SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden
Klopt. Bestraling is maar 10-15 min werk per keer, maar sommigen moeten wel 35x komen (vooral KNO- en prostaatpatiënten).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bestralen gebeurt meestal zonder opname zover mijn kennis reikt.
groepsimmuniteit duurt net zolang als een vaccin, met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Rutte zet vol in op groepsimmuniteit, ik denk dat hij gelijk heeft.
Het land gaat naar de klote als je alles stil legt tot er een vaccin is.
De komende 3 maanden kosten al iets van 40-60 miljard euro, dat houd een land geen jaar vol.
Ze lopen telkens achter de feiten aan, feiten die al lang bekend zijn (zoals over asymptomatische besmetting bijvoorbeeld). Dat is gewoon gevaarlijk en ik vind juist dat ze mensen bewuster moeten maken, het dringt tot heel veel mensen niet door dat de maatregelen nu belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:11 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar ga er maar eens aan staan. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen. Zoals bepaalde fokkers hier ook doen. Als ze informatie aan de te negatieve kant zouden geven zou ook de hel losbarsten.
Ik vind dat een beetje een dooddoener, alsof je alles persoonlijk beter moet kunnen, we zijn niet allemaal politicus, arts, viroloog en econoom tegelijk, dus dan ook maar nergens kritiek op hebben?quote:Ik snap heus wel dat je af en toe kritiek kan leveren, maar zou jij of Kyran het beter doen? Ik denk het niet.
Zoals ik zei, er is kritiek vanuit de hele wereld op RIVM, ook van mensen die wel gekwalificeerd zijn.quote:Die gasten van het RIVM staan hartstikke onder druk en iedereen hier mag maar op ze zeiken en schijten. Maar als een FOK!er een tegengeluid krijgt is de wereld te klein. Iedereen hier schijnt het beter te weten en daar irriteer ik me aan.
No shit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:09 schreef roos94 het volgende:
Als ik zo lees op wikipediais een pandemie uiterst zeldzaam. De laatste 100 jaar zijn dat er inclusief corona vijf geweest. Dat is heel rare.
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
No shit.
Voor iemand die afstudeert grossier je wel in platitudes.
Mja, jij zegt het.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.
Ja, heel Facebook staat vol met die profiel-foto's van " stay home and save a liife" maar we gaan met zijn allen voor de groeps-immuniteit.quote:
Binnenkort is een pakje boter LETTERLIJK meer waard dan een HBO diplomaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hbo diploma krijg je natuurlijk bij een pakje boter dus dat verklaart het e.e.a.
Moet maar eens inslaan danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Binnenkort is een pakje boter LETTERLIJK meer waard dan een HBO diploma.
Sorry overigens voor mijn toon, dat is wat agressiever dan ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:27 schreef roos94 het volgende:
[..]
Lachen iddquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu gebeurt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef phpmystyle het volgende:
Maar wat ik niet goed begrijp is dat iemand die bijvoorbeeld geholpen moet worden aan darmkanker geen zorg meer zou kunnen krijgen, ik bedoel een oncoloog op het gebied van maag/darm/lever heelkunde kan toch niet ineens ingezet worden op corona patiënten?
Ok hier in Etten Leur is echt veel gesloten of heel beperkt open. Maar komt vooral omdat er ook bijna niemand rond loopt in het centrum. Veel winkels waar er zeg maar een koffie corner is of dat je wat kan drinken is ook allemaal dicht of afgesloten. Daarom ook me vraag wat mag wel open blijven. Bij de bakker, slager, groenteboer of kaasboer komt ook amper iemand maar de supermarkt is tijdens spitsuren een mierenhoop. Ga ik toch liever naar die kleine winkeltjes die ook veel betere kwaliteit hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Toch was hier in Breda eergisteren nog best veel open naar verhouding, vond ik. Niet alleen zaken die levensmiddelen verkopen, maar ook b.v. boekenzaakjes, ijstentjes, kledingzaken en dergelijke. Verbazingwekkend wel.
Wat mij betreft meteen sluiten die boel, zeker hier in Brabant. Al die tuincentra, meubelzaken, kluswinkels...laat die strengere maatregelen maar komen hoor, in ieder geval in het Zuiden. Misschien is het in het Noorden nog niet te laat, als er op tijd wordt ingegrepen althans.
rare gedachte, ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe maken de besmette collegae het?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:29 schreef Kyran het volgende:
Wij proberen de afdeling nu zo lang mogelijk draaiende te houden. Hebben nu 2 collega's besmet thuis, vier anderen zijn getest en mogen ook niet komen. Het is een afdeling met 120 laboranten, dus die 6 missen wij op dit moment nog niet erg.
Als dat straks toeneemt gaat het lastig worden, want wij moeten nu ook splitsen (waarschijnlijk vanaf volgende week). Patiënten die besmet zijn gaan wij dan helpen op een toestel waar alleen besmette patiënten gaan komen. Dit kost ook allemaal extra personeel.
Als het aantal besmette patiënten > 20 wordt dan moeten wij nog een toestel afsluiten voor reguliere patiënten en komt er nog meer druk etc.
Hoe dan ook dit hele gebeuren heeft veel en veel meer invloed op de zorg dan velen doorhebben.
Toch denk ik dat het gros van de mensen die het al gehad heeft daar blij mee is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:22 schreef HeatWave het volgende: [..] Bang is een groot woord, ik zit er niet op te wachten en doe er alles aan om het te voorkomen. Ook voor mijzelf, ook omdat ik beschikbaar wil blijven om mijn vader van 74 te kunnen helpen als het nodig is.
Geen zandbak in de buurt? Er zit een dierenwinkel tegenover mijn huis, zie er idd ook heel veel mensen met grote zakken etc uitkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is ook nergens meer kattengrit
ik heb een klein tuintje, het is welkomquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik maak ook eens een grapje, is zo broodnodig volgens velen hier, een beetje luchtigheid op zijn tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
rare gedachte, ik geloof dat je het niet helemaal begrepen hebt
ooooh oke, in dat geval, slechte grap!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik maak ook eens een grapje, is zo broodnodig volgens velen hier, een beetje luchtigheid op zijn tijd.
Goed!quote:
Aaaawwwhhhh , das nou echt die helpende hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:32 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ik heb een klein tuintje, het is welkom
Maar die behandelingen kunnen toch wel doorgaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt. Bestraling is maar 10-15 min werk per keer, maar sommigen moeten wel 35x komen (vooral KNO- en prostaatpatiënten).
Chemo gebeurt soms wel met opnamen, radiotherapie niet. Nou ja, radiotherapie soms indirect, als het tegelijk gebeurt met chemo
doet mij weinig eigenlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:33 schreef roos94 het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van een afgelaste Koningsdag. Is nog nooit eerder voorgekomen. Voor veel mensen is dit een belangrijk evenemt?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Aaaawwwhhhh , das nou echt die helpende hand.
Slechte grappen zijn mijn specialiteitquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:33 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ooooh oke, in dat geval, slechte grap!kan gebeuren
Ja, ik heb twee katten, alle zakken kattengrit op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen zandbak in de buurt? Er zit een dierenwinkel tegenover mijn huis, zie er idd ook heel veel mensen met grote zakken etc uitkomen.
Wat mij betreft mogen die bakker, groenteboer, kaasboer dan nog wel open blijven, omdat ze onder de levens/voedingsmiddelen vallen natuurlijk. En dat zorgt juist voor wat meer verspreiding, zodat niet iedereen naar de supermarkten hoeft te gaan en die dus minder belast worden (en minder mensen op een kluitje daar).quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ok hier in Etten Leur is echt veel gesloten of heel beperkt open. Maar komt vooral omdat er ook bijna niemand rond loopt in het centrum. Veel winkels waar er zeg maar een koffie corner is of dat je wat kan drinken is ook allemaal dicht of afgesloten. Daarom ook me vraag wat mag wel open blijven. Bij de bakker, slager, groenteboer of kaasboer komt ook amper iemand maar de supermarkt is tijdens spitsuren een mierenhoop. Ga ik toch liever naar die kleine winkeltjes die ook veel betere kwaliteit hebben.
Ik heb ruim 2 weken terug al wat ingeslagen, niet veel maar wel wat. Onder andere ook 2 zakken kattengrit en 2 dozen brokjesvoer. Niet veel, maar toch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik heb twee katten, alle zakken kattengrit op.
Ik dacht " nou hamsteren mensen nou ook al voor een jaar kattengrit?"
Ja, dus.
In principe wel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar die behandelingen kunnen toch wel doorgaan?
oke gelukkig manquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Slechte grappen zijn mijn specialiteit.
Ik weet dat ik hier soms overkom alsof ik totaal in paniek ben. integendeel, maar ik stoor me wel enorm aan de mensen die doen alsof het allemaal niet zo'n probleem is.
Verstandig. Hopelijk uitgesteld trouwens, maar ik reken daar niet op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:33 schreef roos94 het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van een afgelaste Koningsdag. Is nog nooit eerder voorgekomen. Voor veel mensen is dit een belangrijk evenemt?
Trustonquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:37 schreef tesssssssss het volgende:
....en er is ook heel veel gedoe over de Olympische Spelen.
Sow. Die gooi ik er nog niet even in voordat ik ga slapen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dus.
Die gaat niet door, einde gedoe. Welterusten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:37 schreef tesssssssss het volgende:
....en er is ook heel veel gedoe over de Olympische Spelen.
Sow. Die gooi ik er nog niet even in voordat ik ga slapen.
van de week de laatste bij de plus gekochtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het valt daar tot nu toe enorm mee tochquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat denken we trouwens van de gevolgen in Afrika en Zuid Afrika? Ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij.
Hun probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat denken we trouwens van de gevolgen in Afrika en Zuid Amerika? Ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij.
Ze testen nauwelijks. Brazilië wel en daar is een exponentiele groei zichtbaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het valt daar tot nu toe enorm mee toch
Behalve de boekenwinkels mis ik aan de rest toch niet zoveel. Zeker een meubelboulevard dan kies ik denk nog liever voor corona. Maar ik maak elke dag een wandelingetje ook door het centrum maar je ziet hier echt amper mensen lopen nog. Hoe verder in de week hoe rustiger het wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die bakker, groenteboer, kaasboer dan nog wel open blijven, omdat ze onder de levens/voedingsmiddelen vallen natuurlijk. En dat zorgt juist voor wat meer verspreiding, zodat niet iedereen naar de supermarkten hoeft te gaan en die dus minder belast worden (en minder mensen op een kluitje daar).
De rest van de winkels (kleding/schoenen/boekenzaken, tuincentra, meubelzaken, bouwmarkten ed) mogen per direct gesloten worden wat mij betreft.
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat denken we trouwens van de gevolgen in Afrika en Zuid Amerika? Ik heb daar echt een heel slecht gevoel bij.
best wel chill, maar nu mis ik vanalles tijdens het koffie zettenquote:
Je hoeft niet geheel in lock down totdat een vaccin is. Je bouwt zeer traag op met mondkapjes enz.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:45 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ontwikkelen>testen>produceren>uitrollen. Is echt niet in 8 maandjes gelukt.
Is dat echt een gerucht?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.
Het RIVM heeft op geen enkel moment gesproken in waterdichte garanties en daar zal je het wel niet mee eens zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak uitgelegd.
Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.
Deze schud ik even zo uit mijn mouw. Heb er vast nog heel veel meer als ik er nog langer over nadenk. Als je bronnen wil ga je maar Googlen of mijn oude posts terugzoeken, want die heb ik al tientallen keren gepost.
Het is daar snikheet corona gaat er niet eens een poging wagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe zit dat dan in Brazilië?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is daar snikheet corona gaat er niet eens een poging wagen.
je hebt gelijk, tot morgen, kga nog even muziek lusiteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Kyran het volgende:
Ok mensen ik taai af. Hou het netjes aub.
@:phpmystyle Bedankt voor de goede inhoudelijke discussie!
Ben je nou aan het trollen? Check even waar ze ten opzichte van de evenaar zijn.quote:
Aah topquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
In principe wel.
Wij mochten ons ook absoluut niet opgeven om andere afdelingen te helpen binnen het UMC
Tja, maar informatie kan ook negatieve effecten hebben. Stel dat het RIVM had gezegd dat het virus tot 3 dagen kan overleven op voorwerpen. Dan loop je het risico dat mensen hand sanitiser gaan gebruiken om boodschappen te ontsmetten, waardoor minder beschikbaar is voor het eigenlijke doel..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ze lopen telkens achter de feiten aan, feiten die al lang bekend zijn (zoals over asymptomatische besmetting bijvoorbeeld). Dat is gewoon gevaarlijk en ik vind juist dat ze mensen bewuster moeten maken, het dringt tot heel veel mensen niet door dat de maatregelen nu belangrijk zijn.
[..]
Ik vind dat een beetje een dooddoener, alsof je alles persoonlijk beter moet kunnen, we zijn niet allemaal politicus, arts, viroloog en econoom tegelijk, dus dan ook maar nergens kritiek op hebben?
[..]
Zoals ik zei, er is kritiek vanuit de hele wereld op RIVM, ook van mensen die wel gekwalificeerd zijn.
No problem! Jij ook bedankt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Kyran het volgende:
Ok mensen ik taai af. Hou het netjes aub.
@:phpmystyle Bedankt voor de goede inhoudelijke discussie!
Wel mogelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:47 schreef polderturk het volgende:
Is het mogelijk een patiënt aan een kunstlong te hangen en dan de longen schoon te maken? De kunstlong zou CO2 in get bloed moeten vervangen door zuurstof.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Haha, dat gerucht ging een tijdje de rondte hč.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zolang de geruchten daar zijn dat donkere mensen immuun zijn voorzie ik een massaslachting.
Ok, nog 1 reactie danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het RIVM heeft op geen enkel moment gesproken in waterdichte garanties en daar zal je het wel niet mee eens zijn.
Garanties hier ook niet eens. Het is geneeskunde en die is niet te vatten in zekerheden. Wat je het RIVM kunt verwijten dat zij in hun transparantie, de aangeboden informatie onvoldoende hebben aangepast met hoe hun "publiek" dat dan gaat lezen. Datzelfde geldt trouwens ook voor tal van politici. Niet helder maken en duiden wat je gaat doen.
Een beetje ook wat je sws meemaakt als patiënt in de zorg... bij en diagnose hoort de getroffene alleen de verwachting van de arts die dan een eigen waarheid wordt.
Als ik publicaties lees, lees ik die met een filter.... woorden als "nihil" en "geen" zijn (voor mij) niet gelijk aan nul. Zelf de wet van Newton is slechts een "theorie" totdat er een betere verklaring komt.
Ik snap de repliek, of dat je voor de gek bent gehouden, maar laten we proberen ons vast te houden aan het RIVM want ik zie geen beter alternatief dan meer chaos.
Ik hoop dan dat we ergens in de komende jaren voor mijn part een gelukzalig Parlementaire Enquęte kunnen houden maar nu FF niet.
Verder moeten we ook accepteren dat de politiek hier nu eenmaal de keuzes maakt en dat onze weerstand daartegen het alleen maar moeilijker maken. En wanneer iets beter kan moeten we ook durven, voor je eigen gezondheid, de betrokkenen daarop aan te spreken.
kunstlong is mogelijk, de longen reinigen lijkt me moeilijker (al heb ik ooit gelezen over een vloeistof die je kon "ademen", maw die voldoende opgeloste zuurstof kon bevatten, geen idee of dat dat klopte, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_breathing )quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:47 schreef polderturk het volgende:
Is het mogelijk een patiënt aan een kunstlong te hangen en dan de longen schoon te maken? De kunstlong zou CO2 in get bloed moeten vervangen door zuurstof.
Zouden de longen dan schoongewassen kunnen worden met zeep en water?
Bij ongeboren babies zijn de longen maandenlang gevuld met vocht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
kunstlong is mogelijk, de longen reinigen lijkt me moeilijker (al heb ik ooit gelezen over een vloeistof die je kon "ademen", maw die voldoende opgeloste lucht kon bevatten, geen idee of dat dat klopte, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_breathing )
Zit ook wat in, het is een beetje van beide. Merk in mijn directe omgeving dat veel mensen het niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, maar informatie kan ook negatieve effecten hebben. Stel dat het RIVM had gezegd dat het virus tot 3 dagen kan overleven op voorwerpen. Dan loop je het risico dat mensen hand sanitiser gaan gebruiken om boodschappen te ontsmetten, waardoor minder beschikbaar is voor het eigenlijke doel..
Maar daar hebben ze nog minder toestellen van beschikbaar, bruikbaar misschien wanneer je maar enkele gevallen hebt, maar niet als de IC volstroomt..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Bij ongeboren babies zijn de longen maandenlang gevuld met vocht.
Misschien kan hierover nagedacht worden door onze artsen.
https://www.lumc.nl/patie(...)ECMO-bij-volwassenen
Je moet toch wat als het wc-papier is uitverkochtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Geen zandbak in de buurt? Er zit een dierenwinkel tegenover mijn huis, zie er idd ook heel veel mensen met grote zakken etc uitkomen.
Sommige patiënten hangen 3 weken aan een beademmingsapparaat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar daar hebben ze nog minder toestellen van beschikbaar, bruikbaar misschien wanneer je maar enkele gevallen hebt, maar niet als de IC volstroomt..
Maar dan moet je de longen kunnen "reinigen". Het is een ontsteking van de longen, ik denk niet dat je dat snel kan oplossen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Sommige patiënten hangen 3 weken aan een beademmingsapparaat.
De behandeling die ik voorstel duurt max 5 uur ofzo.
Stel een patiënt is na een week (of twee weken) niet beter. Dan kan je zoiets proberen om de ICU's te verlichten.
quote:
Duurt nog aanzienlijk langer dit artikel.quote:U.S. intelligence agencies were issuing ominous, classified warnings in January and February about the global danger posed by the coronavirus while President Trump and lawmakers played down the threat and failed to take action that might have slowed the spread of the pathogen, according to U.S. officials familiar with spy agency reporting.
(...)
Taken together, the reports and warnings painted an early picture of a virus that showed the characteristics of a globe-encircling pandemic that could require governments to take swift actions to contain it. But despite that constant flow of reporting, Trump continued publicly and privately to play down the threat the virus posed to Americans. Lawmakers, too, did not grapple with the virus in earnest until this month, as officials scrambled to keep citizens in their homes and hospitals braced for a surge in patients suffering from covid-19, the disease caused by the coronavirus.
[...]
“Donald Trump may not have been expecting this, but a lot of other people in the government were — they just couldn’t get him to do anything about it,” this official said. “The system was blinking red.”
Spokespeople for the CIA and the Office of the Director of National Intelligence declined to comment, and a White House spokesman rebutted criticism of Trump’s response.
“President Trump has taken historic, aggressive measures to protect the health, wealth and safety of the American people — and did so, while the media and Democrats chose to only focus on the stupid politics of a sham illegitimate impeachment,” Hogan Gidley said in a statement. “It’s more than disgusting, despicable and disgraceful for cowardly unnamed sources to attempt to rewrite history — it’s a clear threat to this great country.”
[...]
The warnings from U.S. intelligence agencies increased in volume toward the end of January and into early February, said officials familiar with the reports. By then, a majority of the intelligence reporting included in daily briefing papers and digests from the Office of the Director of National Intelligence and the CIA was about covid-19, said officials who have read the reports.
(...)
The surge in warnings coincided with a move by Sen. Richard Burr (R-N.C.) to sell dozens of stocks worth between $628,033 and $1.72 million. As chairman of the Senate Intelligence Committee, Burr was privy to virtually all of the highly classified reporting on the coronavirus. Burr issued a statement Friday defending his sell-off, saying he sold based entirely on publicly available information, and he called for the Senate Ethics Committee to investigate.
The Abyssquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
kunstlong is mogelijk, de longen reinigen lijkt me moeilijker (al heb ik ooit gelezen over een vloeistof die je kon "ademen", maw die voldoende opgeloste zuurstof kon bevatten, geen idee of dat dat klopte, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_breathing )
Dan moeten we het ook maar doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:17 schreef joyvke het volgende:
In China zei een dokter dat ze diverse kritische patienten hebben gered met ECMO en dat het de moeite waard was.
Ik kan het interview zo snel niet vinden, maar hier een artikel van de Lancet:
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30119-3/fulltext
https://www.medpagetoday.com/infectiousdisease/covid19/85520
Watje met olie in je reet opeens niet meer genoeg?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:21 schreef polderturk het volgende:
We weten dat water en zeep het virus doodt.
Hang de patiënt aan een ECMO en was de longen met zeep en water.
En dan kapot gaan aan een chemische longontsteking zeker...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:21 schreef polderturk het volgende:
We weten dat water en zeep het virus doodt.
Hang de patiënt aan een ECMO en was de longen met zeep en water.
Ga slapen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Watje met olie in je reet opeens niet meer genoeg?
9.2 dagen is wel heel lang. Ik weet niet of ze de longen schoonmaken in de tussentijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:17 schreef joyvke het volgende:
In China zei een dokter dat ze diverse kritische patienten hebben gered met ECMO en dat het de moeite waard was.
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30119-3/fulltext
Goed spoelen met water.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan kapot gaan aan een chemische longontsteking zeker...
Ja, het werd ook in het rapport van de WHO vermeld, maar het is zeker geen oplossing voor een overbelaste IC:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:17 schreef joyvke het volgende:
quote:The application of intubation/invasive ventilation and ECMO in critically ill patients can improve survival. The Joint Mission Team was told of ECMO use in four patients at one hospital with one death and three who appeared to be improving. Clearly, though ECMO is very resource consumptive, any health system would need to carefully weigh the benefits.
Heeft ook in het NRC gestaan: Spionagedienst voorzag pandemiequote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Duurt nog aanzienlijk langer dit artikel.
7 april is alles weer normaal, toch ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:56 schreef roos94 het volgende:
In brazillie is het aantal besmetten afgelopen 24u gestegen met 45 procent naar 904. Gaat ook al hard daar.. (bron ad.nl liveblog app)
Wanneer stopt deze ellende.
sommige experts zeggen 6 maanden, andere 2 jaar, maar dan is er ook niks meer over van de economie, dan hebt je na-oorlogse taferelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:56 schreef roos94 het volgende:
In brazillie is het aantal besmetten afgelopen 24u gestegen met 45 procent naar 904. Gaat ook al hard daar.. (bron ad.nl liveblog app)
Wanneer stopt deze ellende.
juist, dat gaat ook gebeuren helaas....de economie gaat compleet naar de klote, dat is nu al aan het gebeuren en daar is weinig aan te doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sommige experts zeggen 6 maanden, andere 2 jaar, maar dan is er ook niks meer over van de economie, dan hebt je na-oorlogse taferelen
Volgens rutte is het ook niet nodig om non essentiele winkels te sluiten. Dus waarom hij dan die 6 april zou verlengen is mij een raadselquote:Op zaterdag 21 maart 2020 03:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
7 april is alles weer normaal, toch ?
dit duurt nog minimaal tot juni....
waarom hij het gaat verlengen ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Volgens rutte is het ook niet nodig om non essentiele winkels te sluiten. Dus waarom hij dan die 6 april zou verlengen is mij een raadsel
Maar houden de italianen zich er aan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom hij het gaat verlengen ?
dat gaan we over een paar dagen zien waarom het verlengt word.....italië nog steeds niet aan de piek en toch al zeer lang in een echte lockdown, het loopt volledig uit de klauwen daar
in spanje ook al
het is geen vrijheid blijheid meer daar he, je word gewoon opgepakt en/of dikke boete.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar houden de italianen zich er aan?
quote:There are now 969 Covid-19 cases and seven deaths in Australia, and the health minister Greg Hunt says about 115,000 tests have been carried out.
nog steeds te weinig, we zitten er nu, ze maken exact dezelfde fouten als elke regering.quote:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
We gaan veel sneller van 200.000 naar 400.000 dan van 100.000 naar 200.000quote:Op zaterdag 21 maart 2020 05:00 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:06:30Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- January 28: 5,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 14: 150,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 19: 225,000 cases
- March 20: 250,000 cases reageer retweet
Ongelooflijk ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:37 schreef Elizium het volgende:
Als ze de sluiting van de coffeeshops maar wel op tijd aangeven deze keer,,, heb je anders weer een bom besmettingen bij elkaar.
exponential growth...en er word meer getest, dit zal de aankomende weken nog VEEL harder gaan oplopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 05:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We gaan veel sneller van 200.000 naar 400.000 dan van 100.000 naar 200.000
Hoewel data eigenlijk niks zegt. Er wordt nu ook meer getest. Maar toch, het is overal aan het losgaan nu.
Was echt lomp. Zit je net aan je pizza in het restaurant, kun je opzouten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 05:14 schreef Elizium het volgende:
Ja dat was ook wel raar , dat alles binnen een half uur dicht moest zijn, ook alle horeca. En dan niet vrijdag's al de scholen dicht maar laat op zondag. 2 dagen eerder die maatregelen en je had mensen ook beter voorbereid.
https://nos.nl/artikel/23(...)-vaak-niet-door.htmlquote:De Jonge: veel mondkapjes aangeboden, maar koop gaat vaak niet door
Het ministerie van Volksgezondheid heeft honderden berichten binnengekregen van burgers en bedrijven die mondkapjes en andere beschermingsmiddelen aanbieden om de grote tekorten te bestrijden. Maar heel veel van die aanbiedingen lopen op niets uit, onder meer omdat er voor de voorraden woekerprijzen worden gevraagd, schrijft minister De Jonge aan de Tweede Kamer.
Toch is het hem de afgelopen week gelukt om zo'n 200.000 mondkapjes te verdelen over zorgaanbieders. De tekorten zijn daarmee verre van opgelost; dagelijks gebruiken de Nederlandse ziekenhuizen zo'n 100.000 mondkapjes.
De Jonge wil daarom grote voorraden uit China inkopen, maar moet daarvoor eerst logistieke, financiële en beveiligingsafspraken maken. "De druk op deze aankopen is hoog en doorgang is vaak tot het laatste moment onzeker, omdat er meerdere kapers op de kust zijn." Ook onderzoekt hij met minister Wiebes van Economische Zaken de mogelijkheid om in Nederland mondkapjes te produceren.
Voorraad van dagen
Door de coronacrisis is de voorraad mondkapjes in ziekenhuizen bijna op. "Niet alleen bij ziekenhuizen, maar ook bij huisartsen, ambulancediensten is de nood hoog", zei bestuursvoorzitter Ernst Kuipers van het Erasmus MC in Rotterdam. "Velen hebben een voorraad voor niet meer dan dagen. Het is een groot probleem, want het aantal patiënten stijgt."
Minister De Jonge roept particulieren die mondkapjes of andere beschermingsmiddelen hebben op om die aan het Rode Kruis te geven.
In de blog staat een verwijzing naar een onderzoek dat nicotine de ACE2 receptor afremt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? En dan bedoel ik niet van die minder schadelijke manier van binnen krijgen.
Ik denk dat we over Afrika weinig gaan horen. Ik hou rekening met minder sterfte, nauwelijks ouderen in dat continent.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoop het niet. Zondag vlucht naar huis (eindelijk) vanuit Zuid Afrika. Fucking frustrerend om te zien hoeveel mensen gewoon dikke schijt hebben aan de 1,5 meter afstand in Nederland en het eindeloze hamsteren. Helemaal dat mensen vervolgens janken op social media dat ze het zwaar hebben, omdat ze persoon X al een week niet hebben kunnen zienquote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:52 schreef Sunri5e het volgende:
Zouden we dan toch nog op slot gaan dit weekend?
Als ik het goed zie is dat een stoffen masker. Dat is een te grof materiaal. Het masker is prima, maar dan moet je er wel iets in doen om fijne deeltjes te filteren, zoals een lap geknipt uit een stofzuigerzak, of een papieren zakdoek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:51 schreef quirina het volgende:
Voor mensen die een mondkapje willen.
https://www.craftpassion.com/face-mask-sewing-pattern/
Ik zit nu in Afrika, mensen hier zijn echt bang. Elke publieke plek waar je heen wilt is nu dicht, maar eerst mocht je niet naar binnen voordat je je handen had gewassen met hand sanitizers. Europeanen worden hier als een soort paria gezien en mensen blijven ver van je uit de buurt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat we over Afrika weinig gaan horen. Ik hou rekening met minder sterfte, nauwelijks ouderen in dat continent.
Ik zie Australiërs posten dat hun regering het volledig in de hand hebben end at ze zich niet zo drukmaken want het is een sterk relaxt volk.quote:
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:52 schreef Sunri5e het volgende:
Jij ziet dat vanuit het buitenlandquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Hoop het niet. Zondag vlucht naar huis (eindelijk) vanuit Zuid Afrika. Fucking frustrerend om te zien hoeveel mensen gewoon dikke schijt hebben aan de 1,5 meter afstand in Nederland en het eindeloze hamsteren. Helemaal dat mensen vervolgens janken op social media dat ze het zwaar hebben, omdat ze persoon X al een week niet hebben kunnen zien
Kan ik me niet voorstellen. Het beleid neigt daar totaal niet naar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:52 schreef Sunri5e het volgende:
Lekker fokken op Nigeriaanse WiFiquote:
ADquote:Topman Dave Calhoun van de Amerikaanse vliegtuigfabrikant Boeing en voorzitter Larry Kellner van de Raad van Bestuur zullen voor de rest van het jaar geen loon meer ontvangen. Ook heeft het bedrijf vrijdag besloten om tot nader order geen dividend meer uit te keren.
Waar in Nederland is dat? Hoezo blijf je daar dan niet als het hier zo kut is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Hoop het niet. Zondag vlucht naar huis (eindelijk) vanuit Zuid Afrika. Fucking frustrerend om te zien hoeveel mensen gewoon dikke schijt hebben aan de 1,5 meter afstand in Nederland en het eindeloze hamsteren. Helemaal dat mensen vervolgens janken op social media dat ze het zwaar hebben, omdat ze persoon X al een week niet hebben kunnen zien
Klopt, maar als je leest zie je ook wat voor opties ze geeft voor filters.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:01 schreef Benger het volgende:
[..]
Als ik het goed zie is dat een stoffen masker. Dat is een te grof materiaal. Het masker is prima, maar dan moet je er wel iets in doen om fijne deeltjes te filteren, zoals een lap geknipt uit een stofzuigerzak, of een papieren zakdoek.
Toch wil ik niet weten hoe druk het dit weekend gaat worden in de bossen en speeltuinen.. mensen zijn het na 1 week al zat volgens mij om opgehokt te zittenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Waar in Nederland is dat? Hoezo blijf je daar dan niet als het hier zo kut is.
Ik snap echt heel veel gezeik hier niet hoor. Ook niet om een final lockdown. Ik zie hier echt niet anders dan mensen die het hartstikke serieus nemen. Een enkele grijze dakduif probeert nog snel wat peren te laden in je aura maar alles is uitgestorven. Alle contact vindt plaats op social media.
Begin je hier serieus weer over? Hoe groot is de plaat voor je kop vraag ik me afquote:Op zaterdag 21 maart 2020 04:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Volgens rutte is het ook niet nodig om non essentiele winkels te sluiten. Dus waarom hij dan die 6 april zou verlengen is mij een raadsel
Ik ben nu 1 jaar afgestudeerd, werk in de randstad. Nog veel contacten met studenten, als je in die groepen van een campus ziet dat studenten gewoon dagelijks 'corona virus' feesten houden en met 60 man in een kleine ruimte lopen te feesten... daarvoor hoef je niet i NL te zijn om dat te zienquote:
Waarschijnlijk zit ik in een soort Chinese enclave ofzo want ik zie dat hier echt niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch wil ik niet weten hoe druk het dit weekend gaat worden in de bossen en speeltuinen.. mensen zijn het na 1 week al zat volgens mij om opgehokt te zitten
Ligt een beetje aan waar je woont en sociale contacten en zo. Als ik kijk naar waar mijn ouders wonen, dan neemt iedereen het daar serieus (klein dorpje). Maar wat ik net zei, ik zie onder studenten dat er heel veel mensen zijn die er gewoon schijt aan hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik snap echt heel veel gezeik hier niet hoor. Ook niet om een final lockdown. Ik zie hier echt niet anders dan mensen die het hartstikke serieus nemen. Een enkele grijze dakduif probeert nog snel wat peren te laden in je aura maar alles is uitgestorven. Alle contact vindt plaats op social media.
Hier idem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Blijf lekker daar je bent danquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan waar je woont en sociale contacten en zo. Als ik kijk naar waar mijn ouders wonen, dan neemt iedereen het daar serieus (klein dorpje). Maar wat ik net zei, ik zie onder studenten dat er heel veel mensen zijn die er gewoon schijt aan hebben.
Daar blijven. Als ze dat financieel redden, heb je hier nu niks te zoeken want er is hier niks.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Aurelius het volgende:
Kennis zit met haar bejaarde moeder en kinderen op de Canarische Eilanden. Ze zit in een gehuurd appartement en kan daar tot eind mei zeker blijven. Ze kan vandaag of morgen nog terugvliegen, daarna pas 16 april op zijn vroegst.
Wat zouden jullie adviseren? Daar blijven of terug naar Nederland komen? Ik neig naar blijven zitten aangezien het hier nu ook hard oploopt.
Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen maar ik kan er geen touw aan vastknopenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:14 schreef Noek het volgende:
en enkele grijze dakduif probeert nog snel wat peren te laden in je aura maar alles is uitgestorven.
Ow, dat is ellendig, Dani!! Heel veel sterkte en hoop dat het snel goed gaat!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:06 schreef DaniqueV het volgende:
[..]
Nou.... 19 en 21 jaar oud noem ik eigenlijk ook nog wel kinderen.die liggen nu ook naar lucht te happen en dan zitten ze pas in de eerste dagen ziek zijn. hun moeder is er nog erger aan toe maar ze nemen je niet zomaar op in het ziekenhuis
Bij het maken van de zin had ik ook nog geen koffie gehad maar in mijn hoofd klopte het gewoon. Dus! *gooit handen in de lucht*quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik heb deze zin nu een paar keer gelezen maar ik kan er geen touw aan vastknopen
...eerst even koffie en dan nog een keer kijken
Het doet me denken aan de verzen van Nostradamus
ah nee, zo... ok.... sorry mevrouwquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Bij het maken van de zin had ik ook nog geen koffie gehad maar in mijn hoofd klopte het gewoon. Dus! *gooit handen in de lucht*
Wat een zure appels hier allemaal, wonen jullie in een pot augurken ofzo? Iemand uit kritiek op wat hij ziet gebeuren in bepaalde sociale kringen en de enige reacties die komen zijn van het niveau van een PVV-stemmer.quote:
Als ze de dubbele lasten kunnen betalen, en er WiFi is (ik neem aan dat die kids schoolwerk moeten doen), dan zou ik daar blijven. Het wordt daar ook sneller warm, en dus mogelijk minder kans op besmetting. Wordt het eiland wel goed bevoorraad?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Aurelius het volgende:
Kennis zit met haar bejaarde moeder en kinderen op de Canarische Eilanden. Ze zit in een gehuurd appartement en kan daar tot eind mei zeker blijven. Ze kan vandaag of morgen nog terugvliegen, daarna pas 16 april op zijn vroegst.
Wat zouden jullie adviseren? Daar blijven of terug naar Nederland komen? Ik neig naar blijven zitten aangezien het hier nu ook hard oploopt.
Allesbehalve zelfs. Dit is wel de meest gare comment van vandaag, gok ik maar ik daag iedereen uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
de enige reacties die komen zijn van het niveau van een PVV-stemmer.
Ja behoorlijk ernstig daar al en idd horen we niets vanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 06:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik denk dat we over Afrika weinig gaan horen. Ik hou rekening met minder sterfte, nauwelijks ouderen in dat continent.
"Blijf je lekker daar" "Kom je toch niet terug". Lekker inhoudelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Allesbehalve zelfs. Dit is wel de meest gare comment van vandaag, gok ik maar ik daag iedereen uit.
Ik zou adviseren terug te keren. Dat de warmte het virus verdrijft is nog helemaal niet bekend. Ook is het onduidelijk of ze wel na 16 april kan terugkeren. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Aurelius het volgende:
Nee, vanuit daar lopen janken over hoe Nederlanders zich gedragen, dan snap je het.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:49 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
"Blijf je lekker daar" "Kom je toch niet terug". Lekker inhoudelijk
Toch zag ik gisteren wel een onderzoek over warmte maar dat gaat wel gepaard met humidity.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:51 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik zou adviseren terug te keren. Dat de warmte het virus verdrijft is nog helemaal niet bekend. Ook is het onduidelijk of ze wel na 16 april kan terugkeren. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Zo snel mogelijk terug, het is lang niet zeker dat eind mei het ergste achter de rug is en er weer vliegtuigen vliegen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Aurelius het volgende:
Ja dat lees je meer tegen de 40% RV en >20 grCquote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Toch zag ik gisteren wel een onderzoek over warmte maar dat gaat wel gepaard met humidity.
Dus dan zit je al snel in de tropen.
Is dat niet achterhaald nu?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dat lees je meer tegen de 40% RV en >20 grC
Ik heb dit plaatje een tijdje terug opgeslagen:
[ afbeelding ]
Ik hou hoop dat het echt wegtrekt met het aanbreken van de lente...
Dan zijn we, ironisch genoeg, gered door onze andere crisis
Rio gooit de boel dicht (voor zover dat nog niet te laat is), maar vooral in São Paulo is de shit wel aan jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat niet achterhaald nu?
Brazilië is donkerrood en daar gaat het nu ook los.![]()
Gaat leuk worden in die favela's.
ja... ik weet hetquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dat niet achterhaald nu?
Brazilië is donkerrood en daar gaat het nu ook los.![]()
Gaat leuk worden in die favela's.
Was zo'n wetenschappelijk artikel dat dat claimt, maar de data was op z'n minst bijzonder geīnterpreteerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja dat lees je meer tegen de 40% RV en >20 grC
Ik heb dit plaatje een tijdje terug opgeslagen:
[ afbeelding ]
Ik hou hoop dat het echt wegtrekt met het aanbreken van de lente...
Dan zijn we, ironisch genoeg, gered door onze andere crisis
Ze gaan niet met het OV hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
Ah fijn, nu gaan ze die patiënten ook nog eens verspreiden door het hele land. Hoe dom kun je zijn zeg.
Hoe dom ben jij dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
Ah fijn, nu gaan ze die patiënten ook nog eens verspreiden door het hele land. Hoe dom kun je zijn zeg.
Je snapt dat die de enige manier is om de capaciteit die er is te benutten?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Kijk naar buiten mensen... wauw
De lente komt in ieder geval wel
Zorgpersoneel dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen nog steeds risico loopt het virus op te lopen. Die gaan vervolgens weer naar huis, doen boodschappen etc.quote:
tis wel nog frisquote:
Je moet zelf niet stiekem lachen als je dit terug leest?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ga buiten mijn koffie opdrinken en net doen alsof ik gewoon zoals altijd in een psychose zit en jullie en dat hele corona allemaal hele nare wanen zijnquote:
Slechte luchtkwaliteit vergroot wel de kans op longontsteking, maar zou slechts een marginale rol moeten spelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:04 schreef raptorix het volgende:
Snelle gedachte kan er een relatie met luchtkwaliteit zijn?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, vanuit daar lopen janken over hoe Nederlanders zich gedragen, dan snap je het.
Ik leg nog uit wat ik hier in Nederland zie en wat er hier gebeurt. *live live live*
Al voor 6 dagen dus jouw beeld is beperkt. Zo beperkt als de gemiddelde PVV-stemmert.
En als de shit op die plekken uitbreekt kunnen die inwoners nergens terecht...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je snapt dat die de enige manier is om de capaciteit die er is te benutten?
Ik zou daar niet willen blijven als het daar ook toeslaat of als ze alsnog besmet raken. Dan gok ik de kans dat de ziekenhuizen het hier onder controle houden iets hoger in.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Aurelius het volgende:
De ziekenhuizen liggen niet meteen vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:07 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En als de shit op die plekken uitbreekt kunnen die inwoners nergens terecht...
Er wonen daar veel Engelsen, en ook behoorlijk duur voor Spaanse begrippen, ik vermoed ook goede zorg, ik zou blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:45 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als ze de dubbele lasten kunnen betalen, en er WiFi is (ik neem aan dat die kids schoolwerk moeten doen), dan zou ik daar blijven. Het wordt daar ook sneller warm, en dus mogelijk minder kans op besmetting. Wordt het eiland wel goed bevoorraad?
Minpunt, stel dát er iemand zorg nodig heeft, hoe gaat dan de opname er aan toe? Spreken ze Spaans? Want in Spanje spreekt zeer zeker niet iedereen Engels. En ik zou, bij blijven, zeker de zorgverzekeraar bellen om te informeren hoe het zit indien opname.
De kans dat het virus zich verder verspreidt wordt hierdoor in ieder geval niet kleiner. Dus eigenlijk niet nee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Je moet zelf niet stiekem lachen als je dit terug leest?
Oké.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:06 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]en hoe zie jij de dingen in Nederland schat? Je gaat elke dag even naar buiten in het noorden van het land, je zet je TV aan en je leest het internet? En dat vat jou hele beeld samen?
Hoe kom je erbij dat mijn beeld beperkt is? Ik volg het nieuws op de voet, ik heb dagelijks contact met collega's, vrienden, familie, buren, oud-klasgenoten. Ik krijg informatie van mensen die net zo 'live' geīnformeerd zijn als jij. Van de randstad tot de hoge Veluwe. Vertel mij niet wat er aan de hand is in NL. Wat jij ziet hoeft niet overal in Nederland van toepassing te zijn. En jij gaat mij niet vertellen stad en land af te reizen om dagelijks alles 'live' te zien. Je hebt dezelfde bronnen als ik, alleen zie je met je eigen ogen wat er in jouw regio gebeurd. Again, dat is niet heel Nederland. Ik weet dat er veel plaatsen zijn waar mensen zich gedragen, maar ga niet ontkennen dat er sociale kringen zijn die overal lak aanhebben.
Gaat het hier bij laten wat deze discussie betreft, wordt een nietes welles spelletje. Vooral omdat het niet over de inhoud gaat helaas.
Dit, als je rationeel nadenkt weet je dat we pas aan het begin van de ellende staan. Tegen die tijd zullen er vele financiële gevolgen zijn. In dit soort tijden kan je beter in je eigen land zitten met dokters die je kunnen verstaan, met steun van vrienden en familie om je heen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 07:54 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk terug, het is lang niet zeker dat eind mei het ergste achter de rug is en er weer vliegtuigen vliegen.
Laatste wat je wilt is dakloos worden in een land waar je de taal niet spreekt.
Gezien Italië kan dat nogal snel het geval zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De ziekenhuizen liggen niet meteen vol.
Maar wij zijn neo-fascisten als we een lockdown willen, volgens sommigen hier.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
frisjes ja....
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.htmlquote:RIVM-baas: Of er maatregelen bijkomen, hangt af van het gedrag van mensen
21 maart 2020 06:00
Laatste update: 18 minuten geleden
Met het uitbreken van de coronacrisis stond Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), ineens in het landelijke middelpunt van de belangstelling. In gesprek met NU.nl gaat hij in op hoelang maatregelen nog nodig zijn en hoe hij zichzelf op de been houdt nu er zoveel van hem wordt gevraagd.
Hoe lang verwacht u dat de maatregelen nog nodig zijn?
"Het is ingewikkeld om de toekomst en het beloop van de uitbraak te voorspellen. Hoe lang de maatregelen nodig zijn hangt onder meer af van de effecten die we gaan zien. Toen de interventies (maatregelen als scholen sluiten en thuiswerken, red.) startten, zaten er al personen in de incubatieperiode van de infectieziekte."
"Ik verwacht de komende dagen met name in Noord-Brabant en Zuid-Limburg echt nog een behoorlijke toename van besmettingen. Dat kan bijna niet anders. De interventies hebben enige tijd nodig om vat te krijgen op het geheel."
"Op grond van de infectiemodellen die we hanteren, kunnen we het effect van de interventies inschatten. Als we de huidige interventies optellen, volgt uit die modellen dat de overdracht van het virus voldoende teruggaat om de verdere toename te doen afnemen. Dat is het belangrijkste doel, wat leidt tot bescherming van kwetsbaren onder de bevolking en het mogelijk houden van zorg voor degenen die het nodig hebben."
"Wat betreft de interventies 'afstand houden tot elkaar', 'thuiswerken' en dergelijke maak ik me zorgen over het gedrag, hoe men zich eraan houdt. Het is een serieuze zaak en men moet er niet laconiek mee omgaan."
"Eigenlijk is de belangrijkste en meest effectieve maatregel dat je zelf herkent als je ziek wordt, dus let op de symptomen. Het gaat om klachten die passen bij een bovensteluchtweginfectie (neusverkoudheid, keelpijn, hoesten en daarbij eventueel koorts, red.) en die er voorheen niet waren. Dan moet je het superserieus nemen en simpelweg thuisblijven."
"Vermijd dan nieuwe contacten en beperk bestaande contacten. Al de interventies maken het toch al teruggebrachte maatschappelijke verkeer nog mogelijk, maar of het nog strenger moet is alleszins afhankelijk van hoe iedereen zich daaraan houdt."
Er zijn mensen die dan zeggen: maar ik weet zeker dat ik geen corona heb, waarom moet ik dan toch thuisblijven?
"Het probleem is dat we niet iedereen kunnen testen, daar hebben we de testen en de mankracht niet voor. Met het advies om bij alle luchtwegklachten thuis te blijven zullen we ongetwijfeld wat overshooten, maar als een percentage daarvan toch een coronavirusinfectie heeft en niet thuisblijft, dan gaan we de uitbraak niet stoppen als die mensen gewoon naar hun werk gaan."
Welke maatregelen zijn nog meer mogelijk?
"Uiteindelijk draait alles om contact waarbij het virus van de geīnfecteerde persoon op een gevoelige persoon overgaat. Dat betekent dat maatregelen erop zijn gericht om het contact tussen mensen te verminderen. Als dat nodig blijkt, zou je naast de huidige maatregelen nog winkels kunnen sluiten, of het openbaar vervoer. Of zelfs: dat uiteindelijk iedereen moet thuisblijven. Je gaat dan steeds meer van sociale onthouding naar een echte lockdown."
Schat u in dat het bij de nu al genomen maatregelen blijft?
"Ik hķķp dat het daarbij blijft. Ik herhaal maar weer: of er maatregelen bijkomen, hangt nu vooral af van het gedrag van mensen. En ja, soms is het moeilijk, maar dan moet je toch voor de veilige keuze kiezen, voor jou en de ander. Als je kucht: niet denken het zal wel niks zijn, maar gewoon thuisblijven, omdat je dan geen risico bent voor anderen."
Stel dat we na 6 april de maatregelen weer kunnen afbouwen, bestaat dan het risico dat het virus zich weer sterker verspreidt?
"Dat zou kunnen. Daarom moeten we alles zorgvuldig afstemmen op elkaar en naast interventies ook onderzoek doen naar het effect daarvan. Het zou kunnen dat maatregelen versoepeld worden en later weer worden ingevoerd. Het zou ook kunnen dat er dan nog éxtra maatregelen volgen, het kan beide kanten op."
"Wat vaak wordt gezegd is: doe dan maar een totale lockdown, dan zijn we er maar vanaf. Dat heeft Singapore in delen gedaan. Die leken er inderdaad vanaf, maar de lockdown werd opgeheven en nu is het virus daar weer terug. Wij denken dat je naar een situatie toe moet waarin je probeert het virus maximaal te beheersen en tegelijkertijd toch enig maatschappelijk leven mogelijk houdt."
Bent u eigenlijk bang dat u zelf ziek wordt?
"Ik acht de kans zeker aanwezig, dat is de realiteit. Om het risico erop zoveel mogelijk te beperken houd ik me aan de maatregelen die we adviseren. Ik was goed en frequent mijn handen, loop met een boog om mensen die hoesten en attendeer ze erop dat ze thuis zouden moeten zijn."
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:08 schreef TLC het volgende:
In Italie 17 artsen overleden aan het coronavirus.
Bron CNN
.....
Het zijn net mensen hč.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zorgpersoneel dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen nog steeds risico loopt het virus op te lopen. Die gaan vervolgens weer naar huis, doen boodschappen etc.
Hielden mensen zich daar niet aan de lockdown dan? Ik heb daar eigenlijk niks over gelezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
frisjes ja....
[ afbeelding ]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
De man heeft gelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)drag-van-mensen.html
Jaapquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
Geniet, fijne kerel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik ga buiten mijn koffie opdrinken en net doen alsof ik gewoon zoals altijd in een psychose zit en jullie en dat hele corona allemaal hele nare wanen zijn
Meer besmettingen en doden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:15 schreef Landgeld het volgende:
Nou... Wat gaat het nieuws vandaag brengen
twitter:MadMarty3 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:15:11Mijn zoon (34) heeft darmkanker en zou de 24e in Eindh. geopereerd worden. Gaat niet door wegens corona. Zonder operatie geef ik hem nog 3 weken. Dan verliezen 2 jonge kinderen hun vader. We zoeken naar een ziekenh. waar hij wel terecht kan. Wie weet er eentje? Please RT. #kanker reageer retweet
Hier schijnt de zon heerlijk in mijn toet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
koud man...zat ik daar met mijn muts op...
bah bah
https://eu.usatoday.com/s(...)pandemic/2878856001/quote:Coronavirus pandemic inspires Las Vegas strip club to offer drive-thru show
...
“Guests can drive up to the front door and we’re going to have dancers separated by the 6-foot separation rule and they can enjoy a totally nude show right from the seat of their car.”
...
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
twitter:MadMarty3 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:15:11Mijn zoon (34) heeft darmkanker en zou de 24e in Eindh. geopereerd worden. Gaat niet door wegens corona. Zonder operatie geef ik hem nog 3 weken. Dan verliezen 2 jonge kinderen hun vader. We zoeken naar een ziekenh. waar hij wel terecht kan. Wie weet er eentje? Please RT. #kanker reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Felixa het volgende:
Is dit al voorbij gekomen?![]()
[..]
https://eu.usatoday.com/s(...)pandemic/2878856001/
dat is ook een flink oppervlak natuurlijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef -river- het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon heerlijk in mijn toet.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dat is ook een flink oppervlak natuurlijk
En niet realistisch. Er zijn op dit moment nog genoeg ziekenhuizen met ruimte voor dit soort operaties.quote:
dit gaat alleen maar meer gebeuren, het zorgstelsel staat nu al onder spanning. Eigenlijk hadden ze dit soort zaken met spoed naar voren moeten trekken, alle niet noodzakelijke operaties per direct schrappen en alles naar vorenquote:
Trap er nou niet in joh doomsdayprepper.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dit gaat alleen maar meer gebeuren, het zorgstelsel staat nu al onder spanning. Eigenlijk hadden ze dit soort zaken met spoed naar voren moeten trekken, alle niet noodzakelijke operaties per direct schrappen en alles naar voren
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:17 schreef -river- het volgende:
[..]
Ja wat verwacht je dan? Dat het zorgpersoneel in het ziekenhuis gaat wonen? Man man man...
Die is niet wijs.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:20 schreef TLC het volgende:
Ook Noord-Korea kampt met dit virus, maar ondertussen blijft de grote leider met raketjes spelen
hoe is het met je vriendin?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Trap er nou niet in joh doomsdayprepper.
Ik neem aan dat uiterst urgente operaties die levensreddend zijn wel doorgaan.quote:
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat er meer de nadruk op moeten worden gelegd dat het risico niet zo zeer is dat wij zelf ziek worden maar dat wij andere kunnen besmetten met ons gedrag en dus andere mensen die ook zorg nodig hebben zo laten vallen.
Er zou helaas een soort van schaamte moeten ontstaan om de maatregelen niet serieus te nemen. Ee soort van massale afkeuring.
Denk dat nu veel mensen nog denken, van ik ben niet ziek en als ik ziek word dan is het een griepje
ik zou nog eens goed naar de cijfers kijken want buiten Brabant zijn er ook al plekken waar het 'los' is zoals Amsterdam. Duurt nog even maar binnen een week hebben we op veel meer plekken hetzelfde probleem.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.
Het waait hier ook stevig. Vond het al dapper van je.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
koud man...zat ik daar met mijn muts op...
bah bah
1016 mensen besmet in Brabant, de andere 1978 in andere provincies.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee dat ze het virus lekker in Brabant 'containen'.
Als de IC vol ligt, dan ligt ie vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik neem aan dat uiterst urgente operaties die levensreddend zijn wel doorgaan.
Maar ja zeker weten doe ik dat ook niet.
“Maar ik heb geen Corona hoor!”quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
ik denk dat er meer de nadruk op moeten worden gelegd dat het risico niet zo zeer is dat wij zelf ziek worden maar dat wij andere kunnen besmetten met ons gedrag en dus andere mensen die ook zorg nodig hebben zo laten vallen.
Er zou helaas een soort van schaamte moeten ontstaan om de maatregelen niet serieus te nemen. Ee soort van massale afkeuring.
Denk dat nu veel mensen nog denken, van ik ben niet ziek en als ik ziek word dan is het een griepje
3 uur geslapen vannacht.. onverminderde pijn .. keelpijn vooral ondragelijk. Temperatuur gaat ze zometeen pas meten.quote:
Met buiten rennen is vrij weinig mis, wordt zelfs aangeraden. Als je maar een beetje bij anderen uit de buurt blijft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
3 uur geslapen vannacht.. onverminderde pijn .. keelpijn vooral ondragelijk. Temperatuur gaat ze zometeen pas meten.
Catharina is Eindhovenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als de IC vol ligt, dan ligt ie vol.
Elkerliek ligt blijkbaar helemaal vol.
Bij ons (etz) gaan dit soort operaties nog wel door.
Wat is je alternatief? Laat ze maar thuis doodgaan?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:03 schreef PzKpfw het volgende:
ja maar ook verder van jezelf. Dus niet je eigen opa en oma maar gewoon de samenleving.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit is exact het probleem inderdaad. Alle jeugd die lekker buiten aan het rennen is, heeft niet eens door als ze het virus oplopen. Totdat ze lekker bij oma zijn geweest en die vervolgens aan de beademing moet.
neig inderdaad regelmatig naar zelfoverschatting, nu is dat gezien mijn kwaliteiten ook wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:23 schreef _I het volgende:
[..]
Het waait hier ook stevig. Vond het al dapper van je.
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat is je alternatief? Laat ze maar thuis doodgaan?
Absoluut, als je het bewust doet is er niks mis mee. Probleem is dat het vaak jonge kinderen zijn waarvan de ouders lekker bij aan het kletsen zijn of iets oudere kinderen die met z'n allen in een speeltuin rondhangen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Met buiten rennen is vrij weinig mis, wordt zelfs aangeraden. Als je maar een beetje bij anderen uit de buurt blijft.
Ik ga straks ook weer een wandeling maken met de kleine; die kan de lichaamsbeweging wel gebruiken en het zonnetje op z'n snoetje is ook altijd wel fijn.
Het wordt hartstikke zonnig dit weekend dus ik ben bang dat er toch veel mensen gewoon lekker naar buiten gaan. Hier gaat vandaag de weekmarkt gewoon door, er wordt ook gevraagd om die 1,5 m afstand maar dat lijkt me haast niet te doen. Lekker met z'n allen voor de groentekraam praten over hoe erg het allemaal is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
Of Maximaquote:
Lijkt me heel vervelend als je dat hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
neig inderdaad regelmatig naar zelfoverschatting, nu is dat gezien mijn kwaliteiten ook wel begrijpelijk.
Werk je in het Elkerliek?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar Elkerliek gaf ik als voorbeeld. Catharina weet ik niet hoe vol het ligt.
Ik zit toch binnenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Resistor het volgende:
Het is een zeer vervelende tijd voor mensen met hooikoorts.
China was alweer begonnen. Geen idee of dat in Hubei ook zo is, denk het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Landgeld het volgende:
China start inmiddels langzaam weer op :-)
Ah ja, dat is ook zo snel geregeldquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.
Mja nou ja misschien is het iets wat tijd nodig heeft maar denk dat als er echt afkeuring komt dan het wel kan werken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het wordt hartstikke zonnig dit weekend dus ik ben bang dat er toch veel mensen gewoon lekker naar buiten gaan. Hier gaat vandaag de weekmarkt gewoon door, er wordt ook gevraagd om die 1,5 m afstand maar dat lijkt me haast niet te doen. Lekker met z'n allen voor de groentekraam praten over hoe erg het allemaal is.
Ah, zoquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar Elkerliek gaf ik als voorbeeld. Catharina weet ik niet hoe vol het ligt.
Is echt een super fijn ziekenhuis.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ETZ. Maar ik heb wel wat contacten in de ziekenhuiswereld.
Ik ken ook iemand, haar vader had chemo en immuumtherapie alles stopgezet. Als hij pijn krijgt niet naar het ziekenhuis komen maar de huisarts bellen. Hij kon niet meer genezen maar dit is toch erg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:18 schreef Momo het volgende:
Stabiliseert het al bij jullie of is de toename nog gaande?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ETZ. Maar ik heb wel wat contacten in de ziekenhuiswereld.
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zoiets, of zet lokaal meer IC capaciteit op.
IC is toch gewoon een hokkie met een bed en wat van die piepapparaten erinquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Nog altijd toename. En we verwachten dat het steeds verder gaat toenemen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Stabiliseert het al bij jullie of is de toename nog gaande?
Als niet medicus is het lastig in te schatten wat beter is. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze inschatten dat zijn levensverwachting op deze manier langer is dan dat hij in een ziekenhuis behandeld wordt en vervolgens Corona oploopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:27 schreef shomila het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand, haar vader had chemo en immuumtherapie alles stopgezet. Als hij pijn krijgt niet naar het ziekenhuis komen maar de huisarts bellen. Hij kon niet meer genezen maar dit is toch erg.
Jaap heeft helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:13 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring. Qua zorg lastig te beoordelen, maar wel qua gevoel. Ben er begin dit jaar nog geweest.quote:
Slim chance als de maatregelen niet worden opgeschaald / worden gehandhaafd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:30 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben echt een groot sportliefhebber en kijk altijd enorm uit de naar grote evenementen als de Tour, OS, EK, etc. maar nu interesseert het me helemaal niks. Het boeit me niet als de OS nu wel of niet doorgaat, ik vind het veel belangrijker dat we dat virus een beetje in toom kunnen gaan houden.
was donderdag nog bij "mijn" winkel en die hadden het nog genoegquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dus.
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:31 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Jaap heeft helemaal gelijk.
Mensen moeten het nu eens serieus gaan nemen. Zo moeilijk is het toch niet om afstand te bewaren en indien nodig thuis te blijven?
Stelletje egoīsten.
Ik voel mij daar echt een mens en geen nummer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is ook mijn ervaring. Qua zorg lastig te beoordelen, maar wel qua gevoel. Ben er begin dit jaar nog geweest.
Ik vond het donderdag middag in Etten Leur echt druk. Veel jonge moeders en oude mensen op straat. Pleintjes vol met kinderen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ok hier in Etten Leur is echt veel gesloten of heel beperkt open. Maar komt vooral omdat er ook bijna niemand rond loopt in het centrum. Veel winkels waar er zeg maar een koffie corner is of dat je wat kan drinken is ook allemaal dicht of afgesloten. Daarom ook me vraag wat mag wel open blijven. Bij de bakker, slager, groenteboer of kaasboer komt ook amper iemand maar de supermarkt is tijdens spitsuren een mierenhoop. Ga ik toch liever naar die kleine winkeltjes die ook veel betere kwaliteit hebben.
ja als je alleen 1 keer per dag het journaal kijkt. je ziet wereldwijd hoe langzaam het besef pas indaalt. misschien is het voor veel mensen ook te veel om te bevatten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.
Gisteren 2 zakken a 18 kilo besteld via bol.com. Als je traditionele kanaal het niet kan leveren moet je een ander kanaal zoekenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 02:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dus.
Voor veel mensen is het denk ik heel ongrijpbaar. Die zul je haast niet kunnen overtuigen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze onderschatten denk ik de impact. Het is echt zo'n enorm bepalende factor in hoe de verspreiding verder zal gaan.
Vier weken met operatie...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:20 schreef kwiwi het volgende:
"Geef ik hem nog 3 weken". En wat zeggen de doktoren?
Dit. In elke krant zie je berichten waardoor je weet dat het tot blijft gaan. De Sligro is open en moet optreden omdat mensen met het hele gezin komen opdagen. De markt is er en je leest over kooplui die een beetje lachen dat ze nog contact geld aannemen want ze zijn wel en marktkraam hč. Vol staat het er...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:31 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Jaap heeft helemaal gelijk.
Mensen moeten het nu eens serieus gaan nemen. Zo moeilijk is het toch niet om afstand te bewaren en indien nodig thuis te blijven?
Stelletje egoīsten.
Als je alleen op fok komt lijkt het alsof iedereen opsluiten in huis en de sleutel weggooien het enigste alternatief is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja als je alleen 1 keer per dag het journaal kijkt. je ziet wereldwijd hoe langzaam het besef pas indaalt. misschien is het voor veel mensen ook te veel om te bevatten.
Wij hebben als verschil dat wij een interesse hebben in zoiets als fok.
"en dan moet u deze pillen de rest van uw leven slikken"quote:
nou jaquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je alleen op fok komt lijkt het alsof iedereen opsluiten in huis en de sleutel weggooien het enigste alternatief is.
Waarschijnlijk is dat een heel technisch medisch verhaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Iets wat ik me blijf afvragen:
Waarom is dit virus zo selectief qua leeftijd? Waarom worden kinderen niet ziek? Die zijn nl altijd ziek, zwak of misselijk. Ik weet dat ze het kunnen hebben maar waarom hebben ze geen/amper symptomen?
Weet men dat of ben ik de enige die alle informatie hierover gemist heeft?
Of misschien beter met grafieken onderbouwen wat het verschil kan zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:
Ja, lijkt me een goed verhaal. Ik zou het willen lezen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat een heel technisch medisch verhaal.
nou ja, ouderen zijn natuurlijk gewoon zwakkerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Waarom is dit virus zo selectief qua leeftijd? Waarom worden kinderen niet ziek? Die zijn nl altijd ziek, zwak of misselijk. Ik weet dat ze het kunnen hebben maar waarom hebben ze geen/amper symptomen?
Er is sowieso nog veel onbekend over dit virus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
"en dan moet u deze pillen de rest van uw leven slikken"
"huh... maar... er staat hier: maximaal een maand slikken?"
"dat klopt"
Het zal wel een voorkeur hebben voor taai vlees.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Noek het volgende:
Met wat licht beurse plekken die het virus makkelijker kan aanvallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:44 schreef -river- het volgende:
[..]
Het zal wel een voorkeur hebben voor taai vlees.
Maar dan moet je het ook kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, lijkt me een goed verhaal. Ik zou het willen lezen.
En als kinderen 's morgens grieperig zijn, zijn ze 's avonds weer genezenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:45 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen zeker? Mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek.Volgens mij zijn de meeste kinderen vrijwel nooit ziek.
Jong volwassenen idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Er is sowieso nog veel onbekend over dit virus.
Sommige jonge volwassenen worden er ook zeer ernstig ziek door.
Ik las hier laatst iets over dat mensen met bloedgroep O minder vaak ziek worden dan mensen met bloedgroep A, maar dat zou een statistische toevalstreffer kunnen zijn, net als dat men in het begin zei dat het met name zuid-oost Aziaten zou treffen en dat blanken er amper last van zouden krijgen. (Dat was op een piepklein onderzoekje gebaseerd.)
Corona verdieping klinkt wel leukquote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog altijd toename. En we verwachten dat het steeds verder gaat toenemen.
Maandag gaat de tweede corona verdieping helemaal open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |