SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:quote:Op woensdag 4 november 2020 00:17 schreef NY_Giant het volgende:
Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken. Misschien is het handig om ze in de OP te zetten. Helemaal legaal en ook probleemloos in Nederland te bekijken.
ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS
Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.Dit is gewoon raar :l![]()
![]()
Niet echt het slimste volk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Je zegt het alsof het er niet toe doet of Biden wel of niet Arizona wint, terwijl Trump gewoon de verkiezingen wint als Biden AZ niet pakt.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:57 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Als Trump blijft doen wat hij de afgelopen dag in Arizona heeft gedaan haalt hij Biden net bij. Maar wat nu nog binnen moet komen is wss iets minder goed voor hem dus arizona gaat hij net niet halen maar zal op enkele duizenden aankomen.
Tenzij Biden natuurlijk PA of GA pakt.
Hoewel, als Biden alleen GA van die twee pakt en Nevada niet wint ook dan wint Trump alsnog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het achterlijke geblaat van Trump en cronies om het stemmen te stoppen, is niet verstandig en onrechtvaardig. De overzeese militaire stemmen zullen dan niet meegeteld worden. Die moeten nog worden geteldMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wat mij betreft stoppen ze daar. Biden staat er namelijk voor..quote:Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Biden moet gewoon PA pakken. Dan zijn we van een hoop onzekerheid afquote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je zegt het alsof het er niet toe doet of Biden wel of niet Arizona wint, terwijl Trump gewoon de verkiezingen wint als Biden AZ niet pakt.
Hoewel, als Biden alleen GA van die twee pakt en Nevada niet wint ook dan wint Trump alsnog.![]()
In Nevada zijn ze op bed gekropen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Dat tellen in Nevada schiet ook niet op zeg.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ja!quote:Op donderdag 5 november 2020 09:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Biden moet gewoon PA pakken. Dan zijn we van een hoop onzekerheid afNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
In NC is nu al bijna 24 uur niets veranderdquote:Op donderdag 5 november 2020 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Dat tellen in Nevada schiet ook niet op zeg.![]()
![]()
Tsja, het is een dubbeltje op z'n kant.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je zegt het alsof het er niet toe doet of Biden wel of niet Arizona wint, terwijl Trump gewoon de verkiezingen wint als Biden AZ niet pakt.
Hoewel, als Biden alleen GA van die twee pakt en Nevada niet wint ook dan wint Trump alsnog.
Als de popular vote leidend was, was het een stuk eenvoudiger geweest.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Precies.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het is een dubbeltje op z'n kant.
Als de popular vote leidend was, was het een stuk eenvoudiger geweest.
Hoef je maar campagne te voeren in 3-4 grote steden en je bent klaar.![]()
Nee johquote:Op donderdag 5 november 2020 09:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Precies.
Hoef je maar campagne te voeren in 3-4 grote steden en je bent klaar.![]()
Popular vote houdt in dat elke stem even zwaar telt. Lijkt mij een fair systeem.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:28 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Precies.
Hoef je maar campagne te voeren in 3-4 grote steden en je bent klaar.
Nu beperkt de race zich tot een klein aantal staten. Lijkt mij ook niet wenselijk.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Je weet dat er gewoon vele internationale waarnemers zijn in de VS en dat er ook van beide partijen mensen op elke telplek aanwezig zijn? Ik zie ook niet voor me hoe je zo grootschalig fraude zou kunnen plegen, zonder dat het uit lekt. Leg dat eens uit?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:21 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Ze moeten honderden kilos trump-votes vernietigen. ja dat lijkt me een zware klus.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat kun je wel mooi en aannemelijk vertellen maar hoe is de praktijk werkelijk. Dat weet jij ook niet. Ze kunnen Trump-votes gewoon negeren bijvoorbeeld. Weet jij veel.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat er gewoon vele internationale waarnemers zijn in de VS en dat er ook van beide partijen mensen op elke telplek aanwezig zijn? Ik zie ook niet voor me hoe je zo grootschalig fraude zou kunnen plegen, zonder dat het uit lekt. Leg dat eens uit?![]()
Je zou misschien naar iets moeten als een gewogen popular vote. Dat stemmen uit de kleine staten wel iets zwaarder wegen dan stemmen uit de grote steden, maar dat wel elke stem er toe doet (republikeins gaan stemmen in california of democratisch gaan stemmen in texas heeft nu feitelijk geen zin).quote:Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Popular vote houdt in dat elke stem even zwaar telt. Lijkt mij een fair systeem.
Nu beperkt de race zich tot een klein aantal staten. Lijkt mij ook niet wenselijk.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
De maan is van kaas, prove me wrong.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Dat kun je wel mooi en aannemelijk vertellen maar hoe is de praktijk werkelijk. Dat weet jij ook niet. Ze kunnen Trump-votes gewoon negeren bijvoorbeeld. Weet jij veel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik weet wel veel, want ik heb gister heel duidelijk een Nederlandse waarnemer die in Wisconsin was horen uitleggen hoe het werkt op radio 1. Gaat om een Nederlands Eerste Kamerlid, Farah Karimi.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Dat kun je wel mooi en aannemelijk vertellen maar hoe is de praktijk werkelijk. Dat weet jij ook niet. Ze kunnen Trump-votes gewoon negeren bijvoorbeeld. Weet jij veel.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Natuurlijk weten we dat wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Dat kun je wel mooi en aannemelijk vertellen maar hoe is de praktijk werkelijk. Dat weet jij ook niet. Ze kunnen Trump-votes gewoon negeren bijvoorbeeld. Weet jij veel.
Het systeem werkt al decennia zo een de pers word zelfs toegelaten om het te laten zien.
De enige die de waarheid hier niet accepteert ben jij.![]()
Ik zou niet weten waarom je stemmen uit kleinere staten zwaarder zou laten wegen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zou misschien naar iets moeten als een gewogen popular vote. Dat stemmen uit de kleine staten wel iets zwaarder wegen dan stemmen uit de grote steden, maar dat wel elke stem er toe doet (republikeins gaan stemmen in california of democratisch gaan stemmen in texas heeft nu feitelijk geen zin).Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
En diezelfde waarnemers zeggen:quote:Op donderdag 5 november 2020 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat er gewoon vele internationale waarnemers zijn in de VS en dat er ook van beide partijen mensen op elke telplek aanwezig zijn? Ik zie ook niet voor me hoe je zo grootschalig fraude zou kunnen plegen, zonder dat het uit lekt. Leg dat eens uit?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-door-trump-a4018848Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Dat is nu zo met de kiesmannen. Als ze die gewoon proportioneel zouden verdelen (dus 60% van de vote betekent 60% van de kiesmannen) ben je er al. Alleen dat is een beetje lastig in staten met weinig kiesmannen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je zou misschien naar iets moeten als een gewogen popular vote. Dat stemmen uit de kleine staten wel iets zwaarder wegen dan stemmen uit de grote steden, maar dat wel elke stem er toe doet (republikeins gaan stemmen in california of democratisch gaan stemmen in texas heeft nu feitelijk geen zin).
Je zou ook 50% van de kiesmannen via nation wide popular vote kunnen doen en het andere deel via het huidige systeem.![]()
Dan moet je ook eerst de enveloppen openen en die zijn verzegeld.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:38 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Ze moeten eerst de libturd votes eruit vissen. Dan de Trump-votes naar de papierversnipperaar. Dit kost tijd lijkt me.
Weet je waar dat openen van de enveloppen gebeurd? In dezelfde ruimte waar de stemmen geteld worden.
Dus daar zitten tientallen mensen met hun neus bovenop.
Als het boek Verkiezingen voor Dummies bestond, zou ik het je aanraden.![]()
Kunnen de frauderoepers ook uitleggen waarom de boosaardige democraten niet ook een paar stemmen voor hun kandidaat-senatoren hadden kunnen regelen?
Ik vind het maar incompetente fraudeurs.My friends all drive horses![]()
Dat laatste lijkt me wel een goede optie. Je wil gewoon niet dat de kleine staten onder gaan sneeuwen, de president moet president zijn van heel de VS en niet alleen van de grote steden. En de verschillen in de VS zijn gewoon veel groter dan in welk Europees land dan ook. Maar wat nu het geval is, dat heel veel stemmen zinloos zijn, is ook gewoon slecht.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is nu zo met de kiesmannen. Als ze die gewoon proportioneel zouden verdelen (dus 60% van de vote betekent 60% van de kiesmannen) ben je er al. Alleen dat is een beetje lastig in staten met weinig kiesmannen.
Je zou ook 50% van de kiesmannen via nation wide popular vote kunnen doen en het andere deel via het huidige systeem.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Stemmen is ook niet per se zinloos. Heel veel wordt op lokaal niveau besloten. Dus stemmen voor het lokale congres, of rechters, aanklagers, schoolbestuurders etc is net zo goed van belang en kan in het dagelijks leven van mensen een grote impact hebben.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me wel een goede optie. Je wil gewoon niet dat de kleine staten onder gaan sneeuwen, de president moet president zijn van heel de VS en niet alleen van de grote steden. En de verschillen in de VS zijn gewoon veel groter dan in welk Europees land dan ook. Maar wat nu het geval is, dat heel veel stemmen zinloos zijn, is ook gewoon slecht.My friends all drive horses![]()
Ja, het stemmen op de president is nu in veel staten zinloos, daar ging het nu om.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Stemmen is ook niet per se zinloos. Heel veel wordt op lokaal niveau besloten. Dus stemmen voor het lokale congres, of rechters, aanklagers, schoolbestuurders etc is net zo goed van belang en kan in het dagelijks leven van mensen een grote impact hebben.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
ja maar het zijn libtards.... dat zegt genoeg. /squote:Op donderdag 5 november 2020 09:43 schreef PippenScottie het volgende:
Kunnen de frauderoepers ook uitleggen waarom de boosaardige democraten niet ook een paar stemmen voor hun kandidaat-senatoren hadden kunnen regelen?
Ik vind het maar incompetente fraudeurs.![]()
Dan kan je beter per staat 2 EV toekennen aan de winnaar, en de rest proportioneel.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is nu zo met de kiesmannen. Als ze die gewoon proportioneel zouden verdelen (dus 60% van de vote betekent 60% van de kiesmannen) ben je er al. Alleen dat is een beetje lastig in staten met weinig kiesmannen.
Je zou ook 50% van de kiesmannen via nation wide popular vote kunnen doen en het andere deel via het huidige systeem.Géén kloon van tvlxd!![]()
maar ze stemmen ook niet direct op de president, die wordt (toch?) indirect gekozen. dus net als bij ons het 1e kamer systeem, je stemt op je provincie partijen en die stem drupt weer door/ vertegenwoordigd de eerste kamer?quote:Op donderdag 5 november 2020 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het stemmen op de president is nu in veel staten zinloos, daar ging het nu om.![]()
Wat kunnen we vandaag verwachten? Nevada pas laat vandaag, maar wat doen de andere staten? Wordt er nu geteld en ook gepubliceerd?![]()
Een paar Staten hebben nu overigens ingevoerd dat zij hij kiesmannen toe gaan kennen aan de winnaar van de popular vote.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het stemmen op de president is nu in veel staten zinloos, daar ging het nu om.
Tot nu toe is dit geen issue, want dit zijn blauwe staten en democraten winnen vrijwel altijd de popular vote, maar mocht dit ooit een keer anders worden, dan zal dit heel controversieel zijn.My friends all drive horses![]()
De uitslagen in Arizona, Georgia en Pennsylvania.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:52 schreef Zwansen het volgende:
Wat kunnen we vandaag verwachten? Nevada pas laat vandaag, maar wat doen de andere staten? Wordt er nu geteld en ook gepubliceerd?![]()
Je stemt volgens mij wel rechtstreeks op een presidentskandidaat, de staat wijst dan kiesmannen toe aan degene die de staat wint. Maar die kiesmannen hebben verder geen functie, buiten eenmalig stemmen in de electoral college, dacht ik.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar ze stemmen ook niet direct op de president, die wordt (toch?) indirect gekozen. dus net als bij ons het 1e kamer systeem, je stemt op je provincie partijen en die stem drupt weer door/ vertegenwoordigd de eerste kamer?
Je kunt prima op Biden stemmen en daarnaast alle andere (lokale, staat, huis, senaat) opties republikeins.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
You don't say.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Popular vote houdt in dat elke stem even zwaar telt. Lijkt mij een fair systeem.De race beperkt zicht tot een klein aantal staten?quote:Nu beperkt de race zich tot een klein aantal staten. Lijkt mij ook niet wenselijk.
Volgens mij is er toch echt campagne gevoerd door het hele land.
Of bedoel je met "de race" alleen nu de laatste paar stemmen tellen?
Komt vooral omdat die staten zo traag zijn met tellen, niet vanwege wel of geen popular vote hebben.
Maar tis blijkbaar eerlijker om dat een handjevol steden het compleet voor het zeggen hebben. Campagne voeren in kleine staten zal dan niet meer gebeuren, popular vote gaat namelijk om grote aantallen, en die zijn er in kleine staten niet. Fair systeem inderdaad.![]()
Volgens mij lieten zowel Biden als Trump de zekerheidjes links liggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
You don't say.
[..]
De race beperkt zicht tot een klein aantal staten?
Volgens mij is er toch echt campagne gevoerd door het hele land.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ik denk niet dat er veel campagne is gevoerd in Wyoming, om maar eens een staat te pakken waar Clinton maar ongeveer 20% van de stemmen wist te halen. Campagne voeren in die staat heeft geen zin. Zelfs al stijgen de Democraten van 20 naar 40%, het levert ze 0 extra kans op het winnen van de verkiezingen op.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
You don't say.
[..]
Komt vooral omdat die staten zo traag zijn met tellen, niet vanwege wel of geen popular vote hebben.
Maar tis blijkbaar eerlijker om dat een handjevol steden het compleet voor het zeggen hebben. Campagne voeren in kleine staten zal dan niet meer gebeuren, popular vote gaat namelijk om grote aantallen, en die zijn er in kleine staten niet. Fair systeem inderdaad.
En zo kun je een heel aantal staten van te voren al invullen, het gaat om die paar swingstates.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Misschien staan ze zo laag OMDAT ze er nauwelijks campagne voeren.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel campagne is gevoerd in Wyoming, om maar eens een staat te pakken waar Clinton maar ongeveer 20% van de stemmen wist te halen. Campagne voeren in die staat heeft geen zin. Zelfs al stijgen de Democraten van 20 naar 40%, het levert ze 0 extra kans op het winnen van de verkiezingen op.
En zo kun je een heel aantal staten van te voren al invullen, het gaat om die paar swingstates.
Als je nooit campagne voert zul je nooit groeien in zo'n staat.![]()
Nee dat is niet waar. Democraten in Wyoming en Republikeinen in DC zijn het niet met je eens.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
You don't say.
[..]
Komt vooral omdat die staten zo traag zijn met tellen, niet vanwege wel of geen popular vote hebben.![]()
Ik zou me als vrijwilliger in die staat inschrijven om je gelijk te bewijzen, succesquote:Op donderdag 5 november 2020 10:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Misschien staan ze zo laag OMDAT ze er nauwelijks campagne voeren.
![]()
Het algehele economische en politieke systeem heeft een grotere invloed. Wat verhindert staten beleid te kunnen voeren, bijvoorbeeld sociaal beleid, omdat het anders activiteit kan wegjagen naar naburige staten. De oude landheren en plantage houders hebben het systeem expres zo opgezet. Het hele systeem dat scholen worden bekostigd door de belastingen op onroerend goed is nog zoiets...quote:Op donderdag 5 november 2020 09:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Stemmen is ook niet per se zinloos. Heel veel wordt op lokaal niveau besloten. Dus stemmen voor het lokale congres, of rechters, aanklagers, schoolbestuurders etc is net zo goed van belang en kan in het dagelijks leven van mensen een grote impact hebben.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."![]()
Groeien van 20% naar de meerderheid is gewoon niet realistisch. De eerste 30% van de extra stemmen maakt namelijk geen enkel verschil. Daarom heeft het geen zin.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als je nooit campagne voert zul je nooit groeien in zo'n staat.
Juist met een popular vote heeft het wel zin omdat elke stem dan wel telt.![]()
Nee, ze staan zo laag omdat veel mensen daar Republikeins stemmen, maakt niet uit wat er gebeurt. Andersom ook: Trump kon campagne voeren wat hij wilde in D.C., van 4% naar >50% groeien zou hem nooit lukken.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als je nooit campagne voert zul je nooit groeien in zo'n staat.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat is niet ingevoerd, dat wordt pas ingevoerd wanneer de staten die dit willen doen 270 kiesmannen tellen.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:55 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Een paar Staten hebben nu overigens ingevoerd dat zij hij kiesmannen toe gaan kennen aan de winnaar van de popular vote.
En dat zal straks weer een stukje verder weg zijn omdat bij de nieuwe verdeling bijvoorbeeld Californië er eentje moet inleveren en Texas er twee wint.![]()
Ongeacht Biden of Trump.... Is het geniale watermerksysteem van de ballots al langsgekomen hier?
Ze hebben blijkbaar door middel van dot-matrices ballots gemarkeerd. Blijkbaar een nieuwe beveiliging toegevoegd voor deze verkeizingen.
Mocht er grootschalig fruade zijn gepleegd, dan komt het hiermee wel naar buiten.![]()
![]()
Perdue en Ossoff staan ook nog dicht bij elkaar. Als Geogia voor Biden flipt zou dat ook nog kunnen voor Ossoff lijkt me![]()
En dat geldt dan alleen voor democraten? Republikeinen kunnen dan toch ook gewoon campagne voeren in Hawaii, Californië en New York?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ze hebben het niet compleet voor het zeggen omdat er altijd nog de Senaat is, waar een stem uit Wyoming 80 keer zo veel gewicht heeft als iemand uit Californië.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Refragmental het volgende:
Maar tis blijkbaar eerlijker om dat een handjevol steden het compleet voor het zeggen hebben. Campagne voeren in kleine staten zal dan niet meer gebeuren, popular vote gaat namelijk om grote aantallen, en die zijn er in kleine staten niet. Fair systeem inderdaad.![]()
Daar lijkt me de achterstand te groot voor. Wat nog wel kan is dat Perdue niet boven de 50 procent uitkomt, waardoor we ook hier naar een run off gaan.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
Perdue en Ossoff staan ook nog dicht bij elkaar. Als Geogia voor Biden flipt zou dat ook nog kunnen voor Ossoff lijkt me![]()
Waarom zou dat alleen voor dems gelden?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat geldt dan alleen voor democraten?![]()
![]()
In elke democratie is het een uitdaging om de belangen van de minderheid te beschermen. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar in de VS is dat juist helemaal de andere kant op geschoven, minderheden hebben juist een veel grotere invloed in verhouding. Neem bijvoorbeeld de Senaat waar sommige Senatoren wel 50 keer zoveel inwoners vertegenwoordigen dan andere Senatoren. De kunst is juist om daar een evenwicht in te vinden.quote:Op donderdag 5 november 2020 09:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
You don't say.
[..]
Maar tis blijkbaar eerlijker om dat een handjevol steden het compleet voor het zeggen hebben. Campagne voeren in kleine staten zal dan niet meer gebeuren, popular vote gaat namelijk om grote aantallen, en die zijn er in kleine staten niet. Fair systeem inderdaad.
De president is nu juist een functie die alle inwoners vertegenwoordigt. De splitsing Democraten/Republikeinen is ook helemaal niet precies stad/platteland. Daarom is een popular vote uitermate geschikt om de president te kiezen.![]()
Hoop t voor Ossoff, was toch wel een goede speecher.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar lijkt me de achterstand te groot voor. Wat nog wel kan is dat Perdue niet boven de 50 procent uitkomt, waardoor we ook hier naar een run off gaan.![]()
Mag ik beiden ongeschikt vinden?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:13 schreef archito het volgende:
[..]
In elke democratie is het een uitdaging om de belangen van de minderheid te beschermen. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar in de VS is dat juist helemaal de andere kant op geschoven, minderheden hebben juist een veel grotere invloed in verhouding. Neem bijvoorbeeld de Senaat waar sommige Senatoren wel 50 keer zoveel inwoners vertegenwoordigen dan andere Senatoren. De kunst is juist om daar een evenwicht in te vinden.
De president is nu juist een functie die alle inwoners vertegenwoordigt. De splitsing Democraten/Republikeinen is ook helemaal niet precies stad/platteland. Daarom is een popular vote uitermate geschikt om de president te kiezen.
Een "first past the post", "winner takes all" syteem gecombineerd met popular vote of kiesmannen leidt bijna altijd tot een 2 partijen stelsel, en zo'n stelsel leidt bijna altijd tot grote verdeeldheid en onrust.
Ik zie liever een andere systeem geimplementeerd. Welke? Geen idee, daar zijn slimmere mensen voor.
Zolang het nieuwe systeem maar goed veilig is met op z'n minst voter-id (nee, zwarte amerikanen zijn NIET te dom om een id aan te vragen), om het 1 stem per persoon principe te waarborgen.![]()
Het is ook onbegrijpelijk dat zoveel nog stemmen op zo'n bal gehakt als Perduequote:Op donderdag 5 november 2020 10:13 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Hoop t voor Ossoff, was toch wel een goede speecher.![]()
Je lijkt maar iedere keer te denken dat de steden sowieso verloren terrein zijn voor de republikeinen, maar zij kunnen in die steden toch ook campagne voeren?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waarom zou dat alleen voor dems gelden?
En als dat niet succesvol is, ja, dan wil gewoon de meerderheid van de bevolking het republikeins beleid niet. Dat is nou democratie. Demo betekent volk, niet geografisch gebied.![]()
Ik was om kwart voor vier wakker en heb tot half vijf gekeken. Sindsdien lijkt er ook niets veranderd. Steeds dezelfde commentaren en beelden.quote:![]()
Een meer partijen stelsel waarbij een coalitie de president naar voren schuift (zal meestal de leider van de grootste partij uit de coalitie zijn) is inderdaad het meest democratisch. Maar dan schaf je dus de hele presidentsverkiezingen af en zou die via het Huis, waar dan meer dan 2 partijen in zitten, worden verkozen. Is ook mijn ideaalbeeld, maar niet realistisch voor Amerika op het moment.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mag ik beiden ongeschikt vinden?
Een "first past the post", "winner takes all" syteem gecombineerd met popular vote of kiesmannen leidt bijna altijd tot een 2 partijen stelsel, en zo'n stelsel leidt bijna altijd tot grote verdeeldheid en onrust.
Ik zie liever een andere systeem geimplementeerd. Welke? Geen idee, daar zijn slimmere mensen voor.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Bij een demografische verschuiving kan het op een gegeven moment lonend zijn om campagne te voeren, maar je hebt niet onbeperkte tijd en middelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:03 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als je nooit campagne voert zul je nooit groeien in zo'n staat.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Frankrijk heeft ook een presidentieel stelsel waar de president rechtstreeks gekozen wordt en toch meer dan 2 partijen. Als de verkiezingen voor het Huis en de president allebei proportioneel worden ontstaat dat vanzelf. En dan gewoon met 2 rondes zodat uiteindelijk 1 persoon de meerderheid krijgtquote:Op donderdag 5 november 2020 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een meer partijen stelsel waarbij een coalitie de president naar voren schuift (zal meestal de leider van de grootste partij uit de coalitie zijn) is inderdaad het meest democratisch. Maar dan schaf je dus de hele presidentsverkiezingen af en zou die via het Huis, waar dan meer dan 2 partijen in zitten, worden verkozen. Is ook mijn ideaalbeeld, maar niet realistisch voor Amerika op het moment.![]()
Maar Frankrijk is een eenheidsstaat, de VS federaal. Overigens waren ook daar de presidenten vrijwel altijd van twee partijen, die trend is eigenlijk pas met Macron gebroken.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Frankrijk heeft ook een presidentieel stelsel waar de president rechtstreeks gekozen wordt en toch meer dan 2 partijen. Als de verkiezingen voor het Huis en de president allebei proportioneel worden ontstaat dat vanzelf. En dan gewoon met 2 rondes zodat uiteindelijk 1 persoon de meerderheid krijgt
Als er dan zonodig een systeem overgenomen zou moeten worden genomen zou mij voor mij het Duitse een voor de hand liggende optie zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 10:35:14 ]![]()
Het systeem aanpassen is niet belangrijk voor de meeste staten. In principe kunnen de staten ook kiezen voor een kiesmannen verdeling op basis van stemmen in plaats van fptp. Maar waarom zou een staat dat willen? Een staat die altijd rood of blauw is zal hier niet voor kiezen, en swingstates zouden de aandacht op hun kwijtraken.
Er heerst echt wel de gedachte dat staten er voordeel bij hebben om een swingstate te zijn. Daardoor hebben ze iets meer politieke druk op federaal niveau waarschijnlijk.
Landelijk kun je het stelsel ook pas wijzigen na een grondswetwijziging die ook nog door de staten moet worden goedgekeurd.En wijzigen van de grondwet ligt al erg gevoelig en de partijen die aan de macht zijn, zijn door dat systeem aan de macht gekomen. Waarom zouden die wat anders willen?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Een hoop onduidelijkheid, ook bij Trump-cultisten:Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Het Franse stelsel is toch ook niet bepaald ideaal. Ook daar heeft in veel districten je stem geen zin. 'Kleine' partijen die misschien in elk district 10% van de stemmen halen, krijgen uiteindelijk 0 zetels.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Frankrijk heeft ook een presidentieel stelsel waar de president rechtstreeks gekozen wordt en toch meer dan 2 partijen. Als de verkiezingen voor het Huis en de president allebei proportioneel worden ontstaat dat vanzelf. En dan gewoon met 2 rondes zodat uiteindelijk 1 persoon de meerderheid krijgtMisschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ik vind dat systeem wel vele malen beter eigenlijk. Kleine partijen krijgen wel meer kans op die manier. Als je dan een districtenstelsel hebt, dan zo.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het Franse stelsel is toch ook niet bepaald ideaal. Ook daar heeft in veel districten je stem geen zin. 'Kleine' partijen die misschien in elk district 10% van de stemmen halen, krijgen uiteindelijk 0 zetels.![]()
Valery Giscard D'Estaing was ook niet van PS of de Gaullisten. Die was qua stroming eigenlijk een Macron van de jaren 70.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Maar Frankrijk is een eenheidsstaat, de VS federaal. Overigens waren ook daar de presidenten vrijwel altijd van twee partijen, die trend is eigenlijk pas met Macron gebroken.![]()
Ik zou eerder gaan voor het systeem van Nieuw Zeeland. Dan heb je nog steeds lokale vertegenwoordiging, maar is de samenstelling van het parlement per partij toch gebaseerd op de popular vote![]()
Wel beter dan het Amerikaanse, maar een stuk slechter dan het systeem in landen waar niet met een districtenstelsel wordt gewerkt (en dan te bedenken dat het cda ook voor een soort districtenstelsel is, ik snap dat echt niet, dan gooi je gewoon de democratie te grabbel...).quote:Op donderdag 5 november 2020 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind dat systeem wel vele malen beter eigenlijk. Kleine partijen krijgen wel meer kans op die manier. Als je dan een districtenstelsel hebt, dan zo.
Het is nagerekend voor NL in 2012: toen zouden alle districtenzetels naar PvdA of VVD zijn gegaan. Nou waren dat wat uitzonderlijke verkiezingen, maar het werkt wel een 2 partijensysteem in de hand.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Zo is er natuurlijk ook de kritiek dat in Nederland coalitieland door alle compromissen het regeerakkoord voor iedereen net niets is. Een representatieve democratie is een afbeelding, in zekere zin een abstractie, van de volkswil (of beter, de resultante van alle individuele welbegrepen eigenbelangen) en zal deze nooit helemaal kunnen representeren zoals een foto ook de werkelijkheid nooit helemaal kan vatten.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het Franse stelsel is toch ook niet bepaald ideaal. Ook daar heeft in veel districten je stem geen zin. 'Kleine' partijen die misschien in elk district 10% van de stemmen halen, krijgen uiteindelijk 0 zetels.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Dat is een glas halfvol of halfleeg discussie, ik zou juist bepleiten dat een regeerakkoord voor iedere partij in de coalitie wat heeft. Glas halfvol, ipv halfleeg.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo is er natuurlijk ook de kritiek dat in Nederland coalitieland door alle compromissen het regeerakkoord voor iedereen net niets is. Een representatieve democratie is een afbeelding, in zekere zin een abstractie, van de volkswil (of beter, de resultante van alle individuele welbegrepen eigenbelangen) en zal deze nooit helemaal kunnen representeren zoals een foto ook de werkelijkheid nooit helemaal kan vatten.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat mag je zeker.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Mag ik beiden ongeschikt vinden?
Ik zie liever een andere systeem geimplementeerd. Welke? Geen idee, daar zijn slimmere mensen voor.
Zolang het nieuwe systeem maar goed veilig is met op z'n minst voter-id (nee, zwarte amerikanen zijn NIET te dom om een id aan te vragen), om het 1 stem per persoon principe te waarborgen.
Ze moeten eens beginnen om een fatsoenlijke basisregistratie van inwoners aan te leggen, dan volgen ID-kaarten etc vanzelf. Belangrijk is wel dat dat vanuit de overheid geregeld moet worden en niet dat mensen dat zelf moeten aanvragen en het vervolgens heel moeilijk gemaakt wordt om dat daadwerkelijk te doen.
Helaas zijn Amerikanen niet zo'n fan van zo'n centrale federale actie.![]()
Gister trouwens weer een record aantal nieuwe covid cases, 108,000 en 1,200 doden.You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Maar Amerika gaat niet zomaar van hun presidentiële stelsel af. Dus Duitsland en Nieuw Zeeland zijn slechte voorbeelden.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:46 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik zou eerder gaan voor het systeem van Nieuw Zeeland. Dan heb je nog steeds lokale vertegenwoordiging, maar is de samenstelling van het parlement per partij toch gebaseerd op de popular vote
Maar liefst had ik ook elk land zoals in Nederland als dat kon. Coalities zijn goed voor stabiel lange termijn beleid en onderling begrip.![]()
Ja, ik wilde alleen maar aangeven dat geen systeem 100% geschikt is, zelfs een radicale versie van het Zwitserse systeem niet. Overigens wel eens dat het Franse systeem behoorlijk wat flaws kent.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is een glas halfvol of halfleeg discussie, ik zou juist bepleiten dat een regeerakkoord voor iedere partij in de coalitie wat heeft. Glas halfvol, ipv halfleeg.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Eens. Past ook beter bij hun traditie met districten. Is overigens hetzelfde systeem als Duitsland toch?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:46 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik zou eerder gaan voor het systeem van Nieuw Zeeland. Dan heb je nog steeds lokale vertegenwoordiging, maar is de samenstelling van het parlement per partij toch gebaseerd op de popular vote“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik ben er in Nederland zeker ook niet voor. D66 wilde het ooit maar heeft dat vrij stilletjes uit het programma verwijderd.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel beter dan het Amerikaanse, maar een stuk slechter dan het systeem in landen waar niet met een districtenstelsel wordt gewerkt (en dan te bedenken dat het cda ook voor een soort districtenstelsel is, ik snap dat echt niet, dan gooi je gewoon de democratie te grabbel...).
Het is nagerekend voor NL in 2012: toen zouden alle districtenzetels naar PvdA of VVD zijn gegaan. Nou waren dat wat uitzonderlijke verkiezingen, maar het werkt wel een 2 partijensysteem in de hand.
Ik denk dat een disctrictenstelsel vooral zijn voordelen heeft in hele grote landen met zeer grote regionale verschillen en een flinke afstand tussen een regio en het landelijk bestuur. Maar in Nederland zie ik er echt geen enkele meerwaarde in.![]()
Er is rond 8 uur nog wel een aantal stemmen binnen gekomen in Arizona:quote:Op donderdag 5 november 2020 10:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik was om kwart voor vier wakker en heb tot half vijf gekeken. Sindsdien lijkt er ook niets veranderd. Steeds dezelfde commentaren en beelden.
De comments onder beide tweets verschillen nogal radicaal van toon.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ja, dit is ook meer voor het parlement zelf bedoeld. Op deze manier zou je daar in ieder geval al wat extra partijen kunnen krijgen. Voor het presidentschap vind ik het idee van het EC mss nog niet eens heel slecht. Ik zou dan zeggen dat je het EC stemmen dan evenredig verdeeld ipv winner-takes-allquote:Op donderdag 5 november 2020 10:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar Amerika gaat niet zomaar van hun presidentiële stelsel af. Dus Duitsland en Nieuw Zeeland zijn slechte voorbeelden.
Maar liefst had ik ook elk land zoals in Nederland als dat kon. Coalities zijn goed voor stabiel lange termijn beleid en onderling begrip.![]()
Dat is op zich ook prima. Het is slechts nadelig voor mensen die enkel hun zin willen doordrammen ten koste van de ander.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo is er natuurlijk ook de kritiek dat in Nederland coalitieland door alle compromissen het regeerakkoord voor iedereen net niets is. Een representatieve democratie is een afbeelding, in zekere zin een abstractie, van de volkswil (of beter, de resultante van alle individuele welbegrepen eigenbelangen) en zal deze nooit helemaal kunnen representeren zoals een foto ook de werkelijkheid nooit helemaal kan vatten.![]()
Volgens mij, ik kende het meer van NZ maar D doet hetzelfde jaquote:Op donderdag 5 november 2020 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eens. Past ook beter bij hun traditie met districten. Is overigens hetzelfde systeem als Duitsland toch?![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Representatieve vertegenwoordiging binnen districten is voor grote landen best aardig inderdaad. En zou ook in Nederland interessant kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eens. Past ook beter bij hun traditie met districten. Is overigens hetzelfde systeem als Duitsland toch?![]()
Toch wel bijzonder dat met twee partijen er ook 50/50 split is ongeveer. Toeval, of zou dat altijd daar op uitkomen uiteindelijk? Bepaald mechanisme die het balanceerd. Sociaal mechanisme of soort van marktwerking waarbij kleine partij harder vecht om bij te halen tot ze voorbij streven en andere partij weer aanzet etc.![]()
Kan zo'n lading niet relatief eenvoudig onderschept worden bij de post?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er is rond 8 uur nog wel een aantal stemmen binnen gekomen in Arizona:
[ twitter ]
[ twitter ]
De comments onder beide tweets verschillen nogal radicaal van toon.![]()
Voor mij hoeft het niet, maar misschien vinden mensen buiten de randstad wel fijn om zo ook gerepresenteerd te worden. Hoe dan ook vind ik een representatief stelsel belangrijk. De 5% kiesdrempel in NZ en Duitsland ben ik minder gecharmeerd van.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Representatieve vertegenwoordiging binnen districten is voor grote landen best aardig inderdaad. En zou ook in Nederland interessant kunnen zijn.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik denk dat het ook gewoon werkt dat als het hele land naar links schuift, beide partijen naar links schuiven en als het land naar rechts schuift, beide partijen naar rechts schuiven. Het midden van het land blijft ook redelijk midden tussen de partijen zitten.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef VacaLoca het volgende:
Toch wel bijzonder dat met twee partijen er ook 50/50 split is ongeveer. Toeval, of zou dat altijd daar op uitkomen uiteindelijk? Bepaald mechanisme die het balanceerd. Sociaal mechanisme of soort van marktwerking waarbij kleine partij harder vecht om bij te halen tot ze voorbij streven en andere partij weer aanzet etc.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Volgens mij staan er uit alle provincies mensen op kieslijsten in Nederland en zitten uit elke provincie meerdere leden in het parlement.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Voor mij hoeft het niet, maar misschien vinden mensen buiten de randstad wel fijn om zo ook gerepresenteerd te worden. Hoe dan ook vind ik een representatief stelsel belangrijk. De 5% kiesdrempel in NZ en Duitsland ben ik minder gecharmeerd van.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ik verbaas me er ook altijd over hoe het mogelijk is dat bijvoorbeeld in een staat als Florida, waar miljoenen mensen wonen, het elke keer toch weer ongeveer 50/50 is.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef VacaLoca het volgende:
Toch wel bijzonder dat met twee partijen er ook 50/50 split is ongeveer. Toeval, of zou dat altijd daar op uitkomen uiteindelijk? Bepaald mechanisme die het balanceerd. Sociaal mechanisme of soort van marktwerking waarbij kleine partij harder vecht om bij te halen tot ze voorbij streven en andere partij weer aanzet etc.![]()
Inderdaad. En als er toch een tekort aan vertegenwoordigers uit een bepaald deel van het land is hebben partijen er toch zelf voordeel bij om daar iemand te zoeken?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staan er uit alle provincies mensen op kieslijsten in Nederland en zitten uit elke provincie meerdere leden in het parlement.![]()
Maar het zijn er wel disproportioneel weinig, ondanks dat er meer mensen buiten de Randstad wonen (ongeveer 10 miljoen v.s. 7 miljoen) leveren ze maar een derde van alle Kamerleden.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staan er uit alle provincies mensen op kieslijsten in Nederland en zitten uit elke provincie meerdere leden in het parlement.![]()
Hotelling's lawquote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef VacaLoca het volgende:
Toch wel bijzonder dat met twee partijen er ook 50/50 split is ongeveer. Toeval, of zou dat altijd daar op uitkomen uiteindelijk? Bepaald mechanisme die het balanceerd. Sociaal mechanisme of soort van marktwerking waarbij kleine partij harder vecht om bij te halen tot ze voorbij streven en andere partij weer aanzet etc.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Klopt, maar die representeren toch minder direct hun regio dan in een MMP system. Dat is in ieder geval de enige reden die ik kan bedenken waarom zoiets beter zou kunnen zijn dan wat we nu hebben.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij staan er uit alle provincies mensen op kieslijsten in Nederland en zitten uit elke provincie meerdere leden in het parlement.
Voor wat het waard is trouwens, ongerelateerd aan jouw post: dit systeem wordt ook in Canada uitdrukkelijk genoemd voor een eventuele hervorming.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
+ Media bias. Zo'n hoge pief van de Volkskrant ofzo zei dat het logisch was dat de meeste journalisten in de Randstad wonen omdat daar ook de meeste mensen wonenquote:Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het zijn er wel disproportioneel weinig, ondanks dat er meer mensen buiten de Randstad wonen (ongeveer 10 miljoen v.s. 7 miljoen) leveren ze maar een derde van alle Kamerleden.![]()
![]()
Goeie vraag, denk vooral dat er altijd 40% ondergrens per partij is van mensen die nooit voor de ander zouden stemmen, puur uit overtuiging. De bandbreedte wordt dan gevuld met mensen die stemmen om partijprogramma’s, economische situatie én vooral de persoon die verkiesbaar is.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef VacaLoca het volgende:
Als het gaat om woonadres is het toch logisch dat de meeste kamerleden in de buurt van de Tweede Kamer wonen?quote:Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het zijn er wel disproportioneel weinig, ondanks dat er meer mensen buiten de Randstad wonen (ongeveer 10 miljoen v.s. 7 miljoen) leveren ze maar een derde van alle Kamerleden.![]()
En een deel komt ook gewoon uit de "Haagse bubbel", hebben op een ministerie of iets dergelijks gewerkt en zijn van een bestuurdersfunctie de politiek in geraakt. Als je al jaren in DH werkt ga je vanzelf in de buurt wonen, als je dat elke dag gaat pendelen uit Assen gaat het je ook een keer je strot uithangenquote:Op donderdag 5 november 2020 11:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het zijn er wel disproportioneel weinig, ondanks dat er meer mensen buiten de Randstad wonen (ongeveer 10 miljoen v.s. 7 miljoen) leveren ze maar een derde van alle Kamerleden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Trump heeft al een halve dag niet getweet. Watskeburt? Hij kan zijn tranen drogen. Wat deze figuren talloze landen aandoen de wereld over die zijn jaar in jaar uit verbitterd. Het leven gaat door. Deze man is tot stilte gebracht voor een halve dag omdat die zijn kontje knijpt met maar 214 kiesmannen achter zijn naam. Yeah, luxeuze leven als dat de grootste zorg is.
[ Bericht 31% gewijzigd door Lucci_Crocodille op 05-11-2020 11:36:09 ]![]()
Ja, volgens mij was het een stuk beter verdeeld als je naar geboorte/opgroei provincie keek.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:16 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als het gaat om woonadres is het toch logisch dat de meeste kamerleden in de buurt van de Tweede Kamer wonen?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Waar slaapt Trump vandaag? Ik wil schatten hoe laat hij ontwaakt, dan is de popcorn verser.What Would Goku Do![]()
Is er nou nog wat gebeurd in Georgia de afgelopen uren? Dacht dat die de hele nacht door zouden blijven tellen.![]()
ik denk niet dat hij slaaptquote:Op donderdag 5 november 2020 11:37 schreef viagraap het volgende:
Waar slaapt Trump vandaag? Ik wil schatten hoe laat hij ontwaakt, dan is de popcorn verser.![]()
Dit gaat nu niet meer om het leiden van een land daar heb je anderen voor, het interesseert Trump ook geen meter en heeft 'ie tijd zat om te Twitteren. Hij is nu gewoon te druk bezig om zijn hachje te redden.![]()
Inderdaad, het is precies deze verkeerde denkwijze (plus het onzalige de facto 2 partijen stelsel) dat voor die enorme polarisatie zorgt.quote:Op donderdag 5 november 2020 10:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je lijkt maar iedere keer te denken dat de steden sowieso verloren terrein zijn voor de republikeinen, maar zij kunnen in die steden toch ook campagne voeren?
En als dat niet succesvol is, ja, dan wil gewoon de meerderheid van de bevolking het republikeins beleid niet. Dat is nou democratie. Demo betekent volk, niet geografisch gebied.
Stel dat partij A zich volledig richt op de steden en het platteland verwaarloost. En partij B richt zich ook wel op de steden maar gaat wel meer compromissen in haar beleid inpassen ten faveure van het platteland.
Dan zal partij A misschien wel de steden winnen, maar het verschil zal relatief klein zijn. En partij B wint enorm op het platteland en pakt daarmee met gemak de popular vote."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Dan loop je het reele risico dat je eerder vertegenwoordigd wordt door iemand die bij je om de hoek woont dan door iemand die het met je eens is. Tenzij men in Den Haag continu bezig is met dingen die beter bij de regio liggen weet ik wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Representatieve vertegenwoordiging binnen districten is voor grote landen best aardig inderdaad. En zou ook in Nederland interessant kunnen zijn."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ik denk eigenlijk dat die harde ondergrens een stuk kleiner is dan men denkt. De meeste mensen zijn niet zo diehard met politiek bezig. Met een goede boodschap kom je vaak wel een eind.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Goeie vraag, denk vooral dat er altijd 40% ondergrens per partij is van mensen die nooit voor de ander zouden stemmen, puur uit overtuiging. De bandbreedte wordt dan gevuld met mensen die stemmen om partijprogramma’s, economische situatie én vooral de persoon die verkiesbaar is.![]()
Gijscoman
![]()
Hou hoog de naam van N.E.C.![]()
Ik dacht dat die Janez Jansa, premier van Slovenië, slechts één tweet had, waarin hij Trump voortijdig feliciteerde. Maar hij gaat gewoon full-on wappie op Twitter. Zelfs voor Amerikaanse begrippen is dit tamelijk waanzinnig:
https://twitter.com/jjansasds
Sowieso lijkt hij gezien tweet en retweets meer bezig te zijn met verdachtmakingen in een land, waarin hij zich niet bevindt, dan met de situatie in zijn eigen land. Op de verkiezingsavond zelf begrijpelijk, maar als premier mag de knop toch opeens wel om?
De conclusie heeft dan wel geen betrekking op Amerikaanse politiek, maar het is toch verontrustend dat dit soort waanzinnigen in Europa steeds vaker op zulke posities terechtkomen.![]()
Net nog iets van Georgia.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:59 schreef Moira het volgende:
Is er al duidelijk hoe laat de volgende batch getelde stemmen gepubliceerd wordt?![]()
Dat is allemaal de schuld van de slinkse MSM en SOROS!!1!!11quote:Op donderdag 5 november 2020 11:57 schreef Gijscoman het volgende:
Ik dacht dat die Janez Jansa, premier van Slovenië, slechts één tweet had, waarin hij Trump voortijdig feliciteerde. Maar hij gaat gewoon full-on wappie op Twitter. Zelfs voor Amerikaanse begrippen is dit tamelijk waanzinnig:
https://twitter.com/jjansasds
Sowieso lijkt hij gezien tweet en retweets meer bezig te zijn met verdachtmakingen in een land, waarin hij zich niet bevindt, dan met de situatie in zijn eigen land. Op de verkiezingsavond zelf begrijpelijk, maar als premier mag de knop toch opeens wel om?
De conclusie heeft dan wel geen betrekking op Amerikaanse politiek, maar het is toch verontrustend dat dit soort waanzinnigen in Europa steeds vaker op zulke posities terechtkomen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
CNN meldt over Georgia dat het nu nog dichter bij elkaar ligt. 49.6% voor Trump, 49.2% voor Biden.Spoilers!![]()
Het "ja maar de duivelse MSM"-argument van de ver-rechterzijde is overigens wel een apart fenomeen vind ik.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Zie Biden een recount aanvragen en Trump die dan helemaal wappie gaatquote:Op donderdag 5 november 2020 12:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
CNN meldt over Georgia dat het nu nog dichter bij elkaar ligt. 49.6% voor Trump, 49.2% voor Biden.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Nou, nogal. Maar klagen dat ze niet gehoord worden terwijl ik weet niet hoeveel van die bruinhemden van farmer's defense force bij de NOS heb meegekregen afgelopen maanden.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
Het "ja maar de duivelse MSM"-argument van de ver-rechterzijde is overigens wel een apart fenomeen vind ik.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Verschil is nu 18k in Georgia.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ze worden wel gehoord (me dunkt, want het zijn de grootste roeptoeters), maar ze krijgen niet hun zin alleen ze begrijpen niet dat dat iets anders is.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:04 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nou, nogal. Maar klagen dat ze niet gehoord worden terwijl ik weet niet hoeveel van die bruinhemden van farmer's defense force bij de NOS heb meegekregen afgelopen maanden.Huilen dan.![]()
Zelfs kleuters snappen daar nog het verschil in. Best treurig eigenlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze worden wel gehoord, maar ze krijgen niet hun zin alleen ze begrijpen niet dat dat iets anders is.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ja, dat zou geweldig zijn, alleen al om Trump te stangenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:03 schreef Puddington het volgende:
[..]
Zie Biden een recount aanvragen en Trump die dan helemaal wappie gaat![]()
![]()
Heerlijk dat theatrale gedoe op CNN.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ik denk dat ze in die swingstates de bui al wel zien hangen dat ze er volgende week weer zitten voor de hertellingquote:Op donderdag 5 november 2020 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zou geweldig zijn, alleen al om Trump te stangen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als die ook nog flipt, dan verwacht ik echt een hele dag ragetweets.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Van 31.000 vote lead in Georgia voor Trump naar 18.000.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik heb gister een tijdje Fox News zitten kijken en het viel me echt op dat ze totaal niet aan hun kijkers uitleggen waarom die stemmen zo laat nog close worden, niks over de mail-in votes die meer Dem zijn omdat de Reps hebben opgeroepen in persoon te stemmen, en die eerder geteld zijn. Of dat het zo lang duurt omdat sommige staten pas vanaf eergister mochten beginnen met tellen van de mail-in stemmen, die langer duren omdat er meer verificatiestappen zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:02 schreef xpompompomx het volgende:
Het "ja maar de duivelse MSM"-argument van de ver-rechterzijde is overigens wel een apart fenomeen vind ik.
Er zat wel een gast die zei dat mensen zich niet voor de gek moeten houden en dat het wel duidelijk was dat Biden zou gaan winnen en dat er geen bewijs is van fraude (chapeau), maar viel me echt op dat ze die kijkers in het ongewisse laten mbt uitleg over waarom het in sommige staten zo lang duurt en zo laat nog zo close wordt.Fuck the EBU.![]()
Smullenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als die ook nog flipt, dan verwacht ik echt een hele dag ragetweets.
Spoilers!![]()
Je moet t niet te lang aanhoren maar zo even kort is dit wel even lekker jaquote:Op donderdag 5 november 2020 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Heerlijk dat theatrale gedoe op CNN.![]()
![]()
Daar lijkt het wel op.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:07 schreef GlennQuagmire het volgende:
Maar nog 4% van ongeveer 5 miljoen stemmen is nog 200000. Dan lijkt me Geogia toch wel binnen?![]()
Die kans is idd groot, en ik verwacht dat dat, net als in 2000 niet noodzakelijkerwijs gunstig zal zijn voor de republikeinse kandidaat.... ze zullen nu alleen niet, zoals in 2000, zoveel haast maken dat ze het resultaat niet kunnen afwachten.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in die swingstates de bui al wel zien hangen dat ze er volgende week weer zitten voor de hertelling![]()
Is het benoemen van Supreme Court rechters door de zittende president eigenlijk niet in strijd met de Trias Politica?
Dat is toch over het graf heen regeren?
Het wordt ook meteen gebruikt door Trump. Eigenlijk doet de verkiezingsuitslag er dan niet meer toe. De Trump-getrouwe rechters kunnen de verkiezingsuitslag gewoon ongeldig verklaren.
Dat is de reinste dictatuur.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Heerlijk man! Vooral als straks Anderson Cooper, Wolf Blitz en John King weer wakker wordenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:08 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Je moet t niet te lang aanhoren maar zo even kort is dit wel even lekker ja![]()
![]()
Misschien weten ze dat de uitleg toch te moeilijk isquote:Op donderdag 5 november 2020 12:08 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb gister een tijdje Fox News zitten kijken en het viel me echt op dat ze totaal niet aan hun kijkers uitleggen waarom die stemmen zo laat nog close worden, niks over de mail-in votes die meer Dem zijn omdat de Reps hebben opgeroepen in persoon te stemmen, en die eerder geteld zijn. Of dat het zo lang duurt omdat sommige staten pas vanaf eergister mochten beginnen met tellen van de mail-in stemmen, die langer duren omdat er meer verificatiestappen zijn.
Er zat wel een gast die zei dat mensen zich niet voor de gek moeten houden en dat het wel duidelijk was dat Biden zou gaan winnen en dat er geen bewijs is van fraude (chapeau), maar viel me echt op dat ze die kijkers in het ongewisse laten mbt uitleg over waarom het in sommige staten zo lang duurt en zo laat nog zo close wordt.![]()
![]()
Biden. De meeste stemmen moeten nog komen uit ‘democratic strongholds’ waar er soms 80% voor Biden wordt gestemd.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:09 schreef Puddington het volgende:
[..]
Voor wie dan? Biden of Trump?![]()
Nee, gaat nog dagen duren.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
Zijn de laatste stemmen nou 18:00 onze tijd bekend?![]()
CNN weet het elke 5 minuten uit te leggen voor de simpletonsquote:Op donderdag 5 november 2020 12:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien weten ze dat de uitleg toch te moeilijk is
Ik vind ‘t allemaal een mooi klaargelegde broeigrond voor die false claims van FRAUD van Trump iig.Fuck the EBU.![]()
Ik zou er niet van uitgaan, ik verwacht dat het nog wel langer kan duren dan vandaag (ongeacht de tijdzone) voor alle stemmen geteld zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
Oh die vind ik juist net wat minder dan Cuomo en die andere bij het scherm die nu is.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heerlijk man! Vooral als straks Anderson Cooper, Wolf Blitz en John King weer wakker worden![]()
Ja Biden lijkt GA te gaan winnen met enkele tienduizenden stemmen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Waarvan? Van NV misschien wel, maar andere staten hopelijk eerder, maar sommigen doen er ook veel langer over.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:10 schreef Momo het volgende:
Als Biden Georgia wint dan is hij zo goed als president toch?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ik hou nog even een slag om de arm wat betreft GA
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat zijn er 20, dus dan heeft hij AZ / NV / PA niet meer nodig.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef Puddington het volgende:
Als Biden Georgia wint dan is hij zo goed als president toch?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja, op zich eens. Maar het is wel een stukje nostalgie.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:11 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Oh die vind ik juist net wat minder dan Cuomo en die andere bij het scherm die nu is.
Eerlijk gezegd vind in die jonge gast bij het scherm echt supersterk.![]()
Dan is het nog steeds afhankelijk van AZ en NVquote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef Puddington het volgende:
Als Biden Georgia wint dan is hij zo goed als president toch?![]()
Bernie waarschuwde er tijden geleden al voor.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:11 schreef Moira het volgende:
[..]
CNN weet het elke 5 minuten uit te leggen voor de simpletons
Ik vind ‘t allemaal een mooi klaargelegde broeigrond voor die false claims van FRAUD van Trump iig.Huilen dan.![]()
Als AZ blauw blijft wel ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef Puddington het volgende:
Als Biden Georgia wint dan is hij zo goed als president toch?![]()
Ja he? Ik vind dit team sowieso wel leuk. En die knul steeds met zijn 'caveat'quote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, op zich eens. Maar het is wel een stukje nostalgie.
Eerlijk gezegd vind in die jonge gast bij het scherm echt supersterk.
Spoilers!![]()
Het punt zal vooral zijn dat ze een achterban hebben die niets doet met een uitleg, ook niets kan, die zijn gewoon gewend feiten meningen te horen en dat is dan zoals het is. Simpelweg omdat degene die de uitspraken doet zegt dat het zo is.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:11 schreef Moira het volgende:
[..]
CNN weet het elke 5 minuten uit te leggen voor de simpletons
Ik vind ‘t allemaal een mooi klaargelegde broeigrond voor die false claims van FRAUD van Trump iig.![]()
16quote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn er 20, dus dan heeft hij AZ / NV / PA niet meer nodig.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ben wel benieuwd hoe het met Arizona gaat. Dat is toch weer wat richting Trump aan het kruipen.Spoilers!![]()
Deze hierboven is ook een baas.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja he? Ik vind dit team sowieso wel leuk. En die knul steeds met zijn 'caveat'![]()
Ja heb ik gezien, was echt een exacte voorspellingquote:Op donderdag 5 november 2020 12:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bernie waarschuwde er tijden geleden al voor.Dat viel me idd ook op, geen bronnen, geen correspondents, geen gasten of telefoongesprekken. Het is allemaal WC-eend die WC-eend adviseert.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het punt zal vooral zijn dat ze een achterban hebben die niets doet met een uitleg, ook niets kan, die zijn gewoon gewend feiten meningen te horen en dat is dan zoals het is. Simpelweg omdat degene die de uitspraken doet zegt dat het zo is.
Zelfs CNN heeft regelmatig die Reps aan tafel zittenFuck the EBU.![]()
Hoop dat Kelly het dan ook nog redtquote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het met Arizona gaat. Dat is toch weer wat richting Trump aan het kruipen.![]()
Kelly staat wel goed voor toch?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:16 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Hoop dat Kelly het dan ook nog redt
Astronaut als senator
Fuck the EBU.![]()
Volgens mij wel, alleen de ene EC-vote van ME-2 nietquote:Op donderdag 5 november 2020 12:16 schreef Zwansen het volgende:
Is Maine al meegeteld bij CNN/Fox eigenlijk?![]()
Hmm, je zou verwachten dat senaatstem en presidentstem toch wel hand-in-hand gaan. Lijkt me niet dat de Trumperts op Kelly voor de senaat stemmenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:16 schreef Moira het volgende:
[..]
Kelly staat wel goed voor toch?
Astronaut als senator![]()
Klopt.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:16 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Volgens mij wel, alleen de ene EC-vote van ME-2 niet
Ze vertellen daar ook helemaal niets over. Wel dat ze hem niet meetellen maar we zien nooit iets over hoe de tellingen gaan, wat we kunnen verwachten.Spoilers!![]()
Volgens mij gaat Biden ze gewoon allemaal winnen (nouja niet NC dan).
Er moeten nog bijna 200k stemmen in GA geteld worden, vooral in de blauwe counties, en het verschil is minder dan 20k.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
quote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Deze hierboven is ook een baas.
Jake Tapper
Fuck the EBU.![]()
Ohja is ook nog best close idd. Ik hoop wel dat het Kelly wordt! Machtig mooiquote:Op donderdag 5 november 2020 12:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Hmm, je zou verwachten dat senaatstem en presidentstem toch wel hand-in-hand gaan. Lijkt me niet dat de Trumperts op Kelly voor de senaat stemmenFuck the EBU.![]()
Als ik de Trump counties op tel en op basis van de reporting alles naar Trump laat gaan krijgt hij er daar 40.000 stemmen bij.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het met Arizona gaat. Dat is toch weer wat richting Trump aan het kruipen.
De belangrijke stad Phoenix heeft nog 350.000 uitstaan, die stad zou dan ineens 55-45 moeten stemmen de andere kant op om het gat te dichten.
Bierviltjes berekeningJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
"I swore on the Bible"quote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Deze hierboven is ook een baas.
...
"I know that Donald Trump did it"
IJzersterke redenatie.
Huilen dan.![]()
Ja oké, maar als hij Georgia heeft is het geen ontzettend grote ramp als hij Arizona verliest. Dan kan hij met Georgia + Nevada nog steeds president wordenquote:Op donderdag 5 november 2020 12:12 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds afhankelijk van AZ en NVDon't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Ik durf dit nog niet aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:18 schreef [b]speknek het volgende:
Volgens mij gaat Biden ze gewoon allemaal winnen [/b](nouja niet NC dan).
Er moeten nog bijna 200k stemmen in GA geteld worden, vooral in de blauwe counties, en het verschil is minder dan 20k.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Waarom NC niet, dat hoor ik steeds overal, maar waarom is de race daar niet meer gaande?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:18 schreef speknek het volgende:
Volgens mij gaat Biden ze gewoon allemaal winnen (nouja niet NC dan).
Er moeten nog bijna 200k stemmen in GA geteld worden, vooral in de blauwe counties, en het verschil is minder dan 20k.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
In theorie wel, maar denk niet dat Biden daar Trump nog voorbijgaatquote:Op donderdag 5 november 2020 12:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom NC niet, dat hoor ik steeds overal, maar waarom is de race daar niet meer gaande?And what rough beast, its hour come round at last,
Ik haat echt dat centristische argument can "je kan fascisme eruit stemmen!". Tuurlijk man, jij denkt dat Fascisten het er maar bij laren hangen als ze verliezen?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die man is sowieso altijd wat hysterisch.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
wow wat een geweldig voorbeeld van hoe sommige gewoon maar wat roepen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Deze hierboven is ook een baas.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ik denk dat deze meneer in the Atlantic het goed stelde:quote:Op donderdag 5 november 2020 12:27 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik haat echt dat centristische argument can "je kan fascisme eruit stemmen!". Tuurlijk man, jij denkt dat Fascisten het er maar bij laren hangen als ze verliezen?
https://www.theatlantic.c(...)se-sociopath/616994/Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Welke staten zouden we vandaag nog kunnen callen? Pennsylvania geloof ik niet in. North Carolina doort nog een week. Alaska nog een maand ofzo.Spoilers!![]()
Georgia telt door, die komen straks met een uitslag. Nevada wellicht ook, al zal dat tussentijdse betreffen. Wellicht is het verschil dan al bepaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke staten zouden we vandaag nog kunnen callen? Pennsylvania geloof ik niet in. North Carolina doort nog een week. Alaska nog een maand ofzo.![]()
Van de ongetelde stemmen zijn er misschien wel iets meer voor Biden dan voor Trump, maar waarschijnlijk niet genoeg om in te halen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarom NC niet, dat hoor ik steeds overal, maar waarom is de race daar niet meer gaande?Fuck the EBU.![]()
Ik heb eerlijk gezegd een grotere hekel aan het smijten met de term fascisme. Het fascisme is anti-democratisch, anti-parlementair, anti-intellectueel, maar ook anti-conservatief, anti-religieus, zowel tegen links als tegen rechts en streeft naar een totalitaire staat... eigenlijk is er buiten Italië eind jaren 30/begin 40 nooit een land geweest waar het fascisme echt groot is geweest. Ook het nationaal-socialisme is geen fascisme. En Trump is ook echt geen fascist, hij voldoet gewoon niet aan alle kenmerken.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:27 schreef Puddington het volgende:
[..]
Ik haat echt dat centristische argument can "je kan fascisme eruit stemmen!". Tuurlijk man, jij denkt dat Fascisten het er maar bij laren hangen als ze verliezen?
Fascist is dus geen woord wat je moet gebruiken, ook niet als scheldwoord. Het dekt de lading niet en bevordert de discussie niet.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
quote:Op donderdag 5 november 2020 12:14 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
[..]
Deze hierboven is ook een baas.![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is dan wel een juiste term voor een leider die anti-democratisch, anti-parlementair, anti-intellectueel en anti-rechtsstaat is?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd een grotere hekel aan het smijten met de term fascisme. Het fascisme is anti-democratisch, anti-parlementair, anti-intellectueel, maar ook anti-conservatief, anti-religieus, zowel tegen links als tegen rechts en streeft naar een totalitaire staat... eigenlijk is er buiten Italië eind jaren 30/begin 40 nooit een land geweest waar het fascisme echt groot is geweest. Ook het nationaal-socialisme is geen fascisme. En Trump is ook echt geen fascist, hij voldoet gewoon niet aan alle kenmerken.
Fascist is dus geen woord wat je moet gebruiken, ook niet als scheldwoord. Het dekt de lading niet en bevordert de discussie niet.Spoilers!![]()
Ik hoop georgia en nevada.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke staten zouden we vandaag nog kunnen callen? Pennsylvania geloof ik niet in. North Carolina doort nog een week. Alaska nog een maand ofzo.![]()
Niet alle kenmerken, maar toch gevaarlijk veel kenmerken wel. Ik zou Trump inderdaad geen fascist noemen. Hij is een demagoog. Maar een demagogie kan zeker wel afglijden naar een fascistische nachtmerrie. Het is dus niet overdreven om daar wel bewust van te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd een grotere hekel aan het smijten met de term fascisme. Het fascisme is anti-democratisch, anti-parlementair, anti-intellectueel, maar ook anti-conservatief, anti-religieus, zowel tegen links als tegen rechts en streeft naar een totalitaire staat... eigenlijk is er buiten Italië eind jaren 30/begin 40 nooit een land geweest waar het fascisme echt groot is geweest. Ook het nationaal-socialisme is geen fascisme. En Trump is ook echt geen fascist, hij voldoet gewoon niet aan alle kenmerken.
Fascist is dus geen woord wat je moet gebruiken, ook niet als scheldwoord. Het dekt de lading niet en bevordert de discussie niet.![]()
Goede column!quote:Op donderdag 5 november 2020 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat deze meneer in the Atlantic het goed stelde:
https://www.theatlantic.c(...)se-sociopath/616994/![]()
Is dit niet (ook) het principe dat op deze wijze achterhaald kan worden op welke printer/copier iets is afgedrukt ?quote:Op donderdag 5 november 2020 10:06 schreef Refragmental het volgende:
Ongeacht Biden of Trump.... Is het geniale watermerksysteem van de ballots al langsgekomen hier?
Ze hebben blijkbaar door middel van dot-matrices ballots gemarkeerd. Blijkbaar een nieuwe beveiliging toegevoegd voor deze verkeizingen.
Mocht er grootschalig fruade zijn gepleegd, dan komt het hiermee wel naar buiten.
https //www.youtube.com/watch?v=rSGiepYfMy0
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij kopieer appraten heb ik sws begrepen dat elke apparaat een eigen id achterlaat .... wat menig fraudeur al de das om heeft gedaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Op Trump is lastig een sticker te plakken, zoals in Nederland op de PVV lastig een stroming te plakken is. Ik zou Trump dus gewoon Trump blijven noemen en aanhangers van Trump ook gewoon aanhangers van Trump. Dan is het duidelijk wat je bedoeld.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is dan wel een juiste term voor een leider die anti-democratisch, anti-parlementair, anti-intellectueel en anti-rechtsstaat is?
En ja, dan kun je benoemen wat er mis is met Trump. Maar de zeer beladen term fascist, die ook gewoon feitelijk niet klopt, slaat niet alleen de discussie dood, hij polariseert enorm. Net zoiets als Baudet fascist of nazi noemen. Het klopt gewoon niet en je helpt het gesprek (waarvoor je toch op een forum komt) er helemaal niet mee.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Trumpisten in de VS die bij stembureaus staan te roepen dat het tellen moet stoppen.....
Gaat goed in dat land.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ok, thanks.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op Trump is lastig een sticker te plakken, zoals in Nederland op de PVV lastig een stroming te plakken is. Ik zou Trump dus gewoon Trump blijven noemen en aanhangers van Trump ook gewoon aanhangers van Trump. Dan is het duidelijk wat je bedoeld.
En ja, dan kun je benoemen wat er mis is met Trump. Maar de zeer beladen term fascist, die ook gewoon feitelijk niet klopt, slaat niet alleen de discussie dood, hij polariseert enorm. Net zoiets als Baudet fascist of nazi noemen. Het klopt gewoon niet en je helpt het gesprek (waarvoor je toch op een forum komt) er helemaal niet mee.Spoilers!![]()
Ja, een demagoog is Trump zeker wel. En dat zijn aanhangers kunnen afglijden naar gevaarlijk klopt ook wel (van Trump zelf geloof ik dat niet zo, daarvoor is hij teveel een schijterd). Maar een niet kloppende term er op plakken zal dat gevaar eerder vermeerderen dan verminderen.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:41 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Niet alle kenmerken, maar toch gevaarlijk veel kenmerken wel. Ik zou Trump inderdaad geen fascist noemen. Hij is een demagoog. Maar een demagogie kan zeker wel afglijden naar een fascistische nachtmerrie. Het is dus niet overdreven om daar wel bewust van te zijn.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Fascisme is anti-conservatief en anti-religieus? Dat lijkt me niet. En zelfs wanner je zo'n nauwe definitie aanhangt kan je ook betogen dat Trump daaraan voldoet. Trump is geen model-Christen of model-conservatief.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Fascist is dus geen woord wat je moet gebruiken, ook niet als scheldwoord. Het dekt de lading niet en bevordert de discussie niet.Géén kloon van tvlxd!![]()
Halve waarheden die een "beroep" doen om de rest zelf in/aan te vullen als eigen "vondst", doen het altijd goed.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:08 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb gister een tijdje Fox News zitten kijken en het viel me echt op dat ze totaal niet aan hun kijkers uitleggen waarom die stemmen zo laat nog close worden, niks over de mail-in votes die meer Dem zijn omdat de Reps hebben opgeroepen in persoon te stemmen, en die eerder geteld zijn. Of dat het zo lang duurt omdat sommige staten pas vanaf eergister mochten beginnen met tellen van de mail-in stemmen, die langer duren omdat er meer verificatiestappen zijn.
Er zat wel een gast die zei dat mensen zich niet voor de gek moeten houden en dat het wel duidelijk was dat Biden zou gaan winnen en dat er geen bewijs is van fraude (chapeau), maar viel me echt op dat ze die kijkers in het ongewisse laten mbt uitleg over waarom het in sommige staten zo lang duurt en zo laat nog zo close wordt.
Aan beide kanten van het spectrum gebeurd dit, heel soms onbevooroordeeld omdat in de eigen tunnel wordt gedacht.
Vermakelijkste staaltje van leidende (des)informatie vind ik RT die vooral relletjes op(s)pookt, door hun uiterst professionele aanpak en perfecte intonatie met Westers accent; een soort van autoriteit uitstralen.
Door dan de voor de hand liggende conclusie te toetsen op haalbaarheid door die om te draaien, krijg je een genuanceerder beeld.
Onverlet is het jammer dat je niet op beeld/geluid/tekst kunt vertrouwen, hoe mooi/strak dat ook is aangezet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Helaas volledig raak.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat deze meneer in the Atlantic het goed stelde:
https://www.theatlantic.c(...)se-sociopath/616994/And what rough beast, its hour come round at last,
Dat is het oorspronkelijke fascisme, van Mussolini, wel. Trump is geen Mussolini. Mussolini zou niets met Trump te maken willen hebben. Hou het fascisme nou bij Mussolini, Trump en ook zijn aanhangers voldoen daar gewoon niet aan. Trump fascist noemen is net zo zeer onzinnig als Biden socialist noemen, het klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:51 schreef Montov het volgende:
[..]
Fascisme is anti-conservatief en anti-religieus? Dat lijkt me niet. En zelfs wanner je zo'n nauwe definitie aanhangt kan je ook betogen dat Trump daaraan voldoet. Trump is geen model-Christen of model-conservatief.
Als je niet wil dat Trump en zijn aanhangers onzinnige stickers plakken, moet je het zelf ook niet doen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Voor als jullie je vervelen tijdens het wachten op de uitslagen is hier wat licht vermaak. The Daily Show maakte een compilatie van alle schandalen tijdens Obama.
Spoilers!![]()
Niet iedere fascist hoeft een Mussolini te zijn. Als je kijkt naar de 14 kenmerken van Umberto Eco voldoet Trump aan meerdere.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het oorspronkelijke fascisme, van Mussolini, wel. Trump is geen Mussolini. Mussolini zou niets met Trump te maken willen hebben. Hou het fascisme nou bij Mussolini, Trump en ook zijn aanhangers voldoen daar gewoon niet aan. Trump fascist noemen is net zo zeer onzinnig als Biden socialist noemen, het klopt gewoon niet.
Als je niet wil dat Trump en zijn aanhangers onzinnige stickers plakken, moet je het zelf ook niet doen.
Het is dom om het zo zwart-wit te schetsen, want 100% fascisten zijn er weinig, maar politici zouden aan 0 van de 14 voorwaarden moeten voldoen.![]()
Ik weet nog wel dat men vond dat obama wel heel veel op twitter zat![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik zou Baudet wel fascistoïde noemen iig. En die Freek Jansen op zijn lijst, wat ik ervan lees, lijkt me iig een neo-fascist.quote:Op donderdag 5 november 2020 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Op Trump is lastig een sticker te plakken, zoals in Nederland op de PVV lastig een stroming te plakken is. Ik zou Trump dus gewoon Trump blijven noemen en aanhangers van Trump ook gewoon aanhangers van Trump. Dan is het duidelijk wat je bedoeld.
En ja, dan kun je benoemen wat er mis is met Trump. Maar de zeer beladen term fascist, die ook gewoon feitelijk niet klopt, slaat niet alleen de discussie dood, hij polariseert enorm. Net zoiets als Baudet fascist of nazi noemen. Het klopt gewoon niet en je helpt het gesprek (waarvoor je toch op een forum komt) er helemaal niet mee.
Trump zou ik scharen onder: autoritaire democratie, zoals Orbans Hongarije en waarin Polen langzaam verandert. Overtreffende trap daarvan is weer het Rusland van Poetin. Geluk dat Trump niet nog eens 4 jaar krijgt.I´m back.![]()
Verdere polarisatie is echter niet de oplossing voor het geschetste probleem.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Niet iedere fascist hoeft een Mussolini te zijn. Als je kijkt naar de 14 kenmerken van Umberto Eco voldoet Trump aan meerdere.
Het is dom om het zo zwart-wit te schetsen, want 100% fascisten zijn er weinig, maar politici zouden aan 0 van de 14 voorwaarden moeten voldoen.And what rough beast, its hour come round at last,
![]()
Er is altijd wel een trumptweet te vinden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Klopt, maar anti-democratische en racistische bewegingen bagatelliseren ook niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verdere polarisatie is echter niet de oplossing voor het geschetste probleem.![]()
toch bizarre waar we zijn komen te staan door propoganda van alt rechts. dat een president inlichtingen keihard negeert bounties op amerikaanse millitairen door rusland, niet heeft geleid tot een schandaal.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor als jullie je vervelen tijdens het wachten op de uitslagen is hier wat licht vermaak. The Daily Show maakte een compilatie van alle schandalen tijdens Obama.
en dan zie je dit: anti obama was gewoon rasicme niks meer niks minder.![]()
Dat mosterdschandaalquote:Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor als jullie je vervelen tijdens het wachten op de uitslagen is hier wat licht vermaak. The Daily Show maakte een compilatie van alle schandalen tijdens Obama.![]()
![]()
![]()
En de foute kenmerken kun je benoemen zonder het woord fascist te gebruiken.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Niet iedere fascist hoeft een Mussolini te zijn. Als je kijkt naar de 14 kenmerken van Umberto Eco voldoet Trump aan meerdere.
Het is dom om het zo zwart-wit te schetsen, want 100% fascisten zijn er weinig, maar politici zouden aan 0 van de 14 voorwaarden moeten voldoen.
En ja, een fascist moet wel op Mussolini lijken, die is de uitvinder van het fascisme en feitelijk in de geschiedenis ook de enige grote leider die het fascisme heeft gehad.
Extra polariseren met een hele foute sticker helpt echt niemand. Denk je nou echt dat Trumpstemmers voor rede vatbaar zijn als je ze fascist noemt? Als je (bijna) de halve Amerikaanse bevolking zo weg zet?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Schijnbaar klopt NY Times niet en moeten er nog maar 67k stemmen geteld worden. Ziet er nog steeds goed uit voor een nipte zege voor Biden daarentegen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Moet je ze dan tegemoet komen? Republikeinen stemden nu voor 93 procent voor Trump, 3 procent meer dan in 2016. Dat appeasement werkt gewoon niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
En de foute kenmerken kun je benoemen zonder het woord fascist te gebruiken.
En ja, een fascist moet wel op Mussolini lijken, die is de uitvinder van het fascisme en feitelijk in de geschiedenis ook de enige grote leider die het fascisme heeft gehad.
Extra polariseren met een hele foute sticker helpt echt niemand. Denk je nou echt dat Trumpstemmers voor rede vatbaar zijn als je ze fascist noemt? Als je (bijna) de halve Amerikaanse bevolking zo weg zet?Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
Voordeel van de VS is dat dat stelsel zo stroperig en bureaucratisch is dat de macht van wie in het Witte huis zit ook maar beperkt is.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou Baudet wel fascistoïde noemen iig. En die Freek Jansen op zijn lijst, wat ik ervan lees, lijkt me iig een neo-fascist.
Trump zou ik scharen onder: autoritaire democratie, zoals Orbans Hongarije en waarin Polen langzaam verandert. Overtreffende trap daarvan is weer het Rusland van Poetin. Geluk dat Trump niet nog eens 4 jaar krijgt.
Overigens denk ik dat fascist teveel eer is voor Trump. Die kerel doet maar gewoon wat.![]()
Recount genot? CNN krijgt die extra dagen wel vol geluldquote:Op donderdag 5 november 2020 13:08 schreef speknek het volgende:
Schijnbaar klopt NY Times niet en moeten er nog maar 67k stemmen geteld worden. Ziet er nog steeds goed uit voor een nipte zege voor Biden daarentegen.
[ twitter ]"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Eens!quote:Op donderdag 5 november 2020 12:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Halve waarheden die een "beroep" doen om de rest zelf in/aan te vullen als eigen "vondst", doen het altijd goed.
Aan beide kanten van het spectrum gebeurd dit, heel soms onbevooroordeeld omdat in de eigen tunnel wordt gedacht.
Vermakelijkste staaltje van leidende (des)informatie vind ik RT die vooral relletjes op(s)pookt, door hun uiterst professionele aanpak en perfecte intonatie met Westers accent; een soort van autoriteit uitstralen.
Door dan de voor de hand liggende conclusie te toetsen op haalbaarheid door die om te draaien, krijg je een genuanceerder beeld.
Onverlet is het jammer dat je niet op beeld/geluid/tekst kunt vertrouwen, hoe mooi/strak dat ook is aangezet.
Ik heb election night zelf ook een stuk van de GeenStijl stream zitten te kijken (normaliter niet mijn ding, maar ik wil snappen hoe anderen denken). En daarbij viel me ook op dat mensen die daar zitten echt wel vaak gelijk hebben, net als mensen aan ‘de andere kant’ ook vaak gelijk hebben. Maar dan allebei net op een ander vlak, terwijl ze over de andere helft dan weer ‘bubbel’-aannames doen.
Je zit allebei op een ander vlak van dezelfde waarheid, maar door die andere helft lijkt het alsof je werelden uit elkaar ligt.Fuck the EBU.![]()
Ja, fascisme zit een (hele foute) gedachte achter. Trump is meer populist en windvaan. Zoals Wilders hier in Nederland.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voordeel van de VS is dat dat stelsel zo stroperig en bureaucratisch is dat de macht van wie in het Witte huis zit ook maar beperkt is.
Overigens denk ik dat fascist teveel eer is voor Trump. Die kerel doet maar gewoon wat.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Fascisten zijn doorgaans veel georganiseerder. Ik zou bijvoorbeeld Erdogan wel onder die noemer willen plaatsen.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, fascisme zit een (hele foute) gedachte achter. Trump is meer populist en windvaan. Zoals Wilders hier in Nederland.![]()
Ja, wat mij dus verbaasde is dat je die beroemde stroperige checks and balances dus ook kunt slopen of ervoor kunt zorgen dat ze niet werken door ze eenvoudig te negeren of een hielenlikkers bende op te zetten. Kijk, aan het begin dacht ik. Okee laat het hem maar proberen, hij wordt toch wel in het harnas gedrukt, duurt wrs toch maar 4 jaar (wat hopelijk nu ook gebeurt). Maar dan reken je dus in feite buiten de waard.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voordeel van de VS is dat dat stelsel zo stroperig en bureaucratisch is dat de macht van wie in het Witte huis zit ook maar beperkt is.
Overigens denk ik dat fascist teveel eer is voor Trump. Die kerel doet maar gewoon wat.I´m back.![]()
En terwijl Trump zijn biefstuk well done eet met ketchup.quote:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Het lijkt dat er toch nog veel minder stemmen over waren in GA dan gedacht. Nog maar 25k? Dan is het waarschijnlijk niet meer mogelijk om Trump in te halen. Het schijnt allemaal nogal onduidelijk te zijn.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Als ik Georgia was zou ik in elk geval maar vast gaan zoeken naar tellers voor het hertellen, dat dat gaat gebeuren lijkt wel redelijk zeker met zo'n kleine marge. Of Biden moet uiteindelijk zo overtuigend winnen via andere staten dat dat niet meer nodig is.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:23 schreef speknek het volgende:
Het lijkt dat er toch nog veel minder stemmen over waren in GA dan gedacht. Nog maar 25k? Dan is het waarschijnlijk niet meer mogelijk om Trump in te halen. Het schijnt allemaal nogal onduidelijk te zijn.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
![]()
Dat valt op te lossen door iedereen ACTING secretary te maken. Onder Trump was dat geen probleem.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik denk dat nog niet alle getelde stemmen gereport zijn danquote:Op donderdag 5 november 2020 13:23 schreef speknek het volgende:
Het lijkt dat er toch nog veel minder stemmen over waren in GA dan gedacht. Nog maar 25k? Dan is het waarschijnlijk niet meer mogelijk om Trump in te halen. Het schijnt allemaal nogal onduidelijk te zijn.![]()
Denk ik ookquote:Op donderdag 5 november 2020 13:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat nog niet alle getelde stemmen gereport zijn dan
En het zit zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk sowieso een recount wordt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit kan zomaar Florida 2000 marges wordenquote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk ik ook
[ twitter ]
En het zit zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk sowieso een recount wordt.
Er zijn ook waarschijnlijk nog wat provisional votes![]()
Waarbij het SC dan natuurlijk netjes op basis van precedent beslist dat het hertellen gestopt moet worden als Biden nipt voor zou staan.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dit kan zomaar Florida 2000 marges worden
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Is de procedure van een recount anders dan? De kans op fouten zou anders in een recount net zo groot zijn als in de originele count.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk ik ook
[ twitter ]
En het zit zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk sowieso een recount wordt.![]()
Dat is toen alleen gebeurd omdat Al Gore in het belang van het land en de stabiliteit besloot af te zien van nog meer stappen. Dat gaat bij Trump niet gebeuren, vrees ik.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarbij het SC dan natuurlijk netjes op basis van precedent beslist dat het hertellen gestopt moet worden als Biden nipt voor zou staan.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
En als het verschil te groot is gaan ze daarna dus nog een keer tellen. Denken dat je met handmatig tellen ooit, bij welke verkiezingen dan ook, op een 100% goede score komt is wensdenken. Maar als je iets een paar keer telt, zou je in principe wel een redelijk goede uitslag moeten krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Is de procedure van een recount anders dan? De kans op fouten zou anders in een recount net zo groot zijn als in de originele count.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Dat plaatjequote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk ik ook
[ twitter ]
En het zit zo dicht bij elkaar dat het waarschijnlijk sowieso een recount wordt.Maar een paar counties waar Biden de meerderheid heeft, en die zouden dan voor de hele staat mogen bepalen
![]()
![]()
Land is not people.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat plaatjeMaar een paar counties waar Biden de meerderheid heeft, en die zouden dan voor de hele staat mogen bepalen
I´m back.![]()
Het gaat niet om de omvang van de county, maar het aantal kiezers in die gebieden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat plaatjeMaar een paar counties waar Biden de meerderheid heeft, en die zouden dan voor de hele staat mogen bepalen
Meerdere gemeenten in onze eigen polder, zoals Dronten en Zeewolde, hebben een gigantisch oppervlak (groter dan Amsterdam), maar amper inwoners. In de VS is dat niet anders.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Zie reactie #197, daar staat een gifje, die moet je even aanzetten, en dan zie je wat ik ermee bedoel en de reden waarom bepaalde counties bijna alles kunnen bepalen binnen een staat.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het is President of the USA, niet President of the people of the USA.I´m back.![]()
Interessant plaatje. Dat laat inderdaad zien waarom kiesmannen een goed systeem is in de USA. Anders zouden Californië en New York + omgeving het hele land in hun greep kunnen houden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zie reactie #197, daar staat een gifje, die moet je even aanzetten, en dan zie je wat ik ermee bedoel en de reden waarom bepaalde counties bijna alles kunnen bepalen binnen een staat.![]()
Hou op met trollen. Is niet grappig.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Interessant plaatje. Dat laat inderdaad zien waarom kiesmannen een goed systeem is in de USA. Anders zouden Californië en New York + omgeving het hele land in hun greep kunnen houden.Huilen dan.![]()
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 5 november 2020 13:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Interessant plaatje. Dat laat inderdaad zien waarom kiesmannen een goed systeem is in de USA. Anders zouden Californië en New York + omgeving het hele land in hun greep kunnen houden.![]()
![]()
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hou op met trollen. Is niet grappig.![]()
![]()
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hou op met trollen. Is niet grappig.![]()
Alleen is die situatie door het kiesmannen systeem precies andersom.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Interessant plaatje. Dat laat inderdaad zien waarom kiesmannen een goed systeem is in de USA. Anders zouden Californië en New York + omgeving het hele land in hun greep kunnen houden.
Een stem in Wyoming telt 3,6 keer zwaarder dan een stem in Californië. Is dat eerlijke vertegenwoordiging?![]()
Dat doen ze dan ook niet, want staten hebben een vrij hoge mate van autonomie.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Waarom zou, van de andere kant, een hele stad in de tang moeten zitten vanwege één of andere laag opgeleide boer 3000km verderop?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Voor een staat met miljoenen inwoners is het niet leuk dat een staat met maar 2 boeren als inwoners alles voor hen bepaald.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Dus dat die paar hicks in hickcounty Wyoming de meerderheid in California en New York in zijn greep houdt, dat is geen probleem? Beetje alsof Staphorst en Rucphen bepalen wat de rest van NL wel of niet doet?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Interessant plaatje. Dat laat inderdaad zien waarom kiesmannen een goed systeem is in de USA. Anders zouden Californië en New York + omgeving het hele land in hun greep kunnen houden.I´m back.![]()
Het is momenteel juist andersom he?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Hoe kom je er nou weer bij dat fascisme anti-conservatief en anti-religieus zouden zijn?quote:Op donderdag 5 november 2020 12:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Fascist is dus geen woord wat je moet gebruiken, ook niet als scheldwoord. Het dekt de lading niet en bevordert de discussie niet.
En Salazar, Franco en Hitler waren gewoon voorbeelden van fascistische leiders.
Allemaal trouwens in meer of mindere mate een innige band met de katholieke kerk.![]()
Ja, nou ja, sommige hebben al gezegd wat ik hier op wil zeggen.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.I´m back.![]()
Nee, het is veel beter dat tientallen miljoenen mensen stemmen voor spek en bonen, dat hele staten geen aandacht krijgen omdat ze toch wel rood dan wel blauw kleuren, dat een kandidaat president kan worden door een paar tienduizend stemmen in een handjevol specifieke staten terwijl de tegenstander er miljoenen meer heeft.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik probeer niet te trollen. Ik probeer te zeggen dat het voor veel mensen in bijv. de mid-west niet leuk is dat een staat 3000km verderop alles voor hun bepaald.Huilen dan.![]()
Dat is denk ik nog niet het grootste probleem. Dat een democratische stem in Wyoming of een Republikeinse stem in Californië gewoon niks waard is, is veel erger.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:59 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Alleen is die situatie door het kiesmannen systeem precies andersom.
Een stem in Wyoming telt 3,6 keer zwaarder dan een stem in Californië. Is dat eerlijke vertegenwoordiging?Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Kunnen we dat amerika niet opdelen in drie stukkies, oost, west en midden... kunnen ze allemaal hun eigen smaakje politiek doen... (wellicht dat het zuidwesten bij midden aan moet sluiten).En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef OMG het volgende:
[..]
Voor een staat met miljoenen inwoners is het niet leuk dat een staat met maar 2 boeren als inwoners alles voor hen bepaald.![]()
Een beetje zoals de versplintering die we hier zien dusquote:Op donderdag 5 november 2020 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Kunnen we dat amerika niet opdelen in drie stukkies, oost, west en midden... kunnen ze allemaal hun eigen smaakje politiek doen... (wellicht dat het zuidwesten bij midden aan moet sluiten).![]()
![]()
Dus het is een probleem als een partij waar de meerderheid van de bevolking niet op stemt niet de macht krijgt?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.![]()
Je kan dat ook als argument opvoeren dat het systeem niet werkt.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.My friends all drive horses![]()
Bevolking van nu al behoorlijk dichtbevolkte gebieden groeit veel harder dan die hickcounties, als dit zo doorgaat, las ik, dan heb je binnen 20 jaar een systeem waarin 30% van de bevolking tegen de 70% van de invloed in Congress heeft. Het systeem loopt tegen het einde aan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.I´m back.![]()
Dat is een interessante definitie van of het werkt. De republikeinse minderheid weet inderdaad veel macht vast te houden, een bijzondere prestatie. Maar wat ik zou zien als een werkend systeem is dat de wil van de meerderheid bepalend is. Gevolg daarvan zou zijn dat de Republikeinen zich wat anders zouden positioneren en nog steeds ongeveer 50% van de verkiezingen zouden winnen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.![]()
Die staten zijn in de meerderheid.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou, van de andere kant, een hele stad in de tang moeten zitten vanwege één of andere laag opgeleide boer 3000km verderop?![]()
Tja ik verkijk me gewoon op de kleurtjes op die stemkaart en vergeet dat de helft van de "rode" staten natuurlijk gewoon blauw stemt en vice versa.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Een beetje zoals de versplintering die we hier zien dusEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Dat kun je helemaal niet weten. Als het wél om de popular vote zou gaan, gaat er ook anders/meer gestemd worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.![]()
De inwoners niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef feitcepsrep het volgende:
[..]
Die staten zijn in de meerderheid.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
Ik heb dat schermmannetje van CNN echt al honderd keer hetzelfde verhaal zien vertellen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ik baseerde me op dit plaatje van wikipedia. Er is meestal maar een klein verschil. Dat 45% van de mensen nooit gerepresenteerd wordt lijkt mij ook niet eerlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bevolking van nu al behoorlijk dichtbevolkte gebieden groeit veel harder dan die hickcounties, als dit zo doorgaat, las ik, dan heb je binnen 20 jaar een systeem waarin 30% van de bevolking tegen de 70% van de invloed in Congress heeft. Het systeem loopt tegen het einde aan.![]()
![]()
Ahh ja oke. Beetje kort door de bocht van mij iddquote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik verkijk me gewoon op de kleurtjes op die stemkaart en vergeet dat de helft van de "rode" staten natuurlijk gewoon blauw stemt en vice versa.![]()
![]()
Nee, hoor, want dat zou ervoor zorgen dat de voor klassiek gehouden standpunten van de GOP (in feite ontwikkeld vanaf periode Reagan) zich ook zouden ontwikkelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.I´m back.![]()
Genoeg counties met 70-90% gezien, maar het zal erom gaan spannen ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dan moet 69% voor Biden zijn daarvanHuilen dan.![]()
Onzin. Dan had de republikeinse partij een andere koers gevaren zodat ze de popular vote zouden kunnen winnen. De huidige koers van de GOP is ontstaan in de jaren 70 en is een rechtstreeks gevolg van het verwrongen kiesstelsel.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Maar platteland kent heel andere uitdagingen dan inwoners van NYC.quote:
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?![]()
Ze herverdelen toch regelmatig het aantal kiesmannen op basis van inwonertal?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bevolking van nu al behoorlijk dichtbevolkte gebieden groeit veel harder dan die hickcounties, als dit zo doorgaat, las ik, dan heb je binnen 20 jaar een systeem waarin 30% van de bevolking tegen de 70% van de invloed in Congress heeft. Het systeem loopt tegen het einde aan.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )![]()
Ja, zo werkt het natuurlijk niet hè. Zo'n boer zijn mening over een transgendertoilet ergens in een restaurant in Brooklyn moet wel gehoord worden, maar die linksen uit de stad moeten hun smoel houden over vervuiling!11!!quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar platteland kent held andere uitdagingen dan inwoners van NYC.
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:12 schreef butz0rs het volgende:
Ik baseerde me op dit plaatje van wikipedia. Er is meestal maar een klein verschil. Dat 45% van de mensen nooit gerepresenteerd wordt lijkt mij ook niet eerlijk.
[ afbeelding ]
Als het doel is dat stuivertje gewisseld wordt, moet je natuurlijk geen verkiezingen houden.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Daarom hebben ze ook nog een parlement in de staat zelf en 2 senatoren net zoals elke andere staat er 2 heeft ondanks dat er in Californië tig miljoen mensen wonen en in Kentucky of North Dakota maar 400 of zo.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.![]()
De ene lawsuit na de andere..
Dan denk ik, wil je nou echt zo 'winnen'?
Het wordt een beetje zieligZuiger van het FOK!-OMT![]()
Er is ook nog zoiets als de counties en staten zelf die daar invloed op hebben he.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?
En de Republikeinen c.q. Trump hebben juist boeren in het gedrang gebracht, de FEMA uitgehold, Costa Rica aan hun lot over gelaten na de verwoestende orkaan enz. enz. Dezelfde mensen die schade van het huidige beleid ondervinden stemmen ervoor.
Wat maar weer het artikel van The Atlantic bevestigd.![]()
Na elke volkstelling (?), maar die veranderingen zijn gering, en verder doel ik vooral ook op het gewicht van een zetel in het Congress.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze herverdelen toch regelmatig het aantal kiesmannen op basis van inwonertal?I´m back.![]()
Vergeet ook niet de kapot gegerrymandered districten. Shit kleurt ogenschijnlijk rood terwijl als je inzoomt er gewoon even veel dems als reps wonen, maar die net anders bij elkaar getekend zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik verkijk me gewoon op de kleurtjes op die stemkaart en vergeet dat de helft van de "rode" staten natuurlijk gewoon blauw stemt en vice versa.Fuck the EBU.![]()
Raar argument, je doet alsof de meerderheid in een deelstaat er enkel toe doet.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.
Overigens was die meerderheid voor Bush jr er waarschijnlijk ook niet geweest zonder zijn presidentschap.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De democratische kuststaten betalen de rekeningen voor de republikeinse pauperstaten. Dan mag je best wat meer te zeggen hebben. Helemaal als arme landbouwstaten zelf niks willen doen om potentiele rampen te voorkomen. Lekker makkelijk van die uitvreters.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar platteland kent heel andere uitdagingen dan inwoners van NYC.
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat doet FOX als blijkt dat Biden Georgia heeft gewonnen? Volgens hun eigen rekensysteem zou Biden dan president zijn, terwijl de meeste media melden dat Arizona nog in play is en hij de 270 dus nog niet heeft gehaald.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ja, 2024 met een andere map.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze herverdelen toch regelmatig het aantal kiesmannen op basis van inwonertal?
Verwachting grofweg: Texas en Florida gaan erop vooruit, de Rust Belt, California en New York leveren in.
Als de verkiezingen in 2016 waren gehouden met de map van 2024, had dat Trump 3 kiesmannen meer opgeleverd.![]()
Hoog tijd om Texas blauw te kleurenquote:Op donderdag 5 november 2020 14:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, 2024 met een andere map.
Verwachting grofweg: Texas en Florida gaan erop vooruit, de Rust Belt, California en New York leveren in.
[ afbeelding ]
Als de verkiezingen in 2016 waren gehouden met de map van 2024, had dat Trump 3 kiesmannen meer opgeleverd.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Psst! niet tegen de Groningers zeggen ;-)quote:Op donderdag 5 november 2020 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
De democratische kuststaten betalen de rekeningen voor de republikeinse pauperstaten. Dan mag je best wat meer te zeggen hebben. Helemaal als arme landbouwstaten zelf niks willen doen om potentiele rampen te voorkomen. Lekker makkelijk van die uitvreters.![]()
Poeh.. bereid je voor op jarenlange teleurstellingen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoog tijd om Texas blauw te kleurenMy friends all drive horses![]()
Als die latino's en masse gaan switchen naar rood kun je dat wel vergeten ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Poeh.. bereid je voor op jarenlange teleurstellingen.![]()
Ik blijf 2 dingen heel vreemd vinden:
- Men plakt tel lokalen af zodat niemand kan gaan kijken (is tegen de wet). Waarom doet men dat als men niets te verbergen heeft?
- Biden pakt ineens 138.000 votes in een staat waar letterlijk 0 stemmen naar Trump gaan. Daar geloof ik niks van. Ook al is Biden bijvoorbeeld favoriet, dan nog zouden er mensen moeten zijn die op Trump stemmen (al zijn het er bijvoorbeeld maar 5). Zaakje stinkt.![]()
Het is een complot, wat ik je brom.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
- Men plakt tel lokalen af zodat niemand kan gaan kijken (is tegen de wet). Waarom doet men dat als men niets te verbergen heeft?
- Biden pakt ineens 138.000 votes in een staat waar letterlijk 0 stemmen naar Trump gaan. Daar geloof ik niks van. Ook al is Biden bijvoorbeeld favoriet, dan nog zouden er mensen moeten zijn die op Trump stemmen (al zijn het er bijvoorbeeld maar 5). Zaakje stinkt.![]()
![]()
Gijscoman
![]()
Hou hoog de naam van N.E.C.![]()
Dat laatste is alweer weersproken. Dat was enkel op één website, waar men bij het invoeren van de doorgegeven uitslagen een typfout maakte.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
No, Joe Biden Wasn’t Suddenly Awarded 138,000 Votes in Michiganquote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
- Biden pakt ineens 138.000 votes in een staat waar letterlijk 0 stemmen naar Trump gaan. Daar geloof ik niks van. Ook al is Biden bijvoorbeeld favoriet, dan nog zouden er mensen moeten zijn die op Trump stemmen (al zijn het er bijvoorbeeld maar 5). Zaakje stinkt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Wat is trouwens die wet die het afplakken van ramen verbiedt?"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Dat zou mooi zijn. Punt 1 blijft nog staan natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:38 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Dat laatste is alweer weersproken. Dat was enkel op één website, waar men bij het invoeren van de doorgegeven uitslagen een typfout maakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |