abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 november 2020 @ 11:49:48 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196113786
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.
  zaterdag 7 november 2020 @ 12:31:37 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196114258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0een%20stuk%20minder.
quote:
Best betaalde piloot houdt 5,5 keer modaal over
De gemiddelde KLM-piloot wordt dus gevraagd om tussen de 20.000 en 30.000 euro in te leveren, dan houden ze nog tussen de 2,2 en 3,3 keer modaal over.
De best betaalde piloten zouden 50.000 euro minder gestort krijgen, ze zouden dan nog wel 5,5 keer modaal overhouden.
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Luchtvaartmaatschappij Salaris Piloot
KLM ¤ 275.000
Lufthansa ¤ 260.000
Emirates ¤ 170.000
Transavia ¤ 168.000
Turkish Airlines ¤ 136.000
Easyjet ¤ 135.000
Ryanair ¤ 135.000
Brussels Airlines ¤ 132.000
TUI ¤ 132.000
Qatar Airways ¤ 120.000
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 november 2020 @ 11:20:02 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196131632
Nationalisatie AF-KLM mogelijk, zelfstandigheid KLM ter discussie
Overheden meerderheidsaandeelhouder

Air France-KLM kan worden genationaliseerd door uitgifte aandelen.
Naast de eerdere miljardenleningen overwegen Frankrijk en Nederland luchtvaartmaatschappij Air France-KLM te steunen door de aankoop van aandelen. Daardoor kan het bedrijf in feite genationaliseerd worden. Ook de zelfstandige positie van KLM staat op het spel.

Air France-KLM werd dit jaar, zoals de hele luchtvaartsector, keihard getroffen door de coronacrisis. Alleen dankzij miljardensteun van de Franse en Nederlandse overheid kon de luchtvaartmaatschappij haar hoofd boven water houden.

Aandelenuitgifte

KLM kreeg van de Nederlandse overheid, naast honderden miljoenen aan loonkostensubsidie via de NOW-regeling, voor 3,4 miljard euro aan noodleningen en garanties. Air France kreeg vergelijkbare steun van de Franse overheid.


Omdat de overheidssteun mogelijk onvoldoende is, nu blijkt dat de coronacrisis waarschijnlijk langer aanhoudt dan gehoopt, wordt door de Franse en Nederlandse overheden nagedacht over de aankoop van aandelen. Dat bevestigde de Franse staatssecretaris van transport Jean-Bapiste Djebbari gisteren.

Meerderheidsaandeelhouder

Deze vorm van steun verschilt van het eerdere reddingspakket, omdat het luchtvaartbedrijf daarmee geld ophaalt dat in tegenstelling tot de eerder verschafte leningen niet hoeft worden terugbetaald.

Wel zullen de overheden door zo'n aandelenuitgifte waarschijnlijk meerderheidsaandeelhouder van de luchtvaartmaatschappij worden. Momenteel zijn de Franse en Nederlandse overheid 'slechts' grootaandeelhouder, met elk een belang van ongeveer 14 procent.

Verwatering

Beleggers zullen naar verwachting vanwege het hoge risico op een faillissement niet of nauwelijks willen investeren in de nieuwe aandelen die het bedrijf uitgeeft. Die stukken moeten daarom dus door de overheden worden gekocht. Daardoor zal het belang van de overige aandeelhouders verwateren.

De verwachting is bovendien dat die verwatering enorm zal zijn. De waarde van het aandeel Air France-KLM is door de coronacrisis immers gekelderd. Begin dit jaar koerste het aandeel nog rond de 9 euro. Daarvan is momenteel zo'n 3 euro over.

Zeggenschap

Om een substantieel bedrag op te halen, zal het bedrijf daarom relatief heel veel aandelen moeten uitgeven. Het procentuele belang van de huidige aandeelhouders die geen nieuwe stukken kopen, kan zo worden weggevaagd.

Als de Franse en Nederlandse overheden zo samen een overtuigend meerderheidsbelang krijgen, krijgen zij ook de zeggenschap over het bedrijf. In feite zal Air France-KLM daarmee genationaliseerd zijn. Vergelijk het met het belang van de overheid in ABN Amro, dat ondanks de beursgang van 2015 nog op 56 procent staat.

Zelfstandigheid KLM

Staatssecretaris Djebbari erkende gisteren dat door de uitgifte van aandelen een 'technische nationalisatie' mogelijk is. Ook stelde hij dat de integratie van KLM in Air France 'op de agenda' staat.

Volgens de Telegraaf is daarmee de onrust binnen KLM terug, na roerige weken rond de versobering van de arbeidsvoorwaarden en het eerdere steunpakket.

Minister Wopke Hoekstra van Financiën zegt tegen de krant dat het nog onzeker is of de Nederlandse overheid meedoet aan een aandelenuitgifte. Over een verdere integratie van KLM in Air France is hij niet positief. "Het is geen uitgemaakte zaak of het beter gaat met meer integratie. Het is niet iets waar ik onmiddellijk heel enthousiast over ben."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standigheid-aandelen

Nou Wopke :')
Of je gaat aandelen bijkopen en dan een heleboel voor een kleine prijs dus pomp je er weer geld in en is je 14% belang a 750 miljoen straks helemaal niks meer waard

Of je gaat de KLM aan de Fransen verkopen voor weinig en we kunnen fluiten naar ons geld

Slim :') Deze tactiek heb je zeker eerst met je expert Jort Kelder overlegd :|W

Conclusie is iig dat wij als belasting betaler onze miljarden kwijt zijn en jij mooi weer gaat spelen hoe fantastisch je dit hebt opgelost :r :r
En op naar de volgende baan 8)7

Flopke dus
pi_196131880
Wat een haat hier op KLM.
Niet beseffen wat KLM is voor NL en Schiphol en heel wat mensen.
Moet gewoon blijven bestaan ongeacht alles.

Gaat het kapot onder een normale economie? Prima. Niet door zoiets.

Vergelijken met andere maatschappijen is idd niet te doen.
KLM biedt meer opties aan, ook aan boord. Dat hoort bij KLM.
Ryanair biedt niets en vraagt voor alles geld. Geen probleem voor kleine reisjes en als je niets nodig hebt.

Easyjet is ook niets. Kun je ook voor extra betalen en alsnog geen reet voor krijgen.
En nee ik ben echt niet iemand die per se met KLM vliegt, meestal zelfs niet.
  zondag 8 november 2020 @ 11:36:26 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_196131901
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Luchtvaartmaatschappij Salaris Piloot
KLM ¤ 275.000
Lufthansa ¤ 260.000
Emirates ¤ 170.000
Transavia ¤ 168.000
Turkish Airlines ¤ 136.000
Easyjet ¤ 135.000
Ryanair ¤ 135.000
Brussels Airlines ¤ 132.000
TUI ¤ 132.000
Qatar Airways ¤ 120.000
En nu netto na belasting en al die shizzle...
  zondag 8 november 2020 @ 11:37:29 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  zondag 8 november 2020 @ 11:44:46 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196132031
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Wat een haat hier op KLM.
Niet beseffen wat KLM is voor NL en Schiphol en heel wat mensen.
Moet gewoon blijven bestaan ongeacht alles.

Gaat het kapot onder een normale economie? Prima. Niet door zoiets.

Vergelijken met andere maatschappijen is idd niet te doen.
KLM biedt meer opties aan, ook aan boord. Dat hoort bij KLM.
Ryanair biedt niets en vraagt voor alles geld. Geen probleem voor kleine reisjes en als je niets nodig hebt.

Easyjet is ook niets. Kun je ook voor extra betalen en alsnog geen reet voor krijgen.
En nee ik ben echt niet iemand die per se met KLM vliegt, meestal zelfs niet.
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn starten
De NLM
Laat de Air France die vliegtuigen maar houden en mee naar Frankrijk nemen er staan er zat te koop of lease

Dan ook de salarissen van de piloten op een normaal niveau brengen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 8 november 2020 @ 11:55:00 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196132181
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn starten
De NLM
Laat de Air France die vliegtuigen maar houden en mee naar Frankrijk nemen er staan er zat te koop of lease

Dan ook de salarissen van de piloten op een normaal niveau brengen
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.
  zondag 8 november 2020 @ 12:01:06 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196132263
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.
Geen idee, ik verwacht eerder dat er extra steun komt als het langer dan anderhalf jaar gaat duren.

Zodra de reisrestricties er weer af gaan kan het hard gaan namelijk. Dan moet je als airline klaarstaan en dat is ook het scenario waar KLM en de overheid op inzetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 8 november 2020 @ 13:24:24 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196133365
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 11:37 schreef RedFever007 het volgende:
KLM bashen :')
Wopke en Jort bejubelen omdat ze zo slim zijn :') :|W
  zondag 8 november 2020 @ 13:59:23 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196134024
KLM-personeel kan tot maandag nadenken over vrijwillig vertrek

KLM heeft de tweede ronde van de vrijwillige vertrekregeling (VVR) verlengd. De deadline ligt nu op maandagmiddag 17.00 uur, zo bevestigt een woordvoerder. De luchtvaartmaatschappij hoopt met de regeling zoveel mogelijk gedwongen ontslagen te voorkomen.

Door de coronacrisis moesten er in eerste instantie 5.000 banen verdwijnen.

quote:
Topman Pieter Elbers meldde onlangs dat de vooruitzichten dermate slecht zijn dat er nu nog eens 1.500 mensen moeten vertrekken.“We komen niet uit op een groei van 75 tot 80 procent na de uitbraak van corona, maar eerder een groei van 50 of 60 procent tot de zomer van 2021. Het gat tussen de oude plannen en de nieuwe realiteit komt neer op het schappen van nog eens 1.500 arbeidsplaatsen. Als we minder kunnen vliegen hebben we simpelweg minder mensen nodig."
De strekking van de tweede VVR is gelijk aan de eerste. Dat betekent dat de vergoeding die meegegeven wordt aan personeel dat vrijwillig vertrekt afhangt van het aantal dienstjaren.
Voor de eerste tien dienstjaren geldt dat er een kwart bruto maandsalaris per dienstjaar wordt meegegeven. Vanaf het elfde dienstjaar is dat één bruto maandsalaris. Het maximum ligt op in totaal achttien bruto maandsalarissen.

https://luchtvaartnieuws.(...)r-vrijwillig-vertrek

Gaat lekker daar :') zet de geldkraan maar verder open :')
  zondag 8 november 2020 @ 14:05:59 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196134165
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.

De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet

https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt

En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :

Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatiging :') opgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet :') _O-
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders :B
  zondag 8 november 2020 @ 14:13:58 #38
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_196134312
quote:
6s.gif Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.

De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet

https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt

En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :

Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatiging :') opgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet :') _O-
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders :B
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetaler :D
  zondag 8 november 2020 @ 14:50:08 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196134989
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef tfors het volgende:
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetaler :D
Idd en Wopke :r maar alles recht lullen wat hij fout gedaan heeft en ons miljarden gekost heeft :r
Onder het motto, lessen trekken voor de toekomst en unieke situatie die we nog niet eerder hebben meegemaakt :|W
Terwijl hij kaalgeplukt het gevang in moet wegens wanbeleid met ons belastinggeld :7
pi_196135152
Ah, een bash topic over Wopke Hoekstra.
Is TS toevallig Ikweethetookniet ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_196136101
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nu netto na belasting en al die shizzle...
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/
  zondag 8 november 2020 @ 16:06:10 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196136319
quote:
1s.gif Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef tripel7 het volgende:

[..]

De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/
Nee ;) veruit de meesten wonen gewoon in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196136378
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World

Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 9 november 2020 @ 00:42:25 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196144504
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196145705
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World

Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Ghehe, toch achter gekomen dat het kopiëren van vliegbrevet niet veilig genoeg is om te kunnen vliegen ?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 9 november 2020 @ 13:04:46 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196150121
AF/KLM +21%.

Macron aan het opkopen geslagen? :')

Edit: Hoopvol vaccin aangekondigd blijkbaar, AF/KLM is niet de enige airline die omhoog knalt _O-

[ Bericht 40% gewijzigd door Drekkoning op 09-11-2020 13:24:05 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 9 november 2020 @ 13:16:12 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196150315
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
AF/KLM +21%.

Macron aan het opkopen geslagen? :')
:N Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jort :+ _O- _O-
pi_196150638
quote:
6s.gif Op maandag 9 november 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jort :+ _O- _O-
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.
Misschien dat Jort het wel anders hoopt. :s)
pi_196150707
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World

Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Dat hoge salaris van de Chinese piloten is waarschijnlijk tijdelijk. Het aanbod van piloten is daar nu nog schaars.
pi_196186357
Hele-serieuze-gesprekken-in-frankrijk-over-klm

https://www.telegraaf.nl/(...)n-frankrijk-over-klm

Nu zijn de Fransen bezig hoe ze het beste KLM kunnen redden en hoe ze zo snel mogelijk Wopke kunnen terugbetalen :') _O- _O-

Ohh wacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')