nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schipholquote:Op zaterdag 21 november 2020 21:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Steeds minder voorstanders voor groei Nederlandse luchtvaart
De laatste twee jaar staan steeds minder Nederlanders achter de wens van de luchtvaart om meer te gaan vliegen. Nu is 14 procent van de Nederlandse bevolking een voorstander van het invoeren van meer vluchten, twee jaar geleden was dit nog 35 procent.
Ook zijn nu steeds meer mensen voor een krimp van de luchtvaart.
In 2018 wilde een kwart van de Nederlanders dat er minder gevlogen werd, nu is dat bijna de helft van de bevolking. De negatieve impact van de luchtvaart op het milieu wordt door tegenstanders van de groei als voornaamste reden genoemd. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door Motivaction, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Het ministerie werkt aan de Luchtvaartnota, de langetermijnvisie op luchtvaart voor de komende dertig jaar. De resultaten van het onderzoek worden onder meer gebruikt om besluiten te maken over het verduurzamen van de luchtvaart.
https://www.ad.nl/binnenl(...)luchtvaart~a9dec2fa/
En Wopke niet gelezen zeker
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik ben er geen voorstander meer van de HUB fiunctie van Schiphol
Waarom moet iedere Noor of Deen die naar naar Egypte wil eerst naar Schiphol vliegen?/
Vroeger was ik daar trots op , maar nu zie ik de onzin daarvan in
Laat ze maar naar Frankfurt vliegen en dat als hub gebruiken , dan ben je hier al 100.000 vliegbewegingen kwijt
Nederland is NIET het centrum van de wereld en dat moeten we ook niet willen zijn
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hubquote:Op zondag 22 november 2020 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is/was natuurlijk wel geweldig dat je vanuit Amsterdam vrijwel overal rechtstreeks heen kan, als je dan toch beperken wil zou ik het meer in die ontelbare korte vliegbewegingen per dag zoeken, bijvoorbeeld dat je iedere 10 minuten naar Londen heen er weer kan, dat kan wel minder met grotere vliegtuigen.
omdat het van jou moetquote:Op zondag 22 november 2020 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon iedere 10 minuten naar een grote hub
Dus iedere Europeaan vliegt voortaan naar een van de 100 andere hubs in de wereld,
De grote hubs zijn BERLIJN , Istanbul , Londen, Dubai , New York , Bangkok , Shanghai
Overigens gaan er ook vliegtuigen vanaf Amsterdam naar de Europese bestemmingen als Zurich , Madrid Barcelona , Milaan Parijs enz enz
Dat scheelt 100.000 zinloze landingen en opsijgingen vanaf schiphol
EINDE aan de zinloze groei van Nederland , dus iedere Noor en Deen en Zweed , die vliegt volgend jaar naar die hubs en NIET meer naar Amsterdam
KLAAR
Schiphol is vanaf volgend jaar GEEN hub meer !!!!!
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zitquote:
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.quote:Op zondag 22 november 2020 12:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat ze schone lucht willen en Schiphol aan de max capacity zit
Schiphol is voor de Nederlanders en niet voor iedere gek in Europa die op vakantie wil
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:39 schreef klipper het volgende:
KLM lijkt misschien een bodemloze put, maar is keihard nodig voor de economie.
Laat je KLM barsten, dan moet je maar hopen dat de andere grote luchtvaartmaatschappijen Nederland willen overnemen, gebeurt dit niet dan zal er nog veel meer werkgelegenheid verdwijnen.
Passagiers zijn het probleem niet, dat is gunstig voor Schiphol.
Goederen vervoer is gunstig voor geheel Nederland en dat wil je echt niet kwijtraken.
Omliggende landen zullen dit maar al te graag overnemen.
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zoquote:Op zondag 22 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie is ze? wat kom je opeens met activistische teksten op basis van niks.
Landingsrechten opeen grote Hub is belangrijk , zoals New Yorkquote:Op zondag 22 november 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk is het interessant om over te nemen al is het alleen maar voor de landingsrechten die NL heeft met daardoor ook landingsrechten op bestemmingen.
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.quote:Op zondag 22 november 2020 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is mijn mening , ik vind dat Nederland niet meer moet inzetten op de hub functie waar we vroeger zo trots op waren, ook de hub functie van Rotterdam is wel klaar zo
Welzijn boven een nieuwe VOC willen creëren
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnenquote:Op zondag 22 november 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijken waar het minder kan is wel verstandig maar voor efficiëntie is een hub functie wel nodig dus gewoon kan niet, werkt niet.
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Luie donder , Ik nietquote:Op zondag 22 november 2020 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik neem liever die Noren en Zweden op de koop toe dan zelf eerst naar Berlijn of Istanbul te moeten vliegen.
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shitquote:Op zondag 22 november 2020 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik niet
we vliegen toch al vaak via Dubai , omdat de kerosine daar gratis is
Overigens de vliegtaks zal de hubfunctie al doen verdwijnen,
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdientquote:Op zondag 22 november 2020 12:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat komt omdat je de goedkoopste pakt, we gaan zien hoe het zich ontwikkelt, voorlopig zitten alle maatschappijen diep in de shit
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt, dat geeft voor mij dan de doorslag.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
je moet toch al vaak overstappen , de hub functie is al verloren , beter een goede snelle comfortabele hub waar je met 30 minuten weer door bent dan 300 euro meer betalenquote:Op zondag 22 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kijk altijd naar prijs kwaliteit, als je bijvoorbeeld BKK als bestemming pakt dan vlieg ik liever voor 100 meer nonstop met de KLM dan met Emirates via Dubai ondanks dat dit beter verzorgd is maar wel veel langer duurt dat geeft voor mij dan de doorslag.
En over de toekomst van Schiphol, time will tell, maar Schiphol alleen voor de Nederlanders is utopische bullshit.
die bestaan nietquote:Op zondag 22 november 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
waar je met 30 minuten weer door bent
Mensen uit China willen niet naar Oslo. De Chinese toeristen willen voornamelijk naar Milaan, Parijs en Barcelona. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt. Een gedeelte gebruikt Schiphol inderdaad als hub, maar ook een groot deel doet Nederland als bestemming aan. Als dat niet meer gebeurt, dan zijn wij de best betalende toeristen uit het Verre Oosten ook kwijt.quote:Op zondag 22 november 2020 13:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij vliegt liever met KLM waar de piloten 200.000 euro verdienen dan met China Airlines waar de piloot 100.000 euro verdient
Als er hier vliegtaks komt dan is het toch over met de hub functie van Schiphol , dan wordt via Schiphol vliegen stuk duurder
Prima, liever schone lucht dan , welzijn boven herrie en lawaai
Mensen uit China die naar Oslo willen , die vliegen maar via Istanbul
Juist en DAT moet stoppenquote:Op zondag 22 november 2020 19:47 schreef Idisrom het volgende:
[..]
. En ook Amsterdam omdat daar op gevlogen wordt.
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/quote:Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil dat er aanzienlijk minder vluchten in de nacht plaatsvinden, en die mogen niet worden verschoven naar de vroege ochtend of late avond. KLM vreest door die laatste eis voor het eigen verdienmodel.
En daar is tie alquote:Op woensdag 18 november 2020 17:25 schreef nostra het volgende:
Dat is echt kleingeld bij de kapitaalinjectie die er zonder meer moet gaan gebeuren. AFKLM vraagt nu 6 mld, doe het keer drie voor een realistisch cijfer.
Parijs noch Den Haag lijken momenteel van zins Air France-KLM (of een deel ervan) failliet te laten gaan. Een mogelijk scenario voor een nieuwe hulpoperatie is het verhogen van de staatsbelangen door de uitgifte van nieuwe aandelen. De Franse staat heeft nu een belang van 14,3 procent in Air France-KLM, Nederland heeft 14 procent.quote:Vaste kosten
De situatie in de luchtvaart is momenteel evenwel zo slecht dat Air France-KLM veel te weinig inkomsten genereert, terwijl de vaste kosten, met name die van personeel en leasecontracten voor vliegtuigen, gewoon doorlopen. Het luchtvaartbedrijf lijkt daarom niet uit te zullen komen met de hulp die het heeft ontvangen van beide regeringen. Wanneer het moment komt dat er een extra injectie nodig is, wilde Elbers dinsdag niet zeggen.
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?quote:Op zondag 22 november 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb heel wat Noren en Zweden gesproken die op Schiphol zaten te wachten om naar Bangkok te gaan , , nou laat die voortaan maar naar Berlijn , of Istanbul vliegen, die race op kosten gaan we toch niet winnen
Hub functie op New York mag wel
Maar die angst om de hub functie op iedere hoofdstad te verliezen daar moeten we mee stoppen
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.quote:Op maandag 23 november 2020 12:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM vreest voor eigen verdienmodel door extra beperking nachtvluchten – overheid wil ook tussen 22.00 en 08.00 uur minder lawaai
KLM is bang voor de financiële gevolgen van de nieuwe beperking voor nachtvluchten.
De luchtvaartmaatschappij zegde al eerder toe het aantal nachtvluchten van en naar Schiphol flink te verlagen.
Maar volgens de definitieve versie van de luchtvaartnota, mogen die vluchten niet verschoven worden naar één uur voor of na de nachtperiode, die tussen 23.00 uur en 07.00 uur geldt.
KLM wilde juist ’s morgens vroeg of ’s avonds laat volop blijven vliegen.
Luchtvaartmaatschappij KLM is niet te spreken over een extra beperking voor nachtvluchten die in de definitieve luchtvaartnota van het kabinet is opgenomen.
[..]
https://www.businessinsid(...)phol-luchtvaartnota/
Best handig ene minister werkt andere tegen
Zo kennen we Wopke weer, gewoon met gestrekt been erin en zien waar schip strand
Maak je geen zorgen, we hebben debiel Hoekstra die gewoon extra geld wat toch niet van hem is blijft pompen in deze bodemloze putquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
met de lijndienst van 1 maal daags 300 man voor 50 euro naar Schipholquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En gingen die Noren en Zweden verder met EVA air?
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelenquote:Op dinsdag 24 november 2020 16:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het schrappen van landingen in de vroege ochtend (van 5 tot 8 uur) is funest voor Nederland. Dan ben je Oost-Azië en de VS kwijt, die nu Schiphol als favoriete Europese bestemming hebben.
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
ja als, dat begrijp ikquote:Op woensdag 25 november 2020 13:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als je in China, Zuid-Korea of Japan omstreeks middernacht opstijgt, dan ben je tussen 5 en 6 uur 's ochtends op Schiphol.
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.quote:
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamenquote:Op woensdag 25 november 2020 13:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb al vier keer die vluchten gehad (om middernacht weg). Anders zou je midden op de dag moeten opstijgen om niet 's nachts tussen 10 uur en 5 uur op Schiphol aan te komen. Plus dat je nu goed bent uitgeslapen bij thuiskomst want je glijdt met de nacht mee.
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb toch regelmatig ochtendvluchten gehad, zeg maar rond 10 uur die dan eind middag vroeg avond aankwamen
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijkerquote:Op woensdag 25 november 2020 13:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is het andere alternatief, want dan glij je met de dag mee. Maar je kunt daar dus niet vanaf 2 uur 's middags vertrekken, tenzij om middernacht weer.
Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 25 november 2020 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
van 22:00 tot 08:00 is ook wel fors, van 12:00 tot 06:00 lijkt me redelijker
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 15:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Pieter Elbers bevestigde dinsdag dat er meer geld nodig is, onduidelijk is hoeveel.
In de Franse pers werd gelekt dat Nederland gevraagd is om voor ¤1 miljard te participeren in een aandelenemissie. De politiek moet daar nog zijn zegen aan geven, terwijl het draagvlak voor KLM al sterk onder druk staat
Uit Franse krant
1 miljard extra aan aandelen kopen, wat vindt Jort daar eigenlijk van
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rentequote:Op woensdag 25 november 2020 18:11 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja natuurlijk, de bodemloze put blijft om geld vragen. En er zullen nog vele miljarden volgen.
Dit wordt zo’n ‘Jan Kees de jagertje’ met zijn ‘belofte’ dat elke euro naar Griekenland met rente terug zal komen.quote:Op woensdag 25 november 2020 18:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar Wopke heeft beloofd dat alles terugkomt MET rente
Dus dan is het goed toch
quote:De cijferaars wijzen erop dat die regelingen na de kredietcrisis niet voor niets zijn aangescherpt, en dat ook minister Wopke Hoekstra het belang ervan tijdens de pandemie zelf nog had onderstreept.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-leningen-a4021342quote:De minister is het niet eens met de Rekenkamer dat er meer duidelijkheid verschaft moet worden over de vraag hoe de kosten van dit soort risicoleningen gedekt worden in de begroting „omdat ondersteuning van de economie het hoogste doel is”. Dat noemt de Rekenkamer een „vreemde redenering”. „ Ondersteuning van de economie is immers altijd het doel van risicoregelingen, of het marktfalen nu het gevolg is van een crisis of andere oorzaken kent.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rse-kritiek-a4022111quote:Volgens de adviesorganen van het kabinet deed het oorspronkelijke plan van ministers Wopke Hoekstra (CDA, Financiën) en Eric Wiebes (VVD, Economische Zaken en Klimaat) afbreuk aan de controlefunctie van de Tweede en de Eerste Kamer. Omdat het kabinet niet koos voor een wettelijk verankerd begrotingsfonds was een goede controle op de extra uitgaven door het parlement niet mogelijk .
quote:Luchtvaartadviseur Jansen ziet KLM overleven, als het juridisch uit de combinatie wordt gehaald. Expansie van KLM is in de huidige constellatie lastig, omdat KLM en Air France de kilometers verdelen volgens een bepaalde sleutel.
Toen KLM afgelopen jaren dankzij meer gewerkte uren groeide, vonden Franse piloten dat oneerlijk. Aan deze afspraken is niets gedaan. ,,
De grootste klapper voor KLM is een uniforme vloot en veel meer gevlogen kilometers.
Met meer omzet en relatief lagere kosten, is KLM spekkoper", zegt Jansen.
Alleen wij hebben een randdebiel genaamd Wopke die zich graag laat gelden met andermans geld uiteraard en zonder verantwoording af te leggenquote:Op woensdag 2 december 2020 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Wat men MOET doen ?? Huidige troep AIR FRANCE/ klm failliet laten gaan, en een andere airliner de NLM oprichten die het Nederlands personeel overneemt en voor een koopje de KLM vliegtuigen
...
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Toch regelmatig gevlogen vanuit zuidoost Azië en Zuid Amerika maar de tijd van vroege aankomsten daar vandaan is toch wel een tijd geleden in mijn herinnering dan, VS kan ik niet over oordelen
vluchten de oceaan over??quote:Op woensdag 2 december 2020 22:43 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de feeder vluchten vanuit Europa vroeg genoeg zijn om vervolgens het hele zwikkie in het grote toestel de oceaan over te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |