Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75quote:Op donderdag 5 november 2020 00:04 schreef spinazieruiker het volgende:
De overheid had moeten wachten en KLM moeten kopen op het moment dat ze bijna of helemaal failliet waren geweest.
De staat had de aandelen dan voor een prikje in handen kunnen krijgen en de broodnodige reorganisatie was ook makkelijker door te voeren geweest.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 november 2020 00:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar onze expert Jort Kelder vond het een geniale zet die aankoop op 12,75
Wat doen we dan met hemAls Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.quote:Op donderdag 5 november 2020 07:16 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Als Jort Kelder zegt dat iets een geniale zet is dan weet je dat het een grote misser is.
Die koers kon veel lager (oftewel minder kosten of een groter aandeel). En bij een dreigend faillissement is ook de noodzaak voor draconisch ingrijpen duidelijker voor het personeel en voor de maatschappij en heb je ook meer instrumenten in handen daarvoor.
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?quote:Op donderdag 5 november 2020 07:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zeg ehh, als jullie beurskoersen kunnen voorspellen. Laat even je jaarlijkse rendementen zien op je portefeuille.
Lening is iets anders dan Aandeel kopen...quote:Op donderdag 5 november 2020 07:30 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Jij verwachtte dat de koers van KLM tijdens een tweede en derde golf weer zou gaan stijgen?
Er was nu al een acuut cashprobleem. Of het bedrijf zonder steun de kerst had gehaald valt te betwijfelen. Hooguit had je moeten regelen dat de staat het eerste recht van koop heeft, voor zover dit soort bedrijven niet is beschermd tegen buitenlandse kapers.
2 x 2.5 + 8 + 8 = 19quote:Op donderdag 5 november 2020 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is haat en nijd bij luchtvaartmaatschappij KLM op de werkvloer
nu duidelijk is geworden wat alle groepen werknemers precies aan loon moeten inleveren. Er blijken namelijk grote verschillen te zijn, waardoor de tweespalt onder de KLM’ers voortduurt. „We moeten met z’n allen afkoelen”, stelt vakbond De Unie."
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)jd-barst-los-bij-klm
Gezellig daar
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.quote:
20% is 20% toch? Of het nou uit potje a of potje b komt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Zal het eerste jaar zijn. Als dat tabelletje volledig is, dan vind ik het offer voor piloten nog bijzonder mild: feitelijk lever je alleen je 13e maand in en twee jaartjes verhoging. Ja, en je WDR, maar alsof die de komende jaren ook maar in de buurt van totstandkoming zou zijn gekomen.
Blijven dromenquote:Op zaterdag 7 november 2020 04:51 schreef Subw00fer het volgende:
Vliegen is de snelste manier om de aarde helemaal kapot te maken. Toeristen zijn idioten die hun eigen pleziertjes najagen en geen donder geven om het klimaat. Van mij mag deze industrie voorgoed gedecimeerd worden.
Vakantievluchten in de toekomst?
quote:De verhouding blijft gelijk wanneer er wordt gekeken naar de hoeveelheid passagiers die de luchtvaartmaatschappij in een normaal jaar vervoert. De Air France-KLM ontving ruim 100 euro per passagier die zij vervoerden in 2019.
Dit is bij Lufthansa en die IAG plc groep (British airways, Iberia en Vueling) respectievelijk ¤ 61,98 en ¤ 11,33.
Opvallend is hoe financieel gezond de lowcost luchtvaartmaatschappijen Ryanair en Easyjet zijn. Ryanair heeft maar ¤ 3,95 euro steun ontvangen per vervoerde passagier in 2019.
Daarnaast heeft Ryanair nog 4,5 miljard euro in kas, één van de sterkste kasposities in de branche.
Volgens Ryanair ontstaat er oneerlijke concurrentie door al de staatssteun die luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Easyjet heeft zelfs helemaal geen overheidssteun gehad.
Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)0een%20stuk%20minder.quote:Op zaterdag 7 november 2020 11:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Compleet nutteloze vergelijking, aangezien de budgetmaatschappijen alleen short haul vliegen en een ander serviceniveau hanteren, waardoor hun kosten per passagier een veelvoud lager zijn. Beter is het om te kijken naar percentage van de omzet. En dan nog moet je onderscheid in "staatssteun" maken tussen giften en leningen.
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/quote:Best betaalde piloot houdt 5,5 keer modaal over
De gemiddelde KLM-piloot wordt dus gevraagd om tussen de 20.000 en 30.000 euro in te leveren, dan houden ze nog tussen de 2,2 en 3,3 keer modaal over.
De best betaalde piloten zouden 50.000 euro minder gestort krijgen, ze zouden dan nog wel 5,5 keer modaal overhouden.
En nu netto na belasting en al die shizzle...quote:Op zaterdag 7 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
http://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-piloot/
Luchtvaartmaatschappij Salaris Piloot
KLM ¤ 275.000
Lufthansa ¤ 260.000
Emirates ¤ 170.000
Transavia ¤ 168.000
Turkish Airlines ¤ 136.000
Easyjet ¤ 135.000
Ryanair ¤ 135.000
Brussels Airlines ¤ 132.000
TUI ¤ 132.000
Qatar Airways ¤ 120.000
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn startenquote:Op zondag 8 november 2020 11:35 schreef bianconeri het volgende:
Wat een haat hier op KLM.
Niet beseffen wat KLM is voor NL en Schiphol en heel wat mensen.
Moet gewoon blijven bestaan ongeacht alles.
Gaat het kapot onder een normale economie? Prima. Niet door zoiets.
Vergelijken met andere maatschappijen is idd niet te doen.
KLM biedt meer opties aan, ook aan boord. Dat hoort bij KLM.
Ryanair biedt niets en vraagt voor alles geld. Geen probleem voor kleine reisjes en als je niets nodig hebt.
Easyjet is ook niets. Kun je ook voor extra betalen en alsnog geen reet voor krijgen.
En nee ik ben echt niet iemand die per se met KLM vliegt, meestal zelfs niet.
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.quote:Op zondag 8 november 2020 11:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan gewoon weer een nieuwe luchtlijn starten
De NLM
Laat de Air France die vliegtuigen maar houden en mee naar Frankrijk nemen er staan er zat te koop of lease
Dan ook de salarissen van de piloten op een normaal niveau brengen
Geen idee, ik verwacht eerder dat er extra steun komt als het langer dan anderhalf jaar gaat duren.quote:Op zondag 8 november 2020 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeilijke beslissing, als er een vaccin komt tussen nu en 1e helft 21 is het niet nodig om het te laten klappen, mocht snel blijken dat dit veel langer gaat duren dan zullen ze echt wel giga moeten gaan snijden.
De strekking van de tweede VVR is gelijk aan de eerste. Dat betekent dat de vergoeding die meegegeven wordt aan personeel dat vrijwillig vertrekt afhangt van het aantal dienstjaren.quote:Topman Pieter Elbers meldde onlangs dat de vooruitzichten dermate slecht zijn dat er nu nog eens 1.500 mensen moeten vertrekken.“We komen niet uit op een groei van 75 tot 80 procent na de uitbraak van corona, maar eerder een groei van 50 of 60 procent tot de zomer van 2021. Het gat tussen de oude plannen en de nieuwe realiteit komt neer op het schappen van nog eens 1.500 arbeidsplaatsen. Als we minder kunnen vliegen hebben we simpelweg minder mensen nodig."
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetalerquote:Op zondag 8 november 2020 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het wordt de komende maanden erop of eronder voor een zelfstandig KLM.
De Franse minister Jean-Baptiste Djebarri (Transport) stelde vrijdag dat integratie van KLM in Air France ’op de agenda’ staat. Daarmee is de onrust terug.
De Franse staat voert op deze manier de druk verder op bij het Nederlandse kabinet
https://www.telegraaf.nl/(...)lfstandig-klm-dreigt
En we worden door de Fransen niet alleen financieel uitgekleed, maar nu ook onder druk gezet :
Raar we hebben toch een geniale zet gedaan volgens Jort en Wopke
En miljarden erachteraan gesmeten, en de Nederlandse piloten een loonmatiging opgelegd
Worden we alsnog door die Fransen onder druk gezet
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid van die Nederlanders
Idd en Wopke maar alles recht lullen wat hij fout gedaan heeft en ons miljarden gekost heeftquote:Op zondag 8 november 2020 14:13 schreef tfors het volgende:
Drinken ze samen met de Italianen wat wijntjes op met tapas van de Spanjaarden, betaald door de NL'se belastingbetaler
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/quote:Op zondag 8 november 2020 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu netto na belasting en al die shizzle...
Nee veruit de meesten wonen gewoon in Nederland.quote:Op zondag 8 november 2020 15:50 schreef tripel7 het volgende:
[..]
De meeste ontduiken toch belasting door in het buitenland te wonen, sommige bedrijven zijn er zelfs in gespecialiseerd: https://mradviseurs.nl/bl(...)-en-cabinepersoneel/
Ghehe, toch achter gekomen dat het kopiëren van vliegbrevet niet veilig genoeg is om te kunnen vliegen ?quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jortquote:Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef Drekkoning het volgende:
AF/KLM +21%.
Macron aan het opkopen geslagen?
Je haalt steeds Jort erbij. Maar ik denk dat Wopke Hoekstra volledig onafhankelijk van Jort Kelder denkt. Jort Kelder heeft geen enkele invloed op het handelen van Wopke Hoekstra en het Ministerie van Financiën, denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke aan het bijkopen op advies van ene Jort
Dat hoge salaris van de Chinese piloten is waarschijnlijk tijdelijk. Het aanbod van piloten is daar nu nog schaars.quote:Op zondag 8 november 2020 16:09 schreef Digi2 het volgende:
10 Countries With The Highest Pilot Salaries In The World
Air-france piloten hebben een iets lager salaris dan die van KLM. De hoogste salarissen betalen ze in China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |