Dat toont toch wel fraude aan (valse getuigenis) maar geen verkiezingsfraude.quote:Op woensdag 11 november 2020 00:53 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Dit verwacht je toch niet
Of toch wel
Is inderdaad meer verkiezingsfraude-fraudequote:Op woensdag 11 november 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat toont toch wel fraude aan (valse getuigenis) maar geen verkiezingsfraude.
LOCK HIM UPquote:Op woensdag 11 november 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat toont toch wel fraude aan (valse getuigenis) maar geen verkiezingsfraude.
En geldt dat dan niet voor Wray?quote:Op woensdag 11 november 2020 00:49 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Waarom maken die GOP-nietsnutten zich wel druk om martelkoningin Haspel?
Het artikel:quote:Op woensdag 11 november 2020 00:44 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou eens, worden er spelletjes gespeeld van senaat richting wh?
Wie leest het artikel voor meer info?
En wat is met Barr? In voorlaatste post vorig topic?
Barr heeft gecapituleerd? Waarvoor? Hoe dan?
Deze begrijp ik ook niet:quote:Gina Haspel, the C.I.A. director, visited with Senator Mitch McConnell of Kentucky, the majority leader, on Tuesday, in a meeting that signaled the top Republican’s support for the agency’s chief amid reports of White House discontent.
Administration officials have been privately saying for weeks that President Trump might fire Ms. Haspel after the election. Speculation about her fate intensified after Mr. Trump fired his defense secretary, Mark Esper, on Monday.
Ms. Haspel and Mr. McConnell, both from Kentucky, speak frequently and have a warm relationship. She gave a rare public speech at the McConnell Center at the University of Louisville in 2018. Mr. McConnell gave her a warm introduction.
Mr. McConnell is a member of the so-called Gang of Eight congressional leaders who are frequently briefed on intelligence matters by Ms. Haspel and others. But because the meeting on Tuesday was separate from those briefings, it was widely viewed as an effort to signal Mr. McConnell’s support for Ms. Haspel.
The C.I.A. director is traditionally an apolitical post, and agency heads are supposed to deliver unvarnished intelligence and not take policy positions. But Mr. Trump has been frustrated that Ms. Haspel has not made his concerns more of a priority, according to administration officials.
Ms. Haspel has supported a string of agency conclusions at odds with White House positions, including the culpability of Crown Prince Mohammed bin Salman of Saudi Arabia in the death of the journalist Jamal Khashoggi, Russia’s paying of bounties to the Taliban to kill American troops in Afghanistan and North Korea’s unwillingness to give up nuclear weapons. She also has opposed the declassification of material that could endanger agency sources, despite Mr. Trump’s calling for the release of more material that his supporters could use to argue that Russian interference in the 2016 campaign was exaggerated.
Ms. Haspel never takes questions from the press. On her way into the meeting with Mr. McConnell, reporters asked if she was concerned Mr. Trump would fire her.
“Have a good afternoon,” was her only response.
After a roughly 20-minute meeting, Ms. Haspel left Mr. McConnell’s office to another round of shouted questions about her job security and voter fraud. In response she replied, “Have a good evening.”
quote:Op woensdag 11 november 2020 00:37 schreef klappernootopreis het volgende:
Barr heeft gecapituleerd..
Geheel in de geest van de grote leider.quote:Op woensdag 11 november 2020 01:04 schreef gbm het volgende:
[..]
Is inderdaad meer verkiezingsfraude-fraude
quote:My faith is shaken’: The QAnon conspiracy theory faces a post-Trump identity crisis
President Trump’s defeat and the week-long disappearance of its anonymous prophet have forced supporters of the baseless movement to rethink their beliefs: ‘Have we all been conned?’
[…]
Mh. Als je vatbaar bent voor iets als QAnon, is kritisch denken toch niet aanwezig?quote:Op woensdag 11 november 2020 01:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dit artikeltje vond ik wel interessant en weer eens wat anders:
[..]
Where is Q?!quote:Op woensdag 11 november 2020 01:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dit artikeltje vond ik wel interessant en weer eens wat anders:
[..]
En in Arizona is de inhaalslag van Trump niet goed genoegquote:
Klinkt als...een aflevering van Seinfeld.quote:Op woensdag 11 november 2020 06:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[ twitter ]
'George Secretary of State'
Ik zie het niet.quote:Op woensdag 11 november 2020 06:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[ twitter ]
'George Secretary of State'
Ah, dank, ik had die brief al 3x gelezen.quote:Op woensdag 11 november 2020 07:23 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Afbeelding even aanklikken. En dan in het briefhoofd, de geadresseerde..
Ik moest zelf ook eerst goed kijken.quote:Op woensdag 11 november 2020 07:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, dank, ik had die brief al 3x gelezen.
Een grapje op het verkeerde moment dacht ik toen hij het zei.quote:Op woensdag 11 november 2020 07:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Weer die verwijzing naar de electors, waar Moscow Mitch het ook al over had. Hoeveel uit de staten die naar Biden gingen zouden ze er al in hun zak hebben om niet op Biden maar toch op Trump te stemmen?
BNW is een paar deuren verder.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.
Dat is een gervolg van de exteme polarisatie in de VS. "De" Trumpstemmer is niet langer een medeburger met een andere mening, maar een vijand die bestreden dient te worden en viceversa. Dat is allemaal aangezwengeld door de pers.
Het wordt weer tijd dat media beoordeeld worden op onpartijdigheid, waarheidstrouw, en niet langer op commercieel succes door de ene of de andere bevolkingsgroep of politieke stroming naar de mond te praten -het beoogde marktsegment- . Marktonderzoekers ontdekten dat dat identificatie van bepaalde menings- en belangengroepen beter verkocht dan zo-objectief- mogelijk berichten.
CNN preekt voor eigen parochie en Foxnieuws doet hetzelfde. Ging het veertig jaar geleden om nuanceverschillen, nu gaat het ineens om media welke enerzijds diversiteit en zorg voor minderheden centraal stellen en anderzijds om media die werkgelegenheid en welzijn voor de middenklassen als waarde omarmen en deze klassen gelijkstellen aan de ziel der natie.
Het schept kunstmatige scheidingen, en maakt uiteindelijk vruchtbare discussies en democratie onmogelijk. En: nieuwsgaring verliest op deze wijze alle geloofwaardigheid.
Partijkiezen hoort niet thuis in goede jouralistiek.
Thanks!!quote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Kan 1 keer gebruikt worden.
Vertel. Welke aanwijzingen zijn er? De enige gevallen die tot nu toe zijn aangetoond zijn volledig voor rekening van de Republikeinen:quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.
En ook member-elect uit dezelfde frauduleuze verkiezingen laten ondertekenenquote:Op woensdag 11 november 2020 07:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, dank, ik had die brief al 3x gelezen.
Zou knap zijn, de kiesmannen zijn lid van de partij die gewonnen heeft in een staat begreep ik.quote:Op woensdag 11 november 2020 07:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Weer die verwijzing naar de electors, waar Moscow Mitch het ook al over had. Hoeveel uit de staten die naar Biden gingen zouden ze er al in hun zak hebben om niet op Biden maar toch op Trump te stemmen?
Als je na al die jaren van Republikeinse ondermijning van instituties en de democratie nog steeds denkt dat dat alleen als grapje is bedoeld, raad ik je aan je ogen uit je reet te halen en ze wagenwijd open te zetten.quote:Op woensdag 11 november 2020 07:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Een grapje op het verkeerde moment dacht ik toen hij het zei.
Voor media echter weer volop spraakwater.
Er worden al dagenlang smerige woordspelletjes gespeeld door Republikeinen (‘count all LEGAL votes’, de verwijzingen naar de electoral college), er wordt met valse bewijzen geleurd om het vertrouwen in de uitslag te ondermijnen waarna Barr op de maandenlang voorbereide bandwagon springt om dit soort onzin te ‘onderzoeken’ en er worden loyalisten met een zeer bedenkelijke reputatie in de top van Defensie geposteerd. Wie weet wat deze boevenbende nog meer in petto heeft.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zou knap zijn, de kiesmannen zijn lid van de partij die gewonnen heeft in een staat begreep ik.
Het is gewoon een ordinaire poging tot een staatsgreep. Niet meer, niet minder. Of hij gaat lukken moet nog blijken. Als hij mislukt zul je zien dat alle betrokken misdadigers al een presidentieel pardon hebben ontvangen.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je na al die jaren van Republikeinse ondermijning van instituties en de democratie nog steeds denkt dat dat alleen als grapje is bedoeld, raad ik je aan je ogen uit je reet te halen en ze wagenwijd open te zetten.
[..]
Er worden al dagenlang smerige woordspelletjes gespeeld door Republikeinen (‘count all LEGAL votes’, de verwijzingen naar de electoral college), er wordt met valse bewijzen geleurd om het vertrouwen in de uitslag te ondermijnen waarna Barr op de maandenlang voorbereide bandwagon springt om dit soort onzin te ‘onderzoeken’ en er worden loyalisten met een zeer bedenkelijke reputatie in de top van Defensie geposteerd. Wie weet wat deze boevenbende nog meer in petto heeft.
Dit.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is gewoon een ordinaire poging tot een staatsgreep. Niet meer, niet minder. Of hij gaat lukken moet nog blijken. Als hij mislukt zul je zien dat alle betrokken misdadigers al een presidentieel pardon hebben ontvangen.
Ik vind het zeer zorgwekkend.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is gewoon een ordinaire poging tot een staatsgreep. Niet meer, niet minder. Of hij gaat lukken moet nog blijken. Als hij mislukt zul je zien dat alle betrokken misdadigers al een presidentieel pardon hebben ontvangen.
Het is schandalig, en zorgwekkend hoeveel steun er nog is voor Trump. Met name in de partij. Dat de mensen die op hem gestemd hebben in de propaganda geloven kan ik ze nog minder kwalijk nemen.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
quote:
Daarom gaat mijn aandacht vooral uit naar de NYT en WP, als de headlines daar wezenlijk veranderen dan is er echt stront aan de knikker.quote:
Je word inderdaad wel kriegel van alle suggestieve 'newspeak', ze maken zich allemaal 'zorgen', alle 'wettige' stemmen moeten geteld worden, het is nog te 'vroeg' om Biden als winnaar te noemen. En zo verder. Aan het einde van de dag kunnen al hun uitspraken weer 180 graden draaien. Ze spraken zich alleen uit voor een corecte procedure.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Als je na al die jaren van Republikeinse ondermijning van instituties en de democratie nog steeds denkt dat dat alleen als grapje is bedoeld, raad ik je aan je ogen uit je reet te halen en ze wagenwijd open te zetten.
[..]
Er worden al dagenlang smerige woordspelletjes gespeeld door Republikeinen (‘count all LEGAL votes’, de verwijzingen naar de electoral college), er wordt met valse bewijzen geleurd om het vertrouwen in de uitslag te ondermijnen waarna Barr op de maandenlang voorbereide bandwagon springt om dit soort onzin te ‘onderzoeken’ en er worden loyalisten met een zeer bedenkelijke reputatie in de top van Defensie geposteerd. Wie weet wat deze boevenbende nog meer in petto heeft.
Alleen voor fraude aan de Trump kant.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:46 schreef franklop het volgende:
Maar goed, er is dus nog geen enkel bewijs geleverd?
Ja dat zoveel republikeinen zo ver meegaan met deze aanval op de politieke fundamenten van hun landquote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunenquote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunenquote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..quote:Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het goedkomt. Je moet een bepaalde brug over om te gaan van denken naar doen, zodra je die brug over bent zit je in een nieuwe realiteit. Het is niet helemaal duidelijk of Trump c.s. die brug al zijn overgestoken. Wat ik minstens even zorgwekkend vind als de gedragingen van de GOP is het feit dat zo ongeveer de helft van de bevolking dat gedrag wel best vindt. De sterke man die zich niet al te veel aantrekt van ethiek of wet lijkt voor veel mensen nog steeds erg aantrekkelijk te zijn.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..
Ik vind de Democraten ook een stel carrièrehufters, maar die doen tenminste nog alsof ze het goed bedoelen. De Republikeinen komen al decennia weg met dit soort shit. Nu met Trump is het gewoon een stapje groter en verbazingwekkender.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Als deze vier jaaralles na Nixon je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...quote:Op woensdag 11 november 2020 07:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen? Wat als hij al die figuren in zijn broekzak heeft zitten.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.
Maar in het meest gunstige geval is hij nog steeds de fundamenten onder de Amerikaanse samenleving aan het beschadigen en in een tijd dat er al grote spanningen zijn die spanningen zoveel mogelijk aan het vergroten.
Dat is echt spelen met vuur.
Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?quote:Op woensdag 11 november 2020 09:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen?
Wie weet denkt hij wel echt dat hij niet hoeft te wieberen in januari.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?
Hij heeft nog weken de tijd om zijn volgers zo veel mogelijk op te hitsen en de rest angst aan te jagen.
Electors zijn meestal echte partijtijgers. Hillary Clinton is er dit jaar bijvoorbeeld één. Die laten zich echt niet omkopen. Sterker nog: als Trump zo iemand benadert met een bod, staat dat denk ik een paar minuten laten op alle nieuwssites.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...
quote:Electors generally hold a leadership position in their party or were chosen to recognize years of loyal service to the party. Throughout our history as a nation, more than 99 percent of electors have voted as pledged.
Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
Zolang al die roepers met 0 bewijs komen, ben je gewoon aan het napraten. Dat zou je eventueel in BNW mogen doen, maar hier is het de bedoeling dat je jouw uitspraken ondersteunt met bronnen.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Dat is een gervolg van de exteme polarisatie in de VS. "De" Trumpstemmer is niet langer een medeburger met een andere mening, maar een vijand die bestreden dient te worden en viceversa. Dat is allemaal aangezwengeld door de pers.
Het wordt weer tijd dat media beoordeeld worden op onpartijdigheid, waarheidstrouw, en niet langer op commercieel succes door de ene of de andere bevolkingsgroep of politieke stroming naar de mond te praten -het beoogde marktsegment- . Marktonderzoekers ontdekten dat dat identificatie van bepaalde menings- en belangengroepen beter verkocht dan zo-objectief- mogelijk berichten.
CNN preekt voor eigen parochie en Foxnieuws doet hetzelfde. Ging het veertig jaar geleden om nuanceverschillen, nu gaat het ineens om media welke enerzijds diversiteit en zorg voor minderheden centraal stellen en anderzijds om media die werkgelegenheid en welzijn voor de middenklassen als waarde omarmen en deze klassen gelijkstellen aan de ziel der natie.
Het schept kunstmatige scheidingen, en maakt uiteindelijk vruchtbare discussies en democratie onmogelijk. En: nieuwsgaring verliest op deze wijze alle geloofwaardigheid.
Partijkiezen hoort niet thuis in goede jouralistiek.
Nee hoor, de vrees is volledig terecht. De verrassing is niet dat Trump een gillende baby is (dat wisten we al), de verrassing is dat partijgenoten gretig gebruik lijken te willen maken van deze situatie.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.
Trump roept bij elke verkiezing dat er gefraudeerd is, inclusief bij die hij zelf won.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden.
Nou zit het probleem ook niet zo zeer in Trump maar eerder in hoe de precedenten die nu worden gezet doorwerken in een situatie waarin er een competente autocraat aan het roer komt binnen de GOP.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
Liepen samen met de dino's??? Dat vertellen ze je niet op school en MSM!quote:Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
Er zijn ook 'steeds weer aanwijzingen' voor het idee dat de aarde plat is, dino's samen met mensen rondliepen op deze aardkloot 6000 jaar geleden en ga zo maar door. In de echte wereld zijn vage posts op social media geen 'aanwijzigingen', maar noemen we dat gewoon desinformatie.
Zo deprimerend aan sociale media, dat ze zo genadeloos aantonen hoeveel kwaadaardige en/of misleide idioten er rondlopen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Szura het volgende:
Kijk deze domme gek dan![]()
Doet zich voor als een zwarte man op Twitter, maar vergeet eventjes dat hij nog op zn echte account zit
[ twitter ]
En graaft dan een almaar dieper gat voor zichzelf. Doei doei trollaccount.
[ twitter ]
Wat weer een goede voedingsbodem is om de authocratische droom die de GOP lijkt te hebben, uit te laten komen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:42 schreef Montov het volgende:
Ik denk ook niet dat er een echte staatsgreep gaat komen. Het probleem is eerder dat miljoenen mensen nu minder vertrouwen hebben in de democratie en de rechtstaat. Politieke tegenstellingen worden groter en mensen zullen minder moeite hebben met het verder afbrokkelen van de rechtstaat onder het mom hunnie doen het ook. Dat is iets dat jarenlang blijft doorsudderen.
Het verhaal is zelfs nog veel gekker en heeft een aantal lagen. En de verhaallijnen zijn nog niet eens voltooid, check dit stuk:quote:Op woensdag 11 november 2020 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo deprimerend aan sociale media, dat ze zo genadeloos aantonen hoeveel kwaadaardige en/of misleide idioten er rondlopen.
Dit zijn nu ook typisch punten die door de politiek worden gepushed om in het onderwijs behandeld te worden (misschien de platte aarde niet, maar de rest wel). En in sommige staten ook succesvol. Dat geeft mij niet het warme gevoel.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
Er zijn ook 'steeds weer aanwijzingen' voor het idee dat de aarde plat is, dino's samen met mensen rondliepen op deze aardkloot 6000 jaar geleden en ga zo maar door. In de echte wereld zijn vage posts op social media geen 'aanwijzigingen', maar noemen we dat gewoon desinformatie.
Aha...zijn beiden van Kentucky en ons kent ons.quote:Op woensdag 11 november 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het artikel:
[..]
Deze begrijp ik ook niet:
[..]![]()
Dat is het middle of the road scenario, wanneer alles "goed" gaat en Trump afzwaait min of meer volgens de regels. Ook dan is het land opgescheept met de puinhopen van vier jaar dysfunctioneel, destructief bestuur.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:42 schreef Montov het volgende:
Ik denk ook niet dat er een echte staatsgreep gaat komen. Het probleem is eerder dat miljoenen mensen nu minder vertrouwen hebben in de democratie en de rechtstaat. Politieke tegenstellingen worden groter en mensen zullen minder moeite hebben met het verder afbrokkelen van de rechtstaat onder het mom hunnie doen het ook. Dat is iets dat jarenlang blijft doorsudderen.
Conservatieven in een notendop: "There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."quote:Op woensdag 11 november 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
De partij van lawlessness and orderless.
Het is bijna alsof iedereen die zei dat law and order niets anders was dan verholen racisme gewoon gelijk hadden. Weten we dat ook weer.
Mwoah, ze zullen het ongetwijfeld proberen (en in niet-publiek onderwijs mag het ook gewoon), maar zaken als Edwards v Aguillard en Kitzmiller v. Dover maken dat toch erg lastig.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit zijn nu ook typisch punten die door de politiek worden gepushed om in het onderwijs behandeld te worden (misschien de platte aarde niet, maar de rest wel). En in sommige staten ook succesvol. Dat geeft mij niet het warme gevoel.
Het is al tekenend dat er een SCOTUS uitspraak van te vinden is die (dacht ik) van deze eeuw is.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ze zullen het ongetwijfeld proberen (en in niet-publiek onderwijs mag het ook gewoon), maar zaken als Edwards v Aguillard en Kitzmiller v. Dover maken dat toch erg lastig.
Edwards v. Aguillard is ruim 30 jaar oud, Kitzmiller v. Dover is niet van de SC. Maar goed, het is niet alsof de VS daarin uniek is. Het probleem is gewoon dat het vele malen religieuzer is dan veel relatief seculiere Europese landen. Hier zie je soortgelijke problematiek ook gewoon op religieuze scholen, die bovendien ook nog eens door de staat gefinancierd worden.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is al tekenend dat er een SCOTUS uitspraak van te vinden is die (dacht ik) van deze eeuw is.
Is voorbij gekomen, gisteravondquote:Op woensdag 11 november 2020 10:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Als dit al langsgekomen is jamner.
Timothy Snyder, geschiedenisprofessor, tweet er dit over:quote:Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het middle of the road scenario, wanneer alles "goed" gaat en Trump afzwaait min of meer volgens de regels. Ook dan is het land opgescheept met de puinhopen van vier jaar dysfunctioneel, destructief bestuur.
Laten we ons nu focussen op de irregulariteit en abnormaliteit van de huidige situatie: een verslagen president die van geen wijken wil weten en zijn staf die hem alle ruimte biedt in die weigering te volharden, dat koppige spel zelfs meespeelt.
Ik zie niet in hoe dit kan worden afgebogen naar een *normale* situatie, zonder plotselinge plottwist of tussenkomst van een deus-ex-machina. Ik heb gewoon geen vertrouwen in een *logische* goede afloop.
quote:1/20. Democracy is precious and exceptional.
2/20. Democracy is undone from within rather than from without.
3/20. The occasion to undo democracy is often an election.
4/20. The mechanism to undo democracy is usually a fake emergency, a claim that internal enemies have done something outrageous.
5/20. A tyrant cares about his person, not the Republic.
6/20. A tyrant fears prosecution and poverty after leaving office.
7/20. Donald Trump faces criminal investigations and owes a billion dollars to creditors.
8/20. Donald Trump has said all along that he would ignore the vote count.
9/20. What Donald Trump is attempting to do has a name: coup d'état. Poorly organized though it might seem, it is not bound to fail. It must be made to fail.
10/20. Coups are defeated quickly or not at all. While they take place we are meant to look away, as many of us are doing. When they are complete we are powerless.
11/20. American exceptionalism prevents us from seeing basic truths.
12/20. Biden voters are wrong to see a Biden administration as inevitable. Take responsibility, Democrats.
13/20. In an authoritarian situation, the election is only round one. You don't win by winning round one.
14/20. Peaceful demonstrations after elections are necessary for transitions away from authoritarianism, as in Poland in 1989, Serbia in 1999, or Belarus right now.
15/20. It is up to civil society, organized citizens, to defend the vote and to peacefully defend democracy.
16/20. Dance after the wedding, not before. Take responsibility, Americans.
17/20. Republicans endorsing the claim of fraud endanger the Republic.
18/20. Calling an opponent's victory fraudulent risks assassination, as in Poland in 1922.
19/20. Creating a myth of a "stab in the back" by internal enemies, as Republicans are helping Trump to do, justifies violence against other citizens, as in interwar Germany.
20/20. Persuading your voters that the other side cheated starts a downward spiral. Your voters will expect you to cheat next time. Take responsibility, Republicans.
Tja, wat is *normaal* en *logisch*? Het lijkt me duidelijk dat dit een vrij unieke situatie is. En het is ook wel duidelijk geworden dat Trump gewoon zou blijven zitten als daar enige mogelijkheid voor zou zijn, waarschijnlijk tot zijn dood.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het middle of the road scenario, wanneer alles "goed" gaat en Trump afzwaait min of meer volgens de regels. Ook dan is het land opgescheept met de puinhopen van vier jaar dysfunctioneel, destructief bestuur.
Laten we ons nu focussen op de irregulariteit en abnormaliteit van de huidige situatie: een verslagen president die van geen wijken wil weten en zijn staf die hem alle ruimte biedt in die weigering te volharden, dat koppige spel zelfs meespeelt.
Ik zie niet in hoe dit kan worden afgebogen naar een *normale* situatie, zonder plotselinge plottwist of tussenkomst van een deus-ex-machina. Ik heb gewoon geen vertrouwen in een *logische* goede afloop.
Ik vind het moeilijk in te schatten. Zeker het rijtje figuren wat nu de top van het Pentagon betreedt maak ik me wat zorgen om. Daarnaast is er bij het optuigen van het systeem niet echt rekening gehouden met de situatie van een staatsgreep van een uitgaande president.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
of hij vlucht naar Rusland en wordt daar "president in ballingschap"quote:Op woensdag 11 november 2020 11:54 schreef Puddington het volgende:
Ik acht het eigenlijk met de dag waarschijnlijker dat Trump op 20 januari zichzelf verklaart tot president en Biden ziet als een soort van tegenpaus in het witte huis. Vervolgens wordt Trump tower het nieuwe witte huis voor iedereen die de nieuwe "regering" wilt volgen.
Van belang wordt het traject in december-januari, zodra de Electoral College votes geteld zijn en gecertificeerd worden door het Congres. Zodra dat gebeurt is en Joe nog steeds 270 EC votes of meer heeft, zit het wel gebeiteld denk ik. Maar dat duurt helaas nog even.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:54 schreef Puddington het volgende:
Ik acht het eigenlijk met de dag waarschijnlijker dat Trump op 20 januari zichzelf verklaart tot president en Biden ziet als een soort van tegenpaus in het witte huis. Vervolgens wordt Trump tower het nieuwe witte huis voor iedereen die de nieuwe "regering" wilt volgen.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Trump zich daar niks van aantrekt.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef STING het volgende:
[..]
Van belang wordt het traject in december-januari, zodra de Electoral College votes geteld zijn en gecertificeerd worden door het Congres. Zodra dat gebeurt is en Joe nog steeds 270 EC votes of meer heeft, zit het wel gebeiteld denk ik. Maar dat duurt helaas nog even.
Uitslag moet ook nog geratificeerd worden door iedere staat, dacht ik. En hij kan makkelijk staten ertoe aanzetten om die uitslag niet te ratificeren. En dan zou het dus gaan naar het Huis van Afgevaardigden. En die stemmen dan via het systeem 1 stem per staat.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef STING het volgende:
[..]
Van belang wordt het traject in december-januari, zodra de Electoral College votes geteld zijn en gecertificeerd worden door het Congres. Zodra dat gebeurt is en Joe nog steeds 270 EC votes of meer heeft, zit het wel gebeiteld denk ik. Maar dat duurt helaas nog even.
Ja, klopt inderdaad. Dat is het huidige horror scenario, want dat zou uitvallen in het voordeel van Trump.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uitslag moet ook nog geratificeerd worden door iedere staat, dacht ik. En hij kan makkelijk staten ertoe aanzetten om die uitslag niet te ratificeren. En dan zou het dus gaan naar het Huis van Afgevaardigden. En die stemmen dan via het systeem 1 stem per staat.
Niet als “vertrouwen” betekent: stilzitten en hopen dat het goedkomt. Democratie is geen perpetuum mobile, dat zichzelf à la automatique in goede orde herstelt wanneer de beweging wordt gestuit. Voorkom naïef wensdenken, dit is geen boze droom, dit is echt.quote:Op woensdag 11 november 2020 11:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De vraag is echter, heb je vertrouwen in de Amerikaanse rechtstaat in een dergelijke situatie.
Nogmaals: verlies je hoofd niet in het “meest waarschijnlijke” scenario. Dit zijn onwaarschijnlijke tijden.quote:Het is niet eenvoudig om een verkiezing te stelen, zoals Trump nu probeert. Het meest waarschijnlijke lijkt mij nog steeds dat Trump doorprocedeert tot het bittere einde, zo'n beetje alles verliest, het witte huis verlaat, en nooit, maar dan ook nooit, zijn nederlaag toegeeft.
Publiekelijk sowieso niet nee, die gaat door tot het bittere eind.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:09 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Trump zich daar niks van aantrekt.
Het zou wel een gigantische schade aanrichten, de positie van de USA internationaal, de 80% van de bevolking die de uitslag al heeft geaccepteerd, het vertrouwen in de politiek en het democratisch proces.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:18 schreef STING het volgende:
[..]
Ja, klopt inderdaad. Dat is het huidige horror scenario, want dat zou uitvallen in het voordeel van Trump.
De GOP doesn't give a shit, om het maar even zo uit te drukken.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou wel een gigantische schade aanrichten, de positie van de USA internationaal, de 80% van de bevolking die de uitslag al heeft geaccepteerd, het vertrouwen in de politiek en het democratisch proces.
En dat allemaal vanwege 1 ego dat niet tegen z'n verlies kan.
Dit pamflet zou op elke deur van elke town hall in Amerika moeten worden gespijkerd.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:53 schreef Knipoogje het volgende:
Timothy Snyder, geschiedenisprofessor, tweet er dit over:
[..]
"It takes a man to suffer ignorance and smile"quote:Op woensdag 11 november 2020 12:24 schreef STING het volgende:
[..]
De GOP doesn't give a shit, om het maar even zo uit te drukken.
Die staten (ook de Republikeinse) zouden eens goed na moeten denken. Trump heeft een hekel aan staten die hun eigen koers varen en beslist liefst alles zelf. Als je je rechten als staat in het systeem wil behouden heb je belang bij een overwinning van Biden.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uitslag moet ook nog geratificeerd worden door iedere staat, dacht ik. En hij kan makkelijk staten ertoe aanzetten om die uitslag niet te ratificeren. En dan zou het dus gaan naar het Huis van Afgevaardigden. En die stemmen dan via het systeem 1 stem per staat.
Als tip, betreft de rechtzaken vond ik dit filmpje wel informatief:quote:Op woensdag 11 november 2020 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
Er wordt op Twitter een sfeertje gekweekt door Trumpisten dat vrij snel, mogelijk vandaag al, de bewijzen geleverd worden van massale verkiezingsfraude door de Democraten, maar ja dan lees je dit dus weer:
[ twitter ]
Je vergist je als je denkt dat dit alleen Trump is. Trump is slechts het boegbeeld.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou wel een gigantische schade aanrichten, de positie van de USA internationaal, de 80% van de bevolking die de uitslag al heeft geaccepteerd, het vertrouwen in de politiek en het democratisch proces.
En dat allemaal vanwege 1 ego dat niet tegen z'n verlies kan.
+1 Die vond ik ook informatief.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:37 schreef STING het volgende:
[..]
Als tip, betreft de rechtzaken vond ik dit filmpje wel informatief:
Duidelijk taal idd, alleen ja, je begrijpt dat niet iedereen dit filmpje onderschrijft, dus de campagne van de Trumpisten (ook door NL'ers) gaat gewoon door.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:37 schreef STING het volgende:
[..]
Als tip, betreft de rechtzaken vond ik dit filmpje wel informatief:
Objectief de grootste minkukel van alle presidenten.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Kijk een mooi plaatje van Tweakers over Amerikaanse Presidenten. Let op het eenzame vakje waarin Trump zich bevindt. Let ook op het feit dat Obama niet op het plaatje voorkomt.
[ afbeelding ]
Trump is niet impeached toch?quote:Op woensdag 11 november 2020 13:05 schreef mcmlxiv het volgende:
Kijk een mooi plaatje van Tweakers over Amerikaanse Presidenten. Let op het eenzame vakje waarin Trump zich bevindt. Let ook op het feit dat Obama niet op het plaatje voorkomt.
[ afbeelding ]
Net als Clinton dus.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hij is wel impeached, maar niet veroordeeld.
En Nixon (die is opgestapt vóór hij veroordeeld kon worden)quote:
Nee, die is niet impeached. Maar bij een impeachment zou hij veroordeeld zijn geweest. Hij koos eieren voor zijn geld voordat er over impeachment door het Huis gestemd werd, nadat een groep Republikeinse Senatoren hem dat kwam vertellen.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En Nixon (die is opgestapt vóór hij veroordeeld kon worden)
Geen idee wat er daadwerkelijk gaat gebeuren, maar verreweg het tófste zou zijn dat er gewoon bijna geen hond aan/op die mars meedoet/afkomt. Dat de 14e blijkt dat een groot deel van zijn "fans" inmiddels ook wel klaar is met dit getraineer van Trump.quote:Op woensdag 11 november 2020 12:17 schreef viagraap het volgende:
Hoe zal die March for Trump verlopen de 14e? Ik zie nu al aankomen, op volgorde van waarschijnlijkheid:
- dat er verwijten komen dat die demonstratie geen strobreed in de weg wordt gelegd, waarop trumperts reageren dat demonstreren een recht is en daarbij compleet negeren wat er bij vele vreedzame BLM-demonstraties gebeurde (vóór rellen en plunderingen dus, ik zeg niet dat die niet bestonden)
- dat er geweld uitbreekt tussen de mars en tegendemonstranten
- dat de politie in moet grijpen/ingrijpt zonder echte aanleiding en dat de commentatoren bij FOX dan ineens wél scherpe veroordelingen jegens politiegeweld kunnen formuleren
- dat er een aanslag gepleegd wordt en dat die óf echt is, óf net als veel rellen bij BLM geinstigeerd door extreemrechtsnationalistische proud boys
En niet Nixon, dag voordat er gestemd zou worden in HvA en voordat-ie wrs impeached zou worden, kwam (of all people) Barry Goldwater even op bezoek en zei tegen Nixon dat-ie vrijwel zeker geen steun zou krijgen van een groot deel van de Republikeinse afgevaardigen en senatoren en dat-ie dus beter zou kunnen opstappen. Vandaar de 'impeached or resigned' deelverzameling. Als Nixon dat niet had gedaan dan zou hij impeached worden én wrs veroordeeld in de Senaat.quote:
En voordat-ie impeached was.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En Nixon (die is opgestapt vóór hij veroordeeld kon worden)
quote:Op woensdag 11 november 2020 13:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, die is niet impeached. Maar bij een impeachment zou hij veroordeeld zijn geweest. Hij koos eieren voor zijn geld voordat er over impeachment door het Huis gestemd werd, nadat een groep Republikeinse Senatoren hem dat kwam vertellen.
I stand corrected. Bedankt beidequote:
Ik denk dat-ie idd terecht komt onder aan de lijst van presidenten nu. Daarvoor gaf ik hem nog een kans om net boven Pierce en Buchanan uit te komen. Maar die kans is nu wel verkeken, zeker wmb.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Objectief de grootste minkukel van alle presidenten.
Hij kon nog 2 - 3 plaatsen zakken, dat zal nu vast wel lukken. Hij staat al bij de minkukels overigens.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie idd terecht komt onder aan de lijst van presidenten nu. Daarvoor gaf ik hem nog een kans om net boven Pierce en Buchanan uit te komen. Maar die kans is nu wel verkeken, zeker wmb.
Dit idee heb ik ook.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:40 schreef speknek het volgende:
Deze poll stemt ook wel weer hoopvol. Ja de helft van de Republikeinen leeft in lalaland, maar de helft van minder dan de helft is nog altijd geen overtuigend aantal.
[ afbeelding ]
Wat niet wil zeggen dat er geen couppoging zal komen, maar ik denk dat de verhuiswagen die we zagen, de chaos, het niet toelaten van de Democraten bij de inlichtingendiensten, het instellen van Nunes knuppels vlak voor het einde, vooral bedoeld is om nog even snel grote hoeveelheden bewijs te vernietigen.
Volgens mij bestaat de top 5 van slechtse presidenten vrijwel altijd uit: Buchanan, Pierce, Andrew Johnson, Harding, Hoover. Niet altijd in dezelfde rangschikking, maar altijd wel deze presidenten. Daar komt nu verandering in, schat ik in: Trump, hele tijd niets, Buchanan, Pierce, Harding. The "bestest worst president".quote:Op woensdag 11 november 2020 13:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hij kon nog 2 - 3 plaatsen zakken, dat zal nu vast wel lukken. Hij staat al bij de minkukels overigens.
Of Trump Buchanan gaat inhalen als absolute topper valt nog te bezien. Misschien lukt het hem nog om een tweede burgeroorlog te ontketenen. Dan gaat hij zeker winnen.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat de top 5 van slechtse presidenten vrijwel altijd uit: Buchanan, Pierce, Andrew Johnson, Harding, Hoover. Niet altijd in dezelfde rangschikking, maar altijd wel deze presidenten. Daar komt nu verandering in, schat ik in: Trump, hele tijd niets, Buchanan, Pierce, Harding. The "bestest worst president".
Toegegeven, Trump heeft vooral z'n eigen land verneukt.quote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Bush was in elk geval nog altijd een stuk erger dan Trump als je kijkt naar de gevolgen van hun beleid voor de rest van de wereld.
Of je dat zo makkelijk kunt stellen? wat als 9/11 niet gebeurd was?quote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Bush was in elk geval nog altijd een stuk erger dan Trump als je kijkt naar de gevolgen van hun beleid voor de rest van de wereld.
Precies. Voor ons toch een beetje een ver van mijn bed show.quote:Op woensdag 11 november 2020 14:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Toegegeven, Trump heeft vooral z'n eigen land verneukt.
Indirect zou het effect van Trump erger kunnen zijn. Hij heeft een verschrikkelijke antidemocratische retoriek en tactiek populair gemaakt onder populisten over de hele wereld. Nu moet ieder land met Trump fanboys dealenquote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef Harvest89 het volgende:
Meer dan tien procent van de bevolking woont dan ook in Californië: 40/325 miljoen.quote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef DrParsifal het volgende:
Ik zag net een staatje waaruit bleek dat als je California wegdenkt de popular vote in de VS ongeveer 50-50 is. Natuurlijk kun je de grootste staat niet even negeren, maar het geeft wel aan dat over 49 van de 50 staten Trump best wel veel steun heeft.
Als ze newyork en nog een paar staten waar het echte geld gemaakt wordt maar een grote democratische overmacht is wegdenken komt hij misschien wel aan 60%. Maar zo werkt hun systeem niet en zijn daarom mijns inziens zulke vergelijkingen onzin om onder de ontevreden opgejutte republikeinen nog meer onrust te zaaien.quote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef DrParsifal het volgende:
Ik zag net een staatje waaruit bleek dat als je California wegdenkt de popular vote in de VS ongeveer 50-50 is. Natuurlijk kun je de grootste staat niet even negeren, maar het geeft wel aan dat over 49 van de 50 staten Trump best wel veel steun heeft.
Wat deze twitteraar vergeet is dat het alternatief, een tweede termijn voor Trump, juist zeer positief zou zijn voor die populairiteit van extreemrechts. Dan is de nederlaag dus automatisch een "blow".quote:Op woensdag 11 november 2020 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
De invloed van de nederlaag van Trump heeft verstrekkende gevolgen (hopelijk) op de populariteit van extreemrechts / populisme elders in de wereld aldus artikel in The Telegraph. Of niet?
[ twitter ]
End of Trump era deals heavy blow to rightwing populist leaders worldwide
Ik vind vooral NC frappant waar er per dag maar een stuk of 100 stemmen geteld wordenquote:Op woensdag 11 november 2020 14:57 schreef zalkc het volgende:
Trump loopt nog wel verder uit in Alaska, ik denk niet dat Biden die nog kan inhalen. Waarom callen ze die staat nu niet dan?
(was eigenlijk verbaasd dat de lokale telmiep weer terug was van het jachttripje en er weer geteld word daar)
Het ZIJN en BLIJVEN de Verenigde staten , met de nadruk op verenigdquote:Op woensdag 11 november 2020 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer dan tien procent van de bevolking woont dan ook in Californië: 40/325 miljoen.
Ik kan je zeggen dat Rupert Murdoch zijn graaiende klauwen van Trump afgetrokken.quote:Op woensdag 11 november 2020 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
De invloed van de nederlaag van Trump heeft verstrekkende gevolgen (hopelijk) op de populariteit van extreemrechts / populisme elders in de wereld aldus artikel in The Telegraph. Of niet?
[ twitter ]
End of Trump era deals heavy blow to rightwing populist leaders worldwide
quote:Op woensdag 11 november 2020 14:33 schreef DrParsifal het volgende:
quote:Biden-voting counties equal 70% of America’s economy.
https://www.brookings.edu(...)cal-economic-divide/quote:
Deze poll dan weer niet. Republikeinen helemaal knettergek, zie draadje:quote:Op woensdag 11 november 2020 13:40 schreef speknek het volgende:
Deze poll stemt ook wel weer hoopvol. Ja de helft van de Republikeinen leeft in lalaland, maar de helft van minder dan de helft is nog altijd geen overtuigend aantal.
[ afbeelding ]
Wat niet wil zeggen dat er geen couppoging zal komen, maar ik denk dat de verhuiswagen die we zagen, de chaos, het niet toelaten van de Democraten bij de inlichtingendiensten, het instellen van Nunes knuppels vlak voor het einde, vooral bedoeld is om nog even snel grote hoeveelheden bewijs te vernietigen.
Bij de NR zijn ze dan ook weer geen groot fan van Trump.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:02 schreef Mike het volgende:
Het rechtse National Review heeft de rechtszaken rondom de verkiezingen even op een rijtje gezet. Tot nu toe is het Trump-kamp met uitermate zwakke argumenten gekomen voor fraude: https://www.nationalrevie(...)tion-lawsuits-stand/
Uiteraard kan er nog van alles komen, maar tot nu toe is het dus nog niet veel, concludeert men ook aan de conservatieve kant.
Het is niet de frustatie voor een aantal dagen he? Hij is echt gevaarlijk bezig.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
De VK maakt melding van Bijltjesdag. Ernstige ontwikkeling. De hele veiligheidstak onthoofd.
quote:CNN Projection: President Trump wins Alaska
President Trump will win Alaska, CNN projects. Trump carried the state in 2016.
There are three electoral votes at stake in Alaska.
Remember: CNN projected on Saturday that Joe Biden will be the 46th president of the United States. While the votes from Alaska add to Trump's total, Biden already has the more than 270 electoral votes to win the race.
Inderdaad interessant, al is natuurlijk wel deels de vraag of het GDP per county op basis van de vestiging van bedrijven is of op basis van de mensen/stemmers die er wonen. (Ik woon zelf niet in de gemeente waar ik werk en ik heb genoeg collegas die zelfs in andere provincie wonen).quote:Op woensdag 11 november 2020 15:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://www.brookings.edu(...)cal-economic-divide/
Deze is ook wel aardig, maar van hier boven steek je meer op.
Keith Olbermann over het stoppen van de geldstroom van blauwe staten naar de Dumfuckistans.
OMG RIGGGEEEEDDDDquote:Op woensdag 11 november 2020 16:19 schreef STING het volgende:
Niet verrassend, maar iig er weer een projection erbij:
[..]
Ik heb verhalen gehoord dat Biden daar vet aan fmde leiding was. En nu ineens wint Trump daar? De Youtube filmpjes waren duidelijk.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:19 schreef STING het volgende:
Niet verrassend, maar iig er weer een projection erbij:
[..]
Net als er in Florida gebeurde in Bush vs Gore. Daar is niet veel mis mee. Het maakt waarschijnlijk ook weinig uit als Biden de rest van de staten inderdaad met genoeg afstand binnen heeft.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, een recount zou daar sowieso komen omdat het verschil kleiner is dan 0,5%
Maar ze gaan het handmatig tellen ipv door de scanmachine.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, een recount zou daar sowieso komen omdat het verschil kleiner is dan 0,5%
Gebeurt dat niet bij elke recount?quote:Op woensdag 11 november 2020 17:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Maar ze gaan het handmatig tellen ipv door de scanmachine.
Wow, 5,8 miljoen votes met de hand hertellen?quote:
quote:Harris' husband, Doug Emhoff, poised to break stereotypes
The husband of Vice President-elect Kamala Harris, Doug Emhoff, plans to leave his private law practice by Inauguration Day to focus on White House duties
Mm, valt me tegen dat ik die Qanons op Twitter nog niet zie reageren hierop. Kun je naadloos inpassen in hun theorie dat Trump de noodtoestand uit gaat roepen en het leger alle Democratische kopstukken laat op pakken. The gathering storm.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:08 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=free
De VK maakt melding van Bijltjesdag. Ernstige ontwikkeling. De hele veiligheidstak onthoofd.
Met 2 seconden per stembiljet kom je uit op ongeveer 3000 manuren.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:22 schreef hhh38 het volgende:
In Nederland worden toch ook alle stemmen met de hand geteld? Als je maar genoeg tellers hebt is dat geen probleem
Jij denkt dat het leger dat gaat doen. Haha.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, valt me tegen dat ik die Qanons op Twitter nog niet zie reageren hierop. Kun je naadloos inpassen in hun theorie dat Trump de noodtoestand uit gaat roepen en het leger alle Democratische kopstukken laat op pakken. The gathering storm.
Nee, ik denk dat niet, dat denken de Qanons van begin af aan, en dat gebeurde uiteraard niet, maar deze ontwikkelingen zou je weer in die theorie kunnen passen, met niet ineens zoveel fantasie. En dus verbaast het me dat ik die lieden hier niet op zie reageren.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij denkt dat het leger dat gaat doen. Haha.
Zeiknat geregend!quote:Op woensdag 11 november 2020 17:30 schreef AnneX het volgende:
Beetje leedvermaak. Beetje veel.
Trump in stromende regen op Arlington. Misschien een pneumonie opdoen voor volk en vaderland?
In PA waar Biden is, is het droog.
En lekker awkward bloempjes aaienquote:Op woensdag 11 november 2020 17:30 schreef AnneX het volgende:
Beetje leedvermaak. Beetje veel.
Trump in stromende regen op Arlington. Misschien een pneumonie opdoen voor volk en vaderland?
In PA waar Biden is, is het droog.
Je zal toch wel 30 mensen moeten kunnen vinden die hier 2,5 week voor willen gaan zittenquote:Op woensdag 11 november 2020 17:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met 2 seconden per stembiljet kom je uit op ongeveer 3000 manuren.
Ja ja new bestest friends. De vonk is duidelijk overgesprongen.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:58 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
“Extremely exciting” ... Borisz over zijn nieuwe vriend.
"It was refreshing to have that conversation and I look forward to many more!"quote:Op woensdag 11 november 2020 18:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ja new bestest friends. De vonk is duidelijk overgesprongen.
Dat zie ik ook nergens staan. Neem aan dat economen daar bepaalde definities voor gebruiken. Maar ja, economie is natuurlijk geen exacte wetenschap, dus zeker ben je nooit.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:21 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Inderdaad interessant, al is natuurlijk wel deels de vraag of het GDP per county op basis van de vestiging van bedrijven is of op basis van de mensen/stemmers die er wonen. (Ik woon zelf niet in de gemeente waar ik werk en ik heb genoeg collegas die zelfs in andere provincie wonen).
Goed te horen dat een dergelijk conservatief ook de noodzaak voor de aanpak van klimaatverandering benadrukt. Iets wat eerder vandaag ook voorbij kwam in dit kader was deze uitwisseling tussen voormalige MP van Australië en de editor van the Australian, een Murdoch misinformatie medium:quote:Op woensdag 11 november 2020 17:58 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
“Extremely exciting” ... Borisz over zijn nieuwe vriend.
Bron: https://www.facebook.com/nycjayjay/posts/10157257426755443quote:Okay, so let’s talk electors. I’ve seen a lot of folks post asking whether there will be “faithless electors” who could swing the tally, about the nightmare scenario where GOP-led legislatures in the swing states go against the will of their voters and seek to appoint their own slates of electors who will vote for Trump, and about the possibility that things get so delayed that the states wind up missing the deadline and throwing out the popularly selected slate of electors. These are all different questions, and I’ll address each here, but in my view none of these scenarios is at all likely to affect the election outcome when the Electors meet on December 14th.
“FAITHLESS” ELECTORS. In the past, and on rare occasions, an elector has voted contrary to the way his or her state instructed, going with their “conscience” or their own personal politics rather than respecting the will of the People. In some sense, the Electoral College was set up to be a last stand against some kind of crazy outcome, if you read Federalist Paper No. 68. But over time, the idea that a cabal of men (and they were all white men) could overturn the will of the people grew repugnant, and the E.C. largely became ceremonial.
In 2020, the Supreme Court settled the question of whether a state could bind electors to the popular vote of their states in a presidential election. In Chiafolo v. Washington, the Court unanimously ruled that states had this power. Currently, 32 states penalize electors who go rogue, but only 15 states (including importantly Michigan, Nevada and Arizona) expressly remove, penalize or cancel the votes of faithless electors. Many experts believe the opinion is strong enough, however, to allow states to cancel or remove faithless electors irrespective of whether a state has a law expressly addressing this.
In any event, with Biden projected to win 306 E.C. votes, there would have to be 37 such electors from battleground states other than MI, NV and AZ to get him below 270. That is so far outside the realm of the possible as to be ignorable as a possibility.
GOP LEGISLATORS APPOINTING NEW ELECTOR SLATES. A more disturbing question folks have been mulling is whether the GOP-led legislatures in swing states would ignore the will of their people and appoint their own electors. Here is why I believe this is a far-fetched scenario, despite the drum having been beaten by folks like Lindsey Graham,. Donald Jr., and Mark Levin of Fox.
First, let’s look at what the Constitution says. Article II, Section 1, Clause 2 states, “Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors, equal to the whole Number of Senators and Representatives to which the State may be entitled in the Congress.”
Take a look at that carefully. It gives to the state legislatures the power to direct the “Manner” in which electors are appointed, but not expressly to appoint the electors themselves. In all states, the “Manner” in which the electors are appointed specifies that the people elect them by popular vote.
Some argue that GOP-controlled legislatures could seek to latch onto claims of fraud and move to invalidate the election in their states, with the legislatures free to appoint their own electors. There’s actually a federal law that applies here, found at 3 U.S.C. Section 2. That law states, “Whenever any State has held an election for the purpose of choosing electors, and has *failed to make a choice* on the day prescribed by law, the electors may be appointed on a subsequent day in such a manner as the legislature of such State may direct.” (Emphasis mine.)
The key words here are “failed to make a choice.” The state legislatures would actually have to vote to find that their citizens “failed to make a choice,” when in fact in each battleground state, it is clear by a recount-proof majority that they voters have indeed made a choice.
So for a legislature to come back and say, after an election has occurred pursuant to the very manner it has authorized, that the people in their states have :failed to make a choice” and now the legislature instead will choose would face immediate constitutional challenge, seems highly unlikely and politically suicidal, not to mention immediately challengable in court. I cannot imagine a scenario where it would prevail. In fact, I can’t imagine any politician would want to invite the backlash that would arise.
Case in point, despite what Trump’s cronies delight in suggestion, PA Senate Majority leader Jake Corman came forward on Nov. 6 to slap down the suggestion that the PA legislature would not move to appoint its own electors, responding to tweets by Mark Levin and Donald Trump, Jr. They aren’t playing this game.
WHAT IF THERE IS A DELAY IN CERTIFYING THE ELECTION? The final worry folks seem to have is that the GOP will somehow manage to run out the clock, with lawsuits that allege fraud in the process, and thus prevent final certification of election results, handling states the right to appoint electors of their own.
The problem with this argument is that NONE of pending court cases has resulted in any kind of stay by the courts on the counting of ballots. Everything is proceeding apace. This is because the Trump campaign has failed to submit any credible evidence of fraud; they actually have zero admissible and material evidence anywhere of widespread fraud in any of their pending cases. They didn’t even allege fraud at all in their federal case in PA (because, as my prior post on this matter discussed, they need to allege each claim of fraud with particularly as to who, where, when and how, and they simply don’t have that kind of evidence for tens of thousands of votes.)
Without a stay in place, the counts will continue, conclude and be certified as expected, and Trump will be out of legal options. Otherwise put, it is not about running out the clock, it’s about trying to stop the clock, and that hasn’t happened at all anywhere. Trump is 0-12 on this in their state challenges. There is no reason anywhere to anticipate that the final tabulations of votes won’t be certified in a very timely and usual manner.
So there you have it. Electoral college shaninigans appear, at least from my viewpoint, to be just another way for Trump to rile up his base. But they are simply paper tigers. Nothing to lose sleep over!
quote:Wall Street is not overly worried Trump can overturn election
NEW YORK (Reuters) - U.S. stock investors have expressed concerns that President Donald Trump’s effort to contest the U.S. election without evidence could roil markets temporarily, but few appeared seriously worried that challenges to the results will succeed.
En hoezo weet ze zo zeker dat er daar niet gefraudeerd is?quote:Op woensdag 11 november 2020 18:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vreemd. Zoiets mag toch alleen geroepen worden als het gecertificeerd is?
Nee dat is alleen als Biden voor staatquote:Op woensdag 11 november 2020 18:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Niet dat ik had verwacht van wel, maar ze proberen niet eens consistent te zijnquote:Op woensdag 11 november 2020 18:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het gaat de goede kant op!quote:Op woensdag 11 november 2020 19:06 schreef Leandra het volgende:
Hoe gaat het met de staatsgreep in Amerika?
En op welke manier doet hij dat volgens jou?quote:Op woensdag 11 november 2020 19:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het gaat de goede kant op!
We laten Biden niet de verkiezingen stelen!
Georgia gaat al hertellen!
Ha-ha. Ben je zo conservatief en republikeins dat je totale schijt hebt aan hoe trump en de gop handelen, of geloof je werkelijk de onzin die ze spuien?quote:Op woensdag 11 november 2020 19:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het gaat de goede kant op!
We laten Biden niet de verkiezingen stelen!
Ik zie graag weer een persco moment bij Total Landscaping.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Rudy Giuliani heeft de bewijzen al bij zich!
[ twitter ]
Zeker niet! Trump gaat winnen...quote:Op woensdag 11 november 2020 19:24 schreef Puddington het volgende:
[..]
Moet ze nog uit z'n broek vissen zeker. Doe niet zo zielig. Het is over.
Een uitroepteken is geen bewijs.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Er zijn op dit moment al voldoende bewijzen van fraude!
Wie is hier bang? Laat ze maar een hertelling doen in de staten waar het verschil zo klein is.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:28 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens WAAR zijn jullie BANG voor?
Als jullie zo zeker van de zaak zijn dan laat je Trump toch lekker hertellen en alles nalopen?
Ik begrijp jullie op dat punt echt niet!
Ja hoor, ga maar lekker alles natellen.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:28 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens WAAR zijn jullie BANG voor?
Als jullie zo zeker van de zaak zijn dan laat je Trump toch lekker hertellen en alles nalopen?
Als alles eerlijk is verlopen dan zal het zijn zoals het is!quote:Op woensdag 11 november 2020 19:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja hoor, ga maar lekker alles natellen.
Maar dan niet meer miepen als Biden dan weer de winnaar blijkt, hè?
Maar we weten al dat het niet eerlijk verlopen is, doordat diverse poststemmen niet zijn meegeteld door tegenwerking door de posterijen. Het laatste wat Trump wil is dat alle stemmen geteld worden, dat kan zijn broze ego niet aan.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als alles eerlijk is verlopen dan zal het zijn zoals het is!
Oke! Waar dan! Ben benieuwd! Laat zien!quote:Op woensdag 11 november 2020 19:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Er zijn op dit moment al voldoende bewijzen van fraude!
In ieder geval die Trump-aanhanger die probeerde twee keer te stemmen.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke! Waar dan! Ben benieuwd! Laat zien!
Valt wat voor te zeggen. Aan de andere kant krijgt nu iedereen inzage in hun bullshit claims, wat ook wat waard is.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Was te verwachten. Kunnen die rechters tegen de advocaten van Trump niet zeggen op te houden met bullshitzaken?
Het enige wat zou shockeren, is indien er geen enkele domme typfout in hun affidavits staat.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Rudy Giuliani heeft de bewijzen al bij zich!
[ twitter ]
En dat nadat ze vier jaar lang geroepen hebben dat de democraten Trump's overwinning in 2016 nooit geaccepteerd hebben.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:49 schreef Puddington het volgende:
Laten we heel eerlijk zijn, met zulke users zal het niet zijn "zoals het is". Wanneer alle stemmen geteld zijn en er geen sprake is van fraude, dan zal er weer een of andere wilde complottheorie worden bedacht dat de deep state allemaal mannetjes heeft geplaatst bij de stemlokalen die de "ware telling" onderdrukken. Is Biden eenmaal ingezworen, dan zullen ze hem niet erkennen want nog steeds is de "ware telling" nog niet aan het licht gekomen. Dat wordt nog opgezweept door vodden zoals de Daily Caller, Infowars en Project Veritas met als gevolg dat een groot deel van de bevolking niet achter de president gaat staan. En met een beetje pech doen holmaatjes van Trump zoals Graham en McConnell er vrolijk aan mee.
Het is allemaal -zo- verschrikkelijk voorspelbaar.
Jullie zeiden tegen Trump: "Not my President!"quote:Op woensdag 11 november 2020 19:49 schreef Puddington het volgende:
Laten we heel eerlijk zijn, met zulke users zal het niet zijn "zoals het is". Wanneer alle stemmen geteld zijn en er geen sprake is van fraude, dan zal er weer een of andere wilde complottheorie worden bedacht dat de deep state allemaal mannetjes heeft geplaatst bij de stemlokalen die de "ware telling" onderdrukken. Is Biden eenmaal ingezworen, dan zullen ze hem niet erkennen want nog steeds is de "ware telling" nog niet aan het licht gekomen. Dat wordt nog opgezweept door vodden zoals de Daily Caller, Infowars en Project Veritas met als gevolg dat een groot deel van de bevolking niet achter de president gaat staan. En met een beetje pech doen holmaatjes van Trump zoals Graham en McConnell er vrolijk aan mee.
Het is allemaal -zo- verschrikkelijk voorspelbaar.
Not my president....quote:Op woensdag 11 november 2020 19:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dat nadat ze vier jaar lang geroepen hebben dat de democraten Trump's overwinning in 2016 nooit geaccepteerd hebben.
quote:Op woensdag 11 november 2020 20:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jullie zeiden tegen Trump: "Not my President!"
Nou die kun je wel terugverwachten hoor...
Maar je mag ze hier geen troll noemen. Dus je kunt stellen dat ze hier eigenlijk wel blij met dit soort outcasts zijn. Ik zou zeggen: maak ze helemaal in tot ze vanzelf verkassen. De moderatie doet er toch niks tegen.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ach jongens ga nou niet direct in op elke trol reactie.
“C'mon, man. Come on.”quote:Op woensdag 11 november 2020 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]![]()
Geen enkele USA president is "my president'.
Woon jij in Amerika?quote:Op woensdag 11 november 2020 20:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoeft niet meer. Hij mag nog even voor lame Duck spelen, maar technisch heeft hij verloren. Dus die users hebben gelijk.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mogelijk langzamer, omdat het met de hand gaat en minder nauwkeurig, omdat het met de hand gaat. Het zal uiterlijk 20 november klaar zijn: https://www.npr.org/2020/(...)aseless-fraud-claimsquote:Op woensdag 11 november 2020 19:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat hertellen sneller (omdat alle stemmen al open gemaakt zijn en verzamelt zijn) of langzamer omdat het nog zorgvuldiger gedaan gaat worden?
ow lordquote:Op woensdag 11 november 2020 20:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mogelijk langzamer, omdat het met de hand gaat en minder nauwkeurig, omdat het met de hand gaat. Het zal uiterlijk 20 november klaar zijn: https://www.npr.org/2020/(...)aseless-fraud-claims
Ja, dit is meen ik een audit, waarbij gezien de erg kleine marge er een miljoen stembiljetten at random geselecteerd hadden moeten worden om nauwkeurig genoeg te zijn, waarbij dan maar gewoon alles doen goedkoper en sneller is.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ow lord
The Trump campaign could still request an additional recount after the state completes its recount.
The Electoral College's "safe harbor" deadline, by which states finalize their slates of electors, is Dec. 8.
Zie ik nou op 04.17 wanneer het gebed begint dat Trump niet alleen zijn hoofd niet buigt maar zijn ogen zelfs niet sluit?quote:Op woensdag 11 november 2020 17:35 schreef Tokay het volgende:
[..]
Zeiknat geregend!
Zo jammer dat Trumps kapsel niet instortte; was waarschijnlijk verstevigd met epoxyhars.
Wat een schaap weer. Mijn enige koning is Lange Frans.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:20 schreef Zwoerd het volgende:
Rutte is mijn minister president en Willem Alexander is mijn koning. Of ik het daar nu mee eens ben of niet.
Ja. Maar alleen op individuele basis helaas. Er zou ook wel een tijd overheen gaan. Maar het leidt er wel toe dat ze uiteindelijk ook weer niet durven te liegen voor de rechter.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Was te verwachten. Kunnen die rechters tegen de advocaten van Trump niet zeggen op te houden met bullshitzaken?
Daar bij begonnen de Democraten helemaal niet, maar de Republikeinen met hun Birtherism "Obama is onrechtmatig president". Dit is een lange lijn van het ondermijnen van de democratie die begint en eindigt bij Trump. "Not my president' ging zelfs niet eens over de legitimiteit van de president, alleen dat hij het niet zou moeten zijn in een eerlijk systeem.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:21 schreef Kyran het volgende:
Laat wel meteen niveau van Trumperts zien.
... maar hunnie begonnuh!
Niet alleen de president zelf is een kleuter, maar ook een heel groot deel van zijn aanhangers.
Oh gossiesbossie zeiden ze dat? En was je tere zieltje toen helemaal gekwetst? Achgossie jochie, kom maar, tis al goed.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen ze wel moeten, geloof uiterlijk 3 of 8 december.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:54 schreef nostra het volgende:
Er werd als reëel risico geschetst dat Trump cum suis sommige staten zouden overtuigen om de uitslagen niet te certificeren. Is dat daadwerkelijk een reëel risico? Wie certificeert dat uiteindelijk: een gouverneur, een commissie?
is die zwaarder geschapen? Of lees ik dit verkeerd?quote:Op woensdag 11 november 2020 20:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat een schaap weer. Mijn enige koning is Lange Frans.
quote:Op woensdag 11 november 2020 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
In Pennsylvania heeft Biden nu 48.000 stemmen meer en er moet nog 38.000 geteld worden. Trump kan nooit via deze telling Pennsylvania winnen.
Ook niet via rechtszaken, want er is geen bewijs dat er op grote schaal fraude is in Pennsylvania.
Wat nu ?
Trump &co kunnen nog bepaalde kiesmannen 'bewerken' om niet voor Biden te stemmen in december.
In sommige staten mogen de kiesmannen de uitslag van de eigen bevolking negeren en voor de verliezer in die staat stemmen.
Kan dat ook in Pennsylvania ?
En wat als genoeg kiesmannen dat doen?
Kan het congress die kiesmanstemming overrulen ?
Yep. En ook een half uur te laat gearriveerd hoorde ik, hoopte zeker dat het nog zou opklaren.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zie ik nou op 04.17 wanneer het gebed begint dat Trump niet alleen zijn hoofd niet buigt maar zijn ogen zelfs niet sluit?
Lekker hypochristelijk weer.....
Edit: linkje vergeten https://www.cbsnews.com/n(...)nce-election-defeat/
quote:Op woensdag 11 november 2020 22:06 schreef zalkc het volgende:
Ik kan de post niet terugvinden waarin Giuliani tweette dat hij morgen bewijs zou leveren voor minimaal 100.000 valse stemmen in PA.
Ik voel aan alles dat het dikke BS is, maar ergens breek ik nog steeds mijn hoofd erover wat hij dan als bewijs zou kunnen hebben. Ik wil ze niet onderschatten.
Dus de kiesmannen en het congres zijn niet verplicht om de keuze van het volk te bevestigen.quote:
Ja die!quote:
Guiliani is net zo'n fantast als Trump, op Twitter dan. In alle aanklachten, die doorgaans ook gewoon worden afgewezen, is al sprake van enorm afgezwakte claims in vergelijken met dit soort geroeptoeter op Twotter.quote:Op woensdag 11 november 2020 22:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja die!
Maar hij heeft het zelfs over honderduizenden, dat is wel een heel stevige claim. Het wijst er een beetje op dat hij alle poststemmen, of stemmen die geteld zijn na 3 november als ongeldig wil beschouwen.
Ik snap heel die tweet niet eigenlijk. Totaal geen context. Is dit een video van ballots die worden opgehaald bij een officiele drop box zodat ze geteld kunnen worden? Ik snap niet waar hij zich druk om maakt...quote:Op woensdag 11 november 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Te laat aankomende briefstemmen zijn een groot probleem ofzo? Louis DeJoy are you watching?
Trump gaat er wss vanuit dat ze ballots in die dropboxes laten zitten tot de volgende verkiezingenquote:Op woensdag 11 november 2020 22:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik snap heel die tweet niet eigenlijk. Totaal geen context. Is dit een video van ballots die worden opgehaald bij een officiele drop box zodat ze geteld kunnen worden? Ik snap niet waar hij zich druk om maakt...
Welk aspect? De essentie (het stuk over het Kiescollege en Huis van Afgevaardigden) klopt toch gewoon?quote:
Ik ook niet. Volgens mij vinden die mannen haar alleen maar lastig en hoor je aan haar vragen dat ze het niet vertrouwt of zo. Als je dit soort filmpjes op YT zet gaat het domvolk concluderen dat daar heeeel verdachte zaken gebeuren! (en Trump suggereert dat dus?)quote:Op woensdag 11 november 2020 22:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik snap heel die tweet niet eigenlijk. Totaal geen context. Is dit een video van ballots die worden opgehaald bij een officiele drop box zodat ze geteld kunnen worden? Ik snap niet waar hij zich druk om maakt...
Net als in Florida is dat wellicht het plan. Eerst de election day votes tellen en dan ergens halverwege de mail ballots stoppen omdat de tijd op is of omdat de 6-3 conservatieve SCOTUS zegt dat ze moeten stoppen. Uiteraard op een moment dat Trump nog aan de leiding is. Gore-Bush all over againquote:Op woensdag 11 november 2020 17:10 schreef STING het volgende:
[..]
Wow, 5,8 miljoen votes met de hand hertellen?
Dan gaan ze toch nooit redden voor de deadline op 14 december?
Als ze de hertelling niet op tijd af kunnen maken geldt natuurlijk de oorspronkelijke uitslag.quote:Op woensdag 11 november 2020 23:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Net als in Florida is dat wellicht het plan. Eerst de election day votes tellen en dan ergens halverwege de mail ballots stoppen omdat de tijd op is of omdat de 6-3 conservatieve SCOTUS zegt dat ze moeten stoppen. Uiteraard op een moment dat Trump nog aan de leiding is. Gore-Bush all over again
Van Obama naar trump herinner ik mij, dat al het zorguldig voorbereide werk voor overdracht op de ministeries ongeïnteresseerd opzij werd geschoven en de mensen de deur uitgewoven.quote:Op woensdag 11 november 2020 23:03 schreef Beathoven het volgende:
Gegeven dat er momenteel net als Trump zelf niet de meest competente mensen (meer) werken; heel zacht uitgedrukt, verbaast het me eigenlijk ook helemaal niets dat ze liever geen overdracht doen.
De meesten zijn aartsluie bureaucraten die alleen loyaal zijn. De afgelopen periode hebben ze net als POTUS zelfs nauwelijks iets nuttigs gedaan om het land te besturen, laat staan werken zoals er gewerkt moet worden.
Die lui verschieten in een hartverzakking als ze inhoudelijke documenten moeten doornemen met gekwalificeerden, vanwege 't niveauverschil. Dan krijg je taferelen als Trump met z'n cognitiviteitstest die hij als IQ test beschouwde maar dan met mensen die daar 'wel' het schaamrood van op de kaken krijgen. In sommige gevallen ook omdat er waarschijnlijk letterlijk niets ligt.
Dan past deze spijbelstrategie in principe wel.
Alles is eerlijk verlopen, anders hadden de lawyers van Trump wel bewijs aangeleverd, maar dat hebben ze niet. Een dozijn rechtzaken en NUL (!) fysiek bewijs van fraude aangeleverd.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:36 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als alles eerlijk is verlopen dan zal het zijn zoals het is!
'Klik'quote:Op woensdag 11 november 2020 23:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Alles is eerlijk verlopen, anders hadden de lawyers van Trump wel bewijs aangeleverd, maar dat hebben ze niet. Een dozijn rechtzaken en NUL (!) fysiek bewijs van fraude aangeleverd.
Ergo, geen fraude.
Je bent wel een volhouder, dat moet ik je nageven.quote:Op woensdag 11 november 2020 23:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
'Klik'
Even een afdruk gemaakt van deze mededeling van jou!
Ik ga je er wel mee om de oren slaan als Trump zijn 2e termijn heeft...
Ja, dat valt te prijzen.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent wel een volhouder, dat moet ik je nageven.
Alles is natuurlijk helemaal niet eerlijk verlopen door Trump. Hij roept al maanden dat er fraude gepleegd gaat worden zonder enige reden en roept nu nog steeds dat dat gebeurd is zonder enig bewijs. Een normale president had al lang zijn concessie speech gehoudenquote:Op woensdag 11 november 2020 23:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
'Klik'
Even een afdruk gemaakt van deze mededeling van jou!
Ik ga je er wel mee om de oren slaan als Trump zijn 2e termijn heeft...
@Leandra, geen deemoedige buiging van het hoofd en zijn ogen niet gesloten - dat viel mij ook al op.quote:Op woensdag 11 november 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
Zie ik nou op 04.17 wanneer het gebed begint dat Trump niet alleen zijn hoofd niet buigt maar zijn ogen zelfs niet sluit?
Lekker hypochristelijk weer.....
Edit: linkje vergeten https://www.cbsnews.com/n(...)nce-election-defeat/
Alsof hij daar heen wilde.. het moest. Is 1 van z'n verplichtingen. Hij lag liever kwaadwoest twitterend in bed televisie te kijken.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:20 schreef Tokay het volgende:
[..]
@:Leandra, geen deemoedige buiging van het hoofd en zijn ogen niet gesloten - dat viel mij ook al op.
Zijn geaai van de bloemenkrans was, zoals iemand hier al opmerkte, ook al zo’n schertsvertoning.
Brrrr, wat een vreselijk foute man. Weg met die griezel!
Brrrr jij zoekt ook overal iets achter....quote:Op donderdag 12 november 2020 00:20 schreef Tokay het volgende:
[..]
@:Leandra, geen deemoedige buiging van het hoofd en zijn ogen niet gesloten - dat viel mij ook al op.
Zijn geaai van de bloemenkrans was, zoals iemand hier al opmerkte, ook al zo’n schertsvertoning.
Brrrr, wat een vreselijk foute man. Weg met die griezel!
Hij kan er niks aan doen. Als hij dat doet, dan moet je ook iets voelen.. en dat doet hij niet. De man is een narcist.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:25 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Brrrr jij zoekt ook overal iets achter....
Dat is dan ook jouw mening!quote:
Dat is geen mening.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dat is dan ook jouw mening!
En dat kan ook, want we leven in een vrij land!
Wij wel.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Een narcist én een megalomaan.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:26 schreef DonDruiper het volgende:
Hij kan er niks aan doen. Als hij dat doet, dan moet je ook iets voelen.. en dat doet hij niet. De man is een narcist.
Gelukkig wel, je moet er toch niet aan denken in een bananenrepubliek als de VS te wonen met een corrupte narcist als (gelukkig inmiddels lame duck) president.quote:
Trump wordt straks aan zijn dikke varkenspoten het White House uitgesleept. Het gekrijs van dat deplorable stuk stront klinkt mij nu al als muziek in de oren.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 november 2020 23:24 schreef AnneX het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/610276/
De waarschijnlijke Chief of Staf van de President Elect, een ervaren man.
In die functie moet de CoS toch makkelijk ook contact leggen met senatoren en zo.
quote:Mr. Klain, a lawyer with deep experience on Capitol Hill, advising President Barack Obama and in corporate board rooms, has been seen for months as the likeliest choice to manage Mr. Biden’s team in the White House. Known for steady nerves, he also has a fierce wit, which he has frequently unleashed on President Trump on Twitter.
He was particularly critical of Mr. Trump’s handling of the coronavirus pandemic, having served as the “Ebola czar” under Mr. Obama during an outbreak of the deadly disease in his second term. A video of Mr. Klain lecturing Mr. Trump about the pandemic was widely seen during the campaign.
The choice of Mr. Klain, who first went to work for Mr. Biden in 1989 when Mr. Biden was a senator from Delaware and Mr. Klain was a recent graduate of Harvard Law School, signals that Mr. Biden intends to rely on a tight circle of Washington insiders who have been by his side for years.
Advisers have said that the president-elect will announce other top White House staff in the coming days, even as Mr. Trump refuses to accept the results of the election, tweeting “WE WILL WIN!” on Wednesday evening.
Mr. Biden is not likely to reveal his cabinet picks until around Thanksgiving, several people close to the transition said.
quote:President-elect Joe Biden will be inaugurated at noon on Jan. 20. President Trump can thunder incessantly about “this Rigged Election!” and dispatch his lawyers to court. His attorney general can try to generate accusations of voter fraud. Republican senators can act as if the result were not clear.
For those who are filled with dread that this will somehow prevent Biden from taking office: Relax. It won’t.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Oof ...mijn hart maakte een sprongetje. Van opluchting.quote:Op donderdag 12 november 2020 03:19 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Relax. Biden will be sworn in Jan. 20.
[..]
Doe niet zo mal.quote:Op donderdag 12 november 2020 00:43 schreef Martinello het volgende:
[..]
Trump wordt straks aan zijn dikke varkenspoten het White House uitgesleept. Het gekrijs van dat deplorable stuk stront klinkt mij nu al als muziek in de oren.
hij heeft al verlorenquote:Op donderdag 12 november 2020 08:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Doe niet zo mal.
Als Trump verloren heeft dan gaat hij heus wel op een nette manier hoor want hij wil misschien in 2024 weer terug zijn!
Platte Aardequote:Op donderdag 12 november 2020 00:43 schreef Ringo het volgende:
Laat die flatearther toch lekker trollen joh.
Volgens mij begrijp je het verkeerd. Dit is juist negatief voor Trump. Zijn immuniteit verdwijnt.quote:Op donderdag 12 november 2020 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
O ja dat krijg je natuurlijk ook! Trump zou geheime/ gevoelige informatie kunnen gaan gebruiken voor zijn eigen doeleinden als hij geen president meer is![]()
[ twitter ]
En als hij dat niet doet, blijf jij hem dan verdedigen?quote:Op donderdag 12 november 2020 08:49 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Doe niet zo mal.
Als Trump verloren heeft dan gaat hij heus wel op een nette manier hoor want hij wil misschien in 2024 weer terug zijn!
Dat zou me dan zeer verbazen!quote:Op donderdag 12 november 2020 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
En als hij dat niet doet, blijf jij hem dan verdedigen?
Als de staten en de electors de winnaar hebben uitgeroepen, de rechters hebben gezegd dat er geen fraude is (zoals de advocaten van Trump zelf toegeven), maar Trump geeft niet toe (wat er aan lijkt te komen), wat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |