Alleen voor fraude aan de Trump kant.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:46 schreef franklop het volgende:
Maar goed, er is dus nog geen enkel bewijs geleverd?
Ja dat zoveel republikeinen zo ver meegaan met deze aanval op de politieke fundamenten van hun landquote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunenquote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Kan 1 keer gebruikt worden.
Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunenquote:Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.
Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..quote:Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het goedkomt. Je moet een bepaalde brug over om te gaan van denken naar doen, zodra je die brug over bent zit je in een nieuwe realiteit. Het is niet helemaal duidelijk of Trump c.s. die brug al zijn overgestoken. Wat ik minstens even zorgwekkend vind als de gedragingen van de GOP is het feit dat zo ongeveer de helft van de bevolking dat gedrag wel best vindt. De sterke man die zich niet al te veel aantrekt van ethiek of wet lijkt voor veel mensen nog steeds erg aantrekkelijk te zijn.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..
Ik vind de Democraten ook een stel carrièrehufters, maar die doen tenminste nog alsof ze het goed bedoelen. De Republikeinen komen al decennia weg met dit soort shit. Nu met Trump is het gewoon een stapje groter en verbazingwekkender.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Als deze vier jaaralles na Nixon je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.
Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...quote:Op woensdag 11 november 2020 07:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Weer die verwijzing naar de electors, waar Moscow Mitch het ook al over had. Hoeveel uit de staten die naar Biden gingen zouden ze er al in hun zak hebben om niet op Biden maar toch op Trump te stemmen?
Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen? Wat als hij al die figuren in zijn broekzak heeft zitten.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.
Maar in het meest gunstige geval is hij nog steeds de fundamenten onder de Amerikaanse samenleving aan het beschadigen en in een tijd dat er al grote spanningen zijn die spanningen zoveel mogelijk aan het vergroten.
Dat is echt spelen met vuur.
Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?quote:Op woensdag 11 november 2020 09:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen?
Wie weet denkt hij wel echt dat hij niet hoeft te wieberen in januari.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?
Hij heeft nog weken de tijd om zijn volgers zo veel mogelijk op te hitsen en de rest angst aan te jagen.
Electors zijn meestal echte partijtijgers. Hillary Clinton is er dit jaar bijvoorbeeld één. Die laten zich echt niet omkopen. Sterker nog: als Trump zo iemand benadert met een bod, staat dat denk ik een paar minuten laten op alle nieuwssites.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...
quote:Electors generally hold a leadership position in their party or were chosen to recognize years of loyal service to the party. Throughout our history as a nation, more than 99 percent of electors have voted as pledged.
Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
Zolang al die roepers met 0 bewijs komen, ben je gewoon aan het napraten. Dat zou je eventueel in BNW mogen doen, maar hier is het de bedoeling dat je jouw uitspraken ondersteunt met bronnen.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Dat is een gervolg van de exteme polarisatie in de VS. "De" Trumpstemmer is niet langer een medeburger met een andere mening, maar een vijand die bestreden dient te worden en viceversa. Dat is allemaal aangezwengeld door de pers.
Het wordt weer tijd dat media beoordeeld worden op onpartijdigheid, waarheidstrouw, en niet langer op commercieel succes door de ene of de andere bevolkingsgroep of politieke stroming naar de mond te praten -het beoogde marktsegment- . Marktonderzoekers ontdekten dat dat identificatie van bepaalde menings- en belangengroepen beter verkocht dan zo-objectief- mogelijk berichten.
CNN preekt voor eigen parochie en Foxnieuws doet hetzelfde. Ging het veertig jaar geleden om nuanceverschillen, nu gaat het ineens om media welke enerzijds diversiteit en zorg voor minderheden centraal stellen en anderzijds om media die werkgelegenheid en welzijn voor de middenklassen als waarde omarmen en deze klassen gelijkstellen aan de ziel der natie.
Het schept kunstmatige scheidingen, en maakt uiteindelijk vruchtbare discussies en democratie onmogelijk. En: nieuwsgaring verliest op deze wijze alle geloofwaardigheid.
Partijkiezen hoort niet thuis in goede jouralistiek.
Nee hoor, de vrees is volledig terecht. De verrassing is niet dat Trump een gillende baby is (dat wisten we al), de verrassing is dat partijgenoten gretig gebruik lijken te willen maken van deze situatie.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:25 schreef Szura het volgende:
[..]
Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.
Trump roept bij elke verkiezing dat er gefraudeerd is, inclusief bij die hij zelf won.quote:Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden.
Nou zit het probleem ook niet zo zeer in Trump maar eerder in hoe de precedenten die nu worden gezet doorwerken in een situatie waarin er een competente autocraat aan het roer komt binnen de GOP.quote:Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
Liepen samen met de dino's??? Dat vertellen ze je niet op school en MSM!quote:Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
Er zijn ook 'steeds weer aanwijzingen' voor het idee dat de aarde plat is, dino's samen met mensen rondliepen op deze aardkloot 6000 jaar geleden en ga zo maar door. In de echte wereld zijn vage posts op social media geen 'aanwijzigingen', maar noemen we dat gewoon desinformatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |