abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194982287
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_194982295
CNN is nu ook al foto's van Biden aan het faken met photoshop (embleem van Redskins op de muts van zijn zoontje weggehaald want problematisch). _O-

Waar deden ze dat nog meer? Oh ja.

pi_194982397
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 00:27 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Hier is het boze draadje van Seth.
Terecht natuurlijk.
Woodward had wel eerder zijn bek kunnen opendoen. Vaderlandslievend. My ass.
Ik geloof dat op dat moment iedereen al wist dat de president loog. Woodward had kunnen bewijzen dat Trump bewust de waarheid verdraaide, terwijl hij donders goed op de hoogte was van hoe het echt zat.
En geldt dat niet voor alles waar de president over jokt? Zouden Q , de Republikeinse senaatsleden en de rest van zijn Trumps cult direct 180 graden draaien als ze hem op een bandje horen zeggen wat ze eigenlijk toch niet willen horen?
  donderdag 10 september 2020 @ 09:24:22 #4
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194982432
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:17 schreef Aurelius het volgende:
CNN is nu ook al foto's van Biden aan het faken met photoshop (embleem van Redskins op de muts van zijn zoontje weggehaald want problematisch). _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kerel wat een schandaal! Bijna net zo erg als tienduizenden mensen dood laten gaan door wanbeleid!

Maar wat heeft dit met Amerikaanse politiek te maken? Is er een link tussen deze idioterie en de democratische partij?
  donderdag 10 september 2020 @ 09:25:16 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194982450
quote:
Maar welke oorlogen is Obama nou begonnen?
pi_194982689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:41 schreef Deko het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 10 september 2020 09:17 schreef Aurelius het volgende:

Ik vermoed dat CNN dat embleem eerder heeft weggehaald uit het oogpunt van de heersende politieke correctheid van 'we mogen geen racistische afbeeldingen plaatsen anders valt iedereen over ons heen', dan om Biden te beschermen.

Bovendien is die foto nog uit de tijd dat mensen niet zo spatisch deden. Dus weer een onzin dingetje dat er uit wanhoop wordt bij gehaald om Biden zwart te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Deko op 10-09-2020 10:02:10 ]
Een hond waarvoor je niet hoeft te bukken krijgt meer aaitjes.
pi_194982956
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je bent iets op het spoor!
pi_194983037
Ook meteen de link met Stalin. :') Never mind dat de president zelf gemanipuleerd materiaal verspreid heeft, maar dat hebben de propagandisten die Aurelius volgt vast niet aan hem vermeld met bijbehorend massamoordenaar foto.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 10 september 2020 @ 10:39:02 #9
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194983348
Het is een non-issue, maar de poppenkast om de Amerikaanse verkiezingen is ook interessant en ik zie dat graag in dit topic.

Maar zomaar een fotootje plempen zonder context? Waarom niet wat meer informatie? Wat is de achtergrond?
Géén kloon van tvlxd!
pi_194983470
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De onderste foto's lijken meer op een foto van Epstein en Maxwell waar Trump weggephotoshopt is door FOX News wat ook toegegeven is door FOX. Dat was een foutje.
pi_194983659
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:47 schreef Monolith het volgende:
De meest recente election update van FiveThirtyEight last eigenlijk weinig beweging zien:
https://fivethirtyeight.c(...)here-except-florida/
Blijft toch enorm close. In de mediaan simulatie wint Trump toch nog als hij North Carolina (0.8% achtrt), Florida (1.8% achter), Nebraska (3% achter) en Pennsylvania (4.3% achter) wint. Coin flips dus eigenlijk, zoals enorm veel staten coin flips zijn. Dr meeste nu licht in het voordeel van Biden, maar er hoeft niet zo veel te veranderen of het kantelt.
pi_194983706
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Blijft toch enorm close. In de mediaan simulatie wint Trump toch nog als hij North Carolina (0.8% achtrt), Florida (1.8% achter), Nebraska (3% achter) en Pennsylvania (4.3% achter) wint. Coin flips dus eigenlijk, zoals enorm veel staten coin flips zijn. Dr meeste nu licht in het voordeel van Biden, maar er hoeft niet zo veel te veranderen of het kantelt.
Klopt., als er lokaal wat peilingafwijkingen zijn, dan kan dat zo maar gebeuren. De range van mogelijke uitkomsten ligt nu van landslide voor Biden tot nipte overwinning voor Trump eigenlijk. Mocht Biden b.v. Texas toch in de wacht slepen, dan kon het wel eens pijnlijk worden voor de Republikeinen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 10 september 2020 @ 11:41:45 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194984062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt., als er lokaal wat peilingafwijkingen zijn, dan kan dat zo maar gebeuren. De range van mogelijke uitkomsten ligt nu van landslide voor Biden tot nipte overwinning voor Trump eigenlijk. Mocht Biden b.v. Texas toch in de wacht slepen, dan kon het wel eens pijnlijk worden voor de Republikeinen.
Ik zou het eerder pijnlijk vinden voor de republikeinen als Kentucky door de democraten in de wacht wordt gesleept. Daar ligt McConnell nog het meest wakker van..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194984462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik zou het eerder pijnlijk vinden voor de republikeinen als Kentucky door de democraten in de wacht wordt gesleept. Daar ligt McConnell nog het meest wakker van..
Dat zie ik nog niet zo heel snel gebeuren eerlijk gezegd. Er is ook volstrekt verwaarloosbare polling voor dat soort races.
pi_194984821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Scheelde anders weinig toen hij die Iraanse generaal de lucht in blies. ;)
Want dan was Iran een oorlog begonnen tegen de VS?

tuurlijk
pi_194984943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:27 schreef riazop het volgende:

[..]

tuurlijk
Irak is ook geen oorlog begonnen tegen de VS en toch konden we dat wel classificeren als oorlog.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194984966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Irak is ook geen oorlog begonnen tegen de VS en toch konden we dat wel classificeren als oorlog.
Iemand opblazen zonder vorm van proces is gewoon een Amerikaans voorrecht. met "oorlog" heeft dat weinig te maken.
pi_194984980
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:27 schreef riazop het volgende:

[..]

tuurlijk
Vind dat wel een bijzondere manier van redeneren.

Obama is in jouw ogen oorlogszuchtig, omdat de VS onder zijn leiding op diverse fronten streed tegen IS (je weet wel, die club extremisten die op een gegeven moment de scepter zwaaide in grote delen van Irak en Syrië) en ingrepen in Libië toen het daar flink uit de klauwen liep (en nadat de Fransen en Britten de dans hadden geopend).

Maar Trump is vredelievend. Niet omdat hij geen oorlogshandelingen pleegt, maar omdat zich tegenstander (Iran) toch niet in staat is om een oorlog uit te vechten met de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194984997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Iemand opblazen zonder vorm van proces is gewoon een Amerikaans voorrecht. met "oorlog" heeft dat weinig te maken.
Voorrecht? Op zijn amerikaans weer een flagrante overtreding van internationale afspraken en de VN houdt hun mond maar er over. :Y
pi_194985109
- Doe maar niet, BNW is ergens anders -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 14:33:19 ]
pi_194985120
quote:

[..]

Dat is letterlijk een oorlogshandeling man :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194985181
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:47 schreef riazop het volgende:

- Snip -
Wat ben je toch weer rare feitenvrije fantasietjes aan het propageren. Trump heeft het aantal drone strikes niet alleen laten toenemen, maar ook nog eens de oversight afgebouwd, waardoor het Pentagon veel makkelijker zelfstandig kan beslissen om iemand om te leggen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 14:33:48 ]
pi_194985203
quote:

[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent. Toch?
pi_194985439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent. Toch?
realistisch

of zie jij grote demonstraties in europa tegen dit Amerikaanse voorrecht?

juist...
pi_194985514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:16 schreef riazop het volgende:

[..]

realistisch

of zie jij grote demonstraties in europa tegen dit Amerikaanse voorrecht?

juist...
Ben je nou aan het trollen of denk je echt serieus dat wanneer er in Europa geen grootschalige demonstraties tegen een bepaald aspect van het handelen van een niet-Europees land zijn dit wordt beschouwd als een voorrecht van dat land? Kom zeg, het mag wel een beetje serieus hier.
pi_194985625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De onderste foto's lijken meer op een foto van Epstein en Maxwell waar Trump weggephotoshopt is door FOX News wat ook toegegeven is door FOX. Dat was een foutje.
Je snapt wel dat dit van CNN toch een graadje erger is mag ik hopen.
Een afbeelding daadwerkelijk aanpassen als zijnde soort van Ministry of Truth, of iemand uit een afbeelding croppen (niet photoshoppen zoals jij beweert).
Is nogal een verschil namelijk.

Maar hier wordt Fox als bron weggelachen, maar is CNN wel weer prima. Want plaatje in op ofzo en vooral niet kijken naar de fratsen die ze steeds uithalen.
pi_194985654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Een afbeelding daadwerkelijk aanpassen als zijnde soort van Ministry of Truth, of iemand uit een afbeelding croppen (niet photoshoppen zoals jij beweert).

Maar hier wordt Fox als bron weggelachen, maar is CNN wel weer prima. Want plaatje in op ofzo en vooral niet kijken naar de fratsen die ze steeds uithalen.
Misschien heb jij wat achtergrondinfo. Want met alleen die screenshot kan ik persoonlijk niet gek veel. Terwijl ik op zich wel nieuwsgierig ben.
pi_194985723
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien heb jij wat achtergrondinfo. Want met alleen die screenshot kan ik persoonlijk niet gek veel. Terwijl ik op zich wel nieuwsgierig ben.
Heb ik helaas niet en kan er momenteel niet snel aan komen. Misschien kan de persoon die het gepost heeft je verder helpen.
pi_194985812
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Heb ik helaas niet en kan er momenteel niet snel aan komen. Misschien kan de persoon die het gepost heeft je verder helpen.
CNN claimt dat zij de bewerkte foto kreeg van de Biden-campagne:

CNN says Biden campaign gave it edited photo for biographical special

En dat wordt min of meer bevestigd door de campagne:

quote:
Asked about the photo, a Biden aide said, "We removed the image because it is copyrighted, as is a very common practice on campaigns."
  donderdag 10 september 2020 @ 13:49:39 #30
384435 klappernootopreis
pi_194985891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kijk, jij hebt de foto gedeeld . Voor je zo iets doet, is het wel een pré dat je gelijk duidelijk maakt waar die van origine vandaan is gekomen..
pi_194985957
- Probeer dat nog eens op een wat beschaafdere wijze -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 14:28:36 ]
pi_194986362
We horen en lezen nu overal dat Trump tot achter de komma in februari de ins en outs van het virus kende ( 5 x zo erg als griep, overdraagbaar door de lucht), maar is al bekend hoeveel Pence, de grote leider van het pandemie-beheersingsteam wist? Of zit die nou met zijn hoofd tegen de muur te bonken?

Overigens, als de president met andere wereldleiders spreekt, luisteren er toch altijd veiligheidsdiensten en zo mee? Of heeft hij daar na zijn impeachment vanwege een klokkenluider die had meemoeten luisteren een eind aan gemaakt?
pi_194986422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:30 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Erger dan Trump weg toveren uit een foto met een veroordeelde pedofiel en de pooier/groomer van de pedofiel ? Nou, ok, als jij dat vind.

@KoosVogels Google is teveel gevraagd voor sommigen maar gelukkig werkt de mijne nog wel, eerste hit:

https://www.theguardian.c(...)ll-photo-cropped-out

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 14:30:59 ]
pi_194986520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Erger dan Trump weg toveren uit een foto met een veroordeelde pedofiel en de pooier/groomer van de pedofiel ? Nou, ok, als jij dat vind.
Dus het daadwerkelijk aanpassen van een foto waardoor er op de foto zaken anders worden afgebeeld dan in werkelijkheid het geval was, vind jij gelijk staan aan het snijden van een foto om eenpersoon buiten beeld te houden?

Je blijft overigens incorrecte termen gebruiken, "gephotoshopped" en nu weer "weg toveren uit een foto". In het geval van Fox werd de afbeelding niet aangepast trump is niet verdwenen uir de foto, er werd alleen minder van de foto getoond.

Dat jij het verschil niet ziet tussen deze 2 zaken is alarmerend.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het een ontzettende whataboutism is.
pi_194986560
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus het daadwerkelijk aanpassen van een foto waardoor er op de foto zaken anders worden afgebeeld dan in werkelijkheid het geval was, vind jij gelijk staan aan het snijden van een foto om eenpersoon buiten beeld te houden?

Je blijft overigens incorrecte termen gebruiken, "gephotoshopped" en nu weer "weg toveren uit een foto". In het geval van Fox werd de afbeelding niet aangepast trump is niet verdwenen uir de foto, er werd alleen minder van de foto getoond.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het een ontzettende whataboutism is.
CNN heeft de foto niet gewijzigd. Een copyrighted logo is verwijderd door de Biden campagne. Als je daar een Stalinitisch complot in wil zien, soit, lijkt mij nogal overdreven maar leef je uit.

Tja, ik was niet degene die zijn post illustreerde met een foto van Stalin waarop mensen verdwenen, daar ging mijn commentaar over, mischien moet jij eens proberen naar context te kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 14:38:53 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 14:39:58 #36
384435 klappernootopreis
pi_194986593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
We horen en lezen nu overal dat Trump tot achter de komma in februari de ins en outs van het virus kende ( 5 x zo erg als griep, overdraagbaar door de lucht), maar is al bekend hoeveel Pence, de grote leider van het pandemie-beheersingsteam wist? Of zit die nou met zijn hoofd tegen de muur te bonken?

Overigens, als de president met andere wereldleiders spreekt, luisteren er toch altijd veiligheidsdiensten en zo mee? Of heeft hij daar na zijn impeachment vanwege een klokkenluider die had meemoeten luisteren een eind aan gemaakt?
Ik vind dit een goed punt. Hoeveel wist Pence waarom deed hij als verantwoordelijke man zo weinig om de bevolking te beschermen?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:23 schreef la_perle_rouge het volgende:

Ik vind dit een goed punt. Waarom heeft Pence de bevolking niet in bescherming genomen? Dat is toch een vereiste van een VP? Zelfs tegen de mening van de president in?
pi_194986599
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Kijk, jij hebt de foto gedeeld .
Lieve noot. Graag even opnieuw kijken wie de afbeelding gepost heeft. Dankjewel.
Met vriendelijke groet,
Refragmental

Want een gifje met "wrong" was onbeschaafd.
pi_194986613
quote:

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Pence die informatie niet had en het lijkt mij ook duidelijk dat het downplayen niet per ongeluk gebeurde of dat het een vergissing was. Het was gewoon zo gepland omdat men dacht dat als men de waarheid zou spreken dat er grote economische gevolgen zouden zijn en mischien als ze het stil hielden was het overgewaaid.

En de Trump regering is totaal niet in staat om fouten toe te geven dus gaat men gewoon door op de ingeslagen weg. Nu zijn we bijna 200.000 doden verder en het is nog steeds een janboel.
pi_194986624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

CNN heeft de foto niet gewijzigd. Een copyrighted logo is verwijderd door de Biden campagne. Als je daar een Stalinitisch complot in wil zien, soit, lijkt mij nogal overdreven maar leef je uit.

Tja, ik was niet degene die zijn post illustreerde met een foto van Stalin waarop mensen verdwenen, daar ging mijn commentaar over, mischien moet jij eens proberen naar context te kijken?
Aanpassen van een foto, prima. Maar iemand wegsnijden ho maar.

Waarom was het belangrijk om Trump in die foto te houden, was het relevant voor dat artikel?
  donderdag 10 september 2020 @ 14:49:15 #40
384435 klappernootopreis
pi_194986704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Aanpassen van een foto, prima. Maar iemand wegsnijden ho maar.

Waarom was het belangrijk om Trump in die foto te houden, was het relevant voor dat artikel?
Lijkt me aardig relevant. Epstein is een bajesklant die in de bak terecht is gekomen omdat hij zich heeft vergrepen aan minderjarigen. De plek waar hij op verdachte omstandigheden is omgekomen. Trump als zittende president staat pontificaal bij hem op de foto. Het is lullig, maar jij zou zonder scrupules een foto van Biden in dezelfde situatie hebben geplaatst.
pi_194986729
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:34 schreef Refragmental het volgende:

[..]

quote:
Asked about the photo, a Biden aide said, "We removed the image because it is copyrighted, as is a very common practice on campaigns."
pi_194986770
Opwinding en outrage over een weggeshopped copyrighted logo. Je moet er maar opkomen _O-
pi_194986778
Wel fijn om te zien dat Trumpers inzien dat eeuwig over iets anders beginnen geen valide manier van discussiëren is. Nu nog consequent worden.
What Would Goku Do
  donderdag 10 september 2020 @ 14:55:56 #44
384435 klappernootopreis
pi_194986784
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
Opwinding en outrage over een weggeshopped copyrighted logo. Je moet er maar opkomen _O-
Een kinderhand is gauw gevuld
pi_194986798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er geen problemen mee dat de campagne dat doet overigens.

Mijn punt was mbt CNN die een afbeelding zou aanpassen waar heel laconiek over werd gedaan hier, want was hier nog niet bekend dat de campagne dat had gedaan, en niet CNN.
  donderdag 10 september 2020 @ 14:58:15 #46
384435 klappernootopreis
pi_194986818
De huidige persvoorlichter van Trump staat ondertussen doodleuk te verklaren dat Trump in februari de bevolking niet heeft voorgelogen. -O-
pi_194986825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mijn punt was mbt CNN die een afbeelding zou aanpassen waar heel laconiek over werd gedaan hier, want was hier nog niet bekend dat de campagne dat had gedaan, en niet CNN.
Akkoord.
  donderdag 10 september 2020 @ 14:59:48 #48
384435 klappernootopreis
pi_194986834
quote:

[..]

Eens te meer een reden om eerst te analyseren en dan pas te posten.
pi_194986862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Eens te meer een reden om eerst te analyseren en dan pas te posten.
Onthouden wanneer je de volgende keer weer iemand ergens van beschuldigt. ^O^
  donderdag 10 september 2020 @ 15:05:04 #50
384435 klappernootopreis
pi_194986902
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:02 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onthouden wanneer je de volgende keer weer iemand ergens van beschuldigt. ^O^
Ontwaar ik hier wederom een persoonlijke aanval? Misschien dat een mod eens gaat kijken naar deze reactie..
pi_194987112
Laten we gewoon weer ontopic gaan
pi_194987574
quote:

[..]

Mensen schatten blijkbaar correct in dat CNN dat niet gedaan had of niet deed om Biden te bevoordelen. Dat idee is een beetje een naïef denken van trumpisten.

Overigens lijkt me geen enkele twijfel te bestaan over dat CNN op hand is van de democraten, en vooral anti-Trump is. De beïnvloeding gaat echter subtieler, en ik vind ze juist verrassend weinig betrapt worden op feitelijke onjuistheden - terwijl dat toch een constante natte droom van trumpisten is.
pi_194987613
Ik schatte vooral in dat hoe dan ook Stalin erbij betrekken nogal achterlijk is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_194987639
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik schatte vooral in dat hoe dan ook Stalin erbij betrekken nogal achterlijk is.
Dat speelde vermoedelijk ook wel een rol ja :D
pi_194987876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waterdicht bewijs dat Biden een vuige communist is jonguh :(
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194988048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Lijkt me aardig relevant. Epstein is een bajesklant die in de bak terecht is gekomen omdat hij zich heeft vergrepen aan minderjarigen. De plek waar hij op verdachte omstandigheden is omgekomen. Trump als zittende president staat pontificaal bij hem op de foto. Het is lullig, maar jij zou zonder scrupules een foto van Biden in dezelfde situatie hebben geplaatst.
Was het een tijdje geleden onder de pro-Trumpers niet gangbaar om diverse Democraten als pedofielen weg te zetten door middel van schuld door associatie als er foto's van Epstein met zo'n Democraat opdook?

Bijvoorbeeld:
Bill Clinton
John Podesta
Adam Schiff

Onder andere Eric Trump deed daar aan mee maar zat zelf ook met papa en Epstein en Maxwell in hetzelfde prive vliegtuig. Dit verzin je toch niet. Manmanaman.. :')
pi_194988315
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:18 schreef cynicus het volgende:

[..]

Onder andere Eric Trump deed daar aan mee maar zat zelf ook met papa en Epstein en Maxwell in hetzelfde prive vliegtuig. Dit verzin je toch niet. Manmanaman.. :')
Onjuist.

Trump zat in 1 keer in lolita express samen met Epstein en een miljardairskoppel. Geen Maxwell, geen Eric. Vlucht was volgens mij van Florida naar New Jersey.

Is wel van een andere kaliber dan bv Clinton die tientallen keren heeft meegevlogen.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 16:34:46 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194988377
Is het mogelijk de staat en/of Trump aansprakelijk te stellen voor de geleden schade?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194988446
Trump blames Woodward, says he should have released interviews earlier

:')

Ongelooflijk. Dacht eerst dat het een stuk van The Onion was.
pi_194988473
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

Nou ja, het probleem is hier ook weer de schromelijke zelfoverschatting van Trump of wellicht ook gewoon de gedachte dat elke vorm van aandacht aandacht is.
pi_194988526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:32 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onjuist.

Trump zat in 1 keer in lolita express samen met Epstein en een miljardairskoppel. Geen Maxwell, geen Eric. Vlucht was volgens mij van Florida naar New Jersey.
Onjuist.
quote:
Observers also shared a New Yorker profile of Donald Trump from 1997, which described Maxwell "bumming a ride" to Mar-a-Lago on Trump's private plane, on which Eric Trump, then 13, was also a passenger.
Bron

Dus zolang het maar één keer was en niet naar Epsteins privé eiland ging dan is er niks aan de hand?

quote:
Is wel van een andere kaliber dan bv Clinton die tientallen keren heeft meegevlogen.
Onjuist.

quote:
"President Clinton knows nothing about the terrible crimes Jeffrey Epstein pleaded guilty to in Florida some years ago, or those with which he has been recently charged in New York. In 2002 and 2003, President Clinton took a total of four trips on Jeffrey Epstein’s airplane: one to Europe, one to Asia, and two to Africa, which included stops in connection with the work of the Clinton Foundation."
Bron

Clinton is ook niet op Epsteins eiland geweest.

Zelfde kaliber dus, alleen de pro-Trumpies beschuldigen Clinton zonder enig bewijs en kijken bij Trump de andere kant op.

Edit: Als reactie op het verhaal van Refrag hieronder:
Trump en Epstein waren ook longtime vrienden. Een quote van Trump: "According to an interview with Cosmopolitan in 2002, Donald Trump said that he and Jeffrey Epstein were "great friends" who knew each other for fifteen years.".

[ Bericht 8% gewijzigd door cynicus op 10-09-2020 17:07:35 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 16:52:00 #62
384435 klappernootopreis
pi_194988632
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:44 schreef cynicus het volgende:

[..]

Onjuist.
[..]

Bron

Dus zolang het maar één keer was en niet naar Epsteins privé eiland ging dan is er niks aan de hand?
[..]

Onjuist.
[..]

Bron

Zelfde kaliber dus, alleen de pro-Trumpies beschuldigen Clinton zonder enig bewijs en kijken bij Trump de andere kant op.
Mij interesseert niet of het pro trumpers zijn, de hypocrisie is wat me tegen de borst stuit.. zelfs één keer meevliegen op de lolita Express is een reden om uiterst wantrouwig te zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 16:56:44 #63
3928 Ulx
pi_194988710
quote:

Trump's hele MO is gewoon blijven lullen en bullshitten. Daarmee heeft hij decennialang klanten, leveranciers, geldschieters en noem maar op weten te overbluffen en overstemmen. Hij dacht dat wanneer hij dat bij het begin van de pandemie zou doen de uitbraak wel voorbij zou zijn tegen de tijd dat mensen in de gaten kregen dat hij geen bal verstand heeft van regeren, crisismanagement en leiding geven.

Alleen luisterde het virus niet. En nu is er geen redden meer aan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194988723
quote:

[..]

Onjuist.
Onjuist, dat betreft niet de lolita express, wat jij impliceert met "hetzelfde vliegtuig".

quote:
[..]

Bron

[..]
Correct. In die kringen is networking heel belangrijk.
En in 1997 was al helemaal niks over die 2 bekend.

quote:
Onjuist.
[..]

Bron

Wat is er onjuist aan het feit dat Clinton tientallen keren heeft meegevlogen op lolita express? :?
Dat is gewoon een feit.

quote:
Okay, dus iemand die 2 keer met iemand heeft gevlogen(1x lolita express, 1 maal eigen jet). Is hetzelfde alsiemand die tientallen keren heeft meegevlogen?

Vreemd hoor.
Dat laatste lijkt mij namelijk veel meer getuigen van een sterkere bandtussen de personen.

Edit: als reactie op cynicus zn aanpassing.

Wist je dat Trump de enige belangrijke persoon was die heeft meegeholpen in het onderzoek tegen epstein in 2009?
Aldus de advocaat van 1 van epsteins slachtoffers.

Feit wordt hier altijd compleet genegeerd. Cognitive dissonance ofzo.

[ Bericht 6% gewijzigd door Refragmental op 10-09-2020 17:13:15 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 17:01:54 #65
3928 Ulx
pi_194988815
- Nee -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 17:07:55 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 17:02:03 #66
384435 klappernootopreis
pi_194988821
Overigens, is deze hele discussie niet relevant en niet on topic. Misschien kennen we beter verder discussiëren over het feit dat Trump de bevolking heeft voorgelogen over de pandemie vanwege angst voor politieke/ ego schade..
  donderdag 10 september 2020 @ 17:02:57 #67
384435 klappernootopreis
pi_194988848
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 17:08:58 ]
pi_194988919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Onjuist, dat betreft niet de lolita express, wat jij impliceert met "hetzelfde vliegtuig".
[..]

Correct. In die kringen is networking heel belangrijk.
En in 1997 was al helemaal niks over die 2 bekend.
[..]

Wat is er onjuist aan het feit dat Clinton tientallen keren heeft meegevlogen op lolita express? :?
Dat is gewoon een feit.
[..]

Okay, dus iemand die 2 keer met iemand heeft gevlogen(1x lolita express, 1 maal eigen jet). Is hetzelfde alsiemand die tientallen keren heeft meegevlogen?

Vreemd hoor.
Dat laatste lijkt mij namelijk veel meer getuigen van een sterkere bandtussen de personen.
Vind dit echt totaal niet boeiend. Als Clinton schuldig is aan het misbruiken van kinderen, dan moet die smeerlap keihard worden vervolgd. Je kunt hem echter niet voor het gerecht slepen op basis van wat vluchten met Epstein.

Derhalve is deze discussie niet relevant in dit topic.
pi_194989006
Kunnen we weer gewoon over AMV verder gaan?
pi_194989066
quote:

Niets verbaast mij meer bij Trump. Het is het ene dieptepunt na het andere.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 17:29:34 #71
3928 Ulx
pi_194989380
Zou Trump nog zin hebben in de debatten met Biden?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 17:39:07 #72
3928 Ulx
pi_194989535
Wel heerlijk om te zien Tucker Carlson Lindsey Graham de schuld geeft dat Trump is gaan praten met Woodward.

Hij noemde hem nog net geen Deep State.

Bron: Carlson's tv show.
pi_194989656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:39 schreef Ulx het volgende:
Wel heerlijk om te zien Tucker Carlson Lindsey Graham de schuld geeft dat Trump is gaan praten met Woodward.

Hij noemde hem nog net geen Deep State.

Bron: Carlson's tv show.
Tucker Carlson Blames Lindsey Graham for Trump's Bob Woodward Interview
  donderdag 10 september 2020 @ 17:52:30 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194989683
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 18:05:24 #75
3928 Ulx
pi_194989859
quote:
Het is geen linkdump topic. Iets zeggen mag wel hoor.
pi_194989893
quote:

Mwah, volgens slachtoffer/getuigenverklaring wel.

quote:
In recently unsealed court documents involving dead child sex trafficker Jeffrey Epstein and his alleged accomplice Ghislaine Maxwell, a woman named Virginia Giuffre, who publicly accused Epstein of sex trafficking, said that she once saw former Democratic President Bill Clinton on Epstein's island with "two young girls" from New York.
https://www.newsweek.com/(...)giuffre-says-1521845
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 18:09:52 #77
3928 Ulx
pi_194989924
Pence zei op Fox dat Trump zich aan meer beloftes heeft gehouden dan dat hij heeft gemaakt.

Pence komt nogal seniel over.
pi_194989951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ulx, je mag echt wel een link posten hier, als er iets aan de hand is neem dan even contact met mij op?
pi_194990129
twitter

Money money money..its a rich mans world.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 18:29:38 #80
3928 Ulx
pi_194990136
Ok.

twitter
pi_194990261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wel leuk als je ook linkt waar je over praat. Zou weinig moeite moeten zijn gezien je meeste posts toch niet meer dan 2 regels lang zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 18:46:02 #82
3928 Ulx
pi_194990331
Ja, die oeverloze zwetsverhalen van jou sla ik meestal over. Hoe is het met Bernie?
  donderdag 10 september 2020 @ 18:46:15 #83
384435 klappernootopreis
pi_194990334
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 17:29 schreef Ulx het volgende:
Zou Trump nog zin hebben in de debatten met Biden?
Vast en zeker, vooral als hij de kans krijgt om alle aandacht naar zich toe te trekken. Maar ik denk dat Biden aardig wat noten op zang heeft om het Trump behoorlijk lastig te maken met politieke zaken die ergens over gaan.
pi_194990358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Vast en zeker, vooral als hij de kans krijgt om alle aandacht naar zich toe te trekken. Maar ik denk dat Biden aardig wat noten op zang heeft om het Trump behoorlijk lastig te maken met politieke zaken die ergens over gaan.
De vraag is of de stemmers zich weer laten afleiden door Trumps gelieg en lege beloftes.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 18:51:30 #85
3928 Ulx
pi_194990393
Daar pakt Biden hem gewoon op. Trump wist alles en deed niks. Daar schreeuwt hij zich tegen Biden niet uit. Niet zonder over te komen als een gillende kleuter. Bovendien geeft Trump daar dan falen mee toe.

En nog niet alle opnames die Woodward heeft gemaakt zijn openbaar volgens mij.
pi_194990581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:51 schreef Ulx het volgende:
Daar pakt Biden hem gewoon op. Trump wist alles en deed niks. Daar schreeuwt hij zich tegen Biden niet uit. Niet zonder over te komen als een gillende kleuter. Bovendien geeft Trump daar dan falen mee toe.

En nog niet alle opnames die Woodward heeft gemaakt zijn openbaar volgens mij.
Dat klopt, er komt zelfs een heel boek aan, daar zal ook wel het nodige in staan.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 19:19:44 #87
3928 Ulx
pi_194990723
Het Oekraineverzinsel van Giuliani kan ook bij het vuil. Treasury heeft een van zijn vrienden op een zwarte lijst gezet omdat hij al zeker tien jaar een Russische spion is. Hij leverde de zogenaamde dirt aan Johnson en de GOP.

twitter

Mnuchin zal wel op het matje worden geroepen.
pi_194990904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:29 schreef Ulx het volgende:
Ok.

[ twitter ]
Pence en Trump hameren vooral op het aambeeld van het stoppen van vliegtuigen uit China (en Europa behalve Engeland). Behalve dat dit maar gedeeltelijk klopt, ik was het alweer vergeten: ipv nuttig creeerde hij hiermee een superspreaders evenement, mensen die tot 8 uur op een kluit stonden.
pi_194991002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Pence en Trump hameren vooral op het aambeeld van het stoppen van vliegtuigen uit China (en Europa behalve Engeland). Behalve dat dit maar gedeeltelijk klopt, ik was het alweer vergeten: ipv nuttig creeerde hij hiermee een superspreaders evenement, mensen die tot 8 uur op een kluit stonden.
Buiten dat, onder dat verbod kwamen er bijna 100.000 passagiers uit China in de VS aan. De ironie is natuurlijk dat China op dat moment de zaak onder controle had, de meeste besmetting in de VS zijn terug te traceren op Europa.

En vanuit Europa was het al in februari in de VS, zie de analyse van het superspreader event in Boston.

https://www.nytimes.com/2(...)preaders-boston.html
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 19:38:57 #90
3928 Ulx
pi_194991007
Ja leuk. 200k doden verder was dat misschien een niet echt goed werkende move.
pi_194991051
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:38 schreef Ulx het volgende:
Ja leuk. 200k doden verder was dat misschien een niet echt goed werkende move.
Nou ja, in Europa hebben we hetzelfde gedaan maar het is weer typisch Trump dat hij dan zo'n maatregel neemt en dan denkt dat hij het voor elkaar heeft want hij heeft iets gedaan en weer gaat golfen.

Dat COVID allang in de VS was en vrij spel had op dat moment ontgaat hem of interesseert hem niet. Totdat Fauci populairder word dan hem, dan moet hij op de voorgrond en dan maakt hij er prompt een chaos van omdat de man intellectueel gewoon te kort komt en werkelijk geen flauw idee heeft wat hij doet.
pi_194991102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dit. Ook al weer bijna vergeten. Op een kluit!
dank u wel, meneer de president van weggewaaide dorp.
Hoe zo paniek: alle amerikanen naar huis.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 19:48:55 #93
3928 Ulx
pi_194991122
Het voorstel van McConnell om het onmogelijk te maken bedrijven aansprakelijk te stellen voor besmettingen en geld van openbare naar privéscholen over te hevelen heeft het niet gehaald.
pi_194991163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:48 schreef Ulx het volgende:
Het voorstel van McConnell om het onmogelijk te maken bedrijven aansprakelijk te stellen voor besmettingen en geld van openbare naar privéscholen over te hevelen heeft het niet gehaald.
Een Republikein stemde tegen, Rand Paul ironisch genoeg. Maar goed, dat was genoeg:

quote:
Democrats blocked a pared-down GOP coronavirus relief bill in a bitterly disputed Senate vote Thursday, leaving the two parties without a clear path forward to approve new economic stimulus before the November elections.

The vote was 52-47, far short of the 60 votes that would have been needed for the measure to advance. Democrats were united in opposing the legislation; all Republicans voted in favor except Sen. Rand Paul (R-Ky.).

https://www.washingtonpos(...)conomic-relief-bill/
pi_194991270
DHS draft document: White supremacists are greatest terror threat

Nu zullen sommige direct fake news schreeuwen natuurlijk, want

quote:
None of the drafts POLITICO reviewed referred to a threat from Antifa, the loose cohort of militant left-leaning agitators who senior Trump administration officials have described as domestic terrorists. Two of the drafts refer to extremists trying to exploit the “social grievances” driving lawful protests.
Maar goed, het lijkt er allemaal niet beter op te worden, met agitators die continue olie op het vuur blijven gooien omdat tweespalt gewoon politiek oppertuun is tegenwoordig...
pi_194991376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:58 schreef Barbusse het volgende:
DHS draft document: White supremacists are greatest terror threat

Nu zullen sommige direct fake news schreeuwen natuurlijk, want
[..]

Maar goed, het lijkt er allemaal niet beter op te worden, met agitators die continue olie op het vuur blijven gooien omdat tweespalt gewoon politiek oppertuun is tegenwoordig...
De FBI ontkende recentelijk nog dat Antifa betrokken was bij de rellen. Ik heb hier meerdere malen gevraagd aan de Antifa roepers wat hun bewijs was en ik heb nooit ook maar een link van ze gehad of enige vorm van bewijs behalve geschreeuw.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:07:06 #97
3928 Ulx
pi_194991413
twitter

"Maar ik wil geen paniek zaaien."
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:11:08 #98
3928 Ulx
pi_194991475
Ik ben trouwens benieuwd van wanneer de beelden zijn.
pi_194991478
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De paniekzaaier-in-chief vandaag nog:

twitter

Ik denk dat Trump vnl geen paniek op de beurs wilde.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:19:12 #100
3928 Ulx
pi_194991617
twitter

Er gaat me toch een beerput open.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:24:54 #101
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194991680
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Trump heeft geen oorlogen gestart, net zoals Neville Chamberlain.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 10 september 2020 @ 20:26:03 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_194991698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:11 schreef Ulx het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd van wanneer de beelden zijn.
En uit welk land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194991718
quote:
[ twitter ]

En over 2 weken is iedereen het alweer vergeten. Ik hoop dat ze de grootste klappers tot novermber bewaren.
Цой жив
pi_194991771
quote:
[ twitter ]

Het gaat nog verder:

twitter

En voor 400 miljard wil je wel een oogje dichtdoen natuurlijk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:31:40 #105
3928 Ulx
pi_194991781
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:24 schreef Montov het volgende:

[..]

Chamberlain verklaarde Duitsland de oorlog.

Of was dat je punt?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:36:29 #106
3928 Ulx
pi_194991848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:27 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

En over 2 weken is iedereen het alweer vergeten. Ik hoop dat ze de grootste klappers tot novermber bewaren.
Ja, tot 4 november.
pi_194991850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:19 schreef Ulx het volgende:
Het Oekraineverzinsel van Giuliani kan ook bij het vuil. Treasury heeft een van zijn vrienden op een zwarte lijst gezet omdat hij al zeker tien jaar een Russische spion is. Hij leverde de zogenaamde dirt aan Johnson en de GOP.

[ twitter ]

Mnuchin zal wel op het matje worden geroepen.
Samenwerken met een 'active Russian agent' noemen we toch gewoon collusion?
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:37:09 #108
3928 Ulx
pi_194991861
Het stemmen is in sommige staten al begonnen.
pi_194991891
quote:
81s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Samenwerken met een 'active Russian agent' noemen we toch gewoon collusion?
Nou, volgens mij valt dat onder treason en niet onder collusion maar ik kan mij vergissen.
pi_194991930
Om even op Woodward terug te komen:

quote:
Trump knew coronavirus was a significant threat early on
During a 7 February phone call with Woodward, Trump reportedly recognized that the virus was dangerous. “It goes through the air. That’s always tougher than the touch. You don’t have to touch things. Right? But the air, you just breathe the air and that’s how it’s passed. And so that’s a very tricky one. That’s a very delicate one. It’s also more deadly than even your strenuous flus.” Woodward also reported that Trump said: “This is deadly stuff.”

Fears about war with North Korea
Trump’s national security team voiced concerns that the US might have neared nuclear war with North Korea amid heightened tensions in 2017. “We never knew whether it was real … or whether it was a bluff,” Woodward quoted the US secretary of state, Mike Pompeo, as saying.

The US has a new secret weapons system
During one of Trump’s interviews with Woodward, he bragged about the US’s new weapons tech. “I have built a nuclear – a weapons system that nobody’s ever had in this country before.”

Woodward claimed that other sources backed Trump’s statement, and that they were surprised Trump discussed it. It’s unclear why Trump shared apparently secret weapons information with Woodward.

‘Love letters’ to Kim Jong-un
Woodward acquired 27 “love letters” Trump exchanged with the North Korean dictator. Kim flattered Trump in these missives by repeatedly calling him “Your Excellency”; he also remarked that there’s a “deep and special friendship between us will work as a magical force”. Kim writes in one letter that meeting again would be “reminiscent of a scene from a fantasy film”.

Top Trump officials thought Trump was dangerous
Former cabinet officials were alarmed by Trump’s impulsiveness and lack of focus. “The president has no moral compass,” Woodward quoted Mattis as saying. Mattis also reportedly said that Trump’s foreign policy moves showed enemies “how to destroy America. That’s what we’re showing them. How to isolate us from all of our allies. How to take us down. And it’s working very well.

“He’s dangerous,” Mattis reportedly said in conversation with ex-national intelligence director Dan Coats. “He’s unfit.”

https://www.theguardian.c(...)-kim-jong-un-letters
Ik heb het artikel even wat ingekort dus voor het volledige verhaal moet je de link volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 20:43:32 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 20:43:09 #111
3928 Ulx
pi_194991957
twitter
pi_194992162
De hulptroepen zijn er ook weer:

twitter

twitter

[ Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 10-09-2020 21:04:26 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 21:00:11 #113
384435 klappernootopreis
pi_194992203
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:24 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat is zo, maar hij heeft wel de alertheid van het land op een laag pitje gehouden. Dat heeft het verenigd koninkrijk tenminste een extra oorlogsjaar gekost. Met alle ongemakken die daarmee gepaard gaan. Diezelfde analogie gaat ook op voor de vs. Die is door de kuiperijen van Trump en co erg zwak geworden, en wel zo zwak dat Putin hetzelfde kunstje kan flikken als in 2016
pi_194992308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:00 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat is zo, maar hij heeft wel de alertheid van het land op een laag pitje gehouden. Dat heeft het verenigd koninkrijk tenminste een extra oorlogsjaar gekost. Met alle ongemakken die daarmee gepaard gaan. Diezelfde analogie gaat ook op voor de vs. Die is door de kuiperijen van Trump en co erg zwak geworden, en wel zo zwak dat Putin hetzelfde kunstje kan flikken als in 2016
Dat beeld klopt niet helemaal, Chamberlain heeft in 1938 de Britse industrie in hoog tempo op een oorlogssituatie voorbereid en de ontwikkeling en bouw van nieuwe wapens in hoog tempo doorgevoerd.

Churchill zei dit over Chamberlain: "Poor Neville will come badly out of history. I know, I will write that history". En zo is het gegaan. Chamberlain is de zwakke leider geworden en Churchill de grote held. Beiden worden teveel of te weinig eer gegeven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 21:07:43 ]
pi_194992313
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:00 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij? Trump heeft veel te veel geld richting het leger gestuurd. Het Amerikaanse leger is echter als rupsje nooitgenoeg. Dat de Russen kunstjes flikken heeft niks te maken met hoe sterk ze zijn in verhouding tot de Amerikanen maar alles met hoe sterk ze zich diplomatiek voelen.
pi_194992329
Op donderdag 10 september 2020 20:11 schreef Kijkertje het volgende:

quote:
9s.gif [..]

De paniekzaaier-in-chief vandaag nog:

[ twitter ]

Ik denk dat Trump vnl geen paniek op de beurs wilde.
Behalve dat spuwt de computer paniekzaaiende brieven uit:

twitter
pi_194992373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij? Trump heeft veel te veel geld richting het leger gestuurd. Het Amerikaanse leger is echter als rupsje nooitgenoeg. Dat de Russen kunstjes flikken heeft niks te maken met hoe sterk ze zijn in verhouding tot de Amerikanen maar alles met hoe sterk ze zich diplomatiek voelen.
Onder Trump is er rond de 50 miljard meer naar Defensie gegaan in de VS (2016 tot 2019) maar Trump bepaalt dat budget niet, dat doet het Congress en de Senaat.
pi_194992405
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onder Trump is er rond de 50 miljard meer naar Defensie gegaan in de VS (2016 tot 2019) maar Trump bepaalt dat budget niet, dat doet het Congress en de Senaat.
En ook Trump, die zet zijn handtekening er onder en is een belangrijke invloed in met name de Senaat op het moment, maar ook in het Huis toen de Republikeinen daar de meerderheid hadden.
pi_194992624
twitter

Mèn, het is een dagtaak om nieuws, roddel en rechtszaken bij te houden.
Wie zou ‘Anonymus’ kunnen zijn?
P.S. George Conway zit blijkbaar op een rantsoen van 2/3 tweets per dag.
Men dacht dat hij het was.
pi_194992756
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Mèn, het is een dagtaak om nieuws, roddel en rechtszaken bij te houden.
Wie zou ‘Anonymus’ kunnen zijn?
P.S. George Conway zit blijkbaar op een rantsoen van 2/3 tweets per dag.
Ik snap die tweet niet echt, wie is dit en waar gaat dat "Anonymous" over? Of is dit weer van die QAnon onzin?

Voor alle duidelijkheid, ik mijd persoonlijk Twitter als zou het een SOA zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 21:39:14 ]
pi_194992765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En ook Trump, die zet zijn handtekening er onder en is een belangrijke invloed in met name de Senaat op het moment, maar ook in het Huis toen de Republikeinen daar de meerderheid hadden.
Precies daarbij zegt Trump in ieder geval in zijn speeches ook telkens dat het leger meer geld nodig heeft. Ik geloof er alleen niks van dat zo'n Krim scenario ook maar iets met de sterkte van legers te maken heeft. Men wil gewoon geen oorlog voeren over dat gebied en terecht natuurlijk.

Tweede wereldoorlog vergelijkingen maken daarover vind ik ook nergens over gaan. Rusland is natuurlijk geen Duitsland uit die tijd, dan lijkt het meer op Mussolini's Italië :')
  donderdag 10 september 2020 @ 21:32:44 #122
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_194992797
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:23 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
George Conway zit blijkbaar op een rantsoen van 2/3 tweets per dag.
Hij adviseerde Monica Lewinsky zojuist een Tesla te kopen ipv een Subaru.

George is (een beetje) terug...

[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 10-09-2020 21:33:13 (..) ]
pi_194993079
twitter

MSNBC is al afgehaakt om te factchecken.
pi_194993143
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:45 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

MSNBC is al afgehaakt om te factchecken.
Die tweet kan in 2017, 2018, 2019 of 2020 gepost zijn. Kan je tweets ook gewoon iedere dag opnieuw posten? :D
pi_194993483
quote:
Op donderdag 10 september 2020 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

Ik snap die tweet niet echt, wie is dit en waar gaat dat "Anonymous" over? Of is dit weer van die QAnon onzin?

Voor alle duidelijkheid, ik mijd persoonlijk Twitter als zou het een SOA zijn.
Hier gaat dat over.
pi_194993488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dafuq is this shit? The Purge? :')
pi_194993547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Beelden van Trumps Amerika waarin gedaan wordt dat het Bidens Amerika is. om in het frame te blijven
pi_194993628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Beelden van Trumps Amerika waarin gedaan wordt dat het Bidens Amerika is, om in het frame te blijven.
Heh, het word wel steeds wanhopiger.

Eerst was Biden een Marxist, vandaag was er iets met Stalinisme en we hebben nog een paar maanden te gaan ;)
pi_194993653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Beelden van Trumps Amerika waarin gedaan wordt dat het Bidens Amerika is. om in het frame te blijven
Hier kan toch onmogelijk iemand in trappen?
pi_194993684
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, ik durf er wel om te wedden dat een flink aantal Trump supporters maar wat enthousiast zouden zijn voor een RL versie van The Purge minus de "goede" afloop, natuurlijk.
pi_194993701
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, daar trappen ze al in sinds Willie Horton. Alleen zal het mischien nu geen meerderheid meer opleveren maar het werkt wel degelijk, dat is genoegzaam aangetoond. Racisme en dogwhistles werken, de vraag is alleen of het dit keer genoeg is met Trumps persoonlijke gefaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2020 22:19:01 ]
  donderdag 10 september 2020 @ 22:24:22 #132
8369 speknek
Another day another slay
pi_194993862
Ik weet dat het niet echt een AMV punt is, maar soms lees je wat en dan bedenk je toch weer wat een derdewereldland de VS en vooral een Republikeins gerunde Senaat is.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194993939
quote:

[..]

Je moet voor de grap eens kijken in het BLM topic in NWS als het over Trump of Biden of Democraten gaat.
pi_194993986
quote:
6s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:05 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hier gaat dat over.
Thx voor de link.
pi_194994174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:24 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat het niet echt een AMV punt is, maar soms lees je wat en dan bedenk je toch weer wat een derdewereldland de VS en vooral een Republikeins gerunde Senaat is.

[ afbeelding ]
Denk trouwens dat ik een Series X ga halen in plaats van een Series S.
pi_194994190
quote:

[..]

Hoe kom je erbij? Heel NWS en de frontpage zit vol met mensen die dit soort dingen al maanden braaf herhalen en die wonen dan nog in Nederland. Lijkt me logisch dat in Amerika met propagandakanalen als FOX mensen dit helemaal meteen geloven.
  Overall beste user 2022 donderdag 10 september 2020 @ 22:45:06 #137
3928 Ulx
pi_194994231
twitter

Dat hij nog tijd heeft om te golfen is me een raadsel.
  donderdag 10 september 2020 @ 23:44:43 #138
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194995137
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij? Heel NWS en de frontpage zit vol met mensen die dit soort dingen al maanden braaf herhalen en die wonen dan nog in Nederland. Lijkt me logisch dat in Amerika met propagandakanalen als FOX mensen dit helemaal meteen geloven.
Ach ja Fok moet niet voor niets bedelen om geld tegenwoordig.

Conservatieve mensen zijn ook bange mensen, dus dat soort filmpjes gaan er met de paplepel in. Hard optreden, strafen, mensen kapot maken tot het weer rustig is. Wat verder kijken en de problemen aanpakken die het veroorzaken dat is teveel gevraagd. Dat inzien, daar zijn ze niet toe instaat.

Trump voert een goede campagne om zijn base te behouden, ik zie hem er alleen niet snel stemmen mee winnen. Wel zie ik de uitwassen van de demonstraties ervoor zorgen dat mensen niet meer zo positief erover zijn. Wat je ook begint te horen uit het democratische kamp van campagne voerders etc. Wat is de volgende stap. De aandacht is er, maar hoe vertaal je dat naar actie. Daar lijkt het nog steeds wel een beetje aan te schorten, waar zijn de mensen die het omzetten naar politiek gewin om echt verandering te brengen. Alleen demonstreren gaat het hem niet doen.

En ik heb ook al een paar artikelen gelezen van community orginisers die ook niet van plan zijn om hun invloed in te zetten om de politiek te beïnvloeden. Eerst moet de politiek wat doen en dan doen zij wat, wat natuurlijk ongelovelijk dom is. John Lewis is niet voor niets de politiek ingegaan.

Maar goed dat is iets wat je bij Obama ook zag, mensen kozen voor hem en daarmee was het klaar. Echte verandering komt alleen maar door constante inzet op alle vlakken. Niet alleen maar 1 keer in de vier jaar stemmen.
pi_194995208
twitter
pi_194995265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:24 schreef speknek het volgende:

[ afbeelding ]
Ik denk van wel. Dit is een direct uitvloeisel van de Amerikaanse politiek.

Ik kan mij herinneren dat Trump recentelijk nog (alweer, dat beweerde hij ook in 2016) riep dat hij de pharmaceutische industrie zou gaan aanpakken, nog zo'n faal dus.

Even voor de duidelijkheid, er gaan dus gewoon mensen dood omdat ze niet genoeg geld hebben om zo'n ampul insuline te kopen, he?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 00:09:45 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 00:09:26 #141
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194995268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat Trump recentelijk nog (alweer, dat beweerde hij ook in 2016) riep dat hij de pharmaceutische industrie zou gaan aanpakken, nog zo'n faal dus.
Geloof dat we alweer een paar weken voorbij zijn deadline zijn van het aangekondigde health care plan.
pi_194995275
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:09 schreef Tweek het volgende:

[..]

Geloof dat we alweer een paar weken voorbij zijn deadline zijn van het aangekondigde health care plan.
Oh ja, dat komt er echt nooit van Trump. Net als er nooit een infrastructuur plan komt of wat voor plan dan ook.
pi_194995287
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het specifieke voorbeeld lijkt me bullshit. Ja, "willekeurig zorgproduct wat goedkoop zou moeten zijn" a is duurder dan "goedkoop electronicading" b. Het zegt me echt niks. Ik ging vooral kijken of het echt waar was of de nieuwe xbox zo goedkoop zou zijn en dat bleek dan te gaan om iets wat geen 4k aan kan. Tsja. Nu moet ik zeggen dat zowel de S als de X zeer competitief geprijsd zijn, maar ik ben zelf pcmasterrace
pi_194995291
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:44 schreef Tweek het volgende:

[..]

Maar goed dat is iets wat je bij Obama ook zag, mensen kozen voor hem en daarmee was het klaar.
In het algemeen is de democratische partij de partij van de status quo

Trump is de kandidaat van de verandering
pi_194995295
Vandaar dat Mitch McConnell elke verandering wil tegenhouden vanuit zijn natuur. :')
pi_194995301
Waarom is het trouwens dat zo'n riazop wekenlang feitenvrij mag ouwehoeren? Da's imho erger dan iemand 1 keer een lul noemen.
pi_194995306
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het specifieke voorbeeld lijkt me bullshit. Ja, "willekeurig zorgproduct wat goedkoop zou moeten zijn" a is duurder dan "goedkoop electronicading" b. Het zegt me echt niks. Ik ging vooral kijken of het echt waar was of de nieuwe xbox zo goedkoop zou zijn en dat bleek dan te gaan om iets wat geen 4k aan kan. Tsja. Nu moet ik zeggen dat zowel de S als de X zeer competitief geprijsd zijn, maar ik ben zelf pcmasterrace
Het specifieke voorbeeld is gewoon waar, natuurlijk, of dat jou iets zegt is een ander verhaal.

quote:
Now, retail prices in the US are around the $300 range for all insulins from the three major brands that control the market

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47491964
Mijn GPU kost meer dan een XBox X of hoe dat ding heet, dus ja, PC Master race betaald daar ook voor :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 00:16:25 ]
pi_194995319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het specifieke voorbeeld is gewoon waar, natuurlijk, of dat jou iets zegt is een ander verhaal.
Ik betwijfelde de waarheid dan ook niet, maar je kunt altijd wel zo'n random vergelijking maken met die kosten van hun.

quote:
Mijn GPU kost meer dan een XBox X of hoe dat ding heet, dus ja, PC Master race betaald daar ook voor :D
Ik wacht ff de onafhankelijke reviews af, maar de nieuwe generatie belooft veel voor 1440p of 4k!
pi_194995320
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Vertel, wat is er veranderd? Hij heeft alleen maar zaken teruggedraaid dus ik heb het idee dat je niet weet wat status quo betekent.
pi_194995326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom is het trouwens dat zo'n riazop wekenlang feitenvrij mag ouwehoeren? Da's imho erger dan iemand 1 keer een lul noemen.
Omdat waardeloze meningen ook meningen zijn. En die mogen gepost worden. En daar mag jij dan op reageren met onderbouwde meningen of zelfs feiten :P
pi_194995339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat waardeloze meningen ook meningen zijn. En die mogen gepost worden. En daar mag jij dan op reageren met onderbouwde meningen of zelfs feiten :P
Joh, het is geen mening, het is iemand die achter zijn toetsenbord kruipt en een zo zuigend mogelijk stukje tekst probeert te fabriceren. Er zit namelijk ook geen progressie of discussie in, niks. Het is alleen een zwart gat van gezuig. (En ja, zwarte gaten zuigen niet, ik weet)
  vrijdag 11 september 2020 @ 00:20:19 #152
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194995340
quote:

[..]

quote:
status quo
/ˈkwəʊ/
noun
the existing state of affairs, especially regarding social or political issues.
"they have a vested interest in maintaining the status quo"
Trump is de status quo. Hij is al bijna vier jaar aan de macht, waarbij hij twee jaar beide huizen had. Veel meer status quo wordt het niet. Dat hij geen reet voor elkaar heeft gekregen en jij daardoor denkt dat de status quo de politiek van Democraten is doet daar niets aan af.
pi_194995414
twitter

twitter
pi_194995442
quote:
There is always a tweet...
pi_194995947
Rancuneus als Trump is moet er nog steeds afgerekend worden met Gov. Whitmer :')

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 07:59:08 #156
3928 Ulx
pi_194996719
Hij stond zijn bestie Kim uit Noord-Korea ook weer lekker te prijzen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 08:25:38 #157
3928 Ulx
pi_194996990
twitter

Trump kennende jankte hij gisteren al zijn make-up van zijn gezicht.
  vrijdag 11 september 2020 @ 08:51:45 #158
403588 mcmlxiv
pi_194997308
quote:

[..]

Welke verandering dan? Ik zie vooral pogingen tot het ongedaan maken van Obama beleid en een politiek van isolatie. Isolatie is wel een soort verandering, das waar.

Als ik kijk naar Amerikaanse presidenten dan vind ik status quo een vreemde term om als verschil tussen de partijen te gebruiken. Beiden zijn in mijn beleving teveel partijen voor vooral de gevestigde orde, maar traditioneel de Republikeinen minimaal evenveel als de Democraten.

Dus wat bedoel je precies?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 08:59:53 #159
3928 Ulx
pi_194997418
twitter

Sukkel.
pi_194997547
quote:
Democraten smeken maandenlang om de scientific approach te volgen en de GOP projecteert hun eigen gedrag weer eens op de democraten :')

Fuck, wat haat ik dat postmodernisme. Die gasten leven in een waanrealiteit. 8)7
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 09:52:02 #161
3928 Ulx
pi_194998024
Oregon staat ook goed in de fik.
pi_194998479
https://video.foxnews.com/v/6189685138001

Als je dit soort video's ziet wordt je toch ook wel een beetje moedeloos en vraag ik me af hoeveel zo'n man verdient om dit soort troep de ether in te slingeren.
pi_194999002
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel, wat is er veranderd? ...
Zoveel.
Voor ons in NL zijn de veranderingen in de buitenland strategie de belangrijkste

bv de Noord Korea politiek

afdwingen van akkoord M-Oosten door onderhandelingen te annuleren.

Verlaten van de "Bush doctrine"
pi_194999057
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:04 schreef riazop het volgende:

[..]

Zoveel.
Voor ons in NL zijn de veranderingen in de buitenland strategie de belangrijkste

Nou vertel. Wat is er veranderd in de "Noord Korea politiek" en hoe is dat relevant voor Nederland?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 11:38:01 #165
3928 Ulx
pi_194999605
twitter

Ik begin nieuwsgierig te worden naar wat er nog meer tevoorschijn gaat druppelen.
pi_194999722
quote:

[..]

Zoveel.
Oh, je bedoelt de poging om een handelsoorlog met de EU te beginnen? Junckers finest moment, tegen Trump zeggen dat hij niet als een kleuter moest acteren.

quote:
Ja, het heeft fantastisch resultaat gehad, dat pijpen van Kim door Trump. Oh, wacht, er is helemaal niets veranderd.

quote:
Welke onderhandelingen zijn geannuleerd? Er is een verdrag eenzijdig opgezegd met Iran, overigens alleen door de VS, de EU blijft gewoon zaken doen met Iran.

quote:
Huh? Die had Obama al in de prullenbak gegooid. Je snapt er niet veel van, he? Trump is teruggegaan naar de Bush doctrine feitelijk door het opzeggen van Parijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 11:45:11 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 11:48:43 #167
3928 Ulx
pi_194999808
Ik denk dat het MO gedoe gaat over die boycot waar de VAE mee is gestopt. Ze waren nooit in oorlog met elkaar.
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:51:14 #168
403588 mcmlxiv
pi_194999854
quote:

[..]

Zoveel.

De resultaten zijn alleen nog niet heel bemoedigend zou ik zeggen

- Kim zit steviger in het zadel dan ooit, het atoomwapen programma loopt goed
- Israël heeft een soort vredesovereenkomst met zichzelf vastgelegd
- de Palestijnen waren niet uitgenodigd, een bijzondere manier van onderhandelen
- De Saoedische moordenaar van een Amerikaanse journalist wordt door trump uit de wind gehouden
- De Koerdische bondgenoten zijn grondig genaaid en volledig in de steek gelaten

Dat is mijn samenvatting van Korea en het midden oosten. Als ik nog iets gemist heb dan hoor ik het graag
pi_194999890
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

Welke onderhandelingen zijn geannuleerd? Er is een verdrag eenzijdig opgezegd met Iran, overigens alleen door de VS, de EU blijft gewoon zaken doen met Iran.

De EU doet geen zaken met Iran, we zijn alleen niet uit het akkoord gestapt.
pi_194999918
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De resultaten zijn alleen nog niet heel bemoedigend zou ik zeggen

- Israël heeft een soort vredesovereenkomst met zichzelf vastgelegd
- de Palestijnen waren niet uitgenodigd, een bijzondere manier van onderhandelen
- De Saoedische moordenaar van een Amerikaanse journalist wordt door trump uit de wind gehouden
- De Koerdische bondgenoten zijn grondig genaaid en volledig in de steek gelaten

Dat is mijn samenvatting van Korea en het midden oosten. Als ik nog iets gemist heb dan hoor ik het graag
Khashoggi was niet Amerikaans. Hij werkte voor een Amerikaanse krant (als freelancer naar mijn weten).
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:57:47 #171
403588 mcmlxiv
pi_195000008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Khashoggi was niet Amerikaans. Hij werkte voor een Amerikaanse krant (als freelancer naar mijn weten).
Oh sorry, ja dan maakt het niet uit dat hij door de Saoedi's vermoord is. Go trump team!
pi_195000237
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou vertel. Wat is er veranderd in de "Noord Korea politiek" en hoe is dat relevant voor Nederland?
Je dacht dat het een goed idee is om dat land een atoombom op Japan te laten gooien?
pi_195000277
quote:

[..]

Trump en hij zijn matties geworden

Dat lijkt me verstandiger dan de confrontatie poltiek van Bush en Obama
pi_195000310
quote:

[..]

Das nu precies een voorbeeld van het verwerpen van de Bush doctrine van Trump.

Trump rent op een platform van "Amerika Eerst" en heeft dus niets te schaften met het vermoorden van politieke tegenstanders door andere regimes.Hun probleem.
pi_195000318
quote:

[..]

Zoveel.

Nou vooruit omdat je het over mijn favoriete dictatuur hebt. Buiten het feit dat hij daar heeft rondgelopen wat heeft hij veranderd in de Noord-Koreaanse politiek.

De rest van je punten interesseert me niet dus het lijkt me makkelijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195000333
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:10 schreef riazop het volgende:

[..]

Ok, en is NK gestopt met het ontwikkelen van ICBM's of met nucleaire wapens? Nee.

Trump is matties met alle dictators. Het levert de wereld niets op.
pi_195000371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Je dacht dat het een goed idee is om dat land een atoombom op Japan te laten gooien?
Je haalt de VS en Noord-Korea door de war.
Maar kom niet van dit slappe getroll. Hoe heeft Trump voorkomen dat Noord-Korea een atoombom op Japan heeft gegooid?
pi_195000404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:08 schreef riazop het volgende:

[..]

Deden ze dat dan ze dreigen wat lanceren af en toe eens een raket. Daar ben je dictator voor anders is de lol er snel vanaf. Daar zijn ze ook niet meegestopt overigens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195000640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Oh sorry, ja dan maakt het niet uit dat hij door de Saoedi's vermoord is. Go trump team!
Dat zeg ik niet maar hier wordt altijd, terecht, gehamerd op feiten.

Maar er zit natuurlijk wel een groot verschil in tussen iemand van hun eigen nationaliteit of een Amerikaan...
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:39:05 #180
403588 mcmlxiv
pi_195000742
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar hier wordt altijd, terecht, gehamerd op feiten.

Maar er zit natuurlijk wel een groot verschil in tussen iemand van hun eigen nationaliteit of een Amerikaan...
Er zit een subtiel verschil tussen niet mee bemoeien, dat kan want geen Amerikaan, en het soort van legitimeren van moord wat trump doet.

Dat laatste is nogal kwalijk
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:41:46 #181
403588 mcmlxiv
pi_195000792
quote:

[..]

Aha vriendjes, wat schattig.

Hoe fucking naïef kun je zijn dat Kim ook maar een millimeter anders denkt of doet vanwege “zijn grote vriend Donald”. Das toch gewoon volstrekte onzin?
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:48:22 #182
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195000921
Otto Warmbier was wel een Amerikaan. Trump was toen niet America First, maar geloofde Kim Jung Un direct. Net als hij Putin eerder geloofd dan de Amerikaanse veiligheidsdiensten. En excuses aanbood aan Erdogan nadat Turkse lijfwachten betogers gingen belagen.

Het is Trump First gebleken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195001084
quote:

[..]

Kim heeft Trump vooral slim weten te spelen, door hem te overladen met complimenten. Trump liep daar ook weer over op te scheppen tegen Woodward.

De Amerikaanse president is namelijk extreem gevoelig voor vleierij. Bestook Trump met mooie woorden en je bent z'n beste vriend.

Daarom kan hij ook niet goed overweg met de Europese leiders. Die weigeren namelijk Trump in z'n reet te kruipen.
pi_195001655
Over trump “vleien” ofwel kontkruipen, amerikanen kunnen er wat van.
In het onderhoud van Biden met vakbondsleden waren de laatsten óok eng bezig.

Stel hé, stel dat trump wordt herkozen...dan kan toch onmiddellijk op basis van de feiten opnieuw een impeachmentprocedure worden ingezet?!
Als de dems wél huis en senaat meerderheid hebben...Picture this.
pi_195002000
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:20 schreef AnneX het volgende:
Over trump “vleien” ofwel kontkruipen, amerikanen kunnen er wat van.
In het onderhoud van Biden met vakbondsleden waren de laatsten óok eng bezig.

Stel hé, stel dat trump wordt herkozen...dan kan toch onmiddellijk op basis van de feiten opnieuw een impeachmentprocedure worden ingezet?!
Als de dems wél huis en senaat meerderheid hebben...Picture this.
Dat is wel echt het opblazen van de democratie, een net verkozen president gelijk impeachen op basis van dingen die voor de verkiezing plaats vonden en al bekend waren (en die de kiezers dus niet zo erg vonden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195002264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel echt het opblazen van de democratie, een net verkozen president gelijk impeachen op basis van dingen die voor de verkiezing plaats vonden en al bekend waren (en die de kiezers dus niet zo erg vonden).
Tja de kiezers kiezen ook het Congres dus wat dat betreft gaat die vlieger niet echt op.
pi_195002363
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tja de kiezers kiezen ook het Congres dus wat dat betreft gaat die vlieger niet echt op.
Klopt, maar de congresleden maken geen campagne met "we impeachen Trump gelijk", toch?

Een president impeachen om dingen die beoordeeld zijn door de kiezer, die dus bekend waren voor de verkiezing, kan echt niet. Dat is echt minachting van de kiezer: "jullie hebben het niet goed gedaan".
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195002448
Waarom zouden ze Trump nog een keer impeachen meteen na zijn verkiezing :')
Ze hebben het al een keer ervoor gedaan met 0 effect. Als ze het dan nog een keer willen doen waarom dan niet nu? Je komt echt als de meest zure verliezer ooit over als je eerst de verkiezingen afwacht en als die dan slecht uitpakken gooi je het over een andere boeg :')

Echt dit is juist een verwijt wat vaak richting het Trump kamp gemaakt wordt, dat mensen niet geloven dat Trump zijn verlies gelijk zal nemen en dus om een herteling vraagt of op een andere manier een negatieve uitslag voor hem probeert te negeren. Om dan voor te stellen dat zelf ook te doen lijkt me op zijn minst zeer hypocriet.
pi_195002459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, maar de congresleden maken geen campagne met "we impeachen Trump gelijk", toch?

Een president impeachen om dingen die beoordeeld zijn door de kiezer, die dus bekend waren voor de verkiezing, kan echt niet. Dat is echt minachting van de kiezer: "jullie hebben het niet goed gedaan".
Mwah de Senaat heeft de afgelopen keer zijn taak schandalig verzaakt vanwege partijpolitiek, sindsdien zijn er ook meer zaken naar boven gekomen en dat zal wsl niet minder worden. Het lijkt me niet meer dan de plicht van het Congres om de president daarvoor verantwoordelijk te houden. Nobody is above the law!
pi_195002510
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mwah de Senaat heeft de afgelopen keer zijn taak schandalig verzaakt vanwege partijpolitiek, sindsdien zijn er ook meer zaken naar boven gekomen en dat zal wsl niet minder worden. Het lijkt me niet meer dan de plicht van het Congres om de president daarvoor verantwoordelijk te houden. Nobody is above the law!
Het is de democratische plicht van de senaat om de president te controleren op wat hij op dat moment doet en wat er aan nieuwe zaken op komt, niet om hem te veroordelen voor zaken die de kiezer niet erg vond.

Dat jullie denken dat je een net verkozen president kunt impeachen op grond van bekende feiten zonder de democratie omver te blazen vind ik eigenlijk vrij schokkend.

En dat "nobody is above the law" slaat in dit geval nergens op. Want impeachen gaat niet over strafbare feiten, daar gaat justitie over.
pi_195002623
Hoewel ik ook niet ben voor impeachment voor iets wat nu al bekend is, vraag ik me af: zou het ook minachting van de kiezer zijn indien in meerderheid voor Biden gekozen wordt terwijl Trump het electoral college wint? In dat geval heeft de kiezer het gewogen en hem afgekeurd.
pi_195002644
OK. Dank jullie voor de overwegingen en antwoorden.
pi_195002796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoewel ik ook niet ben voor impeachment voor iets wat nu al bekend is, vraag ik me af: zou het ook minachting van de kiezer zijn indien in meerderheid voor Biden gekozen wordt terwijl Trump het electoral college wint? In dat geval heeft de kiezer het gewogen en hem afgekeurd.
Of als de Democraten huis en senaat winnen met de beloften om te impeachen, maar presidentschap verliezen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 14:21:30 #194
3928 Ulx
pi_195002836
Trump keek Fox vanmorgen en twitterde als eerste triomfantelijk dat werknemers van een of andere bank weer naar kantoor moeten.

Een uur daarna had iemand hem verteld wat de datum is vandaag.
pi_195002854
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:21 schreef Ulx het volgende:
Trump keek Fox vanmorgen en twitterde als eerste triomfantelijk dat werknemers van een of andere bank weer naar kantoor moeten.

Een uur daarna had iemand hem verteld wat de datum is vandaag.
Biden brengt een bezoek aan New York
pi_195002855
Je hoeft niet gelijk te impeachen. Wacht gewoon een maand of 2 en impeach hem dan voor misdaden die hij in die periode gedaan heeft.
Цой жив
pi_195002868
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:22 schreef Zwoerd het volgende:
Je hoeft niet gelijk te impeachen. Wacht gewoon een maand of 2 en impeach hem dan voor misdaden die hij in die periode gedaan heeft.
Ja precies! Zo moeilijk zal dat niet wezen.
pi_195002922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:22 schreef Zwoerd het volgende:
😂
pi_195002981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Das nu precies een voorbeeld van het verwerpen van de Bush doctrine van Trump.

Trump rent op een platform van "Amerika Eerst" en heeft dus niets te schaften met het vermoorden van politieke tegenstanders door andere regimes.Hun probleem.
Dude, je weet niet eens wat de Bush Doctrine inhoud.

quote:
Generally, the Bush Doctrine was used to indicate a willingness to unilaterally pursue U.S. military interests.[6][7][8] Some of these policies were codified in a National Security Council text entitled the National Security Strategy of the United States published on September 20, 2002.[9]

https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_Doctrine
Precies dus wat Trump doet.
pi_195003035
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is de democratische plicht van de senaat om de president te controleren op wat hij op dat moment doet en wat er aan nieuwe zaken op komt, niet om hem te veroordelen voor zaken die de kiezer niet erg vond.

Dat jullie denken dat je een net verkozen president kunt impeachen op grond van bekende feiten zonder de democratie omver te blazen vind ik eigenlijk vrij schokkend.

En dat "nobody is above the law" slaat in dit geval nergens op. Want impeachen gaat niet over strafbare feiten, daar gaat justitie over.
Even stapje terug, ten eerste moeten beide Huizen, Congress en Senaat, impeachment goedkeuren en beide huizen zijn democratisch gekozen, ten tweede, een President is niet te vervolgen door Justitie, dat is genoegzaam vastgesteld tijdens de Trump administration en alleen via impeachment kan dat opgeven worden.

Dat HOEFT niet om misdaden te gaan maar dat MAG wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 14:34:12 ]
pi_195003152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even stapje terug, ten eerste moeten beide Huizen, Congress en Senaat, impeachment goedkeuren en beide huizen zijn democratisch gekozen, ten tweede, een President is niet te vervolgen door Justitie, dat is genoegzaam vastgesteld tijdens de Trump administration en alleen via impeachment kan dat opgeven worden.

En dan wordt het mss ook eens tijd om 'het beleid' van het DOJ dat een president niet vervolgbaar zou zijn nog eens onder de loep te nemen.
pi_195003376
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Aha vriendjes, wat schattig.

Hoe fucking naïef kun je zijn dat Kim ook maar een millimeter anders denkt of doet vanwege “zijn grote vriend Donald”. Das toch gewoon volstrekte onzin?
Jij mag de buitenland politiek van Trump bekritiseren

Feit is dat hij een andere weg bewandelt dan Bush en Obama
pi_195003407
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Biden brengt een bezoek aan New York
wauw...opa komt weer uit de kelder (met of zonder mondkapje?)
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:57:00 #204
403588 mcmlxiv
pi_195003477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:52 schreef riazop het volgende:

[..]

Jij mag de buitenland politiek van Trump bekritiseren

Feit is dat hij een andere weg bewandelt dan Bush en Obama
Maar waarom ben jij zo gecharmeerd van die weg?
Waarom vind jij dat hij het beter doet?
Wat maakt dat jij Obama een slechte en Trump een goede president vind?

Ik probeer steeds door het theater heen te kijken naar het doel en de mogelijke uitkomsten van beleid en uitvoering. En daarin zie ik een man die uitermate slecht scoort. Slecht op eigenlijk alle vlakken. Zelfs de zogenaamde economische jubel van voor de Corona-crisis was gekocht. Gekocht met een immense verhoging van de staatsschuld op een moment dat het niet nodig was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:53 schreef riazop het volgende:

[..]

wauw...opa komt weer uit de kelder (met of zonder mondkapje?)
Dit ook? Waar is dit voor nodig? Waarom alleen maar toneel en nooit een keer inhoud? Wat heeft Biden volgens jou verkeerd gedaan dat hij het verdiend om volledig respectloos bejegend te worden?

Ik begrijp jou en jouw soort niet zo? Waar komt al die haat tegen de samenleving vandaan?
pi_195003521
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wat heeft Biden volgens jou verkeerd gedaan dat hij het verdiend om volledig respectloos bejegend te worden?
Respectloos?
Ik stel al maanden vast dat de democraten met een hele zwakke kandidaat op de proppen zijn gekomen.
Moet ik "respect" hebben voor een opa die doodsbang ondergedoken zit in zijn grote huis, alleen slappe intervciews doet met bevriende journalisten en wat open deuren intrapt.

Leg mij liever uit waarom Biden zo goed is....
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 15:01:19 #206
3928 Ulx
pi_195003547
Wat is trouwens dat geheime wapen waar Trump het over had met de pers?
pi_195003622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, justitie moet dus wachten tot na zijn termijn, dat klopt. Maar iemand impeachen die net gekozen is om dingen die de kiezers ook wisten, dat vind jij toch ook ondemocratisch hoop ik?
Laat je nou niet teveel afleiden door de naam Trump die als een rode lap werkt, stel dat het iemand anders was?
pi_195003735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, justitie moet dus wachten tot na zijn termijn, dat klopt. Maar iemand impeachen die net gekozen is om dingen die de kiezers ook wisten, dat vind jij toch ook ondemocratisch hoop ik?
Laat je nou niet teveel afleiden door de naam Trump die als een rode lap werkt, stel dat het iemand anders was?
Niet eens. Als het zo is dat justitie een zaak heeft moeten ze die natuurlijk zo snel mogelijk brengen. Dat is niet anti-democratisch want dankzij democratie is justitie in dat geval in die positie gekomen. Het is anti-democratisch wanneer iemand die door de meerderheid gekozen is volledig onschendbaar is omdat op dat moment de meerderheid die persoon steunt. Afspraken die gemaakt zijn vervallen niet direct op het moment dat ze mensen niet meer uitkomen. Zoals in Nederland het niet anti-democratisch is als de rechter beslist dat een huidige regering zich aan in het verleden gedane afspraken moet houden.
pi_195003783
dubbel
pi_195003920
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Niet eens. Als het zo is dat justitie een zaak heeft moeten ze die natuurlijk zo snel mogelijk brengen. Dat is niet anti-democratisch want dankzij democratie is justitie in dat geval in die positie gekomen. Het is anti-democratisch wanneer iemand die door de meerderheid gekozen is volledig onschendbaar is omdat op dat moment de meerderheid die persoon steunt. Afspraken die gemaakt zijn vervallen niet direct op het moment dat ze mensen niet meer uitkomen. Zoals in Nederland het niet anti-democratisch is als de rechter beslist dat een huidige regering zich aan in het verleden gedane afspraken moet houden.
Maar dat is dus aan justitie, niet aan de politici. En de president is nou eenmaal onschendbaar, dus justitie moet wachten.
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:27:44 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195004102
Kunnen de Trump-moet-de-bak-in-fetisjisten weer even wat matigen in hun toon. Zolang hij niet aantoonbaar belastinggeld onttrekt en geen misdaden tegen de menselijkheid begaat, is daar volgens mij geen aanleiding voor.
pi_195004129
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dat is dus aan justitie, niet aan de politici. En de president is nou eenmaal onschendbaar, dus justitie moet wachten.
In de post van jou waarop ik reageerde noemde je justitie niet politici. Daarbij lijkt me ook dat stel Trump schiet iemand dood op Times Square zoals hij wel eens stelt te kunnen doen dat justitie toch in zou moeten grijpen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 15:30:54 #213
3928 Ulx
pi_195004145
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij is niet onschendbaar. Dat is een policy van de DoJ. Geen wet.
pi_195004157
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:27 schreef VoMy het volgende:
Kunnen de Trump-moet-de-bak-in-fetisjisten weer even wat matigen in hun toon. Zolang hij niet aantoonbaar belastinggeld onttrekt en geen misdaden tegen de menselijkheid begaat, is daar volgens mij geen aanleiding voor.
Die mensen hoorden zeker die Lock her up! chants over Clinton en dachten: "Wauw geweldig idee dat kunnen wij ook!"
pi_195004179
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

In de post van jou waarop ik reageerde noemde je justitie niet politici. Daarbij lijkt me ook dat stel Trump schiet iemand dood op Times Square zoals hij wel eens stelt te kunnen doen dat justitie toch in zou moeten grijpen.
Als hij iemand dood schiet wordt hij natuurlijk direct impeached en als hij dat voor de verkiezingen doet wordt hij ook niet herkozen (en ik denk zelfs dat hij dan niet eens verkiesbaar is).
En ik dacht dat een president onschendbaar was, als dat niet zo is kan jusititie wel gelijk aan de slag. Maar dat is dus wat anders dan politici die hem impeachen gelijk na zijn verkiezing.
pi_195004230
quote:
In a 5-4 decision, the Supreme Court ruled that the President is entitled to absolute immunity from liability for civil damages based on his official acts. The court emphasized that the President is not immune from criminal charges stemming from his official (or unofficial) acts while in office.

Bron
pi_195004270
quote:
Precies die dingen doet hij, en meer.
What Would Goku Do
pi_195004335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Die mensen hoorden zeker die Lock her up! chants over Clinton en dachten: "Wauw geweldig idee dat kunnen wij ook!"
Klopt. En het siert de fans van de democraten die dat doen hier niet.
pi_195004579
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Trump hoort gewoon in de gevangenis, Hillary zal vast ergens iets illegaals gedaan hebben, maar laten we niet doen alsof Trump hier niet met een factor 999 overheen gaat.
What Would Goku Do
pi_195004704
Ja wat een onzin. 'Lock her up' roepen is te kleuterig voor woorden dus datzelfde geldt voor Trump. Wel is het hoog tijd dat hij eens verantwoording gaat afleggen voor zijn daden.
pi_195004790
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:03 schreef Kijkertje het volgende:
Ja wat een onzin. 'Lock her up' roepen is te kleuterig voor woorden dus datzelfde geldt voor Trump. Wel is het hoog tijd dat hij eens verantwoording gaat afleggen voor zijn daden.
Hoewel ik ook wel denk dat er genoeg zaken zullen zijn die naar boven kunnen komen als hij geen president meer is, zou het in de gevangenis gooien geen onderdeel moeten zijn van de Biden campagne (wat het ook niet is bij mijn weten), zoals Trump dat ook wel had in zijn campagne tegen Clinton. Echter, eventuele rechtsvervolging moet een onafhankelijke afweging van het openbaar ministerie tegen die tijd zijn.
pi_195004899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoewel ik ook wel denk dat er genoeg zaken zullen zijn die naar boven kunnen komen als hij geen president meer is, zou het in de gevangenis gooien geen onderdeel moeten zijn van de Biden campagne (wat het ook niet is bij mijn weten), zoals Trump dat ook wel had in zijn campagne tegen Clinton. Echter, eventuele rechtsvervolging moet een onafhankelijke afweging van het openbaar ministerie tegen die tijd zijn.
Dat is precies wat Biden al gezegd heeft: hij gaat zich er niet mee bemoeien.
pi_195004980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een impeachment is niet een kwestie van even stemmen. Er gaat een inquiry vooraf. Daar komt informatie naar boven die dan niet ontkent kan worden met opmerkingen als "ik hou me niet bezig met wat mensen in boeken schriven".
Dus ondanks dat de acties voor een verkiezing waren is het wel degelijk nieuwe informatie.
En mocht hij dan impeached worden dan kan dit niet ondemocratisch zijn, het is namelijk de volksvertegenwoordiging (lees; het volk) dat daarover beslist.
pi_195005116
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is precies wat Biden al gezegd heeft: hij gaat zich er niet mee bemoeien.
Dan zijn hij en ik het hartgrondig eens.
pi_195005160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat niet om Trump in deze, het gaat om het principe. De impeachment procedure is niet voor niets in het leven geroepen en wanneer je hem inroept is niet echt van belang.
pi_195005430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat niet om Trump in deze, het gaat om het principe. De impeachment procedure is niet voor niets in het leven geroepen en wanneer je hem inroept is niet echt van belang.
Ik denk dus van wel. Als jij gelijk na de verkiezingen gaat impeachen, dan ben je gewoon de kiezers aan het corrigeren. Dan zeg je "jullie hebben het fout gedaan, kiezers!" En dat is funest in een democratie.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:54:55 #227
403588 mcmlxiv
pi_195005765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:59 schreef riazop het volgende:

[..]

Respectloos?
Ik stel al maanden vast dat de democraten met een hele zwakke kandidaat op de proppen zijn gekomen.
Moet ik "respect" hebben voor een opa die doodsbang ondergedoken zit in zijn grote huis, alleen slappe intervciews doet met bevriende journalisten en wat open deuren intrapt.

Leg mij liever uit waarom Biden zo goed is....
Niemand weet hoe goed of slecht Biden gaat zijn. Hij heeft een redelijk onderbouwd programma, das al heel wat tegenwoordig lijkt het.

Ja, hij is oud, ook in mijn beleving te oud, maar net als de (nauwelijks jeugdiger) trump moet het om inhoud gaan. Niet dat gezeik over kelders of dementie

Maar het gaat jou niet om inhoud, ik weet het. Onzinnige soundbites, das alles. Een beetje zoals je ooit het super succesvolle brexit verdedigde.
pi_195005832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dus van wel. Als jij gelijk na de verkiezingen gaat impeachen, dan ben je gewoon de kiezers aan het corrigeren. Dan zeg je "jullie hebben het fout gedaan, kiezers!" En dat is funest in een democratie.
Ach, in 2016 spraken ze al over impeachment nog voor de verkiezingen dus dit is niks nieuws.

https://www.politico.com/(...)6-impeachment-213817
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:59:24 #229
403588 mcmlxiv
pi_195005873
quote:

[..]

Als de Democraten EN de popular vote winnen EN in beide huizen een meerderheid bezitten? Dan weg met die amateur zou ik zeggen. Het systeem is corrupt, de Republikeinen niet minder, dus de tijd van netjes volgens de regels lijkt voorbij.

Kijk naar BJ en brexit. Zelfde soort shitvolk. Volkomen onbetrouwbaar. Witteboordencriminelen die naar boven zijn komen drijven, meer niet.
pi_195006190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ach, in 2016 spraken ze al over impeachment nog voor de verkiezingen dus dit is niks nieuws.

https://www.politico.com/(...)6-impeachment-213817
Ze? Niet de democraten in den brede en bovendien zou dat dan zaken betreffen die zouden spelen als hij president zou zijn en volgens deze mensen afzetwaardig.
pi_195006395
quote:

[..]

Mag het wel na een jaar? Of na twee? En waarom zeg je na 2 jaar niet dat de kiezers het verkeerd gedaan hebben?
pi_195006430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ze?
"Could Trump Be Impeached Shortly After He Takes Office?

It's highly improbable, but law scholars and political junkies are speculating about it.

...

“Impeachment” is already on the lips of pundits, newspaper editorials, constitutional scholars, and even a few members of Congress."

quote:
Niet de democraten in den brede en bovendien zou dat dan zaken betreffen die zouden spelen als hij president zou zijn en volgens deze mensen afzetwaardig.
Oke ? Dus ?
pi_195006498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mag het wel na een jaar? Of na twee? En waarom zeg je na 2 jaar niet dat de kiezers het verkeerd gedaan hebben?
Het mag als er nieuwe feiten komen. Als Trump in zijn tweede termijn (die hij hopelijk nooit krijgt) iets doet waarvoor hij impeached zou kunnen worden, kan dat natuurlijk gewoon. Of als er na de verkiezingen feiten naar buiten komen over zijn eerste termijn. Maar niet over nu al bekende feiten.
pi_195006505
quote:
Belastinggeld ontrekken doet hij wel aantoonbaar door naar zijn eigen resorts te gaan en vet te verdienen door de hele entourage veel geld te laten betalen. Dat heeft Mar a Lago al miljoenen opgeleverd aan belastinggeld.
Camp David waar andere presidenten naar toe gingen om er even uit te zijn is eigendom van de regering.
pi_195006517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

"Could Trump Be Impeached Shortly After He Takes Office?

It's highly improbable, but law scholars and political junkies are speculating about it.

...

“Impeachment” is already on the lips of pundits, newspaper editorials, constitutional scholars, and even a few members of Congress."
[..]

Oke ? Dus ?
Het zegt me niet zo veel als random mensen wat meningen/speculatie de ether in werpen. Als het nou onderdeel van een campagne was op voorhand oid, dan had ik dat wel kwalijk gevonden. Het betreft bovendien speculatie over dat hij impeachable offenses zou plegen als president waar hier de discussie zoals ik hem las ging over 'impeachable offenses' die nu al als president gedaan en publiek bekend zijn, maar waar het proces dan uitgesteld wordt tot na de verkiezing.
pi_195006524
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het mag als er nieuwe feiten komen. Als Trump in zijn tweede termijn (die hij hopelijk nooit krijgt) iets doet waarvoor hij impeached zou kunnen worden, kan dat natuurlijk gewoon. Of als er na de verkiezingen feiten naar buiten komen over zijn eerste termijn. Maar niet over nu al bekende feiten.
En als er nieuwe feiten na 2 maanden komen? Dan is het wel ok en zeg je niet dat de kiezers fout zitten terwijl het dan onvermijdelijk wel om zaken zal gaan die hij ook in de eerste termijn deed.
pi_195006539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als er nieuwe feiten na 2 maanden komen? Dan is het wel ok en zeg je niet dat de kiezers fout zitten terwijl het dan onvermijdelijk wel om zaken zal gaan die hij ook in de eerste termijn deed.
Als die niet bekend waren kan dat.

Iemand impeachen is zeggen "je bent niet geschikt voor je functie op basis van deze en deze feiten". Dat kunnen dan natuurlijk geen feiten zijn die bekend waren toen de kiezers hem kozen, want die vonden hem dan dus niet ongeschikt.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:36:24 #238
403588 mcmlxiv
pi_195006630
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als die niet bekend waren kan dat.

Iemand impeachen is zeggen "je bent niet geschikt voor je functie op basis van deze en deze feiten". Dat kunnen dan natuurlijk geen feiten zijn die bekend waren toen de kiezers hem kozen, want die vonden hem dan dus niet ongeschikt.
Ook als hij niet de popular vote wint?
pi_195006695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dwn moet je dat niet afreageren door Trump te impeachen, maar door het hele kiesstelsel aan te passen.
pi_195006774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dwn moet je dat niet afreageren door Trump te impeachen, maar door het hele kiesstelsel aan te passen.
Daar is een grondwets wijziging voor nodig...dat is nogal een complex verhaal omdat de Staten daar ook een stem in hebben en je moet ook 2/3 van de Staten mee krijgen. Dus dat is een non-starter.

Anyway, Congress kan gewoon doen wat ze willen in deze, of wij dat nu goed of afkeuren is niet zo relevant.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 17:46:12 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:49:44 #241
403588 mcmlxiv
pi_195006842
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dat kan dus niet.

Bottomline lijkt mij de tijd van netjes spelen bij een herverkiezing van Trump wel definitief voorbij.
pi_195006866
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wat heeft dit er mee te maken :')
pi_195006879
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is een grondwets wijziging voor nodig...dat is nogal een complex verhaal omdat de Staten daar ook een stem in hebben en je moet ook 2/3 van de Staten mee krijgen. Dus dat is een non-starter.

Anyway, Congress kan gewoon doen wat ze willen in deze, of wij dat nu goed of afkeuren is niet zo relevant.
Klopt, ik zeg alleen dat het funest is voor de democratie. Naar mijn smaak nog slechter dan wat je in sommige landen wel eens ziet: "we konden geen coalitie maken, dus stem maar opnieuw ook al zijn onze programma's niet gewijzigd". Ook slecht voor de democratie, al mag het wel en gebeurt het ook wel eens.
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:51:38 #244
403588 mcmlxiv
pi_195006881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Alles. Het systeem is volledig verrot, de republikeinen hebben defacto de macht gegrepen op een manier die nooit de bedoeling was.
pi_195006961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Bottomline lijkt mij de tijd van netjes spelen bij een herverkiezing van Trump wel definitief voorbij.
Dan verlaag je je niet alleen tot het niveau Trump als je niet meer netjes speelt, dan loop je ook het risico dat je veel meer verkiezingen gaat verliezen. Waarom zouden mensen die voor nette politiek zijn dan nog op je stemmen? Hou altijd vast aan je eigen normen en waarden (al was Pelosi die de speech verscheurt natuurlijk ook al niet waardig).

Sowieso: als je huis en senaat hebt, hoef je helemaal niet zo bang te zijn voor Trump. Die weet dan heus wel wat hem te wachten staat bij een misstap.
pi_195006972
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Alles. Het systeem is volledig verrot, de republikeinen hebben defacto de macht gegrepen op een manier die nooit de bedoeling was.
...
pi_195007007
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het ging toch om de vraag of de wil van de bevolking overschreven zou worden, omdat ze de zaken vooraf hadden kunnen afwegen? Lijkt me dus wel een relevante vraag, aangezien men in meerderheid in die situatie het meegewogen heeft en hem daar, hypothetisch, op beoordeeld heeft.
pi_195007063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het ging toch om de vraag of de wil van de bevolking overschreven zou worden, omdat ze de zaken vooraf hadden kunnen afwegen? Lijkt me dus wel een relevante vraag, aangezien men in meerderheid in die situatie het meegewogen heeft en hem daar, hypothetisch, op beoordeeld heeft.
Wat men hier in hun op hol geslagen hoofden haalt zegt mij dan weer niet zo veel.

Maar de popular vote heeft feitelijk niets met een eventuele impeachment te maken.
pi_195007082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:57 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, maar binnen het kiesstelsel hebben ze niet voor niets ooit de ene stem meer laten wegen dan de andere. Dat kun je toch ook niet zomaar aan de kant schuiven, zelfs al vind ik het ook een slecht systeem.
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:02:26 #250
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_195007103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is een grondwets wijziging voor nodig...
Deze poging om dat te omzeilen loopt al een tijdje:
https://en.wikipedia.org/(...)e_Interstate_Compact
pi_195007117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar binnen het kiesstelsel hebben ze niet voor niets ooit de ene stem meer laten wegen dan de andere. Dat kun je toch ook niet zomaar aan de kant schuiven, zelfs al vind ik het ook een slecht systeem.
Wel als je stellig dit soort onzin gelooft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

pi_195007257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is voor zover ik weet niet met deze reden hoor, maar meer een voortvloeisel van de systematiek. Het is ooit per wet vastgesteld dat er 435 leden in het Huis van Afgevaardigden zitten, omdat ze vonden dat het anders wat te gek werd. Dat is nooit meer aangepast. Die telling van 435 uit het Huis + 100 in de Senaat + de kiesmannen van DC leidt dan tot de 538 kiesmannen wat het nu is.

Er is bovendien ook geen grondwettelijke plicht om winner takes all toe te passen. Dat is wettelijk zo geregeld resp. in de individuele staten (op 2 uitzonderingen na).

Hoe dan ook was een argument van je dat het volk het kon wegen. Naja, dat heeft het in die situatie dan gedaan en hem daarop veroordeeld. Niet dat ik alsnog zelf er voor zou zijn om hem in die hypothetische situatie te impeachen, tenzij omstandigheden drastisch veranderen, maar dat terzijde
pi_195007281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is voor zover ik weet niet met deze reden hoor, maar meer een voortvloeisel van de systematiek. Het is ooit per wet vastgesteld dat er 435 leden in het Huis van Afgevaardigden zitten, omdat ze vonden dat het anders wat te gek werd. Dat is nooit meer aangepast. Die telling van 435 uit het Huis + 100 in de Senaat + de kiesmannen van DC leidt dan tot de 538 kiesmannen wat het nu is.

Er is bovendien ook geen grondwettelijke plicht om winner takes all toe te passen. Dat is wettelijk zo geregeld resp. in de individuele staten (op 2 uitzonderingen na).

Hoe dan ook was een argument van je dat het volk het kon wegen. Naja, dat heeft het in die situatie dan gedaan en hem daarop veroordeeld. Niet dat ik alsnog zelf er voor zou zijn om hem in die hypothetische situatie te impeachen, tenzij omstandigheden drastisch veranderen, maar dat terzijde
Het ging nu om verkiezing van een president, daar weegt wel bewust de ene stem zwaarder dan de andere.
pi_195007313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het ging nu om verkiezing van een president, daar weegt wel bewust de ene stem zwaarder dan de andere.
Ja, maar dat hoeft het voor jou niet te doen... jij hebt het over de wil van het volk, en het volk wil dan kennelijk wat anders, en ook niet voor het Huis van Afgevaardigden, waar mensen ook de wil van het volk in uitdrukken, die het recht (of plicht zo je wil) heeft om dat in gang te zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-09-2020 18:25:41 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:22:49 #255
403588 mcmlxiv
pi_195007401
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:03 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wel als je stellig dit soort onzin gelooft.
[..]

Systemen waarin sommige stemmen zes keer meer waard zijn dan andere zijn corrupt. Zeker als die meerwaarde zonder uitzondering in rood gebied ligt.

En of dat nog niet genoeg is hebben de Republikeinen ook nog eens de “great gerrymander van 2012” uitgevoerd. Corrupte bende is het die niet op een nette manier te bestrijden is.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 18:29:12 #256
3928 Ulx
pi_195007473
Die Noble-prize advertentie!

:D

twitter
pi_195007541
twitter
twitter

Het advies wat rechter Sullivan had gevraagd in de Flynn zaak is binnen. Sorry voor de lange post
pi_195007542
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:29 schreef Ulx het volgende:
Die Noble-prize advertentie!

:D

[ twitter ]
Ik wil de Noble Peace Prize wel uitreiken, hoor. Ik heb nog wel ergens een oude vaas staan :D
pi_195007550
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Systemen waarin sommige stemmen zes keer meer waard zijn dan andere zijn corrupt. Zeker als die meerwaarde zonder uitzondering in rood gebied ligt.

En of dat nog niet genoeg is hebben de Republikeinen ook nog eens de “great gerrymander van 2012” uitgevoerd. Corrupte bende is het die niet op een nette manier te bestrijden is.
Een systeem waarin stemmen uit sommige staten meer waard zijn is oneerlijk. Niet corrupt. Het is ook op een nette manier te bestrijden alleen is dat voorlopig niet erg succesvol ook omdat de pogingen niet erg goed zijn. In zekere zin is het voor Amerika misschien ook beter als wat staten zich afscheiden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 18:35:16 #260
3928 Ulx
pi_195007552
Het is wel een misser dat er geen 'Noble Peas Price' stond.
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:36:50 #261
384435 klappernootopreis
pi_195007567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wil de Noble Peace Prize wel uitreiken, hoor. Ik heb nog wel ergens een oude vaas staan :D
ik nog een urinaal die van mijn pa is geweest. Lijkt me passender..
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 18:42:21 #262
3928 Ulx
pi_195007639
Over impeachment gesproken:

twitter
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:56:04 #263
403588 mcmlxiv
pi_195007832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:35 schreef Ulx het volgende:
Het is wel een misser dat er geen 'Noble Peas Price' stond.
pi_195008099
Verkiezingnieuwtjes :P

twitter

twitter

twitter
pi_195008165
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:19 schreef Kijkertje het volgende:
Verkiezingnieuwtjes :P

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
De kas van bijna een miljard dollar is bijna leeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 19:24:53 ]
pi_195008205
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De kas van bijna een miljard dollar is bijna leeg.
Ja hoe krijgen ze het voor elkaar :|W
pi_195008237
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mischien dat de volgende AG dat kan uitzoeken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 19:39:28 #268
3928 Ulx
pi_195008326
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Brad Parscale heeft nieuwe auto's, boten en huizen. Zal wel hhet topje van de ijsberg zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 19:40:56 #269
3928 Ulx
pi_195008350
twitter

Zijn fans zijn dom.
pi_195008424
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:40 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zijn fans zijn dom.
Hetzelfde wat betreft de auto-industrie in Michigan:

twitter

twitter

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 11-09-2020 19:52:54 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 19:53:15 #271
3928 Ulx
pi_195008521
twitter

Joe Biden afschilderen als een communistische coke-junkie. Succes.
pi_195008554
In het kader van de TT dit:

https://www.nytimes.com/2(...)n-antifa-rumors.html

Niet evacueren omdat ze bang zijn dat Antifa komt want dat stond op Feesboek. Tja...Darwin awards dan maar.
pi_195008604
Wel een interessante vraag, wie heeft die vuren aangestoken?
pi_195008769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:00 schreef MoreDakka het volgende:
Wel een interessante vraag, wie heeft die vuren aangestoken?
Waarschijnlijk niemand, er is bij de politie geen enkel geval bekend van brandstichting als je het artikel leest dan kun je dat terugvinden.
pi_195008971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niemand, er is bij de politie geen enkel geval bekend van brandstichting als je het artikel leest dan kun je dat terugvinden.
Er zijn zeker wel aanwijzingen van brandstichting en de politie onderzoekt het als een crime scene.

https://www.oregonlive.co(...)land-chief-says.html
pi_195008996
Mooie afleidingsmanoeuvre weer, zolang we brandstichters aan kunnen wijzen hoeven we het niet te hebben over de systemische oorzaak. Waar hebben we dat mechanisme eerder gezien?
What Would Goku Do
  Overall beste user 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 20:37:30 #277
3928 Ulx
pi_195009326
Harken ze de bossen nog steeds niet aan?
pi_195009544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Joe Biden afschilderen als een communistische coke-junkie. Succes.
Trump zit dus aan de drugs.
Цой жив
pi_195009547
Special Counsel teamleden van Mueller verwijderde data van meer dan 25 overheids telefoons.

quote:
Mueller Team Members ‘Wiped’ Cellphones, DOJ Records Show

Data from more than 25 government-issued phones used by members of the special counsel’s team was wiped or deleted during the course of the Trump-Russia probe, according to Justice Department records released on Thursday.

Several prosecutors on the special counsel’s team claimed they accidentally wiped their devices by entering incorrect passwords too many times. Others said they intentionally deleted data from their phones.

Andrew Weissmann, a top deputy on the special counsel’s team, “wiped” his phone twice, according to the documents, which were released in response to a Freedom of Information Act lawsuit filed by Judicial Watch.

Weissmann “entered password too many times and wiped his phone” on March 8, 2018, the Justice Department spreadsheet says. He claimed to have “accidentally wiped” his phone on Sept. 27, 2018.

“Data lost,” the spreadsheet reads.

A phone used by James Quarles, one of special counsel Robert Mueller’s closest aides, “wiped itself without intervention from him,” the Justice Department document says.

A phone used by prosecutor Greg Andres was wiped due to a forgotten password on May 30, 2018.

Kyle Freeney’s phone “was accidentally wiped prior to records review” on Nov. 27, 2018, according to the spreadsheet. Another unidentified special counsel team member also claimed to have accidentally wiped their data prior to the records review.

L. Rush Atkinson claimed to have accidentally wiped data from his phone two days later, on Nov. 29, 2018.

Two other users claimed their phones were accidentally scrubbed on Dec. 12, 2018, and Jan. 2, 2019.

The records cite numerous other incidents in which data from unidentified special counsel team members’ phones was erased because of errant password entries.

There is no indication from the records that any of the special counsel prosecutors scrubbed their phones to intentionally hide their communications. The prosecutors likely knew their phones were subject to review from the Justice Department’s Office of the Inspector General.

Three FBI employees who worked on the special counsel’s investigation were removed from the probe after their anti-Trump text messages were discovered during the IG’s investigation of the FBI’s handling of the Clinton email investigation.

An IG report released on June 11, 2018, detailed text messages that FBI officials Peter Strzok and Lisa Page exchanged about Donald Trump. The report also detailed anti-Trump messages that Kevin Clinesmith sent to a colleague shortly after Trump’s election win in November 2016.

Clinesmith, who worked on the special counsel’s team, pleaded guilty last month to altering an email during the Trump-Russia probe.
https://www.dailysignal.c(...)es-doj-records-show/
pi_195009628
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Er zijn zeker wel aanwijzingen van brandstichting en de politie onderzoekt het als een crime scene.

In dat artikel worden nergens aanwijzingen van brandstichting gemeld, alleen dat er onderzoek komt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:51:52 #281
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195009647
Fahrenheit 11/9 zie ik voor het eerst. Nu op npo 3

Na een halfuur al gobbsmacked over wat ik zie. Je wil niet verder kijken maar je doet het toch.....

Dat verhaal van de flint waterleiding. Ongelofelijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Gunner op 11-09-2020 20:58:35 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_195010171
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:51 schreef OMG het volgende:

[..]

In dat artikel worden nergens aanwijzingen van brandstichting gemeld, alleen dat er onderzoek komt.
Dat onderzoek zullen ze niet doen zonder aanwijzingen lijkt me :)

https://www.reuters.com/a(...)-chief-idUSKBN2613LG

quote:
"We have good reason to believe that there was a human element to it," he said. "We're going to pursue it as a criminal investigation until we have reason to believe that it was otherwise."
pi_195010242
twitter

Zoals eerder besproken wordt er politiek bedreven daar.
pi_195010562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat onderzoek zullen ze niet doen zonder aanwijzingen lijkt me :)

https://www.reuters.com/a(...)-chief-idUSKBN2613LG
[..]

Natuurlijk wel, het staat er 2 paragrafen boven;

quote:
"Every fire is investigated for the possibility of arson so that we can either determine it is or rule it out,” he said.
Behalve dat het ze het verdacht vinden staat er nog steeds niks over aanwijzingen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_195010659
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Zoals eerder besproken wordt er politiek bedreven daar.
Ja een interim rapport uit willen brengen vlak voor de verkiezingen terwijl het onderzoek nog niet klaar is en niemand meer tijd heeft om zich te verdedigen. Typisch Trump.
pi_195010720
twitter

Lekker muziekje...de tekst ook. Zie de tweet. Subtiel.
pi_195010883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:33 schreef OMG het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het staat er 2 paragrafen boven;
[..]

Behalve dat het ze het verdacht vinden staat er nog steeds niks over aanwijzingen.
Er staat wel dat de politie een goede reden heeft om aan te nemen dat er een menselijk element in zit. Lijkt me dat er in ieder geval wel aanwijzingen voor brandstichting zijn dan.

quote:
O’Meara said investigators of the Almeda fire, led by detectives from his department, were treating the blaze as suspicious, but declined to give further details.

“We have good reason to believe that there was a human element to it,” he said. “We’re going to pursue it as a criminal investigation until we have reason to believe that it was otherwise.”
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:53:53 #288
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_195011050
twitter

Het schijnt dat Pence nog snel tegen Biden zei: "Help us Joe, ASAP! The Guy is batshit crazy!"
pi_195011160
twitter

Batshit crazy. Indeed. Lees een pagina uit Woodwards boek ‘Rage’.
pi_195012351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok, prima, het NYT artikel zegt dat men geconcludeerd heeft dat er geen brandstichting was.
pi_195012543
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, prima, het NYT artikel zegt dat men geconcludeerd heeft dat er geen brandstichting was.
Dat is niet wat NYT artikel zegt als het over de Almeda brand gaat. Waar het artikel van Reuters ook over gaat.

Uit het NYT stuk;
quote:
Law-enforcement agencies in southern Oregon announced on Thursday that they had begun to investigate whether the Almeda fire had been deliberately set. The fire has burned hundreds of homes around Medford and is tied to two deaths. But the police chief of Ashland told the Oregonian that there was no evidence pointing to anti-fascist activists.
pi_195012653
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat is niet wat NYT artikel zegt als het over de Almeda brand gaat. Waar het artikel van Reuters ook over gaat.

Uit het NYT stuk;
[..]

Ok, my bad.
pi_195013104
Longread. Boeiend. https://www.politico.com/(...)tter_impression=true
Wij zouden drie dagen later vertrekken voor een maand rondreizen aan de westkust.
Wij zijn op mijn moeders verjaardag. Op mijn antwoordapp. staat een hysterische overslaande stem van de vriendin die zou meegaan: zet de tv aan en begrepen niet wat wij zagen toen het tweede toestel erin vloog.
Het is er nooit meer van gekomen.
pi_195013887
twitter

Vandaar die vraag zeker wie de branden hebben aangestoken :')
  zaterdag 12 september 2020 @ 00:40:37 #295
384435 klappernootopreis
pi_195013922
quote:
86s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:35 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Vandaar die vraag zeker wie de branden hebben aangestoken :')
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Maar dat dit soort shit als zoete koek wordt geslikt door de bejaarden die op Facebook zitten wil ik wél geloven.
  zaterdag 12 september 2020 @ 00:43:28 #296
384435 klappernootopreis
pi_195013946
Pandemie, de aftakeling van democratie, natuurrampen. Het lijkt er op dat de armageddon in de VS al is begonnen. Of moeten we nog even wachten voor een zwerm sprinkhanen?
pi_195013954
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef klappernootopreis het volgende:
Pandemie, de aftakeling van democratie, natuurrampen. Het lijkt er op dat de armageddon in de VS al is begonnen. Of moeten we nog even wachten voor een zwerm sprinkhanen?
En vergeet de complotdenkertjes niet.

twitter
pi_195013983
En Barr gooit er ook nog even een leugen in:

twitter
pi_195013989
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef klappernootopreis het volgende:
Nah, geen sprinkhanen nodig als je de Trump familie hebt ;)

Overigens kun je bij de bosbranden aan de Westkust gerust een dosis "man made" toevoegen, het is mede te danken aan Climate Change dat het nu zo uit de hand aan het lopen is.

quote:
Western wildfires: An ‘unprecedented’ climate change fueled event, experts say

The searing heat and roaring winds may be slowly giving way to calmer, slightly more temperate conditions in the West, but the toll from the wildfire crisis continues to grow, disrupting lives for tens of millions. Deaths in Washington, Oregon and California have increased to at least 17, and nearly 500,000 people in Oregon alone — or 10 percent of the entire state’s population — have either evacuated or have been told to be ready to leave.

Based on numbers released Thursday, California has seen 3.1 million acres burn so far this season, the most of any season, the vast majority of which has taken place since mid-August. Six of the state’s top 20 largest fires are currently burning, including the largest wildfire on record, known as the August Complex.

https://www.washingtonpos(...)ires-climate-change/
pi_195013998
quote:
83s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:49 schreef Kijkertje het volgende:
En Barr gooit er ook nog even een leugen in:

[ twitter ]
Maar hij is "the government"...
pi_195014000
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: