abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197179113
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:04 schreef Mishu het volgende:
Weet iemand een schema van vaccin leveringen? Waarom is hier geen info over?
COR / Vaccins #6 - Lekker experimenteren met cocktails!
Bij post 2 staat een prachtig overzicht van Momo. ^O^
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:21:43 #252
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179382
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laat die utopie nou toch varen dat we alles kunnen voorkomen met maatregelen, dat is gewoon niet realistisch.
Waarom dan bashen op de overheid als die maatregelen niet werken?
So we just called him Fred
pi_197179415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Hij ging er vanuit dat de Nederlandse bevolking wel iets overhad voor een ander én zelf wel kon bedenken dat het geen goed idee was om elkaar te blijven zien.
Helaas blijkt de gemiddelde Nederlander niet zo intelligent, dan werkt idd de bedachte strategie niet. Tegelijkertijd lees ik hier ook dat we hier in het westen in minder "maakmaar" zijn.

Dus ja, wat valt de overheid kwalijk te nemen als de bevolking toch maar doet waar het zelf zin in heeft.
De bevolking zorgt voor de besmettingen, hè. Niet de overheid.
Dat heeft maar weinig met intelligentie te maken in de meeste gevallen hoor. Uitzonderingen daargelaten. Veel mensen zijn het gewoon zat. Mensen zijn over het algemeen sociale wezens. Hebben fysiek contact nodig. Je zag hoe goed die lockdown in het voorjaar werkte. Iedereen nam het serieus. Maar toen gingen veel mensen er nog vanuit dat het een probleem van een paar maanden zou zijn. Dat is makkelijker te overbruggen. Het is echter een jaar later en het lijkt er niet op dat de maatregelen in 2021 gaan verdwijnen. Dan ga je steeds meer mensen krijgen die het risico nemen en hun oude leven weer op willen pakken.

Hugo de Jonge doet natuurlijk heel wat meer fout dan enkel het wel of niet treffen van bepaalde maatregelen. Hij zet zichzelf faliekant voor paal; keer op keer. Komt beloftes niet na. Spreekt voor z’n beurt. Grote beloftes terwijl hij weet dat hij die dingen niet kan beloven. Traag vaccinatie proces. Is niet alleen hij voor verantwoordelijk, maar kritiek lijkt me niet meer dan terecht.

En ja, de bevolking zorgt voor de besmettingen. Maar het kabinet natuurlijk ook. Dat slechte testbeleid alweer vergeten van afgelopen zomer? Minder cases, dus lekker afschalen! Na enkele besmettingen konden ze het met BCO al niet meer aan. Onnodig veel mensen besmet geraakt. Geen verplichte quarantaine waarmee ze de bevolking de ruimte geven om eigenwijs te zijn. Keer op keer werd er door Hugo aangegeven dat die verplichting zou komen. Nu nog steeds niet. Het kabinet zorgt voor een onnodig traag en onduidelijk vaccinatie traject waardoor er mensen besmet worden die al ingeënt hadden kunnen zijn. Ze hielden de scholen misschien (ligt er aan aan wie je het vraagt) te lang open. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Je hebt gelijk: de ‘schuld’ ligt dus gedeeltelijk bij de bevolking, maar het kabinet is zeker niet zo onschuldig of machteloos als dat jij ze hier beschrijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 21:24:04 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:23:03 #254
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179416
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat blijf je nou bezig over het opvolgen van maatregelen?
Ben je de farces om BCO, de app, de coronawet, testcapaciteit of vaccins vergeten? Ben je vergeten hoe hij keer op keer voor de camera zaken stond te verdraaien?
Allemaal noodgrepen omdat Nederlanders niet thuis willen blijven.

Al dat soort geneuzel was niet nodig geweest als Nederland thuis bleef na de oproep in maart.
pi_197179571
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Al dat soort geneuzel was niet nodig geweest als Nederland thuis bleef na de oproep in maart.
Nog maar een keer. Er zijn meer dan 3 miljoen werkende Nederlanders in de vitale infrastructuur en cruciale beroepen. Die kunnen in veel gevallen niet thuis werken. Dat houdt in dat voor die beroepsgroepen de kinderopvang open blijft en dat in een aantal gevallen ook de (basis)scholen die kinderen blijft ontvangen.

Het is echt wensdenken dat iedereen thuis zou kunnen blijven. Jij wil tenslotte ook dat de dammen blijven functioneren zoals ze moeten, of bruggen, of de watervoorziening, elektra, internet en ga zo maar door. Daarnaast, supermarkten moeten open blijven, dus hun magazijnen moeten personeel rond hebben lopen etc.
pi_197179635
Ik heb een vraagje over de vaccins, mss dat iemand hier er iets over kan zeggen.
Dit is een virus waar ons immuunsysteem nooit eerder mee in aanraking is geweest. Het vaccin bevat dus ook een miniem deeltje van dat virus (het virus dat in die zin nog steeds nieuw is voor ons systeem). Maar inactief ofzo.
Ik meen dat nà vaccinatie (staat iig geval zo beschreven bij het influenzavaccin) frequente blootstelling aan influenza of nu dus Covid als een soort van boostereffect kan werken.
In die zin het dus wellicht voordelig kan zijn voor de werking.

Zal dat nu ook zo zijn, gezien ons immuunsysteem het virus niet kent? Meer omdat ik al bijna 4 maanden non stop op de covid ic werk en ik me afvraag of o'n boostereffect ook juist nadelig uit zou kunnen pakken?
Iemand verstand van zaken? Want duidelijk moge zijn dat ik die kennis niet heb. :D

Edit: overigens hier geen twijfel over het nemen van het vaccin.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:31:36 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat heeft maar weinig met intelligentie te maken in de meeste gevallen hoor. Uitzonderingen daargelaten. Veel
En ja, de bevolking zorgt voor de besmettingen. Maar het kabinet natuurlijk ook. Dat slechte testbeleid alweer vergeten van afgelopen zomer? Minder cases, dus lekker afschalen! Na enkele besmettingen konden ze het met BCO al niet meer aan. Onnodig veel mensen besmet geraakt.
BCO is van de GGD, GGD's vallen onder een ander ministerie... Daar kan je Hugo niet voor verantwoordelijk houden, wel de burgemeester die voorzitter is van de veiligheidsregio waarin je woont.

Versoepelingen of niet, ook toen was de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hebben we als Nederland geen gehoor aan gegeven. Iedereen die toen besmet is geraakt, met of zonder BCO, had dat kunnen voorkomen door thuis te blijven. Hebben ze niet gedaan, dus dan niet gaan miepen als je besmet raakt.

quote:
Geen verplichte quarantaine waarmee ze de bevolking de ruimte geven om eigenwijs te zijn. Keer op keer werd er door Hugo aangegeven dat die verplichting zou komen. Nu nog steeds niet. Het kabinet zorgt voor een onnodig traag en onduidelijk vaccinatie traject waardoor er mensen besmet worden die al ingeënt hadden kunnen zijn. Ze hielden de scholen misschien (ligt er aan aan wie je het vraagt) te lang open. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Je vergeet hier de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking, blijkbaar is die bevolking toch niet zo sociaal om zich zelf even een paar dagen koest te houden om zo anderen niet te besmetten.

quote:
Je hebt gelijk: de ‘schuld’ ligt dus gedeeltelijk bij de bevolking, maar het kabinet is zeker niet zo onschuldig of machteloos als dat jij ze hier beschrijft.
Wat ik hier verderop al zei: Hugo doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander.

Het klinkt allemaal een beetje als moeder die waarschuwt dat je niet moet vuur moet je spelen, je gaat toch met vuur spelen en vervolgens ben je boos op je moeder: het huis is afgebrand omdat zij het niet geblust heeft.
pi_197179690
https://nos.nl/artikel/23(...)et-denken-zette.html

Mooi om die tijdlijn te zien. Blijkbaar liep het al sinds kerstavond. Met de Nieuwsuur uitzending is de 'bom' gebarsten:
quote:
Op dezelfde dag wordt de EO-podcast Virusfeiten opgenomen. Presentator Tijs van den Brink vraagt daarin vaste gast Diederik Gommers waarom hij zijn oproep voor het vaccineren van ziekenhuispersoneel in de media doet. "We hadden voldoende gesprekken met het ministerie, maar het bleef een beetje hangen", antwoordt hij. "Af en toe sla je dan een keer op tafel en dat is gisteravond gebeurd", daarmee doelend op de Nieuwsuur-uitzending.
Dat was dus al een week nadat het ministerie erover na ging denken. De reden dat het nu blijkbaar nog tot 8 januari duurt is omdat het RIVM de plannen van de ziekenhuizen nog goed moet keuren.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:34:21 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179765
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
Nog maar een keer. Er zijn meer dan 3 miljoen werkende Nederlanders in de vitale infrastructuur en cruciale beroepen. Die kunnen in veel gevallen niet thuis werken. Dat houdt in dat voor die beroepsgroepen de kinderopvang open blijft en dat in een aantal gevallen ook de (basis)scholen die kinderen blijft ontvangen.
"Blijf thuis" is niet hetzelfde als "werk thuis"...
Maar dat betekent wel dat als je niet thuis kan werken, je in elk geval in je vrije tijd zoveel mogelijk thuis blijft.

quote:
Het is echt wensdenken dat iedereen thuis zou kunnen blijven. Jij wil tenslotte ook dat de dammen blijven functioneren zoals ze moeten
Die doen het ook zonder dat er mensen op locatie zijn.
pi_197179812
quote:

[..]

Lekker naïef. Wat had je verwacht? Niemand in Nederland heeft een pandemie meegemaakt. Dat als de Jonge zegt allemaal binnenblijven dat we dat massaal doen en de vrijheden op zouden geven. Dat lijkt me een beetje te makkelijk.
pi_197179815
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:31 schreef Fred het volgende:

[..]

BCO is van de GGD, GGD's vallen onder een ander ministerie... Daar kan je Hugo niet voor verantwoordelijk houden, wel de burgemeester die voorzitter is van de veiligheidsregio waarin je woont.

Versoepelingen of niet, ook toen was de oproep om zoveel mogelijk thuis te blijven. Hebben we als Nederland geen gehoor aan gegeven. Iedereen die toen besmet is geraakt, met of zonder BCO, had dat kunnen voorkomen door thuis te blijven. Hebben ze niet gedaan, dus dan niet gaan miepen als je besmet raakt.
Klopt, zoveel als mogelijk. Thuis blijven is niet altijd mogelijk

quote:
Je vergeet hier de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking, blijkbaar is die bevolking toch niet zo sociaal om zich zelf even een paar dagen koest te houden om zo anderen niet te besmetten.
Geen paar dagen, 10 maanden inmiddels

quote:
Wat ik hier verderop al zei: Hugo doet het net zo goed als de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederlander heeft een andere verantwoordelijkheid, dus nee, dat is niet zo.

quote:
Het klinkt allemaal een beetje als moeder die waarschuwt dat je niet moet vuur moet je spelen, je gaat toch met vuur spelen en vervolgens ben je boos op je moeder: het huis is afgebrand omdat zij het niet geblust heeft.
Nee, het is meer: Je moeder waarschuwt dat je niet met vuur moet spelen, je gaat toch met vuur spelen. Een jongen uit een andere straat is daarna boos op jou en op je moeder, want 3 wijken verderop is er een huis afgebrand. Dat is volgens die andere jongen jouw schuld omdat je met vuur gespeeld hebt.
pi_197179961
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Lekker naïef. Wat had je verwacht? Niemand in Nederland heeft een pandemie meegemaakt. Dat als de Jonge zegt allemaal binnenblijven dat we dat massaal doen en de vrijheden op zouden geven. Dat lijkt me een beetje te makkelijk.
Hij lijkt een beetje te denken dat mensen robot zijn of zo. Hier in het westen is dat gewoon niet zo. Niet dat ze in een China robot zijn, maar de cultuur is compleet anders. Niet realistisch om te verwachten dat wij die cultuur in een paar maanden tijd overnemen. Of dat we ons hele leven op stil zetten voor meer dan een jaar.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:40:54 #263
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197179962
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Zeker, ik heb had een groot vertrouwen in de medemens.

Die riepen voor Corona namelijk altijd "gezondheid is het belangrijkste", valt inmiddels vies tegen bij hoeveel mensen dat nou écht het geval blijkt te zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:42:58 #264
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197180028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij lijkt een beetje te denken dat mensen robot zijn of zo. Hier in het westen is dat gewoon niet zo. Niet dat ze in een China robot zijn, maar de cultuur is compleet anders. Niet realistisch om te verwachten dat wij die cultuur in een paar maanden tijd overnemen. Of dat we ons hele leven op stil zetten voor meer dan een jaar.
Nou ja, dat hebben zij dus niet hoeven doen. Wij gaan harder die kant op. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197180050
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Die riepen voor Corona namelijk altijd "gezondheid is het belangrijkste", valt inmiddels vies tegen bij hoeveel mensen dat nou écht het geval blijkt te zijn.
Ik heb best een groot vertrouwen in de meeste mensen. Punt is, gezondheid is meer dan wel/geen Corona krijgen. Dat lijken we wel eens te vergeten.

Sommige mensen gaan buiten een rondje lopen omdat hun mentale gezondheid risico loopt, terwijl hun fysieke gezondheid nagenoeg geen risico loopt in die situatie. Buiten + gezond + jong etc.

Als je het hebt over feestende jongeren, dat is dom en ondoordacht. Maar laten we eerlijk zijn, was jij niet ook zo in die leeftijd? Ik wel in elk geval, en ik denk de meeste anderen op die leeftijd ook.
pi_197180062
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:30 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik heb een vraagje over de vaccins, mss dat iemand hier er iets over kan zeggen.
Dit is een virus waar ons immuunsysteem nooit eerder mee in aanraking is geweest. Het vaccin bevat dus ook een miniem deeltje van dat virus (het virus dat in die zin nog steeds nieuw is voor ons systeem). Maar inactief ofzo.
Ik meen dat nà vaccinatie (staat iig geval zo beschreven bij het influenzavaccin) frequente blootstelling aan influenza of nu dus Covid als een soort van boostereffect kan werken.
In die zin het dus wellicht voordelig kan zijn voor de werking.

Zal dat nu ook zo zijn, gezien ons immuunsysteem het virus niet kent? Meer omdat ik al bijna 4 maanden non stop op de covid ic werk en ik me afvraag of o'n boostereffect ook juist nadelig uit zou kunnen pakken?
Iemand verstand van zaken? Want duidelijk moge zijn dat ik die kennis niet heb. :D

Edit: overigens hier geen twijfel over het nemen van het vaccin.

Logische redenering.

Een probleem. Er zit géén stukje virus in, want dit zijn geen klassieke vaccins. Daarom hoor je zoveel over MRNA etc. :)
#WeesGeenWhales
pi_197180141
quote:

[..]

Als ik iets geleerd heb van deze pandemie is het " niet vertrouwen op je medemens en gewoon zelf blijven opletten"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197180232
quote:

[..]

Dan ben je lekker naïef. Ik ken niemand die zei van "jouw gezondheid, is belangrijker dan mijn (mentale) gezondheid. Kom maar weer lekker onder je steen vandaan.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:50:14 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
Ik heb best een groot vertrouwen in de meeste mensen. Punt is, gezondheid is meer dan wel/geen Corona krijgen. Dat lijken we wel eens te vergeten.
Klopt helemaal: daar ondervinden de mensen die op reguliere basis zorg nodig hebben nu hinder van. Het ziekenhuis ligt al vol met mensen die dachten de regels met een loopje te nemen wat ze vonden het "het risico wel waard".

quote:
Sommige mensen gaan buiten een rondje lopen omdat hun mentale gezondheid risico loopt, terwijl hun fysieke gezondheid nagenoeg geen risico loopt in die situatie. Buiten + gezond + jong etc.
Als ze alleen lopen met hun hondje is er ook niks aan de hand, het probleem is dat ze het het hondje ook nog even langs de super, de drogist en grootmoeder gaan. Als het zou kunnen tot slot ook nog even langs het terras voor een pilsje.

quote:
Als je het hebt over feestende jongeren, dat is dom en ondoordacht. Maar laten we eerlijk zijn, was jij niet ook zo in die leeftijd? Ik wel in elk geval, en ik denk de meeste anderen op die leeftijd ook.
Ik niet, geen van mijn vrienden ook tbh.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:51:26 #270
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:49 schreef CR7 het volgende:
Dan ben je lekker naïef. Ik ken niemand die zei van "jouw gezondheid, is belangrijker dan mijn (mentale) gezondheid. Kom maar weer lekker onder je steen vandaan.
Daar ben ik al ff onder vandaan... Ik begin me ook steeds meer af te vragen waarom ik de afgelopen 9,5 maanden semi opgesloten heb gezeten.
pi_197180328
quote:

[..]

Mensen hadden volgens jou binnen moeten blijven, ook toen het 30 graden was, ook toen de horeca weer open gingen en vakantievluchten weer gingen? Ik vraag me af waarom we die intelligente lockdown dan ooit opgedoekt hebben, het ging net zo lekker. :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:54:21 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
Mensen hadden volgens jou binnen moeten blijven, ook toen het 30 graden was, ook toen de horeca weer open gingen en vakantievluchten weer gingen? Ik vraag me af waarom we die intelligente lockdown dan ooit opgedoekt hebben, het ging net zo lekker. :')
Had in elk geval gescheeld in de besmettingen, het aantal doden, de druk op de ziekenhuizen, etc.
Het ligt er allemaal net aan hoeveel de gezondheid/het leven van je ander je waard is.
pi_197180407
quote:

[..]

Dat is toch niet helemaal de verklaring.

In Aziatische landen vegen mensen namelijk ook hun reet ermeer af. Gelóóf me, ik ben letterlijk Japanoloog, dit is een mythe.

In Februari waren er hele hordes jonge Japanners die geinterviewd werden die letterlijk zeiden, lachend, dat ze gewoon doorleefden als altijd (de overheid in japan kan *niets* afdwingen, alles is daar een advies), want het 'virus is toch niet gevaarlijk voor jongeren zeggen ze'?". Toen ze tijdens de noodtoestand in tokyo (opnieuw: alles advies), de pachinko parlors die wel openbleven gingen shamen op de gemeente site stonden er letterlijk blokkenlange rijen voor even later omdat duizenden dachten "dus daar kan het nog".

Burgemeester van een Japanse stad had recentelijk opgeroepen halloween dit jaar niet als elk jaar te vieren met tienduizenden cosplayende feestende jongeren (zeg maar carnaval maar leuker), wel, op de foto's was weinig verschil te zien. Men schat dat er misschien iets minder waren, maar nog steeds tienduizenden, zag zwart, super gezellig, goot feest, denk dus carnaval geen afstand te zien. Sterker nog, zonder context zou ik de foto's niet uit elkaar kunnen houden.

Karaoke bars, nachtclubs, hostbars etc, zaten in september/oktober in tokyo op ~80% van hum omzet van 2019, ondanks 234832590574987534 oproepen en uitleg van experts dat ze momenteel levensgevaarlijk zijn. 80% gaat dus nog gewoon. Tijdens de "noodtoestand" bleven veel restaurants, kroegen, host clubs, sex clubs, etc, ook gewoon open, want het mocht, kregen iets minder klanten maar die hosts hebben zich ook toen zeg maar nooit verveeld.

Even buiten Japan: in Taiwan bij die pride begin november met 130.000 mensen was het énige dat anders was dan normaal een advies van de organisatie om een mondkapje te dragen. Geen regels over afstand, niet knuffelen, niet op de foto, etc, alleen dat advies. Wel, zoals CNBC direct opmerkte, daar was weinig van te merken - overgrote meerendeel had er geen. Een van de weinige mét , zo merkte het artikel op was iemand met een free hug boordje die een paar honderd mensen knuffelde (mijn favoriete gemiste activiteit zoals ik vaker zeg LOL).

Maar goed. Ontwaak dus uit je droom: "Aziaten volgen netjes de regels op omdat ze geven om een ander" is gewoon niet waar. Die ontelbare lekker feestende jongeren op halloween midden tijdens oplopende besmettingen in japan na smeekbedes van de overheid en experts heb ik niet verzonnen. LOL.

Dus wat ook de reden voor hun succes is, dat is het niet.

Éen laatste voorbeeld nog: de nacht/danceclubs in Shenzhen gingen opnieuw ópen tegelijk (half maart) met dat wij hier begonnen met de eerste lockdown!

Tijd om een andere verklaring te zoeken. Dit is grotendeels gewoon oriëntalistisch gelul. :P
#WeesGeenWhales
pi_197180408
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:54 schreef Fred het volgende:

[..]

Had in elk geval gescheeld in de besmettingen, het aantal doden, de druk op de ziekenhuizen, etc.
Het ligt er allemaal net aan hoeveel de gezondheid/het leven van je ander je waard is.
Nog geen 1% van mijn eigen mentale gezondheid. Los van familie en vrienden. Maar die staan er ook zo in en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. :)
pi_197180429
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:50 schreef Fred het volgende:

[..]

Klopt helemaal: daar ondervinden de mensen die op reguliere basis zorg nodig hebben nu hinder van. Het ziekenhuis ligt al vol met mensen die dachten de regels met een loopje te nemen wat ze vonden het "het risico wel waard".
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken. Ik denk dat de meeste mensen in het ziekenhuis dat niet dachten, maar dat ze ziek zijn geworden op welke manier ook. Een zorgmedewerker die besmet is geraakt door een patiënt, iemand in een verzorgingstehuis die besmet is geraakt door een medewerker die niet wist dat hij het had. Een scholier die zijn ouders besmet, ga zo maar door. Alle luchtwegvirussen gaan in deze periode altijd helemaal los. Het is naar mijn idee een illusie dat je het volledig kunt voorkomen.

quote:
Als ze alleen lopen met hun hondje is er ook niks aan de hand, het probleem is dat ze het het hondje ook nog even langs de super, de drogist en grootmoeder gaan. Als het zou kunnen tot slot ook nog even langs het terras voor een pilsje.
Je hebt best een pessimistisch beeld van mensen, vind je ook niet? Na de persconferentie van Rutte gingen de cijfers dalen, dat lijkt me laten zien dat de meeste mensen goed hun best doen?

quote:
Nee? Nooit flink te hard gereden, zonder licht fietsen, van een rots/brug het water in springen of wat ook? Denk dat jij/jullie dan de uitzondering zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 21:57:55 ]
pi_197180436
quote:

[..]

Sommigen zullen wel moeten en doen dat ook "gewoon"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197180451
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik iets geleerd heb van deze pandemie is het " niet vertrouwen op je medemens en gewoon zelf blijven opletten"
wijze levensles.....met alles eigenlijk, gewoon jouw ding doen, jouw leven ook al vinden sommigen dat niet leuk
of hebben er commentaar op.

het lijkt er tegenwoordig op dat een leven bestaat uit iedereen maar tevreden en te vriend te houden en alles te accepteren.
pi_197180480
quote:

[..]

Ah oké dus toen ze zeiden dat er een nieuw normaal kwam, dat we voorzichtig weer allemaal dingen konden gaan doen, en dat ook commercieel werd aangemoedigd, dat hebben wij sukkels dus allemaal verkeerd begrepen. De daadwerkelijke boodschap daarachter was dus: "Blijf thuis, ga in geen geval de deur uit, laat ze maar failliet gaan". Goh wat een dom kutvolk zijn wij hier toch. :')
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:58:46 #279
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180505
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:55 schreef CR7 het volgende:
Nog geen 1% van mijn eigen mentale gezondheid. Los van familie en vrienden. Maar die staan er ook zo in en nemen hun eigen verantwoordelijkheid. :)
Dus als je iemand geen familie is mag-ie gewoon dood als het ziekenhuis vol ligt :?

Ik hoop voor dat omstanders anders denken als jij aangereden wordt en hulp nodig hebt.
pi_197180515
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:50 schreef Fred het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus jij wilde vroeger geen feestje vieren toen je jong was, dansen, knuffelen, vrienden maken? Lijkt me stug. De user bedoelt volgens mij niet "tijdens een pandemie", want die was er toen niet, maar dat je het úberhaupt wilde. Anders ook mooi, ieder z'n ding (buiten een pandemie, dus toen jij jang was en straks na brede vaccinatie weer als de 1,5m en andere beperkingen weer zijn opgeheven), maar we weten allebei dat meeste jongeren dat wel doen. Ik háát zelf ook disco's en zwetende mensenmassas en festivals met te harde teringherrie, maar ik weet en respecteer dat meeste mensen ze leuk vinden.

Denk nogmaals niet dat de user bedoelde dat het nu niet onhandig zou zijn, maar gewoon dat meeste jongen los van pandemie, dus hiervoor en straks hierna weer, daar wel behoefte aan hebben/leuk vinden (buiten pandemie natuurlijk ook niets mis mee straks weer), en nam denk ik aan dat dat ook wel voor jou zou hebben gegolden vroeger?
#WeesGeenWhales
pi_197180522
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Sommigen zullen wel moeten en doen dat ook "gewoon"
Omdat er simpelweg geen reet te doen is. Een paar maand terug in de parken of kroegen of restaurants. Ik zag van jong tot oud lak hebben aan alle regels. En ja nu komen de jongeren wat slechter in het nieuws vanwege illegale feestjes. Daar gaan de ouderen niet naar toe. Maar als zaken weer open gaan heeft iedereen tot een leeftijd van ~60 er gewoon lak aan. En terecht.
pi_197180569
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:59 schreef CR7 het volgende:

[..]

Omdat er simpelweg geen reet te doen is. Een paar maand terug in de parken of kroegen of restaurants. Ik zag van jong tot oud lak hebben aan alle regels. En ja nu komen de jongeren wat slechter in het nieuws vanwege illegale feestjes. Daar gaan de ouderen niet naar toe. Maar als zaken weer open gaan heeft iedereen tot een leeftijd van ~60 er gewoon lak aan. En terecht.
ik ben vanaf maart niet meer IN een restaurant geweest bijvoorbeeld.
pi_197180574
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Dus als je iemand geen familie is mag-ie gewoon dood als het ziekenhuis vol ligt :?

Ik hoop voor dat omstanders anders denken als jij aangereden wordt en hulp nodig hebt.
Nee niet dood, maar als ik een moment heb dat ik er door heen zit en afleiding nodig heb. Of zin heb in een feestje dat doe ik dat ja. En nee jij gaat niet voor mij bepalen wat ik nodig heb kwa afleiding. Ik ga dan idd niet denken van "oh die arme Fred van fok!, laat ik maar thuis in een hoekje gaan janken".
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:01:35 #284
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:59 schreef eragon2890 het volgende:
Dus jij wilde vroeger geen feestje vieren toen je jong was, dansen, knuffelen, vrienden maken? Lijkt me stug.
Hij vroeg aan mij of ik dom en ondoordacht was toen ik jong was. En nee dat was ik niet.
pi_197180581
quote:

[..]

Van de zomer ging het hartstikke goed. Maar alle mensen die gebruik maakten van die versoepelingen (na maanden afzien) gaven dus niet om de gezondheid van anderen? Want dat is de kern van je post. Je hebt wel een hele aparte kijk op de mens.
pi_197180590
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben vanaf maart niet meer IN een restaurant geweest bijvoorbeeld.
Omdat jij een reden hebt vanwege je partner. Mensen zonder die last denken er een stuk makkelijker over.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:03:02 #287
236264 crew  capricia
pi_197180614
Ierland :o
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197180627
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:03 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
:'(
pi_197180642
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Hij vroeg aan mij of ik dom en ondoordacht was toen ik jong was. En nee dat was ik niet.
Je weet best wat ik bedoelde. Ik bedoelde uiteraard niet letterlijk of je dom of ondoordacht was, maar of je wel 's domme/ondoordachte dingen hebt gedaan. Ik heb toen ik 17 was wel 's een autoweg overgestoken met een vriend, want we moesten aan de andere kant zijn en wilden geen 2km om lopen. Dat vonden we toen een heel goed idee. Als ik nu terugdenk denk ik: Mijn hemel wat was dat dom.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:04:37 #290
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197180647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
Ik begrijp niet helemaal wat je wil bereiken. Ik denk dat de meeste mensen in het ziekenhuis dat niet dachten, maar dat ze ziek zijn geworden op welke manier ook. Een zorgmedewerker die besmet is geraakt door een patiënt, iemand in een verzorgingstehuis die besmet is geraakt door een medewerker die niet wist dat hij het had. Een scholier die zijn ouders besmet, ga zo maar door. Alle luchtwegvirussen gaan in deze periode altijd helemaal los. Het is naar mijn idee een illusie dat je het volledig kunt voorkomen.
Je kan het niet volledig voorkomen, je kan het wel zoveel mogelijk beperken en dat laatste zijn we niet zo goed in met zijn allen.
pi_197180665
quote:
[ twitter ]
Sow... :X
pi_197180698
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan het niet volledig voorkomen, je kan het wel zoveel mogelijk beperken en dat laatste zijn we niet zo goed in met zijn allen.
Als je binnen de regels naar een restaurant mag, of bij een restaurant af mag halen wordt dat dus door de beleidsmakers gezien als iets waar een acceptabel risico is. Waarom zou je er dan niet heen mogen?
pi_197180708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is toch niet helemaal de verklaring.

In Aziatische landen vegen mensen namelijk ook hun reet ermeer af. Gelóóf me, ik ben letterlijk Japanoloog, dit is een mythe.

In Februari waren er hele hordes jonge Japanners die geinterviewd werden die letterlijk zeiden, lachend, dat ze gewoon doorleefden als altijd (de overheid in japan kan *niets* afdwingen, alles is daar een advies), want het 'virus is toch niet gevaarlijk voor jongeren zeggen ze'?". Toen ze tijdens de noodtoestand in tokyo (opnieuw: alles advies), de pachinko parlors die wel openbleven gingen shamen op de gemeente site stonden er letterlijk blokkenlange rijen voor even later omdat duizenden dachten "dus daar kan het nog".

Burgemeester van een Japanse stad had recentelijk opgeroepen halloween dit jaar niet als elk jaar te vieren met tienduizenden cosplayende feestende jongeren (zeg maar carnaval maar leuker), wel, op de foto's was weinig verschil te zien. Men schat dat er misschien iets minder waren, maar nog steeds tienduizenden, zag zwart, super gezellig, goot feest, denk dus carnaval geen afstand te zien. Sterker nog, zonder context zou ik de foto's niet uit elkaar kunnen houden.

Karaoke bars, nachtclubs, hostbars etc, zaten in september/oktober in tokyo op ~80% van hum omzet van 2019, ondanks 234832590574987534 oproepen en uitleg van experts dat ze momenteel levensgevaarlijk zijn. 80% gaat dus nog gewoon. Tijdens de "noodtoestand" bleven veel restaurants, kroegen, host clubs, sex clubs, etc, ook gewoon open, want het mocht, kregen iets minder klanten maar die hosts hebben zich ook toen zeg maar nooit verveeld.

Even buiten Japan: in Taiwan bij die pride begin november met 130.000 mensen was het énige dat anders was dan normaal een advies van de organisatie om een mondkapje te dragen. Geen regels over afstand, niet knuffelen, niet op de foto, etc, alleen dat advies. Wel, zoals CNBC direct opmerkte, daar was weinig van te merken - overgrote meerendeel had er geen. Een van de weinige mét , zo merkte het artikel op was iemand met een free hug boordje die een paar honderd mensen knuffelde (mijn favoriete gemiste activiteit zoals ik vaker zeg LOL).

Maar goed. Ontwaak dus uit je droom: "Aziaten volgen netjes de regels op omdat ze geven om een ander" is gewoon niet waar. Die ontelbare lekker feestende jongeren op halloween midden tijdens oplopende besmettingen in japan na smeekbedes van de overheid en experts heb ik niet verzonnen. LOL.

Dus wat ook de reden voor hun succes is, dat is het niet.

Éen laatste voorbeeld nog: de nacht/danceclubs in Shenzhen gingen opnieuw ópen tegelijk (half maart) met dat wij hier begonnen met de eerste lockdown!

Tijd om een andere verklaring te zoeken. Dit is grotendeels gewoon oriëntalistisch gelul. :P
Ja goed punt, er zijn ook grote verschillen tussen landen.

Moet wel worden gezegd dat Japan ook wel net hét Oost-Aziatische land is dat het het 'slechtst' doet in de regio. Alleen is dat vergeleken met hier nog steeds nihil. Zuid-Korea stijgt ook weer maar is ook niet te detecteren als je het op een grafiek bekijkt met westerse landen. :P

Thailand gaat nu trouwens wel in totale lockdown: https://www.thestar.com.m(...)-cases-and-one-death

Wordt trouwens ook nog wel interessant om te zien wat er gebeurt als de 'Britse' of andere meer besmettelijke varianten in die regionen meer gaan voorkomen.
pi_197180733
quote:

[..]

Waarom vind jij dat terrecht, dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197180742
quote:

[..]

Klopt ik werk in amsterdam, juni-juli-augustus was letterlijk overal zonder uitzondering altijd waar ik ook kwam, van restaurants, tot winkels tot de game arcades tot de bioscoop, letterlijk 0,0 te merken van het "nieuw normaal". Het bestond botweg niet. Als er geen stompzinnige pijlen op de vloer waren getekend zou je simpelweg niet doorhebben dat er iets van een 1,5m regel bestond of iets anders was dan 2019, letterlijk. En dat is echt niet overdreven.

Heck, eind september was ik nog bij een japans filmfestival, daar kraaide er geen haan naar, dus ook toen ik nieuwe vriendin leerde kennern gewoon gezellig gehugd meteen en leuke fotos gemaakt samen. Vrijwilliger bood aan de fotos te maken, mensen keken, lachten, wij twijfelden niet, niemand keek er gek van op. Overal stonden groepen mensen gezellig te praten. Na de lezing na de film stond ik met andere bezoeker nog even met de professor na te praten. Ook gewoon volledig als normaal.

Als er geen vreemde strepen op de vloer zouden staan zou je niet doorhebben dat er regels waren anders dan 2019. Punt. Gewoon niet, er was letterlijk geen persoon te vinden die zich ook maar voor 1% anders gedroeg dan het jaar daarvoor.

Belangrijke kanttekening: Hoewel er wat jongere mensen zoals ik en die vriendin kwamen en nog wat, was ik schat 66-75% van het publiek gepensioneerd. Die hoorden dus ook bij "gedroegen zich net als altijd". Duidelijk zichtbaar in de 70 of 80 of niet.

Dit was overigens een week voor de beperkingen strenger werden, toen rotterdam en amsterdam al ongeveer 5 keer boven de duitse lockdown grens zaten. Kan niet zeggen dat mensen erg bang waren. XD

Het enige waaraan je iets merkte in al die maanden was in plekken met vaste zitplekken , zoals zo'n bioscoop, dat sommige stoelen waren afgeplakt in de zalen. Letterlijk. Daar begon en eindigde het verschil met 2019, en voor de duidelijkheid, ik ben 4 vole dagen op dat festival geweest. Ik heb niet één persoon gezien van welke leeftijd dan ook die zich ook maar één ogenblik iets van 1,5m aaantrok. Punt.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:07:32 #296
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197180754
quote:
[ twitter ]
;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 02-01-2021 22:09:15 (verkeerde smilie ;() ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197180798
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:01 schreef Fred het volgende:

[..]

oprecht goed voor jou, maar natuurlijk wel vrij zeldzaam, en gezien het feit dat bewezen si dat je brein tot 25 niet volgroeid is, ook *letterlijk* objectief niet hun schuld.

En voor je nu iets zegt van "maar ze kunnen toch ook het leger in of gokken op hun 18de?": ja, misschien zou dat 25 moeten zijn. Goed punt.

Just in case, dacht ik ben je vast voor ;)
#WeesGeenWhales
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:33 #298
236264 crew  capricia
pi_197180801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja goed punt, er zijn ook grote verschillen tussen landen.

Moet wel worden gezegd dat Japan ook wel net hét Oost-Aziatische land is dat het het 'slechtst' doet in de regio. Alleen is dat vergeleken met hier nog steeds nihil. Zuid-Korea stijgt ook weer maar is ook niet te detecteren als je het op een grafiek bekijkt met westerse landen. :P

Thailand gaat nu trouwens wel in totale lockdown: https://www.thestar.com.m(...)-cases-and-one-death

Wordt trouwens ook nog wel interessant om te zien wat er gebeurt als de 'Britse' of andere meer besmettelijke varianten in die regionen meer gaan voorkomen.
Hierover wel een interessant draadje over hoe je Zuid Korea binnen komt, in vergelijk met de UK (en wsl ook NL en andere Europese landen).
Dat is wel een verschil.
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197180811
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:04 schreef Fred het volgende:

[..]

Horeca hadden van de zomer gewoon het aantal gasten beperkt om aan de afstandsvoorschriften te voldoen. Kom op zeg. :')

Wat had er dan concreet moeten gebeuren? Alles open maar iedereen moet thuisblijven? Dan is het gewoon een sterfhuisconstructie, een lockdown maar dan zonder steunprogramma's. Dan zeg je in feite tegen ondernemers: zoek het maar een halfjaartje uit zonder inkomsten, leef maar van je spaargeld.
pi_197180823
quote:
[ twitter ]
Hoe weten ze dat als vele van die cases nog niet geraporteerd zijn? Telepatische communicatie?
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')