abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:05:51 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192178345
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Definieer lockdown en wat het precieze doel is. Dat bedoel ik niet kinderachtig.

Zelfs Frankrijk (maar ook China) had ondanks de omarmde suggestie GEEN LockDown in de zin dat het totale leven werd stilggelegd. Essentiële diensten blijven gewoon doorgaan en zoals in Frankrijk mag je je nog steeds in -en om het huis bewegen. Om het een officieel tintje te geven moet je zelf een formuliertje invullen en dat als verklaring bij je dragen.....(mensen hebben dus voor alle scenario's verschillende formulieren bij zich).

In Frankrijk wordt nu de afgekondigde periode van 10 dagen door Macron waarschijnlijk verlengt naar 6 weken (!!!) bron.
Het is doel in België en Frankrijk is vrijwel gelijk aan wat wij hier "vrijwillig" in de praktijk doen. De meeste winkels en verblijfplaatsen zijn al (af)gesloten. Vergeet de excessen, die zijn er ook in Frankrijk etc.etc.
Het algemene doel is Sociale-Distantie scheppen om de verspreiding te vertragen... waarbij onze aard & cultuur, het niet toestaat om mensen opdracht te geven in hun huis te blijven, vooropgesteld dat zij dat hebben en je het überhaupt kunt handhaven.

Niet iedereen woont in een ruim huis op een kavel van 800m2 aan de rand van een park.
De gevolgen van landurige opsluiting, langer dan enkele weken, zijn desastreus voor het psychologisch evenwicht: bij kinderen, ouders, onze ouderen maar ook de vele mentaal zwakkeren die sws al keihard worden geraakt.

Wanneer en lockdown uitsluitend zichzelf tot doel heeft dat mensen binnenshuis moeten blijven gaat dat ook het virus NIET helpen noch tegenhouden.
Ja de verspreidingskans wordt getemperd vanuit die groep maar gaat onverdroten door via de vele hybride groepen die als vitaal bestempeld en zich wel mag verplaatsen. Daarna zal het virus vrij snel de kpp (her)opsteken wanneer de opsluiting wordt beëindigd.
De enige oplossing op termijn, is 60-70% groepimmuniteit scheppen waarin onze kwetsbaren zich veilig kunnen bewegen. Een vaccin of medicijn is iets voor de middellange termijn.
lockdown is naar buiten voor essentiële dingen, dus zoals in belgie
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:06:19 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192178347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Misschien dat het schoolsysteem daar eens wat aandacht aan kan geven in plaats van "competenties".
Dat gaat sowieso wel veranderen nu denk ik, de oude manier is aantoonbaar niet de beste.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 21 maart 2020 @ 02:06:32 #253
163650 Greys
pi_192178350
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan moet je keuzes maken zo simpel is dat. Het is niet dat die keuzes op andere dagen zonder virus niet gemaakt worden.
Maar die keuze hoeven ze hier in NL volgens mij toch een stuk minder vaak te maken zonder pandemie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192178351
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:02 schreef roos94 het volgende:
Miss een domme vraag maar maakt rivm in het weekend ook de cijfers bekend om 14.00 of is het dan maandag pas
Elke dag, ook in het weekend. Echter zijn de cijfers over positief geteste mensen niet zo nuttig. Beter kijken naar het aantal ziekenhuisbedden en IC-bedden.
pi_192178353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Doe je inderdaad weinig aan. Of je moet 2 jaar in complete lockdown of je laat een groep kwetsbare ouderen doodgaan.

De vraag is hoeveel een mensenleven je waard is.
Nederland deed eerst niks om de ouderen te beschermen.:W
pi_192178355
channel page :+

sorry kryn :D
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192178356
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk snap ik klagers wel, maar het is nou eenmaal op dit moment niet anders. Er zijn nog zoveel mensen die op de een of andere manier getroffen worden hierdoor zonder ooit ziek te worden.

Mensen worden werkloos, bedrijven vallen om etc.

Ik ergerde me (geef ik toe) een beetje aan de toon en het "ja maar WIJ hebben het zo zwaar" sentiment van dat artikel. Iedereen heeft het zwaar.
Ik heb geklaagd omdat ik morgen een leuk feestje misloop, dan hebben de mensen uit het artikel meer recht om te klagen :P
Ik begrijp wel dat je de toon van het artikel ongepast vindt. Het komt ook wat egoïstisch over om op zo'n moment alleen aan jezelf te denken, maar op het moment dat je hoort dat de operatie niet doorgaat, dan overheerst alleen de teleurstelling. Doordat een geslachts bevestigde operatie niet doorgaat, wordt er misschien wel weer een leven gered. Later zullen de personen uit het artikel dat vast ook wel begrijpen.
pi_192178361
@HeatWave je schijnt nogal hoog op te geven over de zorgstaat Nederland, maar vergis je niet. Elke dag worden er behandelingen geweigerd of stopgezet, ouderen in geslapen en harde keuzes gemaakt door bijvoorbeeld potentieel levensreddende kankermedicijnen niet te vergoeden omdat ze te duur zijn.

Triest maar waar ouwe reus.
blablablabla
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:08:42 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Doe je inderdaad weinig aan. Of je moet 2 jaar in complete lockdown of je laat een groep kwetsbare ouderen doodgaan.

De vraag is hoeveel een mensenleven je waard is.
Ik weet niet of dat 2 jaar moet zijn, misschien is het veels te lang, misschien niet. Maar nu iedereen van het weekend lekker naar buiten te laten gaan terwijl er bakken mensen rondlopen die het een griepje vinden ga je 100% zeker in de cijfers terug zien over een paar weken.

Nogmaals, je houdt de mensen niet 100% tegen, je geeft verstandige mensen wel een stok om mee te slaan als ze afstand willen of een mondkapje dragen, ze zijn dan iig niet meer de gekkies.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192178374
BBCLBicker twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 02:05:31 South Korea reported another 147 cases of coronavirus yesterday brining the total number of confirmed cases in the country to 8,799. https://t.co/LfyBvI8qqb reageer retweet
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 02:09:43 #261
367000 roos94
pi_192178375
Als ik zo lees op wikipedia :') is een pandemie uiterst zeldzaam. De laatste 100 jaar zijn dat er inclusief corona vijf geweest. Dat is heel rare.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:09:55 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:07 schreef Elan het volgende:
@:Heatwave je schijnt nogal hoog op te geven over de zorgstaat Nederland, maar vergis je niet. Elke dag worden er behandelingen geweigerd of stopgezet, ouderen in geslapen en harde keuzes gemaakt door bijvoorbeeld potentieel levensreddende kankermedicijnen niet te vergoeden omdat ze te duur zijn.

Elke dag 10 of elke dag 1000, waar moeten we voor kiezen?
Get woke, go broke!
pi_192178378
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:07 schreef Elan het volgende:
@:Heatwave je schijnt nogal hoog op te geven over de zorgstaat Nederland, maar vergis je niet. Elke dag worden er behandelingen geweigerd of stopgezet, ouderen in geslapen en harde keuzes gemaakt door bijvoorbeeld potentieel levensreddende kankermedicijnen niet te vergoeden omdat ze te duur zijn.

Dat is toch geen reden om dan maar nog meer mensen te laten sterven?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 02:10:03 #264
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192178381
Denk dat een echte keiharde lockdown niet nodig is in Nederland.

Drie dingen aanpassen en je hebt een prima plaatje wat niet heel erg verschilt van nu, maar toch minder kans op besmettingen geeft.

1) Niet essentiële winkels dicht (doel: voorkomen dat mensen clusteren in bijv tuincentra en bouwmarkten.

2) Voorkomen dat er teveel mensen tegelijk in een winkel kunnen staan (voorkomen clusters van mensen)

3) Samenscholingsverbod (voorkomen clusters van mensen)

Je mag gewoon hardlopen, hond uitlaten, wielrennen etc en hoeft ook geen briefje om naar buiten te gaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:10:15 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Juist. En dat is dus iets wat ik al weken roep en wat één van mijn grootste zorgen is.

Twee dingen waar ik mij zorgen over maak:

1) Reguliere zorg gaat een klap krijgen
2) Als IC's vol liggen gaan er meer doden vallen dan nodig

Kijk, dit virus is niet te stoppen en maanden of jaren in lockdown zitten is geen optie. Helemaal mee eens.

Echter kan je het virus wel controleren als je vanaf het begin er bovenop zit. Dit hebben andere landen al laten zien (Singapore bijvoorbeeld). Het virus is niet weg, maar het is wel onder controle. Snel handelen, volk GOED en VOLLEDIG informeren en DWINGEND adviseren, gevallen in quarantaine plaatsen, testen wat je testen kan en je kan het waarschijnlijk heel lang onder controle houden zonder dat je alles in een volledige lockdown moet houden. Als het dan toch een keer uit de hand loopt even weer op de rem trappen en opnieuw beginnen.

Daarnaast geeft een tijdelijk (light) lockdown tijd om de zorg beter voor te bereiden. Misschien dedicated corona ziekenhuizen inrichten en zorgen dat je kwaliteit van je zorg nog steeds te waarborgen is. Ondertussen kunnen mondkapjes aangevuld worden, personeel beter voorbereid worden, tests ingekocht worden etc.

Daarna kan je stap voor stap, onder een zo'n goed mogelijke controle, het leven weer oppakken. Als je dan ook nog hulp krijgt van het weer is het helemaal een dikke plus....
Het is ook een klote situatie voor mensen die zware tweedelijns zorg nodig hebben. Maar wat ik niet goed begrijp is dat iemand die bijvoorbeeld geholpen moet worden aan darmkanker geen zorg meer zou kunnen krijgen, ik bedoel een oncoloog op het gebied van maag/darm/lever heelkunde kan toch niet ineens ingezet worden op corona patiënten?

Fijn dat wij hetzelfde uitgangspunt hebben dat een lockdown de minst gunstige optie is. Maar wat is jouw inschatting om weer te kunnen versoepelen ten aanzien van het openbare en economisch leven? En denk jij niet dat de corona dreiging lang zal aanhouden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:11:12 #266
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178391
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:

Drie dingen aanpassen en je hebt een prima plaatje wat niet heel erg verschilt van nu, maar toch minder kans op besmettingen geeft.

1) Niet essentiële winkels dicht (doel: voorkomen dat mensen clusteren in bijv tuincentra en bouwmarkten.

2) Voorkomen dat er teveel mensen tegelijk in een winkel kunnen staan (voorkomen clusters van mensen)

Je mag gewoon hardlopen, hond uitlaten, wielrennen etc en hoeft ook geen briefje om naar buiten te gaan.
Eens, maar of het werkt tegen de ontkenners?

Ik zou hier prima mee kunnen leven, maar ik heb weinig vertrouwen in de medemens :{.
Get woke, go broke!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:11:29 #267
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192178393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:03 schreef Chokeme het volgende:

[..]

De kritiek op RIVM komt niet alleen van fokkers die zichzelf erg serieus nemen.
Genoeg berichten van artsen, virologen gezien die hun aanpak lakend vinden.
Met alle foute informatie die ze tot nu toe verspreid hebben maken ze het ook niet moeilijk om kritiek te leveren, zeker aangezien die informatie telkens aan de 'te positieve' kant is geweest.
Dat je er niet werkt wil niet zeggen dat je geen kritiek kunt leveren..
Ben ik met je eens, maar ga er maar eens aan staan. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen. Zoals bepaalde fokkers hier ook doen. Als ze informatie aan de te negatieve kant zouden geven zou ook de hel losbarsten. Ik snap heus wel dat je af en toe kritiek kan leveren, maar zou jij of Kyran het beter doen? Ik denk het niet. Die gasten van het RIVM staan hartstikke onder druk en iedereen hier mag maar op ze zeiken en schijten. Maar als een FOK!er een tegengeluid krijgt is de wereld te klein. Iedereen hier schijnt het beter te weten en daar irriteer ik me aan.
AZ
ALKMAAR
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:11:41 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192178396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je moet gewoon heel veel testen. Heb van een Duitse vriend die onderzoeker is begrepen dat het dna profiel bekent is van het virus dan is een vaccin zo gemaakt. Maar dan komt de testfase en dat duurt erg lang vaak minimaal een jaar.
Maak van dat lang maar minimaal 10 jaar voordat het bruikbaar is op de/voor de bevolking als inenting. En nee, je kunt mensen geen medicijn geven wanneer ze eenmaal Covid19 oplopen.

Ik ontdek liever niet dat mijn zoon straks te harde longcelmembranen ontwikkeld zodat het virus zich niet kan nestelen en het joch vervolgens ergens ander aan dood gaat. Een vaccin moet alle veiligheidsprotocollen doorlopen.

De grootste uitdaging is niet eens een vaccin voor deze mutatie maar een vaccin die de SARS kernstam aankan zodat niet voor elke mutatie, een vaccin moet worden gemaakt. En die kans is/lijkt nog heel ver weg. Ik zou overigens dolgraag ongelijk willen hebben.

Maar goed die discussie hadden we d8 ik al eerder gevoerd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:12:00 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178399
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

ik bedoel een oncoloog op het gebied van maag/darm/lever heelkunde kan toch niet ineens ingezet worden op corona patiënten?

Nee, maar die patienten hebben bedden nodig, en die zijn er niet. Thuis bestralen dan maar?
Get woke, go broke!
pi_192178400
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat 2 jaar moet zijn, misschien is het veels te lang, misschien niet. Maar nu iedereen van het weekend lekker naar buiten te laten gaan terwijl er bakken mensen rondlopen die het een griepje vinden ga je 100% zeker in de cijfers terug zien over een paar weken.

Nogmaals, je houdt de mensen niet 100% tegen, je geeft verstandige mensen wel een stok om mee te slaan als ze afstand willen of een mondkapje dragen, ze zijn dan iig niet meer de gekkies.
Rutte zet vol in op groepsimmuniteit, ik denk dat hij gelijk heeft.

Het land gaat naar de klote als je alles stil legt tot er een vaccin is.

De komende 3 maanden kosten al iets van 40-60 miljard euro, dat houd een land geen jaar vol.
blablablabla
pi_192178410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Rutte zet vol in op groepsimmuniteit, ik denk dat hij gelijk heeft.

Het land gaat naar de klote als je alles stil legt tot er een vaccin is.

De komende 3 maanden kosten al iets van 40-60 miljard euro, dat houd een land geen jaar vol.
Ik denk niet dat er nu nog veel mensen zijn die zich vrijwillig aan dat virus gaan blootstellen.
pi_192178413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:

Wat is de slager, bakker, groenteboer en de kaasboer? Ik koop liever die spullen niet in de supermarkt omdat de kwaliteit veel slechter is. Als ik hier kijk zijn bijna alle winkels die geen voedingsmiddelen verkopen of medicijnen al gesloten en dat is in Brabant.
pi_192178418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Elke dag 10 of elke dag 1000, waar moeten we voor kiezen?
Eens. Probleem is je hebt het niet in de hand, je kunt amper fatsoenlijk doseren omdat je nooit precies weet hoe maatregel A uitpakt ten opzichte van de dagelijks veranderende realiteit van moment B.
blablablabla
pi_192178426
VictoriaSanchez twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 20:10:07 The Maryland National Guard is setting up a #coronavirus testing site in the @FedExField parking lot outside the stadium.
🎥: @ABC7Brad https://t.co/EAYF8eYxf6 reageer retweet
pi_192178428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er nu nog veel mensen zijn die zich vrijwillig aan dat virus gaan blootstellen.
O jawel hoor. Dagelijks in de supermarkten, op straat, in de trein, kinderen spelen nog in speeltuinen.
blablablabla
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:15:32 #276
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178429
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt.
Palliatieve sedatie.

Dormicum en morfinepomp net zo ver opendraaien tot mensen inslapen. Kan de volgende.
Nou nou..
Dit kan wel iets minder.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:15:41 #277
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178430
quote:

[..]

Elan vast wel, het is niet zo erg en hij overleeft het bijna zeker wel.
Get woke, go broke!
pi_192178431
quote:

[..]

Nou... als ik zie hoeveel mensen nog gewoon zoveel mogelijk hun gang gaan... Daar zal toch wel wat vallen te ronselen? :)
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 02:15:43 #279
367000 roos94
pi_192178432
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wat is de slager, bakker, groenteboer en de kaasboer? Ik koop liever die spullen niet in de supermarkt omdat de kwaliteit veel slechter is. Als ik hier kijk zijn bijna alle winkels die geen voedingsmiddelen verkopen of medicijnen al gesloten en dat is in Brabant.
Mja, hier in Zierikzee is zo'n beetje alles open behalve de horeca. Verschilt dus wel enorm in waar je zit. Ik zie hier veel laksheid, maar er zijn hier ook 0 besmettingen geconstateerd dus niemand geeft een neuk. In heel schouwen duiveland maar 2 positieve testen, das op 33k inwoners. Dan is het een ver van mijn bed show voor velen.
pi_192178438
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:15 schreef Elan het volgende:

[..]

O jawel hoor. Dagelijks in de supermarkten, op straat, in de trein, kinderen spelen nog in speeltuinen.
Ja, daar gaan zen u juist al die maatregelen voor nemen om dat te voorkomen om vervolgens te zeggen " doe maar groeps-immuniteit"

Das best raar.
pi_192178445
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou nou..
Dit kan wel iets minder.
Dat is gewoon LETTERLIJK wat ziekenhuizen doen hoor, sjezus ga je anders even inlezen.
blablablabla
pi_192178446
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou... als ik zie hoeveel mensen nog gewoon zoveel mogelijk hun gang gaan... Daar zal toch wel wat vallen te ronselen? :)
Dat kan je toch niet doen zonder eerst de zwakkeren te isoleren.

Vind ik, dan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:18:04 #283
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192178447
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat heb ik al zo vaak uitgelegd.

Zij beweerden dat de kans nihil was dat het hier zou komen.
Zij beweerden dat als het in Nederland zou komen het tot een enkele besmetting zou blijven.
Zij beweerden dat carnaval geen probleem zou zijn, want dat vier je in kleine groepen.
Zij beweerden dat het testen van patiënten die in risicogebieden waren geweest genoeg zou zijn.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting zonder klachten.
Zij beweerden dat er geen kans was op besmetting als je 24h vrij van klachten was.
Zij beweerden dat kinderen geen rol speelden bij verspreiding.
Zij beweerden dat ze wisten hoe snel het aantal patiënten op de IC's ging oplopen.

Deze schud ik even zo uit mijn mouw. Heb er vast nog heel veel meer als ik er nog langer over nadenk. Als je bronnen wil ga je maar Googlen of mijn oude posts terugzoeken, want die heb ik al tientallen keren gepost.
Precies, rond eind Januari, begin Februari zat dit forum vol met posts. Verschillende forum leden actief in die periode hebben zelfs op twitter de RIVM opgeroepen voorzorgsmaatregelen te nemen. Er hadden ondertussen al gespecialiseerde ziekenhuizen ingericht kunnen zijn als men het serieus had genomen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192178453
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:15 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mja, hier in Zierikzee is zo'n beetje alles open behalve de horeca. Verschilt dus wel enorm in waar je zit. Ik zie hier veel laksheid, maar er zijn hier ook 0 besmettingen geconstateerd dus niemand geeft een neuk. In heel schouwen duiveland maar 2 positieve testen, das op 33k inwoners. Dan is het een ver van mijn bed show voor velen.
Hier is het vanaf het weekend echt een stuk rustiger. Vanaf woensdag zijn veel non food winkels hun deuren gaan sluiten omdat er geen hond meer rond loopt.
pi_192178454
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, daar gaan zen u juist al die maatregelen voor nemen om dat te voorkomen om vervolgens te zeggen " doe maar groeps-immuniteit"

Das best raar.
Ach, voor een flinke korting op een stuk witgoed, durven sommigen dat griepje wel aan hoor. Er zijn erbij die het ECHT niet snappen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 02:19:11 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192178455
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is ook een klote situatie voor mensen die zware tweedelijns zorg nodig hebben. Maar wat ik niet goed begrijp is dat iemand die bijvoorbeeld geholpen moet worden aan darmkanker geen zorg meer zou kunnen krijgen, ik bedoel een oncoloog op het gebied van maag/darm/lever heelkunde kan toch niet ineens ingezet worden op corona patiënten?

Fijn dat wij hetzelfde uitgangspunt hebben dat een lockdown de minst gunstige optie is. Maar wat is jouw inschatting om weer te kunnen versoepelen ten aanzien van het openbare en economisch leven? En denk jij niet dat de corona dreiging lang zal aanhouden?
Antwoord op je eerste vraag: zie filmpje van Bernhoven.

Er is zo'n gigantisch tekort aan personeel en apparatuur dat iedereen wordt ingezet. Personeel valt uit, want die raken ook besmet. Artsen die weinig verstand hebben van IC worden ingezet als ANIOS (Arts Niet In Opleiding tot Specialist) en doen de simpele klussen. Apparatuur van de OK's worden gebruikt om extra IC-bedden beschikbaar te maken, dus kunnen niet gebruikt worden voor reguliere dingen.

Kwam vandaag deze tegen op Facebook. Moest lachen, maar het is echt de waarheid op dit moment.

Wat betreft je tweede vraag. Ja, ik denk dat het een tijd kan duren. Hopelijk met een goede pauze tijdens de zomer. Daarom zeg ik ook dat wij een soort van "reset" nodig hebben. Nu vol op de rem, even paar weken doorbijten. De huidige patiënten afhandelen en daarna zorg ontlasten en goed voorbereiden.

Het RIVM en de GGD's moeten daarna echt alles testen wat ze kunnen, zodat iedereen snel in quarantaine geplaatst kan worden. Combinatie van veel testen, burgers goed inlichten, ruime quarantaine regels etc zou er voor moeten/kunnen zorgen dat wij ons normale leven weer aardig kunnen oppakken.

Daarna is het gewoon uitzingen totdat er een vaccin is of groepsimmuniteit optreedt. Andere opties zie ik niet. Behalve de optie om het maar over ons heen te laten komen met het resultaat van waarschijnlijk meer dan honderdduizend doden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:19:11 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar die patienten hebben bedden nodig, en die zijn er niet. Thuis bestralen dan maar?
Bestralen gebeurt meestal zonder opname zover mijn kennis reikt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:19:58 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178460
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bestralen gebeurt meestal zonder opname zover mijn kennis reikt.
Je snapt mijn punt prima.
Get woke, go broke!
pi_192178462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kunstje dat Rutte ook gebruikt. Gaat het over herd immunity dan gaat het over 9 maanden tot een jaar vtot er een vaccin is, maar als we in lockdown moeten is dat meteen voor 2 jaar!
:D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_192178465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Elan vast wel, het is niet zo erg en hij overleeft het bijna zeker wel.
Klopt
Jij bent bang om het te krijgen?
blablablabla
pi_192178468
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kan je toch niet doen zonder eerst de zwakkeren te isoleren.

vind ik, dan.
Inderdaad, het doel van heard immunity was toch om de ouderen en zwakkeren te beschermen? Vanaf maandag mogen alleen 70--plussers vanaf 7 uur tot 8 uur winkelen bij de AH 8)7
Leipe shit ouwe
pi_192178469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ach, voor een flinke korting op een stuk witgoed, durven sommigen dat griepje wel aan hoor. Er zijn erbij die het ECHT niet snappen.
Ik snap het plan wel, maar er lopen ook nog heel veel chronisch zieken en bejaarden rond.
pi_192178472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hier is het vanaf het weekend echt een stuk rustiger. Vanaf woensdag zijn veel non food winkels hun deuren gaan sluiten omdat er geen hond meer rond loopt.
Hier ook. Zo'n 70% van de winkels is dicht. Schrok er eigenlijk wel van, was maandag voor het laatst geweest en toen was alles nog open.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 02:21:23 #294
367000 roos94
pi_192178475
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:20 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Inderdaad, het doel van heard immunity was toch om de ouderen en zwakkeren te beschermen? Vanaf maandag mogen alleen 70--plussers vanaf 7 uur tot 8 uur winkelen bij de AH 8)7
Ik vind dit raar. Als er 1 van die ouderen corona heeft.. en je zet ze met 40 man tegelijkertijd bij elkaar :?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:21:51 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192178480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:22 schreef tesssssssss het volgende:
Dat vind ik niks gek. Het RIVM heeft ook die man die uit Italie kwam hier gewoon met virus en al Carnaval laten vieren.

Zet die mensen voor de zekerheid gewoon in quarantaine. Dat doen ze in Afrika wel.
RIVM en elke viroloog overigens werkt op basis van kansberekening en geheel in lijn met wat de WHO aanraadt. Waar we vooral over vallen is hoe andere kansgrijpende virologen daartegen aankijken, dat mag en is goed voor de discussie maar niet om die dan maar als een Pinnokio te volgen.

Niemand kan hier exacte wetenschap bedrijven, zo werkt geneeskunde ook niet. Dat het opdook bij (ws het carnaval) is gewoon een hele vette pech. Net zoals het opdook in Italië. Wat verder geheel in lijn is met hoe een virus opereert...... er hoeft er maar één te zijn die zich inhaakt en dan begint de misère.

Of en wat er elders gaat gebeuren, weten we nu niet. Het enige dat je nu ziet dat allerlei landen - stuk voor stuk sws te laat - hun grenzen sluiten. Vooral omdat zij denken het hiermee te controleren. Deels kan dat werken omdat je dan je aandacht naar binnen kan richten. Des ondanks is die grens niet letterlijk dicht, die wordt legaal gepasseerd door vitale diensten en illegale stropers.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:22:01 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192178481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt
Jij bent bang om het te krijgen?
Bang is een groot woord, ik zit er niet op te wachten en doe er alles aan om het te voorkomen. Ook voor mijzelf, ook omdat ik beschikbaar wil blijven om mijn vader van 74 te kunnen helpen als het nodig is.
Get woke, go broke!
pi_192178482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:20 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het plan is dat ze gewoon zo snel mogelijk van dat virus af willen zijn.
pi_192178485
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:11 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar ga er maar eens aan staan. Vanaf de zijlijn is het makkelijk oordelen. Zoals bepaalde fokkers hier ook doen. Als ze informatie aan de te negatieve kant zouden geven zou ook de hel losbarsten. Ik snap heus wel dat je af en toe kritiek kan leveren, maar zou jij of Kyran het beter doen? Ik denk het niet. Die gasten van het RIVM staan hartstikke onder druk en iedereen hier mag maar op ze zeiken en schijten. Maar als een FOK!er een tegengeluid krijgt is de wereld te klein. Iedereen hier schijnt het beter te weten en daar irriteer ik me aan.
Fokkers en virologen hebben geen andere belangen die mee spelen....dat heeft het RIVM wel aangezien het een overheids instelling is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:22:39 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192178487
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is gewoon LETTERLIJK wat ziekenhuizen doen hoor, sjezus ga je anders even inlezen.
Rustig maar op.
Ja op verzoek van een arts ja. Zijn geen standaard behandelingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192178491
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Maak van dat lang maar minimaal 10 jaar voordat het bruikbaar is op de/voor de bevolking als inenting. En nee, je kunt mensen geen medicijn geven wanneer ze eenmaal Covid19 oplopen.

Ik ontdek liever niet dat mijn zoon straks te harde longcelmembranen ontwikkeld zodat het virus zich niet kan nestelen en het joch vervolgens ergens ander aan dood gaat. Een vaccin moet alle veiligheidsprotocollen doorlopen.

De grootste uitdaging is niet eens een vaccin voor deze mutatie maar een vaccin die de SARS kernstam aankan zodat niet voor elke mutatie, een vaccin moet worden gemaakt. En die kans is/lijkt nog heel ver weg. Ik zou overigens dolgraag ongelijk willen hebben.

Maar goed die discussie hadden we d8 ik al eerder gevoerd.
reken er maar op dat er over een paar maanden al human trials worden uitgevoerd voor een vaccin, ze lopen nu al jaren voor op een normaal traject.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')