quote:Op donderdag 5 november 2020 14:12 schreef butz0rs het volgende:
Ik baseerde me op dit plaatje van wikipedia. Er is meestal maar een klein verschil. Dat 45% van de mensen nooit gerepresenteerd wordt lijkt mij ook niet eerlijk.
[ afbeelding ]
Daarom hebben ze ook nog een parlement in de staat zelf en 2 senatoren net zoals elke andere staat er 2 heeft ondanks dat er in Californië tig miljoen mensen wonen en in Kentucky of North Dakota maar 400 of zo.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar platteland kent held andere uitdagingen dan inwoners van NYC.
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?
Er is ook nog zoiets als de counties en staten zelf die daar invloed op hebben he.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar platteland kent held andere uitdagingen dan inwoners van NYC.
Bepaald NYC dan wat er aan droogte, subsidies, natuurrampen etc gedaan moet worden?
Na elke volkstelling (?), maar die veranderingen zijn gering, en verder doel ik vooral ook op het gewicht van een zetel in het Congress.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze herverdelen toch regelmatig het aantal kiesmannen op basis van inwonertal?
Vergeet ook niet de kapot gegerrymandered districten. Shit kleurt ogenschijnlijk rood terwijl als je inzoomt er gewoon even veel dems als reps wonen, maar die net anders bij elkaar getekend zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik verkijk me gewoon op de kleurtjes op die stemkaart en vergeet dat de helft van de "rode" staten natuurlijk gewoon blauw stemt en vice versa.
Raar argument, je doet alsof de meerderheid in een deelstaat er enkel toe doet.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Het lijkt redelijk te werken, met afwisselend republikeinse en democratische presidenten. Met de popular vote zou er, behalve 4 jaar Bush Jr, de afgelopen 30 jaar geen enkele republikeinse president zijn geweest.
De democratische kuststaten betalen de rekeningen voor de republikeinse pauperstaten. Dan mag je best wat meer te zeggen hebben. Helemaal als arme landbouwstaten zelf niks willen doen om potentiele rampen te voorkomen. Lekker makkelijk van die uitvreters.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar platteland kent heel andere uitdagingen dan inwoners van NYC.
Ja, 2024 met een andere map.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze herverdelen toch regelmatig het aantal kiesmannen op basis van inwonertal?
Hoog tijd om Texas blauw te kleurenquote:Op donderdag 5 november 2020 14:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, 2024 met een andere map.
Verwachting grofweg: Texas en Florida gaan erop vooruit, de Rust Belt, California en New York leveren in.
[ afbeelding ]
Als de verkiezingen in 2016 waren gehouden met de map van 2024, had dat Trump 3 kiesmannen meer opgeleverd.
Psst! niet tegen de Groningers zeggen ;-)quote:Op donderdag 5 november 2020 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
De democratische kuststaten betalen de rekeningen voor de republikeinse pauperstaten. Dan mag je best wat meer te zeggen hebben. Helemaal als arme landbouwstaten zelf niks willen doen om potentiele rampen te voorkomen. Lekker makkelijk van die uitvreters.
Poeh.. bereid je voor op jarenlange teleurstellingen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:30 schreef Szura het volgende:
[..]
Hoog tijd om Texas blauw te kleuren
Als die latino's en masse gaan switchen naar rood kun je dat wel vergeten ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:35 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Poeh.. bereid je voor op jarenlange teleurstellingen.
Het is een complot, wat ik je brom.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
Ik blijf 2 dingen heel vreemd vinden:
- Men plakt tel lokalen af zodat niemand kan gaan kijken (is tegen de wet). Waarom doet men dat als men niets te verbergen heeft?
- Biden pakt ineens 138.000 votes in een staat waar letterlijk 0 stemmen naar Trump gaan. Daar geloof ik niks van. Ook al is Biden bijvoorbeeld favoriet, dan nog zouden er mensen moeten zijn die op Trump stemmen (al zijn het er bijvoorbeeld maar 5). Zaakje stinkt.
Dat laatste is alweer weersproken. Dat was enkel op één website, waar men bij het invoeren van de doorgegeven uitslagen een typfout maakte.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
- Men plakt tel lokalen af zodat niemand kan gaan kijken (is tegen de wet). Waarom doet men dat als men niets te verbergen heeft?
- Biden pakt ineens 138.000 votes in een staat waar letterlijk 0 stemmen naar Trump gaan. Daar geloof ik niks van. Ook al is Biden bijvoorbeeld favoriet, dan nog zouden er mensen moeten zijn die op Trump stemmen (al zijn het er bijvoorbeeld maar 5). Zaakje stinkt.
No, Joe Biden Wasn’t Suddenly Awarded 138,000 Votes in Michiganquote:Op donderdag 5 november 2020 14:36 schreef Poepz0r het volgende:
Dat zou mooi zijn. Punt 1 blijft nog staan natuurlijk.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:38 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Dat laatste is alweer weersproken. Dat was enkel op één website, waar men bij het invoeren van de doorgegeven uitslagen een typfout maakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |