abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 november 2020 @ 21:59:21 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196354869
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
  zaterdag 21 november 2020 @ 23:06:40 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196355996
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart

De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.

Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.

https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/

En Wopke niet gelezen zeker :? :')
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:11:48 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196360815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol

Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in

Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt

Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:31:38 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361090
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol met mensen uit andere europese landen

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:08 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361113
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,

De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz

Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol

EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR

Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
omdat het van jou moet :?
  zondag 22 november 2020 @ 12:34:52 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361120
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat het van jou moet :?
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_196361187
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:40:40 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361199
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
  zondag 22 november 2020 @ 12:42:04 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361218
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:47:04 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361294
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:48:33 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361314
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New York
niet als Schiphol zijnde iedere Europeaan overal heen willen slepen ten kosten van ons welzijn met 100.000 extra landingen en opstijgingen

Mijn moeder zou zeggen doe jij maar eens even kalm aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:49:41 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361329
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo

Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
  zondag 22 november 2020 @ 12:51:30 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361352
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen


Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:54:05 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361394
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
  zondag 22 november 2020 @ 12:55:04 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361407
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
Luie donder , Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 12:56:55 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196361431
Liever zelf die hubfunctie hoor, scheelt je op de meeste bestemmingen een keer overstappen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 november 2020 @ 12:58:04 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361448
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik niet

we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is

Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
  zondag 22 november 2020 @ 13:00:57 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361493
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2020 13:14:11 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 13:30:32 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196361846
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
  zondag 22 november 2020 @ 13:32:53 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196361882
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.

En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalen

100 euro meer dat is niet een verschil


ik vlieg liever dan via de nieuwe airport Istanbul dan via Dubai
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 22 november 2020 @ 15:49:24 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196364014
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
:D die bestaan niet
pi_196367897
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient

Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder

Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.
  zondag 22 november 2020 @ 19:53:17 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196368015
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]

. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
Juist en DAT moet stoppen

Laat ze maar naar Milaan gaan dan
Toesristen -O- :r :r :r
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 23 november 2020 @ 12:47:44 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196376045
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.

quote:
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:35:33 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196393783
quote:
12s.gif Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
En daar is tie al :o _O-

KLM heeft meer steun nodig
KLM heeft aan de 3,4 miljard euro steun van de regering niet voldoende om overeind te blijven. Dit heeft CEO Pieter Elbers dinsdag gezegd tegen Bloomberg TV. Hij gaf niet aan hoeveel extra het bedrijf nodig heeft en wanneer.

Niet alleen KLM heeft extra kapitaal nodig, dit geldt ook voor moederbedrijf Air France – samen vormen de twee airlines Air France-KLM. De CEO van de holding, Ben Smith, zei vorige week al dat er meer geld van buitenaf nodig is. De Franse regering heeft Air France afgelopen zomer zeven miljard euro toegeschoven.

In Nederland gaat het om leningen en staatsgaranties, maar de rentepercentages zijn laag en het is de vraag of KLM deze schuld ooit terug kan betalen. Bovenop de leningen ontvangen zowel KLM als Air France in Nederland en Frankrijk sinds maart directe loonsubsidie. Bij elkaar opgeteld is dit inmiddels boven het miljard euro uitgekomen.

quote:
Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.

De Duitse regering koos afgelopen voorjaar voor een strategie met staatsaandelen om Lufthansa te redden. De regering in Berlijn nam een belang van 20 procent in de Lufthansa Group, met een optie om dit verder te verhogen.

https://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-heeft-meer-steun-nodig/

Even Wopke citeren:
Dit had niemand kunnen voorzien :')
We kunnen schiphol niet laten vallen :')
Mijn zakken zijn diep :')
Zaak van nationaal belang :')

en nog meer onzin van een incompetente debiel die moeiteloos met geld van anderen smijt o|O o|O
pi_196394028
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen

Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
pi_196394057
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai

KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.

De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.

Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.

KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.

Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]

https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/

Best handig ene minister werkt andere tegen :')
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand :|W
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:16:27 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196394395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze put :(
  dinsdag 24 november 2020 @ 17:17:10 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196394402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schiphol
vervolgens voor 300 euro naar Dubai in een Airbus en vandaar naar de rest van de wereld ,

wat heb je aan die ongein, laat ze maar naar Frankfurt vliegen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 25 november 2020 @ 12:04:52 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196404809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
pi_196406396
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:44:17 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
ja als, dat begrijp ik :)
pi_196406462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja als, dat begrijp ik :)
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:48:29 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
pi_196406536
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
  woensdag 25 november 2020 @ 13:53:03 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196406579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
pi_196406597
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja, dat vind ik ook.
  woensdag 25 november 2020 @ 15:08:50 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196407862
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
pi_196410584
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.

In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat

Uit Franse krant

1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort :') :') :') :') daar eigenlijk van |:) :|W :|W
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Hallo
  woensdag 25 november 2020 @ 18:15:22 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196410624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
pi_196410739
quote:
6s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente :') :') :')

Dus dan is het goed toch :+ :') _O- _O- _O- _O-
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.

Je merkt en ziet aan alles dat dit precies dezelfde kant op zal gaan. Er zal flink gebloed worden voor KLM. Als klap op de vuurpijl heb je ook nog te maken met een debiele broer (airfrance) die de kas vakkundig blijft leegroven.

Dus er zal niks zijn om terug te betalen als eventuele revenuen steeds worden afgeroomd richting Frankrijk.
Hallo
  zaterdag 28 november 2020 @ 16:37:47 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 30 november 2020 @ 07:28:59 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196479681

Schiphol is wel van nut , maar KLM voegt nauwelijks iets toe, moet daar onophoudelijk ieder jaar een paar miljard naar toe , ??

vliegtuigen zat die zich voor bodemtarieven het apelazerus willen vliegen
KLM is voor 90% eigendom van Air France misschien moet de eigenaar het gewoon ff lekker zelf uitzoeken

Vroeger dan ging een bedrijf gewoon failliet , ja nou en
Dat kan alleen nog maar als je een kroeg hebt kennelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2020 14:06:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:32:17 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505490
Wopke weer op de vingers getikt :( Het is en blijft een machtgeile arrogante idioot :r

Rekenkamer: ministers hielden zich niet altijd aan regels rond riskante garanties en leningen

Toen het kabinet met garanties en leningen kwam om de economische schade door de coronacrisis tegen te gaan, is er niet altijd voldaan aan de regels die voor het opstellen van dit soort regelingen zijn opgesteld. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer woensdag in een rapport.

quote:
De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
:') :')

Het kabinet heeft voor meer dan 60 miljard euro aan leningen en garanties verstrekt, blijkt uit een overzicht van de Rekenkamer. Daarbij zijn garanties aan het Landelijk Consortium Hulpmiddelen niet meegerekend, omdat daarvoor geen maximum is gesteld. In de meeste gevallen werd daarbij een zogenoemd toetsingskader risicoregelingen ingevuld waarin gekeken wordt of de regeling zinvol, effectief en verstandig is, zoals dat hoort volgens de begrotingsregels.

Toch ging het niet helemaal goed, staat in het woensdag gepubliceerde rapport. De kaders waren niet altijd volledig ingevuld, werden soms naar de Tweede Kamer gestuurd nadat er een besluit over werd genomen en bleef in een handvol gevallen helemaal uit.

De verantwoordelijke minister Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) belooft zijn collega’s erop aan te spreken dat ze voortaan de toetsingskaders tijdig aan de Kamer moeten sturen. Ook zal hij de regels nog eens doorlichten, zoals de Rekenkamer hem had geadviseerd. Die lijken namelijk voor zeer urgente crises als deze niet helemaal geschikt te zijn.

quote:
De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342

Hij is het er niet mee eens :') Jammer lul dan heb je pech en verdien je extra straf omdat je zo eigen wijs bent en recidivist zonder lerend vermogen
Wopke je bent een hele grote klootzak :(
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:35:10 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505533
Nog een blunder van Wopke :r

Coronabonus zorgpersoneel kost bijna 1 miljard meer dan verwacht

Ruim 1,2 miljoen zorgverleners krijgen dit jaar duizend euro coronabonus uitbetaald door hun werkgever. Dat zijn er veel meer dan de bedoeling was van het kabinet. De bonus kost daardoor veel meer dan begroot.

Dit blijkt uit de zogenoemde najaarsnota die minister van Financiën Wopke Hoekstra van Financiën maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Deze nota geeft een overzicht van ’s rijks financiën.

https://www.volkskrant.nl(...)n-verwacht~ba5fc0bc/

Lekker makkelijk he ? Wopke smijten met andermans geld en dan wegrennen als je om verantwoording wordt gevraagd om te :r
  dinsdag 1 december 2020 @ 20:38:42 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196505593
En nog meer geblunder van Wopke

Kabinet past opzet Groeifonds aan na forse kritiek

Nationaal Groeifonds Op het investeringsfonds van 20 miljard euro kwam felle kritiek. Het was niet groen genoeg, en de controle door het parlement werd omzeild.

De kritiek op het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) was onder andere dat het afbreuk deed aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. :( :r

Na kritiek van hoogleraren, Tweede Kamerleden en de Raad van State past het kabinet de opzet van het Nationaal Groeifonds aan. Dat schrijft het kabinet dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.

De Raad van State en de Rekenkamer waren kritisch over de opzet van het investeringsfonds waarmee het kabinet de komende vijf jaar 20 miljard euro aan investeringen wil doen, die de economische groei op lange termijn zouden moeten stimuleren.

quote:
Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk :') :') .
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111

Wopke je bent echt 100% ongeschikt en je moet zo snel mogelijk oprotten met je fratsen :(
  woensdag 2 december 2020 @ 21:43:22 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196523281
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen



quote:
Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.


[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 02-12-2020 22:14:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 2 december 2020 @ 22:33:08 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196524220
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggen
Dus dit goede scenario gaat niet gebeuren want we hebben ook expert Jort :') die nog steeds dat 14% belang een geniale zet vindt :')
pi_196524369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
  woensdag 2 december 2020 @ 22:59:46 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196524659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
vluchten de oceaan over??
Ddie gaan elke dag he ,
Iedere dag twee naar New York en twee naar LA , een naar Montreal en een naar Moscow
Vervolgens komt Emirates iedere dag twee Airbussen met mensen heen en weer slepen van Schiphol naar Dubai om die vervolgens dezelfde dag over Azie te doen verspreiden, het is allemaal vrij simpel hoor.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')