Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vraag me af of de overige vaccinatieplannen inmiddels al wel uitgewerkt zijn overigens...
Het is echt opvallend hoe het steeds van regio naar regio verhuist. De kop van Noord-Holland ging een paar weken geleden juist opvallend goed nog.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kop van Noord-Holland best rood
quote:Hoe snel het aantal doden verder stijgt, hangt mede af van het aantal besmettingen in verpleeghuizen. Er zijn nu 829 verpleeghuizen waar de afgelopen twee weken minimaal één coronabesmetting is vastgesteld. Een week geleden waren dat er 748. Op het hoogtepunt van de eerste coronagolf, op 15 april, waren er 828 verpleeghuizen met minimaal één besmetting.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Als je personeel ziek is dan kun/zul je onderbezet raken. Dat is een zeer kwalijke zaak. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ze snel vaccineren ALLEEN maar voordelen heeft. Ik ga er niet van uit dat men na het vaccineren slordig gaat omgaan met het personeel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Ho ho, niet omdraaien. Ik zeg niet dat er een 'voordeel' is van niet-vaccineren, maar dat ik niet inzie hoe het een voordeel is om ze nú met voorrang te vaccineren. Wat mij betreft een wereld van verschil.
Als je volgens de adviezen handelt, zul je het zkh-personeel moeten blijven testen (ook zonder klachten dus, nu nog meer dan eerst) en moeten blijven isoleren na een positieve test, ook al zijn ze er niet ziek van. Maar als je dit zo uitvoert, heeft het vaccineren waarschijnlijk weinig invloed op de bezetting. Daarom vrees ik dat ze na het vaccineren wat 'soepeler' met deze adviezen zullen omgaan en het personeel wel gewoon optrommelen. Ik vind dat niet per se een goede ontwikkeling, nee. Ik gun het personeel meer dat ze het wat rustiger krijgen doordat het aantal patienten afneemt. That's all.
Slechts nieuws ja. Vooral ook omdat de winter pas net begonnen is..quote:
Ze zijn misschien zelf niet ziek, maar wel besmettelijk. De vraag is of je dat moet willen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je personeel ziek is dan kun/zul je onderbezet raken. Dat is een zeer kwalijke zaak. Dus blijf ik bij mijn standpunt dat ze snel vaccineren ALLEEN maar voordelen heeft. Ik ga er niet van uit dat men na het vaccineren slordig gaat omgaan met het personeel.
Overal Kerstmis aan het vieren geweest in die tehuizen natuurlijk.quote:
Heb eerlijk gezegd nog niet het idee dat we al tegen de kerstresultaten aankijken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Overal Kerstmis aan het vieren geweest in die tehuizen natuurlijk.
Echt?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik houd m’n hart vast voor de 2e helft van januari..
Ik begrijp nog steeds niet wat dat met het vaccineren te maken heeft ? Het is gewoon een probleem dat dit virus nu eenmaal met zich meeneemt.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze zijn misschien zelf niet ziek, maar wel besmettelijk. De vraag is of je dat moet willen.
Daarom zijn we ook zo blij met jou in dit topic.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt?
Ik raak nergens meer van onder de indruk.
In maart/april draaide mn maag elke dag om vanwege de cijfers uit Italië en Nederland.
Het doet me nou net zoveel als de voetbaluitslagen uit Albanië.
Het is gewoon vervelend te moeten constateren dat we na bijna 3 weken lockdown veel te weinig effect zien en we dus op 12 januari gaan horen dat het met een week of 3-4 verlengd zal worden. Rond die 12e zit je - zoals men nu verwacht - weer met oplopende cijfers vanwege Oud en Nieuw.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt?
In maart/april draaide mn maag elke dag om vanwege de cijfers uit Italië en Nederland.
KF Tirana is oppermachtig.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Echt?
Mijn gevoel is eigenlijk anders? We lijken ondanks de kerst periode toch in een langzame daling te zetten, die hopelijk wat versnelt de aankomende 1,5 weekquote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon vervelend te moeten constateren dat we na bijna 3 weken lockdown veel te weinig effect zien en we dus op 12 januari gaan horen dat het met een week of 3-4 verlengd zal worden. Rond die 12e zit je - zoals men nu verwacht - weer met oplopende cijfers vanwege Oud en Nieuw.
Niet slecht maatquote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
Stukje expert allen. @:lenny_leonard @:caland
Je weet wat er gaande was met Oud en Nieuw? Hoe giga veel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dat eventuele besmettingen daarvan zich volgend weekend gaan openbaren?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn gevoel is eigenlijk anders? We lijken ondanks de kerst periode toch in een langzame daling te zetten, die hopelijk wat versnelt de aankomende 1,5 week
"negatieveling"quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je weet wat er gaande was met Oud en Nieuw? Hoe giga veel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dat eventuele besmettingen daarvan zich volgend weekend gaan openbaren?
Hoe dan ook is kerst blijkbaar meegevallen. En dat is ook goed nieuws voor oud en nieuw. Als er door kerst veel besmettingen waren, dan waren het er zeker heel veel geworden na oud en nieuw.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je weet wat er gaande was met Oud en Nieuw? Hoe giga veel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden en dat eventuele besmettingen daarvan zich volgend weekend gaan openbaren?
Zeiden ze van kerst toch ook? Ik moet nog maar zien of kerst en oud en nieuw veel effect gaan hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
je vergeet dat er een incubatietijd van 5-8 dagen is.....mensen beginnen nu pas klachten te krijgenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Hoe dan ook is kerst blijkbaar meegevallen. En dat is ook goed nieuws voor oud en nieuw. Als er door kerst veel besmettingen waren, dan waren het er zeker heel veel geworden na oud en nieuw.
Ik snap dit niet, dit is toch de man die vandeweek riep dat het allemaal zo snel mogelijk moest én konquote:De vervroegde vaccinatie van medewerkers in de acute zorg zal niet voor vrijdag 8 januari kunnen plaatsvinden, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg op NPO Radio 1. Volgens hem kost de voorbereiding enige tijd.
Niet al het ziekenhuispersoneel wordt versneld ingeënt, alleen degenen die werken op de intensive care, de spoedeisende hulp, de Covid-verpleegafdelingen en de ambulances. Het gaat om 30.000 mensen.
Het is pas een week na 2e Kerstdag en Oud en Nieuwjaarsdag is er significant minder getest. Ik houd nog even een slag om de arm. Verder wil een rustige Kerst niets zeggen over Oud en Nieuw en het breken van regels.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Hoe dan ook is kerst blijkbaar meegevallen. En dat is ook goed nieuws voor oud en nieuw. Als er door kerst veel besmettingen waren, dan waren het er zeker heel veel geworden na oud en nieuw.
dit is echt net een slechte film waar we in zitten.....man manquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dit niet, dit is toch de man die vandeweek riep dat het allemaal zo snel mogelijk moest én kon
Nou ja dat is een aanname. Maar het lijkt er nu toch op dat er een langzame daling is ingezet.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit ja. Plus test en uitslag, zou pas op z'n vroegst vanaf vandaag zichtbaar kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je vergeet dat er een incubatietijd van 5-8 dagen is.....mensen beginnen nu pas klachten te krijgen
Nee, dat laatste klopt. Maar ze waren erg bang voor veel besmettingen met kerst. En dat die besmette mensen vervolgens weer veel mensen zouden besmetten met oud en nieuw. Dus als kerst meevalt, heeft dat ook een positief effect op oud en nieuw.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is pas een week na 2e Kerstdag en Oud en Nieuwjaarsdag is er significant minder getest. Ik houd nog even een slag om de arm. Verder wil een rustige Kerst niets zeggen over Oud en Nieuw en het breken van regels.
Idd XDquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dit niet, dit is toch de man die vandeweek riep dat het allemaal zo snel mogelijk moest én kon
slimme meidquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit ja. Plus test en uitslag, zou pas op z'n vroegst vanaf vandaag zichtbaar kunnen zijn.
Nee hoor, het is een prima film! Een comedy!quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit is echt net een slechte film waar we in zitten.....man man
Ja dat was dus gewoon grootspraak.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja. En jij zit nergens mee en evengoed kan er geen positieve opmerking vanaf.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Jor_Dii zit vol met aannames en er kan geen positieve opmerking vanaf.
maargoed kerst cijfers zijn nu nog niet zichtbaar....die gaan we vanaf morgen eventueel zien.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:06 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, dat laatste klopt. Maar ze waren erg bang voor veel besmettingen met kerst. En dat die besmette mensen vervolgens weer veel mensen zouden besmetten met oud en nieuw. Dus als kerst meevalt, heeft dat ook een positief effect op oud en nieuw.
Frustrerend he? Soms is het goed om ff afstand te nemen.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:06 schreef halfway het volgende:
Ik haak even een weekje af, ben er teveel mee bezig terwijl ik en jij er totaal geen invloed op hebben.
nog steeds dichtquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op naar de kroeg!
[ afbeelding ]
Zeker een aanname. Laten we hopen dat het meevalt en we over een week of 3-4 echt gunstige cijfers hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja dat is een aanname. Maar het lijkt er nu toch op dat er een langzame daling is ingezet.
We zullen het zien volgende week
toch jammer dat heel veel van die aannames wel uit zijn gekomenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker een aanname. Laten we hopen dat het meevalt en we over een week of 3-4 echt gunstige cijfers hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |