En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.quote:Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai
KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.
De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.
Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.
KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.
Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/
Best handig ene minister werkt andere tegen![]()
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze putquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schipholquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelenquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
ja als, dat begrijp ikquote:Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.quote:
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamenquote:Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijkerquote:Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.
In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat
Uit Franse krant
1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort![]()
![]()
![]()
daar eigenlijk van
![]()
![]()
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rentequote:Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.quote:Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente![]()
![]()
![]()
Dus dan is het goed toch![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342quote:De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111quote:Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk![]()
.
quote:Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggenquote:Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
vluchten de oceaan over??quote:Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |