abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:59:21 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196354869
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:06:40 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196355996
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:11:48 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196360815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:31:38 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361090
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol met mensen uit andere europese landen

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:08 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361113
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
omdat het van jou moet :?
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:52 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361120
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat het van jou moet :?
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196361187
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:40:40 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361199
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
  zondag 22 november 2020 @ 12:42:04 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361218
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:47:04 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361294
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:48:33 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361314
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New York
niet als Schiphol zijnde iedere Europeaan overal heen willen slepen ten kosten van ons welzijn met 100.000 extra landingen en opstijgingen

Mijn moeder zou zeggen doe jij maar eens even kalm aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:49:41 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361329
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
  zondag 22 november 2020 @ 12:51:30 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361352
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen


Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:54:05 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361394
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:55:04 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361407
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
Luie donder , Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 12:56:55 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196361431
Liever zelf die hubfunctie hoor, scheelt je op de meeste bestemmingen een keer overstappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 november 2020 @ 12:58:04 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361448
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
  zondag 22 november 2020 @ 13:00:57 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361493
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2020 13:14:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 13:30:32 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361846
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
  zondag 22 november 2020 @ 13:32:53 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361882
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalen

100 euro meer dat is niet een verschil


ik vlieg liever dan via de nieuwe airport Istanbul dan via Dubai
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 november 2020 @ 15:49:24 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196364014
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
:D die bestaan niet
pi_196367897
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.
  zondag 22 november 2020 @ 19:53:17 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196368015
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]

. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
Juist en DAT moet stoppen

Laat ze maar naar Milaan gaan dan
Toesristen -O- :r :r :r
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 23 november 2020 @ 12:47:44 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196376045
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.

quote:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:33 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196393783
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
En daar is tie al :o _O-

KLM heeft meer steun nodig
KLM heeft aan de 3,4 miljard euro steun van de regering niet voldoende om overeind te blijven. Dit heeft CEO Pieter Elbers dinsdag gezegd tegen Bloomberg TV. Hij gaf niet aan hoeveel extra het bedrijf nodig heeft en wanneer.

Niet alleen KLM heeft extra kapitaal nodig, dit geldt ook voor moederbedrijf Air France – samen vormen de twee airlines Air France-KLM. De CEO van de holding, Ben Smith, zei vorige week al dat er meer geld van buitenaf nodig is. De Franse regering heeft Air France afgelopen zomer zeven miljard euro toegeschoven.

In Nederland gaat het om leningen en staatsgaranties, maar de rentepercentages zijn laag en het is de vraag of KLM deze schuld ooit terug kan betalen. Bovenop de leningen ontvangen zowel KLM als Air France in Nederland en Frankrijk sinds maart directe loonsubsidie. Bij elkaar opgeteld is dit inmiddels boven het miljard euro uitgekomen.

quote:
Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.

De Duitse regering koos afgelopen voorjaar voor een strategie met staatsaandelen om Lufthansa te redden. De regering in Berlijn nam een belang van 20 procent in de Lufthansa Group, met een optie om dit verder te verhogen.

https://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-heeft-meer-steun-nodig/

Even Wopke citeren:
Dit had niemand kunnen voorzien :')
We kunnen schiphol niet laten vallen :')
Mijn zakken zijn diep :')
Zaak van nationaal belang :')

en nog meer onzin van een incompetente debiel die moeiteloos met geld van anderen smijt o|O o|O
pi_196394028
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen

Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
pi_196394057
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]

https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:16:27 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196394395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze put :(
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:10 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196394402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schiphol
vervolgens voor 300 euro naar Dubai in een Airbus en vandaar naar de rest van de wereld ,

wat heb je aan die ongein, laat ze maar naar Frankfurt vliegen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 25 november 2020 @ 12:04:52 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196404809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
pi_196406396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:44:17 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
ja als, dat begrijp ik :)
pi_196406462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja als, dat begrijp ik :)
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:48:29 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
pi_196406536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:53:03 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
pi_196406597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja, dat vind ik ook.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:08:50 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196407862
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
pi_196410584
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Hallo
  woensdag 25 november 2020 @ 18:15:22 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196410624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
pi_196410739
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.

Je merkt en ziet aan alles dat dit precies dezelfde kant op zal gaan. Er zal flink gebloed worden voor KLM. Als klap op de vuurpijl heb je ook nog te maken met een debiele broer (airfrance) die de kas vakkundig blijft leegroven.

Dus er zal niks zijn om terug te betalen als eventuele revenuen steeds worden afgeroomd richting Frankrijk.
Hallo
  zaterdag 28 november 2020 @ 16:37:47 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 30 november 2020 @ 07:28:59 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196479681

Schiphol is wel van nut , maar KLM voegt nauwelijks iets toe, moet daar onophoudelijk ieder jaar een paar miljard naar toe , ??

vliegtuigen zat die zich voor bodemtarieven het apelazerus willen vliegen
KLM is voor 90% eigendom van Air France misschien moet de eigenaar het gewoon ff lekker zelf uitzoeken

Vroeger dan ging een bedrijf gewoon failliet , ja nou en
Dat kan alleen nog maar als je een kroeg hebt kennelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2020 14:06:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:32:17 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505490
Wopke weer op de vingers getikt :( Het is en blijft een machtgeile arrogante idioot :r

Rekenkamer: ministers hielden zich niet altijd aan regels rond riskante garanties en leningen

Toen het kabinet met garanties en leningen kwam om de economische schade door de coronacrisis tegen te gaan, is er niet altijd voldaan aan de regels die voor het opstellen van dit soort regelingen zijn opgesteld. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer woensdag in een rapport.

quote:
De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
:') :')

Het kabinet heeft voor meer dan 60 miljard euro aan leningen en garanties verstrekt, blijkt uit een overzicht van de Rekenkamer. Daarbij zijn garanties aan het Landelijk Consortium Hulpmiddelen niet meegerekend, omdat daarvoor geen maximum is gesteld. In de meeste gevallen werd daarbij een zogenoemd toetsingskader risicoregelingen ingevuld waarin gekeken wordt of de regeling zinvol, effectief en verstandig is, zoals dat hoort volgens de begrotingsregels.

Toch ging het niet helemaal goed, staat in het woensdag gepubliceerde rapport. De kaders waren niet altijd volledig ingevuld, werden soms naar de Tweede Kamer gestuurd nadat er een besluit over werd genomen en bleef in een handvol gevallen helemaal uit.

De verantwoordelijke minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) belooft zijn collega’s erop aan te spreken dat ze voortaan de toetsingskaders tijdig aan de Kamer moeten sturen. Ook zal hij de regels nog eens doorlichten, zoals de Rekenkamer hem had geadviseerd. Die lijken namelijk voor zeer urgente crises als deze niet helemaal geschikt te zijn.

quote:
De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342

Hij is het er niet mee eens :') Jammer lul dan heb je pech en verdien je extra straf omdat je zo eigen wijs bent en recidivist zonder lerend vermogen
Wopke je bent een hele grote klootzak :(
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:10 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505533
Nog een blunder van Wopke :r

Coronabonus zorgpersoneel kost bijna 1 miljard meer dan verwacht

Ruim 1,2 miljoen zorgverleners krijgen dit jaar duizend euro coronabonus uitbetaald door hun werkgever. Dat zijn er veel meer dan de bedoeling was van het kabinet. De bonus kost daardoor veel meer dan begroot.

Dit blijkt uit de zogenoemde najaarsnota die minister van Financiën Wopke Hoekstra van Financiën maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Deze nota geeft een overzicht van ’s rijks financiën.

https://www.volkskrant.nl(...)n-verwacht~ba5fc0bc/

Lekker makkelijk he ? Wopke smijten met andermans geld en dan wegrennen als je om verantwoording wordt gevraagd om te :r
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:38:42 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505593
En nog meer geblunder van Wopke

Kabinet past opzet Groeifonds aan na forse kritiek

Nationaal Groeifonds Op het investeringsfonds van 20 miljard euro kwam felle kritiek. Het was niet groen genoeg, en de controle door het parlement werd omzeild.

De kritiek op het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) was onder andere dat het afbreuk deed aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. :( :r

Na kritiek van hoogleraren, Tweede Kamerleden en de Raad van State past het kabinet de opzet van het Nationaal Groeifonds aan. Dat schrijft het kabinet dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.

De Raad van State en de Rekenkamer waren kritisch over de opzet van het investeringsfonds waarmee het kabinet de komende vijf jaar 20 miljard euro aan investeringen wil doen, die de economische groei op lange termijn zouden moeten stimuleren.

quote:
Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk :') :') .
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111

Wopke je bent echt 100% ongeschikt en je moet zo snel mogelijk oprotten met je fratsen :(
  woensdag 2 december 2020 @ 21:43:22 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196523281
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen



quote:
Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 02-12-2020 22:14:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 2 december 2020 @ 22:33:08 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196524220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggen
Dus dit goede scenario gaat niet gebeuren want we hebben ook expert Jort :') die nog steeds dat 14% belang een geniale zet vindt :')
pi_196524369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:59:46 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196524659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
vluchten de oceaan over??
Ddie gaan elke dag he ,
Iedere dag twee naar New York en twee naar LA , een naar Montreal en een naar Moscow
Vervolgens komt Emirates iedere dag twee Airbussen met mensen heen en weer slepen van Schiphol naar Dubai om die vervolgens dezelfde dag over Azie te doen verspreiden, het is allemaal vrij simpel hoor.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:36:43 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196568027
Anne-Marie Couderc langer aan de top bij Ar France KLM :')

Anne-Marie Couderc blijft, als het aan de raad van bestuur ligt, langer niet-uitvoerend bestuursvoorzitter bij Air France-KLM. Op dit moment geldt voor die functie een leeftijdsgrens van 70 jaar, maar die wordt opgerekt naar 72 zodat de Française aan kan blijven.

Het bestuur, dat uit negentien leden bestaat, stemde vrijdag unaniem voor een verlenging van de regeerperiode van Couderc door de regels aan te passen. Couderc wordt in februari volgend jaar 71. Volgens de raad van bestuur is het in de huidige crisistijd van fundamenteel belang om een stabiel leiderschap te hebben, en is Air France-KLM erbij gebaat om Couderc als bestuursvoorzitter te houden.

Couderc heeft reeds een lange carrière achter de rug, en was onder andere minister van Werkgelegenheid en Sociale Zaken. Ze is sinds 2018 actief bij Air France-KLM en was tijdelijk CEO in de periode dat Jean-Marc Janaillac vertrokken was en Air France-KLM nog zocht naar een nieuwe kandidaat voor de toppositie. Dat werd Benjamin Smith.
Aan de huidige taakverdeling verandert niets: Benjamin Smith blijft CEO, en Couderc is niet-uitvoerend bestuursvoorzitter.

https://www.luchtvaartnie(...)p-bij-air-france-klm

Wopke betaald toch wel dus ik blijf zitten :') :|W
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:42:33 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196568117
Meer overheidsgeld is water naar de zee voor KLM

De zachte Haagse heelmeesters lossen geen enkel fundamenteel probleem op bij KLM. Wat moet er wél gebeuren?

Deze week verscheen er een artikel in de Telegraaf waarbij de schrijver zich afvroeg wanneer 'we' ons geld terug zouden krijgen dat ' we' in ABN Amro hebben gestopt om de bank ' te redden'. Het antwoord is duidelijk: ' nooit'.

Waarom niet? Omdat door de manier waarop het Ministerie van Financiën en de Nederlandse regering onder Balkenende de bank 'gered' heeft de echte problemen die de bank sinds het voorzitterschap van Kalff had, niet hebben opgelost. En wat waren die problemen?

De universele portefeuillestrategie van alles voor iedereen wereldwijd willen zijn, archaïsche ICT-systemen en een enorme bureaucratie, vooral in het Nederlandse NL-bedrijf van de Bank, juist het stuk dat 'wij' kochten. Waaronder een enorme, duurbetaalde leemlaag van senior middenmanagers die iedere echte veranderingen tegen hielden en de top van het bedrijf dat compleet los in de eigen wereld leefde.

Met 'de prooi' als handboek werden de verkeerde mensen ontslagen en kregen de verkeerde mensen de kans om 'het anders te gaan doen' op advies van de grote corporate managementconsulting bureaus en onder regie van het Ministerie van Financiën. Het resultaat is bekend: het businessmodel van de bank en nog veel belangrijker, het verdienmodel, werd niet fundamenteel aangepast en gekanteld naar de klant centraal en het bleef 'business as usual'. Tot op de dag van vandaag.

De permanente bail-out van de Nederlandse grootbanken waaronder ABN Amro gaat tijdens de coronacrisis als je het goed bekijkt gewoon door. En de gang van zaken rond Air France-KLM en Schiphol is daar een mooi voorbeeld van. Sinds maart worden er honderden miljoenen aan NOW-steun uitgekeerd en is er zeven maanden gewerkt door de bekende 'groeien moet' management consultants aan een traditioneel reddingsplan als remedie: kostenbesparing, massaontslag, massale steun om de schulden van KLM te kunnen betalen, om de bureaucratie in Amsterdam en Parijs te funden en om het 'uit te kunnen zingen' totdat het de oude economie weer terug is.

Omdat de grootbanken de plannen terecht onvoldoende vinden staat Hoekstra, 'wij' dus, garant.
En in plaats van wat je gewoonlijk doet, namelijk de leiding vervangen als een bedrijf failliet is, laat de Regering de oude leiding onder Elbers gewoon doorgaan op de oude manier. Elbers en zijn hoge bazen in Parijs zie je daarom alleen maar lachend en grijzend op foto's staan. En dat is ook logisch. Men weet dat de Nederlandse regering zich net als bij ABN Amro, RSV en Fokker (dat ook in de lucht moest blijven ten koste van enorme steunbedragen lange tijd geleden) laat leiden door emotie en door achterhaalde financiële modellen en niet door ratio.

De realiteit is dat zolang er niet snel op de juiste manier bij KLM wordt ingegrepen en het business model en vooral het verdienmodel niet fundamenteel wordt veranderd, er permanent geld bij zal moeten.
Financieel gezien zijn de belangen, vooral van de grootbanken, ook enorm groot. Men heeft miljarden geïnvesteerd in de uitbreidingen van Schiphol en de aanleg en uitbreiding van het pretpark en winkelcentrum van Schiphol, Schiphol Plaza. Als daar geen massa's toeristen doorheen worden gejaagd met of zonder mondkapjes, dan moeten die investeringen worden afgeschreven, gaan de winkels op Schiphol Plaza failliet en zijn de grootbanken en de vastgoed investeerders hun geld kwijt. Met als gevolg een volgende financiële crisis.

Als je het goed bekijkt is de remedie van de zachte heelmeesters op Financiën, namelijk het oude management laten zitten, permanent miljarden in KLM stoppen en garant staan voor kansloze reddingsplannen bij grootbanken erger dan de kwaal
Waarom? Omdat de oude normaal economie van Elbers, Hoekstra, Wiebes & Mona Keijzer nooit meer terugkomt en het geleende geld dus net als bij ABN Amro dus ook niet. En deze investeringen gaan ten koste gaan van een echte, zeer rendabele, overgang naar een andere, duurzame betekeniseconomie. De opportuniteitskosten van deze keuzes zijn enorm terwijl deze aanpak alleen maar leidt tot het toekomstige generaties opzadelen met enorme schulden die niets hebben opgeleverd.

Het is veel beter om snel een echt reddingsplan te maken en echt in te grijpen. Om KLM stap-voor-stap snel los te koppelen van Air France, de organisatie te right-sizen en dat door mensen te laten doen die dat kunnen. De huidige leiding is alleen maar in staat om 'te hengelen naar nog meer steun' zoals de Telegraaf deze week schreef, en traditioneel te downsizen. Dat heeft de ervaring van de afgelopen zeven maanden duidelijk aangetoond. De zachte heelmeesters in Den Haag maken zo stinkende wonden en er wordt geen enkel fundamenteel probleem van KLM mee opgelost. Stoppen dus en snel een andere aanpak kiezen.

https://financieel-manage(...)rightsizen-redt-klm/

Wopke lees je even mee :?
  maandag 7 december 2020 @ 10:44:57 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196595589
twitter


Hoekstra, kom er maar in *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 7 december 2020 @ 12:27:24 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196597080
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]

Hoekstra, kom er maar in *O*
inderdaad

https://www.telegraaf.nl/(...)r-bij-air-france-klm


verkoop je belang in Air France maar en richt NU de NLM op

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2020 14:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 7 december 2020 @ 13:46:18 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196598370
Franse Staat wil Nederland op zijspoor bij Air France KLM

De Franse Staat wil zijn aandeel in Air France KLM verhogen naar 30%.

Dat melden verschillende Franse media maandag. Het is onduidelijk wanneer dat gaat gebeuren. Er wordt gesproken over volgende week, maar ook over volgend voorjaar

https://www.telegraaf.nl/(...)r-bij-air-france-klm

Dat willen ze doen omdat nederland met zijn 14% belang dat ze binnenkort twee jaar hebben en daardoor twee keer zoveel stemrecht krijgen net als de fransen die 14,4% hebben
Die willen dus nu naar 30% toe :') _O-

Waar is Jort nu om de geniale zet toe te lichten en ons te adviseren om weer iets doms te doen :? :') :
Oh wacht de Fransen willen van ons af en gaan natuurlijk ons schadeloos stellen voor al het geld wat wij er hebben ingepompt :')
Te beginnen met ons 14% belang over te nemen a 12,75 per aandeel
En dan gaan ze onze miljarden steun en leningen terugbetalen met rente
Om dan zelf door hard werken en salaris verlagingen de boel winstgevend te krijgen
Nu snap ik het :+ gelukkig maar nu kan ik weer rustig slapen en CDA stemmen :') _O- _O- _O- _O-
Hoekstra je hoort kaal geplukt in het gevang wegens wanbeleid wat ons miljarden kost :(

[ Bericht 12% gewijzigd door ikweethetookniet op 07-12-2020 13:55:45 ]
pi_196601300
Grappig dit, toen Nederland dit deed waren de Fransen helemaal over de zeik. Vijandige move etc.

Onbetrouwbare partner blijkt maar weer eens. Nu je verlies pakken en die 14% verkopen

De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Hallo
  maandag 7 december 2020 @ 17:47:11 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196602913
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:30 schreef Sebbeszweet het volgende:
.....De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Idd en even met Jort bellen :') of hij even op tv wil roepen dat dit weer een geniale zet is :')
Anders komt Rutte niet meer naar zijn huisje op Ameland
En worden wij voor de zoveelste keer genaaid door Rutte en de Fransen :(
  maandag 7 december 2020 @ 21:27:39 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196608072
Frankrijk wil belang in Air France-KLM verdubbelen’

De Franse regering wil het belang in Air France-KLM verdubbelen door volgend jaar nog eens 4 tot 5 miljard euro te investeren. Dit meldde de Franse zender RTL maandag.

Momenteel heeft de Franse Staat al een belang van 14 procent van Air France-KLM in handen, net als Nederland. Met een verdubbeling van het belang naar rond de 30 procent kan Frankrijk meer invloed uitoefen op de koers van het bedrijf.

Het is de vraag hoe minister Hoekstra (Financiën) hierop reageert. Het lijkt erop dat Nederland dan ook extra aandelen moet inkopen als het niet aan zeggenschap wil inboeten. Hoekstra heeft eerder al aangegeven dat hij dit niet uitsluit.

https://www.luchtvaartnie(...)ance-klm-verdubbelen

Wopke gooit er gewoon weer extra geld tegenaan :')
Hoe lang nog deze idioot op deze positie :?
pi_196612198
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:50:57 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196612794
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Ja jo gekkehuis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:10:40 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196613052
Lijkt wel alsof iemand een obsessieve haat heeft richting de klm hier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196613101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Dat had je dan een paar weken geleden moeten doen, inmiddels is de koers al weer verdubbeld.
pi_196613177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag.
dat zal wel een reden hebben dan...
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:21 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613389


De Franse Staat wil zijn aandeel in Air France KLM verhogen naar 30%. Tegelijkertijd is Frankrijk bij dat percentage verplicht om een bod uit te brengen op de gehele onderneming, iets dat Franse minister Bruno Le Maire ook niet wil

https://www.telegraaf.nl/(...)eersing-franse-staat

|:)
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:49 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
:{w Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is :') _O-
Als hij Ja zegt.........

NIET DOEN DUS :7
  Redactie Frontpage dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:32 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196613498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.
Zo lean dat het personeel daar toch al 0,0 rechten heeft, dus je kan ook niets afdwingen tegenover de steun, behalve dan betere behandeling van het personeel wat ook meer kosten met zich mee brengt. Ryanair is een slechtere werkgever dan een plantage-eigenaar uit Suriname anno 1850.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:43:06 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613523
Fransen azen op veel meer controle

De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.

De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'

Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.

quote:
'Dus aan de ene kant speelt hier de machtsvraag, aan de andere kant willen ze Hoekstra dwingen om meer geld in het bedrijf te steken.'
Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'

Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm

Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld :') :r
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen :|W
  Redactie Frontpage dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:05 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196613537
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:{w Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is :') _O-
Als hij Ja zegt.........

NIET DOEN DUS :7
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:47:31 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613589
Stelling: Nederland moet KLM loslaten

Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.nl.

https://www.telegraaf.nl/(...)nd-moet-klm-loslaten
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:07 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven :7
pi_196614259
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven :7
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
pi_196614692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Praat voor jezelf, ik vind het wel van belang
Hallo
pi_196614745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
Jort is toch ook een goede vriend van Rutte. En Jort had een grote mond over KLM. Hij zit in dat kliekje, dus logisch dat hij ook steeds genoemd wordt
Hallo
pi_196614755
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Fransen azen op veel meer controle

De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.

De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'

Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.
[..]

Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'

Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm

Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld :') :r
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen :|W
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?

Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
pi_196615179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?

Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
Volgens mij verschillend die regels per land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:10:30 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196623301
Eenzame kerst dreigt voor KLM door afwachtende Hoekstra

De Franse regering wil meer invloed krijgen in de besluitvorming bij Air France-KLM. Volgens luchtvaartverslaggever Yteke de Jong moet Wopke Hoekstra in actie komen, maar zit de minister in een spagaat.

https://www.telegraaf.nl/(...)afwachtende-hoekstra

Met gestrekt been erin en nu in spagaat :')
Zo kennen we Hoekstra weer, vervolgens alles ontkennen, downplayen, en nog meer van ons belasting geld erachter aan smijten :r

Deze idioot kost ons kapitalen met zijn wanbeleid en lost niets op om te :r
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:24:07 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196623854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
Biedingsplicht
Biedingsplicht is de verplichting voor een aandeelhouder om een vast bod uit te brengen op alle nog uitstaande aandelen indien zijn belang een bepaalde grens overschrijdt. In het United Kingdom, Duitsland en Italië is dit percentage gesteld op 30%; in Nederland ligt een wetsontwerp bij de Eerste Kamer (december 2006) waarin ook 30% als grens wordt aangehouden. Dit zal in de Wet op het financieel toezicht worden opgenomen, waarmee dan zal worden voldaan aan de implementatieverplichting van de Europese overnamerichtlijn. Met de invoering van een biedingsplicht wordt onder andere beoogd om de minderheidsaandeelhouders te beschermen.

https://www.ensie.nl/corporate-finance-lexicon/biedingsplicht

;)
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:57:44 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196629307
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
ik hoef niet persee rechtstreeks naar Vancouver of las Vegas toe keertje overstappen in New York dat is niet zo erg he

Laat de KLM maar aan de Fransen , en begin de NLM
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 december 2020 @ 00:44:39 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196630544
Analyse List nodig om KLM voor ons land te behouden :') :o

https://www.telegraaf.nl/(...)ons-land-te-behouden
Nou dat kunnen we rustig aan Wopke over laten die kunstgrepen :')
Gaat ons weer miljarden kosten en de Fransen gaan er met de buit vandoor :(
En wij worden door Wopke, Jort en Rutte :') overspoeld met prietpraat dat het toch noodzakelijk was en geniaal uitgevoerd :|W
pi_196630725
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?
De grens is 30%

Is om de kleine aandeelhouders te beschermen. Voor een meerderheid (= defacto beslisrecht) moet een premium betaald worden is de gedachte. Die 30% is geloof ik wel votes, dus qua uitstaande aandelen kan het meer of minder dan 30% zijn, dat hangt er vanaf wat voor aandelen het zijn.

Dat offer is overigens wel gebonden aan eisen. Ze kunnen niet bijv 2 cent bieden
  woensdag 9 december 2020 @ 02:02:02 #181
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196630788
KLM raakt de hub functie toch kwijt, hoe dan ook

Ik zeg KLM dumpen en een NLM oprichten , ASAP
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196631654
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:20:43 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196632729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzen :(
En Rutte en zijn zijn schandknaap Jort maar roeptoeteren dat het zo belangrijk is en Wopke geniale dingen doet
Om te :r
  woensdag 9 december 2020 @ 13:09:42 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196636219
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:20 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Idd alleen snapt wopke dat nog niet en blijft dus geld erin pompen zonder grenzen :(
En Rutte en zijn zijn schandknaap Jort maar roeptoeteren dat het zo belangrijk is en Wopke geniale dingen doet
Om te :r
Denk dat Wopke best wel wat dingen snapt hoor maar het is altijd link als een staat en dit geval zelfs staten zich met een bedrijf gaan bemoeien.
  woensdag 9 december 2020 @ 18:59:31 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196641421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 06:38 schreef Idisrom het volgende:
Het is nu inmiddels wel duidelijk, dat de Fransen de hubfunctie van Charles de Gaulle willen vergroten ten koste van Schiphol.
juist twee HUB locatie met een vliegmaatschappij onderneming is idioot , dus de hubfunctie van KLM is weg
KLM is nog slechte een busonderneming in de lucht en 100 % eigendom van Frankrijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 december 2020 @ 19:15:43 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196641711
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 18:59 schreef michaelmoore het volgende:
KLM is nog slechte een busonderneming in de lucht en 100 % eigendom van Frankrijk
En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompen ;)
Zijn naam is Wopke
pi_196642048
Heeft Jort al gereageerd? :D :X
Hallo
  woensdag 9 december 2020 @ 19:38:51 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196642197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Heeft Jort al gereageerd? :D :X
Wie twittert hem even, want zijn mening is best wel belangrijk in deze :') _O- _O-
https://twitter.com/jortkelder
  woensdag 9 december 2020 @ 19:44:26 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196642380
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En de cash cow van de Fransen waar een idioot maar doelloos geld in blijft pompen ;)
Zijn naam is Wopke
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 9 december 2020 @ 19:49:39 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196642509
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
Dat gaat zeker wel gebeuren want

Het is toch Wopke zijn geld niet
Wopke is na de verkiezingen toch weg
Hij moet zijn geniale aankoop van 14% belang verdedigen
En het belang voor Nederland is te groot en bla bla

Wopke is een falende bestuurder die ons miljarden kost en ons met de shit laat zitten :(
Om te :r zo een lul
pi_196643050
quote:
6s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat gaat zeker wel gebeuren want

Het is toch Wopke zijn geld niet
Wopke is na de verkiezingen toch weg
Hij moet zijn geniale aankoop van 14% belang verdedigen
En het belang voor Nederland is te groot en bla bla

Wopke is een falende bestuurder die ons miljarden kost en ons met de shit laat zitten :(
Om te :r zo een lul
Je vergeet Jort te benoemen :D
Hallo
  woensdag 9 december 2020 @ 20:17:50 #192
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196643199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 20:12 schreef Sebbeszweet het volgende:
Je vergeet Jort te benoemen :D
:{w Eerst even wachten totdat hij van Rutte weer iets slims moet roepen over Wopke op tv dat hij het zo goed doet en zo slim bezig is
Dan kan ik hem weer tot zijn enkels afbranden en dat doe ik met veel plezier :7 ^O^
  donderdag 10 december 2020 @ 07:05:20 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196648824
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stelling: Nederland moet KLM loslaten

Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.nl.

https://www.telegraaf.nl/(...)nd-moet-klm-loslaten


https://www.telegraaf.nl/(...)splitsen-en-behouden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 10 december 2020 @ 08:46:57 #194
131800 Tarado
capô de fusca
  vrijdag 11 december 2020 @ 20:22:23 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196678454
Hoekstra weigerde steunverzoek Conservatrix :')

De dinsdag failliet verklaarde verzekeraar Conservatrix heeft zich afgelopen zomer bij minister Wopke Hoekstra (Financiën) gemeld voor steun van de Staat. De minister wees het steunverzoek af.

Minister Hoekstra (Financiën) heeft het steunverzoek van Conservatrix zorgvuldig afgewogen.
Hoekstra schrijft aan de Tweede Kamer dat Conservatrix-topman René Collé op 25 augustus per brief ’met, kort gezegd, het verzoek om financiële steun’ stuurde. Hoekstra schrijft: „Ik heb dat verzoek zeer zorgvuldig gewogen maar uiteindelijk afgewezen.”

Geen rol

Volgens Hoekstra is het aan toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) om te bepalen wat er moet gebeuren als een verzekeraar in financiële problemen komt. Hoekstra heeft daar als minister geen rol in, schrijft hij aan de Kamer, en het is ook niet gebruikelijk om daar publiek geld voor te gebruiken.

Toch heeft Hoekstra het verzoek van Conservatrix nog wel beoordeeld met in gedachten het ’afwegingskader’ dat hij en collega Wiebes (Economische Zaken) hebben opgesteld voor steun aan individuele bedrijven. Maar ook in die variant zat staatssteun er niet in, omdat de problemen bij Conservatrix niet door de coronacrisis komen. Hoekstra: „Conservatrix was in de kern niet gezond.”

Polishouders failliete verzekeraar Conservatrix zijn de dupe
De minister zegt wel toe dat hij samen met DNB een ’onafhankelijke evaluatie’ uit laat voeren naar wat er gebeurd is sinds Conservatrix werd overgenomen door Trier Holding in 2017 tot aan het faillissement

https://www.telegraaf.nl/(...)verzoek-conservatrix

Een blunderende DNB die slecht toezicht houdt waardoor polishouders gedupeerd worden wordt door Wopke niet geholpen
KLM de bodemloze put wel :')

Wopke je bent een hele grote lul en gierend incompetent :(
pi_196678721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

verrast me toch wel
Ja zal meer emotie en chauvinisme zijn dan gezond verstand
Hallo
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:03:05 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196679359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 20:36 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Ja zal meer emotie en chauvinisme zijn dan gezond verstand
Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196679562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ach, als we alles enkel op gezond verstand doen, dan blijft er niet veel over van leuke dingen ;)
Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valt
Hallo
  vrijdag 11 december 2020 @ 21:16:17 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196679665
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:11 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Zeker waar! Maar ik weet niet of KLM onder leuke dingen valt
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 15 december 2020 @ 12:55:27 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196744129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
...Nou dat zal toch niet meer gebeuren, de horeca die heeft de centen veeeeel harder nodig dan Frankrijk
Frankrijk en Nederland in gesprek over herkapitalisatie Air France-KLM :|W

Frankrijk en Nederland praten met elkaar over een herkapitalisatie van Air France-KLM, zo bevestigde de Franse staatssecretaris van transport, Jean-Baptiste Djebbari, maandag in een gesprek met Cnews. Dat is nodig om het bedrijf de coronacrisis te laten overleven.

Eerder lekte al uit dat Frankrijk 4 tot 5 miljard in de luchtvaartmaatschappij wil pompen, en daarmee haar belang wil verdubbelen naar ongeveer 30 procent. Als onderdeel daarvan streeft de Franse regering naar een verdere integratie van KLM en Air France. Zij hebben nu nog veel autonomie.

In het voorjaar maakten Nederland en Frankrijk al bekend bij elkaar ruim 10 miljard euro aan leningen en garantstellingen beschikbaar te stellen.
quote:
Er is echter meer steun nodig. Nog meer leningen hebben geen zin, want Air France-KLM bevindt zich al diep in de schulden.
https://www.luchtvaartnie(...)satie-air-france-klm

Gelukkig hebben we Wopke :') Die smijt er wel weer een paar miljard tegen aan

Toch zijn geld niet, en het is <O)
Moet zijn 14% belang beschermen, ook al komt er dus een giga emissie :')
Is nu ook partijleider van CDA dus heeft geen tijd voor nadenken
Heeft geen last van voortschrijdend inzicht
Geen leningen meer want die kunnen ze toch al niet terug betalen, dus gewoon aandelenkapitaal want de staat
is een hele goede belegger kijk maar naar AbnAmro :') :X

Win win verlies verlies situatie dus en einde nog niet in zicht :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')