abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196305694
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 18 november 2020 @ 17:26:30 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196305720
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Dat is toch waanzin

laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France

begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196305837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is toch waanzin
Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_196305943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
laat gaan die tent , het is toch eigendom van Air France
begin een nieuwe luchtlijn en noem die de NLM
Noem die FAF

Fuck
Air
France

:7
pi_196306132
En Hoppa daar komende volgende miljarden al :D

’Nog eens ¤4 miljard staatssteun voor Air France KLM’

Air France KLM voert gesprekken met Frankrijk en Nederland over extra staatssteun, zeggen bronnen tegen persbureau Bloomberg. De Franse krant Le Monde had eerder al geschreven dat het luchtvaartconcern nog eens ¤6 miljard extra kapitaal zou willen ophalen bij de Franse en Nederlandse overheid en andere investeerders.

Met de nieuwe kapitaalstorting zou een nationalisatie van de luchtvaartcombinatie moeten worden voorkomen. Air France KLM heeft al steun gehad van in totaal ¤10,4 miljard van de Franse en Nederlandse staat, die allebei aandeelhouders zijn van het bedrijf met ieder een belang van 14 procent.

Volgens de bronnen kan daar nog eens ¤4 miljard aan extra staatssteun bovenop komen: ¤3 miljard uit Parijs en ¤1 miljard uit Den Haag. Daarnaast zou het bedrijf begin volgend jaar ¤2 miljard willen ophalen bij beleggers door leningen uit te geven. Air France KLM wil geen commentaar geven op de berichtgeving door Bloomberg en Le Monde.

’Geen dringend tekort’
Het Franse ministerie van Financiën zei wel in een verklaring dat Air France KLM geen dringend geldtekort heeft en dat Frankrijk en Nederland kijken hoe de balans van het luchtvaartbedrijf zo goed mogelijk kan worden geholpen. Minister Le Maire (Financiën) heeft gezegd dat de Franse overheid klaar staat om meer steun te bieden aan de onderneming om zo door de coronacrisis te komen.

Zijn Nederlandse collega Hoekstra zei tegen RTLZ dat er nu geen haast is met extra steun aan Air France KLM, maar dat niet kan worden gewacht tot eind 2021. De komende tijd gaan er discussies plaatsvinden, aldus de minister van Financiën.

’Verstandig’
Een analist van de Frans-Duitse beleggingsadviseur Oddo BHF zegt dat het wellicht verstandig is om nu met extra staatssteun over de brug te komen, omdat de Europese Commissie tijdelijk wat soepeler is met regels rond overheidssteun. Als er een coronavaccin komt, kan Brussel volgend jaar juist weer strenger gaan worden op dat gebied. De analist stelt verder dat het grootste probleem bij Air France KLM momenteel de torenhoge schuld is en niet het gebrek aan liquiditeit bij het Frans-Nederlandse concern.

Greenpeace maakt zich zorgen over de extra steun. De milieuorganisatie stond woensdag „niet voor niks” voor de rechter om klimaatvoorwaarden te eisen voor de miljardensteun die nu al aan „grote vervuiler KLM” is toegekend. Ook voor een eventueel nieuw steunpakket eist Greenpeace dat daar klimaatvoorwaarden aan worden verbonden.

https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-air-france-klm

van 4.728.000.000 naar 5.728.000.000 binnen het uur :') _O- _O- _O-

Wopke weer lekker bezig :R
pi_196306226
Het steunpakket voor KLM is er niet voor het klimaat, betoogt het Rijk in Greenpeace-zaak

Steunt de overheid KLM alleen om te voorkomen dat die failliet gaat, of had ze ook klimaatdoelen moeten stellen? De rechter gaat zich daarover beraden.

Moet de staat niet veel strengere voorwaarden op het gebied van klimaat stellen voor steun aan KLM? Ja, vindt milieu-organisatie Greenpeace en om dat af te dwingen stapte ze naar de rechter. Daar trof ze de staatsadvocaten die, niet verrassend, het tegendeel betoogden: de staat is daartoe niet verplicht. De kortgedingrechter in Den Haag neemt drie weken voor zijn vonnis.

Een paar voorwaarden op duurzaamheidsgebied stelde het kabinet wel, toen het 3,4 miljard euro aan leningen en garanties voor KLM in het vooruitzicht stelde. De luchtvaartmaatschappij moet onder meer de CO2-uitstoot in 2030 terugbrengen tot het niveau van 2005 en in datzelfde jaar moet ze minstens 14 procent duurzame brandstof bijmengen.

Veel te weinig, vindt Greenpeace, en dat is bovendien in strijd met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en met de zorgplicht van de overheid. Voor dat laatste verwees Greenpeace naar de Urgenda-zaak. Daarin oordeelde de Hoge Raad dat de overheid niet voldeed aan haar zorgplicht door te weinig te doen tegen klimaatverandering.

‘Een kans, geen rechtsplicht’
De noodzaak van steviger klimaateisen onderbouwde Greenpeace ook met een rapport van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) van vorige week. De CO2-uitstoot van het vliegverkeer zal tot 2050 alleen maar stijgen, berekende het PBL. Vliegtuigen worden weliswaar 1,5 procent per jaar zuiniger en 10 tot 20 procent van hun brandstof zal duurzaam zijn, maar door de verwachte groei van het vliegverkeer zal de CO2-uitstoot van vluchten vanuit Nederland tegen die tijd desondanks 12,2 tot 15 megaton zijn, tegen 12 megaton nu.

Dat is ver verwijderd van de halvering van de uitstoot, waarop minister Cora van Nieuwenhuizen van infrastructuur mikt in de Luchtvaartnota van afgelopen voorjaar. Het steunpakket voor KLM is een uitgelezen kans om daar iets aan te doen, betoogde Greenpeace.

“Een kans is iets anders dan een rechtsplicht”, brachten de advocaten van de staat daartegen in. Het gaat in het steunpakket niet om het klimaat, vervolgden zij, maar om het overeind houden van KLM. In crisistijd heeft de overheid veel beleidsvrijheid en rechters moeten daarom alleen ingrijpen als volstrekt duidelijk is dat de staat over de schreef gaat. Daar is bij de KLM-steun geen sprake van.

Het steunpakket is de uitkomst van een ingewikkelde deal, waarbij ook banken betrokken zijn. Die deal kan niet zomaar worden opengebroken, stelden de staatsadvocaten, met het risico dat banken afhaken en KLM alsnog failliet gaat. Extra eisen zetten KLM bovendien op achterstand ten opzichte van concurrenten en kunnen daardoor ‘ingrijpende en onomkeerbare gevolgen’ hebben.

Een faillissement van KLM is niet de bedoeling, reageerde Greenpeace, maar klimaatverandering is een net zo urgent probleem en daarom zijn maatregelen nodig, “hoe sneller hoe beter”.

https://www.trouw.nl/econ(...)peace-zaak~b4cb378f/

Wopke ook hier weer goed bezig geweest, miljardensmijten en fuck het klimaat
Goede politieke antennen heeft dit sujet :r
Beleid voeren zonder ophef :R
pi_196306401
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.

Nederland heeft daar op zich niet echt last van . De staatsschuld wordt wat hoger, maar met de lage rente merk je daar weinig van.

Het enige wrange is dat we dat geld ook in mooie dingen in eigen land hadden kunnen investeren. Maar ja.
pi_196306589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
We betalen via de eurobonds (750 miljard) ook nog eens de staatssteun van Frankijk aan airfrance.
.....
Dat was ook zo een briljante actie van Wopke :')

Met gestrekt been erin, iedereen boos en ze kwamen er toch :')

https://www.telegraaf.nl/(...)e-gaan-er-niet-komen

:R
pi_196309909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, het idee leeft nog steeds dat er straks een wonderprik is en dat het leven er dan weer een beetje hetzelfde uit gaat zien als voorheen. Dat klopt in een zekere zin ook wel, maar de tijd die daar overheen gaat wordt nogal onderschat nmm.
Het is nog altijd onduidelijk hoe lang die wonderprik gaat werken natuurlijk.

Mutatie in Denemarken onder nertsen kan ook invloed hebben op de effectiviteit van het vaccin.
pi_196309943
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 16:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En we smijten er gewoon nog wat geld achteraan :')

Nog eens honderden miljoenen coronasteun voor KLM

KLM heeft in de tweede ronde van de NOW-steun – overheidsgeld bedoeld om overeind te blijven in de coronacrisis – nog eens ¤285 miljoen gekregen. Aan de luchtvaartmaatschappij gelieerde bedrijven, zoals KLM Catering Services, Cityhopper en KLM Luchtvaartschool, kregen ook nog eens ruim ¤14 miljoen aan coronasteun.

KLM zag de omzet deze zomer bijna in zijn geheel verdampen.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het UWV naar buiten heeft gebracht. De tweede NOW-regeling liep van juni tot en met september, en bedroeg maximaal 90% van het verwachte omzetverlies. Het UWV heeft 80% van de tegemoetkoming als voorschot uitbetaald, later wordt gecontroleerd of het omzetverlies uitviel zoals verwacht.

In de eerste ronde van NOW-steun kreeg KLM ¤293 miljoen. Daarbovenop kwam nog een leningenpakket van de overheid van ¤3,4 miljard om de vliegmaatschappij in de lucht te houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronasteun-voor-klm

Rekent u even mee

285.000.000 NOW 2
293.000.000 NOW 1
3.400.000.000 leningen

En aandelen ter waarde van 750.000.000

Totaal

4.728.000.000 in KLM gestopt nu en desondanks nu een negatief eigen vermogen en bedrijf draait nog op 10%

Gewoon nog meer geld in pompen, het is toch niet jou geld Wopke :') en de rente is laag
Als je noodgewongen nog een paar keer zegt dat alles terugkomt met rente :') gaan we het misschien nog geloven ook :') _O-
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.

Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen. :')
pi_196310129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:54 schreef Smack10 het volgende:
Waarschijnlijk krijgt Wopke een mooie baan later bij KLM of Schiphol later.
Als KLM dan nog bestaat, daar moet hij dan wel voor zorgen. :')
En dat mag wat kosten blijkbaar }:|
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even _O- _O-
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen *O* *O*
En dat gun ik hem van harte
pi_196310521
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 20:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En dat mag wat kosten blijkbaar }:|
Als dat net zo een succes wordt als Debiel Eurlings dan kunnen we nog even _O- _O-
Als hij bij de KLM zit straks wordt hij tenminste zelf in zijn anus genaaid door die Fransen *O* *O*
En dat gun ik hem van harte
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat tussen de NL'se en Franse regering met het redden van AirFrance KLM.

Aangezien Frankrijk altijd France first is..
pi_196310683
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan

Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen

Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........

Een vliegtaks introduceren :') :') :') :') :') _O-
  woensdag 18 november 2020 @ 21:23:05 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196310838
quote:
6s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het kabinet besloot vrijdag de omstreden vliegtaks per 1 januari toch door te laten gaan

Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong zal de Nederlandse vliegbranche hard getroffen worden, juist in deze coronatijd

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-deze-belastingen

Dat is handig zeg een vliegtaks, die was in het verleden ook zo een succes, en nu kan KLM wel een steuntje in de rug gebruiken, dus wat doe je dan ..........

Een vliegtaks introduceren :') :') :') :') :') _O-
o dat i shandig

4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196311033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 21:23 schreef michaelmoore het volgende:
o dat is handig
4 miljard weggeven en tegelijk de weinige inkomsten zwaar belasten
Het kabinet weet het zeker: de vliegtaks gaat deze keer niet mislukken :o

Woensdag debatteert de Tweede Kamer over de vliegbelasting. Zal deze taks het langer uithouden dan de vorige van twaalf jaar geleden, die na een jaar alweer werd afgeschaft?

In 2009 werd een belasting op vliegtickets al een jaar na invoering ingetrokken. :o Het kabinet denkt dat de nieuwe vliegtaks, waarover de Tweede Kamer woensdag debatteert, succesvoller zal zijn. Er zijn genoeg verschillen met toen, zoals de hoogte van de belasting. Overeenkomsten ook: net als nu kelderden de beurskoersen kort na de invoering in 2008.

Waarom komt de belasting er?
De belangrijkste reden is vrij prozaïsch: in het regeerakkoord staat dat er een vliegbelasting moet komen die 200 miljoen oplevert. Die heffing moet bijdragen aan klimaat en milieu. Die gedachte is niet onlogisch: op het vliegtuig na wordt al het vervoer belast, de auto bijvoorbeeld met accijns en btw.

De belasting is gebaseerd op vier zaken: CO2-uitstoot, milieueffecten zoals fijnstofuitstoot, geluidshinder en het niet heffen van btw en brandstofaccijns.

quote:
De taks moet de reiziger een zetje geven richting schonere alternatieven, zoals de trein
:o :o :o :o

https://www.trouw.nl/nieu(...)-mislukken~b034e82e/

Je gaat dus mensen aansporen om de trein te nemen nadat je net miljarden in KLM hebt gepompt :B :B :B

Die mensen zijn knettergek }) })
pi_196317999
Luchtvaartmaatschappij KLM is ruim $100 miljoen extra kwijt

Aan bestaande orders en onderdelen van Boeing vanwege een Europese importheffing. KLM wordt hiermee de dupe van een langlopend conflict tussen de Verenigde Staten en Europa. De laatste kan de 737 Max weer in de lucht brengen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-op-boeing-treft-klm

Dat is handig :') _O-
pi_196318116
Baas Air France rekent op extra steun tegen mei

De gesprekken over het versterken van het eigen vermogen van luchtvaartconcern Air France-KLM, dat door de crisis hard wordt geraakt, zijn volop gaande. Maar volgens de baas van Air France, Anne Rigail, is er momenteel geen acute nood. Volgens haar is het doel nog steeds om komend voorjaar tot een akkoord te komen.

Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat. Zowel KLM als Air France verliest dagelijks 10 miljoen euro als gevolg van de crisis. De algemene verwachting is dat de situatie in het eerste kwartaal van volgend jaar nog niet veel beter is.

Rigail verwacht pas in het tweede kwartaal iets van herstel bij de zakelijke reizen. Bij de Franse maatschappij wordt momenteel werk gemaakt van het inkrimpen van het personeelsbestand. In totaal verdwijnen bij Air France 8500 banen.

Door de strengere maatregelen om de verspreiding van het virus in te dammen ligt het vliegverkeer goeddeels stil. In november zal volgens Rigail 35 procent van de geplande vluchten uitgevoerd worden. Dat was in oktober nog 40 procent.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)steun-tegen-mei.aspx

quote:
Voor extra middelen richt Air France-KLM zich in het bijzonder tot de aandeelhouders, waaronder de Nederlandse en de Franse staat.
Geniale zet volgens Jort gaat ons dus nog meer geld kosten :') _O-
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:35:57 #93
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196338645
Nederland en Frankrijk op ramkoers over KLM

https://www.telegraaf.nl/(...)op-ramkoers-over-klm

Raar hoor van zo een man met een grote politieke antenne :')
Nooit eerder vertoond dat Hoekstra er met gestrekt been in gaat en overal ruzie maakt :')
En op het eind toch verliest en ons vol stopt met prietpraat om zijn onkunde weer te verbergen :r

En dat 14% belang heeft ons ook hierbij weer een geniale dienst bewezen :|W
pi_196353155
KLM gaat op 6 afstanden tot 700 kilometer van Schiphol reizen per trein als alternatief voor korte vluchten promoten :') :') :')

KLM wil op afstanden van korter dan 700 kilometer van Schiphol de trein gaan promoten als alternatief voor korte vluchten.

De luchtvaartmaatschappij richt zich in eerste instantie op zes bestemmingen: Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt, Düsseldorf en Berlijn.

KLM zou met het actieplan voorwaarden voor het miljardensteunpakket van de overheid gezicht kunnen geven

KLM werkt aan het aantrekkelijker maken van de trein als alternatief voor korte vliegreizen. De luchtvaartmaatschappij kijkt naar zes bestemmingen met afstanden tot 700 kilometer die ook te bereiken zijn per trein. Dat zijn Brussel, Parijs, Londen, Frankfurt, Düsseldorf en Berlijn.

Samen met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Schiphol, ProRail en de NS heeft KLM een actieplan gemaakt hiervoor. Dat is vrijdag aan de Tweede Kamer gestuurd. Met het plan hopen de partijen dat reizigers zowel de trein als het vliegtuig pakken, of dat ze bij een overstap een trein- en vliegreis combineren.

De zes onderzochte bestemmingen zijn nu al goed bereikbaar via het spoor. Voor de coronapandemie reden er twaalf treinen per dag tussen Amsterdam en Parijs. Sinds enige tijd is er een directe treinverbinding naar Londen. Dat maakt de trein een “aantrekkelijk alternatief voor het vliegtuig”, schrijft KLM.

De partijen kijken ook nog naar mogelijkheden voor extra stops op Schiphol van de treinen van en naar Londen en vanuit Duitsland, en hoe bagage het beste vanuit het vliegtuig naar de trein kan worden gebracht.

AirRail-kaartjes voor combinatie van trein en vliegtuig
Begin dit jaar introduceerde KLM de zogenoemde AirRail-kaartjes, zodat bijvoorbeeld een reiziger die van Brussel naar Hongkong wil, tussen Brussel en Schiphol per trein reist en erna pas het vliegtuig pakt.

De partijen willen dit soort combinatiereizen verbeteren door de reistijd te verkorten, meer treinen te laten rijden en oplossingen voor de bagage te vinden. In het actieplan worden hiervoor verdere stappen gezet.

KLM zou met het actieplan voorwaarden voor het miljardensteunpakket van de overheid gezicht kunnen geven. Die voorwaarden zijn onder andere dat de uitstoot van CO2 teruggedrongen moet worden en het aantal nachtvluchten omlaag gaat.

https://www.businessinsid(...)tief-trein-schiphol/

Handig dit :')
pi_196353188
Steun aan KLM is niet logisch :D

De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.

quote:
De bijdrage van de luchtvaart aan onze economische groei wordt enorm overdreven. Meer luchtvaart leidt niet tot meer groei, maar meer groei leidt wel tot meer luchtvaart.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra

Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke :')
pi_196353291
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steun aan KLM is niet logisch :D

De miljardensteun aan KLM is helemaal niet logisch, stellen onderzoekers van economenblad ESB.
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-air-france-hoekstra

Verstandige woorden maar helaas niet van Wopke :')
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
Hallo
pi_196353345
KLM: extra beperking nachtvluchten tast business model nog verder aan

KLM waarschuwt dat een extra beperking in het uitvoeren van nachtvluchten tot een nog grotere aantasting van de kern van de businessmodellen van de airlines binnen de groep leidt. Dat meldt de luchtvaartonderneming in reactie op de vrijdag gepubliceerde Luchtvaartnota. Daarin is een extra beperking om te vliegen in de dagranden opgenomen.

KLM heeft eerder dit jaar toegezegd de maatschappijen binnen de groep (inclusief Transavia en Martinair) een evenredige bijdrage verlenen aan het verminderen van het aantal nachtvluchten op Schiphol van 32.000 naar uiteindelijk 25.000 per jaar. Dat was een eis die de regering stelde aan KLM om in aanmerking te komen voor het steunpakket van 3,4 miljard euro.

KLM zegt deze toezegging te hebben gedaan onder de voorwaarde dat de nachtvluchten naar de dag verschoven kunnen worden. Hierbij is volgens de luchtvaartmaatschappij niet de beperking door het Ministerie gesteld dat dit niet naar de dagranden zou kunnen, zoals nu in de Luchtvaartnota wordt gesteld. “Minder nachtvluchten tussen 23.00 en 7.00 uur zonder verschuiving naar de randen van de nacht (22.00-23.00 en 7.00-8.00 uur)”, zo staat te lezen.

De luchtvaartmaatschappij plaatst daarbij een kritische kanttekening. “De extra beperking in de dagranden, die bovenop de nachtreductie komt die in zichzelf al jaarlijks forse bedrijfseconomische schade gaat opleveren, zal de kern van de businessmodellen van de luchtvaartmaatschappijen van de KLM Groep verder aantasten”, meldt KLM in een verklaring.

Businessmodel
Dat businessmodel voorziet er enerzijds in dat intercontinentale vluchten van KLM en partnermaatschappijen aan het eind van de nacht landen op Schiphol. Veel passagiers stappen dan vrijwel direct over op vroege KLM-vluchten naar bestemmingen elders in Europa. Daarnaast keren veel vakantievluchten van Transavia aan het begin van de nacht terug op Schiphol, om in de vroege ochtend weer te vertrekken. Dat zorgt voor een optimale vlootutilisatie.

Los van de nachtvluchten meldt KLM dat de Luchtvaartnota perspectief biedt voor de langere termijn ontwikkeling van de luchtvaart, waarbij wordt ingezet op een gematigde en gecontroleerde ontwikkeling van de hub-functie van Schiphol. Die is van groot belang voor het intercontinentale netwerk van KLM.

De maatschappij committeert zich er verder aan om de geluidshinder voor ernstig gehinderden in de omgeving van Schiphol jaarlijks met twee procent terug te dringen. Ook staat het terugdringen van schadelijke emissies door te blijven investeren in duurzamere vloot en duurzame luchtvaartbrandstof hoog op de agenda, zoals ook beschreven in het Ontwerpakkoord Duurzame Luchtvaart.

https://luchtvaartnieuws.(...)model-nog-verder-aan

Wopke heeft lekker overlegd met Cora en treden eensgezind naar buiten :') :|W
Dat noemen we nu wanbeleid :7
pi_196353375
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 20:39 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat iedereen met verstand al een tijd roept. KLM heeft geen waarde voor de toekomst van de BV Nederland.
Maar gelukkig hebben we Wopke die met ons geld blijft strooien omdat hij er anders over denkt
Rutte die dat wanbeleid steunt
Jort die het allemaal ondersteunt in de media met geniale woorden

:') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_196353472
Steun aan de luchtvaart is gebaseerd op oude inzichten

De recente overheidssteun aan KLM weerspiegelt de heersende opinie dat KLM van groot belang is voor de Nederlandse economie. Nieuw regionaal economisch onderzoek wijst er echter op dat het economische belang van KLM beperkter is dan eerder werd aangenomen. De inzichten maken nieuw beleid noodzakelijk

https://esb.nu/esb

Nou Wopke :') kom er maar weer in met je prietpraat :r
  zaterdag 21 november 2020 @ 20:54:48 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:59:21 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196354869
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:06:40 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196355996
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:11:48 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196360815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:31:38 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361090
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol met mensen uit andere europese landen

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:08 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361113
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
omdat het van jou moet :?
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:52 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361120
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat het van jou moet :?
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196361187
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:40:40 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361199
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
  zondag 22 november 2020 @ 12:42:04 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361218
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:47:04 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361294
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:48:33 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361314
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New York
niet als Schiphol zijnde iedere Europeaan overal heen willen slepen ten kosten van ons welzijn met 100.000 extra landingen en opstijgingen

Mijn moeder zou zeggen doe jij maar eens even kalm aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:49:41 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361329
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
  zondag 22 november 2020 @ 12:51:30 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361352
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen


Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:54:05 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361394
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:55:04 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361407
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
Luie donder , Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:56:55 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196361431
Liever zelf die hubfunctie hoor, scheelt je op de meeste bestemmingen een keer overstappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 november 2020 @ 12:58:04 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361448
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
  zondag 22 november 2020 @ 13:00:57 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361493
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2020 13:14:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 13:30:32 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361846
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
  zondag 22 november 2020 @ 13:32:53 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361882
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalen

100 euro meer dat is niet een verschil


ik vlieg liever dan via de nieuwe airport Istanbul dan via Dubai
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 15:49:24 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196364014
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
:D die bestaan niet
pi_196367897
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.
  zondag 22 november 2020 @ 19:53:17 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196368015
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]

. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
Juist en DAT moet stoppen

Laat ze maar naar Milaan gaan dan
Toesristen -O- :r :r :r
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 23 november 2020 @ 12:47:44 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196376045
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.

quote:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:33 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196393783
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
En daar is tie al :o _O-

KLM heeft meer steun nodig
KLM heeft aan de 3,4 miljard euro steun van de regering niet voldoende om overeind te blijven. Dit heeft CEO Pieter Elbers dinsdag gezegd tegen Bloomberg TV. Hij gaf niet aan hoeveel extra het bedrijf nodig heeft en wanneer.

Niet alleen KLM heeft extra kapitaal nodig, dit geldt ook voor moederbedrijf Air France – samen vormen de twee airlines Air France-KLM. De CEO van de holding, Ben Smith, zei vorige week al dat er meer geld van buitenaf nodig is. De Franse regering heeft Air France afgelopen zomer zeven miljard euro toegeschoven.

In Nederland gaat het om leningen en staatsgaranties, maar de rentepercentages zijn laag en het is de vraag of KLM deze schuld ooit terug kan betalen. Bovenop de leningen ontvangen zowel KLM als Air France in Nederland en Frankrijk sinds maart directe loonsubsidie. Bij elkaar opgeteld is dit inmiddels boven het miljard euro uitgekomen.

quote:
Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.

De Duitse regering koos afgelopen voorjaar voor een strategie met staatsaandelen om Lufthansa te redden. De regering in Berlijn nam een belang van 20 procent in de Lufthansa Group, met een optie om dit verder te verhogen.

https://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-heeft-meer-steun-nodig/

Even Wopke citeren:
Dit had niemand kunnen voorzien :')
We kunnen schiphol niet laten vallen :')
Mijn zakken zijn diep :')
Zaak van nationaal belang :')

en nog meer onzin van een incompetente debiel die moeiteloos met geld van anderen smijt o|O o|O
pi_196394028
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen

Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
pi_196394057
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]

https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:16:27 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196394395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze put :(
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:10 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196394402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schiphol
vervolgens voor 300 euro naar Dubai in een Airbus en vandaar naar de rest van de wereld ,

wat heb je aan die ongein, laat ze maar naar Frankfurt vliegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 25 november 2020 @ 12:04:52 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196404809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
pi_196406396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:44:17 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
ja als, dat begrijp ik :)
pi_196406462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja als, dat begrijp ik :)
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:48:29 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
pi_196406536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:53:03 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
pi_196406597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja, dat vind ik ook.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:08:50 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196407862
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
pi_196410584
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Hallo
  woensdag 25 november 2020 @ 18:15:22 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196410624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
pi_196410739
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.

Je merkt en ziet aan alles dat dit precies dezelfde kant op zal gaan. Er zal flink gebloed worden voor KLM. Als klap op de vuurpijl heb je ook nog te maken met een debiele broer (airfrance) die de kas vakkundig blijft leegroven.

Dus er zal niks zijn om terug te betalen als eventuele revenuen steeds worden afgeroomd richting Frankrijk.
Hallo
  zaterdag 28 november 2020 @ 16:37:47 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 30 november 2020 @ 07:28:59 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196479681

Schiphol is wel van nut , maar KLM voegt nauwelijks iets toe, moet daar onophoudelijk ieder jaar een paar miljard naar toe , ??

vliegtuigen zat die zich voor bodemtarieven het apelazerus willen vliegen
KLM is voor 90% eigendom van Air France misschien moet de eigenaar het gewoon ff lekker zelf uitzoeken

Vroeger dan ging een bedrijf gewoon failliet , ja nou en
Dat kan alleen nog maar als je een kroeg hebt kennelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2020 14:06:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:32:17 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505490
Wopke weer op de vingers getikt :( Het is en blijft een machtgeile arrogante idioot :r

Rekenkamer: ministers hielden zich niet altijd aan regels rond riskante garanties en leningen

Toen het kabinet met garanties en leningen kwam om de economische schade door de coronacrisis tegen te gaan, is er niet altijd voldaan aan de regels die voor het opstellen van dit soort regelingen zijn opgesteld. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer woensdag in een rapport.

quote:
De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
:') :')

Het kabinet heeft voor meer dan 60 miljard euro aan leningen en garanties verstrekt, blijkt uit een overzicht van de Rekenkamer. Daarbij zijn garanties aan het Landelijk Consortium Hulpmiddelen niet meegerekend, omdat daarvoor geen maximum is gesteld. In de meeste gevallen werd daarbij een zogenoemd toetsingskader risicoregelingen ingevuld waarin gekeken wordt of de regeling zinvol, effectief en verstandig is, zoals dat hoort volgens de begrotingsregels.

Toch ging het niet helemaal goed, staat in het woensdag gepubliceerde rapport. De kaders waren niet altijd volledig ingevuld, werden soms naar de Tweede Kamer gestuurd nadat er een besluit over werd genomen en bleef in een handvol gevallen helemaal uit.

De verantwoordelijke minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) belooft zijn collega’s erop aan te spreken dat ze voortaan de toetsingskaders tijdig aan de Kamer moeten sturen. Ook zal hij de regels nog eens doorlichten, zoals de Rekenkamer hem had geadviseerd. Die lijken namelijk voor zeer urgente crises als deze niet helemaal geschikt te zijn.

quote:
De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342

Hij is het er niet mee eens :') Jammer lul dan heb je pech en verdien je extra straf omdat je zo eigen wijs bent en recidivist zonder lerend vermogen
Wopke je bent een hele grote klootzak :(
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:10 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505533
Nog een blunder van Wopke :r

Coronabonus zorgpersoneel kost bijna 1 miljard meer dan verwacht

Ruim 1,2 miljoen zorgverleners krijgen dit jaar duizend euro coronabonus uitbetaald door hun werkgever. Dat zijn er veel meer dan de bedoeling was van het kabinet. De bonus kost daardoor veel meer dan begroot.

Dit blijkt uit de zogenoemde najaarsnota die minister van Financiën Wopke Hoekstra van Financiën maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Deze nota geeft een overzicht van ’s rijks financiën.

https://www.volkskrant.nl(...)n-verwacht~ba5fc0bc/

Lekker makkelijk he ? Wopke smijten met andermans geld en dan wegrennen als je om verantwoording wordt gevraagd om te :r
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:38:42 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505593
En nog meer geblunder van Wopke

Kabinet past opzet Groeifonds aan na forse kritiek

Nationaal Groeifonds Op het investeringsfonds van 20 miljard euro kwam felle kritiek. Het was niet groen genoeg, en de controle door het parlement werd omzeild.

De kritiek op het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) was onder andere dat het afbreuk deed aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. :( :r

Na kritiek van hoogleraren, Tweede Kamerleden en de Raad van State past het kabinet de opzet van het Nationaal Groeifonds aan. Dat schrijft het kabinet dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.

De Raad van State en de Rekenkamer waren kritisch over de opzet van het investeringsfonds waarmee het kabinet de komende vijf jaar 20 miljard euro aan investeringen wil doen, die de economische groei op lange termijn zouden moeten stimuleren.

quote:
Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk :') :') .
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111

Wopke je bent echt 100% ongeschikt en je moet zo snel mogelijk oprotten met je fratsen :(
  woensdag 2 december 2020 @ 21:43:22 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196523281
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen



quote:
Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 02-12-2020 22:14:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 december 2020 @ 22:33:08 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196524220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggen
Dus dit goede scenario gaat niet gebeuren want we hebben ook expert Jort :') die nog steeds dat 14% belang een geniale zet vindt :')
pi_196524369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:59:46 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196524659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
vluchten de oceaan over??
Ddie gaan elke dag he ,
Iedere dag twee naar New York en twee naar LA , een naar Montreal en een naar Moscow
Vervolgens komt Emirates iedere dag twee Airbussen met mensen heen en weer slepen van Schiphol naar Dubai om die vervolgens dezelfde dag over Azie te doen verspreiden, het is allemaal vrij simpel hoor.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')