#meersteunvoorklmquote:
Eens, wordt nu ondergesneeuwd door de coronacrisis maar hier mogen wel wat vragen gesteld wordenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weg met Wopke![]()
En ook hier een parlementaire enquête naar zijn wanbeleid
Ben benieuwd in hoeverre een demissionair kabinet hier überhaupt over mag beslissenquote:Op zondag 17 januari 2021 22:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Miljardensteun Air France-KLM loopt vertraging op![]()
In het kort
Nieuwe miljardensteun Air France-KLM loopt vertraging op en er is mogelijk bij de jaarcijfers op 18 februari nog altijd geen akkoord.
Probleem is dat de Nederlandse overheid wil investeren op het niveau van KLM.
Dat is tegen het zere been van de Franse overheid, die stelt dat elke investering in Air France-KLM ook in het belang van KLM is
https://fd.nl/ondernemen/(...)-loopt-vertraging-op
Stand eigen vermogen eind september 2020
Minus 4.700.000.000 euro
Trend uit de klauwen lopend![]()
Kom op Wopke je kan het gewoon blind geld smijten je bent toch al afgetreden![]()
Jort steunt je wel en roept op afroep klinklare onzin uit om Rutteen jou dus ook te dekken
Regeltjes heeft Wopke gewoon schijt aanquote:Op maandag 18 januari 2021 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd in hoeverre een demissionair kabinet hier überhaupt over mag beslissen
Ik zou zeggen nu splitsen anders is er geen excuus om tientallen miljarden aan Air France te schenkenquote:Verwatering
Tegelijkertijd wil de Franse Staat Nederland verleiden om mee te doen aan een participatie, omdat het ook wil vermijden een verplicht bod uit te brengen op de beursgenoteerde onderneming.
Ook zou het belang van Nederland in moedermaatschappij Air France KLM verwateren, indien gekozen wordt om KLM te stutten.
Hoekstra werd aandeelhouder van de holding om het belang van Nederland bij luchtvaartknooppunt Schiphol te beschermen.
KLM wil niet reageren.
KLM heeft vier grote aandeelhouders: Air France KLM, Stichting Administratiekantoor KLM, Stichting Administratiekantoor Cumulatief Preferente Aandelen C en de Nederlandse staat.
De laatste drie hebben samen 51% van de aandelen, waardoor KLM juridisch een Nederlands bedrijf is.
Dit is belangrijk in verband met landingsrechten.
Even over dat laatste vetgedrukte van het artikel uit de Telegraaf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lm-uitgeven-is-optie
[..]
Ik zou zeggen nu splitsen anders is er geen excuus om tientallen miljarden aan Air France te schenken
Splitsen of handen af van AF KLM, en een NLM oprichtten
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?quote:Op donderdag 5 november 2020 07:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ka-el-em mag niet failliet gaan. Hoe gaan we anders naar onze vakantiebestemming vliegen.Goed/lief dat overheid ingrijpt en over de brug komt met miljarden euro's.
Ja dat vind ik ook , vooral om dat KLM aan FRANS bedrijf isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?
Het is natuurlijk wat generaliserend wat ik nu post maar de Fransen hebben vaak de neiging om maar geld te blijven storten in bodemloze putten en houden zich niet aan de EU afspraken over her hervormen van de economie. Logisch dat Nederland er geen trek in heeft om het Franse deel van KLM te steunen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook , vooral om dat KLM aan FRANS bedrijf is
laat gaan die tent en begin een nieuwe NLM
niet zo zielig doen
Op die manier hebben ze nog wel twee grote automerken kunnen redden voor Frankrijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wat generaliserend wat ik nu post maar de Fransen hebben vaak de neiging om maar geld te blijven storten in bodemloze putten ...
Dat kan maar het gevolg zou op termijn kunnen zijn dat dan het noorden straks weer met geld over de brug moet komen om de Franse staatsschuld te gaan dekken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Op die manier hebben ze nog wel twee grote automerken kunnen redden voor Frankrijk.
wie krijgt nou geen staatssteun?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ka-el em welk bedrijf is dat? Blijft wel raar dat een bedrijf als KLM wat niet eens een grote werkgever is in Nederland zoveel staatssteun krijgt?
Met een andere vliegmaatschappij natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wie krijgt nou geen staatssteun?
hoe komen we anders aan op ons vakantiebestemming als we KLM failliet laten gaan?
De meerderheid in NL is voor de EU, dus het is logisch dat er dan geld van Noord naar Zuid stroomt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kan maar het gevolg zou op termijn kunnen zijn dat dan het noorden straks weer met geld over de brug moet komen om de Franse staatsschuld te gaan dekken.
Hoe zo is dat logisch? Geld stoppen in een economie wat verder geen maatregelen neemt om de staatsschuld terug te dringen of de economie gezond te maken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef riazop het volgende:
[..]
De meerderheid in NL is voor de EU, dus het is logisch dat er dan geld van Noord naar Zuid stroomt.
maar die spreken geen Nederlandsquote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met een andere vliegmaatschappij natuurlijk.
Wie focust er nu nog op staatsschuld? Sinds corona smijten werkelijk alle EU landen met geld. Maakt niet uit wat het kost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoe zo is dat logisch? Geld stoppen in een economie wat verder geen maatregelen neemt om de staatsschuld terug te dringen of de economie gezond te maken?
bij KLM werd je ook al vaaak in het Engels aangesproken. Op directieniveau is de voertaal Engels of Frans en inglight films waren ook alleen Engels of Frans (en soms een Spaanse of Chinese film). Veel piloten wonen in Portugal en Ierland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:14 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
maar die spreken geen Nederlands
Die claimemissie is op kosten van de beleggers. Al zou ik geen cent extra in zo’n kansloze club duwen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe aandelen KLM uitgeven is optie
Het eigen vermogen van KLM kan gestut worden door eventueel nieuwe aandelen van KLM uit te laten geven.
https://www.telegraaf.nl/(...)lm-uitgeven-is-optie
We worden alvast voorbereid om nog meer geld erin te pompen![]()
![]()
Raar dat er geen advies van Jort bijzit, of dit nu alweer een goede zet is
Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Wie focust er nu nog op staatsschuld? Sinds corona smijten werkelijk alle EU landen met geld. Maakt niet uit wat het kost.
En de landen met de grootste pensioenpotten kunnen die rekening gaan betalen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |