opgesloten in huis.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De bevolking mag al maanden weer gezellig in volle nachtclubs staan te hossen en met 1,2 miljoen mensen bierfeesten vieren en in volle stadions uit hun dak gaan of polonaise doen in een volle kroeg, plus voor feestweek 2 maanden terug ofzo reisden er iets van een half miljard mensen het hele land door voor bezoeken , vooral met OV. (hsl treinen).
Dus sorry, maar welke controle? Politieke controle helpt niet tegen een virus he en is dus irrelevant
Ik twijfel er niet aan dat er (veel) landen zijn die het anders en in een aantal gevallen beter aangepakt hebben. Er zijn veel redenen waarom er een verschil kan zijn, dus het één op één op maatregelen gooien is lastig. Ik ben het met je eens dat het lijkt of Nieuw-Zeeland het goed onder controle heeft, de vraag is alleen, tegen welke prijs.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al 30384023842304 keer gezegd heb en anderen ook, geld dit ook voor nieuw-zeeland, vietnam, thailland, taiwan, ...
@:chratnox
Als ik dan kijk naar een voor ons realistischere aanpak dan is Israel wel een goed voorbeeld, ik weet niet of zij geluk hebben door op Pfizer te gokken of dat ze bij iedere leverancier een substantiële order hebben geplaatst maar ondertussen hebben ze al een groot deel van de kwetsbaren gevaccineerd en dat zal bij ons nog een maand of 3-6 duren.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet aan dat er (veel) landen zijn die het anders en in een aantal gevallen beter aangepakt hebben. Er zijn veel redenen waarom er een verschil kan zijn, dus het één op één op maatregelen gooien is lastig. Ik ben het met je eens dat het lijkt of Nieuw-Zeeland het goed onder controle heeft, de vraag is alleen, tegen welke prijs.
Op dit moment lijkt het een prijs die we bereid moeten zijn te betalen, maar over een jaar of 3 (wanneer de pandemie ten einde is en er evaluaties gaan plaatsvinden) zou ik graag willen zien welk land het het beste gedaan heeft, inclusief overlijdens, indirecte overlijdens, zelfmoorden en economische krimp die kan zorgen voor overlijdens.
Australië is een voorbeeld waar het even goed gaat en wanneer er weer een handjevol cases zijn alles weer op slot gaat. Dat heet ook zo zijn gevolgen. Als we Australië met Europa vergelijken zou je misschien een zelfde soort maatregelen kunnen nemen, maar zolang we cases kunnen importeren en exporteren van/naar andere Europese landen is dat lastig.
Nederland is een handelsland pur sang. Daar volledig mee stoppen of dusdanig beperken heeft gigantische gevolgen, gevolgen welke ze niet bereid lijken te zijn te accepteren.
Israël is een mooi voorbeeld waar de meeste zaken ondergeschikt worden gemaakt aan een enkel regeringsonderdeel, soort tegenstelling van polderen. Ik geloof direct dat ze het vaccineren heel snel/goed kunnen doen. Wel twijfel ik aan hoe ethisch verantwoord ze het doen, als je ook al verhalen ziet dat bepaalde bevolkingsgroepen niet/later gevaccineerd worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik dan kijk naar een voor ons realistischere aanpak dan is Israel wel een goed voorbeeld, ik weet niet of zij geluk hebben door op Pfizer te gokken of dat ze bij iedere leverancier een substantiële order hebben geplaatst maar ondertussen hebben ze al een groot deel van de kwetsbaren gevaccineerd en dat zal bij ons nog een maand of 3-6 duren.
Dat zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:57 schreef byah het volgende:
Gok dat dit het laatste weekend voor de Jonge als minister is
En daarna Rutte graag wieberenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:57 schreef byah het volgende:
Denk ik ookquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:57 schreef byah het volgende:
En met wie was het geen puinhoop geworden?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:01 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En daarna Rutte graag wieberendie lulhannes hoor en zie je niet nu hij z'n CDA collega laten laat verzuipen voor politiek gewin
![]()
Al was het met het GL/SP/PvdA/whatever net zo'n puinhoop geworden als het nu is
In China is het ook heel normaal om klokkenluiders te laten verdwijnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als ik achteraf mocht kiezen tussen een jaar gekloot of 1 maandje opsluiten in je eigen huis dan had ik het wel geweten. Maar ik denk dat die laatste niet de oplossing is. Je moet dat dan wereldwijd doen ofzo anders krijg je altijd weer gevallen vanuit het buitenland en begint het hele verhaaltje opnieuw. Daarom snap ik niet goed dat in China het zo goed onder controle is, maar dat land vertrouw ik sowieso niet qua cijfers en berichtgeving.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 6 januari is de EMA beoordeling van Moderna, die zag ik nergens terug op de routekaart. Ik zou verwachten dat (bijvoorbeeld) 9 januari daar belscripts, bijsluiter en dat soort dingen gemaakt moeten worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er eigenlijk al een tijdspad voor de vaccinaties na 1 februari? Meen dat de huidige 'routekaart vaccinaties' bij die datum ophoudt. Of gaan we daar pas weer na 18 januari over nadenken.
Niet alleen klokkenluiders denk ik. Als je 9 miljoen tests doet in 5 dagen tijd en er zijn 1000 mensen besmet dan zijn die ook zo verdwenen en heb je 0 besmettingenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:08 schreef quirina het volgende:
[..]
In China is het ook heel normaal om klokkenluiders te laten verdwijnen.
Heb er echt een hard hoofd in. Volgens mij loopt het ze nu al over de schoenen om Pfizer voor de 18e in orde te krijgen voor de start van de 'echte' vaccinaties (8 januari is meer voor de show)quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 6 januari is de EMA beoordeling van Moderna, die zag ik nergens terug op de routekaart. Ik zou verwachten dat (bijvoorbeeld) 9 januari daar belscripts, bijsluiter en dat soort dingen gemaakt moeten worden.
Onder druk. Zal vast goed gaan allemaalquote:
Dat is een goed punt, denk ik.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:05 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
En met wie was het geen puinhoop geworden?
Verstandigquote:
Ik vind het goed nieuws, ben wel heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Gaan vanmiddag allerlei vakbonden nu ook aangeven dat ze niet later kunnen?quote:
Dinsdag een debat. Daar zal hij een en ander wel moeten verduidelijken maar voor nu lijkt het zo te zijn dat pressie gewerkt heeft.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:14 schreef Confetti het volgende:
Dus het kon wel en hij heeft gelogen.
Hoe kan zo iemand, die keer op keer op keer gefaald heeft, toch maar aan blijven? Wat voor bananenrepubliek is dit.
Het is ook nooit goedquote:
Moet toch bekennen dat ik het idee heb dat ze dit nu maar zeggen om de druk van Hugo’s schouders te halen.quote:
Sterke man juist niet. Maar wel iemand die minder stellig overtuigd is van zijn eigen gelijk. Als hij gisteren of eergisteren roept, ik kom er na het weekend op terug, maar het is logistiek heel complex dus kan niet. In plaats van na het weekend kom je er dan zaterdag op terug en kan het logistiek gezien ineens wel. Sterker nog, het hele plan ontwikkelen kan in 5 dagen klaar zijn, want ze kunnen voor 8 januari gaan vaccineren.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het aandoenlijk dat veel mensen lijken te denken dat als je maar een "sterke man" als minister aanstelt dat we dan ineens niet meer in Nederland zijn en dat alles dan wel fantastisch zal lopen.
Moet jij niet even een paar dagen een break nemen van Covid-19 nieuws? Het jaar is net begonnen, dit jaar gaat echt wel beter worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:18 schreef quirina het volgende:
Dit geld ook voor ons land.
Zelfde fouten en dan nu de fout maken om niet eerst ziekenhuispersoneel te beschermen met een vaccin.
Ik heb ook geen vertrouwen meer.
Dit jaar gaat net zo zwart worden als vorig jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |