abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196305694
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 18 november 2020 @ 17:26:30 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196305720
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Dat is toch waanzin

laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France

begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196305837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is toch waanzin
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196305943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France
begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Noem die FAF

Fuck
Air
France

:7
pi_196306132
En Hoppa daar komende volgende miljarden al :D

’Nog eens ¤4 miljard staatssteun voor Air France KLM’

Air France KLM voert gesprekken met Frankrijk en Nederland over extra staatssteun, zeggen bronnen tegen persbureau Bloomberg. De Franse krant Le Monde had eerder al geschreven dat het luchtvaartconcern nog eens ¤6 miljard extra kapitaal zou willen ophalen bij de Franse en Nederlandse overheid en andere investeerders.

Met de nieuwe kapitaalstorting zou een nationalisatie van de luchtvaartcombinatie moeten worden voorkomen. Air France KLM heeft al steun gehad van in totaal ¤10,4 miljard van de Franse en Nederlandse staat, die allebei aandeelhouders zijn van het bedrijf met ieder een belang van 14 procent.

Volgens de bronnen kan daar nog eens ¤4 miljard aan extra staatssteun bovenop komen: ¤3 miljard uit Parijs en ¤1 miljard uit Den Haag. Daarnaast zou het bedrijf begin volgend jaar ¤2 miljard willen ophalen bij beleggers door leningen uit te geven. Air France KLM wil geen commentaar geven op de berichtgeving door Bloomberg en Le Monde.

’Geen dringend tekort’
Het Franse ministerie van Financiën zei wel in een verklaring dat Air France KLM geen dringend geldtekort heeft en dat Frankrijk en Nederland kijken hoe de balans van het luchtvaartbedrijf zo goed mogelijk kan worden geholpen. Minister Le Maire (Financiën) heeft gezegd dat de Franse overheid klaar staat om meer steun te bieden aan de onderneming om zo door de coronacrisis te komen.

Zijn Nederlandse collega Hoekstra zei tegen RTLZ dat er nu geen haast is met extra steun aan Air France KLM, maar dat niet kan worden gewacht tot eind 2021. De komende tijd gaan er discussies plaatsvinden, aldus de minister van Financiën.

’Verstandig’
Een analist van de Frans-Duitse beleggingsadviseur Oddo BHF zegt dat het wellicht verstandig is om nu met extra staatssteun over de brug te komen, omdat de Europese Commissie tijdelijk wat soepeler is met regels rond overheidssteun. Als er een coronavaccin komt, kan Brussel volgend jaar juist weer strenger gaan worden op dat gebied. De analist stelt verder dat het grootste probleem bij Air France KLM momenteel de torenhoge schuld is en niet het gebrek aan liquiditeit bij het Frans-Nederlandse concern.

Greenpeace maakt zich zorgen over de extra steun. De milieuorganisatie stond woensdag „niet voor niks” voor de rechter om klimaatvoorwaarden te eisen voor de miljardensteun die nu al aan „grote vervuiler KLM” is toegekend. Ook voor een eventueel nieuw steunpakket eist Greenpeace dat daar klimaatvoorwaarden aan worden verbonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-air-france-klm

van 4.728.000.000 naar 5.728.000.000 binnen het uur :') _O- _O- _O-

Wopke weer lekker bezig :R
pi_196306226
Het steunpakket voor KLM is er niet voor het klimaat, betoogt het Rijk in Greenpeace-zaak

Steunt de overheid KLM alleen om te voorkomen dat die failliet gaat, of had ze ook klimaatdoelen moeten stellen? De rechter gaat zich daarover beraden.

Moet de staat niet veel strengere voorwaarden op het gebied van klimaat stellen voor steun aan KLM? Ja, vindt milieu-organisatie Greenpeace en om dat af te dwingen stapte ze naar de rechter. Daar trof ze de staatsadvocaten die, niet verrassend, het tegendeel betoogden: de staat is daartoe niet verplicht. De kortgedingrechter in Den Haag neemt drie weken voor zijn vonnis.

Een paar voorwaarden op duurzaamheidsgebied stelde het kabinet wel, toen het 3,4 miljard euro aan leningen en garanties voor KLM in het vooruitzicht stelde. De luchtvaartmaatschappij moet onder meer de CO2-uitstoot in 2030 terugbrengen tot het niveau van 2005 en in datzelfde jaar moet ze minstens 14 procent duurzame brandstof bijmengen.

Veel te weinig, vindt Greenpeace, en dat is bovendien in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en met de zorgplicht van de overheid. Voor dat laatste verwees Greenpeace naar de Urgenda-zaak. Daarin oordeelde de Hoge Raad dat de overheid niet voldeed aan haar zorgplicht door te weinig te doen tegen klimaatverandering.

‘Een kans, geen rechtsplicht’
De noodzaak van steviger klimaateisen onderbouwde Greenpeace ook met een rapport van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) van vorige week. De CO2-uitstoot van het vliegverkeer zal tot 2050 alleen maar stijgen, berekende het PBL. Vliegtuigen worden weliswaar 1,5 procent per jaar zuiniger en 10 tot 20 procent van hun brandstof zal duurzaam zijn, maar door de verwachte groei van het vliegverkeer zal de CO2-uitstoot van vluchten vanuit Nederland tegen die tijd desondanks 12,2 tot 15 megaton zijn, tegen 12 megaton nu.

Dat is ver verwijderd van de halvering van de uitstoot, waarop minister Cora van Nieuwenhuizen van infrastructuur mikt in de Luchtvaartnota van afgelopen voorjaar. Het steunpakket voor KLM is een uitgelezen kans om daar iets aan te doen, betoogde Greenpeace.

“Een kans is iets anders dan een rechtsplicht”, brachten de advocaten van de staat daartegen in. Het gaat in het steunpakket niet om het klimaat, vervolgden zij, maar om het overeind houden van KLM. In crisistijd heeft de overheid veel beleidsvrijheid en rechters moeten daarom alleen ingrijpen als volstrekt duidelijk is dat de staat over de schreef gaat. Daar is bij de KLM-steun geen sprake van.

Het steunpakket is de uitkomst van een ingewikkelde deal, waarbij ook banken betrokken zijn. Die deal kan niet zomaar worden opengebroken, stelden de staatsadvocaten, met het risico dat banken afhaken en KLM alsnog failliet gaat. Extra eisen zetten KLM bovendien op achterstand ten opzichte van concurrenten en kunnen daardoor ‘ingrijpende en onomkeerbare gevolgen’ hebben.

Een faillissement van KLM is niet de bedoeling, reageerde Greenpeace, maar klimaatverandering is een net zo urgent probleem en daarom zijn maatregelen nodig, “hoe sneller hoe beter”.

https://www.trouw.nl/econ(...)peace-zaak~b4cb378f/

Wopke ook hier weer goed bezig geweest, miljardensmijten en fuck het klimaat
Goede politieke antennen heeft dit sujet :r
Beleid voeren zonder ophef :R
pi_196306401
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.

Nederland heeft daar op zich niet echt last van . De staatsschuld wordt wat hoger, maar met de lage rente merk je daar weinig van.

Het enige wrange is dat we dat geld ook in mooie dingen in eigen land hadden kunnen investeren. Maar ja.
pi_196306589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.
.....
Dat was ook zo een briljante actie van Wopke :')

Met gestrekt been erin, iedereen boos en ze kwamen er toch :')

https://www.telegraaf.nl/(...)e-gaan-er-niet-komen

:R
pi_196309909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
Het is nog altijd onduidelijk hoe lang die wonderprik gaat werken natuurlijk.

Mutatie in Denemarken onder nertsen kan ook invloed hebben op de effectiviteit van het vaccin.
pi_196309943
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En we smijten er gewoon nog wat geld achteraan :')

Nog eens honderden miljoenen coronasteun voor KLM

KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.

KLM zag de omzet deze zomer bijna in zijn geheel verdampen.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het UWV naar buiten heeft gebracht. De tweede NOW-regeling liep van juni tot en met september, en bedroeg maximaal 90% van het verwachte omzetverlies. Het UWV heeft 80% van de tegemoetkoming als voorschot uitbetaald, later wordt gecontroleerd of het omzetverlies uitviel zoals verwacht.

In de eerste ronde van NOW-steun kreeg KLM ¤293 miljoen. Daarbovenop kwam nog een leningenpakket van de overheid van ¤3,4 miljard om de vliegmaatschappij in de lucht te houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronasteun-voor-klm

Rekent u even mee

285.000.000 NOW 2
293.000.000 NOW 1
3.400.000.000 leningen

En aandelen ter waarde van 750.000.000

Totaal

4.728.000.000 in KLM gestopt nu en desondanks nu een negatief eigen vermogen en bedrijf draait nog op 10%

Gewoon nog meer geld in pompen, het is toch niet jou geld Wopke :') en de rente is laag
Als je noodgewongen nog een paar keer zegt dat alles terugkomt met rente :') gaan we het misschien nog geloven ook :') _O-
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.

Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen. :')
pi_196310129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:54 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.
Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen. :')
En dat mag wat kosten blijkbaar }:|
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even _O- _O-
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen *O* *O*
En dat gun ik hem van harte
pi_196310521
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En dat mag wat kosten blijkbaar }:|
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even _O- _O-
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen *O* *O*
En dat gun ik hem van harte
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat tussen de NL'se en Franse regering met het redden van AirFrance KLM.

Aangezien Frankrijk altijd France first is..
pi_196310683
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan

Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen

Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........

Een vliegtaks introduceren :') :') :') :') :') _O-
  woensdag 18 november 2020 @ 21:23:05 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196310838
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan

Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen

Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........

Een vliegtaks introduceren :') :') :') :') :') _O-
o dat i shandig

4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196311033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
o dat is handig
4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
Het kabinet weet het zeker: de vliegtaks gaat deze keer niet mislukken :o

Woensdag debatteert de Tweede Kamer over de vliegbelasting. Zal deze taks het langer uithouden dan de vorige van twaalf jaar geleden, die na een jaar alweer werd afgeschaft?

In 2009 werd een belasting op vliegtickets al een jaar na invoering ingetrokken. :o Het kabinet denkt dat de nieuwe vliegtaks, waarover de Tweede Kamer woensdag debatteert, succesvoller zal zijn. Er zijn genoeg verschillen met toen, zoals de hoogte van de belasting. Overeenkomsten ook: net als nu kelderden de beurskoersen kort na de invoering in 2008.

Waarom komt de belasting er?
De belangrijkste reden is vrij prozaïsch: in het regeerakkoord staat dat er een vliegbelasting moet komen die 200 miljoen oplevert. Die heffing moet bijdragen aan klimaat en milieu. Die gedachte is niet onlogisch: op het vliegtuig na wordt al het vervoer belast, de auto bijvoorbeeld met accijns en btw.

De belasting is gebaseerd op vier zaken: CO2-uitstoot, milieueffecten zoals fijnstofuitstoot, geluidshinder en het niet heffen van btw en brandstofaccijns.

quote:
De taks moet de reiziger een zetje geven richting schonere alternatieven, zoals de trein
:o :o :o :o

https://www.trouw.nl/nieu(...)-mislukken~b034e82e/

Je gaat dus mensen aansporen om de trein te nemen nadat je net miljarden in KLM hebt gepompt :B :B :B

Die mensen zijn knettergek }) })
pi_196317999
Luchtvaartmaatschappij KLM is ruim $100 miljoen extra kwijt

Aan bestaande orders en onderdelen van Boeing vanwege een Europese importheffing. KLM wordt hiermee de dupe van een langlopend conflict tussen de Verenigde Staten en Europa. De laatste kan de 737 Max weer in de lucht brengen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-boeing-treft-klm

Dat is handig :') _O-
pi_196318116
Baas Air France rekent op extra steun tegen mei

De gesprekken over het versterken van het eigen vermogen van luchtvaartconcern Air France-KLM, dat door de crisis hard wordt geraakt, zijn volop gaande. Maar volgens de baas van Air France, Anne Rigail, is er momenteel geen acute nood. Volgens haar is het doel nog steeds om komend voorjaar tot een akkoord te komen.

Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat. Zowel KLM als Air France verliest dagelijks 10 miljoen euro als gevolg van de crisis. De algemene verwachting is dat de situatie in het eerste kwartaal van volgend jaar nog niet veel beter is.

Rigail verwacht pas in het tweede kwartaal iets van herstel bij de zakelijke reizen. Bij de Franse maatschappij wordt momenteel werk gemaakt van het inkrimpen van het personeelsbestand. In totaal verdwijnen bij Air France 8500 banen.

Door de strengere maatregelen om de verspreiding van het virus in te dammen ligt het vliegverkeer goeddeels stil. In november zal volgens Rigail 35 procent van de geplande vluchten uitgevoerd worden. Dat was in oktober nog 40 procent.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)steun-tegen-mei.aspx

quote:
Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat.
Geniale zet volgens Jort gaat ons dus nog meer geld kosten :') _O-
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:35:57 #93
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196338645
Nederland en Frankrijk op ramkoers over KLM

https://www.telegraaf.nl/(...)op-ramkoers-over-klm

Raar hoor van zo een man met een grote politieke antenne :')
Nooit eerder vertoond dat Hoekstra er met gestrekt been in gaat en overal ruzie maakt :')
En op het eind toch verliest en ons vol stopt met prietpraat om zijn onkunde weer te verbergen :r

En dat 14% belang heeft ons ook hierbij weer een geniale dienst bewezen :|W
pi_196353155
KLM gaat op 6 afstanden tot 700 kilometer van Schiphol reizen per trein als alternatief voor korte vluchten promoten :') :') :')

KLM wil op afstanden van korter dan 700 kilometer van Schiphol de trein gaan promoten als alternatief voor korte vluchten.

De luchtvaartmaatschappij richt zich in eerste instantie op zes bestemmingen: Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt, Düsseldorf en Berlijn.

KLM zou met het actieplan voorwaarden voor het miljardensteunpakket van de overheid gezicht kunnen geven

KLM werkt aan het aantrekkelijker maken van de trein als alternatief voor korte vliegreizen. De luchtvaartmaatschappij kijkt naar zes bestemmingen met afstanden tot 700 kilometer die ook te bereiken zijn per trein. Dat zijn Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt, Düsseldorf en Berlijn.

Samen met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Schiphol, ProRail en de NS heeft KLM een actieplan gemaakt hiervoor. Dat is vrijdag aan de Tweede Kamer gestuurd. Met het plan hopen de partijen dat reizigers zowel de trein als het vliegtuig pakken, of dat ze bij een overstap een trein- en vliegreis combineren.

De zes onderzochte bestemmingen zijn nu al goed bereikbaar via het spoor. Voor de coronapandemie reden er twaalf treinen per dag tussen Amsterdam en Parijs. Sinds enige tijd is er een directe treinverbinding naar Londen. Dat maakt de trein een “aantrekkelijk alternatief voor het vliegtuig”, schrijft KLM.

De partijen kijken ook nog naar mogelijkheden voor extra stops op Schiphol van de treinen van en naar Londen en vanuit Duitsland, en hoe bagage het beste vanuit het vliegtuig naar de trein kan worden gebracht.

AirRail-kaartjes voor combinatie van trein en vliegtuig
Begin dit jaar introduceerde KLM de zogenoemde AirRail-kaartjes, zodat bijvoorbeeld een reiziger die van Brussel naar Hongkong wil, tussen Brussel en Schiphol per trein reist en erna pas het vliegtuig pakt.

De partijen willen dit soort combinatiereizen verbeteren door de reistijd te verkorten, meer treinen te laten rijden en oplossingen voor de bagage te vinden. In het actieplan worden hiervoor verdere stappen gezet.

KLM zou met het actieplan voorwaarden voor het miljardensteunpakket van de overheid gezicht kunnen geven. Die voorwaarden zijn onder andere dat de uitstoot van CO2 teruggedrongen moet worden en het aantal nachtvluchten omlaag gaat.

https://www.businessinsid(...)tief-trein-schiphol/

Handig dit :')
pi_196353188
Steun aan KLM is niet logisch :D

De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.

quote:
De bijdrage van de luchtvaart aan onze economische groei wordt enorm overdreven. Meer luchtvaart leidt niet tot meer groei, maar meer groei leidt wel tot meer luchtvaart.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra

Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke :')
pi_196353291
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steun aan KLM is niet logisch :D

De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra

Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke :')
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
Hallo
pi_196353345
KLM: extra beperking nachtvluchten tast business model nog verder aan

KLM waarschuwt dat een extra beperking in het uitvoeren van nachtvluchten tot een nog grotere aantasting van de kern van de businessmodellen van de airlines binnen de groep leidt. Dat meldt de luchtvaartonderneming in reactie op de vrijdag gepubliceerde Luchtvaartnota. Daarin is een extra beperking om te vliegen in de dagranden opgenomen.

KLM heeft eerder dit jaar toegezegd de maatschappijen binnen de groep (inclusief Transavia en Martinair) een evenredige bijdrage verlenen aan het verminderen van het aantal nachtvluchten op Schiphol van 32.000 naar uiteindelijk 25.000 per jaar. Dat was een eis die de regering stelde aan KLM om in aanmerking te komen voor het steunpakket van 3,4 miljard euro.

KLM zegt deze toezegging te hebben gedaan onder de voorwaarde dat de nachtvluchten naar de dag verschoven kunnen worden. Hierbij is volgens de luchtvaartmaatschappij niet de beperking door het Ministerie gesteld dat dit niet naar de dagranden zou kunnen, zoals nu in de Luchtvaartnota wordt gesteld. “Minder nachtvluchten tussen 23.00 en 7.00 uur zonder verschuiving naar de randen van de nacht (22.00-23.00 en 7.00-8.00 uur)”, zo staat te lezen.

De luchtvaartmaatschappij plaatst daarbij een kritische kanttekening. “De extra beperking in de dagranden, die bovenop de nachtreductie komt die in zichzelf al jaarlijks forse bedrijfseconomische schade gaat opleveren, zal de kern van de businessmodellen van de luchtvaartmaatschappijen van de KLM Groep verder aantasten”, meldt KLM in een verklaring.

Businessmodel
Dat businessmodel voorziet er enerzijds in dat intercontinentale vluchten van KLM en partnermaatschappijen aan het eind van de nacht landen op Schiphol. Veel passagiers stappen dan vrijwel direct over op vroege KLM-vluchten naar bestemmingen elders in Europa. Daarnaast keren veel vakantievluchten van Transavia aan het begin van de nacht terug op Schiphol, om in de vroege ochtend weer te vertrekken. Dat zorgt voor een optimale vlootutilisatie.

Los van de nachtvluchten meldt KLM dat de Luchtvaartnota perspectief biedt voor de langere termijn ontwikkeling van de luchtvaart, waarbij wordt ingezet op een gematigde en gecontroleerde ontwikkeling van de hub-functie van Schiphol. Die is van groot belang voor het intercontinentale netwerk van KLM.

De maatschappij committeert zich er verder aan om de geluidshinder voor ernstig gehinderden in de omgeving van Schiphol jaarlijks met twee procent terug te dringen. Ook staat het terugdringen van schadelijke emissies door te blijven investeren in duurzamere vloot en duurzame luchtvaartbrandstof hoog op de agenda, zoals ook beschreven in het Ontwerpakkoord Duurzame Luchtvaart.

https://luchtvaartnieuws.(...)model-nog-verder-aan

Wopke heeft lekker overlegd met Cora en treden eensgezind naar buiten :') :|W
Dat noemen we nu wanbeleid :7
pi_196353375
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
Maar gelukkig hebben we Wopke die met ons geld blijft strooien omdat hij er anders over denkt
Rutte die dat wanbeleid steunt
Jort die het allemaal ondersteunt in de media met geniale woorden

:') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_196353472
Steun aan de luchtvaart is gebaseerd op oude inzichten

De recente overheidssteun aan KLM weerspiegelt de heersende opinie dat KLM van groot belang is voor de Nederlandse economie. Nieuw regionaal economisch onderzoek wijst er echter op dat het economische belang van KLM beperkter is dan eerder werd aangenomen. De inzichten maken nieuw beleid noodzakelijk

https://esb.nu/esb

Nou Wopke :') kom er maar weer in met je prietpraat :r
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:54:48 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')