Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75quote:Op donderdag 5 november 2020 00:04 schreef spinazieruiker het volgende:
De overheid had moeten wachten en KLM moeten kopen op het moment dat ze bijna of helemaal failliet waren geweest.
De staat had de aandelen dan voor een prikje in handen kunnen krijgen en de broodnodige reorganisatie was ook makkelijker door te voeren geweest.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 november 2020 00:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75![]()
Wat doen we dan met hem
Als Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.quote:Op donderdag 5 november 2020 07:16 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?quote:Op donderdag 5 november 2020 07:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.
Lening is iets anders dan Aandeel kopen...quote:Op donderdag 5 november 2020 07:30 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?
Er was nu al een acuut cashprobleem. Of het bedrijf zonder steun de kerst had gehaald valt te betwijfelen. Hooguit had je moeten regelen dat de staat het eerste recht van koop heeft, voor zover dit soort bedrijven niet is beschermd tegen buitenlandse kapers.
2 x 2.5 + 8 + 8 = 19quote:Op donderdag 5 november 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is haat en nijd bij luchtvaartmaatschappij KLM op de werkvloer
nu duidelijk is geworden wat alle groepen werknemers precies aan loon moeten inleveren. Er blijken namelijk grote verschillen te zijn, waardoor de tweespalt onder de KLM’ers voortduurt. „We moeten met z’n allen afkoelen”, stelt vakbond De Unie."
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)jd-barst-los-bij-klm
Gezellig daar![]()
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.quote:
20% is 20% toch? Of het nou uit potje a of potje b komt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.
Blijven dromenquote:Op zaterdag 7 november 2020 04:51 schreef Subw00fer het volgende:
Vliegen is de snelste manier om de aarde helemaal kapot te maken. Toeristen zijn idioten die hun eigen pleziertjes najagen en geen donder geven om het klimaat. Van mij mag deze industrie voorgoed gedecimeerd worden.
Vakantievluchten in de toekomst?
quote:De verhouding blijft gelijk wanneer er wordt gekeken naar de hoeveelheid passagiers die de luchtvaartmaatschappij in een normaal jaar vervoert. De Air France-KLM ontving ruim 100 euro per passagier die zij vervoerden in 2019.
Dit is bij Lufthansa en die IAG plc groep (British airways, Iberia en Vueling) respectievelijk ¤ 61,98 en ¤ 11,33.
Opvallend is hoe financieel gezond de lowcost luchtvaartmaatschappijen Ryanair en Easyjet zijn. Ryanair heeft maar ¤ 3,95 euro steun ontvangen per vervoerde passagier in 2019.
Daarnaast heeft Ryanair nog 4,5 miljard euro in kas, één van de sterkste kasposities in de branche.
Volgens Ryanair ontstaat er oneerlijke concurrentie door al de staatssteun die luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Easyjet heeft zelfs helemaal geen overheidssteun gehad.
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0een%20stuk%20minder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/quote:Best betaalde piloot houdt 5,5 keer modaal over
De gemiddelde KLM-piloot wordt dus gevraagd om tussen de 20.000 en 30.000 euro in te leveren, dan houden ze nog tussen de 2,2 en 3,3 keer modaal over.
De best betaalde piloten zouden 50.000 euro minder gestort krijgen, ze zouden dan nog wel 5,5 keer modaal overhouden.
En nu netto na belasting en al die shizzle...quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Luchtvaartmaatschappij Salaris Piloot
KLM ¤ 275.000
Lufthansa ¤ 260.000
Emirates ¤ 170.000
Transavia ¤ 168.000
Turkish Airlines ¤ 136.000
Easyjet ¤ 135.000
Ryanair ¤ 135.000
Brussels Airlines ¤ 132.000
TUI ¤ 132.000
Qatar Airways ¤ 120.000
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn startenquote:Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Wat een haat hier op KLM.
Niet beseffen wat KLM is voor NL en Schiphol en heel wat mensen.
Moet gewoon blijven bestaan ongeacht alles.
Gaat het kapot onder een normale economie? Prima. Niet door zoiets.
Vergelijken met andere maatschappijen is idd niet te doen.
KLM biedt meer opties aan, ook aan boord. Dat hoort bij KLM.
Ryanair biedt niets en vraagt voor alles geld. Geen probleem voor kleine reisjes en als je niets nodig hebt.
Easyjet is ook niets. Kun je ook voor extra betalen en alsnog geen reet voor krijgen.
En nee ik ben echt niet iemand die per se met KLM vliegt, meestal zelfs niet.
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.quote:Op zondag 8 november 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn starten
De NLM
Laat de Air France die vliegtuigen maar houden en mee naar Frankrijk nemen er staan er zat te koop of lease
Dan ook de salarissen van de piloten op een normaal niveau brengen
Geen idee, ik verwacht eerder dat er extra steun komt als het langer dan anderhalf jaar gaat duren.quote:Op zondag 8 november 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.
De strekking van de tweede VVR is gelijk aan de eerste. Dat betekent dat de vergoeding die meegegeven wordt aan personeel dat vrijwillig vertrekt afhangt van het aantal dienstjaren.quote:Topman Pieter Elbers meldde onlangs dat de vooruitzichten dermate slecht zijn dat er nu nog eens 1.500 mensen moeten vertrekken.“We komen niet uit op een groei van 75 tot 80 procent na de uitbraak van corona, maar eerder een groei van 50 of 60 procent tot de zomer van 2021. Het gat tussen de oude plannen en de nieuwe realiteit komt neer op het schappen van nog eens 1.500 arbeidsplaatsen. Als we minder kunnen vliegen hebben we simpelweg minder mensen nodig."
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetalerquote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.
De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt
En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :
Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatigingopgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet![]()
![]()
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders
Idd en Wopkequote:Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef tfors het volgende:
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetaler
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/quote:Op zondag 8 november 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu netto na belasting en al die shizzle...
Neequote:Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/
Ghehe, toch achter gekomen dat het kopiëren van vliegbrevet niet veilig genoeg is om te kunnen vliegen ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
quote:Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
AF/KLM +21%.
Macron aan het opkopen geslagen?
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jort
![]()
![]()
Dat hoge salaris van de Chinese piloten is waarschijnlijk tijdelijk. Het aanbod van piloten is daar nu nog schaars.quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
De aandelenaankoop in Air France-KLM is volgens Jort Kelder een geniale zetquote:Op maandag 9 november 2020 13:33 schreef Idisrom het volgende:
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.
Misschien dat Jort het wel anders hoopt.![]()
Is er iemand op wie jij niet pisnijdig bent eigenlijk?quote:
Die krijgen tenminste een flinke zak met geld mee.quote:Op woensdag 11 november 2020 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
Nog 500 mensen met ontslag bij KLM
Heleboel hoorquote:Op woensdag 11 november 2020 17:56 schreef Sebbeszweet het volgende:
..Wat is precies de USP van KLM? O ja, die is er niet
Nog steeds de meest duurzame luchtvaartmaatschappij, dus als je ze op de fles laat gaan ga je er qua milieu sowieso niet op vooruitquote:Op woensdag 11 november 2020 20:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heleboel hoor![]()
Veel geluidsoverlast
Veel milieu schade
Veel overbetaalde managers
Heel veel gemiste accijnzen door belastingvrije kerosine
Wel als er niets voor terug komt en de rest via Lelystad gaatquote:Op woensdag 11 november 2020 20:55 schreef Drekkoning het volgende:
Nog steeds de meest duurzame luchtvaartmaatschappij, dus als je ze op de fles laat gaan ga je er qua milieu sowieso niet op vooruit
Als de vraag er is, komt er ook aanbod.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wel als er niets voor terug komt en de rest via Lelystad gaat
'Zorg dat je goed en onafhankelijk wordt geïnformeerd. Dat is de verantwoordelijkheid van de bank, maar ook van de opdrachtgever.'quote:Ook liet Hoekstra zich adviseren door ABN Amro, terwijl dat één van de partijen was waar hij mee moest onderhandelen.
Hoeveel procent moeten de werknemers van IHC inleveren vanwege deze staatssteun?quote:Op vrijdag 13 november 2020 09:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
En nog een tik op de vingers![]()
![]()
Eerder dit jaar oordeelde de Algemene Rekenkamer in haar jaarverslag nog vernietigend over de aankoop van aandelen KLM door de staat, vorig jaar. Minister Hoekstra handelde toen onrechtmatig door zonder toestemming van de Tweede Kamer voor bijna 750 miljoen euro aan aandelen in de luchtvaartmaatschappij te kopen, concludeerde de Rekenkamer. Hoekstra voerde ter verdediging aan dat hij snel had moeten handelen. Maar, zegt Visser: „Wetten zijn er juist om in tijden van nood te functioneren.”
Dat geldt dus ook voor een coronacrisis. De afgelopen maanden ging het met het informeren wel mis bij scheepbouwer IHC. Om een directe schade van bijna 400 miljoen euro vanwege een bankroet te voorkomen, nam de staat risico’s over tot een maximum van 700 miljoen euro. Maar in die berekening was veel niet meegenomen, zegt de Rekenkamer nu. Het maximale risico lijkt op te lopen tot 895 miljoen euro. „Dat roept de vraag op”, aldus het rapport, „of de afweging soortgelijk was geweest als Kamer en kabinet inzicht had gehad in het toegenomen risico.”
Dat de overheid bovendien niet heeft gemeld dat zij voor IHC betrokken is bij een stichting, die opgericht is in het kader van de steunoperatie, is wel een „principieel punt”, zegt Visser. „Je kunt niet zomaar publiek geld in een stichting stoppen die privaat verder gaat.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-inzake-klm-a4019812
Nu bij IHC![]()
Wat een lul![]()
.quote:Het is aan ABN AMRO om deze procedures in acht te nemen
jij houdt weinig voedsel binnen zoquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Download 'Bestuurlijke reactie op het rapport Individuele steun aan bedrijven tijdens de coronacrisis'
https://www.rekenkamer.nl(...)nacrisis+website.pdf
Prietpraat van Wopke om te
Bijvoorbeeld de dubbele pet van ABNAMRO
Les 2:Ten aanzien van ‘Zorg voor inzicht in de continuïteit van de onderneming’ wijst u op het risico van belangenverstrengeling doordat het kabinet zich bij de steunoperatie voor KLM heeft laten adviseren door ABN AMRO, terwijl deze bank ook deel uitmaakte vanhet bankenconsortium waarmee onderhandelingen gevoerd moesten worden over hun deelname aan de steunoperatie.ABN AMRO heeft voorhet voorkomen vande genoemde mogelijke belangenverstrengeling een procedure ontwikkeld die zorgt dat de adviserende onderdelen van de bank geen contact hebben met de onderdelen van de bank die eventueel bij een financiering een rol kunnen spelen. ABN AMRO heeft deze client acceptance procedure doorlopen nadat het ministerie van Financiën het verzoek tot advisering had ingediend.ABN AMRO is verplicht om over procedures ter voorkoming van belangenverstrengeling te beschikken. Hierop wordt toezicht gehouden.
[..]
.
Om tezo een reactie
En zo gaat het maar door 10 pagina's lang![]()
Ja gaat fantastisch. Meesterzet weerquote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.
De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt
En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :
Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatigingopgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet![]()
![]()
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders
Kat in de zak gekocht.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:06 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja gaat fantastisch. Meesterzet weer![]()
![]()
Wopkequote:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopkekeihard genaaid door die Fransen
En wij weer keihard genaaid door Wopke![]()
Wij blijven achter met de rekeningen Wopke op naar de volgende baan om daar te prutsen
Gelukkig neemt Hoekstra de algemene Rekenkamer met haar kritiek serieusquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.
Het is net politiek.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Om tezo een reactie
En zo gaat het maar door 10 pagina's lang![]()
En we smijten er gewoon nog wat geld achteraanquote:Op vrijdag 13 november 2020 14:35 schreef Smack10 het volgende:
Is ook lekker makkelijk, andermans geld uitgeven.
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
Dat is toch waanzinquote:Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.quote:
Noem die FAFquote:Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France
begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Dat was ook zo een briljante actie van Wopkequote:Op woensdag 18 november 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.
.....
Het is nog altijd onduidelijk hoe lang die wonderprik gaat werken natuurlijk.quote:Op woensdag 18 november 2020 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.quote:Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En we smijten er gewoon nog wat geld achteraan![]()
Nog eens honderden miljoenen coronasteun voor KLM
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
KLM zag de omzet deze zomer bijna in zijn geheel verdampen.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het UWV naar buiten heeft gebracht. De tweede NOW-regeling liep van juni tot en met september, en bedroeg maximaal 90% van het verwachte omzetverlies. Het UWV heeft 80% van de tegemoetkoming als voorschot uitbetaald, later wordt gecontroleerd of het omzetverlies uitviel zoals verwacht.
In de eerste ronde van NOW-steun kreeg KLM ¤293 miljoen. Daarbovenop kwam nog een leningenpakket van de overheid van ¤3,4 miljard om de vliegmaatschappij in de lucht te houden.
https://www.telegraaf.nl/(...)coronasteun-voor-klm
Rekent u even mee
285.000.000 NOW 2
293.000.000 NOW 1
3.400.000.000 leningen
En aandelen ter waarde van 750.000.000
Totaal
4.728.000.000 in KLM gestopt nu en desondanks nu een negatief eigen vermogen en bedrijf draait nog op 10%
Gewoon nog meer geld in pompen, het is toch niet jou geld Wopkeen de rente is laag
Als je noodgewongen nog een paar keer zegt dat alles terugkomt met rentegaan we het misschien nog geloven ook
![]()
En dat mag wat kosten blijkbaarquote:Op woensdag 18 november 2020 20:54 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.
Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen.
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat tussen de NL'se en Franse regering met het redden van AirFrance KLM.quote:Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En dat mag wat kosten blijkbaar![]()
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even![]()
![]()
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen![]()
![]()
En dat gun ik hem van harte
o dat i shandigquote:Op woensdag 18 november 2020 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan
Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen
Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........
Een vliegtaks introduceren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het kabinet weet het zeker: de vliegtaks gaat deze keer niet mislukkenquote:Op woensdag 18 november 2020 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
o dat is handig
4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
quote:De taks moet de reiziger een zetje geven richting schonere alternatieven, zoals de trein
Geniale zet volgens Jort gaat ons dus nog meer geld kostenquote:Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstraquote:De bijdrage van de luchtvaart aan onze economische groei wordt enorm overdreven. Meer luchtvaart leidt niet tot meer groei, maar meer groei leidt wel tot meer luchtvaart.
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.quote:Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steun aan KLM is niet logisch![]()
De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra
Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke
Maar gelukkig hebben we Wopke die met ons geld blijft strooien omdat hij er anders over denktquote:Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |