quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn oma maakte zich op d'r 80e zorgen om haar gezondheid, want als ze 's ochtends had getennist, was ze 's middags moe
Ze is er zelfs mee naar de dokter geweest en nadat ze het had uitgelegd, zei de huisarts "Dat heb ik ook, mevrouw"
Zegt Kuipers. In Eindhoven zeggen ze dat ze dat wel kunnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker nu blijkt dat die schreeuwers het dus toch niet sneller kunnen
Maar mogelijk wel op de capaciteit? Zodat er meer zorg geleverd kan worden...quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:11 schreef groenen het volgende:
[..]
Omdat dit een minimale of geen bijdrage heeft aan het terugdringen van patiënten instroom en sterfte.
Ze hebben zich in inderdaad wel verzekerd van wat langer en meer werk inderdaad.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar mogelijk wel op de capaciteit? Zodat er meer zorg geleverd kan worden...
Wat volgens mij het tijdspad tot nu toe is:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de ouderen eerst qua volgorde.
Dat lijkt nu anders te zijn.
Preciesquote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:37 schreef leolinedance het volgende:
https://www.hartvannederl(...)anon-vernielt-hotel/
"We zijn de hele ochtend alweer druk geweest met het klaarmaken van ontbijtjes voor onze hotelgasten en schoonmaken van de kamers."
Hoe gaat dan dan als je niet mag ontbijten in de zaal en roomservice niet is toegestaan? Een bordje/zakje ophalen bij het restaurant en dan naar je kamer om te eten?
Want daar zitten ze op te wachten terwijl ze al op hun tandvlees lopen?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:13 schreef groenen het volgende:
[..]
Ze hebben zich in inderdaad wel verzekerd van wat langer en meer werk inderdaad.
Sja, wat zal ik hier op zeggen...?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik dacht dit ook wel even, maar ik neem aan dat de geleerden er voor zorgen dat dit niet gebeurt. Ze zullen toch niet achterlijk zijn.
En straks ligt het weer aan het opleidingsniveau.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar wel als resultaat dat ze lekker hebben voorgedrongen
Omdat het draait om de zorgcapaciteit.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En straks ligt het weer aan het opleidingsniveau.
Wel grappig dat eerst zeggen dat het leven van bejaarden even veel waard is en nu schouderophalen dat ze zijn verdrongen.
Ik heb het dan niet over jou maar over de toon in dit topic.
daar gaat het niet om....quote:
Iemand zal die motie toch moeten indienenquote:
Mijn moeder idem, behalve de carnaval waar ze van gruwtquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet op voor mijn moeder. Die is geestelijk nog prima bij. Lichamelijk trouwens ook, ze tennist nog (als het toegestaan is dan) en maakt ook zo nog een wandeling ve uur of meer.
Heeft vorig jaar ook 5 dagen carnaval gevierd en daarbij vrolijk een nacht doorgehaald. Die geeft je geen 81 hoor![]()
Waarbij ik overigens niet wil stelken dat ze nu niet op moet passen. Maar dat doet ze gelukkig ook.
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Al is het zorgpersoneel natuurlijk wel belangrijk, omdat het kraakt en piept wat betreft de bezetting van de coronazorg. En een instortende zorg levert je pas echt negatieve cijfers op...quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed.
Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend.
Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter.
Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen.
Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
Ah, helder! Fijn dat hij wel openstaat voor dialoogquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn moeder idem, behalve de carnaval waar ze van gruwt
Bij mijn vader echter zie ik dat echt. Die zit er tegenwoordig echt anders in dan een aantal jaren geleden. Geeft niet, we blijven vooral veel praten en voorlichten en hij neemt gelukkig vooral van mij nog wel wat aan, maar dat is dan dus ook wel nodig.
Dat is niet wat ik bedoel. Paar dagen geleden snapten enkele niet waarom zorgpersoneel niet eerst. We werden figuurlijk met pek en veren uit het topic gejaagd. Nu hoor ik ze niet. Dat bevreemd mij.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het draait om de zorgcapaciteit.
Ja, ik snap wel dat mensen het een leuk idee vinden dat we dan begonnen zijn, maar dat is precies de symboolpolitiek waar oa De Jonge en de GGD dus geen energie in wilden steken, waarop weer werd tegengeworpen dat eerder starten altijd zou helpen. Maar nu blijkt een start in een groep waar het niet uitmaakt toch ook een overwinning te zijn, vanwege de symbolische waarde. Dat is toch tegenstrijdig dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Al is het zorgpersoneel natuurlijk wel belangrijk, omdat het kraakt en piept wat betreft de bezetting van de coronazorg. En een instortende zorg levert je pas echt negatieve cijfers op...
Echter gaat het volgens mij vooral om de beeldvorming en het signaal dat je afgeeft. Vaccineren is gewoon positief nieuws. Alle nieuwsmedia schenken er aandacht aan en het is ook de opening van het journaal. Mensen zijn het virus en de maatregelen echt zat. Dan hoort er ook positief nieuws bij om de moreel hoog te houden.
Bovendien ziet iedereen dat er in andere landen wel al begonnen is met vaccineren, dan is het een heel vreemd beeld dat wij niet begonnen zijn.
Weet je wat tegenstrijdig is? Roepen dat iets niet kan, terwijl het dus wel kan.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel dat mensen het een leuk idee vinden dat we dan begonnen zijn, maar dat is precies de symboolpolitiek waar oa De Jonge en de GGD dus geen energie in wilden steken, waarop weer werd tegengeworpen dat eerder starten altijd zou helpen. Maar nu blijkt een start in een groep waar het niet uitmaakt toch ook een overwinning te zijn, vanwege de symbolische waarde. Dat is toch tegenstrijdig dan?
Wat ik vooral raar vind is dat ze riepen dat maandag beginnen met vaccineren zou moeten kunnen en nu blijkt dat dat toch lastig ligt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet je wat tegenstrijdig is? Roepen dat iets niet kan, terwijl het dus wel kan.
Dat ligt alleen totaal niet lastig. Dat ligt alleen lastig voor iemand als Kuipers die de afgelopen dagen weer met Hugo heeft zitten praten over de beste communicatiestrategie.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik vooral raar vind is dat ze riepen dat maandag beginnen met vaccineren zou moeten kunnen en nu blijkt dat dat toch lastig ligt.
LOL ik zal nooit kunnen genieten van het "nieuwe"/ niet bestaande normaal, kom maar op met die vaccins, maar verder wel een goed verhaal ja. Klopt allemaal.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:42 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja daarom snap ik ook wel wat mensen hier zeggen als ze de beelden uit Wuhan zien. Natuurlijk moet je alles wantrouwen wat zo'n land zegt, maar die mensen zullen niet allemaal acteurs zijn. Zelfs in Noord-Korea hadden ze een groot nieuwjaarsfeest terwijl het in de meeste westerse landen een doodse sfeer was. Ik roep nu zelf een maand of 6 dat alles wat ze in het oostelijk halfrond doen, hier totaal onmogelijk is. Maar je gaat af en toe toch twijfelen.
We moeten ook niet al die landen over één kam scheren en denken dat ze allemaal hetzelfde beleid hebben. Van Thailand begrijp ik b.v. dat het aantal positieve tests nu voor het eerst in maanden weer stijgt, maar dat ze daarvoor ook niet zo voortvarend waren als het overkwam. Dat daar ook gewoon mensen naar kantoor gingen met symptomen en zonder test. Want corona is toch alleen een probleem van vieze buitenlanders.Zou me niet verbazen als er in sommige landen (misschien niet China) heel wat asymptomatische besmettingen onder de radar vliegen. We moeten niet onderschatten hoe belangrijk het in veel Aziatische landen is om geen gezichtsverlies te lijden en de harmonie te bewaren in plaats van toe te geven dat het virus binnen is. Ze gaan het daar ook nog lastig krijgen als de Britse variant binnen komt kan ik me voorstellen, in Taiwan nu de eerste dacht ik.
Dat China een lage verspreiding heeft geloof ik op zich wel, en dat is natuurlijk geen eilandje dat makkelijk te isoleren valt, dus dan ga je je toch weer afvragen of het hier niet anders had gekund. Is nu wat achterhaald nu we nergens meer lokale uitbraken hebben, maar het virus gewoon algemeen onder de hele Europese bevolking rondgaat. Dan is het nu sowieso te laat. Maar in juli/augustus was het een interessante discussie geweest. Maar dan ook alleen als het hele continent hetzelfde zou doen, anders kun je het nog zo goed doen, maar komt het virus alsnog binnen via vakantiegangers binnen de EU, vrachtwagenchauffeurs, noem maar op.
Bij China is het belangrijk dat het niet alleen gaat om "gewoon BCO goed op orde hebben", het gaat qua repressie wel echt wat verder:
• Niemand komt naar binnen uit het buitenland behalve terugkerende Chinezen en mensen met geldig verblijfsdocument. Je komt het vliegtuig niet in zonder negatieve test, in sommige gevallen zowel een pcr-test als antigentest. Daarna word je bij aankomst alsnog 14 dagen op eigen kosten in een quarantainehotel geplaatst. Als er in het vliegtuig toch een positief besmette persoon blijkt te zitten, wordt deze route voor een bepaalde periode geannuleerd (begrijp ik van een Chinees tenminste, weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat). Een enkele negatieve test zegt dus niet voldoende. B.v. ik ken een Chinese die in contact was geweest met een besmette Nederlander. Die heeft na 5 dagen een negatieve test gekregen. Maar haar Chinese huisgenoten verwachten nog steeds dat zij thuisblijft (terwijl dat volgens het Nederlandse beleid dus niet meer hoeft), want het kan ook een vals negatief zijn. De sociale druk van de eigen gemeenschap is in dit geval sterker dan de Nederlandse wetgeving.
• In China is een digitale surveillance die niet te vergelijken valt met het westen. Mensen zeggen: 'Ja maar jij geeft ook alles aan Google en Instagram weg'. Maar het is niet te vergelijken omdat de staat hier niet constant digitaal controleert waar je gaat en staat. In China kun je b.v. geen treinkaartje kopen zonder je id-kaart te scannen.
• Sociale controle is ook niet vergelijkbaar, met partijkaders op elk niveau van de samenleving. Hier heb je misschien in de straat één NSB'er die het ziet als er 10 fietsen voor het hek staan op Oudejaarsavond, daar wordt van iedereen verwacht dat je je buurman aangeeft als hij iets verkeerd doet.
• Als er in China een corona-uitbraak wordt gedetecteerd, gaat de hele wijk op slot en desnoods de hele stad. Als je dat vergelijkt, dan hadden we eigenlijk in de zomer alleen al een paar keer Amsterdam en Rotterdam op slot moeten zetten. Dus ook echt: militaire checkpoints op de aanvoerwegen, Schiphol en de haven dicht voor alles behalve levensmiddelen, iedereen 2 weken thuisblijven, noodpakketten met voedsel worden bezorgd maar jij blijft thuis tot er weer 0 corona is. Oh jij wou een weekje naar Spanje om daar van het nieuwe normaal te genieten? Of je baas wil je toch liever op kantoor hebben? Niks mee te maken.
• De sociale voorzieningen zijn heel anders. In Europa compenseren we veel economisch leed. Van China weet ik het niet zeker, maar in b.v. Thailand of Cambodja wordt er toch wel anders omgegaan met de toeristische sector. WW kennen ze daar niet zo. Daar wordt meestal gewoon gezegd: leef maar van je spaargeld, zoek het maar uit. Stel dat we in Nederland nog wel iets geavanceerder zijn, en dat als wij een 'Aziatisch coronabeleid' zouden voeren, misschien iedereen nog tot bijstandsniveau zouden compenseren. Dan zou je wel wat grotere problemen hebben dan boze posters op gesloten cafés.
• In het algemeen een groot voordeel van China is natuurlijk dat zij aan zichzelf genoeg hebben. Westers toerisme en Engelse docenten was 'nice to have' maar daar valt wel een mouw aan te passen. In Zuidoost-Aziatische landen als Thailand is dat alweer wat lastiger.
• Vaccins zijn ze niet zo gespannen over in China. Ze hebben nu een vaccin dat 79-86% effectief zou zijn, en ze schatten dat 60-70% vaccinatiegraad voldoende is voor groepsimmuniteit, maar ze willen het vrijwillig houden en ze gaan het rustig uitrollen. De urgentie is heel anders dan hier, omdat zij geen honderdduizenden besmettingen en druk op de zorg hebben. Wat wel grappig is als je ziet hoe verhit de discussie over vaccins hier in Nederland is. In China interesseert het ze niet zo, behalve om de vaccins aan derdewereldlanden te slijten terwijl het westen alle mRNA-vaccins voor zichzelf hamstert. Dit zal de internationale positie van China wederom versterken.
Dit is even een greep, er is vast nog wel meer te bedenken wat echt anders is in China (en Vietnam, en in mindere mate Thailand e.d.; met Australië, Taiwan en NZ heb je het natuurlijk wel echt over landen die makkelijker te isoleren zijn). Op dit moment is de vergelijking natuurlijk wel onvermijdelijk. Dat we hier onze vrijheid hebben om kritiek te hebben en op een andere partij te stemmen, maar dat we met ons coronabeleid ook een behoorlijke inperking op onze vrijheden hebben, terwijl het niet eens het doel bereikt (druk op de zorg verlichten). Dan ga je je toch weleens afvragen of we niet beter de originele, competente versie van dictatuur konden hebben in plaats van het slappe aftreksel.
toch jammer dat er geen overkoepelend "bestuur" is die falende politici kunnen "ontslaan" net zoals een werkgever dat kan.quote:
zo blijven ze lullen en ondertussen tikt de tijd door, gewoon Nike "just do it!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ligt alleen totaal niet lastig. Dat ligt alleen lastig voor iemand als Kuipers die de afgelopen dagen weer met Hugo heeft zitten praten over de beste communicatiestrategie.
Als ze vanmiddag willen beginnen, beginnen ze vanmiddag. Maar ze willen niet vanmiddag beginnen, ze willen beginnen met de groep die voor hun het belangrijkst is. Wanneer dat is is van latere zorg.
Ah, ok. Voor beide (kwetsbare ouderen eerst of zorgpersoneel eerst) valt wat te zeggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Paar dagen geleden snapten enkele niet waarom zorgpersoneel niet eerst. We werden figuurlijk met pek en veren uit het topic gejaagd. Nu hoor ik ze niet. Dat bevreemd mij.
De tweede kamer?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
toch jammer dat er geen overkoepelend "bestuur" is die falende politici kunnen "ontslaan" net zoals een werkgever dat kan.
Dat is niet mijn indruk. Mijn indruk is dat ze ervoor willen zorgen dat de ziekenhuiszorg niet instort.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat ligt alleen totaal niet lastig. Dat ligt alleen lastig voor iemand als Kuipers die de afgelopen dagen weer met Hugo heeft zitten praten over de beste communicatiestrategie.
Als ze vanmiddag willen beginnen, beginnen ze vanmiddag. Maar ze willen niet vanmiddag beginnen, ze willen beginnen met de groep die voor hun het belangrijkst is. Wanneer dat is is van latere zorg.
Sterker nog, momenteel verandert het per uurquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
2 januari en de plannen zijn nog steeds niet 100% duidelijk.....
Daar heb je gelijk in, het is lastig rekenen. Ze hebben nu een situatie geschetst en de gevolgen als die situatie uit komt. Daar wordt nu van gezegd: Ja, dat willen we niet, dus we geven jullie gelijk dat je van plek 5 naar plek 1 gaat.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
De hele discussie over vroeger starten met vaccineren was gericht op het idee 'eerder red extra levens'. Door nu niet de kwetsbare groep in te enten, of hun verzorgers, red je in ieder geval niks extra's dus in dat opzicht start je nog even laat als je altijd al deed.
Maar het is wel zo dat je elk vaccin maar 1x kan toedienen. Als de levering ergens hapert en er tekorten ontstaan, dan scheelt het wel degelijk of je deze 40.000 vaccins al hebt toegediend.
Er is een reden dat het een politieke keuze genoemd werd, dat is omdat het dat is. In dit geval een keuze die door de in toenemende mate kortzichtige en schreeuwende media wordt toegejuicht, maar dat maakt het niet per se beter.
Het vaccineren in Nederland begint nu een paar dagen eerder, maar letterlijk zonder effect op de sterftecijfers en op de virusindamming, en het wordt desalniettemin gebracht als een grote overwinning, terwijl er dus niets is veranderd. Dat geeft vooral aan dat iedereen maar aan het roepen was om het roepen.
Gommers en Kuipers hebben gewoon wat nergens op gebaseerde doemscenario's geschetst, misschien hebben we eind januari wel code zwart (ok, dat volgt niet uit de geschatte piekbelasting, dus waarom zou dat?), en voorgedrongen in de rij, zonder dat effectief nut en noodzaak nou heel duidelijk is. Nederland lobbyland in optima forma. De groep met de grootste mond krijgt de meeste voordeeltjes.
Als het zou kunnen dan moet je het ook nog willen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
toch jammer dat er geen overkoepelend "bestuur" is die falende politici kunnen "ontslaan" net zoals een werkgever dat kan.
je denkt dat ze ervan leren maar het word een steeds grotere shitshow in Nederland.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sterker nog, momenteel verandert het per uur
Wij zijn gewoon een ongelofelijk zuur kutvolk geworden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Al is het zorgpersoneel natuurlijk wel belangrijk, omdat het kraakt en piept wat betreft de bezetting van de coronazorg. En een instortende zorg levert je pas echt negatieve cijfers op...
Echter gaat het volgens mij vooral om de beeldvorming en het signaal dat je afgeeft. Vaccineren is gewoon positief nieuws. Alle nieuwsmedia schenken er aandacht aan en het is ook de opening van het journaal. Mensen zijn het virus en de maatregelen echt zat. Dan hoort er ook positief nieuws bij om de moreel hoog te houden.
Bovendien ziet iedereen dat er in andere landen wel al begonnen is met vaccineren, dan is het een heel vreemd beeld dat wij niet begonnen zijn.
fixedquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon een ongelofelijk zuur kutvolk geworden.
Al maanden is het:'die lockdown boehoe vanwege een paar bejaarden die stikken, so what?!', 'de regering sloopt de economie' en dan ineens 'ja maar dat dat vaccin niet eerst naar de mensen die echt dood gaan', 'dat vaccin moet nu verspreid worden want we zijn als laatste' tot 'Hugo is een lul'.
Wat belangrijk zou moeten zijn
* krijgt iedereen de mogelijkheid om het vaccin te krijgen
* Een veilige en efficiënte distributie
* Relatief gezien zo snel mogelijk vaccineren
* Hoe doen we het eerlijk
Nu gaat het alleen maar over
* Vaccin NU
* Hugo is een lul
* Wij zijn als laatste huil
* GGD, RIVM, willekeurige organisatie, allemaal incompetentie asociale moordlustige teringlijers die snelle verspreiding vaccin bewust frustreren
Laten we over een jaar evalueren ipv nu alleen maar kankeren. Want als iets belangrijk is, is dat als het grote vaccineren plaats gaat vinden dat het correct en gestroomlijnd verloopt.
En voor de mensen die alleen snelheid belangrijk vinden. als het gestroomlijnd verloopt, dan is een achterstand snel ingelopen en zeker op landen die pas een paar honderd duizend vaccins hebben gegeven maar wel eerder dan ons waren.
Ja joh in Frankrijk al honderdduizenden vaccins gegeven. Wauw bedankt voor de info oude mopperpotquote:
Minderquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja joh in Frankrijk al honderdduizenden vaccins gegeven. Wauw bedankt voor de info oude mopperpot
Een aantal landen is al best aardig bezig, maar er is ook een behoorlijk aantal landen dat een paar prikjes heeft gezet en verder pas aankomende week echt van start gaan.quote:
Als we nu naar het afgelopen jaar kijken en konden zeggen dat alles uit de hoge hoed van Hugo vlekkeloos, maar met enige vertraging, was verlopen had je wellicht nog een punt gehad.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon een ongelofelijk zuur kutvolk geworden.
Al maanden is het:'die lockdown boehoe vanwege een paar bejaarden die stikken, so what?!', 'de regering sloopt de economie' en dan ineens 'ja maar dat dat vaccin niet eerst naar de mensen die echt dood gaan', 'dat vaccin moet nu verspreid worden want we zijn als laatste' tot 'Hugo is een lul'.
Wat belangrijk zou moeten zijn
* krijgt iedereen de mogelijkheid om het vaccin te krijgen
* Een veilige en efficiënte distributie
* Relatief gezien zo snel mogelijk vaccineren
* Hoe doen we het eerlijk
Nu gaat het alleen maar over
* Vaccin NU
* Hugo is een lul
* Wij zijn als laatste huil
* GGD, RIVM, willekeurige organisatie, allemaal incompetentie asociale moordlustige teringlijers die snelle verspreiding vaccin bewust frustreren
Laten we over een jaar evalueren ipv nu alleen maar kankeren. Want als iets belangrijk is, is dat als het grote vaccineren plaats gaat vinden dat het correct en gestroomlijnd verloopt.
En voor de mensen die alleen snelheid belangrijk vinden. als het gestroomlijnd verloopt, dan is een achterstand snel ingelopen en zeker op landen die pas een paar honderd vaccins hebben gegeven maar wel eerder dan ons waren.
Straks gaat dat astrazenica niet door. Dan wordt het pas vervelend #ookHugozijnschuld
Zeg je nu dat Nederland een type Tonny Vilhena mist?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
We zijn altijd zo trots op de kennis en kunde in dit land, maar kunnen nog niet een vaccin van A naar B brengen, zonder daar een week over te discussiëren, een plan te schrijven etc.
Dit is de stand van zaken in europa eergister:quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja joh in Frankrijk al honderdduizenden vaccins gegeven. Wauw bedankt voor de info oude mopperpot
Vergeet niet dat ze zien wat er in het VK gebeurt. Geloof me dat als die mutatie dus echt zo besmettelijk is en hier op grotere schaal rondgaat, we blij zijn dat de IC en spoedzorg op de grootst mogelijke capaciteit kan draaien.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het is lastig rekenen. Ze hebben nu een situatie geschetst en de gevolgen als die situatie uit komt. Daar wordt nu van gezegd: Ja, dat willen we niet, dus we geven jullie gelijk dat je van plek 5 naar plek 1 gaat.
Het enige nadeel dat hieraan kan kleven is inderdaad de voorraden, maar als er momenteel +/- 200.000 vaccins aanwezig zijn en komende maandag komen er nog een keer 150.000 zoals gezegd werd in die berichten is het risico dat de vaccins op zijn minimaal. Er werden volgens eerdere berichten zo'n 65.000 mensen per week gevaccineerd in de komende weken, terwijl er 150.000 per week binnenkomen.
Ik vind het ook niet prettig dat ze met ellebogenwerk dit 'voordeeltje' hebben gekregen, maar het alternatief wat geschetst werd zou ik nog minder graag willen.
voorlopig staan wij gewoon nog op 0 tot 8 januari en gaan we ook niet snel inlopen en dat scheelt gewoon miljarden en een stuk of wat meer doden ook.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een aantal landen is al best aardig bezig, maar er is ook een behoorlijk aantal landen dat een paar prikjes heeft gezet en verder pas aankomende week echt van start gaan.
Is ook een keuze, maar het is echt niet zo dat alle landen die wat vaccinaties hebben gezet al behoorlijk op stoom zijn.
Sterker nog: wat gebeurt er als "8 januari" niet gehaald dan wel uitgesteld wordt?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voorlopig staan wij gewoon nog op 0 tot 8 januari en gaan we ook niet snel inlopen.
gaat wel gehaald worden....al is het maar 1 prikje voor de bühnequote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Sterker nog: wat gebeurt er als "8 januari" niet gehaald dan wel uitgesteld wordt?
Woord van het jaar 2021: inhaalslagwaan. Uit geen enkele set data blijkt dat er de organisatie is voor of zelfs maar plannen om grote aantallen mensen in korte tijd te kunnen inenten, maar er blijft geroepen worden dat we ze allemaal voorbij gaan. Op welke grond?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je denkt dat ze ervan leren maar het word een steeds grotere shitshow in Nederland.
en dan denken we ook nog even dat we een inhaalslag gaan maken, ja vergeet het maar gewoon, als het Oxford vaccin word goedgekeurd zullen we WEER hetzelfde krijgen.
Gommers heeft liever dat de dweilers kunnen blijven dweilen dan dat de kraan (iig een beetje) dicht wordt gedraaid.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:55 schreef Jazeg het volgende:
Gommers: dit is heel belangrijk voor komende maand
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, is verheugd over het besluit van het kabinet medewerkers in de acute zorg eerder te vaccineren. "Dit is heel belangrijk voor wat er de komende maand kan gaan gebeuren", zegt hij tegen persbureau ANP.
Gommers doelt daarmee onder meer op de Britse variant van het virus. Die is mogelijk besmettelijker en grijpt momenteel snel om zich heen in het Verenigd Koninkrijk. "Als die variant ook in Nederland gaat huishouden, krijgen we stapsgewijs meer besmettingen, meer zieken en ook meer patiënten op de IC. Dan hebben we alle verpleegkundigen en dokters nodig die we kunnen krijgen en daarom is dit een heel belangrijk besluit."
NOS
De grootschalige vaccinaties worden nog niet voorbereid, huisartsen weten ook nog van niets.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Woord van het jaar 2021: inhaalslagwaan. Uit geen enkele set data blijkt dat er de organisatie is voor of zelfs maar plannen om grote aantallen mensen in korte tijd te kunnen inenten, maar er blijft geroepen worden dat we ze allemaal voorbij gaan. Op welke grond?
Ik hoop natuurlijk dat het wel gaat lukken om iets op te tuigen om die grote inhaalslag voor elkaar te krijgen, maar hoe meer cijfers ik kan vinden, hoe moedelozer het plaatje wordt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |