abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:36:43 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196568027
Anne-Marie Couderc langer aan de top bij Ar France KLM :')

Anne-Marie Couderc blijft, als het aan de raad van bestuur ligt, langer niet-uitvoerend bestuursvoorzitter bij Air France-KLM. Op dit moment geldt voor die functie een leeftijdsgrens van 70 jaar, maar die wordt opgerekt naar 72 zodat de Française aan kan blijven.

Het bestuur, dat uit negentien leden bestaat, stemde vrijdag unaniem voor een verlenging van de regeerperiode van Couderc door de regels aan te passen. Couderc wordt in februari volgend jaar 71. Volgens de raad van bestuur is het in de huidige crisistijd van fundamenteel belang om een stabiel leiderschap te hebben, en is Air France-KLM erbij gebaat om Couderc als bestuursvoorzitter te houden.

Couderc heeft reeds een lange carrière achter de rug, en was onder andere minister van Werkgelegenheid en Sociale Zaken. Ze is sinds 2018 actief bij Air France-KLM en was tijdelijk CEO in de periode dat Jean-Marc Janaillac vertrokken was en Air France-KLM nog zocht naar een nieuwe kandidaat voor de toppositie. Dat werd Benjamin Smith.
Aan de huidige taakverdeling verandert niets: Benjamin Smith blijft CEO, en Couderc is niet-uitvoerend bestuursvoorzitter.

https://www.luchtvaartnie(...)p-bij-air-france-klm

Wopke betaald toch wel dus ik blijf zitten :') :|W
  zaterdag 5 december 2020 @ 18:42:33 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196568117
Meer overheidsgeld is water naar de zee voor KLM

De zachte Haagse heelmeesters lossen geen enkel fundamenteel probleem op bij KLM. Wat moet er wél gebeuren?

Deze week verscheen er een artikel in de Telegraaf waarbij de schrijver zich afvroeg wanneer 'we' ons geld terug zouden krijgen dat ' we' in ABN Amro hebben gestopt om de bank ' te redden'. Het antwoord is duidelijk: ' nooit'.

Waarom niet? Omdat door de manier waarop het Ministerie van Financiën en de Nederlandse regering onder Balkenende de bank 'gered' heeft de echte problemen die de bank sinds het voorzitterschap van Kalff had, niet hebben opgelost. En wat waren die problemen?

De universele portefeuillestrategie van alles voor iedereen wereldwijd willen zijn, archaïsche ICT-systemen en een enorme bureaucratie, vooral in het Nederlandse NL-bedrijf van de Bank, juist het stuk dat 'wij' kochten. Waaronder een enorme, duurbetaalde leemlaag van senior middenmanagers die iedere echte veranderingen tegen hielden en de top van het bedrijf dat compleet los in de eigen wereld leefde.

Met 'de prooi' als handboek werden de verkeerde mensen ontslagen en kregen de verkeerde mensen de kans om 'het anders te gaan doen' op advies van de grote corporate managementconsulting bureaus en onder regie van het Ministerie van Financiën. Het resultaat is bekend: het businessmodel van de bank en nog veel belangrijker, het verdienmodel, werd niet fundamenteel aangepast en gekanteld naar de klant centraal en het bleef 'business as usual'. Tot op de dag van vandaag.

De permanente bail-out van de Nederlandse grootbanken waaronder ABN Amro gaat tijdens de coronacrisis als je het goed bekijkt gewoon door. En de gang van zaken rond Air France-KLM en Schiphol is daar een mooi voorbeeld van. Sinds maart worden er honderden miljoenen aan NOW-steun uitgekeerd en is er zeven maanden gewerkt door de bekende 'groeien moet' management consultants aan een traditioneel reddingsplan als remedie: kostenbesparing, massaontslag, massale steun om de schulden van KLM te kunnen betalen, om de bureaucratie in Amsterdam en Parijs te funden en om het 'uit te kunnen zingen' totdat het de oude economie weer terug is.

Omdat de grootbanken de plannen terecht onvoldoende vinden staat Hoekstra, 'wij' dus, garant.
En in plaats van wat je gewoonlijk doet, namelijk de leiding vervangen als een bedrijf failliet is, laat de Regering de oude leiding onder Elbers gewoon doorgaan op de oude manier. Elbers en zijn hoge bazen in Parijs zie je daarom alleen maar lachend en grijzend op foto's staan. En dat is ook logisch. Men weet dat de Nederlandse regering zich net als bij ABN Amro, RSV en Fokker (dat ook in de lucht moest blijven ten koste van enorme steunbedragen lange tijd geleden) laat leiden door emotie en door achterhaalde financiële modellen en niet door ratio.

De realiteit is dat zolang er niet snel op de juiste manier bij KLM wordt ingegrepen en het business model en vooral het verdienmodel niet fundamenteel wordt veranderd, er permanent geld bij zal moeten.
Financieel gezien zijn de belangen, vooral van de grootbanken, ook enorm groot. Men heeft miljarden geïnvesteerd in de uitbreidingen van Schiphol en de aanleg en uitbreiding van het pretpark en winkelcentrum van Schiphol, Schiphol Plaza. Als daar geen massa's toeristen doorheen worden gejaagd met of zonder mondkapjes, dan moeten die investeringen worden afgeschreven, gaan de winkels op Schiphol Plaza failliet en zijn de grootbanken en de vastgoed investeerders hun geld kwijt. Met als gevolg een volgende financiële crisis.

Als je het goed bekijkt is de remedie van de zachte heelmeesters op Financiën, namelijk het oude management laten zitten, permanent miljarden in KLM stoppen en garant staan voor kansloze reddingsplannen bij grootbanken erger dan de kwaal
Waarom? Omdat de oude normaal economie van Elbers, Hoekstra, Wiebes & Mona Keijzer nooit meer terugkomt en het geleende geld dus net als bij ABN Amro dus ook niet. En deze investeringen gaan ten koste gaan van een echte, zeer rendabele, overgang naar een andere, duurzame betekeniseconomie. De opportuniteitskosten van deze keuzes zijn enorm terwijl deze aanpak alleen maar leidt tot het toekomstige generaties opzadelen met enorme schulden die niets hebben opgeleverd.

Het is veel beter om snel een echt reddingsplan te maken en echt in te grijpen. Om KLM stap-voor-stap snel los te koppelen van Air France, de organisatie te right-sizen en dat door mensen te laten doen die dat kunnen. De huidige leiding is alleen maar in staat om 'te hengelen naar nog meer steun' zoals de Telegraaf deze week schreef, en traditioneel te downsizen. Dat heeft de ervaring van de afgelopen zeven maanden duidelijk aangetoond. De zachte heelmeesters in Den Haag maken zo stinkende wonden en er wordt geen enkel fundamenteel probleem van KLM mee opgelost. Stoppen dus en snel een andere aanpak kiezen.

https://financieel-manage(...)rightsizen-redt-klm/

Wopke lees je even mee :?
  maandag 7 december 2020 @ 10:44:57 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196595589
twitter


Hoekstra, kom er maar in *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 7 december 2020 @ 12:27:24 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196597080
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[ twitter ]

Hoekstra, kom er maar in *O*
inderdaad

https://www.telegraaf.nl/(...)r-bij-air-france-klm


verkoop je belang in Air France maar en richt NU de NLM op

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 07-12-2020 14:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 7 december 2020 @ 13:46:18 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196598370
Franse Staat wil Nederland op zijspoor bij Air France KLM

De Franse Staat wil zijn aandeel in Air France KLM verhogen naar 30%.

Dat melden verschillende Franse media maandag. Het is onduidelijk wanneer dat gaat gebeuren. Er wordt gesproken over volgende week, maar ook over volgend voorjaar

https://www.telegraaf.nl/(...)r-bij-air-france-klm

Dat willen ze doen omdat nederland met zijn 14% belang dat ze binnenkort twee jaar hebben en daardoor twee keer zoveel stemrecht krijgen net als de fransen die 14,4% hebben
Die willen dus nu naar 30% toe :') _O-

Waar is Jort nu om de geniale zet toe te lichten en ons te adviseren om weer iets doms te doen :? :') :
Oh wacht de Fransen willen van ons af en gaan natuurlijk ons schadeloos stellen voor al het geld wat wij er hebben ingepompt :')
Te beginnen met ons 14% belang over te nemen a 12,75 per aandeel
En dan gaan ze onze miljarden steun en leningen terugbetalen met rente
Om dan zelf door hard werken en salaris verlagingen de boel winstgevend te krijgen
Nu snap ik het :+ gelukkig maar nu kan ik weer rustig slapen en CDA stemmen :') _O- _O- _O- _O-
Hoekstra je hoort kaal geplukt in het gevang wegens wanbeleid wat ons miljarden kost :(

[ Bericht 12% gewijzigd door ikweethetookniet op 07-12-2020 13:55:45 ]
pi_196601300
Grappig dit, toen Nederland dit deed waren de Fransen helemaal over de zeik. Vijandige move etc.

Onbetrouwbare partner blijkt maar weer eens. Nu je verlies pakken en die 14% verkopen

De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Hallo
  maandag 7 december 2020 @ 17:47:11 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196602913
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 16:30 schreef Sebbeszweet het volgende:
.....De werkelijkheid is dat Hoekstra de Fransen zal willen volgen en ook 30% zal willen kopen.
Idd en even met Jort bellen :') of hij even op tv wil roepen dat dit weer een geniale zet is :')
Anders komt Rutte niet meer naar zijn huisje op Ameland
En worden wij voor de zoveelste keer genaaid door Rutte en de Fransen :(
  maandag 7 december 2020 @ 21:27:39 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196608072
Frankrijk wil belang in Air France-KLM verdubbelen’

De Franse regering wil het belang in Air France-KLM verdubbelen door volgend jaar nog eens 4 tot 5 miljard euro te investeren. Dit meldde de Franse zender RTL maandag.

Momenteel heeft de Franse Staat al een belang van 14 procent van Air France-KLM in handen, net als Nederland. Met een verdubbeling van het belang naar rond de 30 procent kan Frankrijk meer invloed uitoefen op de koers van het bedrijf.

Het is de vraag hoe minister Hoekstra (Financiën) hierop reageert. Het lijkt erop dat Nederland dan ook extra aandelen moet inkopen als het niet aan zeggenschap wil inboeten. Hoekstra heeft eerder al aangegeven dat hij dit niet uitsluit.

https://www.luchtvaartnie(...)ance-klm-verdubbelen

Wopke gooit er gewoon weer extra geld tegenaan :')
Hoe lang nog deze idioot op deze positie :?
pi_196612198
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
  dinsdag 8 december 2020 @ 08:50:57 #160
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196612794
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Ja jo gekkehuis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:10:40 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_196613052
Lijkt wel alsof iemand een obsessieve haat heeft richting de klm hier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_196613101
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
Dat had je dan een paar weken geleden moeten doen, inmiddels is de koers al weer verdubbeld.
pi_196613177
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag.
dat zal wel een reden hebben dan...
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:36:21 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613389


De Franse Staat wil zijn aandeel in Air France KLM verhogen naar 30%. Tegelijkertijd is Frankrijk bij dat percentage verplicht om een bod uit te brengen op de gehele onderneming, iets dat Franse minister Bruno Le Maire ook niet wil

https://www.telegraaf.nl/(...)eersing-franse-staat

|:)
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:37:49 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 07:36 schreef Den_Haag het volgende:
De koers staat nu laag. kopen wat er te kopen valt
:{w Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is :') _O-
Als hij Ja zegt.........

NIET DOEN DUS :7
  Redactie Frontpage dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:32 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196613498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom is dat nutteloos? Feit blijft dat die budgetmaatschappijen lean georganiseerd zijn en de traditionele niet.
Zo lean dat het personeel daar toch al 0,0 rechten heeft, dus je kan ook niets afdwingen tegenover de steun, behalve dan betere behandeling van het personeel wat ook meer kosten met zich mee brengt. Ryanair is een slechtere werkgever dan een plantage-eigenaar uit Suriname anno 1850.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:43:06 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613523
Fransen azen op veel meer controle

De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.

De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'

Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.

quote:
'Dus aan de ene kant speelt hier de machtsvraag, aan de andere kant willen ze Hoekstra dwingen om meer geld in het bedrijf te steken.'
Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'

Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm

Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld :') :r
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen :|W
  Redactie Frontpage dinsdag 8 december 2020 @ 09:44:05 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_196613537
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:{w Eerst even aan Jort vragen of dit wel verstandig is :') _O-
Als hij Ja zegt.........

NIET DOEN DUS :7
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:47:31 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613589
Stelling: Nederland moet KLM loslaten

Doe mee aan de Stelling van de Dag (tot 15.30 uur). Iedere werkdag kunt u via onze website meedoen aan De Telegraaf-lezersenquête. Deze stelling gaat over actuele onderwerpen die in de samenleving spelen. De uitslag vindt u een dag later op de Wat U Zegt-pagina in De Telegraaf en uiteraard op www.wuz.nl.

https://www.telegraaf.nl/(...)nd-moet-klm-loslaten
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:49:07 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_196613609
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:
Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven :7
pi_196614259
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:49 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Laat Jort zelf eens oprotten van de tv, zolang dit misbaksel en kontenlikker van Rutte nog op tv is mag dit niet onbesproken blijven :7
Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
pi_196614692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:44 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Rot nu eens op met dat geneuzel over Jort. Niemand wil dat horen.
Praat voor jezelf, ik vind het wel van belang
Hallo
pi_196614745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:31 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar koppel dan Wopke Hoekstra niet steeds aan Jort.
Jort is toch ook een goede vriend van Rutte. En Jort had een grote mond over KLM. Hij zit in dat kliekje, dus logisch dat hij ook steeds genoemd wordt
Hallo
pi_196614755
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Fransen azen op veel meer controle

De Franse staat wil 30 procent van de aandelen van AirFrance-KLM, schrijft de Telegraaf naar aanleiding van berichten in Franse media. De Fransen willen weer meer controle op de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij, maar financiële spelregels lijken de Fransen in de weg te weg zitten.

De Nederlandse wens om meer invloed te krijgen stuitte veel Fransen vanaf het begin al tegen de borst, zegt Yteke de Jong, luchtvaartdeskundige van de Telegraaf. En nu de coronacrisis zo hard heeft toegeslagen, is het moment voor Frankrijk aangebroken om 'de Nederlanders te loodsen', melden bronnen in de Franse media. 'De Nederlandse invloed vertraagt alleen maar; ze kunnen onze plannen zo niet snel genoeg uitvoeren.'

Op zich klopt het dat KLM en de Nederlandse staat minder voortvarend te werk gaan dan de Franse tak, zegt De Jong. Daarom klonk de afgelopen weken al het nodige Franse tromgeroffel, om bij minister Wopke Hoekstra los te weken wat hij nou precies van plan is met het bedrijf en 'zijn' belang.
[..]

Nieuw kapitaal
Als er de afgelopen weken één ding is gebleken is het wel dat Hoekstra voet bij stuk lijkt te houden. Maar met een dreigend faillissement en het eind van het boekjaar voor de boeg begint in Frankrijk de spanning op te lopen. 'Ze willen eigenlijk de zekerheid van nieuw kapitaal, zodat ze dat aan het eind van het jaar kunnen inboeken. En als Frankrijk naar die 30 procent gaat, krijgt het het alleen voor het zeggen: dan moet je volgens de regels een compleet bod op de onderneming uitbrengen.'

Hoekstra moet zich vandaag tegenover de Tweede Kamer verantwoorden over de plannen met Air France-KLM. Vooralsnog is het uitgangspunt dat Hoekstra én het parlement alleen KLM willen steunen. 'Willen ze überhaupt nog participeren in een Frans bedrijf? KLM is wel degelijk van grote waarde voor het bedrijf, maar Air France-topman Ben Smith wil dat de Nederlandse tak zich meer richt op vakantievluchten. Het is heel erg lastig om hier uit te komen.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)trole-air-france-klm

Nou Wopke kom er maar weer in met je overdosis prietpraat en je eindeloze stroom geld :') :r
Je eigen ongelijk toegeven is veel moeilijker dan geld van anderen er in pompen :|W
Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?

Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
pi_196615179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 10:55 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Een interessante post.
Maar waarom moet je met 30% van de aandelen dan ook een totaalbod op de onderneming doen?
En met welk percentage aandelenbezit hoef je dat niet te doen?

Ik weet van vroeger dat Ahold een belang had van meer dan 60% in C-1000, maar de resterende aandelen bleven gewoon nog jarenlang verhandelbaar op de beurs, zonder dat Ahold ze hoefde over te nemen.
Volgens mij verschillend die regels per land.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')