Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75quote:Op donderdag 5 november 2020 00:04 schreef spinazieruiker het volgende:
De overheid had moeten wachten en KLM moeten kopen op het moment dat ze bijna of helemaal failliet waren geweest.
De staat had de aandelen dan voor een prikje in handen kunnen krijgen en de broodnodige reorganisatie was ook makkelijker door te voeren geweest.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 november 2020 00:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75
Wat doen we dan met hemAls Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.quote:Op donderdag 5 november 2020 07:16 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?quote:Op donderdag 5 november 2020 07:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.
Lening is iets anders dan Aandeel kopen...quote:Op donderdag 5 november 2020 07:30 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?
Er was nu al een acuut cashprobleem. Of het bedrijf zonder steun de kerst had gehaald valt te betwijfelen. Hooguit had je moeten regelen dat de staat het eerste recht van koop heeft, voor zover dit soort bedrijven niet is beschermd tegen buitenlandse kapers.
2 x 2.5 + 8 + 8 = 19quote:Op donderdag 5 november 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is haat en nijd bij luchtvaartmaatschappij KLM op de werkvloer
nu duidelijk is geworden wat alle groepen werknemers precies aan loon moeten inleveren. Er blijken namelijk grote verschillen te zijn, waardoor de tweespalt onder de KLM’ers voortduurt. „We moeten met z’n allen afkoelen”, stelt vakbond De Unie."
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)jd-barst-los-bij-klm
Gezellig daar
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.quote:
20% is 20% toch? Of het nou uit potje a of potje b komt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.
Blijven dromenquote:Op zaterdag 7 november 2020 04:51 schreef Subw00fer het volgende:
Vliegen is de snelste manier om de aarde helemaal kapot te maken. Toeristen zijn idioten die hun eigen pleziertjes najagen en geen donder geven om het klimaat. Van mij mag deze industrie voorgoed gedecimeerd worden.
Vakantievluchten in de toekomst?
quote:De verhouding blijft gelijk wanneer er wordt gekeken naar de hoeveelheid passagiers die de luchtvaartmaatschappij in een normaal jaar vervoert. De Air France-KLM ontving ruim 100 euro per passagier die zij vervoerden in 2019.
Dit is bij Lufthansa en die IAG plc groep (British airways, Iberia en Vueling) respectievelijk ¤ 61,98 en ¤ 11,33.
Opvallend is hoe financieel gezond de lowcost luchtvaartmaatschappijen Ryanair en Easyjet zijn. Ryanair heeft maar ¤ 3,95 euro steun ontvangen per vervoerde passagier in 2019.
Daarnaast heeft Ryanair nog 4,5 miljard euro in kas, één van de sterkste kasposities in de branche.
Volgens Ryanair ontstaat er oneerlijke concurrentie door al de staatssteun die luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Easyjet heeft zelfs helemaal geen overheidssteun gehad.
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0een%20stuk%20minder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/quote:Best betaalde piloot houdt 5,5 keer modaal over
De gemiddelde KLM-piloot wordt dus gevraagd om tussen de 20.000 en 30.000 euro in te leveren, dan houden ze nog tussen de 2,2 en 3,3 keer modaal over.
De best betaalde piloten zouden 50.000 euro minder gestort krijgen, ze zouden dan nog wel 5,5 keer modaal overhouden.
En nu netto na belasting en al die shizzle...quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Luchtvaartmaatschappij Salaris Piloot
KLM ¤ 275.000
Lufthansa ¤ 260.000
Emirates ¤ 170.000
Transavia ¤ 168.000
Turkish Airlines ¤ 136.000
Easyjet ¤ 135.000
Ryanair ¤ 135.000
Brussels Airlines ¤ 132.000
TUI ¤ 132.000
Qatar Airways ¤ 120.000
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn startenquote:Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Wat een haat hier op KLM.
Niet beseffen wat KLM is voor NL en Schiphol en heel wat mensen.
Moet gewoon blijven bestaan ongeacht alles.
Gaat het kapot onder een normale economie? Prima. Niet door zoiets.
Vergelijken met andere maatschappijen is idd niet te doen.
KLM biedt meer opties aan, ook aan boord. Dat hoort bij KLM.
Ryanair biedt niets en vraagt voor alles geld. Geen probleem voor kleine reisjes en als je niets nodig hebt.
Easyjet is ook niets. Kun je ook voor extra betalen en alsnog geen reet voor krijgen.
En nee ik ben echt niet iemand die per se met KLM vliegt, meestal zelfs niet.
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.quote:Op zondag 8 november 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn starten
De NLM
Laat de Air France die vliegtuigen maar houden en mee naar Frankrijk nemen er staan er zat te koop of lease
Dan ook de salarissen van de piloten op een normaal niveau brengen
Geen idee, ik verwacht eerder dat er extra steun komt als het langer dan anderhalf jaar gaat duren.quote:Op zondag 8 november 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.
De strekking van de tweede VVR is gelijk aan de eerste. Dat betekent dat de vergoeding die meegegeven wordt aan personeel dat vrijwillig vertrekt afhangt van het aantal dienstjaren.quote:Topman Pieter Elbers meldde onlangs dat de vooruitzichten dermate slecht zijn dat er nu nog eens 1.500 mensen moeten vertrekken.“We komen niet uit op een groei van 75 tot 80 procent na de uitbraak van corona, maar eerder een groei van 50 of 60 procent tot de zomer van 2021. Het gat tussen de oude plannen en de nieuwe realiteit komt neer op het schappen van nog eens 1.500 arbeidsplaatsen. Als we minder kunnen vliegen hebben we simpelweg minder mensen nodig."
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetalerquote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.
De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt
En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :
Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatiging opgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders
Idd en Wopke maar alles recht lullen wat hij fout gedaan heeft en ons miljarden gekost heeftquote:Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef tfors het volgende:
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetaler
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/quote:Op zondag 8 november 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu netto na belasting en al die shizzle...
Nee veruit de meesten wonen gewoon in Nederland.quote:Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/
Ghehe, toch achter gekomen dat het kopiëren van vliegbrevet niet veilig genoeg is om te kunnen vliegen ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jortquote:Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
AF/KLM +21%.
Macron aan het opkopen geslagen?
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jort
Dat hoge salaris van de Chinese piloten is waarschijnlijk tijdelijk. Het aanbod van piloten is daar nu nog schaars.quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
De aandelenaankoop in Air France-KLM is volgens Jort Kelder een geniale zetquote:Op maandag 9 november 2020 13:33 schreef Idisrom het volgende:
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.
Misschien dat Jort het wel anders hoopt.
Is er iemand op wie jij niet pisnijdig bent eigenlijk?quote:
Die krijgen tenminste een flinke zak met geld mee.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
Nog 500 mensen met ontslag bij KLM
Heleboel hoorquote:Op woensdag 11 november 2020 17:56 schreef Sebbeszweet het volgende:
..Wat is precies de USP van KLM? O ja, die is er niet
Nog steeds de meest duurzame luchtvaartmaatschappij, dus als je ze op de fles laat gaan ga je er qua milieu sowieso niet op vooruitquote:Op woensdag 11 november 2020 20:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heleboel hoor
Veel geluidsoverlast
Veel milieu schade
Veel overbetaalde managers
Heel veel gemiste accijnzen door belastingvrije kerosine
Wel als er niets voor terug komt en de rest via Lelystad gaatquote:Op woensdag 11 november 2020 20:55 schreef Drekkoning het volgende:
Nog steeds de meest duurzame luchtvaartmaatschappij, dus als je ze op de fles laat gaan ga je er qua milieu sowieso niet op vooruit
Als de vraag er is, komt er ook aanbod.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wel als er niets voor terug komt en de rest via Lelystad gaat
'Zorg dat je goed en onafhankelijk wordt geïnformeerd. Dat is de verantwoordelijkheid van de bank, maar ook van de opdrachtgever.'quote:Ook liet Hoekstra zich adviseren door ABN Amro, terwijl dat één van de partijen was waar hij mee moest onderhandelen.
Hoeveel procent moeten de werknemers van IHC inleveren vanwege deze staatssteun?quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
En nog een tik op de vingers
Eerder dit jaar oordeelde de Algemene Rekenkamer in haar jaarverslag nog vernietigend over de aankoop van aandelen KLM door de staat, vorig jaar. Minister Hoekstra handelde toen onrechtmatig door zonder toestemming van de Tweede Kamer voor bijna 750 miljoen euro aan aandelen in de luchtvaartmaatschappij te kopen, concludeerde de Rekenkamer. Hoekstra voerde ter verdediging aan dat hij snel had moeten handelen. Maar, zegt Visser: „Wetten zijn er juist om in tijden van nood te functioneren.”
Dat geldt dus ook voor een coronacrisis. De afgelopen maanden ging het met het informeren wel mis bij scheepbouwer IHC. Om een directe schade van bijna 400 miljoen euro vanwege een bankroet te voorkomen, nam de staat risico’s over tot een maximum van 700 miljoen euro. Maar in die berekening was veel niet meegenomen, zegt de Rekenkamer nu. Het maximale risico lijkt op te lopen tot 895 miljoen euro. „Dat roept de vraag op”, aldus het rapport, „of de afweging soortgelijk was geweest als Kamer en kabinet inzicht had gehad in het toegenomen risico.”
Dat de overheid bovendien niet heeft gemeld dat zij voor IHC betrokken is bij een stichting, die opgericht is in het kader van de steunoperatie, is wel een „principieel punt”, zegt Visser. „Je kunt niet zomaar publiek geld in een stichting stoppen die privaat verder gaat.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-inzake-klm-a4019812
Nu bij IHC
Wat een lul
.quote:Het is aan ABN AMRO om deze procedures in acht te nemen
jij houdt weinig voedsel binnen zoquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Download 'Bestuurlijke reactie op het rapport Individuele steun aan bedrijven tijdens de coronacrisis'
https://www.rekenkamer.nl(...)nacrisis+website.pdf
Prietpraat van Wopke om te
Bijvoorbeeld de dubbele pet van ABNAMRO
Les 2:Ten aanzien van ‘Zorg voor inzicht in de continuïteit van de onderneming’ wijst u op het risico van belangenverstrengeling doordat het kabinet zich bij de steunoperatie voor KLM heeft laten adviseren door ABN AMRO, terwijl deze bank ook deel uitmaakte vanhet bankenconsortium waarmee onderhandelingen gevoerd moesten worden over hun deelname aan de steunoperatie.ABN AMRO heeft voorhet voorkomen vande genoemde mogelijke belangenverstrengeling een procedure ontwikkeld die zorgt dat de adviserende onderdelen van de bank geen contact hebben met de onderdelen van de bank die eventueel bij een financiering een rol kunnen spelen. ABN AMRO heeft deze client acceptance procedure doorlopen nadat het ministerie van Financiën het verzoek tot advisering had ingediend.ABN AMRO is verplicht om over procedures ter voorkoming van belangenverstrengeling te beschikken. Hierop wordt toezicht gehouden.
[..]
.
Om te zo een reactie
En zo gaat het maar door 10 pagina's lang
Ja gaat fantastisch. Meesterzet weerquote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.
De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt
En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :
Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatiging opgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders
Kat in de zak gekocht.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:06 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja gaat fantastisch. Meesterzet weer
Wopke keihard genaaid door die Fransenquote:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke keihard genaaid door die Fransen
En wij weer keihard genaaid door Wopke
Wij blijven achter met de rekening en Wopke op naar de volgende baan om daar te prutsen
Gelukkig neemt Hoekstra de algemene Rekenkamer met haar kritiek serieusquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.
Het is net politiek.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Om te zo een reactie
En zo gaat het maar door 10 pagina's lang
En we smijten er gewoon nog wat geld achteraanquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
Dat is toch waanzinquote:Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.quote:
Noem die FAFquote:Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France
begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Dat was ook zo een briljante actie van Wopkequote:Op woensdag 18 november 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.
.....
Het is nog altijd onduidelijk hoe lang die wonderprik gaat werken natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En we smijten er gewoon nog wat geld achteraan
Nog eens honderden miljoenen coronasteun voor KLM
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
KLM zag de omzet deze zomer bijna in zijn geheel verdampen.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het UWV naar buiten heeft gebracht. De tweede NOW-regeling liep van juni tot en met september, en bedroeg maximaal 90% van het verwachte omzetverlies. Het UWV heeft 80% van de tegemoetkoming als voorschot uitbetaald, later wordt gecontroleerd of het omzetverlies uitviel zoals verwacht.
In de eerste ronde van NOW-steun kreeg KLM ¤293 miljoen. Daarbovenop kwam nog een leningenpakket van de overheid van ¤3,4 miljard om de vliegmaatschappij in de lucht te houden.
https://www.telegraaf.nl/(...)coronasteun-voor-klm
Rekent u even mee
285.000.000 NOW 2
293.000.000 NOW 1
3.400.000.000 leningen
En aandelen ter waarde van 750.000.000
Totaal
4.728.000.000 in KLM gestopt nu en desondanks nu een negatief eigen vermogen en bedrijf draait nog op 10%
Gewoon nog meer geld in pompen, het is toch niet jou geld Wopke en de rente is laag
Als je noodgewongen nog een paar keer zegt dat alles terugkomt met rente gaan we het misschien nog geloven ook
En dat mag wat kosten blijkbaarquote:Op woensdag 18 november 2020 20:54 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.
Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen.
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat tussen de NL'se en Franse regering met het redden van AirFrance KLM.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En dat mag wat kosten blijkbaar
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen
En dat gun ik hem van harte
o dat i shandigquote:Op woensdag 18 november 2020 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan
Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen
Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........
Een vliegtaks introduceren
Het kabinet weet het zeker: de vliegtaks gaat deze keer niet mislukkenquote:Op woensdag 18 november 2020 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
o dat is handig
4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
quote:De taks moet de reiziger een zetje geven richting schonere alternatieven, zoals de trein
Geniale zet volgens Jort gaat ons dus nog meer geld kostenquote:Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstraquote:De bijdrage van de luchtvaart aan onze economische groei wordt enorm overdreven. Meer luchtvaart leidt niet tot meer groei, maar meer groei leidt wel tot meer luchtvaart.
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steun aan KLM is niet logisch
De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra
Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke
Maar gelukkig hebben we Wopke die met ons geld blijft strooien omdat hij er anders over denktquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schipholquote:Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart
De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.
Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/
En Wopke niet gelezen zeker
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol
Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in
Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt
Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hubquote:Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
omdat het van jou moetquote:Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,
De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz
Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol
EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR
Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zitquote:
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.quote:Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zoquote:Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New Yorkquote:Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.quote:Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo
Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnenquote:Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Luie donder , Ik nietquote:Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shitquote:Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik niet
we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is
Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdientquote:Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalenquote:Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.
En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
die bestaan nietquote:Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Juist en DAT moet stoppenquote:Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/quote:Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
En daar is tie alquote:Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.quote:Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.quote:Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai
KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.
De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.
Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.
KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.
Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/
Best handig ene minister werkt andere tegen
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze putquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schipholquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelenquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
ja als, dat begrijp ikquote:Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.quote:
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamenquote:Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijkerquote:Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.
In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat
Uit Franse krant
1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort daar eigenlijk van
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rentequote:Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.quote:Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente
Dus dan is het goed toch
quote:De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342quote:De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111quote:Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk .
quote:Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggenquote:Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
vluchten de oceaan over??quote:Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
inderdaadquote:Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]
Hoekstra, kom er maar in
Idd en even met Jort bellen of hij even op tv wil roepen dat dit weer een geniale zet isquote:Op maandag 7 december 2020 16:30 schreef Sebbeszweet het volgende:
.....De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Ja jo gekkehuisquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Dat had je dan een paar weken geleden moeten doen, inmiddels is de koers al weer verdubbeld.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig isquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Zo lean dat het personeel daar toch al 0,0 rechten heeft, dus je kan ook niets afdwingen tegenover de steun, behalve dan betere behandeling van het personeel wat ook meer kosten met zich mee brengt. Ryanair is een slechtere werkgever dan een plantage-eigenaar uit Suriname anno 1850.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.
Nieuw kapitaalquote:'Dus aan de ene kant speelt hier de machtsvraag, aan de andere kant willen ze Hoekstra dwingen om meer geld in het bedrijf te steken.'
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is
Als hij Ja zegt.........
NIET DOEN DUS
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijvenquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven
Praat voor jezelf, ik vind het wel van belangquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Jort is toch ook een goede vriend van Rutte. En Jort had een grote mond over KLM. Hij zit in dat kliekje, dus logisch dat hij ook steeds genoemd wordtquote:Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
Een interessante post.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Fransen azen op veel meer controle
De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.
De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'
Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.
[..]
Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'
Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm
Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen
Volgens mij verschillend die regels per land.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
Biedingsplichtquote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
ik hoef niet persee rechtstreeks naar Vancouver of las Vegas toe keertje overstappen in New York dat is niet zo erg hequote:Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
De grens is 30%quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzenquote:Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
Denk dat Wopke best wel wat dingen snapt hoor maar het is altijd link als een staat en dit geval zelfs staten zich met een bedrijf gaan bemoeien.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzen
En Rutte en zijn zijn schandknaap Jort maar roeptoeteren dat het zo belangrijk is en Wopke geniale dingen doet
Om te
juist twee HUB locatie met een vliegmaatschappij onderneming is idioot , dus de hubfunctie van KLM is wegquote:Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
KLM is nog slechte een busonderneming in de lucht en 100 % eigendom van Frankrijk
Wie twittert hem even, want zijn mening is best wel belangrijk in dezequote:
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijkquote:Op woensdag 9 december 2020 19:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompen
Zijn naam is Wopke
Dat gaat zeker wel gebeuren wantquote:Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
Je vergeet Jort te benoemenquote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat gaat zeker wel gebeuren want
Het is toch Wopke zijn geld niet
Wopke is na de verkiezingen toch weg
Hij moet zijn geniale aankoop van 14% belang verdedigen
En het belang voor Nederland is te groot en bla bla
Wopke is een falende bestuurder die ons miljarden kost en ons met de shit laat zitten
Om te zo een lul
Eerst even wachten totdat hij van Rutte weer iets slims moet roepen over Wopke op tv dat hij het zo goed doet en zo slim bezig isquote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stelling: Nederland moet KLM loslaten
Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.nl.
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-moet-klm-loslaten
verrast me toch welquote:Op donderdag 10 december 2020 07:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)splitsen-en-behouden
Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingenquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:36 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja zal meer emotie en chauvinisme zijn dan gezond verstand
Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valtquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingen
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valt
Frankrijk en Nederland in gesprek over herkapitalisatie Air France-KLMquote:Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
...Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
https://www.luchtvaartnie(...)satie-air-france-klmquote:Er is echter meer steun nodig. Nog meer leningen hebben geen zin, want Air France-KLM bevindt zich al diep in de schulden.
https://www.upinthesky.nl(...)n-terug-op-de-beurs/quote:Financiële gevolgen
Een van de gevolgen van het moeten verminderen van het vluchtaanbod is dat de hoeveelheid geld die het bedrijf binnen stroomt ook vermindert. Dit samen met de (op dit moment) toch al volatiele aandelenmarkt, zorgt ervoor dat de koers van het aandeel Air France-KLM op dit moment zes procent in de min staat.* Dit samen met de oproep van het kabinet om tot half maart niet te reizen zet druk op de geplande opschaling die KLM voor ogen had en geeft noodzaak tot herzien van het productie scenario voor 2021.
quote:Volgens de ondervraagden is Hoekstra 'deskundig', 'degelijk' en 'betrouwbaar', precies de kwaliteiten die een minister van Financiën nodig heeft. Hij past goed op de schatkist en komt met slimme acties, zoals de aankoop van aandelen Air France-KLM. "Iemand die je je portemonnee wel kunt toevertrouwen", zo schrijft een panellid.
quote:Meer banen weg bij KLM lijkt onvermijdelijk
Gisteren, 20:50 in FINANCIEEL
Air France-KLM4.717%
Luchtvaartmaatschappij KLM is aan de ketting gelegd door het kabinet.
Tot halverwege maart geldt het advies van niet-reizen en moet KLM vliegen ontmoedigen, terwijl hetzelfde kabinet ook graag wil dat de leningen aan de luchtvaartmaatschappij terugbetaald worden.
Het lijkt de wereld op zijn kop, want voor de concurrentie geldt dit niet.
Opzich niet verkeerd, zeker niet als je zorgt dat je snel weer op kan schalen zodra dat weer kan.quote:Op woensdag 23 december 2020 07:21 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lijkt-onvermijdelijk
KLM wordt steeds kleiner
steeds meer volk gaat weg, (sorry moet weg)
[..]
Extra kapitaalinjectie.quote:Op woensdag 23 december 2020 08:18 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ben benieuwd wat Jort heeft geadviseerd @:ikweethetookniet
Gewoon extra geld inpompen, het is toch niet van Wopke zelf dus hij heeft niets te verliezenquote:Op woensdag 23 december 2020 08:18 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ben benieuwd wat Jort heeft geadviseerd @:ikweethetookniet
Ja ze moeten KLM en AF opsplitsen of loslatenquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
financieel-moeras-air-france-klm
https://www.telegraaf.nl/(...)oeras-air-france-klm
|Hier worden we ook blij van
Dat gaat uiteraard niet lukken en daar moet je je handen ook niet aan willen branden, Franse werknemers die wens je je grootste vijand nog niet toe. Gewoon laten klappen en dan kijken wat er met de overgebleven boedel te doen is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Andere keus is er wel
Maar dan moet Hoekstra een beetje slim zijn en dat is hij niet
Gewoon bieding doen op het hele concern en alles wat frans is ontslaan, en alle bezittingen naar zich toetrekken
Ook het franse pensioenfonds en leeg trekken
Koekje van eigen deeg heet dat
Codenaam operatie FAF
F*ck Air France
Opgelost
Nee dat is onzinquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Andere keus is er wel
Maar dan moet Hoekstra een beetje slim zijn en dat is hij niet
Gewoon bieding doen op het hele concern en alles wat frans is ontslaan, en alle bezittingen naar zich toetrekken
Ook het franse pensioenfonds en leeg trekken
Koekje van eigen deeg heet dat
Codenaam operatie FAF
F*ck Air France
Opgelost
Ok dat kan maar waar staat datquote:Op woensdag 6 januari 2021 16:45 schreef michaelmoore het volgende:
de staat mag niet voor meer dan 50% op de stoel van de private company
Het hangt ook af van wat Jort precies voor ogen heeft.quote:Op woensdag 6 januari 2021 18:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ok dat kan maar waar staat dat
Niet dat Wopke zich laat beinvloeden door regeltjes maar toch
Jort heeft helemaal geen visie daar is hij te dom en te laf voorquote:Op woensdag 6 januari 2021 18:59 schreef Sebbeszweet het volgende:
Het hangt ook af van wat Jort precies voor ogen heeft.
Je ziet dat verkeerd volgens Jort. Je moet blind bijstorten want iemand anders betaalt de rekeningquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Franse regering wil Air France opnieuw te hulp schieten
De Franse regering zal Air France-KLM opnieuw financieel te hulp schieten. Dit schreef de Franse krant Le Parisien op basis van uitspraken van ministers Bruno Le Maire en Jean-Baptiste Djebbari.
Afgelopen april heeft Parijs al 7 miljard euro aan financiële steun geboden, maar in 2021 zal nog meer nodig zijn, aldus Le Parisien. Frankrijk zou bereid zijn het belang in de maatschappij te vergroten, al moet ook Nederland als aandeelhouder daarmee akkoord gaan, schreef de krant.
De nettoschuld van Air France-KLM zal in 2020 tot 13 miljard euro zijn opgelopen. En ook voor 2021 worden opnieuw rode cijfers bij de maatschappij verwacht.
De luchtvaartmaatschappij zal op 18 februari met de jaarcijfers komen.
https://www.beursgorilla.(...)e-mail&utm_campaign=
Gelukkig hebben we al een 14% belang dus ook in de schuld van 13 miljard en tendens stijgend
14% van 13 = 1,82 miljard
En wat gaan we doen
Extra geld erin pompen
Jort kom er maar in
Klopt maar even aanvullen met ............quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:23 schreef Sebbeszweet het volgende:
Je ziet dat verkeerd volgens Jort. Je moet blind bijstorten want iemand anders betaalt de rekening
quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister Hoekstra krijgt meeste vertrouwen: 'Deskundig', 'degelijk' en 'betrouwbaar'
16-09-2019 12:27
Minister Wopke Hoekstra van Financiën is dit jaar de beste minister van het kabinet. Hij krijgt het meeste vertrouwen in het Prinsjesdag onderzoek van EenVandaag (51 procent). Opvallendste nieuwkomer in de top 5 is premier Mark Rutte.
https://eenvandaag.avrotr(...)lijk-en-betrouwbaar/
#Weg met KLMquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM zondebok bij politiek na coronabeperkingen
Waar ligt de grens tussen de oprechte zorg van de politiek over de vluchten van VK naar Schiphol en een anti-luchtvaartagenda onder het mom van corona? Die vraag drong zich woensdag op in het Kamerdebat over de coronamaatregelen.
https://www.telegraaf.nl/(...)na-coronabeperkingen
Nou Wopke je collega's maken de KLM ook al het leven moeilijk
Bel je even met Jort alvorens je er weer blind geld in gaat storten
Kan hij je weer rugdekking geven
#meersteunvoorklmquote:
Eens, wordt nu ondergesneeuwd door de coronacrisis maar hier mogen wel wat vragen gesteld wordenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weg met Wopke
En ook hier een parlementaire enquête naar zijn wanbeleid
Ben benieuwd in hoeverre een demissionair kabinet hier überhaupt over mag beslissenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljardensteun Air France-KLM loopt vertraging op
In het kort
Nieuwe miljardensteun Air France-KLM loopt vertraging op en er is mogelijk bij de jaarcijfers op 18 februari nog altijd geen akkoord.
Probleem is dat de Nederlandse overheid wil investeren op het niveau van KLM.
Dat is tegen het zere been van de Franse overheid, die stelt dat elke investering in Air France-KLM ook in het belang van KLM is
https://fd.nl/ondernemen/(...)-loopt-vertraging-op
Stand eigen vermogen eind september 2020
Minus 4.700.000.000 euro
Trend uit de klauwen lopend
Kom op Wopke je kan het gewoon blind geld smijten je bent toch al afgetreden
Jort steunt je wel en roept op afroep klinklare onzin uit om Rutte en jou dus ook te dekken
Regeltjes heeft Wopke gewoon schijt aanquote:Op maandag 18 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd in hoeverre een demissionair kabinet hier überhaupt over mag beslissen
Ik zou zeggen nu splitsen anders is er geen excuus om tientallen miljarden aan Air France te schenkenquote:Verwatering
Tegelijkertijd wil de Franse Staat Nederland verleiden om mee te doen aan een participatie, omdat het ook wil vermijden een verplicht bod uit te brengen op de beursgenoteerde onderneming.
Ook zou het belang van Nederland in moedermaatschappij Air France KLM verwateren, indien gekozen wordt om KLM te stutten.
Hoekstra werd aandeelhouder van de holding om het belang van Nederland bij luchtvaartknooppunt Schiphol te beschermen.
KLM wil niet reageren.
KLM heeft vier grote aandeelhouders: Air France KLM, Stichting Administratiekantoor KLM, Stichting Administratiekantoor Cumulatief Preferente Aandelen C en de Nederlandse staat.
De laatste drie hebben samen 51% van de aandelen, waardoor KLM juridisch een Nederlands bedrijf is.
Dit is belangrijk in verband met landingsrechten.
Even over dat laatste vetgedrukte van het artikel uit de Telegraaf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lm-uitgeven-is-optie
[..]
Ik zou zeggen nu splitsen anders is er geen excuus om tientallen miljarden aan Air France te schenken
Splitsen of handen af van AF KLM, en een NLM oprichtten
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?quote:Op donderdag 5 november 2020 07:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ka-el-em mag niet failliet gaan. Hoe gaan we anders naar onze vakantiebestemming vliegen.Goed/lief dat overheid ingrijpt en over de brug komt met miljarden euro's.
Ja dat vind ik ook , vooral om dat KLM aan FRANS bedrijf isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?
Het is natuurlijk wat generaliserend wat ik nu post maar de Fransen hebben vaak de neiging om maar geld te blijven storten in bodemloze putten en houden zich niet aan de EU afspraken over her hervormen van de economie. Logisch dat Nederland er geen trek in heeft om het Franse deel van KLM te steunen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook , vooral om dat KLM aan FRANS bedrijf is
laat gaan die tent en begin een nieuwe NLM
niet zo zielig doen
Op die manier hebben ze nog wel twee grote automerken kunnen redden voor Frankrijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wat generaliserend wat ik nu post maar de Fransen hebben vaak de neiging om maar geld te blijven storten in bodemloze putten ...
Dat kan maar het gevolg zou op termijn kunnen zijn dat dan het noorden straks weer met geld over de brug moet komen om de Franse staatsschuld te gaan dekken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Op die manier hebben ze nog wel twee grote automerken kunnen redden voor Frankrijk.
wie krijgt nou geen staatssteun?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?
Met een andere vliegmaatschappij natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wie krijgt nou geen staatssteun?
hoe komen we anders aan op ons vakantiebestemming als we KLM failliet laten gaan?
De meerderheid in NL is voor de EU, dus het is logisch dat er dan geld van Noord naar Zuid stroomt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kan maar het gevolg zou op termijn kunnen zijn dat dan het noorden straks weer met geld over de brug moet komen om de Franse staatsschuld te gaan dekken.
Hoe zo is dat logisch? Geld stoppen in een economie wat verder geen maatregelen neemt om de staatsschuld terug te dringen of de economie gezond te maken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef riazop het volgende:
[..]
De meerderheid in NL is voor de EU, dus het is logisch dat er dan geld van Noord naar Zuid stroomt.
maar die spreken geen Nederlandsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met een andere vliegmaatschappij natuurlijk.
Wie focust er nu nog op staatsschuld? Sinds corona smijten werkelijk alle EU landen met geld. Maakt niet uit wat het kost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoe zo is dat logisch? Geld stoppen in een economie wat verder geen maatregelen neemt om de staatsschuld terug te dringen of de economie gezond te maken?
bij KLM werd je ook al vaaak in het Engels aangesproken. Op directieniveau is de voertaal Engels of Frans en inglight films waren ook alleen Engels of Frans (en soms een Spaanse of Chinese film). Veel piloten wonen in Portugal en Ierland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
maar die spreken geen Nederlands
Die claimemissie is op kosten van de beleggers. Al zou ik geen cent extra in zo’n kansloze club duwen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe aandelen KLM uitgeven is optie
Het eigen vermogen van KLM kan gestut worden door eventueel nieuwe aandelen van KLM uit te laten geven.
https://www.telegraaf.nl/(...)lm-uitgeven-is-optie
We worden alvast voorbereid om nog meer geld erin te pompen
Raar dat er geen advies van Jort bijzit, of dit nu alweer een goede zet is
Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Wie focust er nu nog op staatsschuld? Sinds corona smijten werkelijk alle EU landen met geld. Maakt niet uit wat het kost.
En de landen met de grootste pensioenpotten kunnen die rekening gaan betalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.
Ja als straks de paniek uitbreekt, dan gaat ook de rente op zijn Turksquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.
Wat vind jij daaar leuk aan? Verantwoord, duurzaam op de toekomst gericht beleid wordt zo afgestraft, met als gevolg dat iedereen onverantwoord beleid gaat voeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:08 schreef riazop het volgende:
[..]
En de landen met de grootste pensioenpotten kunnen die rekening gaan betalen.
Dat is het leuke
Jort vond die eerste aankoop van 14% ook een geniale zetquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:23 schreef LXIV het volgende:
Die claimemissie is op kosten van de beleggers. Al zou ik geen cent extra in zo’n kansloze club duwen.
Zolang mensen zpo dom zijn om op partijen te stemmen die pro EU zijn, verdienen ze niet beter dan dat hun geld wordt gebruikt voor het Zuiden en Oosten v Europaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat vind jij daaar leuk aan? Verantwoord, duurzaam op de toekomst gericht beleid wordt zo afgestraft, met als gevolg dat iedereen onverantwoord beleid gaat voeren.
Nederland is groot geworden met hard werken en spaarzaamheid. Die deugden lijken wel zonden geworden!
Maar ja. De belastingdienst maakt geen onderscheid in stemgedrag. Dus jij en ik zijn daar ook de dupe van.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Zolang mensen zpo dom zijn om op partijen te stemmen die pro EU zijn, verdienen ze niet beter dan dat hun geld wordt gebruikt voor het Zuiden en Oosten v Europa
Ik snap echt niet waarom jij er zo'n feestje van maakt dat de klm naar de klote gaat.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM stopt met verre vluchten wegens aangescherpt reisbeleid
KLM stopt vrijdag met het uitvoeren van alle verre passagiers- en vrachtvluchten vanwege het aangescherpte Nederlandse reisbeleid. Zowel reizigers als bemanningsleden moeten voor vertrek een antigeentest doen, met het risico dat er crew moet achterblijven in het buitenland.
Het kabinet kondigde woensdag extra maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daardoor moeten vliegreizigers die aankomen in Nederland vanaf zaterdag niet alleen een recente negatieve PCR-testuitslag kunnen tonen, maar ook voor vertrek vanuit het buitenland een sneltest ondergaan. Wie positief getest wordt mag niet mee.
“Door crews vanaf het buitenland een antigeentest op te leggen betekent dat we het risico lopen bemanningsleden achter te laten. Dat betekent dat we niet meer kunnen vliegen op long haul en op diverse bestemmingen op Europa”, zegt een KLM-woordvoerder desgevraagd tegen deze site.
Cargo
Door het stopzetten van alle verre vluchten komt ook het intercontinentale vrachtvervoer in de knel. Naar regio's als Azië en Zuid-Amerika worden weinig passagiers meer vervoerd, maar vracht zorgde nog voor de nodige inkomsten. KLM focust zich deze maanden onder andere op het verschepen van coronavaccins. Daaraan lijkt dus voorlopig gedwongen een einde te komen. "Ook die bemanningen willen we niet in het buitenland achterlaten."
Vakbonden die het KLM-personeel vertegenwoordigen kunnen nog niet inhoudelijk reageren op het besluit, aangezien zij naar eigen zeggen nog niet officieel zijn geïnformeerd.
https://luchtvaartnieuws.(...)gescherpt-reisbeleid
Nou Wopke maak je maar niet druk om die Fransen je collega’s maken de toko zelf wel stuk van wat er nog over was
Dus Jort even bellen en laten roeptoeteren dat geld bijpompen een geniale zet is
KLM= going down going down
https://www.telegraaf.nl/(...)letje-rond-avondklok
In feite is crew in het land al volledig geïsoleerd in kamerquarantaine.quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom jij er zo'n feestje van maakt dat de klm naar de klote gaat.
We hebben ze hard nodig als land en het gedwongen stopzetten van vluchten, met name de vracht, gaan we echt merken hier.
Die passagiers snap ik, maar dezelfde regels op crews heeft economische gevolgen. Medicamenten, medisch materiaal, voedsel, elektronica, machines voor de industrie en weet ik veel wat. Cruciaal om het open houden van het land en nu? Ook de wereldwijde vaccin distributie komt zwaar in de knel. Wereldwijd is Amsterdam/Parijs een hele grote belangrijke draaischijf
Zeg maar dag dus. Ik hoop dat ze er uit gaan komen en er een oplossing komt. Gesloten cockpits/crew area's ofso. Aan boord blijven. Deed Emirates ook aan het begin van de pandemie. Cargo moet door blijven gaan.
Ik maak er helemaalgeen feestje van en van mij mag de KLM blijven bestaan, waar het mij omgaat is hoe wij als Nederland met de KLM zijn omgegaan door het te verkopen aan de Fransenquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Red_85 het volgende:...
Ik snap echt niet waarom jij er zo'n feestje van maakt dat de klm naar de klote gaat.
Mij ook niet maar wij hebben Hugo de faalhaas die graag zijn eigen partijgenoot een dik oor aan naaitquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:..
Uitzondering voor crew lijkt me helemaal geen issue en dat is ook hoe elk ander land het aanpakt.
Drie keer raden wie de rekening gaat betalen van dit wanbeleid en pokerspelquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
En uiteraard is dat hele nieuwsartikel en voornemen de complete ICA vloot te grounden ook een stuk powerplay vanuit de KLM want de overheid heeft nog 3,4 miljard van ze te goed.
Poker op hoog niveau.
Haha, zo had ik het nog niet eens bekeken .quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Mij ook niet maar wij hebben Hugo de faalhaas die graag zijn eigen partijgenoot een dik oor aan naait
Omdat die nu wel partijleider is en hij niet meer
Om te
Jortquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Drie keer raden wie de rekening gaat betalen van dit wanbeleid en pokerspel
quote:
Inderdaad, maar gelukkig staat er niets op papier waarmee wij hen kunnen controleren dankzij de Rutte doctrinequote:Op woensdag 20 januari 2021 20:53 schreef Printerkabel het volgende:
Kansloos weer van Rutte en consorten.
En qua financiële ellende net zoals het RSV schandaalquote:
beetje onzin, ze deden het gewoon heel aardig pre corona, het is geen premium airline maar prima middenmoterquote:Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is net als Fokker: sinds de jaren ‘70 nauwelijks nog geïnnoveerd. Verouderde vloot en doorgaan op een voet die niet aansluit bij de behoeften van de markt. Netwerk alsof Amsterdam het centrum van de wereld is en vele rechtstreekse vluchten naar verre bestemmingen in een mate die Iberia, Finnair en Scandinavian niet eens meer aandurven. Enkele bestemmingen in Noord-Amerika, Dubai en een vlucht naar Zuid-Afrika zou het plafond moeten zijn, en dan niet met halfbakken service aan boord, maar eenvoudig doch degelijke economy class en een handjevol luxe stoelen voorin.
En Europees? Houd het bij de hoofdsteden en vlieg niet op elk weiland in de Midlands.
Schiphiol is wel belangrijk maar KLM absoluut niet , anders brengt een andere airline de passagiers wel wegquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje onzin, ze deden het gewoon heel aardig pre corona, het is geen premium airline maar prima middenmoter
dat is een ander verhaal maar dat KLM pre corona al geen bestaansrecht had slaat nergens opquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Schiphiol is wel belangrijk maar KLM absoluut niet , anders brengt een andere airline de passagiers wel weg
Emirates of zo
laat maar gaan en richt een nieuwe NLM op , daag fransen ,succes met de vliegtuigen
Air France heeft geen bestaansrecht , die bestaat op kosten van KLMquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is een ander verhaal maar dat KLM pre corona al geen bestaansrecht had slaat nergens op
Klopt als een bus, maar gelukkig hebben wij Wopke en Jortquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
Air France heeft geen bestaansrecht , die bestaat op kosten van KLM
Maar Air France is de eigenaar van KLM
Dus KLM gaat mee met de Franse ellende
Laat gaan en begin opnieuw
Dubai? Wat hebben we daar te zoeken. Dan kun je net zo goed Charles de Gaulle als verste bestemming houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is net als Fokker: sinds de jaren ‘70 nauwelijks nog geïnnoveerd. Verouderde vloot en doorgaan op een voet die niet aansluit bij de behoeften van de markt. Netwerk alsof Amsterdam het centrum van de wereld is en vele rechtstreekse vluchten naar verre bestemmingen in een mate die Iberia, Finnair en Scandinavian niet eens meer aandurven. Enkele bestemmingen in Noord-Amerika, Dubai en een vlucht naar Zuid-Afrika zou het plafond moeten zijn, en dan niet met halfbakken service aan boord, maar eenvoudig doch degelijke economy class en een handjevol luxe stoelen voorin.
En Europees? Houd het bij de hoofdsteden en vlieg niet op elk weiland in de Midlands.
Maak je geen zorgen Wopke betaald de rekening toch welquote:Op donderdag 21 januari 2021 10:30 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
dit maakt de (financiële) situatie er niet beter op
heb je weer je dagelijkse gehad, lucht het op?quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen Wopke betaald de rekening toch wel
Alleen het is niet zijn geld maar dat van jou en mij
En verantwoording afleggen over zijn wanbeleid heeft hij nog noot van gehoord, dat lukt hem al niet eens bij de kindertoeslag affaire
Wachten is op Jort die het allemaal weer gaat goedpraten op tv
Jort Kelder is een enorm smerig en opportunistisch mannetje. Liep ook gewoon achter Trump aan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen Wopke betaald de rekening toch wel
Alleen het is niet zijn geld maar dat van jou en mij
En verantwoording afleggen over zijn wanbeleid heeft hij nog noot van gehoord, dat lukt hem al niet eens bij de kindertoeslag affaire
Wachten is op Jort die het allemaal weer gaat goedpraten op tv
Personeel KLM vraagt met klem om ontheffing voor coronasneltestquote:Op woensdag 20 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
.......Uitzondering voor crew lijkt me helemaal geen issue en dat is ook hoe elk ander land het aanpakt.
quote:Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
Door YTEKE DE JONG
Updated 6 min geleden
10 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.778-3.49%
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM roept de politiek op om een uitzondering te maken voor de verplichte sneltest voor vliegend personeel, net als diplomaten, grenswerkers en zeevarenden.
Dat zegt topman Pieter Elbers in gesprek met De Telegraaf.
En toch kan je er vanuit Nederland heen met KLM, Transavia en Emirates. Vanuit Dubai vlieg je vervolgens door naar allerlei bestemmingen in Azië en Oceanië.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dubai? Wat hebben we daar te zoeken. Dan kun je net zo goed Charles de Gaulle als verste bestemming houden.
Echt een debiele minister hebben wij.quote:Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister: Geen uitzondering dubbele coronatest voor KLM-crew
De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)natest-voor-klm-crew
En het nekschot is daar
We hebben de oplossing gevonden om Corona te verslaanquote:Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister: Geen uitzondering dubbele coronatest voor KLM-crew
De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)natest-voor-klm-crew
En het nekschot is daar
Tijd voor een parlementaire enquêtequote:Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef Printerkabel het volgende:
Echt een debiele minister hebben wij.
En een randdebiel als minister presidentquote:Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef Printerkabel het volgende:
Echt een debiele minister hebben wij.
ik vind het helemaal niet zo debiel, KLM doet aan chantage en daar moet je niet voor zwichten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister: Geen uitzondering dubbele coronatest voor KLM-crew
De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)natest-voor-klm-crew
En het nekschot is daar
Überhaupt belachelijk dat er nog wordt gevlogen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister: Geen uitzondering dubbele coronatest voor KLM-crew
De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)natest-voor-klm-crew
En het nekschot is daar
Heeft niks met chantage te maken volgens mij . Ze willen gewoon een goede optie om mensen thuis te krijgen. Operationeel is het niet echt een issue, dus als het ze daar niet om te doen is dan was er nu ook geen probleem.quote:Op donderdag 21 januari 2021 23:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet zo debiel, KLM doet aan chantage en daar moet je niet voor zwichten.
agree to disagree dan maar, we gaan zien snel zien hoe dit wordt vervolgd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 05:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft niks met chantage te maken volgens mij . Ze willen gewoon een goede optie om mensen thuis te krijgen. Operationeel is het niet echt een issue, dus als het ze daar niet om te doen is dan was er nu ook geen probleem.
Chantage zou het zijn als ze bijvoorbeeld ook het vliegverbod willen liften en anders helemaal geen vluchten meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |