nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schipholquote:Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart
De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.
Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/
En Wopke niet gelezen zeker![]()
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol
Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in
Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt
Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hubquote:Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
omdat het van jou moetquote:Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,
De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz
Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol
EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR
Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zitquote:
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.quote:Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zoquote:Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New Yorkquote:Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.quote:Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo
Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnenquote:Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Luie donder , Ik nietquote:Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shitquote:Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik niet
we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is
Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdientquote:Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalenquote:Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.
En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
quote:Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Juist en DAT moet stoppenquote:Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/quote:Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
En daar is tie alquote:Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.quote:Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.quote:Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai
KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.
De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.
Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.
KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.
Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/
Best handig ene minister werkt andere tegen![]()
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze putquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schipholquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelenquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
ja als, dat begrijp ikquote:Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.quote:
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamenquote:Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijkerquote:Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.
In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat
Uit Franse krant
1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort![]()
![]()
![]()
daar eigenlijk van
![]()
![]()
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rentequote:Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.quote:Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente![]()
![]()
![]()
Dus dan is het goed toch![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342quote:De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111quote:Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk![]()
.
quote:Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggenquote:Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
vluchten de oceaan over??quote:Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
inderdaadquote:Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]
Hoekstra, kom er maar in
Idd en even met Jort bellenquote:Op maandag 7 december 2020 16:30 schreef Sebbeszweet het volgende:
.....De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Ja jo gekkehuisquote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Dat had je dan een paar weken geleden moeten doen, inmiddels is de koers al weer verdubbeld.quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
quote:Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Zo lean dat het personeel daar toch al 0,0 rechten heeft, dus je kan ook niets afdwingen tegenover de steun, behalve dan betere behandeling van het personeel wat ook meer kosten met zich mee brengt. Ryanair is een slechtere werkgever dan een plantage-eigenaar uit Suriname anno 1850.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.
Nieuw kapitaalquote:'Dus aan de ene kant speelt hier de machtsvraag, aan de andere kant willen ze Hoekstra dwingen om meer geld in het bedrijf te steken.'
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is
![]()
![]()
Als hij Ja zegt.........
NIET DOEN DUS
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijvenquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven
Praat voor jezelf, ik vind het wel van belangquote:Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Jort is toch ook een goede vriend van Rutte. En Jort had een grote mond over KLM. Hij zit in dat kliekje, dus logisch dat hij ook steeds genoemd wordtquote:Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
Een interessante post.quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Fransen azen op veel meer controle
De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.
De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'
Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.
[..]
Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'
Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm
Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld![]()
![]()
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen
Volgens mij verschillend die regels per land.quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
Biedingsplichtquote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
ik hoef niet persee rechtstreeks naar Vancouver of las Vegas toe keertje overstappen in New York dat is niet zo erg hequote:Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
De grens is 30%quote:Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzenquote:Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
Denk dat Wopke best wel wat dingen snapt hoor maar het is altijd link als een staat en dit geval zelfs staten zich met een bedrijf gaan bemoeien.quote:Op woensdag 9 december 2020 09:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzen![]()
En Rutte en zijn zijn schandknaap Jort maar roeptoeteren dat het zo belangrijk is en Wopke geniale dingen doet
Om te
juist twee HUB locatie met een vliegmaatschappij onderneming is idioot , dus de hubfunctie van KLM is wegquote:Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompenquote:Op woensdag 9 december 2020 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
KLM is nog slechte een busonderneming in de lucht en 100 % eigendom van Frankrijk
Wie twittert hem even, want zijn mening is best wel belangrijk in dezequote:
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijkquote:Op woensdag 9 december 2020 19:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompen![]()
Zijn naam is Wopke
Dat gaat zeker wel gebeuren wantquote:Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
Je vergeet Jort te benoemenquote:Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat gaat zeker wel gebeuren want
Het is toch Wopke zijn geld niet
Wopke is na de verkiezingen toch weg
Hij moet zijn geniale aankoop van 14% belang verdedigen
En het belang voor Nederland is te groot en bla bla
Wopke is een falende bestuurder die ons miljarden kost en ons met de shit laat zitten![]()
Om tezo een lul
quote:
quote:Op dinsdag 8 december 2020 09:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stelling: Nederland moet KLM loslaten
Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.nl.
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-moet-klm-loslaten
verrast me toch welquote:Op donderdag 10 december 2020 07:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)splitsen-en-behouden
Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingenquote:Op vrijdag 11 december 2020 20:36 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Ja zal meer emotie en chauvinisme zijn dan gezond verstand
Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valtquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingen
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 december 2020 21:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valt
Frankrijk en Nederland in gesprek over herkapitalisatie Air France-KLMquote:Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
...Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
https://www.luchtvaartnie(...)satie-air-france-klmquote:Er is echter meer steun nodig. Nog meer leningen hebben geen zin, want Air France-KLM bevindt zich al diep in de schulden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |