abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2020 @ 00:40:00 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196180545
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_196180573
twitter

Kijk nou eens, worden er spelletjes gespeeld van senaat richting wh?

Wie leest het artikel voor meer info?

En wat is met Barr? In voorlaatste post vorig topic?
Barr heeft gecapituleerd? Waarvoor? Hoe dan?
  woensdag 11 november 2020 @ 00:49:50 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180592
twitter

Waarom maken die GOP-nietsnutten zich wel druk om martelkoningin Haspel?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_196180600
twitter
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  woensdag 11 november 2020 @ 00:53:58 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180611
twitter

Dit verwacht je toch niet :o

Of toch wel
pi_196180639
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:53 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Dit verwacht je toch niet :o

Of toch wel
Dat toont toch wel fraude aan (valse getuigenis) maar geen verkiezingsfraude.
pi_196180655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is inderdaad meer verkiezingsfraude-fraude :P
  woensdag 11 november 2020 @ 01:06:21 #8
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196180664
Gaat Biden Pompeo ook de laan uitsturen straks?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 11 november 2020 @ 01:07:24 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

LOCK HIM UP
pi_196180709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:49 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]

Waarom maken die GOP-nietsnutten zich wel druk om martelkoningin Haspel?
En geldt dat dan niet voor Wray?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_196180714
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:44 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Kijk nou eens, worden er spelletjes gespeeld van senaat richting wh?

Wie leest het artikel voor meer info?

En wat is met Barr? In voorlaatste post vorig topic?
Barr heeft gecapituleerd? Waarvoor? Hoe dan?
Het artikel:

quote:
Gina Haspel, the C.I.A. director, visited with Senator Mitch McConnell of Kentucky, the majority leader, on Tuesday, in a meeting that signaled the top Republican’s support for the agency’s chief amid reports of White House discontent.

Administration officials have been privately saying for weeks that President Trump might fire Ms. Haspel after the election. Speculation about her fate intensified after Mr. Trump fired his defense secretary, Mark Esper, on Monday.

Ms. Haspel and Mr. McConnell, both from Kentucky, speak frequently and have a warm relationship. She gave a rare public speech at the McConnell Center at the University of Louisville in 2018. Mr. McConnell gave her a warm introduction.

Mr. McConnell is a member of the so-called Gang of Eight congressional leaders who are frequently briefed on intelligence matters by Ms. Haspel and others. But because the meeting on Tuesday was separate from those briefings, it was widely viewed as an effort to signal Mr. McConnell’s support for Ms. Haspel.

The C.I.A. director is traditionally an apolitical post, and agency heads are supposed to deliver unvarnished intelligence and not take policy positions. But Mr. Trump has been frustrated that Ms. Haspel has not made his concerns more of a priority, according to administration officials.

Ms. Haspel has supported a string of agency conclusions at odds with White House positions, including the culpability of Crown Prince Mohammed bin Salman of Saudi Arabia in the death of the journalist Jamal Khashoggi, Russia’s paying of bounties to the Taliban to kill American troops in Afghanistan and North Korea’s unwillingness to give up nuclear weapons. She also has opposed the declassification of material that could endanger agency sources, despite Mr. Trump’s calling for the release of more material that his supporters could use to argue that Russian interference in the 2016 campaign was exaggerated.

Ms. Haspel never takes questions from the press. On her way into the meeting with Mr. McConnell, reporters asked if she was concerned Mr. Trump would fire her.

“Have a good afternoon,” was her only response.

After a roughly 20-minute meeting, Ms. Haspel left Mr. McConnell’s office to another round of shouted questions about her job security and voter fraud. In response she replied, “Have a good evening.”
Deze begrijp ik ook niet:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 00:37 schreef klappernootopreis het volgende:
Barr heeft gecapituleerd..
:?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 11 november 2020 @ 01:27:21 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_196180740
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Kan 1 keer gebruikt worden.
pi_196180746
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:04 schreef gbm het volgende:

[..]

Is inderdaad meer verkiezingsfraude-fraude :P
Geheel in de geest van de grote leider.
  woensdag 11 november 2020 @ 01:29:33 #14
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196180753
twitter
pi_196180761
Dit artikeltje vond ik wel interessant en weer eens wat anders:

quote:
My faith is shaken’: The QAnon conspiracy theory faces a post-Trump identity crisis
President Trump’s defeat and the week-long disappearance of its anonymous prophet have forced supporters of the baseless movement to rethink their beliefs: ‘Have we all been conned?’

[…]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196180784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]

Mh. Als je vatbaar bent voor iets als QAnon, is kritisch denken toch niet aanwezig?
Als Q-Anon straks weer wat anders zegt, wordt dat weer blind gevolgd.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_196180789
Straks blijkt 't Putin hoogstpersoonlijk te zijn.

:7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196180854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]

Where is Q?! :D
pi_196181003
Advocatenbureau Jones Day komt met een verklaring dat ze niet Trump vertegenwoordigen :D

twitter
pi_196181018
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.

Dat is een gervolg van de exteme polarisatie in de VS. "De" Trumpstemmer is niet langer een medeburger met een andere mening, maar een vijand die bestreden dient te worden en viceversa. Dat is allemaal aangezwengeld door de pers.

Het wordt weer tijd dat media beoordeeld worden op onpartijdigheid, waarheidstrouw, en niet langer op commercieel succes door de ene of de andere bevolkingsgroep of politieke stroming naar de mond te praten -het beoogde marktsegment- . Marktonderzoekers ontdekten dat dat identificatie van bepaalde menings- en belangengroepen beter verkocht dan zo-objectief- mogelijk berichten.

CNN preekt voor eigen parochie en Foxnieuws doet hetzelfde. Ging het veertig jaar geleden om nuanceverschillen, nu gaat het ineens om media welke enerzijds diversiteit en zorg voor minderheden centraal stellen en anderzijds om media die werkgelegenheid en welzijn voor de middenklassen als waarde omarmen en deze klassen gelijkstellen aan de ziel der natie.

Het schept kunstmatige scheidingen, en maakt uiteindelijk vruchtbare discussies en democratie onmogelijk. En: nieuwsgaring verliest op deze wijze alle geloofwaardigheid.

Partijkiezen hoort niet thuis in goede jouralistiek.
pi_196181418
twitter

'George Secretary of State'
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 11 november 2020 @ 06:44:30 #22
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196181430
200.000 besmettingen erbij, so much winning....
pi_196181434
twitter
  woensdag 11 november 2020 @ 07:00:52 #24
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196181482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:29 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
En in Arizona is de inhaalslag van Trump niet goed genoeg

twitter
  woensdag 11 november 2020 @ 07:04:44 #25
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196181501
twitter
  woensdag 11 november 2020 @ 07:08:03 #26
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196181509
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 06:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[ twitter ]

Klinkt als...een aflevering van Seinfeld.
  woensdag 11 november 2020 @ 07:19:44 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196181549
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 06:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[ twitter ]

Ik zie het niet. :@
pi_196181559
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik zie het niet. :@
Afbeelding even aanklikken. En dan in het briefhoofd, de geadresseerde..
  woensdag 11 november 2020 @ 07:24:35 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196181569
Wat een gevaarlijke club losers is het ook, die Republikeinse partij.
pi_196181570
twitter
  woensdag 11 november 2020 @ 07:29:25 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_196181583
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:23 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Afbeelding even aanklikken. En dan in het briefhoofd, de geadresseerde..
Ah, dank, ik had die brief al 3x gelezen. _O-
pi_196181597
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik moest zelf ook eerst goed kijken. ;)
  woensdag 11 november 2020 @ 07:39:37 #33
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196181633
twitter

Weer die verwijzing naar de electors, waar Moscow Mitch het ook al over had. Hoeveel uit de staten die naar Biden gingen zouden ze er al in hun zak hebben om niet op Biden maar toch op Trump te stemmen?
pi_196181654
twitter
pi_196181666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:39 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Weer die verwijzing naar de electors, waar Moscow Mitch het ook al over had. Hoeveel uit de staten die naar Biden gingen zouden ze er al in hun zak hebben om niet op Biden maar toch op Trump te stemmen?
Een grapje op het verkeerde moment dacht ik toen hij het zei.
Voor media echter weer volop spraakwater.
pi_196181701
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 03:23 schreef vanverre het volgende:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden. Of dat doorslaggevend zal zijn voor de uitslag is iets anders, maar dat er heibel van komt is zeker. En, ernstige ongeregeldheden komt China wel erg goed van pas.

Dat is een gervolg van de exteme polarisatie in de VS. "De" Trumpstemmer is niet langer een medeburger met een andere mening, maar een vijand die bestreden dient te worden en viceversa. Dat is allemaal aangezwengeld door de pers.

Het wordt weer tijd dat media beoordeeld worden op onpartijdigheid, waarheidstrouw, en niet langer op commercieel succes door de ene of de andere bevolkingsgroep of politieke stroming naar de mond te praten -het beoogde marktsegment- . Marktonderzoekers ontdekten dat dat identificatie van bepaalde menings- en belangengroepen beter verkocht dan zo-objectief- mogelijk berichten.

CNN preekt voor eigen parochie en Foxnieuws doet hetzelfde. Ging het veertig jaar geleden om nuanceverschillen, nu gaat het ineens om media welke enerzijds diversiteit en zorg voor minderheden centraal stellen en anderzijds om media die werkgelegenheid en welzijn voor de middenklassen als waarde omarmen en deze klassen gelijkstellen aan de ziel der natie.

Het schept kunstmatige scheidingen, en maakt uiteindelijk vruchtbare discussies en democratie onmogelijk. En: nieuwsgaring verliest op deze wijze alle geloofwaardigheid.

BNW is een paar deuren verder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196181716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:27 schreef Tweek het volgende:
Als iemand nog 30 dagen Washington post wil: https://wapo.st/30daypass?code=BTT-EXD-JOG-TLE
Thanks!! _O_
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 11 november 2020 @ 08:01:30 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196181723
quote:

Vertel. Welke aanwijzingen zijn er? De enige gevallen die tot nu toe zijn aangetoond zijn volledig voor rekening van de Republikeinen:

• Een republikein die haar dode moeder ook wilde laten stemmen
• Een medewerker van de posterijen die verkiezingsfraude liep te verzinnen
• Trump c.s. die er alles aan gedaan hebben om stemmen via de post te frustreren

Alle overige zaken zijn zo ongeveer geseponeerd of verworpen.

Dus: graag artikelen, bewijsstukken of andere echte aanwijzingen over fraude ten gunste van Biden.
pi_196181747
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En ook member-elect uit dezelfde frauduleuze verkiezingen laten ondertekenen :D
pi_196181748
quote:
[ twitter ]
Zou knap zijn, de kiesmannen zijn lid van de partij die gewonnen heeft in een staat begreep ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 11 november 2020 @ 08:08:03 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196181754
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Een grapje op het verkeerde moment dacht ik toen hij het zei.
Voor media echter weer volop spraakwater.
Als je na al die jaren van Republikeinse ondermijning van instituties en de democratie nog steeds denkt dat dat alleen als grapje is bedoeld, raad ik je aan je ogen uit je reet te halen en ze wagenwijd open te zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zou knap zijn, de kiesmannen zijn lid van de partij die gewonnen heeft in een staat begreep ik.
Er worden al dagenlang smerige woordspelletjes gespeeld door Republikeinen (‘count all LEGAL votes’, de verwijzingen naar de electoral college), er wordt met valse bewijzen geleurd om het vertrouwen in de uitslag te ondermijnen waarna Barr op de maandenlang voorbereide bandwagon springt om dit soort onzin te ‘onderzoeken’ en er worden loyalisten met een zeer bedenkelijke reputatie in de top van Defensie geposteerd. Wie weet wat deze boevenbende nog meer in petto heeft.

[ Bericht 40% gewijzigd door Szura op 11-11-2020 08:14:33 ]
  woensdag 11 november 2020 @ 08:16:33 #42
403588 mcmlxiv
pi_196181779
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:08 schreef Szura het volgende:

[..]

Als je na al die jaren van Republikeinse ondermijning van instituties en de democratie nog steeds denkt dat dat alleen als grapje is bedoeld, raad ik je aan je ogen uit je reet te halen en ze wagenwijd open te zetten.
[..]

Er worden al dagenlang smerige woordspelletjes gespeeld door Republikeinen (‘count all LEGAL votes’, de verwijzingen naar de electoral college), er wordt met valse bewijzen geleurd om het vertrouwen in de uitslag te ondermijnen waarna Barr op de maandenlang voorbereide bandwagon springt om dit soort onzin te ‘onderzoeken’ en er worden loyalisten met een zeer bedenkelijke reputatie in de top van Defensie geposteerd. Wie weet wat deze boevenbende nog meer in petto heeft.
Het is gewoon een ordinaire poging tot een staatsgreep. Niet meer, niet minder. Of hij gaat lukken moet nog blijken. Als hij mislukt zul je zien dat alle betrokken misdadigers al een presidentieel pardon hebben ontvangen.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:19:13 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196181796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het is gewoon een ordinaire poging tot een staatsgreep. Niet meer, niet minder. Of hij gaat lukken moet nog blijken. Als hij mislukt zul je zien dat alle betrokken misdadigers al een presidentieel pardon hebben ontvangen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196181803
quote:

[..]

Ik vind het zeer zorgwekkend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196181806
quote:
Is John Miller weer rond aan het bellen?
pi_196181822
quote:

[..]

Het is schandalig, en zorgwekkend hoeveel steun er nog is voor Trump. Met name in de partij. Dat de mensen die op hem gestemd hebben in de propaganda geloven kan ik ze nog minder kwalijk nemen.

Zal me verder niets verbazen dat er heel veel gefraudeerd is deze verkiezingen. Alleen niet door het team van Biden.
pi_196181831
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het zeer zorgwekkend.
Daarom gaat mijn aandacht vooral uit naar de NYT en WP, als de headlines daar wezenlijk veranderen dan is er echt stront aan de knikker.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_196181833
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:08 schreef Szura het volgende:

[..]

[..]

Je word inderdaad wel kriegel van alle suggestieve 'newspeak', ze maken zich allemaal 'zorgen', alle 'wettige' stemmen moeten geteld worden, het is nog te 'vroeg' om Biden als winnaar te noemen. En zo verder. Aan het einde van de dag kunnen al hun uitspraken weer 180 graden draaien. Ze spraken zich alleen uit voor een corecte procedure.

Ik vind ook dat er misschien gekeken moet worden naar de geldstromen binnen FOK!, het is namelijk niet 100% duidelijk of Danny een Chinese stroman is die figuren als Tijger_m en Szura betaald om de Chinese belangen te verdedigen. Ik ben ook compleet gechoqueerd dat er nog nooit eerder onderzoek naar is gedaan. Ik maak me dan ook ernstige zorgen om de invloed die dit platform heeft op de onschuldige burger als types als Tijger_m de discussie sturen naar hun welgevallige standpunten, conform de richtlijnen van hun mogelijke broodheren in Peking. Er zijn genoeg aanwijzingen van users dat er actieve censuur plaatsvind, zo zouden er niet welgevallige posts structureel worden verwijderd en zijn er zelfs indicaties dat die users worden bedreigd met verwijdering.

Volgens mij heb ik wat te pakken ;) Maar deze hele bewering kan ik ook direct ontkrachten door te stellen dat het slechts vermoedens zijn en dat ik alleen een bezorgde burger ben die zich inzet voor vrije meningsuiting. En dat ik vind dat alles moet worden onderzocht.

Dat is het risico van insinuatie zonder bewijs.
pi_196181941
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_196181960
Maar goed, er is dus nog geen enkel bewijs geleverd?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_196181976
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:46 schreef franklop het volgende:
Maar goed, er is dus nog geen enkel bewijs geleverd?
Alleen voor fraude aan de Trump kant.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:50:37 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196181991
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat het eindelijk wel goed komt, zou ik mij toch niet op m'n gemak voelen als ik Amerikaan was. Hoe de Republikeinse partij zich gedraagt, vind ik buitengewoon zorgwekkend.
Ja dat zoveel republikeinen zo ver meegaan met deze aanval op de politieke fundamenten van hun land :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_196182013
quote:
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunen :Y
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 11 november 2020 @ 08:53:28 #54
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196182018
quote:
Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
pi_196182051
quote:
Ik heb zowaar gisteren een jaar-abbo genomen voor $29; werd eens tijd die krant te steunen :Y

quote:
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.

De enige fraude is het saboteren van de postdienst gebleken en dat waren republikeinen.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:58:51 #56
38496 Perrin
pi_196182077
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Als deze vier jaar je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..

En dat zoveel 'gematigde' republikeinen zich niet durven of willen uitspreken hiertegen..

:{
  woensdag 11 november 2020 @ 08:59:36 #57
403588 mcmlxiv
pi_196182087
quote:
Ik ben er nog niet zo zeker van dat het goedkomt. Je moet een bepaalde brug over om te gaan van denken naar doen, zodra je die brug over bent zit je in een nieuwe realiteit. Het is niet helemaal duidelijk of Trump c.s. die brug al zijn overgestoken. Wat ik minstens even zorgwekkend vind als de gedragingen van de GOP is het feit dat zo ongeveer de helft van de bevolking dat gedrag wel best vindt. De sterke man die zich niet al te veel aantrekt van ethiek of wet lijkt voor veel mensen nog steeds erg aantrekkelijk te zijn.
  woensdag 11 november 2020 @ 08:59:59 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196182094
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat een kleine harde kern zo'n dictator-wannabe steunt kan ik me nog wel voorstellen, maar dat een hele partij die ooit zo pal voor het amerikaanse politieke systeem, normen en waarden, law and order zo gecorrumpeerd wordt..
Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196182098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Als deze vier jaaralles na Nixon je ook maar een ding geleerd moeten hebben, dan is het wel dat deze clan schijt heeft aan alle precedenten, regels en wetten. Ze worden met voeten getreden. En niet eens stiekem, nee gewoon voor de ogen van de natie in helder daglicht. Beter laat iedereen aan Democratische zijde die Collins-achtige naïviteit varen van ‘het zal wel loslopen’ en zijn ze politiek en juridisch tot de tanden bewapend, want wie weet wat deze door de GOP gesteunde kat in het nauw - er staan hem tig rechtszaken en een berg schulden te wachten - nog bedenkt om zich nog eens jarenlang te kunnen vestigen in het Witte Huis.
Ik vind de Democraten ook een stel carrièrehufters, maar die doen tenminste nog alsof ze het goed bedoelen. De Republikeinen komen al decennia weg met dit soort shit. Nu met Trump is het gewoon een stapje groter en verbazingwekkender.
What Would Goku Do
pi_196182110
Gaat ook lekker met het coronavirus in de VS. Gisteren werden er bijna 140k nieuwe besmettingen gemeld, wat neerkomt op een stijging van 70 procent ten opzichte van 14 dagen geleden. Daarnaast stierven er meer dan 1400 Amerikanen aan corona, het hoogste aantal in maanden.

Biden kan beter direct beginnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 november 2020 @ 09:02:10 #61
38496 Perrin
pi_196182114
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is er wannabe aan? A;s hij nog een termijn krijgt is het gewoon een dictator.
Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.

Maar in het meest gunstige geval is hij nog steeds de fundamenten onder de Amerikaanse samenleving aan het beschadigen en in een tijd dat er al grote spanningen zijn die spanningen zoveel mogelijk aan het vergroten.

Dat is echt spelen met vuur.
pi_196182119
quote:

quote:
Er zijn geen enkele aanwijzingen dat er gefraudeerd is. Wel in de realiteit blijven hè! Níets hield stand in een rechtbank.

De enige fraude is het saboteren van de postdienst gebleken en dat waren republikeinen.
quote:
[ twitter ]
Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...
  woensdag 11 november 2020 @ 09:04:12 #63
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196182132
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja tot die tijd is hij een wannabe.. Laten we duimen dat het daarbij blijft.

Maar in het meest gunstige geval is hij nog steeds de fundamenten onder de Amerikaanse samenleving aan het beschadigen en in een tijd dat er al grote spanningen zijn die spanningen zoveel mogelijk aan het vergroten.

Dat is echt spelen met vuur.
Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen? Wat als hij al die figuren in zijn broekzak heeft zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:06:31 #64
38496 Perrin
pi_196182161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk ook niet goed hoe dit nu zit. Trump heeft die minister van defensie ontslagen, zal vast een plannetje achter zitten. Als hij in januari niet opstapt wie neemt dan de beslissing om hem uit dat witte huis te slepen?
Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?

Hij heeft nog weken de tijd om zijn volgers zo veel mogelijk op te hitsen en de rest angst aan te jagen.
pi_196182275
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of wat als door al zijn ophitserij de komende weken onlusten uitbreken en hij uit is op een soort noodtoestand?

Hij heeft nog weken de tijd om zijn volgers zo veel mogelijk op te hitsen en de rest angst aan te jagen.
Wie weet denkt hij wel echt dat hij niet hoeft te wieberen in januari.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_196182311
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hier maak ik me ook zorgen om. Als ze een miljoen krijgen bijgeschreven kunnen ze makkelijk die boete betalen. Gevangenisstraf? Pardon van Trump...
Electors zijn meestal echte partijtijgers. Hillary Clinton is er dit jaar bijvoorbeeld één. Die laten zich echt niet omkopen. Sterker nog: als Trump zo iemand benadert met een bod, staat dat denk ik een paar minuten laten op alle nieuwssites.

Die electors worden echt wel zorgvuldig uitgekozen. Hier de uitleg hoe het werkt: https://www.archives.gov/electoral-college/electors#selection

quote:
Electors generally hold a leadership position in their party or were chosen to recognize years of loyal service to the party. Throughout our history as a nation, more than 99 percent of electors have voted as pledged.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196182315
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:25:52 #68
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196182374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het zou kunnen allemaal, die zogenaamde staatsgreep van Trump, maar zó sterk zijn de aanwijzingen nu toch ook weer niet? Het past ook gewoon in het plaatje van doorvechten tot het bittere eind. Eigenlijk roept dit een beetje hetzelfde gevoel bij mij op als complotdenkers: ja, al die theorieën zóuden waar kunnen zijn, het valt moeilijk, zo niet onmogelijk, te ontkrachten. Maar ik geloof er niet in.
Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:27:31 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196182390
quote:

Zolang al die roepers met 0 bewijs komen, ben je gewoon aan het napraten. Dat zou je eventueel in BNW mogen doen, maar hier is het de bedoeling dat je jouw uitspraken ondersteunt met bronnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 11 november 2020 @ 09:28:17 #70
403588 mcmlxiv
pi_196182402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:25 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja wellicht lopen we nu allemaal te hard van stapel met onze vrees, maar dit klein maken lijkt me helemaal van de verkeerde orde. Want elke keer als je de afgelopen jaren dacht dat het niet erger kon of dat de GOP het uiteindelijk wel een halt toe zou roepen, bleek het gewoon weer erger te kunnen. Deze clan heeft schijt aan alles, dus ik zie ze tot alles in staat om hun positie te behouden. Beter hebben de Democraten hun naïviteit inmiddels ook afgeworpen.
Nee hoor, de vrees is volledig terecht. De verrassing is niet dat Trump een gillende baby is (dat wisten we al), de verrassing is dat partijgenoten gretig gebruik lijken te willen maken van deze situatie.

De uitslag in staten ter discussie stellen is op zich niets mis mee, de manier waarop is alles mis mee.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 november 2020 @ 09:31:54 #71
862 Arcee
Look closer
pi_196182454
quote:
Er kan wel eens een domper komen op de juichstemming: er zijn steeds weer aanwijzingen dat er gefraudeerd is ten gunste van Biden.
Trump roept bij elke verkiezing dat er gefraudeerd is, inclusief bij die hij zelf won.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_196182512
Er zijn ook 'steeds weer aanwijzingen' voor het idee dat de aarde plat is, dino's samen met mensen rondliepen op deze aardkloot 6000 jaar geleden en ga zo maar door. In de echte wereld zijn vage posts op social media geen 'aanwijzigingen', maar noemen we dat gewoon desinformatie.
pi_196182518
quote:
Nou zit het probleem ook niet zo zeer in Trump maar eerder in hoe de precedenten die nu worden gezet doorwerken in een situatie waarin er een competente autocraat aan het roer komt binnen de GOP.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:37:53 #74
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196182522
Kijk deze domme gek dan :') :D
Doet zich voor als een zwarte man op Twitter, maar vergeet eventjes dat hij nog op zn echte account zit

twitter

En graaft dan een almaar dieper gat voor zichzelf. Doei doei trollaccount.

twitter
  woensdag 11 november 2020 @ 09:39:19 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_196182543
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
Er zijn ook 'steeds weer aanwijzingen' voor het idee dat de aarde plat is, dino's samen met mensen rondliepen op deze aardkloot 6000 jaar geleden en ga zo maar door. In de echte wereld zijn vage posts op social media geen 'aanwijzigingen', maar noemen we dat gewoon desinformatie.
Liepen samen met de dino's??? Dat vertellen ze je niet op school en MSM!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 11 november 2020 @ 09:41:45 #76
38496 Perrin
pi_196182581
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Szura het volgende:
Kijk deze domme gek dan :') :D
Doet zich voor als een zwarte man op Twitter, maar vergeet eventjes dat hij nog op zn echte account zit

[ twitter ]

En graaft dan een almaar dieper gat voor zichzelf. Doei doei trollaccount.

[ twitter ]
Zo deprimerend aan sociale media, dat ze zo genadeloos aantonen hoeveel kwaadaardige en/of misleide idioten er rondlopen.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:42:31 #77
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196182587
Ik denk ook niet dat er een echte staatsgreep gaat komen. Het probleem is eerder dat miljoenen mensen nu minder vertrouwen hebben in de democratie en de rechtstaat. Politieke tegenstellingen worden groter en mensen zullen minder moeite hebben met het verder afbrokkelen van de rechtstaat onder het mom hunnie doen het ook. Dat is iets dat jarenlang blijft doorsudderen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196182609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:42 schreef Montov het volgende:
Ik denk ook niet dat er een echte staatsgreep gaat komen. Het probleem is eerder dat miljoenen mensen nu minder vertrouwen hebben in de democratie en de rechtstaat. Politieke tegenstellingen worden groter en mensen zullen minder moeite hebben met het verder afbrokkelen van de rechtstaat onder het mom hunnie doen het ook. Dat is iets dat jarenlang blijft doorsudderen.
Wat weer een goede voedingsbodem is om de authocratische droom die de GOP lijkt te hebben, uit te laten komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 11 november 2020 @ 09:45:27 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_196182621
De partij van lawlessness and orderless.

Het is bijna alsof iedereen die zei dat law and order niets anders was dan verholen racisme gewoon gelijk hadden. Weten we dat ook weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196182628
Het wordt wel eng.....

Het verlies van de Amerikaanse burgeroorlog werd niet erkend door sommige Confederates.
Gevolg: Oprichting KKK

Het verlies van de Eerste Wereldoorlog werd niet erkend door sommige Nationalisten (dolkstootlegende)
Gevolg: Machtsovername Hitler.

Het verlies van de verkiezingen 2020 wordt niet erkend door Trump en zijn volgers (gelukkig niet alle republikeinen).
Gevolg: afwachten...

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 11-11-2020 09:58:00 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:47:31 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196182651
quote:
9s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo deprimerend aan sociale media, dat ze zo genadeloos aantonen hoeveel kwaadaardige en/of misleide idioten er rondlopen.
Het verhaal is zelfs nog veel gekker en heeft een aantal lagen. En de verhaallijnen zijn nog niet eens voltooid, check dit stuk:

https://junkee.com/dan-pu(...)y-guy-twitter/278178

:D :')
pi_196182657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:37 schreef Monolith het volgende:
Dit zijn nu ook typisch punten die door de politiek worden gepushed om in het onderwijs behandeld te worden (misschien de platte aarde niet, maar de rest wel). En in sommige staten ook succesvol. Dat geeft mij niet het warme gevoel.
pi_196182704
quote:
12s.gif Op woensdag 11 november 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het artikel:
[..]

Deze begrijp ik ook niet:
[..]

:?
Aha...zijn beiden van Kentucky en ons kent ons.
  woensdag 11 november 2020 @ 09:58:57 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196182781
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:42 schreef Montov het volgende:
Dat is het middle of the road scenario, wanneer alles "goed" gaat en Trump afzwaait min of meer volgens de regels. Ook dan is het land opgescheept met de puinhopen van vier jaar dysfunctioneel, destructief bestuur.

Laten we ons nu focussen op de irregulariteit en abnormaliteit van de huidige situatie: een verslagen president die van geen wijken wil weten en zijn staf die hem alle ruimte biedt in die weigering te volharden, dat koppige spel zelfs meespeelt.

Ik zie niet in hoe dit kan worden afgebogen naar een *normale* situatie, zonder plotselinge plottwist of tussenkomst van een deus-ex-machina. Ik heb gewoon geen vertrouwen in een *logische* goede afloop.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196182860
Spielberg heeft over een paar jaar wel een scenario dat hij zelf nooit had kunnen schrijven.
pi_196182960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:45 schreef speknek het volgende:
De partij van lawlessness and orderless.

Het is bijna alsof iedereen die zei dat law and order niets anders was dan verholen racisme gewoon gelijk hadden. Weten we dat ook weer.
Conservatieven in een notendop: "There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196182967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit zijn nu ook typisch punten die door de politiek worden gepushed om in het onderwijs behandeld te worden (misschien de platte aarde niet, maar de rest wel). En in sommige staten ook succesvol. Dat geeft mij niet het warme gevoel.
Mwoah, ze zullen het ongetwijfeld proberen (en in niet-publiek onderwijs mag het ook gewoon), maar zaken als Edwards v Aguillard en Kitzmiller v. Dover maken dat toch erg lastig.
pi_196183029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, ze zullen het ongetwijfeld proberen (en in niet-publiek onderwijs mag het ook gewoon), maar zaken als Edwards v Aguillard en Kitzmiller v. Dover maken dat toch erg lastig.
Het is al tekenend dat er een SCOTUS uitspraak van te vinden is die (dacht ik) van deze eeuw is.
pi_196183065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het is al tekenend dat er een SCOTUS uitspraak van te vinden is die (dacht ik) van deze eeuw is.
Edwards v. Aguillard is ruim 30 jaar oud, Kitzmiller v. Dover is niet van de SC. Maar goed, het is niet alsof de VS daarin uniek is. Het probleem is gewoon dat het vele malen religieuzer is dan veel relatief seculiere Europese landen. Hier zie je soortgelijke problematiek ook gewoon op religieuze scholen, die bovendien ook nog eens door de staat gefinancierd worden.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 november 2020 @ 10:44:54 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196183300
twitter

Als dit al langsgekomen is jamner. Ik zag geen berichten over een false flag van de jood Soros. Of zoiets.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196183339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 10:44 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Als dit al langsgekomen is jamner.
Is voorbij gekomen, gisteravond ;)
pi_196183416
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is het middle of the road scenario, wanneer alles "goed" gaat en Trump afzwaait min of meer volgens de regels. Ook dan is het land opgescheept met de puinhopen van vier jaar dysfunctioneel, destructief bestuur.

Laten we ons nu focussen op de irregulariteit en abnormaliteit van de huidige situatie: een verslagen president die van geen wijken wil weten en zijn staf die hem alle ruimte biedt in die weigering te volharden, dat koppige spel zelfs meespeelt.

Ik zie niet in hoe dit kan worden afgebogen naar een *normale* situatie, zonder plotselinge plottwist of tussenkomst van een deus-ex-machina. Ik heb gewoon geen vertrouwen in een *logische* goede afloop.
Timothy Snyder, geschiedenisprofessor, tweet er dit over:

quote:
1/20. Democracy is precious and exceptional.
2/20. Democracy is undone from within rather than from without.
3/20. The occasion to undo democracy is often an election.
4/20. The mechanism to undo democracy is usually a fake emergency, a claim that internal enemies have done something outrageous.
5/20. A tyrant cares about his person, not the Republic.
6/20. A tyrant fears prosecution and poverty after leaving office.
7/20. Donald Trump faces criminal investigations and owes a billion dollars to creditors.
8/20. Donald Trump has said all along that he would ignore the vote count.
9/20. What Donald Trump is attempting to do has a name: coup d'état. Poorly organized though it might seem, it is not bound to fail. It must be made to fail.
10/20. Coups are defeated quickly or not at all. While they take place we are meant to look away, as many of us are doing. When they are complete we are powerless.
11/20. American exceptionalism prevents us from seeing basic truths.
12/20. Biden voters are wrong to see a Biden administration as inevitable. Take responsibility, Democrats.
13/20. In an authoritarian situation, the election is only round one. You don't win by winning round one.
14/20. Peaceful demonstrations after elections are necessary for transitions away from authoritarianism, as in Poland in 1989, Serbia in 1999, or Belarus right now.
15/20. It is up to civil society, organized citizens, to defend the vote and to peacefully defend democracy.
16/20. Dance after the wedding, not before. Take responsibility, Americans.
17/20. Republicans endorsing the claim of fraud endanger the Republic.
18/20. Calling an opponent's victory fraudulent risks assassination, as in Poland in 1922.
19/20. Creating a myth of a "stab in the back" by internal enemies, as Republicans are helping Trump to do, justifies violence against other citizens, as in interwar Germany.
20/20. Persuading your voters that the other side cheated starts a downward spiral. Your voters will expect you to cheat next time. Take responsibility, Republicans.
pi_196183547
quote:
7s.gif Op woensdag 11 november 2020 09:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, wat is *normaal* en *logisch*? Het lijkt me duidelijk dat dit een vrij unieke situatie is. En het is ook wel duidelijk geworden dat Trump gewoon zou blijven zitten als daar enige mogelijkheid voor zou zijn, waarschijnlijk tot zijn dood.

De vraag is echter, heb je vertrouwen in de Amerikaanse rechtstaat in een dergelijke situatie. Het is niet eenvoudig om een verkiezing te stelen, zoals Trump nu probeert. Het meest waarschijnlijke lijkt mij nog steeds dat Trump doorprocedeert tot het bittere einde, zo'n beetje alles verliest, het witte huis verlaat, en nooit, maar dan ook nooit, zijn nederlaag toegeeft.
pi_196184004
quote:
Ik vind het moeilijk in te schatten. Zeker het rijtje figuren wat nu de top van het Pentagon betreedt maak ik me wat zorgen om. Daarnaast is er bij het optuigen van het systeem niet echt rekening gehouden met de situatie van een staatsgreep van een uitgaande president.

Ik houd, zoals iemand anders hier gisteren ook al zei, de toon van de serieuze kanten (WaPo, NYT, FT, etc) in de gaten. Da's allemaal nog vrij gunstig: Biden hard aan het werk en Trump rommelt wat aan. Als uit de toon van die kranten blijkt dat de journalisten daar zich ook echt zorgen beginnen te maken dan kunnen we paniek gaan zaaien denk ik.

Wat tragisch allemaal. Je kon dit natuurlijk al vanaf het begin zien aankomen. Als ie nu niet had verloren, dan had hij in 2024 alles op alles gezet voor een derde termijn. De man kán niet verliezen, immers. Intens treurig. Je zou er zo een melancholische musical van kunnen maken. :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 11-11-2020 11:41:16 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Redactie Games woensdag 11 november 2020 @ 11:54:25 #95
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196184380
Ik acht het eigenlijk met de dag waarschijnlijker dat Trump op 20 januari zichzelf verklaart tot president en Biden ziet als een soort van tegenpaus in het witte huis. Vervolgens wordt Trump tower het nieuwe witte huis voor iedereen die de nieuwe "regering" wilt volgen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196184442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:54 schreef Puddington het volgende:
Ik acht het eigenlijk met de dag waarschijnlijker dat Trump op 20 januari zichzelf verklaart tot president en Biden ziet als een soort van tegenpaus in het witte huis. Vervolgens wordt Trump tower het nieuwe witte huis voor iedereen die de nieuwe "regering" wilt volgen.
of hij vlucht naar Rusland en wordt daar "president in ballingschap"
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_196184568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:54 schreef Puddington het volgende:
Van belang wordt het traject in december-januari, zodra de Electoral College votes geteld zijn en gecertificeerd worden door het Congres. Zodra dat gebeurt is en Joe nog steeds 270 EC votes of meer heeft, zit het wel gebeiteld denk ik. Maar dat duurt helaas nog even.
  Redactie Games woensdag 11 november 2020 @ 12:09:04 #98
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196184612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef STING het volgende:

[..]

Van belang wordt het traject in december-januari, zodra de Electoral College votes geteld zijn en gecertificeerd worden door het Congres. Zodra dat gebeurt is en Joe nog steeds 270 EC votes of meer heeft, zit het wel gebeiteld denk ik. Maar dat duurt helaas nog even.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Trump zich daar niks van aantrekt.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196184699
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:06 schreef STING het volgende:

[..]

Uitslag moet ook nog geratificeerd worden door iedere staat, dacht ik. En hij kan makkelijk staten ertoe aanzetten om die uitslag niet te ratificeren. En dan zou het dus gaan naar het Huis van Afgevaardigden. En die stemmen dan via het systeem 1 stem per staat.
I´m back.
pi_196184742
Hoe zal die March for Trump verlopen de 14e? Ik zie nu al aankomen, op volgorde van waarschijnlijkheid:

- dat er verwijten komen dat die demonstratie geen strobreed in de weg wordt gelegd, waarop trumperts reageren dat demonstreren een recht is en daarbij compleet negeren wat er bij vele vreedzame BLM-demonstraties gebeurde (vóór rellen en plunderingen dus, ik zeg niet dat die niet bestonden)

- dat er geweld uitbreekt tussen de mars en tegendemonstranten

- dat de politie in moet grijpen/ingrijpt zonder echte aanleiding en dat de commentatoren bij FOX dan ineens wél scherpe veroordelingen jegens politiegeweld kunnen formuleren

- dat er een aanslag gepleegd wordt en dat die óf echt is, óf net als veel rellen bij BLM geinstigeerd door extreemrechtsnationalistische proud boys
What Would Goku Do
pi_196184749
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 12:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitslag moet ook nog geratificeerd worden door iedere staat, dacht ik. En hij kan makkelijk staten ertoe aanzetten om die uitslag niet te ratificeren. En dan zou het dus gaan naar het Huis van Afgevaardigden. En die stemmen dan via het systeem 1 stem per staat.
Ja, klopt inderdaad. Dat is het huidige horror scenario, want dat zou uitvallen in het voordeel van Trump.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')