abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:15:46 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197511200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt, maar die rekening komt ook nog wel.
Ja als straks de paniek uitbreekt, dan gaat ook de rente op zijn Turks
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:16:33 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197511212
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:08 schreef riazop het volgende:

[..]

En de landen met de grootste pensioenpotten kunnen die rekening gaan betalen.

Dat is het leuke
Wat vind jij daaar leuk aan? Verantwoord, duurzaam op de toekomst gericht beleid wordt zo afgestraft, met als gevolg dat iedereen onverantwoord beleid gaat voeren.
Nederland is groot geworden met hard werken en spaarzaamheid. Die deugden lijken wel zonden geworden!
The End Times are wild
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:24:42 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197511381
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:23 schreef LXIV het volgende:
Die claimemissie is op kosten van de beleggers. Al zou ik geen cent extra in zo’n kansloze club duwen.
:{w Jort :') vond die eerste aankoop van 14% ook een geniale zet
En gelukkig doe je als Nederlander al mee
14% belang met 500 miljoen koersverlies
Honderden miljoenen via NOW regeling
Miljarden leningen die we nooit meer terug zien

Het enige wat we nog missen is een grote pot vaseline en Jort met een promo praatje dat ook dit een geniale zet is |:)

Kunnen we straks ook niet meer zitten :(
pi_197512490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat vind jij daaar leuk aan? Verantwoord, duurzaam op de toekomst gericht beleid wordt zo afgestraft, met als gevolg dat iedereen onverantwoord beleid gaat voeren.
Nederland is groot geworden met hard werken en spaarzaamheid. Die deugden lijken wel zonden geworden!
Zolang mensen zpo dom zijn om op partijen te stemmen die pro EU zijn, verdienen ze niet beter dan dat hun geld wordt gebruikt voor het Zuiden en Oosten v Europa
  dinsdag 19 januari 2021 @ 20:23:57 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197514367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:16 schreef riazop het volgende:

[..]

Zolang mensen zpo dom zijn om op partijen te stemmen die pro EU zijn, verdienen ze niet beter dan dat hun geld wordt gebruikt voor het Zuiden en Oosten v Europa
Maar ja. De belastingdienst maakt geen onderscheid in stemgedrag. Dus jij en ik zijn daar ook de dupe van.
The End Times are wild
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:52:37 #256
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197534320
KLM stopt met verre vluchten wegens aangescherpt reisbeleid :') _O-

KLM stopt vrijdag met het uitvoeren van alle verre passagiers- en vrachtvluchten vanwege het aangescherpte Nederlandse reisbeleid. Zowel reizigers als bemanningsleden moeten voor vertrek een antigeentest doen, met het risico dat er crew moet achterblijven in het buitenland.

Het kabinet kondigde woensdag extra maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daardoor moeten vliegreizigers die aankomen in Nederland vanaf zaterdag niet alleen een recente negatieve PCR-testuitslag kunnen tonen, maar ook voor vertrek vanuit het buitenland een sneltest ondergaan. Wie positief getest wordt mag niet mee.

“Door crews vanaf het buitenland een antigeentest op te leggen betekent dat we het risico lopen bemanningsleden achter te laten. Dat betekent dat we niet meer kunnen vliegen op long haul en op diverse bestemmingen op Europa”, zegt een KLM-woordvoerder desgevraagd tegen deze site.

Cargo
Door het stopzetten van alle verre vluchten komt ook het intercontinentale vrachtvervoer in de knel. :') Naar regio's als Azië en Zuid-Amerika worden weinig passagiers meer vervoerd, maar vracht zorgde nog voor de nodige inkomsten. KLM focust zich deze maanden onder andere op het verschepen van coronavaccins. Daaraan lijkt dus voorlopig gedwongen een einde te komen. :|W "Ook die bemanningen willen we niet in het buitenland achterlaten."

Vakbonden die het KLM-personeel vertegenwoordigen kunnen nog niet inhoudelijk reageren op het besluit, aangezien zij naar eigen zeggen nog niet officieel zijn geïnformeerd.

https://luchtvaartnieuws.(...)gescherpt-reisbeleid

Nou Wopke maak je maar niet druk om die Fransen je collega’s maken de toko zelf wel stuk van wat er nog over was _O-

Dus Jort even bellen en laten roeptoeteren dat geld bijpompen een geniale zet is _O-

KLM= going down going down :7

https://www.telegraaf.nl/(...)letje-rond-avondklok :') :|W
  woensdag 20 januari 2021 @ 17:58:52 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197534473
Hier kopen we een hele grote pot vaseline van 5 kg voor maar 41 euri

https://hoacmarine.nl/products/eurol®-witte-vaseline-zuurvrij?variant=32630937288781¤cy=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&utm_campaign=gs-2020-07-05&utm_source=google&utm_medium=smart_campaign&gclid=CjwKCAiAxp-ABhALEiwAXm6Iyc0wdllg0ejQTBHjb3SGKTfUZvzQezUIZdNdLQEg45106Y0-J1DmoxoCxegQAvD_B

Die zullen we hard nodig hebben om anaal niet gewond te raken de komende periode
KLM,toeslagen,verkiezingen we worden vuistdiep vernederd :(
pi_197536406
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM stopt met verre vluchten wegens aangescherpt reisbeleid :') _O-

KLM stopt vrijdag met het uitvoeren van alle verre passagiers- en vrachtvluchten vanwege het aangescherpte Nederlandse reisbeleid. Zowel reizigers als bemanningsleden moeten voor vertrek een antigeentest doen, met het risico dat er crew moet achterblijven in het buitenland.

Het kabinet kondigde woensdag extra maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daardoor moeten vliegreizigers die aankomen in Nederland vanaf zaterdag niet alleen een recente negatieve PCR-testuitslag kunnen tonen, maar ook voor vertrek vanuit het buitenland een sneltest ondergaan. Wie positief getest wordt mag niet mee.

“Door crews vanaf het buitenland een antigeentest op te leggen betekent dat we het risico lopen bemanningsleden achter te laten. Dat betekent dat we niet meer kunnen vliegen op long haul en op diverse bestemmingen op Europa”, zegt een KLM-woordvoerder desgevraagd tegen deze site.

Cargo
Door het stopzetten van alle verre vluchten komt ook het intercontinentale vrachtvervoer in de knel. :') Naar regio's als Azië en Zuid-Amerika worden weinig passagiers meer vervoerd, maar vracht zorgde nog voor de nodige inkomsten. KLM focust zich deze maanden onder andere op het verschepen van coronavaccins. Daaraan lijkt dus voorlopig gedwongen een einde te komen. :|W "Ook die bemanningen willen we niet in het buitenland achterlaten."

Vakbonden die het KLM-personeel vertegenwoordigen kunnen nog niet inhoudelijk reageren op het besluit, aangezien zij naar eigen zeggen nog niet officieel zijn geïnformeerd.

https://luchtvaartnieuws.(...)gescherpt-reisbeleid

Nou Wopke maak je maar niet druk om die Fransen je collega’s maken de toko zelf wel stuk van wat er nog over was _O-

Dus Jort even bellen en laten roeptoeteren dat geld bijpompen een geniale zet is _O-

KLM= going down going down :7

https://www.telegraaf.nl/(...)letje-rond-avondklok :') :|W
Ik snap echt niet waarom jij er zo'n feestje van maakt dat de klm naar de klote gaat.

We hebben ze hard nodig als land en het gedwongen stopzetten van vluchten, met name de vracht, gaan we echt merken hier.
Die passagiers snap ik, maar dezelfde regels op crews heeft economische gevolgen. Medicamenten, medisch materiaal, voedsel, elektronica, machines voor de industrie en weet ik veel wat. Cruciaal om het open houden van het land en nu? Ook de wereldwijde vaccin distributie komt zwaar in de knel. Wereldwijd is Amsterdam/Parijs een hele grote belangrijke draaischijf

Zeg maar dag dus. Ik hoop dat ze er uit gaan komen en er een oplossing komt. Gesloten cockpits/crew area's ofso. Aan boord blijven. Deed Emirates ook aan het begin van de pandemie. Cargo moet door blijven gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:39:19 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197536897
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom jij er zo'n feestje van maakt dat de klm naar de klote gaat.

We hebben ze hard nodig als land en het gedwongen stopzetten van vluchten, met name de vracht, gaan we echt merken hier.
Die passagiers snap ik, maar dezelfde regels op crews heeft economische gevolgen. Medicamenten, medisch materiaal, voedsel, elektronica, machines voor de industrie en weet ik veel wat. Cruciaal om het open houden van het land en nu? Ook de wereldwijde vaccin distributie komt zwaar in de knel. Wereldwijd is Amsterdam/Parijs een hele grote belangrijke draaischijf

Zeg maar dag dus. Ik hoop dat ze er uit gaan komen en er een oplossing komt. Gesloten cockpits/crew area's ofso. Aan boord blijven. Deed Emirates ook aan het begin van de pandemie. Cargo moet door blijven gaan.
In feite is crew in het land al volledig geïsoleerd in kamerquarantaine.
Sowieso zijn ze er maximaal 2 dagen dus zo een sneltest gaat dan een besmetting helemaal niet herkennen. Netto levert het dus niks op; maar het kost wel een heleboel.

Uitzondering voor crew lijkt me helemaal geen issue en dat is ook hoe elk ander land het aanpakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:44:52 #260
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197537059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:20 schreef Red_85 het volgende:...
Ik maak er helemaalgeen feestje van en van mij mag de KLM blijven bestaan, waar het mij omgaat is hoe wij als Nederland met de KLM zijn omgegaan door het te verkopen aan de Fransen
Toen is het gezeik begonnen en zijn we keihard anaal genomen en leeg gezogen door de Fransen
Wanbeleid op wanbeleid met als tussentijdse topper Debiel Eurlings, maar die wordt nu in getallen ruim over troffen door Wopke, de idioot
Dit wanbeleid gaat ons nog veel meer kosten dan de 5 miljard die er al in zit en gaat Nederland helemaal niets opleveren
Na de crisis leeft Air France nog en is gezond, KLM een schim van wat het was en de Nederlandse staat voor miljarden belazerd
Daar maak ik mij boos over :7
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:45:43 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197537091
En uiteraard is dat hele nieuwsartikel en voornemen de complete ICA vloot te grounden ook een stuk powerplay vanuit de KLM want de overheid heeft nog 3,4 miljard van ze te goed.

Poker op hoog niveau.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:46:46 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197537129
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:..
Uitzondering voor crew lijkt me helemaal geen issue en dat is ook hoe elk ander land het aanpakt.
Mij ook niet maar wij hebben Hugo :') de faalhaas die graag zijn eigen partijgenoot een dik oor aan naait :')
Omdat die nu wel partijleider is en hij niet meer
Om te :r
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:47:43 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197537158
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
En uiteraard is dat hele nieuwsartikel en voornemen de complete ICA vloot te grounden ook een stuk powerplay vanuit de KLM want de overheid heeft nog 3,4 miljard van ze te goed.

Poker op hoog niveau.
Drie keer raden wie de rekening gaat betalen van dit wanbeleid en pokerspel :(
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:52:15 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197537277
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Mij ook niet maar wij hebben Hugo :') de faalhaas die graag zijn eigen partijgenoot een dik oor aan naait :')
Omdat die nu wel partijleider is en hij niet meer
Om te :r
Haha, zo had ik het nog niet eens bekeken :').

Denk trouwens wel dat dit voorkomt uit een één-tweetje met links. Jullie de avondklok, wij de KLM aan de grond.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:52:40 #265
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197537287
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Drie keer raden wie de rekening gaat betalen van dit wanbeleid en pokerspel :(
Jort :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 20 januari 2021 @ 19:55:46 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197537376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:52 schreef Drekkoning het volgende:
Jort :?
:N

Heb je de pot vaseline al besteld :?
  woensdag 20 januari 2021 @ 20:53:51 #267
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_197538959
Kansloos weer van Rutte en consorten.
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:24:28 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197539735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:53 schreef Printerkabel het volgende:
Kansloos weer van Rutte en consorten.
Inderdaad, maar gelukkig staat er niets op papier waarmee wij hen kunnen controleren dankzij de Rutte doctrine :r
Ook wob verzoeken worden deskundig gefrustreerd door de rechter niet alle info te geven

Zo kan deze idioot Rutte :r roepen dat dit het beste kabinet sinds wo2 is :')
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:32:39 #269
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197539970
'50 tot 60 procent vluchten KLM vervalt', personeel bezorgd

Personeel in paniek :o

KLM-personeel is bang dat de luchtvaartmaatschappij gaat omvallen, nu een groot deel van de vluchten wegvalt. 50 tot 60 procent van de vluchten vervalt, schat vakbond De Unie. "Dit is het faillissement van KLM."

KLM stopt vrijdag met alle verre routes door de strengere reisregels van het kabinet die vandaag zijn aangekondigd. De luchtvaartmaatschappij houdt de vliegtuigen aan de grond omdat reizigers in het buitenland die naar Nederland willen, verplicht een coronasneltest moeten laten doen. Besmette werknemers zouden dan niet terug naar huis kunnen vliegen.

"Vanuit goed werkgeverschap laten wij nooit crew achter in het buitenland", stelt KLM.

Reizigers naar de concurrent

De Unie heeft daar begrip voor, zegt voorzitter Reinier Castelein. "Het gaat om bestemmingen als Nairobi en Abu Dhabi. Daar kun je een 30-jarige stewardess die de taal niet spreekt niet alleen achterlaten. En bij een nog strengere lockdown kom je misschien weken niet terug."

Den Haag had beter moeten luisteren naar de lobby van KLM om een uitzondering op de sneltest voor personeel en zelfs reizigers kwam. Die lobby is er volgens Castelein wel geweest.

"Er vervallen per week 273 intercontinentale vluchten en ongeveer 20 procent van de Europese vluchten kan niet meer gaan. Als de avondvlucht niet gaat, kan namelijk ook de ochtendvlucht niet terug. Ook zullen passagiers uitwijken naar concurrenten in buurlanden, die minder restricties hanteren."

Tranen

De Unie vertegenwoordigt naar eigen zeggen ongeveer 2300 van de 13.000 grondmedewerkers. "Maar ik krijg ook veel telefoontjes van bezorgde en zelfs huilende stewardessen en piloten", zegt Castelein, die eerder purser was. "Er is paniek."

De bezorgde personeelsleden zijn bang hun baan te verliezen. Nederland is volgens Castelein het enige land dat verplichte sneltesten voorafgaand een vlucht verplicht stelt. "De overheid draait zo de hele sector de nek om."

KLM heeft zelf nog niet berekend hoeveel vluchten vervallen. Bij de andere vakbonden (FNV Cabine, VNV, VNC) en bij de OR van KLM was niemand bereikbaar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-intercontinentaal

Personeel is nu zelf ook al in paniek :') :|W

Nou Wopke en Jort begin maar met onzin uitkramen en geldkraan verder open te draaien 8)7
Wat een complete faalhazen weer om te :r

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 20-01-2021 21:57:10 ]
  woensdag 20 januari 2021 @ 21:56:15 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197540547
‘Kabinet draait KLM met maatregelen de nek om’

Met de nieuwste eisen over coronatesten voor inkomende vluchten tekent het kabinet mogelijk het doodvonnis voor KLM. Dat zegt vakbond De Unie. ,,Tussen neus en lippen heeft het kabinet vandaag misschien wel het ontslag aangekondigd van duizenden KLM’ers.”

Het kabinet eist dat zowel passagiers als cabinepersoneel voorafgaand aan een vlucht naar Nederland een sneltest moet ondergaan. KLM meldde daarop alle intercontinentale en sommige Europese vluchten te moeten schrappen. De luchtvaartmaatschappij wil zo voorkomen dat cabinepersoneel bij een positieve coronatest moet achterblijven in een ver land. ,,Vanuit goed werkgeverschap laten wij nooit crew achter in het buitenland”, aldus een woordvoerder.

De Unie waarschuwt dat als KLM haar lange afstandsvluchten moet stilleggen, dit duizenden banen gaat kosten. ,,En het levert de Nederlandse economie extreme schade op”, zegt De Unie-voorzitter Reinier Castelein.

Het ergert Castelein dat het kabinet wel denkt aan honden die moeten worden uitgelaten. ,,Maar dat ook KLM-bemanning valt onder het testbeleid voor inreizenden werd verzwegen. Daarnaast: het reisverbod vanuit Zuid-Afrika, Groot-Brittannië en heel Zuid-Amerika grijpt sowieso rechtstreeks in op de toekomst van KLM en haar duizenden werknemers. Dat wordt kennelijk op de koop toe genomen: nul aandacht daarvoor tot nu.”

Volgens De Unie zullen reizigers uitwijken naar andere maatschappijen en luchthavens. ,,KLM wordt hier nodeloos hard geraakt in wat juist de kern is van haar verdienmodel, de doorvliegende reiziger. Die reizigers zoeken nu andere overstappunten zoals Frankfurt, Dubai en wellicht is het ook een groeikans voor Istanbul. Hiermee draait het kabinet KLM de nek om en komt ook het herstel van de Nederlandse economie op grotere achterstand te staan.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-nek-om~a381b783/

Waar is Wopke nu het er op aan komt :?

Oh wacht die zit nog onder zijn buro te wachten totdat de toeslagaffaire over is gewaaid :') _O-
Verantwoording afleggen heeft die idioot nog nooit van gehoord, visie ook niet :(
pi_197542177
KLM is net als Fokker: sinds de jaren ‘70 nauwelijks nog geïnnoveerd. Verouderde vloot en doorgaan op een voet die niet aansluit bij de behoeften van de markt. Netwerk alsof Amsterdam het centrum van de wereld is en vele rechtstreekse vluchten naar verre bestemmingen in een mate die Iberia, Finnair en Scandinavian niet eens meer aandurven. Enkele bestemmingen in Noord-Amerika, Dubai en een vlucht naar Zuid-Afrika zou het plafond moeten zijn, en dan niet met halfbakken service aan boord, maar eenvoudig doch degelijke economy class en een handjevol luxe stoelen voorin.
En Europees? Houd het bij de hoofdsteden en vlieg niet op elk weiland in de Midlands.
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:25:52 #272
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197542404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:13 schreef Magister_Artium het volgende:
KLM is net als Fokker....
En qua financiële ellende net zoals het RSV schandaal
Daar was ook een parlementaire enquête over en miljarden overheidsgeld verdampt

2,2 miljard gulden in de tachtig jaren verkwist

https://www.parlement.com(...)ete_rsv_rijn_schelde

Geschiedenis herhaalt zich alleen andere namen en bedragen, en we leren er niets van :(
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:32:04 #273
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197542482
conclusies

In het rapport uitte de commissie sterke kritiek op het beleid dat de opeenvolgende kabinetten gevoerd hadden: ontoereikend en niet eenvormig ten opzichte van de zwakke onderneming in moeilijke economische omstandigheden. De rol van de overheid was opmerkelijk groot in het ontstaan en lange voortbestaan van de RSV.

Het gevolg van dit beleid waren grote financiële verliezen en het verlies van meer dan 18.000 arbeidsplaatsen. Minister Van Aardenne was hierdoor onder grote druk komen te staan tussen de eisen van vakbonden, de Tweede Kamer en de harde economische situatie.

De informatie die minister Van Aardenne echter aan de Kamer over de afwikkeling van ROS-verliezen (Rotterdamse Offshore en scheepsbouwcombinatie, een onderdeel van het concern) verstrekte in april 1980 was ronduit misleidend, en daarom onaanvaardbaar.

De Tweede Kamer was op haar beurt te vaak afwezig, onoplettend of vergeetachtig geweest, waardoor controle op het beleid niet goed werd uitgevoerd. Ook de Tweede Kamer was evenals de gehele overheid mede verantwoordelijk voor het ontstaan, het voortbestaan en uiteindelijke ondergang.

Verder werden er in korte tijd honderden miljoenen defensiegeld aan de RSV toevertrouwd zonder behoorlijke dekking maar ook zonder dat de overheid meer invloed op RSV kreeg. Ook de leiding van de RSV ging niet vrijuit. De bestuurlijke en organisatorische zwakte van het concern kwamen volgens de commissie voor een groot deel voort uit de ontstaansgeschiedenis van RSV. Het was een kunstmatig maar zwak product dat tot stand kwam onder sterke druk van het kabinet. Inschattingsfouten en vals optimisme in de leiding van het concern deden de rest.

Tien van de twaalf jaar dat RSV bestond waren crisisjaren, economisch ging het slecht, de concurrentie was moordend. Niet alleen Nederland kampte met verlieslijdende ondernemingen in deze bedrijfstak. Vele andere Europese landen vertoonden hetzelfde beeld waarbij ook die bedrijven met nationale steun krampachtig probeerde een deel van de scheepsbouwcapaciteit en werkgelegenheid in stand te houden.

RSV vervangen door KLM, van Ardenne vervangen door Wopke Hoekstra en je hebt een rapport wat 100% past.
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:37:12 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545411
quote:
KLM is net als Fokker: sinds de jaren ‘70 nauwelijks nog geïnnoveerd. Verouderde vloot en doorgaan op een voet die niet aansluit bij de behoeften van de markt. Netwerk alsof Amsterdam het centrum van de wereld is en vele rechtstreekse vluchten naar verre bestemmingen in een mate die Iberia, Finnair en Scandinavian niet eens meer aandurven. Enkele bestemmingen in Noord-Amerika, Dubai en een vlucht naar Zuid-Afrika zou het plafond moeten zijn, en dan niet met halfbakken service aan boord, maar eenvoudig doch degelijke economy class en een handjevol luxe stoelen voorin.
En Europees? Houd het bij de hoofdsteden en vlieg niet op elk weiland in de Midlands.
beetje onzin, ze deden het gewoon heel aardig pre corona, het is geen premium airline maar prima middenmoter
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:45:08 #275
323876 michaelmoore
pi_197545541
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

beetje onzin, ze deden het gewoon heel aardig pre corona, het is geen premium airline maar prima middenmoter
Schiphiol is wel belangrijk maar KLM absoluut niet , anders brengt een andere airline de passagiers wel weg
Emirates of zo

laat maar gaan en richt een nieuwe NLM op , daag fransen ,succes met de vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:46:05 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197545562
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Schiphiol is wel belangrijk maar KLM absoluut niet , anders brengt een andere airline de passagiers wel weg
Emirates of zo

laat maar gaan en richt een nieuwe NLM op , daag fransen ,succes met de vliegtuigen
dat is een ander verhaal maar dat KLM pre corona al geen bestaansrecht had slaat nergens op
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:53:55 #277
323876 michaelmoore
pi_197545699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is een ander verhaal maar dat KLM pre corona al geen bestaansrecht had slaat nergens op
Air France heeft geen bestaansrecht , die bestaat op kosten van KLM
Maar Air France is de eigenaar van KLM

Dus KLM gaat mee met de Franse ellende
Laat gaan en begin opnieuw
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:06:13 #278
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197545901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
Air France heeft geen bestaansrecht , die bestaat op kosten van KLM
Maar Air France is de eigenaar van KLM
Dus KLM gaat mee met de Franse ellende
Laat gaan en begin opnieuw
Klopt als een bus, maar gelukkig hebben wij Wopke :') en Jort :')
Die zijn politiek gestuurd bezig en smijten met miljarden voor de gunst van de kiezer
Al 5 miljard verder en uitzicht met de dag hopelozer -O-
Maar gewoon ontkennen en leugens blijven verkopen om te :r
pi_197546234
quote:
Dubai? Wat hebben we daar te zoeken. Dan kun je net zo goed Charles de Gaulle als verste bestemming houden.
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:30:50 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197546237
twitter

dit maakt de (financiële) situatie er niet beter op
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:38:46 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197546340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:30 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

dit maakt de (financiële) situatie er niet beter op
Maak je geen zorgen Wopke betaald de rekening toch wel

Alleen het is niet zijn geld maar dat van jou en mij :(
En verantwoording afleggen over zijn wanbeleid heeft hij nog noot van gehoord, dat lukt hem al niet eens bij de kindertoeslag affaire :r
Wachten is op Jort :') die het allemaal weer gaat goedpraten op tv :|W
  donderdag 21 januari 2021 @ 11:00:03 #282
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197546756
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En verantwoording afleggen over zijn wanbeleid heeft hij nog noot van gehoord, dat lukt hem al niet eens bij de kindertoeslag affaire :r
:) heb je weer je dagelijkse :r ;( :') gehad, lucht het op?

Dat ze de KLM in de lucht willen houden is toch helemaal geen raar streven, het gaat alleen even om de prijs daarvan.
pi_197546968
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Jort Kelder is een enorm smerig en opportunistisch mannetje. Liep ook gewoon achter Trump aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 21 januari 2021 @ 13:01:27 #284
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197549155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
.......Uitzondering voor crew lijkt me helemaal geen issue en dat is ook hoe elk ander land het aanpakt.
Personeel KLM vraagt met klem om ontheffing voor coronasneltest

Vliegend personeel van luchtvaartmaatschappij KLM wil een ontheffing van de verplichte sneltest die gaat gelden voor alle mensen die naar Nederland reizen. Cabinevakbond VNC, de grootste bij KLM, heeft daar bij de Tweede Kamer op aangedrongen. Als de vrijstelling niet wordt verleend, dan dreigt het einde van de maatschappij, zo klinkt het.

https://www.nd.nl/nieuws/(...)-voor-coronasneltest

Hier is het dus wel een issue want Wopke had dit niet kunnen zien aankomen :')
En dus moet het personeel zelf in actie komen

Ben ik even blij dat Wopke heel goed op onze miljarden past :(
:R Wopke en oprotten :W
  donderdag 21 januari 2021 @ 14:20:51 #285
323876 michaelmoore
pi_197550757
De overheid draait de KLM bewust de nek om, om zodoende Air France te dwingen KLM los te laten

https://www.telegraaf.nl/(...)een-vrije-val-beland
https://www.telegraaf.nl/(...)an-extra-weg-bij-klm
quote:
Topman Pieter Elbers: 'KLM is in een vrije val beland'
Door YTEKE DE JONG

Updated 6 min geleden
10 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.778-3.49%
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM roept de politiek op om een uitzondering te maken voor de verplichte sneltest voor vliegend personeel, net als diplomaten, grenswerkers en zeevarenden.

Dat zegt topman Pieter Elbers in gesprek met De Telegraaf.

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 21-01-2021 14:49:42 ]
  donderdag 21 januari 2021 @ 15:56:36 #286
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197552729
KLM schrapt nog eens 500 tot 1000 banen

Naast 500 cabinebanen staan nog eens 100 vliegersbanen en 400 arbeidsplaatsen bij het grondpersoneel op het spel.

Volgens vakbond FNV bereidt KLM het schrappen van 500 banen van cabinepersoneel voor, onder hetzelfde sociale plan waarbij sinds vorig jaar al 5000 arbeidsplaatsen zijn geschrapt. KLM bevestigt dat voornemen. Volgens de maatschappij duurt het herstel met name op de langeafstandsvluchten veel langer dan verwacht, vanwege de aanhoudende reisrestricties.

Daarnaast staan 100 banen van piloten en 200 tot 400 arbeidsplaatsen bij het grondpersoneel op het spel. KLM bereidt daartoe een nieuwe ontslagaanvraag voor. De ingrepen vinden plaats onder hetzelfde sociale plan als de voorgaande sanering waarbij 4500 banen kwamen te vervallen. Overtollig personeel wordt daarbij binnen en buiten KLM geholpen met de zoektocht naar een nieuwe baan.

“Nadat we in juli 2020 aankondigden dat 5.000 collega’s het bedrijf noodgedwongen moesten verlaten, is er intensief overlegd en samengewerkt met alle sociale partners,” aldus topman Pieter Elbers. “Er zijn verschillende instrumenten uit het sociaal plan ingezet. Deze aanpassing was zeer pijnlijk, maar is gelukt. Ik heb het vertrouwen dat we er weer samen uit zullen komen.

Coronamaatregelen

De gevolgen van de coronamaatregelen die het kabinet woensdag nam, zijn nog niet eens meegewogen. “Deze reductie staat nog los van de nieuwe maatregelen van het kabinet,” zegt Elbers. “Zelfs als onze bemanning uitgezonderd wordt van de testplicht, is deze extra reductie van arbeidsplaatsen helaas hard nodig. De effecten van de laatste maatregelen komen hier nog bovenop.” :')

KLM schrapt vanaf vrijdagavond alle langeafstandsvluchten en een op de vijf Europese vluchten omdat het kabinet eist dat de bemanning een sneltest ondergaat. KLM wil niet het risico lopen dat personeel daardoor in het buitenland achterblijft.

Vakbonden maken zich grote zorgen over het voortbestaan van de maatschappij. “KLM wordt hier nodeloos hard geraakt,” aldus bestuurder Reinier Castelein van de Unie. “Hiermee draait het kabinet KLM de nek om en komt ook het herstel van de Nederlandse economie op grotere achterstand te staan.”

https://www.parool.nl/ned(...)1000-banen~b44a5a26/

Wopke hoor je nu niet :') :|W
pi_197554491
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dubai? Wat hebben we daar te zoeken. Dan kun je net zo goed Charles de Gaulle als verste bestemming houden.
En toch kan je er vanuit Nederland heen met KLM, Transavia en Emirates. Vanuit Dubai vlieg je vervolgens door naar allerlei bestemmingen in Azië en Oceanië.
  donderdag 21 januari 2021 @ 18:45:35 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197555535
Vanavond Op1

Vanavond presenteren Jort Kelder :') en Welmoed Sijtsma Op1.

Pieter Elbers over de uitzondering die hij wil voor luchtvaartpersoneel

Als het aan president-directeur van KLM Pieter Elbers ligt, krijgt luchtvaartpersoneel een uitzondering als het gaat om het overleggen van een negatieve coronatest voor terugkeer naar Nederland. Gebeurt dit niet? Dan stopt de luchtvaartmaatschappij met intercontinentale vluchten. Vanavond bij Op1 vertelt Elbers waarom.

https://op1npo.nl/2021/01(...)luchtvaartpersoneel/

Nou Jort kan je weer roepen dat die aankoop een geniale zet was :|W

Bekijk De aandelenaankoop in Air France-KLM is volgens Jort Kelder een geniale zet op https://www.npostart.nl/POMS_KN_15233787
  donderdag 21 januari 2021 @ 20:07:11 #289
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197557286
Minister: Geen uitzondering dubbele coronatest voor KLM-crew

De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)natest-voor-klm-crew

En het nekschot is daar :') _O-
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:20:37 #290
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:24:32 #291
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_197559411
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:

De bemanning van KLM krijgt geen uitzonderingspositie van het kabinet voor de verplichte dubbele coronatests op alle vluchten naar Schiphol. Vanaf zaterdag moeten reizigers en bemanningen twee keer getest zijn, voordat ze naar Nederland vliegen. Als KLM daar niet voor wordt uitgezonderd, houdt de maatschappij vanaf morgen de hele lange afstandsvloot aan de grond, laat een woordvoerder aan NH Nieuws weten.

Echt een debiele minister hebben wij.
pi_197559515
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2021 20:07 schreef ikweethetookniet het volgende:

We hebben de oplossing gevonden om Corona te verslaan _O_

Geen genade alles moet kapot. :P
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:36:37 #293
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197559748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef Printerkabel het volgende:
Tijd voor een parlementaire enquête *O*
Dit kan en mag niet zonder gevolgen blijven en horen mensen voor gestraft en kaal geplukt te worden :7
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:09:08 #294
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197562089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 21:24 schreef Printerkabel het volgende:
En een randdebiel als minister president

We hebben nu meer macht want ze kunnen ons nu niet meer wegsturen :')

Dit stuk stront hoort kaalgeplukt in de gevangenis :(
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:46:42 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197562877
quote:

ik vind het helemaal niet zo debiel, KLM doet aan chantage en daar moet je niet voor zwichten.
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:49:49 #296
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197562927
quote:

Überhaupt belachelijk dat er nog wordt gevlogen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 21 januari 2021 @ 23:56:05 #297
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197563058
Wopke bij Jinek
Vragen ontwijken en liegen en bedriegen :r
En ja hoor hij blijft geld pompen ondanks dat deze sector het laatste is die hersteld
Want je moet het per geval bekijken :')
  vrijdag 22 januari 2021 @ 05:44:59 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197565707
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het helemaal niet zo debiel, KLM doet aan chantage en daar moet je niet voor zwichten.
Heeft niks met chantage te maken volgens mij :). Ze willen gewoon een goede optie om mensen thuis te krijgen. Operationeel is het niet echt een issue, dus als het ze daar niet om te doen is dan was er nu ook geen probleem.

Chantage zou het zijn als ze bijvoorbeeld ook het vliegverbod willen liften en anders helemaal geen vluchten meer :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:42:16 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197566622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 05:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Heeft niks met chantage te maken volgens mij :). Ze willen gewoon een goede optie om mensen thuis te krijgen. Operationeel is het niet echt een issue, dus als het ze daar niet om te doen is dan was er nu ook geen probleem.

Chantage zou het zijn als ze bijvoorbeeld ook het vliegverbod willen liften en anders helemaal geen vluchten meer :)
agree to disagree dan maar, we gaan zien snel zien hoe dit wordt vervolgd. :)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 10:11:15 #300
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197567919
Niet meer steun voor KLM

KLM-topman Elbers en zijn medewerkers ervaren nu wat de horeca, middenstand, evenementenbranche, touroperators, theaters en bioscopen al maanden meemaken door de coronamaatregelen van het kabinet, stelt Fred Eggink.

Ook voor de betrokken branches zijn de maatregelen niet werkbaar gebleken. Daarom hebben de meeste hun spaargeld al opgesoupeerd. Menigeen is omgevallen. De KLM heeft al een uitzonderingspositie gekregen van het (nu demissionaire) kabinet door een gigantische financiële steun en bankgaranties.

Deze extra steun hebben de andere getroffen bedrijven allemaal niet gehad. De KLM was voor de Covid-19 pandemie voor Nederland al te groot gegroeid en het concern zal nu de tering naar de nering moeten zetten. KLM reken niet op nog meer steun van de belastingbetaler!

https://www.telegraaf.nl/(...)-meer-steun-voor-klm

We worden wakker nu ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')