SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Of Gommers ziet dat de kraan voorlopig zal blijven stromen en besluit dan tenminste maar op de dweilers in te zetten?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Gommers heeft liever dat de dweilers kunnen blijven dweilen dan dat de kraan (iig een beetje) dicht wordt gedraaid.
Sorry, maar ik kan het niet anders zien.
Dit moet toch echt heel raar lopen wil Hugo hier ongeschonden uit komen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De grootschalige vaccinaties worden nog niet voorbereid, huisartsen weten ook nog van niets.
hoe wij in hemelsnaam willen inlopen is een raadsel en kan met de voorspelde aantallen niet eens.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja joh in Frankrijk al honderdduizenden vaccins gegeven. Wauw bedankt voor de info oude mopperpot
Zijn kennelijk ook weinig landen waar het echt snel gaat behalve VK, VS en Israël. En Duitsland en Polen is hier natuurlijk best wel wat. En in ieder geval in het VK en VS gaat het ook niet vlekkeloos allemaal. In de VS lijkt er ook heel erg te worden ingezet op zorgpersoneel. En ontstaan er nu overschotten die weggegooid moeten worden omdat veel zorgpersoneel helemaal niet gevaccineerd wil worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit is de stand van zaken in europa eergister:
Germany
165,575 (Dec 31, 2020)
Poland
47,600 (Dec 31, 2020)
Italy
45,667
Argentina
32,013 (Dec 31, 2020)
Denmark
29,483 (Dec 31, 2020)
Portugal
16,701 (Dec 29, 2020)
Romania
11,656
Croatia
7,864 (Dec 30, 2020)
Austria
6,000
Greece
1,763 (Dec 30, 2020)
France
138 (Dec 30, 2020 )
Precies, en die ‘dweilers’ werken al bijna een jaar op 200% en zien de volgende tsunami al aankomen. Elke collega die ze dan niet hoeven te missen telt voor die mensen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of Gommers ziet dat de kraan voorlopig zal blijven stromen en besluit dan tenminste maar op de dweilers in te zetten?
De dweilers krijgen een niet-financiele bonus en mogen verder als 'beloning' nog meer werken, want ze worden gelukkig niet meer zo ziek van hun besmetting.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In andere landen enten ze de mensen in die qua leeftijd toch niet meer op de IC komen.
Daarbij is de groep 'kranen' veel groter dan de groep 'dweilers', dus de dweilers helpen kan nog wel eens effectiever zijn...
Hoeveel vertraging hebben we nu, drie weken? Doet dat er over een halfjaar toe of is de stand van dat moment belangrijker?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als we nu naar het afgelopen jaar kijken en konden zeggen dat alles uit de hoge hoed van Hugo vlekkeloos, maar met enige vertraging, was verlopen had je wellicht nog een punt gehad.
Hugo en de zijnen hebben op het verkeerde paard gegokt. Daarnaast hebben ze in oktober vrij relevante informatie over het hoofd gezien aangaande het Pfizer-vaccin en creëerde een probleem dat helemaal niet zo’n probleem had hoeven zijn.
Maar waar staan we nu? Heel Europa aan de vaccinaties en wij weten nog niet eens welke groep we gaan vaccineren.
Het vroeger starten was op meer gebaseerd dan alleen red extra levens. Het vaccin wordt verkocht als uitweg, heel Europa start en Nederland zou 12! dagen na het laatste land beginnen. Iedereen loopt op zijn tandvlees maar dat vaccin doen we lekker rustig aan. Daarnaast staat de personele bezetting bij de ziekenhuizen onder druk en iedere arts die kan werken kan wel degelijk levens redden. Dat het een politieke keuze is geweest wie er als eerste moet ja. Dat gommers/Kuipers een beetje voor eigen parochie pleiten ja, maar het is toch niet uit te leggen dat we zolang wachten met de start.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef VoMy het volgende: [..] De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed. Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend. Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter. Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen. Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
het word niet als een wedstrijd neergezet, elke dag later beginnen met vaccineren kost gewoon een hoop geld en mogelijk extra doden, een verkeerde strategie en voorbereiding ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
Ook beetje raar dat het hele vaccineren nu als een wedstrijdje wordt neergezet. Over een half jaar kan je daar voorzichtige conclusies uit trekken en dan zal Nederland vast niet onderaan bungelen. Ook niet bovenaan trouwens.
Ik weet ook niet of je hen hiermee helpt, maar ik denk dat het echt alle hens aan dek wordt in de ziekenhuizen en dat ieder paar handen welkom is.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:08 schreef Jane het volgende:
[..]
De dweilers krijgen een niet-financiele bonus en mogen verder als 'beloning' nog meer werken, want ze worden gelukkig niet meer zo ziek van hun besmetting.
Je vind me misschien een zuurpruim, maar ik zie niet echt hoe je ze hiermee helpt.
Wat vertraging aan het begin is niet erg als je het later inhaalt, toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:10 schreef ondeugend het volgende:
En dan rot Hugo straks op, moet zijn opvolger nog 4 weken ingewerkt worden. Nog meer vertraging.![]()
ingewerkt ?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:10 schreef ondeugend het volgende:
En dan rot Hugo straks op, moet zijn opvolger nog 4 weken ingewerkt worden. Nog meer vertraging.![]()
Dat moeten we toch ook niet willen lijkt me
Zal me niks verbazen als Hugo gewoon aan blijft. Verbaast me ook wel hoe weinig commentaar ik over hem tegen kom in mijn directe omgeving. Maar die houden het nieuws allemaal veel minder bij; gaan enkel uit van de persmomenten. Dezelfde pers momenten waar geen kritische vragen gesteld worden. Die krijgen niet mee hoe vaak hij voor z’n beurt spreekt, hoe vaak hij beloftes niet na komt, hoe traag het hele proces gaat, etc. Allemaal mensen die gewoon weer CDA of VVD gaan stemmen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit moet toch echt heel raar lopen wil Hugo hier ongeschonden uit komen.
Vooralsnog hoor ik uit mijn kennissenkring niet echt heel veel negatieve geluiden en dat verbaasd me wel enigszins.
Welke reactie ?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
Die reactie van De Jonge weer
Ik was net wat positiever gestemd krijg je dit weer. #ongeschikt
Ik denk ook dat elk paar handen welkom is, maar vraag me wel af of het echt een goed idee is om ziekenhuispersoneel (nog vaker dan nu) besmet te laten werken. Want ik ben bang dat dat wel gaat gebeuren. Maar blijkbaar gaan toch veel mensen er vanuit dat eenmaal gevaccineerd je niet besmet kunt raken, terwijl dat echt in geen enkele trial naar voren is gekomen. Fabrikanten en ook de EMA waarschuwen daar juist ook voor.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of je hen hiermee helpt, maar ik denk dat het echt alle hens aan dek wordt in de ziekenhuizen en dat ieder paar handen welkom is.
Hoop dat ik ongelijk krijg.
quote:
quote:De Jonge: zijstap is gerechtvaardigd
Minister De Jonge (Volksgezondheid) vindt het "gerechtvaardigd" dat er is besloten medewerkers in de acute zorg eerder te vaccineren. De Jonge spreekt over een "zijstap op de hoofdroute", omdat er volgens hem niets wijzigt aan de essentie van het vaccinatiebeleid: de meest kwetsbaren als eerst inenten, samen met de mensen die voor hen zorgen.
De Jonge zegt dat gisteren het definitieve besluit werd genomen, na meerdere gesprekken met het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "De medewerkers in de acute zorg staan enorm onder druk. Die signalen krijgen we al een tijdje. Met veel uitval is het lastig overeind te houden en dan ben je nog verder van huis." Medewerkers in de acute zorg zijn bijvoorbeeld artsen en verpleegkundigen op de ic, spoedeisende hulp, de speciaal opgetuigde covidafdelingen en medewerkers op de ambulance.
Door de 30.000 vaccins voor de acute zorg zal het inenten van de eerste groep met daarin ook verpleeghuispersoneel en -bewoners een kleine week langer duren, schat hij. Verder verandert er niets aan de vaccinatiestrategie, benadrukt De Jonge. "Op 4 januari zullen de eerste mensen worden uitgenodigd en op 8 januari worden de eerste prikken gezet." Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.
De Jonge reageerde ook kort op de kritiek die hij kreeg op zijn vaccinatiebeleid. "Er zijn altijd mensen zijn die vinden dat ze als eerste gevaccineerd moeten worden. Als je je aan de hoofdroute vasthoudt, ben je star. Als je daarvan afwijkt, zwabber je. In deze baan krijg je altijd kritiek."
https://nos.nl/liveblog/2(...)gerechtvaardigd.html
quote:
Bron: nos.nlquote:De Jonge: zijstap is gerechtvaardigd
Minister De Jonge (Volksgezondheid) vindt het "gerechtvaardigd" dat er is besloten medewerkers in de acute zorg eerder te vaccineren. De Jonge spreekt over een "zijstap op de hoofdroute", omdat er volgens hem niets wijzigt aan de essentie van het vaccinatiebeleid: de meest kwetsbaren als eerst inenten, samen met de mensen die voor hen zorgen.
De Jonge zegt dat gisteren het definitieve besluit werd genomen, na meerdere gesprekken met het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "De medewerkers in de acute zorg staan enorm onder druk. Die signalen krijgen we al een tijdje. Met veel uitval is het lastig overeind te houden en dan ben je nog verder van huis." Medewerkers in de acute zorg zijn bijvoorbeeld artsen en verpleegkundigen op de ic, spoedeisende hulp, de speciaal opgetuigde covidafdelingen en medewerkers op de ambulance.
Door de 30.000 vaccins voor de acute zorg zal het inenten van de eerste groep met daarin ook verpleeghuispersoneel en -bewoners een kleine week langer duren, schat hij. Verder verandert er niets aan de vaccinatiestrategie, benadrukt De Jonge. "Op 4 januari zullen de eerste mensen worden uitgenodigd en op 8 januari worden de eerste prikken gezet." Van het Landelijk Netwerk Acute Zorg wil de minister uiterlijk maandag een vaccinatieplan. "En dat zal wel zorgvuldig moeten", zei hij.
De Jonge reageerde ook kort op de kritiek die hij kreeg op zijn vaccinatiebeleid. "Er zijn altijd mensen zijn die vinden dat ze als eerste gevaccineerd moeten worden. Als je je aan de hoofdroute vasthoudt, ben je star. Als je daarvan afwijkt, zwabber je. In deze baan krijg je altijd kritiek."
Welk bericht?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:14 schreef trein2000 het volgende:
Die reactie van De Jonge weer
Ik was net wat positiever gestemd krijg je dit weer. #ongeschikt
Niemand schiet er iets mee op als deze ook weer vertrekt, lijkt mij op dit moment ook de slechtste baan van Nederland.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit moet toch echt heel raar lopen wil Hugo hier ongeschonden uit komen.
Vooralsnog hoor ik uit mijn kennissenkring niet echt heel veel negatieve geluiden en dat verbaasd me wel enigszins.
Sowieso komt er per maart waarschijnlijk iemand anders op die plekquote:Op zaterdag 2 januari 2021 14:17 schreef halfway het volgende:
[..]
Niemand schiet er iets mee op als deze ook weer vertrekt, lijkt mij op dit moment ook de slechtste baan van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |